Dat lijkt me sowieso een goed plan, of je nou wel of niet met die ander verder gaat.quote:en zit er sterk over na te denken om misschien mijn relatie te verbreken.
Maar je zit er wel sterk over te denken. En zelfs de gedachte dat je de relatie gaat verbreken voor haar zegt eigenlijk al genoeg.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:56 schreef rene1980 het volgende:
prettig om jullie reactie te lezen.
voor de duidelijkheid, we hebben niet gezoend of sex gehad.
Je hebt nu twee tegenover gestelde reacties gehoord, en die gaan er allebei van uit dat de relatie het probleem is. Maar is dat zo? Of vind je je leven zelf gewoon een sleur? Want niets belet jou om je leven wat op te leuken he?quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:22 schreef rene1980 het volgende:
ik heb met mijn beste vriend hierover gepraat en hij zegt dat ik niet zo stom moet zijn om alles wat ik opgebouwd heb weg te gooein.
verder heb ik met een kennis (vrouw) gesproken die zegt dat ik mijn hart moet volgen en het geluk op moet zoeken.
Hoewel ik geneigd ben zo te denken...Het gras is ook bij dat sportschoolmens niet groener. Leuk, even wat anders neuken en weer een beetje verliefd zijn maar dat neemt ook sterk af na een paar maanden en dan vraag je je af wat je hebt weggegooid.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:56 schreef dawg het volgende:
of je neukt stiekem die sportschoolchick en maakt dan een keuze. uitmaken of afkappen.
What he said.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoewel ik geneigd ben zo te denken...Het gras is ook bij dat sportschoolmens niet groener. Leuk, even wat anders neuken en weer een beetje verliefd zijn maar dat neemt ook sterk af na een paar maanden en dan vraag je je af wat je hebt weggegooid.
Wat al is gezegd, je wil gewoon even een ander neuken maar grote kans dat het op den duur net zo saai wordt. Een 'saaie' relatie ligt namelijk net zo goed aan jezelf en als jij niet inziet in welke valkuilen je stapt kan je wel 100 keer een relatie verbreken en opnieuw beginnen, maar dan eindigt het altijd hetzelfde. Als je nu weggaat laat je twee mensen ongelukkig achter. Je vriendin, en over niet al te lange tijd ook jezelf.
Mee eens, maar in elke relatie (ook die met de sportschooldame op den duur!) krijg je na een tijdje sleur en daar ben je zelf bij. Ik zou eerst eens wat objectiever naar je huidige relatie kijken en er zo eerlijk als maar mogelijk is over praten met je huidige vriendin. Zal ze niet leuk vinden, maar er is maar één manier waarop je je huidige relatie een eerlijke kans kan geven. Je bent nu veel te subjectief bezig omdat je al met je hoofd teveel bij die andere vrouw bent. Die dus vooral spannend lijkt omdat het eigenlijk niet 'mag'.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:49 schreef saaw het volgende:
Zoals mijn voorgangers al zeggen, zou eerst een aan je relatie gaan werken. Verbreek het contact met die andere vrouw en probeer echt om met je huidige vriendin verder te gaan. Het gras is altijd groener...
Als het echt over is kom je daar ook wel achter, en dan is het natuurlijk beter om je relatie te beëindigen dan in sleur door te gaan.
Dat je zulke gedachtes hebt zegt wel iets over de staat van je huidige relatie, maar na zo'n lange tijd ben je het imo wel aan elkaar verschuldigd om het nog een eerlijke kans te geven.
Mee eens. Mensen lijken te vergeten dat een dergelijke 'switch' ook bijzonder goed kan uitpakken. En ja, soms moet je aan jezelf denken. Het is niet alsof TS de sportschool vrouw in kwestie pas een weekend kent.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:09 schreef Meriwether het volgende:
Ik zou alle berichten over het vreemdgaan of alleen al denken daaraan even lekker negeren hier. Veroordelen is heel makkelijk namelijk. Je hebt dat gevoel nu eenmaal en dat zet je niet even opzij. Daar hoef je je ook niet schuldig over te voelen.
Probeer je zelf eens voor je te halen of je dit gevoel ooit bij je huidige vriendin hebt gehad. Ben je ooit zo enthousiast over haar geweest?
Zo ja, dan is het misschien beter om er met haar aan te blijven werken. Misschien voelt het op dit moment niet zo, maar je hebt al heel wat met elkaar meegemaakt. Dat schept ook een bijzondere band, die je misschien later pas inziet.
Zo nee, moet je je misschien eens de vraag stellen waar jullie huidige relatie op gebaseerd is. Is het liefde, aantrekkingskracht of meer op materiële zaken zoals een huis etc. gericht? Of is het gewoon makkelijk zo?
Succes
Als je in een relatie zit is aan jezelf denken al redelijk egoistisch... je denkt niet aan jezelf, je denkt niet aan de ander... je denkt aan beiden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:45 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Mee eens. Mensen lijken te vergeten dat een dergelijke 'switch' ook bijzonder goed kan uitpakken. En ja, soms moet je aan jezelf denken. Het is niet alsof TS de sportschool vrouw in kwestie pas een weekend kent.
Hoelang, daarmee uiteraard wel zonder contact met de sportschooldame, moet je daar de tijd voor nemen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:56 schreef elkravo het volgende:
[..]
Als je in een relatie zit is aan jezelf denken al redelijk egoistisch... je denkt niet aan jezelf, je denkt niet aan de ander... je denkt aan beiden.
Aan jezelf denken is echt van deze tijd. Als het even niet meezit, is het meteen sleur, is het elders beter, en hop over naar een ander.
Het spreekt van karakter als je eerst probeert van je relatie wat te maken, al zal dat moeilijker zijn dan weglopen. De poging, het proberen, dat eerst... pas als het dan niet lukt kun je overwegen. Ook krijgt de vriendin van TS zo dan nog een "kans" om er van haar kant wat aan te doen. Als TS nu de deur dichtgooit is dat egoistisch, uit zichzelf gedacht en heeft hij zijn vriendin nooit een kans te geven... heeft hij de relatie nooit een kans gegeven.
De vraag is, wil de TS de moeite doen... en zijn huidige vriendin bij die moeite betrekken. Immers de relatie heb je met z'n tweeën.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |