abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112197044
Even een stukje frustratie van me afschrijven. Wat ik er mee wil bereiken weet ik niet, misschien zijn er mensen die deze ervaring delen?

In het begin van dit jaar werd ik via Facebook benaderd door een oude, oppervlakkige kennis. Leuke dame, kende haar via-via en we hadden wel eens wat gechat nadat we elkaar een keer hadden ontmoet, maar ik had haar al maanden niet gezien en weken niet gesproken. Enfin, ze benaderde me omdat ze ging verhuizen naar de stad waar ik woon en om de huurperiode te overbruggen (ze moest nog een kleine week wachten op haar woning) had ze een logeeradres nodig. Bij mij kwam om allerlei redenen het beste uit, en hoewel ik het best een behoorlijke gunst vind om zomaar een relatief onbekende een week te laten logeren, ben ik de moeilijkste niet - en het was natuurlijk ook nog eens een leuke dame.

De rest is natuurlijk geschiedenis, de eerste nacht lag ik al bovenop haar en dat ging zo voort. Of ze dat bewust zo heeft gearrangeerd, weet ik niet. Maar goed, ik blij, zij blij. Zij vertrekt naar haar nieuwe woning en uiteraard hielden we contact - we zagen elkaar bijna dagelijks, werden verliefd en kregen een relatie. Waarbij de bittere bijsmaak is, dat ik het idee heb dat ze meer op mij verliefd is dan ik op haar.

Ik verhuisde een maand later ook naar een andere woning en zij kwam in conflict met haar huisbaas. Sindsdien is ze bij mij ingetrokken, tijdelijk tot nader orde. Eventjes was het leuk, maar daarna ging het snel bergafwaards.

Ik kwam er achter dat ze schulden heeft, aan de medicijnen (antidepressiva) zit, ze vertrouwde me toe dat ze wel eens suïcidaal is geweest, ze is enorm impulsief en krijgt met alles en iedereen ruzie (in het verkeer, op werk, in de supermarkt, met familie). Absoluut géén stabiel type dus, terwijl ik van mezelf vind dat ik redelijk nuchter en stabiel ben. In vergelijking met haar in ieder geval wel.

Zij is haar baan kwijtgeraakt en kan daardoor geen woning vinden in deze dure stad. Nu doet ze uitzendwerk in afwachting van een echte baan met vast contract. Ondertussen hebben we steeds vaker ruzie, waarbij ik telkens boos op haar ben. Ze is een sloddervos, maakt een fucking teringzooi van m'n huis (laat eten schimmelen, overal liggen kleren etc.). We hebben het er wel eens over, maar telkens gaat ze weer 'in de fout'. Het is voor mij lastig om er wat van te zeggen, want alles zit haar tegen op dit moment en ze is erg verzwakt mentaal. Maar af en toe barst bij mij de bom en dan word ik boos, met als gevolg dat zij weer de hele nacht ligt te huilen en ik ook geen fijn gevoel heb. Ik moet bij alles wat ik doe kiezen of ik óf mezelf zwaar tekort doe, óf haar veel verdriet toe, en tot mijn spijt moet ik steeds vaker voor dat laatste kiezen. Maar daar gaat ze echt aan onderdoor. Ondertussen wordt mijn lontje met vrienden, op studie en werk ook steeds korter omdat de situatie me aardig uit de keel hangt. Ik ben niet meer verliefd op haar (zij wel op mij, in mijn perceptie), zij zit met een enorm schuldgevoel en ik zit me elke dag op te vreten. Het gaat ook niet meer alleen om opruimen, maar iedere karaktertrek aan haar stoort me inmiddels. Ik wil het het liefste uitmaken, maar dan komt ze op straat te staan en dat kan ik niet maken omdat ze dan voor de eerste de beste trein duikt, ben ik bang.

Argh, fucking kutsituatie. Ik laat nooit meer een instabiel type een voet binnen m'n huis zetten. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Liberaliste op 29-05-2012 23:41:30 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:37:27 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_112197164
Sterkte :* , zal moeilijk zijn om haar kwijt te raken :{ ....als je haar tenminste niet je huis uit wilt gooien.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:39:56 #3
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_112197308
Pfff... sterkte joh... Sorry, geen tips of adviezen :{
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:40:19 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_112197327
Spullen laten pakken en afzetten bij haar ouders.
So we just called him Fred
  dinsdag 29 mei 2012 @ 23:40:55 #5
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112197362
Ik weet niet of je huis groot genoeg is om echt twee gescheiden leefruimten te hebben voor jullie twee en dat je dan ook afspreekt echt niet bij de ander z'n kamer/spullen te komen? Of gaat ze van zo'n voorstel ook over de rooie? :')
Hallon!
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:00:48 #6
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_112198472
Vertel haar dat ze een week heeft om nieuwe woonruimte te zoeken. Verwissel na een week je sloten. Zet haar zooi buiten in de schuur zodat ze het snel mee kan nemen. Verwijder haar gegevens van facebook en je telefoon. Klaar.

Gewoon spijkerhard zijn. Je gaat toch niet zelf lijden met school, werk en vrienden voor een ander waar je niet verliefd op bent?

Mijn advies. Succes.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_112198814
Heb je al wel gezegd dat je wil dat ze weggaat. Bied anders aan om haar nog te helpen met van het vinden van een kamer. Gewoon via kamernet bijvoorbeeld. Als er ook maar iets wat leefbaar is moet ze het gewoon nemen. Doet ze dit niet dan haar het huis uitzetten.
pi_112199980
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 23:40 schreef FredvZ het volgende:
Dit, eruit flikkeren die meid. Heb je niks aan. Als ze loopt te pronken met haar suïcidale, daalt bij mij de geloofwaardigheid ontzettend. Mensen die écht suïcidaal zijn lopen er niet mee te pronken en zijn weg voordat je het weet.
Dit is een meisje die om aandacht schreeuwt en zulke dingen 'verzint' om medelijden te wekken, ook dat ze, als jij boos wordt, zo huilt bevestigt mijn beeld.
pi_112200166
Labiele vrouwen.. nooit aan beginnen.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_112200266
Kappen met die handel. Gewoon uitmaken en haar het huis uit bonjouren.
pi_112200280
quote:
13s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:41 schreef GroenerDanGras het volgende:
Labiele vrouwen.. nooit aan beginnen.
Te laat :')
  woensdag 30 mei 2012 @ 00:51:40 #12
374874 Ondori
Crime Of Passion
pi_112200465
Het is wel een kutsituatie zeg.
Ik kan niet zeggen dat ik ooit in dezelfde situatie heb gezeten, maar ik denk wel dat je voor jezelf moet kiezen. Als ik het zo lees heb jij een hoop voor haar gedaan, maar heeft zij ooit wat terug gedaan?
I'm guilty of living in sin.
pi_112203527
quote:
Dit is t beste
I solemnly swear i'm up to no good
pi_112203672
Ik heb ook ooit een keer iemand in huis genomen die ik maar vagelijk kende omdat het even niet anders kon. Er waren gewoon geen afspraken mee te maken. Ze zat maar een beetje de hele dag te slacken, geen werk te hebben, niks in huis te doen en achter de PC te hangen. Ik was blij dat het maar voor een periode van twee maanden was want ik werd er helemaal gefrustreerd van. Ik woonde toen ook nog samen met mijn toenmalige vriendin die er al net zo zat van was en dat kwam onze relatie ook niet ten goede.

Je moet haar echt de deur wijzen. Je leven lijdt eronder en een relatie kan je het al niet eens meer noemen, volgens mij. Experiment mislukt.
pi_112203708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 00:51 schreef Ondori het volgende:
Het is wel een kutsituatie zeg.
Ik kan niet zeggen dat ik ooit in dezelfde situatie heb gezeten, maar ik denk wel dat je voor jezelf moet kiezen. Als ik het zo lees heb jij een hoop voor haar gedaan, maar heeft zij ooit wat terug gedaan?
  woensdag 30 mei 2012 @ 08:58:32 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_112203724
quote:
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:44:25 #17
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_112206089
Tsja in dit geval zal je toch moeten kiezen tussen twee kwaden:

Kies je voor jezelf en accepteer je daarbij dat ze bij jou woont
Kies je ervoor om haar te steunen en verwaarloos je daarbij je eigen gevoelens want je bent er duidelijk klaar mee

Er is niet echt een tussenweg en ik vrees dat dit een keuze is die alleen jij kan maken! Kan ze trouwens echt geen woning met spoed krijgen?
En heeft ze echt geen vrienden / familie waarop ze terug kan vallen? begin misschien eens met voorstellen dat je even wat rust nodig hebt en vraag of het mogelijk is dat ze een tijdje bij dr ouders logeert?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_112206176
je hebt voor haar gekozen en je kan toch kijken of er een oplossing is voor haar conditie,
als dat is opgelost zal de rest misschien ook wel volgen ?
krijg je echt waar voor je geld & tijd ? :P
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2012 @ 11:55:43 #19
43556 miss_dynastie
pi_112208895
quote:
2s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:47 schreef kovenant het volgende:
je hebt voor haar gekozen en je kan toch kijken of er een oplossing is voor haar conditie,
als dat is opgelost zal de rest misschien ook wel volgen ?
krijg je echt waar voor je geld & tijd ? :P
Hij heeft helemaal niet voor haar gekozen, we hebben gewoon te maken met een slimme tante die de zwakke plekken van een kerel kent en gratis een bed versierd heeft _O-

quote:
Dat.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:27:39 #20
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_112210069
Je bent wel erg makkelijk TS. Zeg haar dat ze zelf iets moet zoeken en anders zet je haar idd af bij haar familie. Dahaaag tis jouw huis, jouw leven ^O^

Oh TS ik zoek ook nog slaapruimte in Amsterdam *)
My mama didn't raise no fool
pi_112211607
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:27 schreef La_Vita het volgende:
Oh TS ik zoek ook nog slaapruimte in Amsterdam *)
Ik weet wel een fijn keldertje voor je. 8-)
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:53:44 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112216359
Ik zou gewoon rustig bespreken dat ze er binnenkort uit moet. Je hoeft helemaal niet meteen te zeggen "we kappen er mee, opdonderen" of weet ik veel wat, maar gewoon zeggen: ik wil niet meer samenwonen, ik wil graag van je horen hoe je het gaat aanpakken.

Tevens kun je helpen door (evt buiten de stad) een kamer voor haar te vinden.

Misschien is dat voor haar eventjes huilen maar dat moet dan maar. Het is natuurlijk niet zo dat jij verantwoordelijk voor haar bent, of zo.

Ook zou ik voor de korte termijn wat irritaties gaan weghalen voor jezelf:
- overweeg een huishoudster te nemen
- ga lekker een weekendje weg, het is mooi weer, misschien kan je kamperen ofzo
- etc

Ik zou niet bang zijn dat ze voor de eerste de beste trein duikt. Dat is het aller-ergste geval. Bovendien zijn mensen geen robots, je kunt haar toch niet behoeden voor haar eigen keuzes. Maar ik zou er wel haast mee maken. Voor je het weet, dan krijg je vreemde situaties waar niemand iets mee opschiet. Zij hysterisch, jij gewelddadig ofzoiets. Want persoonlijk kan ik me heel goed voorstellen dat je haar af en toe het liefst achter het behang plakt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112228214
eruit gooien dan. opgelost.
pi_112383512
Vandaag zit ik op werk, maar ze zat de hele tijd te graven via whatsapp 'wat er toch was'. Aangeven dat ik toch eens wilde praten, waarop ze me belde en ik een soort lightversie van de OP vertelde. Vanavond nog ff wat meubels ophalen ergens en daarna gaan we praten. Wordt vervolgd...
pi_112384516
quote:
Dit zou ik ook doen als er een mogelijkheid daartoe was. Haar zomaar op straat flikkeren (of een week de tijd geven voor vertrek) in haar geval alle stoppen doen doorslaan en maakt er een explosieve situatie van.

Maar ja, zoals ik het in je OP lees is er simpelweg geen land mee te bezeilen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2012 16:04:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')