Terug porren??quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:37 schreef Greys het volgende:
Oh even een FB vraagje...
Wat moet je met dat 'porren'?
Ik krijg wel eens een melding dat die-en-die me heeft gepord.
En dan?? Wat doet het? Wat moet ik er mee?
Gmtaquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Terugporren.
Wat is het doel? Dat is er niet.
Samenvatting: het is gewoon voor de leuk.quote:Poke
The poke feature is intended to be a poke gesture (similar to "nudge" in instant messaging) to attract the attention of another user. Many Facebook users use this feature to attract attention or say "hello" to their friends. A previous version of Facebook's FAQ gave additional insight into the origin of the feature, stating: "When we created the poke, we thought it would be cool to have a feature without any specific purpose. People interpret the poke in many different ways, and we encourage you to come up with your own meanings." Mark Zuckerberg during a live Facebook webinar.
There are several applications on Facebook which extend the idea of the poke feature by allowing users to perform other actions to their friends—such as "kick" or "wave to". People often reciprocate pokes back and forth until one side gives up, an event known as a "Poke War".bron
quote:Een tijdje terug leefde ik mij op Facebook uit over het fenomeen porren. Binnen vijf minuten had ik 6 'porren' te pakken. Inmiddels por ik een paar keer op een dag. Sommige mensen porden nooit meer terug, anderen wel. Maar waarom wordt er eigenlijk gepord?
Porren draait enkel en alleen om aandacht. Aandacht, terwijl jij niets zinnigs te zeggen hebt. Wie kent het niet? Je staat ergens en uit het niets krijg je een tik op je schouder. Wanneer je jezelf omdraait kijk je in een lachend gezicht. Het gezicht zwaait en loopt weer verder. Dat maakt Facebook gemakkelijker en minder ongemakkelijk met porren.
Porren is niks, een gevoel van aandacht dat in een muisklik verstuurd is. Julian Smith wijdde er een stukje aan in een filmpje.
Maar nu ik dus al een tijdje fervent 'porreraar' ben, ben ik tot de conclusie gekomen dat porren toch wel fijn is. Het klikken en een klik terug krijgen wordt een gewoonte. Als je je na een week bedenkt dat je iemand gepord hebt, maar geen reactie terug hebt gehad, dan krijg je toch het gevoel dat er iets niet klopt. Een beleefde Facebooker port terug en zo wordt het een verhaal zonder einde.
Alle personen waar ik mee por zijn zelf begonnen. Ik zal nooit een porpartij beginnen. Porren kent geen einde, je blijft elkaar maar porren. Althans, ik por iedereen terug. Nu merk ik wel dat mijn groep medeporreraars langzaam maar zeker krimpt.
Ik word irritant met mijn gepor. Porren is irritant. Een vrouw in Tennessee is zelfs ooit opgepakt voor een por. Zij porde een persoon met wie zij een contactverbod had. Het geporde slachtoffer maakte een printscreen en ging naar de politie met deze misdaad. De vrouw werd opgepakt en hangt een boete van 2500 dollar boven het hoofd, plus een jaartje cel.
Porren is gevaarlijker, verslavender en minder inhoudsloos dan je denkt. Maar uiteindelijk hebben we er helemaal niets aan.
Neem je de stokken dan weer mee?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:42 schreef Greys het volgende:
Ik ga jullie op de meet allemaal porren
Maar dan live!
Schouders? You wish.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:42 schreef Steve het volgende:
We gaan allemaal met blauw plekken op de schouders naar huis dus..
Die liggen nog bij Henkquote:
Fijn gevoel he, dat je Bienvenue-mandje al geregeld isquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Goed, ik ga (met een gerust hart) slapen
.
Die zijn weet niet meer door wie bij elkaar gegrist en op een tafel in de hoek gelegdquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Die liggen nog bij Henk![]()
Hoop ik. Heeft niemand er eentje meegenomen?Want dat mocht.
Ik heb die van mij laten liggen. Want het schakelaartje was meteen kaduuk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Die liggen nog bij Henk![]()
Hoop ik. Heeft niemand er eentje meegenomen?Want dat mocht.
Sterker nog, de hotelkamer waar je met Steve en Erik op slaapt is al geboektquote:Op woensdag 30 mei 2012 00:08 schreef TheaterMaMa het volgende:
ovb mag weg achter mijn naam, als ik nog welkom ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |