abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112208578
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112208618
blijkbaar offtopic ofzo. Laat maar.

[ Bericht 89% gewijzigd door motorbloempje op 30-05-2012 12:12:02 ]
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 30 mei 2012 @ 11:53:56 #3
70532 loveli
N
pi_112208823
Schopje SES?
crap in = crap out
pi_112208840
Hee Vik, welke Garmin heb jij?

Lijkt me wel tof om te tracken hoever ik precies loop, snelheid, hartslag, trainingen inprogrammeren enzo. Ik wil niet met telefoon rennen namelijk.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_112209247
Mjam, salade met tomaat, komkommer, feta, bosuitje, olie & balsamico.
/nuttige lunchmededeling
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112209286
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:04 schreef Phaidra het volgende:
Mjam, salade met tomaat, komkommer, feta, bosuitje, olie & balsamico.
/nuttige lunchmededeling
4 bth kipfilet/chorizo, 2 kiwi, 2x groot glas melk :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:11:29 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112209502
Chorizo, nom!

Ik had vanochtend twee sneetjes haverbrood van de bio-winkel, met belegen kaas :9 Ook goed te doen, heel ander structuurtje dan ik gewend ben maar lekker!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112209520
Mijn planning voor vandaag:
O: 2 bth notenbrood, 2 boterhammen smeerkaas, beker halfvolle melk
L: 4 bth ham, smeerkaas
T appel
D: Ik denk hollandse pot, goed stuk vlees, aardappels en sperziebonen.
S: anderhalf uur fietsen, rondje soesterberg.
T: magere kwark met blauwe bessen
pi_112209666
2 speltbth met ei en heel veel rauwkost ertussen. :9

Ik heb het boek De Voedselzandloper gekocht. Geen: brood, pasta, rijst, aardappelen, melkproducten. Wel: fruitsapjes (vers), peulvruchten, groente uiteraard en kaas. Dus geen carbs en melk, maar toch ook weer wel. Moet nog even verder lezen, maar denk niet dat het handig combineert met Urbanathlon en Mont Ventoux.
pi_112209810
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:16 schreef anna82 het volgende:

Ik heb het boek De Voedselzandloper gekocht. Geen: brood, pasta, rijst, aardappelen, melkproducten. Wel: fruitsapjes (vers), peulvruchten, groente uiteraard en kaas. Dus geen carbs en melk, maar toch ook weer wel. Moet nog even verder lezen, maar denk niet dat het handig combineert met Urbanathlon en Mont Ventoux.
Mont Ventoux? klinkt als een mooie uitdaging ;) Je bent best fanatiek met wielrennen of niet?
pi_112209825
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:16 schreef anna82 het volgende:

Dus een beetje Paleo-achtig? Wel vlees?

En waarom sapjes ipv hele vruchten of water?

Zou je het echt overwegen om te doen?

Questions, questions :P
  Vis een optie? woensdag 30 mei 2012 @ 12:22:29 #12
70532 loveli
N
pi_112209895
Anna, lijkt me een leuk boek, hou ons op de hoogte!
crap in = crap out
pi_112209915
Dit lijkt me meer een boek voor jou Anna:
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112209929
voel me echt goed naar 50 km fietsen gister :)

Lijstje tot nu toe:

O= 2 beschuitjes met kaas.
T= 2 crackers.
L= soja pannenkoeken met kaas

Echt nog geen idee wat ik vanavond ga eten.

Trouwens, hoe vaak in de week, wegen jullie ongeveer?
pi_112209969
Je voelt je goed naar? Of na?

En: Groente Groente Groente!!!
pi_112210042
quote:
3s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dit lijkt me meer een boek voor jou Anna:
[ afbeelding ]
Dat is een beter dieet :D carbs :9
pi_112210047
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:23 schreef xliefs. het volgende:

Lijstje tot nu toe:

T= 2 crackers.

!! Naar =/ na

Je lijstje tot nu toe klinkt veel te weinig, zeker na de inspanning van gister.
Ik weeg me eens in de 2/3 weken, verder heb ik kleding als referentie en een spiegel :).
Momenteel heb ik er niet veel aan, maar goed _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? woensdag 30 mei 2012 @ 12:27:31 #18
70532 loveli
N
pi_112210057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:23 schreef xliefs. het volgende:

Lijstje tot nu toe:

T= 2 crackers.

Da's niet echt veel voedzaam spul op je lijstje. Wat dacht je van groente + vis als D?

Afhankelijk van de batterijen van de weegschaal 2 keer per dag of eens in de 2 maanden.
crap in = crap out
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:33:35 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112210282
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

!! Naar =/ na

Je lijstje tot nu toe klinkt veel te weinig, zeker na de inspanning van gister.
Ik weeg me eens in de 2/3 weken, verder heb ik kleding als referentie en een spiegel :).
Momenteel heb ik er niet veel aan, maar goed _O-
Bwah in de basis ben je nog heel slank, je hebt alleen een extra tijdelijke uitbouw :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112210313
Poeh.. Krijg net te horen dat mijn contract wss niet wordt verlengd in augustus :{
~ Bonito La Risa ~
pi_112210343
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:34 schreef Mixende_match het volgende:
Poeh.. Krijg net te horen dat mijn contract wss niet wordt verlengd in augustus :{
balen! Wat voor werk doe je?

Je hebt iig wel de tijd om op zoek te gaan naar wat anders.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112210407
In een stofferingswinkel (gordijnen etc) verkopen en advies. Ja gelukkig wel ff de tijd ja. Alleen ik weet echt niet wat ik wil doen qua werk :{ Werk al vanaf m'n 16e in deze branche..

Blegh. En dat op deze zonnige dag
~ Bonito La Risa ~
pi_112210434
Waarom wordt je contract niet verlengd?
En wat weerhoudt je ervan om bij een andere stofferingswinkel te solliciteren?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112210494
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:33 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Bwah in de basis ben je nog heel slank, je hebt alleen een extra tijdelijke uitbouw :D
O+ Ik zei van de week al tegen mijn meneer dat ik hoopte dat ik deze cijfers toch nooit op de weegschaal zou zien zonder dat ik zwanger ben :X.

En kijk nou wat ik in de mail vond net:

quote:
Beste ***,

Vandaag is Hobbes geënt en gechipt. Hij is inmiddels ook drie keer ontwormd en helemaal gezond verklaard door de dierenarts.

Het gaat prima met hem en hij is een pittig mannetje. Het hele stel speelt regelmatig buiten (nieuwe plantjes liggen allemaal plat helaas;-) maar als wij binnen zitten zijn ze ook meestal binnen.

Ik wil de kittens niet allemaal tegelijk wegdoen en ik stel voor dat jullie hem zaterdag 9 juni komen halen. Komt dat jullie uit?
*O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112210511
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waarom wordt je contract niet verlengd?
En wat weerhoudt je ervan om bij een andere stofferingswinkel te solliciteren?
Omdat er te weinig wordt verkocht, en bij een andere winkels is een beetje zelfde probleem, en ik weet niet of ik dit werk wel zo leuk vind om er mee door te gaan ;)
~ Bonito La Risa ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')