Ze heeft een tijd in Suriname voor haar stage op zichzelf gewoondquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:58 schreef Id_do_her het volgende:
Heeft ze al ooit op haar zelf gewoond? Dat scheelt enorm.
Mwa, dat scheelt. Duidelijke afspraken maken als ze intrekt en dan moet het allemaal wel in orde komen lijkt me.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:59 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ze heeft een tijd in Suriname voor haar stage op zichzelf gewoond.
Mij heeft ze wel geaccepteerd, maar mijn huis niet echt. Dat is volgens haar een veredelde gevangenisquote:[b]Op
3. Niet. Je heeft je geaccepteerd zoals je bent. Mocht je willen zeuren over je inrichting: "Doe maar lekker zelf".
Is toch leuk om samen een middag (of meer) mee bezig te gaan, samen beslissen hoe je de inrichting wat huiselijker wil maken. Beetje shoppen, kleurtjes verf uitzoeken, plantje kopen... Dat geeft haar meteen het gevoel dat het ook haar huis is, als ze een deel van de inrichting samen met jou doetquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mij heeft ze wel geaccepteerd, maar mijn huis niet echt. Dat is volgens haar een veredelde gevangenis.
Ik denk zelfs heel makkelijk een middag shoppen en beetje klussen en verven doet wonderen.
Dat vind TS vast heel leuk ja.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:07 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Is toch leuk om samen een middag (of meer) mee bezig te gaan, samen beslissen hoe je de inrichting wat huiselijker wil maken. Beetje shoppen, kleurtjes verf uitzoeken, plantje kopen... Dat geeft haar meteen het gevoel dat het ook haar huis is, als ze een deel van de inrichting samen met jou doet
In een relatie hoef je niet altijd alleen maar dingen te doen die je zelf heel leuk vindt, soms doe je ook iets voor een ander om hem/haar een plezier te doen of zich meer thuis te laten voelenquote:
Ik vrees dat ik wel zou moeten Tuurlijk vin dik dat leukquote:
Laten we dat maar in de slaapkamer houden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:12 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
In een relatie hoef je niet altijd alleen maar dingen te doen die je zelf heel leuk vindt, soms doe je ook iets voor een ander om hem/haar een plezier te doen of zich meer thuis te laten voelen
Och, ze mag ook echt wel wat aanpassen, lijkt me. Maar ik heb vrouwen meegemaakt die ergens gingen intrekken en dan meteen heel dat mannenappartement omgevormd hebben met een vriend die er bijstaat van: "Tja.. Ze wilde het.."quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik wel zou moeten Tuurlijk vin dik dat leuk![]()
Ik wil er alleen zo min mogelijk geld aan uit geven eigenlijk omdat eigen zaak ook over paar maand start. Maar de praktijk zal wel weer leren dat het geld er veel te hard door heen zal gaan op zo'n middag
Hoe verging het jou toen je net ging samenwonen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Laten we dat maar in de slaapkamer houden.
Erg goed. Maar ja, de relatie is inmiddels uit, dus ja.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe verging het jou toen je net ging samenwonen?
Laat haar lekker shoppen en vertellen wat er geklust en geverfd moet wordenquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Mij heeft ze wel geaccepteerd, maar mijn huis niet echt. Dat is volgens haar een veredelde gevangenis.
Ik denk zelfs heel makkelijk een middag shoppen en beetje klussen en verven doet wonderen.
Daarom heeft ie ook al zo'n stijlvolle moderne inrichting met allemaal leuke frutseltjes!quote:
Daar is het goed aan af te lezen inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:17 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Daarom heeft ie ook al zo'n stijlvolle moderne inrichting met allemaal leuke frutseltjes!
Ik had een kamer waar ik mezelf kon terugtrekken en waar ze niet mocht komen, heerlijk. Of ja, ze mocht er wel komen natuurlijk, maar we hadden afgesproken dat dit mijn kamer was.quote:Mijn vriend is een half jaar geleden bij mij in komen wonen. Belangrijkste ding is eigenlijk blijven praten. Ik vind het vooral fijn om een paar plekken in huis te hebben die "van mij" zijn. Ik kan niet heel goed tegen enorme puinzooi en hij heeft een keer per maand een enorme schoonmaak-/ opruimbui. Met 2 bureau's en ieder eigen kledingkasten werkt dat net ff wat beter.
Ik kan er niks aan doen, ik geef geen zier om inrichting. Ik vind het pure geldverkwisting en mooi wit is niet lelijk.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat haar lekker shoppen en vertellen wat er geklust en geverfd moet worden
En dan mag je hopen dat het gevoel van een verdedelde gevangenis overgaat.
Tja, ik had eigenlijk gedacht dat je vriendin daar zelf ook wel aan mee zou betalen. Aangezien het ook haar huis wordt en zo. Toen mijn man en ik gingen samenwonen kregen we samen een nieuw appartement, dat is toch anders denk ik. Maar er zijn geen hele grote bedragen door gegaan voor de inrichting, we hadden van tevoren een budget bepaald voor verf, meubels, behang, etc. en daar bleven we redelijk bij in de buurt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik wel zou moeten Tuurlijk vin dik dat leuk![]()
Ik wil er alleen zo min mogelijk geld aan uit geven eigenlijk omdat eigen zaak ook over paar maand start. Maar de praktijk zal wel weer leren dat het geld er veel te hard door heen zal gaan op zo'n middag
Ow dat zal ook wel gebeuren hoorquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:22 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Tja, ik had eigenlijk gedacht dat je vriendin daar zelf ook wel aan mee zou betalen. Aangezien het ook haar huis wordt en zo. Toen mijn man en ik gingen samenwonen kregen we samen een nieuw appartement, dat is toch anders denk ik. Maar er zijn geen hele grote bedragen door gegaan voor de inrichting, we hadden van tevoren een budget bepaald voor verf, meubels, behang, etc. en daar bleven we redelijk bij in de buurt.
Oh ja, dat hebben wij ook. Ideaal! Samen een rekening waar we beiden een van tevoren bepaald bedrag op stortten elke maand, daarvan werden alle vaste lasten (huur, gas/water/licht, internet, boodschappen, gezamenlijke vakanties, etc.) afgeschreven en betaald. Daarnaast hebben we beiden onze eigen rekening waar salaris e.d. op binnen komt om onze eigen dingen van te betalen zoals kleding, cadeautjes, telefoon, zorgverzekering, enzovoorts. We hebben in de 4,5 jaar dat we nu samen wonen nooit ruzie gehad over geldquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:26 schreef Ofresca het volgende:
Oh, heb het er even over wat jullie gaan doen wanneer het toch niet zo goed gaat. Zeker wanneer jullie nu samen dingen gaan kopen. En ik vond een gezamenlijke rekening ook makkelijker, vooral wanneer één van de twee (veel) vaker boodschappen doet dan de ander.
Burgerlijkheid ten top.
Van die vrouwen die binnenkomen en eens bedenkelijk rondkijken. In hun hoofd zijn ze dan met de rode pen bezig; 'dit moet weg, dat vervangen, dat ook, die moet eruit, die zeker...'.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Id_do_her het volgende:
Och, ze mag ook echt wel wat aanpassen, lijkt me. Maar ik heb vrouwen meegemaakt die ergens gingen intrekken en dan meteen heel dat mannenappartement omgevormd hebben met een vriend die er bijstaat van: "Tja.. Ze wilde het.."
Zo ongeveer ja.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Van die vrouwen die binnenkomen en eens bedenkelijk rondkijken. In hun hoofd zijn ze dan met de rode pen bezig; 'dit moet weg, dat vervangen, dat ook, die moet eruit, die zeker...'.
Een paar maanden later kom je dan thuis binnenlopen en besef je opeens dat er van jouw spullen niets meer over is.
'Leuk zo he schatje!'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |