Het liefst zou ik de rest van mijn leven met de piemel uit de broek op de bank hangen. Welkom in het leven. Daar vind je verantwoordelijkheden en verplichtingen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:42 schreef Faazz het volgende:
Mijn huur moet betaald worden, mijn eten gekocht, studieschuld afgelost worden en al die andere dingen dat ik me nu tegen een muur gewerkt voel.
Het liefst ga ik een jaar naar Afrika om daar te banjeren, roadtrippen of wat dan ook.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:09 schreef Ryon het volgende:
De tiefus, groei een ruggengraat. Dat je depressief bent geweest is geen excuus om nu nog steeds te jammeren. Je zit in een prima situatie zonder verplichtingen - zoals kind, huis, vrouw etc - die je echt ergens toe verplicht, maar je ziet de mogelijkheden niet.
De studieschuld hoeft niet binnen een dag terug betaald te worden en al helemaal niet als je in het buitenland zit. De huur hoeft ook niet betaald te worden in Afrika. Ik heb trouwens het vermoeden dat de studieschuld is ontstaan door het niet af ronden van een studie? Dat valt vaak zwaarder dan een schuld die is opgebouwd wanneer een studie wel is afgerond.
Spaar een paar duizend euro (minimaal 1500 euro), koop een backpack en een vliegticket naar Azië en ga een jaartje jezelf zoeken. Als je terugkomt ben je waarschijnlijk meer dan alleen een enkel jaar ouder geworden en kan je flink aan de slag om ook hier wat van je leven te maken.
Je gaat toch niet vakantie als je schulden hebt? Lijkt mij hoor..
een studieschuld kan zo hoog zijn dat je dan de komende 15 jaar niet op vakantie gaatquote:
Euh.. Een studieschuld heeft een afbetalingstermijn van 15 tot 22 jaar.. Mensen die een auto leasen of een hypotheek hebben blijken ook regelmatig nog op reis te gaan. Het is echt niet zo dat de hele boedel binnen een maandje overgemaakt moet worden en dat je daarna pas weer 'van het leven kan genieten'.quote:Je gaat toch niet vakantie als je schulden hebt? Lijkt mij hoor..
Ik zou niet weten waarom niet, vrijwel iedereen heeft een schuld. Gewoon zorgen dat je een buffer hebt om de aflossingen in die periode te kunnen betalen. Vraag me wel af wat TS per maand af moet lossen, 50 of 450 euro per maand?quote:Je gaat toch niet vakantie als je schulden hebt? Lijkt mij hoor..
schulden en een studieschuld zijn niet het zelfdequote:Op woensdag 30 mei 2012 12:04 schreef Tammykok het volgende:
Ik begrijp het wel alleen ik heb dan een zoontje van 8 maanden Ja dat kost veel geld.. het was niet gepland maar ik ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als ik schulden zou hebben.. nou is het misschien makkelijk gezegd maar Ik zou niet in het buitenland kunnen zitten als ik weet dat er nog een hoop betaald moet worden.. je kunt toch ook gaan als je Wat ouder bent? Is mijn mening hoor.
Ik heb het niet alleen over die vrouw, je hebt het steeds ook over maatschappelijke en sociale druk bv.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:03 schreef Faazz het volgende:
Tis niet heel onlogisch dat als iemand met je breekt waarbij je het licht heb gezien je je eigen confrontatie opzoekt, bewust of onbewust. Ik weet het allemaal wel, maar ik probeer de mogelijkheden er van in te zien. Ik hoef mezelf niet te bewijzen tegen over andere, maar andere mensen kunnen wel een enorme inspiratiebron voor je zijn.
DOE het dan, het is veel makkelijker dan je denkt.quote:En ik weet het allemaal, wat zit ik te zeiken? Pluk de dag, doe het, ga er voor.
Dat is wat ik wil. En door het allemaal op een grote hoop de gooien lijkt het inderdaad allemaal een enorme berg waar ik tegen aan kijk.
IK denk dat iedereen dat wel eens doet!quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Je vergelijkt jezelf continu met anderen, als ik jou was zou ik eens beginnen hiermee te stoppen.
Er is een verschil tussen ''weleens'' en ''continu''.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef Tammykok het volgende:
[..]
IK denk dat iedereen dat wel eens doet!
Ben je van je burn out af?quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef Aleandra het volgende:
Anderen een inspiratiebron........Absoluut!!
Heb aantal jaren geleden (tijdens een burn out) een kreet van Einstein om mijn oren geslagen gekregen die mijn ogen deed opengaan en geloof maar dat die in mijn hoofd is blijven hangen hoor!!
De definitie van domheid is dingen op dezelfde manier blijven doen en dan een andere uitkomst verwachten.
Een waarheid als een koe en nu bedoel ik niet dat je dom bent maar dat je het echt zelf moet doen. Dus draai die knop om en ga der voor.
Inspiratie kan je uit alles halen. Als je jezelf er bij neerlegt dat je dom ben zal je altijd blijven. Iets met een vis en een boom, ook van Einstein..quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef Aleandra het volgende:
Anderen een inspiratiebron........Absoluut!!
Heb aantal jaren geleden (tijdens een burn out) een kreet van Einstein om mijn oren geslagen gekregen die mijn ogen deed opengaan en geloof maar dat die in mijn hoofd is blijven hangen hoor!!
De definitie van domheid is dingen op dezelfde manier blijven doen en dan een andere uitkomst verwachten.
Een waarheid als een koe en nu bedoel ik niet dat je dom bent maar dat je het echt zelf moet doen. Dus draai die knop om en ga der voor.
Hoe heb je het overwonnen? Met hulp van een deskundige/groupstherapie/pillen? Een verandering in je denkwijze? Ben ook benieuwd naar je dagelijkse routine. De praktische dingen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef Aleandra het volgende:
Yep
Niet mijn hele leven radicaal om maar wel heel veel punten aangepast naar mijn norm. En dat voelt zooooo goed.
En dan is er weer een kwestie van geld. Ik kan het niet ophoesten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zie weer een hoop excuses.
Je wil in ee band? Speel je al wat? Zo nee hup van fok af en google op opzoek naar de lokale muziekschool...
tja geld is altijd lastig maar er zij vast mensen die je wel gratis op weg wille helpen of met je willen jamme of hoe dat ook heetquote:Op woensdag 30 mei 2012 13:37 schreef Faazz het volgende:
[..]
En dan is er weer een kwestie van geld. Ik kan het niet ophoesten.
Wel is het zo dat ik een tijd terug een piano heb aangeschaft.
Van uit het niets, 200km rijden met een boedelbak om dat ding van 300kg mijn kant op te krijgen.
En nu speel ik gemiddeld 3u per dag zonder les en het gaat echt goed.
Ik wil dit gaan nastreven:
http://www.imdb.com/title/tt1068680/
Verandering in mijn denkwijze teweeg gebracht door twee totaal verschillende personen die door mijn zorgvuldig opgebouwde pantser heen prikten. Een inmiddels zeer dierbare vriendin die stukken jonger is dan ik maar die vond dat ik nog niet klaar was om achter de geraniums te kruipen, me overal mee naar toe zeulde, me totaal overrompelde en de meest onverwachte dingen liet doen tot mijn volle tevredenheid en een vriendje van mijn dochter die der niet omheen draaide maar recht in mijn gezicht de waarheid zei.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:28 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Hoe heb je het overwonnen? Met hulp van een deskundige/groupstherapie/pillen? Een verandering in je denkwijze? Ben ook benieuwd naar je dagelijkse routine. De praktische dingen.
quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zie weer een hoop excuses.
Je wil in ee band? Speel je al wat? Zo nee hup van fok af en google op opzoek naar de lokale muziekschool...
quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:36 schreef Faazz het volgende:
Nou het is wel een mindset dat je moet ombuigen. Iets waar ik ook veel mee bezig geweest ben. Ik hield altijd teveel rekening met dingen die me blijkbaar "veel waard" waren. Na een tijd zo te zitten ga je beseffen dat die dingen je eigenlijk alleen maar ophouden je voort te bewegen.
Dus ging ik mijn eigen ding doen en dat gaat goed. Maar als er iets gebeurd waardoor je een andere blik krijgt ga je toch weer anders denken en schopt het je hele 'verse' mindset in de war.
Je moet dus, voor je gevoel, dingen opgeven om door te gaan. En door er de hele tijd over te piekeren lijkt de tijd langzaam te gaan, maar éénmaal een paar weken verder merk je echt verandering.
Dus je bouwt het op, het gaat alleen niet bewust maar eenmaal verder en je voelt je vrij goed binnen de kaders die je stelt. En die kaders kan je uitbouwen.
Je energie komt terug net als het goede humeur en de levensvreugde.
Het vreet bakken met energie, vooral die controledrang. Zonde. Je kunt die energie beter in andere dingen steken. Van leuke dingen doen krijg je ook weer energie.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:42 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Aha, dus kort samengevat alle jezelf beperkende gedachten zoals
- Zorgen maken over toekomst
- Spijt hebben van keuzes (verleden)
- Overanalyseren
- Je zorgen maken over wat anderen van je denken
- Invloed ouders
Vreet dit echt alle energie wat resulteert in burn out?
Is het echt mogelijk om alles om te gooien? Ik ben bang dat het onmogelijk is. Misschien verminderen door meer relativeren?
Ik kan controle niet loslaten. Ben bang dat ik dan stil sta en ik drive nodig heb in vorm van controle om het e.e.a. te bereiken in mijn leven.
Ga niet al die dingen ondernemen om haar ''terug te pakken''. Alles gebeurt met een reden en wie weet is dit de reden; de laatste druppel.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:05 schreef Faazz het volgende:
Ja dat klopt waarschijnlijk wel aardig, wat betreft die IDcrisis. De jeugd is voorbij en ik sta keihard in bloei en ik heb geen zin dat te laten verpesten door depressies en zo.
Ben nu een hele lijst aan het samenstellen, heb mijn ouders ingelicht zodat zij ook op de hoogte zijn, wil een meterslange mail tikken naar mijn ex om te zeggen wat ze met me gedaan heeft en wil echt een keiharde planning er tegen aan gooien en er een prachtzomer van maken.
Wel even aftasten of dit hoogmoed is, maar ik wil er voor gaan! Fucking zon!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |