abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112201420
Ik weet niet of dit al is gepost, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar:

De Europese Commissie heeft plannen om om het gedrag van internetgebruikers te controleren en aan banden te leggen aan de hand van een verplichte elektronische identificatie op Internet. De technocraten zien internet steeds meer als een bedreiging voor de gevestigde orde.

Internationale en Amerikaanse verdragen als ACTA en CISPA kwamen al eerder in het nieuws. Deze verdragen willen de overheid de mogelijkheid geven te beslissen wat mag en wat niet mag op een vrij medium als internet. De voorgestelde verplichte identificatie is de volgende stap in de richting van een internet-Big Brother.

De nieuwe ‘internet-identiteitskaart’ zou alle burgers van de EU verplichten om zichzelf te identificeren voordat ze toegang krijgen tot internet, online informatie en de meeste online winkels. De identiteit van elke internetgebruiker blijft zo via een ‘elektronische handtekening’ steeds onder toezicht, en zijn gedrag onderhevig aan controle van Europa.

Het voorstel voor de nieuwe wet werd een paar dagen geleden gelanceerd door de ‘Digital Agenda Commissioner’ Neelie Kroes. Als het wordt goedgekeurd, zou dit het einde kunnen betekenen van de vrijheid op internet en het begin van een draconisch en autoritair beleid waarbij ons gedrag en onze mening in toenemende mate aan banden wordt gelegd door de politieke elite.

De bureaucratisering van internet begint in Europa, maar de territoriale uitbreiding naar de VS en de inhoudelijke uitbreiding naar verplichte elektronische zegels, tijd- en datumstempels en meer, zijn nu al volop in voorbereiding.

De poging van de politiek om internet onder controle te krijgen gebeurt natuurlijk in ons eigen belang en dat van de ‘veiligheid’. Het voorstel probeert zelfs steun te winnen door de flagrante vrijheidsbeperking te omlijsten als een manier om “een echte Europese eenheidsmarkt” te creëren.

http://www.zita.be/busine(...)-elke-europeaan.html
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)_voor_elke_europeaan

En weer een stapje verder als dit doorgaat :r :N

De voorgestelde verplichte identificatie is de volgende stap in de richting van een internet-Big Brother!!

Toevoeging:

The European Commission is set to launch a substantial review of rules governing personal documents with the aim of making electronic identities take off across the EU. But the proposal faces likely opposition from civil rights groups and member states where identity cards do not exist.

Neelie Kroes, the EU's Digital Agenda Commissioner, will present by the beginning of June a new legislative proposal which aims to facilitate cross-border electronic transactions through the adoption of harmonised e-signatures, e-identities and electronic authentication services (eIAS) across EU member states, according to an internal document seen by EurActiv.

http://www.euractiv.com/i(...)citizens-news-512833

[ Bericht 3% gewijzigd door erikdewaal op 30-05-2012 01:42:54 ]
pi_112201489
Wow... :r :r :r
pi_112201557
Ik wil die hele Europese Unie opgeheven zien.
ADHD-C
pi_112201579
Prima idee: dan kraak ik Pechtold zijn kaart en ga terroristische aanslagen aankondigen. Aangezien hij toch zo pro-Europa is.
pi_112201634
Bangmakerij. Daar kunnen politici best van dromen, maar denk je echt dat de burger dat toestaat? Er is geen draagvlak.
pi_112201677
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:35 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Bangmakerij. Daar kunnen politici best van dromen, maar denk je echt dat de burger dat toestaat? Er is geen draagvlak.
Kijk eens wat we nu al allemaal toestaan.
pi_112201788
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:37 schreef erikdewaal het volgende:

[..]

Dat is van een heel andere orde. Het gaat hier om een directe beperking van de dagelijkse leefgewoonten en zelfexpressie. Dat gaat alle lagen van de bevolking aan. Zo dicht bij huis is een belastingmaatregel nooit geweest.
pi_112201816
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:43 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Dat is van een heel andere orde. Het gaat hier om een directe beperking van de dagelijkse leefgewoonten en zelfexpressie. Dat gaat alle lagen van de bevolking aan. Zo dicht bij huis is een belastingmaatregel nooit geweest.
Ik snap wel wat je bedoeld maar dit hoort allemaal bij een opkomende fascistische EU, en het zal wel gewoon doorgaan net als de wietpas.
  woensdag 30 mei 2012 @ 01:46:56 #9
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_112201848
Ik krijg een beetje een BNW-gevoel bij dit topic.
Tics van je petten.
pi_112202061
Heb je ook een objectieve bron?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:15:11 #11
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112202091
We kunnen ook wel zonder internet. Dan komen er wel weer alternatieven.
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:19:51 #12
117098 Hathor
Effe niet
pi_112202132
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:37 schreef erikdewaal het volgende:

[..]

Ja, want de Europese burger is zo mak als een schaap.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_112202135
neelie kroes, VVD.
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:21:18 #14
117098 Hathor
Effe niet
pi_112202145
Heeft die Neelie Kroes ooit wel eens een goeie beurt gehad trouwens? Lijkt me dat ze veel tekort gekomen is in het verleden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_112202151
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 02:11 schreef Rezania het volgende:
Heb je ook een objectieve bron?
Dat dus... het is te erg voor woorden als dit echt waar is, maar dit soort bronnen riekt iets te veel naar BNW/TRU-achtige zooi.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_112202185
the fuck...
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:28:28 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_112202192
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 02:22 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat dus... het is te erg voor woorden als dit echt waar is, maar dit soort bronnen riekt iets te veel naar BNW/TRU-achtige zooi.
idd
almost mini heart atack
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_112202206
Link het wel ff naar de FP.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:45:37 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_112202283
Gaat in de praktijk niet werken, want overheid en ICT :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_112202314
Waarom link je in andere topics naar dit bericht?
  woensdag 30 mei 2012 @ 02:59:07 #21
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_112202333
quote:
De nieuwe ‘internet-identiteitskaart’ zou alle burgers van de EU verplichten om zichzelf te identificeren voordat ze toegang krijgen tot internet, online informatie en de meeste online winkels. De identiteit van elke internetgebruiker blijft zo via een ‘elektronische handtekening’ steeds onder toezicht, en zijn gedrag onderhevig aan controle van Europa.
Volgens mij hebben die lui van Zita.be alleen de klok horen luiden, en is Euractiv.com wat meer thuis in de stof. Waar Kroes blijkbaar heen wil is iets dat meer met onze DigID is te vergelijken, dus een verifieerbare online identiteit cq. handtekening. Dat is op zich niet zo heel erg schokkend. Dat Kroes schijnbaar aanstuurt op het gebruik hiervan bij het doen van online aankopen is zo op het eerste gezicht het opvallende aan het voorstel. Maar dat je je voor 'toegang tot internet' zou moeten identificeren is nergens uit op te maken en lijkt me pertinente onzin.
iedereen is uniek behalve ik
pi_112202353
quote:
15s.gif Op woensdag 30 mei 2012 02:54 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Waarom link je in andere topics naar dit bericht?
Heb het al ge-edit en in een topic gepost waar het beter bij past.
pi_112202368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 01:43 schreef EenKoudKonijn het volgende:

[..]

Denk je? Wacht maar tot het zo ver komt geen hond die de straat op gaat hoor.
Het moet nog veel slechter worden hier wil iemand de straat opgaan.

Zolang onze huisdieren het nog beter hebben dan kindjes in het Oosten, de planten nog meer water krijgen dan de Afrikaantjes.

Gebeurt er niks :)
Ik zwaai naar dieren.
pi_112202398
china en korea belde
pi_112202459

[ Bericht 31% gewijzigd door broekballeballemabbe op 30-05-2012 04:34:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')