Waarom verloor je met het echte geld? Pech? Of toch een iets minder sterke strategie? Misschien bang te verliezen..?quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:31 schreef Pietjebruin het volgende:
Je kan altijd gaan daytraden. Kan met weinig inleg veel geld verdienen, maar ook verliezen. In de demo's ging het goed, 10.000+ winst. Toen ik met het echte geld ging beginnen veel verloren, maar uiteindelijk weer terugverdiend.
Hoog risico.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:17 schreef Duderd het volgende:
[..]
Waarom verloor je met het echte geld? Pech? Of toch een iets minder sterke strategie? Misschien bang te verliezen..?
Gewoon pech gehad. Het is een heel hoog risico zoals Kirov al zegt en bijna niet te voorspellen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:17 schreef Duderd het volgende:
[..]
Waarom verloor je met het echte geld? Pech? Of toch een iets minder sterke strategie? Misschien bang te verliezen..?
Ze zijn nog niet officieelquote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:49 schreef DrSnuggle het volgende:
Wat denken jullie over het aandeel DE? Het komt binnenkort op de markt en via Binck kan je gratis een order plaatsen, is dat een goede tip of moet ik het afwachten?
Edit: schijnbaar zijn ze al op de markt, niet goed opgelet. Maar alsnog een rede om te kopen?
Het is onduidelijk wat je niet snapt. De kosten worden gewoon berekend volgens de tabel van je broker. Als de minimum kosten bijv. 10 euro per transactie zijn, dan zie je die ook bij een transactie van 50 cent.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:37 schreef EvdR het volgende:
Nu zie ik bij bijvoorbeeld Antonov aankoop 50 aandelen voor 0,01 euro. 50 cent aan aandelen daar komen dan nog kosten torenhoge kosten bij in vergelijking met de waarde.
Jaco,quote:Op vrijdag 6 juli 2012 04:55 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is onduidelijk wat je niet snapt. De kosten worden gewoon berekend volgens de tabel van je broker. Als de minimum kosten bijv. 10 euro per transactie zijn, dan zie je die ook bij een transactie van 50 cent.
Ah, ik snap de verbazing nu. Er kunnen allerlei redenen voor zo'n kleine transactie zijn. Voor een van de partijen kan het aantal aandelen onbedoeld laag zijn. Iemand biedt bijvoorbeeld 0,01 voor 100.000 aandelen en op een bepaald moment is er 1 partij bereid om 50 aandelen voor die prijs te laten gaan.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:29 schreef EvdR het volgende:
Het is mij onduidelijk waarom iemand ervoor kiest om zo weinig aandelen te kopen. Het is compleet onduidelijk waarom iemand zo een transactie doet. Zit hier een achterliggende gedachte of tactiek achter?
Antonov, hequote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:29 schreef EvdR het volgende:
[..]
Jaco,
Het is mij onduidelijk waarom iemand ervoor kiest om zo weinig aandelen te kopen. Het is compleet onduidelijk waarom iemand zo een transactie doet. Zit hier een achterliggende gedachte of tactiek achter?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:37 schreef jaco het volgende:
Op The Motley Fool, een grote amerikaanse investeerders community, geeft een (onbekende) belegger 100 lessen die hij zelf tot nu toe heeft geleerd. Ik vind het een mooie lijst:
http://www.fool.com/inves(...)ed-in-investing.aspx
quote:Being contrarian doesn't just mean doing the opposite. The "contrarian" street-crosser gets run over by a truck.
quote:7. My all-time favorite Warren Buffett quote: "We like things that you don't have to carry out to three decimal places. If you have to carry them out to three decimal places, they're not good ideas."
quote:27. One of my favorite lessons from the poker table: Action is overrated. The best players (and investors) are constantly weighing the opportunities, but rarely are they moved to act.
quote:88. Buffett's concept of the "circle of competence" is important: "There are all kinds of businesses that I don't understand, but that doesn't cause me to stay up at night. It just means I go on to the next one, and that's what the individual investor should do." Also consider Steve Jobs' quote: "Focus is about saying no." For a great book on saying no, read Seth Godin's tiny book The Dip.
Nokia staat genoteerd aan verschillende beurzen. Dit komt vaak voor en het beste kun je dan even de handels informatie van het aandeel op al die beurzen nagaan. Het is belangrijk om de beurzen te vermijden waar het aandeel een laag dagelijks handelsvolume heeft. De spread is dan meestal groter, dus je betaalt waarschijnlijk een hogere vraagprijs. De lage liquiditeit wordt opnieuw een probleem als je weer van het aandeel af wilt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:41 schreef ohjajohh het volgende:
Even een noob vraagje hier:
Nokia staat zo nu zo ontzettend laag dat het voor mij interessant lijkt om wat aandelen te kopen. Ik verwacht dat ze over een jaar of 5 gewoon weer meedoen op de mobiele markt. Maar wat is nou het verschil tussen gewoon Nokia Oyj en de Aex versie? Welke moet ik nemen?
