Mooie post.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:42 schreef Apollon het volgende:
[..]
Je hoeft je niet echt in verschillende strategiën te verdiepen, zolang je maar de payoff van een call (long en short) en een put (long en short) kunt visualiseren:
[ afbeelding ]
Met deze bouwstenen kun je vervolgens maken wat je wilt, neem bijvoorbeeld de straddle:
[ afbeelding ]
Je ziet gelijk dat je dit met een call en een put (beide long) op moet zetten.
Profiteren van een gelijkblijvende koers? Dan moet je rond een bepaalde koers bouwen, met een positieve payoff op die koers. Je begint dan met een long call (strike = k - x), en vlakt die af met een short call (strike = k). Dan heb je trouwens al een long call spread:
[ afbeelding ]
Vervolgens neem je nog een short call (strike = k) en vlak je die verder weer af met een long call (strike = k + x). Dit tweede deel ziet eruit als een long put spread:
[ afbeelding ]
Geen toeval, dit is put-call parity. Je kunt de gehele structuur ook met puts maken, zie bouwstenen ter bevestiging (in dit geval een long put op k2 en een short put op k1).
Voeg nu de twee structuren samen (op strike = k) en je hebt een long butterfly:
[ afbeelding ]
Wil je een short butterfly? Geen probleem, gewoon alle longs en shorts omdraaien.
Edit: nog even terug naar die straddle. De punt in die long butterfly is natuurlijk ook gewoon een short straddle, alleen "knip" je de staarten af om een theoretisch onbeperkt verlies te beperken.
Wil je anders een wat bredere range om van te profiteren? Haal de structuren dan wat uit elkaar, en je hebt een long iron condor:
[ afbeelding ]
Spannender wordt het niet. Je zou als oefening kunnen bedenken hoe je een box spread op zou kunnen zetten (constante payoff)Leuker is om te berekenen hoe deze structuren reageren op prijsverandering in de onderliggende waarde
Van counterparty risk is meer sprake bij OTC-opties. Ik zie alleen niet hoe opties per definitie minder risicovol zouden kunnen zijn dan aandelen. Dat lijkt me dan juist afhankelijk van hoe je ze gebruiktquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:24 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Onjuist! Bij opties heb je ook nog een tegenpartijrisico waardoor je sowieso meer risico loopt dan bij aandelen.
Ik gebruik Forexpro voor informatiequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:26 schreef topbelegger het volgende:
Handige site voor beginnen met aandelen is http://www.123aandeel.nl/, www.beginbeleggen.nl, beursbazaar en beursig en uiteraard voor verder info IEX en Bloomberg. Daar haal ik zelf men info vandaan. Voor de beginner zou ik een defensieve portefeuille opbouwen. Niet te veel verkopen of kopen, eerder een portefeuille met 4/5 verschillende aandelen en dan 2 maanden laten staan en dan verder verdiepen.
Sprinters hebben het probleem dat het niet bepaald producten zijn voor lange termijn. Des te hoger de koes van Arcelor, des te meer je kwijt bent aan een huidige(!) sprinter gezien de spread issues. Ten eerste moet je dus veel inleveren (wanneer je hem verkoopt, zullen mensen het toch moeten aanschaffen), ten tweede, na een enorme koerssprong verdient jouw sprinter relatief weinig meer. En is het verstandiger om je winst te pakken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:13 schreef Taciho het volgende:
Ja ik ben er uit.
Ik heb de laatste maanden een rendement van 10% opgebouwd, nu ga ik voor de lange termijn.
Ik ben van plan om een Sprinter long te kopen op Arcelor Mittal, deze heeft een stoploss van 9.1 en een hefboom van 3.2.
Ik ben van plan om deze 2 jaar vast te houden en dan te verkopen. Ik heb goede hoop in Arcelor Mittal op de lange termijn en de economie in zijn geheel.
Ik wacht nog wel even met de aankoop omdat er weer een daling aan zit te komen, maar daarna ga ik volop in Arcelor Mittal.
Ga ik doen. Heb een account bij Binck geopend met nog 50 euro transactietegoed (als dat nog geldig is na een jaar?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:26 schreef topbelegger het volgende:
Handige site voor beginnen met aandelen is http://www.123aandeel.nl/, www.beginbeleggen.nl, beursbazaar en beursig en uiteraard voor verder info IEX en Bloomberg. Daar haal ik zelf men info vandaan. Voor de beginner zou ik een defensieve portefeuille opbouwen. Niet te veel verkopen of kopen, eerder een portefeuille met 4/5 verschillende aandelen en dan 2 maanden laten staan en dan verder verdiepen.
Kijk dat is goed nieuwsquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:49 schreef Taciho het volgende:
Binck start met het volgen van Lynx met het verlagen van de transactiekosten
Je kan nu kiezen tussen Binck Basic en Binck Active.
Binck Basis is wat je nu hebt en kan je ook zo houden na 1 oktober. alleen de bewaarkosten worden afgeschaft. ( wat zeer interessant is voor mensen met een groot vermogen)
Binck Active is nieuw en verlaagt het minimum (transactiekosten) voor Aandelen naar 9 euro en voor Sprinters Tubo's naar 6 euro. Amerikaanse aandelen blijven wel 10 euro.
Enige nadeel is een service fee van 0,20%
Voor de tariefstructuur Binck Active betaalt u een gestaffelde service fee van 0,2% over de waarde van uw effecten (opties
en futures uitgezonderd) per jaar.
ook kan je bij Active gratis gebruik maken van Protrader en het nieuwe handelsysteem Binck 360 ( die er erg goed uitziet)
Dit gaat trouwens volgende kwartaal in ( 1 oktober)
Dat het bewaarloon wordt afgeschaft is wel mooi inderdaad. Laatste keer dat er bewaarloon is afgeschreven bij mij is 1 juli.quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:49 schreef Taciho het volgende:
Binck start met het volgen van Lynx met het verlagen van de transactiekosten
Je kan nu kiezen tussen Binck Basic en Binck Active.
Binck Basis is wat je nu hebt en kan je ook zo houden na 1 oktober. alleen de bewaarkosten worden afgeschaft. ( wat zeer interessant is voor mensen met een groot vermogen)
Binck Active is nieuw en verlaagt het minimum (transactiekosten) voor Aandelen naar 9 euro en voor Sprinters Tubo's naar 6 euro. Amerikaanse aandelen blijven wel 10 euro.
Enige nadeel is een service fee van 0,20%
Voor de tariefstructuur Binck Active betaalt u een gestaffelde service fee van 0,2% over de waarde van uw effecten (opties
en futures uitgezonderd) per jaar.
ook kan je bij Active gratis gebruik maken van Protrader en het nieuwe handelsysteem Binck 360 ( die er erg goed uitziet)
Dit gaat trouwens volgende kwartaal in ( 1 oktober)
Dat is geweldigquote:Op zaterdag 8 september 2012 13:49 schreef Taciho het volgende:
Ze hebben altijd gezegd dat de geldigheid daarvan onbeperkt is.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb een account bij Binck geopend met nog 50 euro transactietegoed (als dat nog geldig is na een jaar?
Zeker voor een buy and hold strategie is het wegvallen van het bewaarloon erg mooiquote:Op zaterdag 8 september 2012 17:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is geweldig. Alex had dat ook al (en dat is hetzelfde bedrijf).
Voor serieuze beleggers is bewaarloon een veel grotere drain dan de transactiekosten.
Nu moeten alleen de kosten van de aandelen zelf nog lager worden (dwz: iets minder dan de helft)
Dit is perfect! Op instapdag schakel ik naar Binck Active en als ik klaar ben met kopen schakel ik weer terug naar Binck Basic. Dan heb je dus eenmalig maximaal 0,05% extra kosten (in mijn geval <0,025%) in ruil voor lagere tarieven voor de aankopen en daarna geen bewaarloonquote:Nieuw! Blijvend verlaagde tarieven
Geachte heer SeLang.
Goed nieuws! Vanaf 1 oktober verlaagt Binck de tarieven. Als belegger bij Binck gaat u dus fors minder betalen. Dit doen we met twee tariefstructuren: Binck Basic en Binck Active. Voor Binck Basic hebben we het bewaarloon afgeschaft en bij Binck Active hebben we de transactietarieven extreem verlaagd.
BINCK BASIC – GEEN BEWAARLOON
Belegt u voornamelijk in aandelen, beleggingsfondsen, trackers of obligaties en doet u een bescheiden aantal transacties per jaar? Dan bent u met Binck Basic het goedkoopst uit. Vanaf 1 oktober blijft u beleggen tegen de huidige lage tarieven, met één groot verschil: u betaalt geen bewaarloon meer.
BINCK ACTIVE – EXTREEM LAGE TARIEVEN
Handelt u actief in opties, Turbo’s, Sprinters, futures of aandelen, dan is Binck Active voor u het meest voordelig. De transactietarieven zijn namelijk blijvend, fors verlaagd. Zo betaalt u slechts ¤1,95 voor een optiecontract, Turbo’s en Sprinters verhandelt u vanaf ¤6 en aandelen vanaf ¤9. Naast deze tarieven betaalt u een service fee van maximaal 0,2% per jaar, voorheen het bewaarloon. Met Binck Active krijgt u overigens exclusief toegang tot Binck360, ons nieuwe hypermoderne handelsplatform.
KIES UW TARIEF
U kunt eenvoudig uw tarief kiezen door in te loggen op de website van Binck. Vervolgens gaat u naar ‘Mijn Binck’ en dan ‘Tarieven’. Uw tarief is standaard ingesteld op Binck Basic. Wilt u Binck Active, dan kunt u dit tot 1 oktober aangeven.
U kunt uw tarief bovendien elk kwartaal wijzigen. Wat uw keuze ook is, u gaat er altijd op vooruit. Of u bespaart op bewaarloon of u bespaart op transactiekosten.
Met vriendelijke groet,
Nick Bortot
Ik heb dit zojuist nog even gecheckt met de klantenservice van Binck want ik heb zelf ook nog wat credits staanquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:13 schreef leolinedance het volgende:
Heb een account bij Binck geopend met nog 50 euro transactietegoed (als dat nog geldig is na een jaar?)
quote:Er zit geen expiratiedatum op het tegoed.
Is het niet zo dat het regime van toepassing waarin je koopt?quote:Op maandag 10 september 2012 11:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is perfect! Op instapdag schakel ik naar Binck Active en als ik klaar ben met kopen schakel ik weer terug naar Binck Basic. Dan heb je dus eenmalig maximaal 0,05% extra kosten (in mijn geval <0,025%) in ruil voor lagere tarieven voor de aankopen en daarna geen bewaarloon
Edit:
Hmm... die tarieven van Binck Active zijn niet/ nauwelijks lager
Anyway, grootste kostenpost was het bewaarloon en dat is weg
"AEX opent hoger na steun Fed'quote:Op donderdag 13 september 2012 21:30 schreef Taciho het volgende:
Gaat de AEX ook profiteren van dit besluit van de FED?
De keuze staat vast voor één kwartaal daarna kan je pas weer veranderenquote:Op maandag 10 september 2012 11:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is perfect! Op instapdag schakel ik naar Binck Active en als ik klaar ben met kopen schakel ik weer terug naar Binck Basic. Dan heb je dus eenmalig maximaal 0,05% extra kosten (in mijn geval <0,025%) in ruil voor lagere tarieven voor de aankopen en daarna geen bewaarloon
Edit:
Hmm... die tarieven van Binck Active zijn niet/ nauwelijks lager
Anyway, grootste kostenpost was het bewaarloon en dat is weg
Ik zou zeggen Lynx, ook al is dit geen echt Nederlandse broker maar het je kan er wel allesquote:Op zaterdag 22 september 2012 16:28 schreef ohjajohh het volgende:
Bij Binck kan ik helaas niet beleggen in Aziatische markten. Weet iemand een goede (Nederlandse) broker waar het wel bij kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |