abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2012 @ 20:34:54 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_117287584
quote:
9s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:27 schreef Taciho het volgende:

[..]

De keuze staat vast voor één kwartaal daarna kan je pas weer veranderen :(
Het lijkt me dat omschakelen naar de situatie die geld kost per direct kan. Die gasten willen tenslotte geld verdienen. Zo was het voorheen ook altijd. Maar misschien heb ik het fout. Het maakt ook niet zoveel uit eigenlijk want die transactiekosten zijn niet gek veel lager en de grootste kosten (voor mij) zijn toch altijd het bewaarloon.

Eerst maar eens 50% korting op de aandelen zelf... :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_117290954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:27 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ik zou zeggen Lynx, ook al is dit geen echt Nederlandse broker maar het je kan er wel alles ;)
pi_117334275
Scheelt toch 4 euro per sprinter als je niet meer als een paar duizend euro tegelijk aankoopt... mooi meegenomen :)
pi_117354745
Ook maar eens mee posten. Op het moment een beetje aan het schaduw beleggen met binck accountje.

Ik vind het een leuk spelletje en ben met name bezig om te kijken of ik technisch kan gaan beleggen (toepassen van statistische analyses). Doe ik weer eens iets anders met die kennis dan genoom analyses :)

Maar wat ik tot nu toe opmerk is dat de markt zo grillig (verweven met emotie) is dat er met geen mogelijkheid een zinnige vorm van statistiek op toe te passen is op lange termijn imho.
Profiel opgeheven.
pi_117377761
Dat vind ik dus ook... Er zit geen logica meer in de laatste tijd.

Sinds daardoor winst gehad, maar ook veel verlies. Helaas is niet anders. Er gebeuren soms echt dongen tegen de verwachting in die geen verklaarbare reden hebben.
pi_117378246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:27 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ik zou zeggen Lynx, ook al is dit geen echt Nederlandse broker maar het je kan er wel alles ;)
Hmm, het aanvraagpakket van Lynx is binnen, maar kan helaas geen aandelen van de Koreaanse Kospi kopen ;(

Iemand anders tips voor de Koreaanse beurs?
  zaterdag 29 september 2012 @ 00:59:43 #207
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_117378677
Waarom specifiek de Koreaanse beurs?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_117381011
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 00:39 schreef ohjajohh het volgende:

[..]

Hmm, het aanvraagpakket van Lynx is binnen, maar kan helaas geen aandelen van de Koreaanse Kospi kopen ;(

Ik denk dat Lynx/Interactive Brokers dit binnenkort aan gaat bieden of misschien al experimenteel aanbiedt. Er zijn in ieder geval al vele KSE fondsen via de contract search te vinden: http://www1.interactivebrokers.ch/contract_info/v3.8/index.php

Ook is het al mogelijk om een abonnement op de KSE prijsdata te nemen. De trade kosten staan echter nog niet in de prijslijst, vandaar dat ik denk dat het nog niet actief is. Als dit erg belangrijk voor je is, kan ik na het weekend wel even kijken of ik een fake order via papertrading kan invoeren.

Een markt als Korea lijkt me trouwens niet de meest handige om als beginnend belegger van start te gaan. De taal, de corporate governance, accounting en andere factoren kunnen sterk verschillen met bijvoorbeeld de Nederlandse markt. Maar misschien heb je hier een specifieke edge.
pi_117394414
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:28 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een mooi aandeeltje voor beginners.
Oh dan weet ik wel iemand die misschien nog World Online aandelen voor liefhebbers op FOK! heeft. >:O
pi_117397754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 00:59 schreef JimmyJames het volgende:
Waarom specifiek de Koreaanse beurs?
Ik heb in Korea gewoond, ken de markt, en heb meer vertrouwen in de Won dan in de Euro.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 05:35 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk dat Lynx/Interactive Brokers dit binnenkort aan gaat bieden of misschien al experimenteel aanbiedt. Er zijn in ieder geval al vele KSE fondsen via de contract search te vinden: http://www1.interactivebrokers.ch/contract_info/v3.8/index.php

Ook is het al mogelijk om een abonnement op de KSE prijsdata te nemen. De trade kosten staan echter nog niet in de prijslijst, vandaar dat ik denk dat het nog niet actief is. Als dit erg belangrijk voor je is, kan ik na het weekend wel even kijken of ik een fake order via papertrading kan invoeren.

Een markt als Korea lijkt me trouwens niet de meest handige om als beginnend belegger van start te gaan. De taal, de corporate governance, accounting en andere factoren kunnen sterk verschillen met bijvoorbeeld de Nederlandse markt. Maar misschien heb je hier een specifieke edge.
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:31:31 #211
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_117398419
Je kunt trouwens hoogstwaarschijnlijk wel al beleggen in ishares korea: http://finance.yahoo.com/q?s=EWY (een mandje aandelen dat de Koreaanse beurs probeert te volgen).
pi_117453471
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 05:35 schreef jaco het volgende:
Ik heb het nog even geprobeerd, maar op dit moment kan ik nog geen KSE order invoeren. Ik denk zelf dus dat het er aan komt, maar IB kondigt dit soort veranderingen nooit van tevoren aan.
pi_117453960
Is het nog mogelijk om gratis tegoed te krijgen bij Binck? Ik wil een rekening openen, maar misschien heeft iemand nog een actie voor ¤50 tegoed? :@
pi_117460523
Ik heb nog wel zo'n actie voor je hoor.
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:41:33 #215
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_117460771
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 07:47 schreef QBay het volgende:
Is het nog mogelijk om gratis tegoed te krijgen bij Binck? Ik wil een rekening openen, maar misschien heeft iemand nog een actie voor ¤50 tegoed? :@
Het is zelfs naar 100 euro gestegen ik kreeg er net een brief van Binck over. Mocht de poster boven me je nog niet hebben geïntroduceerd dan wil ik dat wel doen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:01:01 #216
229929 Japie_Tepel
De goede pervert
pi_117462977
Ik zou ook graag deelnemen aan de actie.
PM me even wat ik moet doen...
Je likt mijn ballen
Ik lik je anus
Je slikt ook alles
Ik ben je vader
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:44:09 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_117464417
Je hebt pm.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:45:03 #218
349165 Californian
Made in the Golden State
pi_117497354
Wie weet waarom o.a. het aandeel Spyker sinds de opening niet meer in beweging is? Ik ben net begonnen met aandelen en zie dit voor het eerst.. Laatste update is van gisteren 17.00.
Go Lakers!!
pi_117500502
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:45 schreef Californian het volgende:
Wie weet waarom o.a. het aandeel Spyker sinds de opening niet meer in beweging is? Ik ben net begonnen met aandelen en zie dit voor het eerst.. Laatste update is van gisteren 17.00.
Er zit vrijwel geen handel meer in. Als er geen 1 verkocht wordt, dan is er ook nog geen nieuwe koers (nu trouwens wel).
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:30:34 #220
349165 Californian
Made in the Golden State
pi_117504157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Er zit vrijwel geen handel meer in. Als er geen 1 verkocht wordt, dan is er ook nog geen nieuwe koers (nu trouwens wel).
Dankjewel voor je antwoord!
Wat voor gevolgen kan dat hebben? Of komt dit wel vaker voor?
Go Lakers!!
pi_117506750
Ik wil ook beginnen met een kleine hoeveelheid aandelen.
Ik zit te denken aan wat nasdaq geregistreerde bedrijven, en wil vooral de aandelen wat langer vasthouden.

Zo op het eerste ook is Binck goedkoper dan Alex, Vreemd genoeg ziet tradersonly.nl er nóg een stuk goedkoper uit, maar daar hoor ik hier niet zo veel over. :?
Welke "ingang" in het beleggerswereldje raden jullie aan?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:58:44 #222
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_117507716
Voor traders only heb je een bepaald kapitaal nodig (minstens 5000 euro dacht ik) bij binck heb je dat niet nodig en kun je met kleinere hoeveelheden beleggen. Alex weet ik niets van.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_117516588
Is Lynx op de lange termijn niet goedkoper dan Binck? Die gratis (transactie)tegoed bij Binck is wel aantrekkelijk, maar de transactiekosten zijn bij Binck ook een stuk duurder geloof ik.

Gebruikersinterface is bij Binck wel wat gemakkelijker dan Lynx heb ik gelezen. Kunnen anderen dit bevestigen? Ik twijfel nog of ik bij Binck of bij Lynx een rekening moet openen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:54:57 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_117528191
Vanaf morgen heb ik 5000 euro bij Binck staan. Ik wil er 2 of 3 degelijke aandelen voor kopen en ben me op het moment aan het verdiepen. Ik ben een beginner en vind het wel wat lastig! Kan iemand wat tips geven? Ik wil graag veilig beginnen :)

Ik heb veel vertrouwen in de Chinese elektronica markt. Ook denk ik aan duurzame producten op het gebied van water, energie en brandstof. Dat lijken mij nu juist wel weer de aandelen met een hoger risico.. Ook de Australische markt lijkt mij interessant, ik lees hier positieve verhalen over.

Ik heb op dit moment een voorkeur voor buy and hold aangezien ik verwacht te weinig tijd te hebben voor actief beheer.

[ Bericht 12% gewijzigd door leolinedance op 03-10-2012 09:24:30 ]
pi_117536211
Ik probeer steeds meer te lezen over het algemene nieuws en verwachtingen die invloed hebben op de AEX. Waar kan ik daarvoor het beste op internet terecht?

Behalve de berichten op bijv. ingsprinters, beurs.nl enz.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')