abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112216550
Mijn vriendin komt over 3 weken bij mij intrekken *O* O+ dit maakt mij heel gelukkig maar stiekem ook een beetje zenuwachtig :@.

Ik ben altijd heel erg op mezelf geweest, beetje FOK!-en, beetje last-minute besluiten te gaan hardlopen/skeeleren. Vrienden die langskomen zonder aankondiging om flink bier te gaan drinken.

Ze slaapt hier vaak genoeg soms een weekje ofzo maar dat blijft natuurlijk wel wat anders dan echt echt samenwonen.

Dit was eigenlijk mijn lange aanloop om het volgende de vragen
-Hoe was je ervaring om voor het eerst samen te wonen
-Waar liep je onverwachts tegen op?
-Hoe kan ik mijn compleet Spartaans ingerichte huis wat huiselijker en vrolijker laten overkomen :@.
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:58:53 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112216591
Heeft ze al ooit op haar zelf gewoond? Dat scheelt enorm.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_112216627
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:58 schreef Id_do_her het volgende:
Heeft ze al ooit op haar zelf gewoond? Dat scheelt enorm.
Ze heeft een tijd in Suriname voor haar stage op zichzelf gewoond :).
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:00:56 #4
305516 Stink-ui
Rood, groen, geel, paars
pi_112216688
Leuk topic!

Ik trek over 2 weken bij mijn vriendin in!
dus ik heb het tegenovergestelde..

ik volg dit even
Op maandag 23 juni 2014 00:38 schreef LesMiserables het volgende:
Ga anders ff jullie feestje in de DM vieren ofzo, misschien kan stinkui dan aan mavo uitleggen hoe dat neuken via Tinder precies werkt.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:03:04 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112216796
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ze heeft een tijd in Suriname voor haar stage op zichzelf gewoond :).
Mwa, dat scheelt. Duidelijke afspraken maken als ze intrekt en dan moet het allemaal wel in orde komen lijkt me.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:03:22 #6
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_112216814
1. Tegen veel issues, geen out-of-the-box antwoord. Handelen zoals het komt. En realistisch blijven.
2. kleine dingen vooral. Niets wat niet verholpen kon worden.
3. Niet. Je heeft je geaccepteerd zoals je bent. Mocht je willen zeuren over je inrichting: "Doe maar lekker zelf".
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_112216835
Vriendin kwam gedurende 2,5 jaar 2x in de week bij mij + ouders thuis dus van 'samenwonen' hadden we ook niet veel kaas gegeten.. we wonen sinds gister een jaar samen en dikke peanuts gewoon.. :) Je zult bepaalde dingen even moeten aanleren waarschijnlijk (even wat vaker op ruimen en die cliché dingen als toilet bril en sokken :D) maar daarnaast is het alleen maar gezellig en fijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:04:37 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112216861
De zaken die je in de weg zitten met het je eigen gang gaan herken ik wel, en daar zul je gewoon aan moeten wennen en mee om moeten leren gaan.

Als je haar echt thuis wilt laten zijn in jouw huis, dan zou ik haar vooral carte blanche (of bijna) geven om het aan te passen en/of veranderen zoals zij wil.
Als jij nu dingen gaat doen om het gezelliger/huiselijker te maken heb je nog kans dat zij precies iets anders zou hebben gedaan, terwijl ze toch al een plekje moet zien te vinden in jouw huis.

Oh dat vooral: zorg dat er ook plek voor haar en haar spullen is, zodat ze werkelijk het gevoel heeft dat zij, en alles wat bij haar hoort, er welkom is en ze het ook haar huis kan en mag maken, dus niet dat ze een lade krijgt voor haar ondergoed en sokken terwijl jij er nog 3 hebt, en gewoon minimaal net zoveel kastruimte als jij voor kleren en andere zaken.

Als je samen wilt wonen heeft zij ook haar ruimte nodig, en niet alleen een stukje van jouw ruimte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112216901
quote:
0s.gif [b]Op
3. Niet. Je heeft je geaccepteerd zoals je bent. Mocht je willen zeuren over je inrichting: "Doe maar lekker zelf".
Mij heeft ze wel geaccepteerd, maar mijn huis niet echt. Dat is volgens haar een veredelde gevangenis :@.

