abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112206049
Pas op, dit is een redelijk chaotisch topic!

Afgelopen winter heb ik een meid leren kennen waar het heel goed mee klikte maar het uiteindelijk niet werkte.

Ze was jong en wild en leeft een uitbundig leven. Ze is 19 en ik 26

Nu ik haar niet meer zie of spreek en ik een beetje begin te beseffen wat de grootste verschillen zijn tussen haar en mij.
En nu begin ik een gevoel te krijgen dat ik niet leef zoals ik zou willen leven.

Ze reist enorm veel, stuitert door het leven, is impulsief en grijpt alle kansen aan die er zijn en gaat daar ook voor.
Doet een vette muziekopleiding.
Gaat van de zomer weer een vette Eurotrip maken.
Is op haar 15e twee weken naar Zwitserland gegaan in haar eentje.
Op haar 17e een maand naar Bolivia geweest.
En nu komt de zomer er aan en doet ze weer allemaal tering vette dingen.

Nou weet ik dat dit niet mijn leven is en ik er ook niks mee kan.
Maar ik vind het jammer dat ze klaar met me is en mij niet wenst mee te nemen voor een tijdje.
Maar dat boeit eigenlijk geen hol want sjah, liefde en zo… Tis voorbij.

Nu begin ik mijzelf dus te vergelijken en zie ik dat ik eigenlijk nooit dat gene gedaan heb wat ik wilde.
Ik leef eigenlijk naar mijn behoefte en die zijn minimaal.

Amper een sociale kring
Heb minimale inkomsten en een flinke studieschuld na twee jaar opgebouwd.
Ik ben redelijk depressief ingesteld en doe ook zo min mogelijk.
Ik voel mij het beste in mijn comfortzone maar durf daar niet uit te stappen.

Nu is ze dus weg en is het besef daar dat ik niet mijn leven leidt zoals het ook had gekund.
Ik word ouder en begin steeds meer te snappen van het leven wat mijn bewustzijn groter maakt.
Ik was enigszins trots op mezelf dat wat ik deed, prima was. Bezat zelfrespect en had een flinke dosis zelfvertrouwen opgebouwd.
Ben zelf uit een enorme depressie geklommen maar dat heeft me ook twee jaar geduurd of zo.

En nu zit ik hier. Is zij uit mijn leven en begin ik te beseffen dat ik al heel wat jaren heb weggegooid door niks te doen.
Ik wil leven, meemaken, reizen, contacten opdoen, neuken, stuiteren, gaan voor dat gene wat ik wil.

Maar ik besef ook dat ik niet de 'juiste' opvoeding heb genoten waarin dat soort dingen niet gestimuleerd werden en ik eigenlijk mijn hele leven op de achtergrond sta.
Nu is het dus mijn eigen persoonlijkheid die me weerhoudt om ook echt dingen te ondernemen.

Maar ik kan niet langer wachten. Dat ik mijn meisje niet meer terug krijg is een feit, maar ik zou graag dat gene nastreven wat zij doet.
Een opleiding hoef ik niet meer te doen, ik ben nu cariere aan het maken met een eigen bedrijfje en verschillende baantjes.
Geld moet er zijn om straks mijn studieschuld te betalen

Nu ik dus weet wat ik ook had kunnen doen maar nooit heb gedaan, niet doe wat ik wil maar doe wat ik moet en al die dingen, smijt het me echt in een diep gat.
Nu voelt het als of mijn leven mislukt is maar er is nog zoveel te doen, dus waarom wachten.

De tijd gaat snel en ik moet er wat van maken, maar ik wil er ook niet op mijn 46e achterkomen wat ik allemaal gemist heb
Ik wil het nu doen.

Maar ik voel me van uit alle kanten enorm in de hoek gedreven dat ik het niet kan of wil.

Ik zie om mij heen zoveel mensen dingen niet doen wat binnen hun bereik ligt of de keuzes maken die ze eigenlijk zouden willen maken

Ik wil niet langer stilstaan. Maar ik weet ook niet wat ik kan doen om het te veranderen.
Ik wil niet meer nadenken, ik wil doen. Nergens meer bij stilstaan maar de juiste keuzes maken en sterk zijn.

Ik ben zo'n ontzettende chaoot. Ik zou niet weten waar te beginnen.

Mijn huur moet betaald worden, mijn eten gekocht, studieschuld afgelost worden en al die andere dingen dat ik me nu tegen een muur gewerkt voel.
Het liefst ga ik een jaar naar Afrika om daar te banjeren, roadtrippen of wat dan ook.

Maar ik wordt tegen de vlakte gewerkt. En dan zeggen ze dat ik tevreden moet zijn met hoe ik ben, hoe ik me voel en de situatie moet accepteren.
Maar ik wil gaan dus.

En nu wordt ik eigenlijk weer depressief en lusteloos. Dat ik straks in paniek niet meer weet wat ik moet doen en het liefst een touw grijp of mezelf voor de trein werp.
Omdat ik het gevoel heb niet het leven te leiden, te hebben en te doen wat ik zou willen en alle kansen maar over boord smijt.
Terwijl ik zo graag terug wil naar de bruisende tijd en constant gestimuleerd word.

Deze meid heeft me zoveel laten zien van hoe het ook kan. Terug krijgen kan ik niet meer maar ik streef haar gedachte na.
Maar ik ben wie ik ben.

Hoe ben ik niet meer bang om te doen wat ik wil?
Hoe ga ik sociale contacten aan?
Hoe ga ik leven met mijn schuld?
Hoe ga ik reizen en leven zoals ik zou willen leven?

Want vooralsnog wordt het werken werken werken tot mijn dood en mis ik alle toffe dingen
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:51:11 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_112206287
Klinkt wel erg dramatisch.
Kom op man veeg jezelf bijelkaar en maak er wat moois van ^O^
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:53:31 #3
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_112206363
Jeetje... tja...ik zou als ik jou was eerst mijn schulden afbetalen.. er zijn meer mensen die genieten van het leven dat is niet alleen dat ene meisje! Maar je moet ook aan je toekomst denken .. wil je een vrouw en kinderen? Als je dat wilt zou ik gewoon zorgen dat je je leven op de rit hebt en lekker gaan sparen! Een jaar naar afrika zou ik ook wel willen ben nu 25 het is gewoon hartstikke duur! Dat zijn voor sommige mensen gewoon dromen! En dat kan ook nog als je 35 bent daar hoef je geen 26 voor Te zijn of 18. Ik ben met me vriend klein begonnen op een appartementje en woon nu in een hoekhuis hebben een zoontje van 8 maanden en ben dol gelukkig! Alleen je moet er zelf achter staan met Wat je aan het doen bent en hoe je dingen aanpakt! Wees slim denk goed na op financiëel gebied. Des Te meer geld je kan sparen des temeer je kan gaan genieten straks!
pi_112206417
Hoe ziet haar woonsituatie eruit?
pi_112206545
Je bent iig nog niet uit je depressie dus.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 mei 2012 @ 11:02:31 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_112206648
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:42 schreef Faazz het volgende:
Mijn huur moet betaald worden, mijn eten gekocht, studieschuld afgelost worden en al die andere dingen dat ik me nu tegen een muur gewerkt voel.
Het liefst ga ik een jaar naar Afrika om daar te banjeren, roadtrippen of wat dan ook.

Het liefst zou ik de rest van mijn leven met de piemel uit de broek op de bank hangen. Welkom in het leven. Daar vind je verantwoordelijkheden en verplichtingen.
Als je schulden hebt betaal je die af. Ben je klaar, ga je sparen. Heb je gespaard, ga je iets leuks doen. Simpel.
pi_112206653
Waar leeft zij van en hoe is haar situatie verder? Als je verder geen verplichtingen hebt of genoeg geld op de bank kun je inderdaad makkelijk zo leven maar voor de meeste mensen gaat dat al snel niet meer op dus in jouw geval zou je een reservepot kunnen aanleggen zodat je in de toekomst wel dat soort dingen kan doen....als je leven tenminste niet heel anders gaat lopen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112206706
Denk eerder dat je depri bent omdat de maatschappij je het idee geeft dat je van alles moet doen om leuk te zijn. Die chick heeft nog geen verantwoordelijkheden. Heb voor mijn 20e ook die dingen gedaan, maar dat 'settlen' leer ik nu en dat is veel pittiger. Dus je mag wel trots zijn op jezelf :) Je kan altijd nog sparen voor vakanties en uitje en sla je meerdere vliegen in 1 klap.

Los ervan vond ik die weggaan enzo niet zo boeiend. Ik praat er wel cool over, maar dat is wat anders :')
pi_112206710
Stel wat doelen (met een redelijke tijdsplanning) en ga er voor

studieschuld heeft iedereen zo ongeveer tegenwoordig (ik heb er helaas ook een :@ ) dus laat je daardoor niet tegen houden
Ben je al aan het afbetalen?

Stel je wil naar afrika (jaar is misschien wat veel maar bijv 2 maanden) nou spreek met jezelf af dat je het over 3 jaar doet. Begin nu met sparen. Als je elke maand 50 euro opzij zet heb je over 3 jaar 1800 euro. Nou misschien kun je af en toe nog wat extra sparen (van vakantie geld of zo) en dan kun je daar prima een tijd van weg zijn (niet in luxe hotels maar dat lijkt me ook niet je doel)

Is je doel meer sociale contacten aan gaan dan kun je het zelfde te werk gaan
Ga bijvoorbeeld op een sport/cursus/club. Spreek met je zelf af dat je wat proeflessen gaat doen en dat je over 4 maanden je ergens inschrijft
Of gebruik internet. Genoeg mensen in het zelfde schuitje als jij (volgens mij was er zelfs een topic hier?) of schrijf je in op een datingsite. Wie weet hou je er een lief aan over en anders misschien vrienden. Genoeg dingen die je ook op dat vlak kunt doen.

Kort gezegd: maak concrete doelen en werk er naar toe
desnoods zet je ze voor jezelf op papier. Hang het op een groot vel ergens in je slaapkamer (of ergens waar mensen niet komen) om jezelf bij de les te houden
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_112206812
Misschien moet je eens voor de gein fok meetings bijwonen. Check die van 25-35 jaar :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:09:34 #11
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112206930
De tiefus, groei een ruggengraat. Dat je depressief bent geweest is geen excuus om nu nog steeds te jammeren. Je zit in een prima situatie zonder verplichtingen - zoals kind, huis, vrouw etc - die je echt ergens toe verplicht, maar je ziet de mogelijkheden niet.

De studieschuld hoeft niet binnen een dag terug betaald te worden en al helemaal niet als je in het buitenland zit. De huur hoeft ook niet betaald te worden in Afrika. Ik heb trouwens het vermoeden dat de studieschuld is ontstaan door het niet af ronden van een studie? Dat valt vaak zwaarder dan een schuld die is opgebouwd wanneer een studie wel is afgerond.

Spaar een paar duizend euro (minimaal 1500 euro), koop een backpack en een vliegticket naar Azië en ga een jaartje jezelf zoeken. Als je terugkomt ben je waarschijnlijk meer dan alleen een enkel jaar ouder geworden en kan je flink aan de slag om ook hier wat van je leven te maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:17:23 #12
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_112207220
quote:
15s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:09 schreef Ryon het volgende:
De tiefus, groei een ruggengraat. Dat je depressief bent geweest is geen excuus om nu nog steeds te jammeren. Je zit in een prima situatie zonder verplichtingen - zoals kind, huis, vrouw etc - die je echt ergens toe verplicht, maar je ziet de mogelijkheden niet.

De studieschuld hoeft niet binnen een dag terug betaald te worden en al helemaal niet als je in het buitenland zit. De huur hoeft ook niet betaald te worden in Afrika. Ik heb trouwens het vermoeden dat de studieschuld is ontstaan door het niet af ronden van een studie? Dat valt vaak zwaarder dan een schuld die is opgebouwd wanneer een studie wel is afgerond.

Spaar een paar duizend euro (minimaal 1500 euro), koop een backpack en een vliegticket naar Azië en ga een jaartje jezelf zoeken. Als je terugkomt ben je waarschijnlijk meer dan alleen een enkel jaar ouder geworden en kan je flink aan de slag om ook hier wat van je leven te maken.

Je gaat toch niet vakantie als je schulden hebt? Lijkt mij hoor..
pi_112207325
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:17 schreef Tammykok het volgende:

[..]

een studieschuld kan zo hoog zijn dat je dan de komende 15 jaar niet op vakantie gaat :')

en DUO heeft heel redelijke afbetaal regelingen

Het is van niemand (ook van DUO niet zo ver ik weet) de bedoeling dat je je leven op pauze zet omdat je een studieschuld hebt...

Ik las dat jij een kind hebt? dat kost ook klauwen vol geld... moet iedereen die een beetje flink gestudeerd heeft dan maar niet aan kinderen beginnen bijvoorbeeld?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:23:20 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112207489
quote:
Euh.. Een studieschuld heeft een afbetalingstermijn van 15 tot 22 jaar.. Mensen die een auto leasen of een hypotheek hebben blijken ook regelmatig nog op reis te gaan. Het is echt niet zo dat de hele boedel binnen een maandje overgemaakt moet worden en dat je daarna pas weer 'van het leven kan genieten'.

Juist die gedachte is de reden waardoor TS in zijn eentje op zijn kamertje blijft creperen. Het leven komt niet naar jou toe, dat moet je ook opzoeken. Je tegen laten houden door een sociale huurwoning, studieschuld en een crappy minimum inkomen baantje is niet de manier hoe je het maximale uit het leven kan halen, eerder een springplank naar depressie #zoveel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:31:01 #15
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_112207845
Joh, iedereen heeft toch een studieschuld. Wat boeit dat nou, je kan inderdaad een prima afbetalingsregeling treffen. Het is niet dat er drie mensen bij DUO nu op een houtje zitten bijten omdat jij niet 300 euro per maand afbetaalt.

Eens met Ryon verder. Onderneem wat, denk in mogelijkheden..niet in dingen die je alleen maar tegen kunnen houden.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:48:19 #16
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_112208605
quote:
Ik zou niet weten waarom niet, vrijwel iedereen heeft een schuld. Gewoon zorgen dat je een buffer hebt om de aflossingen in die periode te kunnen betalen. Vraag me wel af wat TS per maand af moet lossen, 50 of 450 euro per maand?

