abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112218582
Het is logisch dat je je denkmentaliteit moet veranderen.

Maar wat zijn nou praktische tips om een burn out te verslaan?
pi_112218718
Bewegen.
pi_112218853
Afleiding zoeken in dingen die je leuk vindt, oftewel focus verleggen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:57:02 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112219923
Regelmatig slapen / eten. Gezond eten, naar buiten bewegen en bezig blijven.
pi_112220133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:57 schreef Daniel1976 het volgende:
Regelmatig slapen / eten. Gezond eten, naar buiten bewegen en bezig blijven.
Niet té veel bezig zijn lijkt me. Want daar hebben burn outers last van. Of komt het door de druk in hun hoofd dat ze zoveel moeten (van zichzelf, door welke invloed dan ook)?
pi_112220487
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:00 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Niet té veel bezig zijn lijkt me. Want daar hebben burn outers last van. Of komt het door de druk in hun hoofd dat ze zoveel moeten (van zichzelf, door welke invloed dan ook)?
Nee, maar ook niet terugvallen tot een 100% bankhanger. Dat is een valkuil van veel mensen met een burn-out.

Vanaf het begin moet je wat hebben om jezelf bezig te houden :).
pi_112221415
Ja, heb het ervaren. Ik liet me helemaal gaan. Me kut ellendig voelen, schuld geven, slachtofferol aannemen, niet slapen, tot in de middag uitslapen, niet eten, veel eten, gefrustreerd raken en alles herhalen elke dag.

Ik probeer het nu om te gooien :)
pi_112221418
Ga yoga doen. Serieus. Lekker lichamelijk bezig zijn, je hoofd leegmaken, bewuster worden van spanningen in je lichaam, en deze los leren laten. Het is supergezond en je wordt er gelukkig van.
pi_112221474
Sporten, dat heeft mij echt geholpen.

En een ritme in je leven. Dat is zo prettig
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112221508
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:21 schreef Farenji het volgende:
Ga yoga doen. Serieus. Lekker lichamelijk bezig zijn, je hoofd leegmaken, bewuster worden van spanningen in je lichaam, en deze los leren laten. Het is supergezond en je wordt er gelukkig van.
Ga het proberen. Heb het nooit serieus genomen dat Yoga. Ja, dan werkt het ook niet haha.

Ik ga zo wel even de sauna en stoombad in :)
pi_112221628
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sporten, dat heeft mij echt geholpen.

En een ritmes in je leven. Dat is zool prettig
Ritme. Ik werk eraan.

Hoe krijg je concentratie terug? Wil voorbereiden op mijn vervolgstudie, maar heb niet de mentale kracht. Alleen voor oppervlakkige dingen.

Of moet ik door de zure appel heen bijten en het verlichtend is? Ik voel druk in mijn hoofd omdat ik het zo uitstel.
pi_112221666
Niet teveel gas geven, vooral vanuit stilstand. Zorgen voor voldoende grip met de weg, eerst de banden even warm laten worden wil ook wel helpen.
pi_112221706
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:25 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Ritme. Ik werk eraan.

Hoe krijg je concentratie terug? Wil voorbereiden op mijn vervolgstudie, maar heb niet de mentale kracht. Alleen voor oppervlakkige dingen.

Of moet ik door de zure appel heen bijten en het verlichtend is? Ik voel druk in mijn hoofd omdat ik het zo uitstel.
Van dat uitstellen krijg je alleen maar meer druk.

Ik vind persoonlijk het werken met een planning erg fijn.
pi_112221740
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:25 schreef JDx het volgende:
Niet teveel gas geven, vooral vanuit stilstand. Zorgen voor voldoende grip met de weg, eerst de banden even warm laten worden wil ook wel helpen.
+1
People assume too much.
pi_112221774
Oke :) Dus dat voorbereiden uitstellen?

Ik moet 2 vwo vakken halen waarvan 1 zonder en 1 met redelijke voorkennis. Heb tot volgend jaar.
pi_112221830
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:27 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Oke :) Dus dat voorbereiden uitstellen?

Ik moet 2 vwo vakken halen waarvan 1 zonder en 1 met redelijke voorkennis. Heb tot volgend jaar.
Waarom maak je geen planning met hele kleine stapjes? Weet je pressies waar je aan toe bent
pi_112221973
Planningen. Nooit echt mee gewerkt, omdat ik weinig discipline heb. Als ik me te moe voel leg ik me er snel bij neer vanwege me burn out. Heb het gevoel dat dat effectief is en ik snel beter word :') Valkuil?
pi_112222436
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:31 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Planningen. Nooit echt mee gewerkt, omdat ik weinig discipline heb. Als ik me te moe voel leg ik me er snel bij neer vanwege me burn out. Heb het gevoel dat dat effectief is en ik snel beter word :') Valkuil?
Tja t werkt alleen als je je eraan houdt. Mij bracht het iig rust in m'n hoofd :)
pi_112222586
Ik ga het proberen :)
pi_112222684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:41 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik ga het proberen :)
Succes :)

Oh ja en ga af en toe gewoon is een wandeling maken :)
pi_112222928
Maak een concrete maar niet al te strakke planning.

Concreet: Wát wil je gaan doen/bereiken?
Niet al te strakke planning: het moet wel haalbaar zijn, verwacht niet dat je op 1 september 2012 klaar bent met leren voor die vakken.

Ik ben van nature iemand die optimistische planningen maakt waardoor ik altijd in tijdnood kom. Dat heeft op het werk geleid tot stress, niet leuk. Nu houd ik het lekker SMART, dat helpt enorm. ;)

Verder heeft sporten een erg ontspannend effect. In de paar maanden dat ik niet kon sporten vanwege een blessure kon ik niet voldoende ontspannen waardoor ik een tijdje overspannen (lichte vorm) ben geweest.
pi_112223104
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:22 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Ga het proberen. Heb het nooit serieus genomen dat Yoga. Ja, dan werkt het ook niet haha.
Yoga is niks magisch; je hoeft absoluut niks te "geloven" of "serieus te nemen" om er toch veel baat bij te hebben. Zie het als een soort van totaal-fitness voor lichaam en geest, dat ook zeker niet zweverig hoeft te zijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:44:49 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112225715
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:00 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Ligt er aan waarmee je bezig bent. Niet met werk of de beslommeringen die je burnout veroorzaakten.
Maar stil gaan zitten is ook niet de manier, dat komt je herstel proces ook niet ten goede.
Je kunt het beste iets blijven doen in dit leven. Niets doen komt aardig in de buurt van opgeven.
En hoewel verleidelijk, is dat juist niet de oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')