Ik denk zelfs heel makkelijk een middag shoppen en beetje klussen en verven doet wonderen.
pi_112217030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mij heeft ze wel geaccepteerd, maar mijn huis niet echt. Dat is volgens haar een veredelde gevangenis :@.

Ik denk zelfs heel makkelijk een middag shoppen en beetje klussen en verven doet wonderen.
Is toch leuk om samen een middag (of meer) mee bezig te gaan, samen beslissen hoe je de inrichting wat huiselijker wil maken. Beetje shoppen, kleurtjes verf uitzoeken, plantje kopen... Dat geeft haar meteen het gevoel dat het ook haar huis is, als ze een deel van de inrichting samen met jou doet :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:10:08 #11
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112217146
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:07 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Is toch leuk om samen een middag (of meer) mee bezig te gaan, samen beslissen hoe je de inrichting wat huiselijker wil maken. Beetje shoppen, kleurtjes verf uitzoeken, plantje kopen... Dat geeft haar meteen het gevoel dat het ook haar huis is, als ze een deel van de inrichting samen met jou doet :)
Dat vind TS vast heel leuk ja.
pi_112217246
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:10 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

In een relatie hoef je niet altijd alleen maar dingen te doen die je zelf heel leuk vindt, soms doe je ook iets voor een ander om hem/haar een plezier te doen of zich meer thuis te laten voelen :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_112217303
quote:

[..]

Ik vrees dat ik wel zou moeten Tuurlijk vin dik dat leuk :@

Ik wil er alleen zo min mogelijk geld aan uit geven eigenlijk omdat eigen zaak ook over paar maand start. Maar de praktijk zal wel weer leren dat het geld er veel te hard door heen zal gaan op zo'n middag -O-
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:13:55 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112217318
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:12 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

In een relatie hoef je niet altijd alleen maar dingen te doen die je zelf heel leuk vindt, soms doe je ook iets voor een ander om hem/haar een plezier te doen of zich meer thuis te laten voelen :)
Laten we dat maar in de slaapkamer houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik wil er alleen zo min mogelijk geld aan uit geven eigenlijk omdat eigen zaak ook over paar maand start. Maar de praktijk zal wel weer leren dat het geld er veel te hard door heen zal gaan op zo'n middag -O-
Och, ze mag ook echt wel wat aanpassen, lijkt me. Maar ik heb vrouwen meegemaakt die ergens gingen intrekken en dan meteen heel dat mannenappartement omgevormd hebben met een vriend die er bijstaat van: "Tja.. Ze wilde het.."

Dat lijkt me echt helemaal niks. :')
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:15:15 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112217387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Laten we dat maar in de slaapkamer houden.
Hoe verging het jou toen je net ging samenwonen?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:15:34 #16
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112217398
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe verging het jou toen je net ging samenwonen?
Erg goed. Maar ja, de relatie is inmiddels uit, dus ja.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:15:47 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112217410
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:05 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Laat haar lekker shoppen en vertellen wat er geklust en geverfd moet worden ;)
En dan mag je hopen dat het gevoel van een verdedelde gevangenis overgaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:17:15 #18
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_112217479
quote:

[..]

Dat vindt TS vast heel leuk ja.
Daarom heeft ie ook al zo'n stijlvolle moderne inrichting met allemaal leuke frutseltjes!

Mijn vriend is een half jaar geleden bij mij in komen wonen. Belangrijkste ding is eigenlijk blijven praten. Ik vind het vooral fijn om een paar plekken in huis te hebben die "van mij" zijn. Ik kan niet heel goed tegen enorme puinzooi en hij heeft een keer per maand een enorme schoonmaak-/ opruimbui. Met 2 bureau's en ieder eigen kledingkasten werkt dat net ff wat beter. :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:18:42 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112217568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:17 schreef Ofresca het volgende:

[..]

Daarom heeft ie ook al zo'n stijlvolle moderne inrichting met allemaal leuke frutseltjes!
Daar is het goed aan af te lezen inderdaad. :Y

quote:
Mijn vriend is een half jaar geleden bij mij in komen wonen. Belangrijkste ding is eigenlijk blijven praten. Ik vind het vooral fijn om een paar plekken in huis te hebben die "van mij" zijn. Ik kan niet heel goed tegen enorme puinzooi en hij heeft een keer per maand een enorme schoonmaak-/ opruimbui. Met 2 bureau's en ieder eigen kledingkasten werkt dat net ff wat beter. :)
Ik had een kamer waar ik mezelf kon terugtrekken en waar ze niet mocht komen, heerlijk. Of ja, ze mocht er wel komen natuurlijk, maar we hadden afgesproken dat dit mijn kamer was. :')
pi_112217611
De huishouding (ik netjes, zij niet) was bij mijn een probleem, probeer dat dus te voorkomen. En probeer elkaar niet te claimen omdat je samenwoont, doe dus lekker je eigen ding. Deze fout heeft mijn ex ook bij mij gemaakt.

Veel succes!
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_112217671
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laat haar lekker shoppen en vertellen wat er geklust en geverfd moet worden ;)
En dan mag je hopen dat het gevoel van een verdedelde gevangenis overgaat.
Ik kan er niks aan doen, ik geef geen zier om inrichting. Ik vind het pure geldverkwisting en mooi wit is niet lelijk.

Maar ik maak mezelf er niet direct zorgen om ofzo ik ken haar smaak en daar zit gelukkig heen weinig pastelkleuren in _O_. .

Die tip van ruimte maken is wel een hele goede trouwens :@. Ik ben bezig met een kast opknappen maar die zal ik dus wel snel af moeten gaan maken of wat nieuws voor die tijd kopen.
pi_112217767
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Tja, ik had eigenlijk gedacht dat je vriendin daar zelf ook wel aan mee zou betalen. Aangezien het ook haar huis wordt en zo. Toen mijn man en ik gingen samenwonen kregen we samen een nieuw appartement, dat is toch anders denk ik. Maar er zijn geen hele grote bedragen door gegaan voor de inrichting, we hadden van tevoren een budget bepaald voor verf, meubels, behang, etc. en daar bleven we redelijk bij in de buurt.
pi_112217999
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:22 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Tja, ik had eigenlijk gedacht dat je vriendin daar zelf ook wel aan mee zou betalen. Aangezien het ook haar huis wordt en zo. Toen mijn man en ik gingen samenwonen kregen we samen een nieuw appartement, dat is toch anders denk ik. Maar er zijn geen hele grote bedragen door gegaan voor de inrichting, we hadden van tevoren een budget bepaald voor verf, meubels, behang, etc. en daar bleven we redelijk bij in de buurt.
Ow dat zal ook wel gebeuren hoor :), maar een budget stellen is waarschijnlijk wel een goed idee :). Dan hebben we in ieder geval hetzelfde verwachtingspatroon.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:26:54 #24
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_112218095
Oh, heb het er even over wat jullie gaan doen wanneer het toch niet zo goed gaat. Zeker wanneer jullie nu samen dingen gaan kopen. En ik vond een gezamenlijke rekening ook makkelijker, vooral wanneer één van de twee (veel) vaker boodschappen doet dan de ander.

Burgerlijkheid ten top. ^)
pi_112218330
Als je bijvoorbeeld een kamer over hebt
Laat haar die dan helemaal voor zichzelf inrichten. Ik heb ook zo'n kamer en m'n vriend ook. Onze eigen dingetjes staan daar in. Zijn onze beide werkkamers. Ik vind het erg fijn om mijn eigen plek te hebben waar ik me gewoon even in kan terug trekken.

Verder zorg dat ze gewoon net zoveel kast ruimte als jou heeft. En laat haar meteen al wat spullen van haar neerzetten des te eerder voelt het als een thuis aan.

Hier was het makkelijker omdat we dit huis met zijn tweeën hebben betrokken.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')