Verder betekent reizen natuurlijk niet direct dat je 'jouw leven' leidt, sterker nog dat hele idee is ontstaan doordat iemand anders dat leven leidt. Denk dat je (zoals je zelf eigenlijk ook al aangeeft) meer haar instelling moet najagen om de dingen te doen die jij wil doen. Dat gebeurt natuurlijk niet door dezelfde dingen te doen als iemand die doet wat ie wil. Of zoiets.. :s)

Dus om terug te komen op de vragen aan het eind van je post, eigenlijk is alleen vraag 1 relevant.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:04:07 #17
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_112209223
Ik begrijp het wel alleen ik heb dan een zoontje van 8 maanden Ja dat kost veel geld.. het was niet gepland maar ik ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als ik schulden zou hebben.. nou is het misschien makkelijk gezegd maar Ik zou niet in het buitenland kunnen zitten als ik weet dat er nog een hoop betaald moet worden.. je kunt toch ook gaan als je Wat ouder bent? Is mijn mening hoor. :)
pi_112209621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:04 schreef Tammykok het volgende:
Ik begrijp het wel alleen ik heb dan een zoontje van 8 maanden Ja dat kost veel geld.. het was niet gepland maar ik ik zou er persoonlijk niet aan beginnen als ik schulden zou hebben.. nou is het misschien makkelijk gezegd maar Ik zou niet in het buitenland kunnen zitten als ik weet dat er nog een hoop betaald moet worden.. je kunt toch ook gaan als je Wat ouder bent? Is mijn mening hoor. :)
schulden en een studieschuld zijn niet het zelfde

het is niet alsof je 1000 euro moet terug betalen aan direct lenen tegen een woekerpolis

Hets is waarschijnlijker dat je over 4 jaar moet beginnen met het terug betalen van 9000 euro verspreid over 15 jaar
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:15:09 #19
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112209626
Ben maar blij dat je op deze leeftijd het 'licht' hebt gezien TS.
Je hebt nog tijd genoeg om jezelf bij elkaar te rapen en om er iets aan te doen. Alleen jij wil alles tegelijk en dat maakt het ook weer chaotisch. Probeer het in de hand te houden en stel jezelf bereikbare doelen en van daaruit kijk je verder.
Anders is het ook weer zo'n desillusie als iets niet lukt.
Gewoon doen TS, radicaal die knop om want je bent echt zo oud.
Succes ^O^
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:37:41 #20
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112210451
Je zegt trouwens ook dat je in je opvoeding niet gestimuleerd werd om dit soort dingen te ondernemen en aangeleerd hebt om altijd op de achtergrond te staan.
Dat wat je hebt aangeleerd is dus niet je eigen persoonlijkheid want die schreeuwt om vrijheid begrijp ik.
Ik denk dat daarom de vrije geest van je ex-vriendinnetje je zo aantrekt.

Besef wel dat je aangeleerd gedrag ook kunt afleren TS. Is niet makkelijk maar zal zeker de moeite waard zijn. Begin maar eens met voor jezelf te kiezen en de mening van een ander achter je te laten.
En zeg nou zelf daar kun je toch beter op je 26 ste achter komen dan op je 46 ste :Y
pi_112210881
Sjah, het is maar net hoe je er naar kijkt inderdaad. Ik heb zat mogelijkheden. Het punt is dat het er zo veel zijn dat ik niet meer weet wat ik moet. Dat het voelt als of ik met mijn rug tegen de muur sta en enorm veel verplichtingen heb. Die studieschuld kan ik nog lang gaan voelen, zeg maar.

Maatschappelijke en sociale druk en al die dingen.
Waar leg je de druk en is dat relevant? Ik bedacht me wel, dat ook al moet ik 250 dokken per maand, ik me niet wil laten gedragen naar mijn schuld, maar dat het iets is waar ik mee kan dealen.

Het is ook dat ik voor dat ik haar leerde kennen, hier ook last van had, die druk en niet weten hoe en wat. Maar door de situatie te accepteren ben ik mijn eigen ding gaan doen en het pakte goed uit. Ik voelde me goed, kwam uit een depressie en deed waar ik zin in had, had plannen en voerde ze uit.

Dat was op zich prima. Maar ik wist ook dat ik het deed omdat ik 'gebonden' ben aan verplichtingen en dat ik daarop mijn acties plande. Terwijl ik dat andersom zou willen.
Nu heb ik haar leren kennen en het verneukt een beetje de blik naar hoe ik naar de wereld kijk, in positieve zin.

Het is niet dat ik mijn ideologie wil afstemmen op die van haar. Zij gaat echt tot de extreme zeg maar.
Ik ken werkelijk niemand die zo is zoals zij. Maar ze zijn er.

Aan de andere kant zijn er ook mensen die hele dagen op de bank hangen en een beetje met de piel spelen en niks zien van de wereld behalve van tv terwijl ze net zo jong zijn als ik.

Het is ook zo dat ik me zelf inderdaad de hele tijd de vraag stel of ik leef op dit moment, ipv dat ik echt leef.
Het gaat niet om de acties, maar om de gevoelens die daarbij gepaard gaan.
En dus moet je iets doen en later terugblikken, of zo.

Maar de gevoelens weerhouden me. Ik durf niks of zo. Terwijl ik genoeg potentie heb, net als iedereen.
Ik wil graag maar ik doe het niet.

Ik bedenk me dus ook dat ik er van baal dat ik nooit in een bandje heb gezeten en lekker op het podium heb gestaan.
Nooit meegedaan aan een talentenjacht, nooit dit, nooit dat.

En ik weet het allemaal, wat zit ik te zeiken? Pluk de dag, doe het, ga er voor.
Dat is wat ik wil. En door het allemaal op een grote hoop de gooien lijkt het inderdaad allemaal een enorme berg waar ik tegen aan kijk.

Ik heb hier ook eerder mee gezeten en het grootste struikelblok is dus de algehele depressieve instelling wat ik vanuit mijn jeugd heb meegekregen.
En dat is ook het verschil tussen zij en ik.

Zij is liefdevol opgegroeid in een goed gezin waar ze goed gestimuleerd is en waar ze een hoop goedheid heeft meegekregen.
Ik kom uit een gezin waar ouders gescheiden waren, pa alcoholist en ik altijd de grootste pispaal was bij mijn pa, en mijn moeder me extreem beschermde.

Nu is het dus zo dat ieder mens de zelfde mogelijkheden heeft, maar dat de keuzes die ze maken beïnvloed worden door wat ze hebben mee gemaakt.

Ik beschik nu over de wetenschap dat ik keuzes heb en wat ik van het leven kan maken, doordat ik haar heb leren kennen en heb gezien hoe het ook kan.
Maar door dat mijn jeugd enigszins terror was en ik nooit de nodige liefde heb gekend, zit ik met een instelling en een gevoel die me remmen op wat voor vlak dan ook.

En dat is het hele stomme aan alles. Want ik loop de hele tijd met een kutgevoel dat ik niks waard ben en daardoor laat ik de mogelijkheden liggen.
Nu heb ik de wetenschap dat het kan, ik moet enkel nog ondernemen.
Maar door de sores om me heen die ik heb opgebouwd, maak ik het mezelf echt moeilijk.

Ik moet inderdaad alles op orde krijgen, plannen en zorgen dat het lukt.
Maar het is een damn harde confrontatie en ik wil die gevoelens doorbreken om er echt wat van te maken.
Hoe suf is het om door Afrika te struinen en depressief te zijn terwijl het ook kan als je vrolijk bent.

Feiten zijn het zelfde, gevoelens zijn klote.
pi_112211230
Je vergelijkt jezelf continu met anderen, als ik jou was zou ik eens beginnen hiermee te stoppen.
pi_112211373
Tis niet heel onlogisch dat als iemand met je breekt waarbij je het licht heb gezien je je eigen confrontatie opzoekt, bewust of onbewust. Ik weet het allemaal wel, maar ik probeer de mogelijkheden er van in te zien. Ik hoef mezelf niet te bewijzen tegen over andere, maar andere mensen kunnen wel een enorme inspiratiebron voor je zijn.
pi_112211637
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:03 schreef Faazz het volgende:
Tis niet heel onlogisch dat als iemand met je breekt waarbij je het licht heb gezien je je eigen confrontatie opzoekt, bewust of onbewust. Ik weet het allemaal wel, maar ik probeer de mogelijkheden er van in te zien. Ik hoef mezelf niet te bewijzen tegen over andere, maar andere mensen kunnen wel een enorme inspiratiebron voor je zijn.
Ik heb het niet alleen over die vrouw, je hebt het steeds ook over maatschappelijke en sociale druk bv.

quote:
En ik weet het allemaal, wat zit ik te zeiken? Pluk de dag, doe het, ga er voor.
Dat is wat ik wil. En door het allemaal op een grote hoop de gooien lijkt het inderdaad allemaal een enorme berg waar ik tegen aan kijk.
DOE het dan, het is veel makkelijker dan je denkt.

Je kunt in je hoofd nu denken : ''ik heb geen zin in/ben bang voor/etc.'' maar je kunt tegelijkertijd opstaan en datgene doen, DAT moet je imo doorkrijgen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:10:06 #25
289625 Tammykok
Ik ben pino....
pi_112211653
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Je vergelijkt jezelf continu met anderen, als ik jou was zou ik eens beginnen hiermee te stoppen.
IK denk dat iedereen dat wel eens doet!
pi_112211716
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:10 schreef Tammykok het volgende:

[..]

IK denk dat iedereen dat wel eens doet!
Er is een verschil tussen ''weleens'' en ''continu''.
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:13:50 #27
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112211833
Anderen een inspiratiebron........Absoluut!!

Heb aantal jaren geleden (tijdens een burn out) een kreet van Einstein om mijn oren geslagen gekregen die mijn ogen deed opengaan en geloof maar dat die in mijn hoofd is blijven hangen hoor!!

De definitie van domheid is dingen op dezelfde manier blijven doen en dan een andere uitkomst verwachten.

Een waarheid als een koe en nu bedoel ik niet dat je dom bent maar dat je het echt zelf moet doen. Dus draai die knop om en ga der voor.
pi_112211909
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef Aleandra het volgende:

Heb aantal jaren geleden (tijdens een burn out) een kreet van Einstein om mijn oren geslagen gekregen die mijn ogen deed opengaan en geloof maar dat die in mijn hoofd is blijven hangen hoor!!

De definitie van domheid is dingen op dezelfde manier blijven doen en dan een andere uitkomst verwachten.

Een waarheid als een koe en nu bedoel ik niet dat je dom bent maar dat je het echt zelf moet doen. Dus draai die knop om en ga der voor.
Ben je van je burn out af?
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:19:48 #29
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112212094
*O* Yep

Niet mijn hele leven radicaal om maar wel heel veel punten aangepast naar mijn norm. En dat voelt zooooo goed.
pi_112212520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:13 schreef Aleandra het volgende:

Inspiratie kan je uit alles halen. Als je jezelf er bij neerlegt dat je dom ben zal je altijd blijven. Iets met een vis en een boom, ook van Einstein..
pi_112212542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef Aleandra het volgende:
*O* Yep

Niet mijn hele leven radicaal om maar wel heel veel punten aangepast naar mijn norm. En dat voelt zooooo goed.
Hoe heb je het overwonnen? Met hulp van een deskundige/groupstherapie/pillen? Een verandering in je denkwijze? Ben ook benieuwd naar je dagelijkse routine. De praktische dingen.
pi_112212652
Ik zie weer een hoop excuses.
Je wil in ee band? Speel je al wat? Zo nee hup van fok af en google op opzoek naar de lokale muziekschool...
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112212981
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
Je wil in ee band? Speel je al wat? Zo nee hup van fok af en google op opzoek naar de lokale muziekschool...
En dan is er weer een kwestie van geld. Ik kan het niet ophoesten.
Wel is het zo dat ik een tijd terug een piano heb aangeschaft.

Van uit het niets, 200km rijden met een boedelbak om dat ding van 300kg mijn kant op te krijgen.
En nu speel ik gemiddeld 3u per dag zonder les en het gaat echt goed.

Ik wil dit gaan nastreven:
http://www.imdb.com/title/tt1068680/
pi_112213074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:37 schreef Faazz het volgende:

[..]

En dan is er weer een kwestie van geld. Ik kan het niet ophoesten.
Wel is het zo dat ik een tijd terug een piano heb aangeschaft.

Van uit het niets, 200km rijden met een boedelbak om dat ding van 300kg mijn kant op te krijgen.
En nu speel ik gemiddeld 3u per dag zonder les en het gaat echt goed.

Ik wil dit gaan nastreven:
http://www.imdb.com/title/tt1068680/
tja geld is altijd lastig maar er zij vast mensen die je wel gratis op weg wille helpen of met je willen jamme of hoe dat ook heet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112213186
Ik ga die film kijken :D
pi_112213464
volgens mij is het belangrijk dat je goed bent zoals je bent... Jij bent goed.. zonder voorwaarden.. dus niet dat je waarde afhangt van de coole dingen die je doet of hebt gedaan..

Ook als je depressief op de bank hangt ben je van waarde.. en wie weet haal je daar wijze levenslessen uit ofzo..

denk aan dat nummer van tiesto

You can travel the world but you can't run away
from the person you are in your heart
you can be who you want to be
make us believe in you
keep all your light in the dark
if your searching for truth
you must look in the mirror
and make sense of what you can see

just be
just be

they say learning to love yourself
is the first step
that you take when you want to be real
and flying on planes to exotic locations
won't teach you how you really feel
face up to the fact that you are who you are
and nothing can change that belief

just be
just be
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:10:45 #37
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112214377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:28 schreef IHaveAmnesia het volgende:

[..]

Hoe heb je het overwonnen? Met hulp van een deskundige/groupstherapie/pillen? Een verandering in je denkwijze? Ben ook benieuwd naar je dagelijkse routine. De praktische dingen.
Verandering in mijn denkwijze teweeg gebracht door twee totaal verschillende personen die door mijn zorgvuldig opgebouwde pantser heen prikten. Een inmiddels zeer dierbare vriendin die stukken jonger is dan ik maar die vond dat ik nog niet klaar was om achter de geraniums te kruipen, me overal mee naar toe zeulde, me totaal overrompelde en de meest onverwachte dingen liet doen tot mijn volle tevredenheid en een vriendje van mijn dochter die der niet omheen draaide maar recht in mijn gezicht de waarheid zei.
Veel gepraat met hen, heel lang geprutteld, nagedacht maar toch besloten dat ik het inderdaad allemaal zelf heb toegestaan en de oplossing zelf in de hand heb. En omdat ik echt geen zin meer had om water naar de zee te dragen, ging de knop om en ik laat hem nu echt niet meer terugschieten hoor. Ik doe weer mee, ben mezelf, ik leef en ik geniet.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:30 schreef rhubarbje het volgende:
^O^ ( dit zou mijn vriendin ook gezegd kunnen hebben, puur om te prikkelen maar dan denk je der wel over na)

En weet je TS, ik snap best dat je door de bomen het bos niet meer ziet en niet weet hoe je nu moet beginnen.
Is niet erg als nog niet precies duidelijk is wat je wil.
Als je maar weet wat je ABOLUUT NIET WILT en vandaar uit ga je verder hé.
pi_112217394
Alleen je denkwijze veranderd? Kreeg je dan al je energie terug? En weer alles oppakken? Heb je niet hoeven op te bouwen?
pi_112218670
Nou het is wel een mindset dat je moet ombuigen. Iets waar ik ook veel mee bezig geweest ben. Ik hield altijd teveel rekening met dingen die me blijkbaar "veel waard" waren. Na een tijd zo te zitten ga je beseffen dat die dingen je eigenlijk alleen maar ophouden je voort te bewegen.

Dus ging ik mijn eigen ding doen en dat gaat goed. Maar als er iets gebeurd waardoor je een andere blik krijgt ga je toch weer anders denken en schopt het je hele 'verse' mindset in de war.

Je moet dus, voor je gevoel, dingen opgeven om door te gaan. En door er de hele tijd over te piekeren lijkt de tijd langzaam te gaan, maar éénmaal een paar weken verder merk je echt verandering.

Dus je bouwt het op, het gaat alleen niet bewust maar eenmaal verder en je voelt je vrij goed binnen de kaders die je stelt. En die kaders kan je uitbouwen.

Je energie komt terug net als het goede humeur en de levensvreugde.
pi_112218997
Aha, dus kort samengevat alle jezelf beperkende gedachten zoals

- Zorgen maken over toekomst
- Spijt hebben van keuzes (verleden)
- Overanalyseren
- Je zorgen maken over wat anderen van je denken
- Invloed ouders

Vreet dit echt alle energie wat resulteert in burn out?

Is het echt mogelijk om alles om te gooien? Ik ben bang dat het onmogelijk is. Misschien verminderen door meer relativeren?

Ik kan controle niet loslaten. Ben bang dat ik dan stil sta en ik drive nodig heb in vorm van controle om het e.e.a. te bereiken in mijn leven.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:43:38 #41
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112219095
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:36 schreef Faazz het volgende:
Nou het is wel een mindset dat je moet ombuigen. Iets waar ik ook veel mee bezig geweest ben. Ik hield altijd teveel rekening met dingen die me blijkbaar "veel waard" waren. Na een tijd zo te zitten ga je beseffen dat die dingen je eigenlijk alleen maar ophouden je voort te bewegen.

Dus ging ik mijn eigen ding doen en dat gaat goed. Maar als er iets gebeurd waardoor je een andere blik krijgt ga je toch weer anders denken en schopt het je hele 'verse' mindset in de war.

Je moet dus, voor je gevoel, dingen opgeven om door te gaan. En door er de hele tijd over te piekeren lijkt de tijd langzaam te gaan, maar éénmaal een paar weken verder merk je echt verandering.

Dus je bouwt het op, het gaat alleen niet bewust maar eenmaal verder en je voelt je vrij goed binnen de kaders die je stelt. En die kaders kan je uitbouwen.

Je energie komt terug net als het goede humeur en de levensvreugde.
*O* Der heeft er een het 'licht' gezien.

Doorzetten nu.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:49:47 #42
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112219471
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:42 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Aha, dus kort samengevat alle jezelf beperkende gedachten zoals

- Zorgen maken over toekomst
- Spijt hebben van keuzes (verleden)
- Overanalyseren
- Je zorgen maken over wat anderen van je denken
- Invloed ouders

Vreet dit echt alle energie wat resulteert in burn out?

Is het echt mogelijk om alles om te gooien? Ik ben bang dat het onmogelijk is. Misschien verminderen door meer relativeren?

Ik kan controle niet loslaten. Ben bang dat ik dan stil sta en ik drive nodig heb in vorm van controle om het e.e.a. te bereiken in mijn leven.
Het vreet bakken met energie, vooral die controledrang. Zonde. Je kunt die energie beter in andere dingen steken. Van leuke dingen doen krijg je ook weer energie.
pi_112219743
Ik ben gewoon bang om controle los te laten. De trick van controle is dat mensen het verwarren met drive, want controle belemmert je. Ik moet van die mindstate af. Hoe kom ik van de angst af dat ik geen vooruitgang maak als ik controle loslaat?
  woensdag 30 mei 2012 @ 16:04:48 #44
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112220441
Waarom zou je dingen blijven doen die je niets opleveren alleen maar tegenwerken.

Je kunt proberen om stapje voor stapje de teugels te laten vieren of gewoon radicaal zeggen nu is het genoeg, controledrang de rug toekeren en andere leuke dingen als afleiding gaan doen.

Dat laatste werkte bij mij het beste toen ik eenmaal in de gaten had dat ik niet verantwoordelijk was voor daden van een ander. Controle was weg en de rest verliep ook meteen veel beter en soepeler.
pi_112221221
Hoe stel je je doelen nu dan? En hoe werk je ernaar?

Ik stelde onrealistische doelen en werd hardnekkig in het streven ernaar.

Heb een boek geleend: optimalist. Om perfectionisme los te laten. Moet em alleen nog lezen.

Heb op moment alles een beetje laten varen, maar ik merk dat ik alleen maar irrationeler word en mezelf allerlei issues ga aanpraten waardoor ik neerslachtiger word. Stil staan is dus niet opladen.

Ben nu in de sportschool en dat voelt best goed. Denk dat ik moet beginnen met lezen. Films kijken. Wandelen. Alles met mate, want ik ga vaak door totdat ik het zat ben.

Slapen heeft weer structuur wat ook weer energie geeft.

Bedankt voor de leerzame posts. Helpen me enorm!
  woensdag 30 mei 2012 @ 16:35:26 #46
356012 Aleandra
It's just a name !!
pi_112222210
Precies zoals je het zegt, leuke dingen doen en daar ook van genieten, geen onrealistische doelen stellen, perfectionisme en controle overboord gooien, niet zo zwaar tillen aan de mening van een ander en beseffen dat je als mens zeer zeker de moeite waard bent.
Succes. ;)
pi_112222292
pi_112223814
Hulp aanbieden in mijn eigen topic :')

Maar goed, dit is hoe ik er tegen aan probeer te kijken, maar ik ben ook maar een dromer.

Je kan doelen stellen maar bedenk eerst even of het de moeite waard is. Ik wil ook wel rijk en beroemd worden, maar is niet realistisch en moet je eerder overkomen.

Ga overwegen en bedenk wat belangrijk is op dit moment. Ik kan nu wel extreem veel waarde hechten aan mijn ex, maar die is al lang met de noorderzon vertrokken, dus dat moet ik uit mijn hoofd zetten want het is kostbare tijd.

Door met haar door te gaan zal het me alleen maar afremmen, ook al hecht ik er veel waarde aan, ze is er niet meer. En zo is het ook met andere dingen in het leven.

Als je grote doelen gaat stellen zie je inderdaad door de bomen het bos niet meer en loop je er tegen aan. Je wordt onzeker en gaat aan je zelf twijfelen en voor je het door heb zijn al die negatieve eigenschappen van jezelf dat gene waar je aandacht naartoe gaat.

Terwijl dat je niet hoeft te belemmeren om een fuck te ondernemen.

Zie het op zo'n manier dat je een stuk kan gaan wandelen, maar door dat je onzeker bent over je uiterlijk, je niet naar buiten gaat. Terwijl je fysiek wel instaat bent dat te doen.
En als je je op die onzekerheid blijft focussen, kom je niet buiten.

Simpele logica.

Alleen is reizen of mensen ontmoeten een onderneming waar andere belemmeringen tegen over staan, waar je ook de vraag kan stellen of je er mee wilt dealen of niet. Maar je kan het ook gewoon doen.

Alleen dan is de vraag dus... Hoe... En zo gaat het met veel dingen.
pi_112225961
Faazz,

Ik worstel met dezelfde dingen. Vandaar dat ik me niet kon inhouden. Excuses.

Ik ben van Turks afkomst en ben pas later dingen gaan doen en daar ben ik op mijn bek gegaan. Wil nu opnieuw een poging doen om te bloeien, maar dan met beide benen op de grond.

Zit nu in jouw situatie ongeveer, maar dan met een partner. Als hij er niet zou zijn was ik nog gaan settlen, want dat heen en weer gereis brengt je ook nergens. Waar je nu mee worstelt zal je daar ook mee worstelen :)

Ik denk je een ID crisis hebt; een moment waarin je zover bent dat je je oude ik, beinvloed door omgeving, los wilt laten en nieuwe dingen wilt proberen, maar je botst tegen je comfortzone.

Btw, die schuld heeft iedereen :D
pi_112229072
Ja dat klopt waarschijnlijk wel aardig, wat betreft die IDcrisis. De jeugd is voorbij en ik sta keihard in bloei en ik heb geen zin dat te laten verpesten door depressies en zo.

Ben nu een hele lijst aan het samenstellen, heb mijn ouders ingelicht zodat zij ook op de hoogte zijn, wil een meterslange mail tikken naar mijn ex om te zeggen wat ze met me gedaan heeft en wil echt een keiharde planning er tegen aan gooien en er een prachtzomer van maken.

Wel even aftasten of dit hoogmoed is, maar ik wil er voor gaan! Fucking zon! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')