abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112203337
Een week of drie geleden viel er een brochure op de mat van een nieuwbouwproject hier in de buurt. Wij houden allebei heel erg niet van nieuwbouw, maar we houden wel van een groter huis en een eigen tuin. :P Bovendien was er bij dit project sprake van dat alle gevels anders zouden zijn, dat sprak ons wel aan. Bovendien zijn de indelingen van alle verdiepingen door de bewoners zelf te bepalen, er is keuze uit heel veel varianten.

De voordelen voor ons op een rijtje:
- Meer ruimte, we willen heel graag nog 1 of 2 kinderen, dit huis heeft groeikansen :+
- Eigen buitenruimte, die hebben we nu niet.
- De huizen zijn redelijk dicht bij grote uitvalswegen,
- centraal op loopafstand van het winkelaanbod,
- dicht bij een heule grote bewaakte speeltuin (niet onbelangrijk met twee kinders...),
- dicht bij de basisschool van onze keuze en
- dicht(er) bij onze gastouder.

Een impressie van de gevels:

Het grote type:

Het type met een kleinere zolder:

Uiteraard hoop ik dat wij het grotere type toegewezen krijgen, maar dat is nog onbekend. Aanvankelijk was een van de eisen voor de grotere woningen dat er minimaal 3 personen zouden verhuizen, maar deze eis is komen te vervallen. Komende week horen we als het goed is meer over ons bouwnummer.
Het enige verschil tussen beide huizen is de zolder, verder zijn ze identiek.
:)
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:30:58 #2
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112203370
Wat leuk! Ziet er goed uit!
A grand adventure has begun.
pi_112203376
Hoeveel m² grond? Hoeveel kosten ze?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_112203393
En een impressie van de keuzes waar wij voor staan qua indelingen:

Hoogstwaarschijnlijk wordt dit onze keuze voor een woonkamer

dit is ook nog een optie, maar wij zijn allebei niet erg gecharmeerd van de trap in de woonkamer en de schuine deur vindt ik ook niet je van het...

Er kan gekozen worden voor een trapkast tegen meerprijs, wij kiezen ervoor om de trap gedeeltelijk door de woonkamer te laten lopen om zo toch iets te hebben van wat wij zo leuk vinden, kleine hoekjes en dingetjes en zulks.

De bovenverdieping:

Er kan ook gekozen worden voor 2 grote slaapkamers maar dat is niet handig voor ons.

De zolder wordt ofwel dit:

ofwel dit:

*O*
pi_112203424
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:31 schreef blomke het volgende:
Hoeveel m² grond? Hoeveel kosten ze?
Geen idee :D moet ik even de brochure weer op naslaan ;)

Het is huur, er worden soortgelijke woningen verkocht in hetzelfde rijtje, die kosten voor het bouwen/huis zelf afhankelijk van de opties die genomen worden tussen de 170.000 en 210.000 excl een hele rits aan kosten. De huurprijs komt tussen de 630 en 680 te liggen, afhankelijk van het type woning.
pi_112203438
Zien er op de foto echt dik lelijk uit.
Waar komen deze huizen te staan?
pi_112203505
Oh wat leuk zeg *O*

Gaan jullie dan huren of kopen? En dan kunnen wij weer meegenieten van die leuke kinderkamertjes die je gaat maken O+
pi_112203511
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:37 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Zien er op de foto echt dik lelijk uit.
Waar komen deze huizen te staan?
In een kindvriendelijke buurt, met bewaakte speeltuin.

Ik zou voor de koopoptie gaan. Een hypotheek van 190.000 kost je een ¤400,- p.m. bij 4% rente en 42% HRA, EWF verrekend.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_112203562
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:44 schreef Stiemie het volgende:
Oh wat leuk zeg *O*

Gaan jullie dan huren of kopen? En dan kunnen wij weer meegenieten van die leuke kinderkamertjes die je gaat maken O+
O+

Wij huren. We komen niet in aanmerking voor een hypotheek omdat ik weer ben gaan studeren en geen inkomen heb, dus. Bovendien willen we tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben en een jaar of twee waargenomen heb rond gaan kijken voor iets anders aan de andere kant van het land en dan gelijk goed kopen.

@Blomke, de koophuizen zijn al verkocht, de huurhuizen zijn nu verdeeld.
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:50:44 #10
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_112203593
Oh ja dat is natuurlijk ook zo was ik vergeten :@ Maar huur of koop het blijven erg leuke huizen O+
pi_112203604
Tekeningen van de wijk

Het gaat om het rechte rijtje linksboven.

Dit rijtje dus:

De rest van de woningen in de driehoek zijn koopwoningen. De bovenste zijde, die aansluit op het gearceerde rijtje zijn gewone woningen, het rijtje daar haaks op ook; de donkergroene worden luxe appartementen. Als het goed is wordt dat een soort laagbouw appartementen, 3 hoog ofzo.
pi_112203608
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:48 schreef mignonne het volgende:

Bovendien willen we tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben en een jaar of twee waargenomen heb rond gaan kijken voor iets anders aan de andere kant van het land en dan gelijk goed kopen.
Andere kant van het land? Is dat het oosten?

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:48 schreef mignonne het volgende:

@Blomke, de koophuizen zijn al verkocht, de huurhuizen zijn nu verdeeld.
Hoe bestaat het.... blijkbaar zijn dit soort (huur)prijzen, wél marktconform.
pi_112203667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Andere kant van het land? Is dat het oosten?

[..]

Waarschijnlijk ja, Gelderland, die hoek. Brabant is me te dicht bij mn schoonouders.
Maar goed, uiteindelijk zie ik ons ook wel hier in de regio blijven en dan in een vestingstad gaan wonen, dat blijft ook trekken. Het hangt er allemaal maar net vanaf in wat voor praktijk ik me kan inkopen straks en zulks.

quote:
Hoe bestaat het.... blijkbaar zijn dit soort (huur)prijzen, wél marktconform.
Hoe bedoel je?

Wij waren verbaasd over de huurprijzen eerlijk gezegd, veel vaker zie je zulke huizen in de private sector gaan voor prijzen van de 900 tot 1100 euro ongeveer. Als je dan ziet wat iemand inderdaad aan hypotheek betaald is dat wel een beetje scheef. Dit lijkt beter in verhouding.
pi_112203972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:55 schreef mignonne het volgende:

Waarschijnlijk ja, Gelderland, die hoek.
Kan je uit de ervaring, wel waarschuwen voor die verandering.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:55 schreef mignonne het volgende:

Hoe bedoel je?

Wij waren verbaasd over de huurprijzen eerlijk gezegd, veel vaker zie je zulke huizen in de private sector gaan voor prijzen van de 900 tot 1100 euro ongeveer. Als je dan ziet wat iemand inderdaad aan hypotheek betaald is dat wel een beetje scheef. Dit lijkt beter in verhouding.
Mijn antwoord was ook een beetje cryptisch; ik had het eerst alleen over de koopprijs, die ik redelijk "normaal" vind, en zette er later (huur) bij. Met huurprijzen heb ik weer minder ervaring, maar in de vrije sector wordt er dus winst op de huren gemaakt.
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:13:41 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112204039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]

[..]

Mijn antwoord was ook een beetje cryptisch; ik had het eerst alleen over de koopprijs, die ik redelijk "normaal" vind, en zette er later (huur) bij. Met huurprijzen heb ik weer minder ervaring, maar in de vrije sector wordt er dus winst op de huren gemaakt.
Dat is toch logisch..? :?

Maar lage huurprijs voor zo'n relatief groot huis inderdaad. Hoewel het er ook maar net aan ligt waar het staat trouwens.
pi_112204098
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]

want? cultuurshock? :D
ik denk dat we wel wat gewend zijn :P bovendien woont er een groot deel familie aan die kant van t land in de steden van onze voorkeur.

Kwiwi de wijk is niet slecht verder ofzo. Ze hebben wel heel bewust gemikt op een wat jongere doelgroep, vandaar dat de huurprijzen (maar ook de koopprijzen) relatief laag zijn.
pi_112204213
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

want? cultuurshock? :D
ik denk dat we wel wat gewend zijn :P bovendien woont er een groot deel familie aan die kant van t land in de steden van onze voorkeur.
Cultuurschok ja. Maar als je er al bekend bent met familie, is 't wel anders .
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:23:37 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_112204251
Wordt nooit echt warm van de plattegronden van standaard nieuwbouw woningen, is het nou zo moeilijk om er wat leuks van te maken?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_112204329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Wordt nooit echt warm van de plattegronden van standaard nieuwbouw woningen, is het nou zo moeilijk om er wat leuks van te maken?
Jahoor, geld ^O^
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:27:45 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112204354
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Niet als het goedkoop moet.
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:34:38 #21
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_112204487
Waar staan de huizen ergens?

Ziet er leuk uit trouwens!
We zullen zien, zei de blinde.
pi_112204590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:32 schreef mignonne het volgende:
Er kan ook gekozen worden voor 2 grote slaapkamers maar dat is niet handig voor ons.
Persoonlijk zou ik *ALTIJD* kiezen voor zo min mogelijk binnenmuren. Hoe groter de ruimten in je huis, hoe meer flexibiliteit.

Met 2 grote slaapkamers kun je altijd nog een houten scheidingswand er tussen zetten. Dat is een stuk minder moeite dan een stenen muur er tussenuit moeten breken.
pi_112204690
De huizen staan in het westen van t land :)

En ik word ook niet warm van nieuwbouwwoningen, het moet ook goedkoop en standaard. Ik vind over t algemeen vrijwel alle nieuwbouwwoningen er tot op zekere hoogte hetzelfde uitzien. Maar hell, heerlijk een eigen tuin strakjes O+ ik kan niet wachten :D
En dat mooie oude huis met karakter en iets eigens koop ik wel als ik klaar ben met de studie en we eindelijk een behoorlijke hypotheek kunnen nemen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:39 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik *ALTIJD* kiezen voor zo min mogelijk binnenmuren. Hoe groter de ruimten in je huis, hoe meer flexibiliteit.

Met 2 grote slaapkamers kun je altijd nog een houten scheidingswand er tussen zetten. Dat is een stuk minder moeite dan een stenen muur er tussenuit moeten breken.
Ja dat is prima als het een koophuis is enzo, maar dit is huur en zeker niet onze definitieve woning. Deze optie kost mij niets extra, ik heb nu al 2 kleine kinderen en daar gaat er in dit huis zeker nog 1 bij komen. Waarom zou ik dan zelf gaan hannessen met houten scheidingswanden die ik zelf moet kopen en opbouwen enzo terwijl een aannemer er nu een wand tussen knalt? Ik heb noch de intentie om er een bakstenen muur tussenuit te slopen, noch de intentie om er een wand tussen te gaan zetten.
We hebben heel even overwogen om de oudste twee op een hele grote slaapkamer samen te laten slapen, maar uiteindelijk vonden we dit toch geen optie.

[ Bericht 4% gewijzigd door mignonne op 30-05-2012 10:03:43 ]
pi_112204917
Uit de categorie floorplanner ;)

We willen graag een houten bankje bij de eettafel ipv twee stoelen. En een boekenkastenwand aan een muur. Mn lieftallige wederhelft heeft een plekje nodig voor zijn pc, kans is groot dat daar een soort secretaire ofzo voor bij de kringloop gekocht gaat worden en dan opgeknapt.

Voor de jongste dochter vind ik zoiets awesome om te maken O+

Claudia_x had deze afbeeldingen al eerder gepost in een kinderkamertopic, deze sfeer vind ik heel leuk voor allebei de kamers.

De vloeren zullen helaas geen sisal worden maar gewoon laminaat ivm mijn allergieën.

En die vind ik ook leuk ter inspiraaaasie

pi_112204933
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:44 schreef mignonne het volgende:
Ja dat is prima als het een koophuis is enzo, maar dit is huur en zeker niet onze definitieve woning.
heh :) Dat zijn altijd hele relatieve uitspraken......

Stel jezelf eens een andere vraag:
Waarom zou je jezelf zo enorm beperken in je mogelijkheden als je met een inspanning van een halve dag die beperkingen voorgoed op kunt heffen?
Nog sterker: Mischien moet je eens met de aannemer overleggen: Kan hij niet, zonder meerprijs, de stenen vervangen door hout?

Bekijk het zo:
Stenen muur levert beperkingen op.
Houten wand haalt die beperkingen weg zonder nadelen te hebben ten opzichte van steen.

Je kunt nu zeggen "die flexibiliteit heb ik niet nodig" maar de werkelijkheid gaat gegarandeert veranderen en mischien ga je hem dan wel kunnen gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')