Bij een overname krijg je waarschijnlijk een bericht van je broker. Er zal dan een Bid price verschijnen met de afgesproken overname prijs per aandeel. Als je de indruk krijgt dat die overname definitief is, kun je het beste de aandelen voor die prijs verkopen. Het is niet verplicht, maar als je dat niet doet dan blijf je met niet-genoteerde aandelen zitten. Dit kan zeer onhandig en kostbaar worden qua administratieve procedures.quote:Er bestaat natuurlijk ook een kans dat Nokia het niet redt en failliet gaat of wordt overgenomen door bijvoorbeeld Microsoft. Wat gebeurt er dan met mijn aandelen?
Thanks voor de uitleg!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 04:56 schreef jaco het volgende:
[..]
Nokia staat genoteerd aan verschillende beurzen. Dit komt vaak voor en het beste kun je dan even de handels informatie van het aandeel op al die beurzen nagaan. Het is belangrijk om de beurzen te vermijden waar het aandeel een laag dagelijks handelsvolume heeft. De spread is dan meestal groter, dus je betaalt waarschijnlijk een hogere vraagprijs. De lage liquiditeit wordt opnieuw een probleem als je weer van het aandeel af wilt.
Het lijkt er op dat de AEX notering daarom een slechte keuze is. Nokia Oyj (NOK1V) aan de beurs van Helsinki lijkt me wel een goede keuze. Er is ook veel handel in Nokia aan de NYSE, maar je hebt de aandelen dan in US dollars.
Het kan zijn dat je broker een veel hoger tarief rekent voor handel in Helsinki of New York. Je moet dan bekijken of het liquiditeits argument daar nog tegen op weegt.
[..]
Bij een overname krijg je waarschijnlijk een bericht van je broker. Er zal dan een Bid price verschijnen met de afgesproken overname prijs per aandeel. Als je de indruk krijgt dat die overname definitief is, kun je het beste de aandelen voor die prijs verkopen. Het is niet verplicht, maar als je dat niet doet dan blijf je met niet-genoteerde aandelen zitten. Dit kan zeer onhandig en kostbaar worden qua administratieve procedures.
Als Nokia failliet gaat, blijf je gewoon de aandelen in je portfolio zien totdat het faillisement volledig is afgerond en je eventueel een laatste dividend krijgt uitgekeerd als er na afwikkeling nog geld over is voor de aandeelhouders. Er zijn altijd wel beleggers die dat verwachten dus je aandeel blijft gewoon verhandelbaar waarschijnlijk tegen een koers van een paar centen.
Hull - Options, Futures and Other Derivatives. Als je per se opties zou willen handelen, lees dan dit boek. Het behandeld oa het klassieke option pricing model van Black & Scholes, de zogenoemde "Brownian Motion" waar dit op gebaseerd is en de "Grieken."quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:43 schreef Taciho het volgende:
Hier ook even een update dan
Ik sta nu met mijn portefeuille op een bescheiden plusje, dit doordat ik short ging in olie en dat aardig snel daalde.
Vandaag ben ik ook weer short gegaan waarbij ik in de U.S Oil en mijn vader in Brent Crude.
Mijn vader is nu dus aan het winnen
Ben nu ook druk bezig met boeken lezen over opties omdat dit toch wel een interessante alternatief is voor aandelen vooral met Butterfly strategieën en dergelijke.
Ja wou die ook gaan lezen inderdaad.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:35 schreef Apollon het volgende:
[..]
Hull - Options, Futures and Other Derivatives. Als je per se opties zou willen handelen, lees dan dit boek. Het behandeld oa het klassieke option pricing model van Black & Scholes, de zogenoemde "Brownian Motion" waar dit op gebaseerd is en de "Grieken."
Als je je hiermee bezig gaat houden dan zou je wellicht ook even je calculus-vaardigheid op moeten poetsen. "Taylor expansion" is namelijk weer aan die "Grieken" verbonden. Opties zijn complexe financiële producten die je niet zou moeten mogen handelen zonder deze kennis.
Je hoeft je niet echt in verschillende strategiën te verdiepen, zolang je maar de payoff van een call (long en short) en een put (long en short) kunt visualiseren:quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:53 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja wou die ook gaan lezen inderdaad.
Zelf heb ik nu Beleggen met opties gelezen van Michel van Oostvoorn, Leo Rijnhout (geef nog wel korte mening erover in 'boeken over economie' topic), dit boek legt alle mogelijke strategieen uit die er zijn, dus van spreads tot straddles en strangles. Hier beschrijven ze ook een beetje hoe de optie wordt gewaardeerd en dan vooral met de Grieken.
Lijkt me van een heel ander niveau dan Hull (Ik ken Van Oostvoorn & Rijnhout niet, Hull wel).quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:53 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja wou die ook gaan lezen inderdaad.
Zelf heb ik nu Beleggen met opties gelezen van Michel van Oostvoorn, Leo Rijnhout (geef nog wel korte mening erover in 'boeken over economie' topic), dit boek legt alle mogelijke strategieen uit die er zijn, dus van spreads tot straddles en strangles. Hier beschrijven ze ook een beetje hoe de optie wordt gewaardeerd en dan vooral met de Grieken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |