abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:33:14 #1
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112185383
Een ander topic had mij eens aan het denken gezet over textiel zomerbroeken voor op de motor. Ik bedoel dus zo'n veredelde spijkerbroek met kevlar inlegstukken (en wellicht kniebeschermers). Een voorbeeldje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat zo'n broek toch een flinke investering is, wil ik eerst even checken of het wel een goede aankoop is. Graag wat ervaringen van mensen die al zo'n broek hebben! Beschermt het een beetje, of is het niet veel beter dan een spijkerbroek? Zijn de kniebeschermers aan te raden, of overbodige luxe?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:36:38 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_112185598
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:46:11 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112186256
quote:
Bedankt! Dan heb ik in ieder geval al iets om op af te gaan.

Maar je weet niet of al die broeken zo stevig zijn, of dat dat heel erg verschilt per merk?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:54:48 #4
244933 trovey
Nachtoele
pi_112186899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Bedankt! Dan heb ik in ieder geval al iets om op af te gaan.

Maar je weet niet of al die broeken zo stevig zijn, of dat dat heel erg verschilt per merk?
Volgens mijn broer (zeer ervaren motorrijder) schijnen ze wat betreft het slijten tijdens een val beter te zijn dan een leren broek maar (gelukkig) geen eigen ervaring....althans niet met zo'n spijkerbroek. :') . Ik zou gewoon nog meer testen zoeken en aan de hand daarvan je keuze maken met wat die testen zeggen maar duidelijk is wel dat ze beter beschermen dan een huis en tuin spijkerbroek. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112189534
Staan ergens op Motor-forum foto's van iemand die met z'n broek is gaan glijden bij 120km/h (ofzoiets?). Zag er nog heel goed uit! Binnenkant was niks van te zien, op de buitenkant zaten (uiteraard) schuifplekken.

Ik wil zelf ook motorjeans aan schaffen deze zomer :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:16:49 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_112192597
Als je een obstakeltje tegenkomt tijdens een onverhoopte glijpartij, weet je ook meteen wat het verschil is tussen een motorpak en zo'n vormeloze kevlar/spijkerbroek die nog steeds veel te dik is voor de zomer. Tevens: niet waterdicht, en dat voor het geweldige koopje van 200¤, terwijl je voor gemiddeld 100¤ een normale motorbroek hebt.

Ik zeg doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:20:05 #7
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112192825
Het fris en luchtige is er ook wel een beetje vanaf met al dat kevlar lijkt me.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:24:39 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_112193143
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Nobu het volgende:
Het fris en luchtige is er ook wel een beetje vanaf met al dat kevlar lijkt me.
Ik zie serieus het nu er niet van in; als je zo'n broek beetpakt, weet je meteen dat je niet blij gaat zijn als je daarmee langere tijd moet gaan rondwandelen op een beetje zomerdag, en om mee te rijden is hij volgens mij niet bepaald luchtiger als een motorbroek zonder voering en membraam. Tevens word je beschermd door een paar superdunne pads.
Leuk modeverschijnsel, maar een beetje van alles net niks als je het mij vraagt :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_112203400
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:16 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een obstakeltje tegenkomt tijdens een onverhoopte glijpartij, weet je ook meteen wat het verschil is tussen een motorpak en zo'n vormeloze kevlar/spijkerbroek die nog steeds veel te dik is voor de zomer. Tevens: niet waterdicht, en dat voor het geweldige koopje van 200¤, terwijl je voor gemiddeld 100¤ een normale motorbroek hebt.

Ik zeg doen.

SPOILER
Daarvoor zijn de beschermers die je er in kan plaatsen. Lijkt me niet dat er zo'n groot verschil (of überhaupt enig verschil) tussen zit, leren broek met protectie of spijkerbroek versterkt met kevlar of leer en protectie. Of wel?

Daarnaast was er laatst een Duitse test (ga nog even zoeken of ik de bron terug kan vinden) waar motorjeans van +/- 120 euro als beste uit de test kwam :)

Edit:
Foto's van iemand die gegleden is met 140 km/h met motorjeans verstevigt met leer: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15608872#15608872

Totaal geen beschadiging aan de binnenkant!

[ Bericht 9% gewijzigd door Tankiej op 30-05-2012 08:42:24 ]
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:13:17 #10
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_112204033
Als je iedereen het idee wil geven dat je in je spijkerbroekie gaat toeren, gewoon doen...anders een gewone textielen combi aantrekken, ik heb nog nooit last van hitte gehad, zelf niet met 35+ graden in de eiffel...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:20:08 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112217647
Ik heb net een winkel gevonden met heel aantrekkelijke prijzen, niet te ver van hier. http://rad.eu/nl/c/x/363-(...)rkledij-motorkleding. Gewoon broeken van ¤120,-, dus met die hogere prijs valt wel mee. :P
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:21:20 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112217715
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:16 schreef Sounddragon het volgende:

Ik zeg doen.

SPOILER
Met een gewone broek denk ik dat je ook weinig kans maakt als je een paaltje tegenkomt.

Maar zo'n broek is dus weinig comfortabeler dan een gewone broek? Heb je daar zelf ervaring mee? Zo ja, was dat een bepaald merk?
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:22:57 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112217835
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:13 schreef dribbel79 het volgende:
Als je iedereen het idee wil geven dat je in je spijkerbroekie gaat toeren, gewoon doen...anders een gewone textielen combi aantrekken, ik heb nog nooit last van hitte gehad, zelf niet met 35+ graden in de eiffel...
Ik moet regelmatig op plaatsen zijn waar even omkleden geen prettige optie is, en zeker met warm weer als nu is het ook niet prettig om jeans onder de gewone motorbroek te dragen. Vandaar dat ik eens naar wat opties aan het kijken was.
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:29:25 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_112230128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Met een gewone broek denk ik dat je ook weinig kans maakt als je een paaltje tegenkomt.

Maar zo'n broek is dus weinig comfortabeler dan een gewone broek? Heb je daar zelf ervaring mee? Zo ja, was dat een bepaald merk?
stoepranden komen voor paaltjes ;) tegen paaltjes en bomen gaat een gewoon pak ook niet helpen ;)

Ik heb ooit een keer zo'n ding gepast, en toen wist ik meteen dat het niks was, en dat was een dure; merk ben ik effe kwijt. bescherming is gewoon ruk; softpad van een cm, misschien 15 mm dik, waar in een normale broek een serieuze protector zit (kniëen, nogal belangrijke delen van je lichaam), en die kon je dus NIET vervangen. Tevens is de stof zo'n beetje 2 keer dikker als een normale spijkerbroek, dus is hij gewoon warm, misschien nog wel warmer als een motorbroek zonder membraam.
Het enige voordeel wat je evt hebt is optisch; dattie er (van een afstandje) uit ziet als een normale spijkerbroek, alleen heeft het de pasvorm van een broek van de Wibra, dus modieus is anders :') Tevens ziet het er met de padding op je heupen en de dubbel genaaide kont eruit of je een pamper-adult aan hebt, terwijl een motorbroek er op zijn minst nog uit ziet of je een motorrijder bent ipv een incontinente ouwe lul :+

Ga er gewoon eens een paar passen in de winkel, dan horen we wel of je er eentje gekocht hebt en of het wat is ;)

En als je er toch bent; probeer meteen ook een doorwaai-broek; gewoon 100% protectie, en dát waait wel gewoon lekker door ^O^
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:44:32 #15
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_112337115
Louis.de?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_112337141
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:29 schreef Sounddragon het volgende:

En als je er toch bent; probeer meteen ook een doorwaai-broek; gewoon 100% protectie, en dát waait wel gewoon lekker door ^O^
Dat dus. Vergeet die spijkerbroeken :Y
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:50:03 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112337155
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:44 schreef dribbel79 het volgende:
Louis.de?
Nee, ik wil ze toch even in het echt zien voordat ik er geld aan uitgeef, aangezien sommigen hier er zo negatief over zijn.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:50:46 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112337157
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:48 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat dus. Vergeet die spijkerbroeken :Y
Ik ga er zeker op letten! ^O^ Maandag of dinsdag ga ik tijd maken om eens langs de shop te gaan.
pi_112437611
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 19:29 schreef Sounddragon het volgende:

Ik heb ooit een keer zo'n ding gepast, en toen wist ik meteen dat het niks was, en dat was een dure; merk ben ik effe kwijt. bescherming is gewoon ruk; softpad van een cm, misschien 15 mm dik, waar in een normale broek een serieuze protector zit (kniëen, nogal belangrijke delen van je lichaam), en die kon je dus NIET vervangen.
Dan moet je een betere passen, ze zijn er ook gewoon met buigzame kunststof kneepads, van knox geloof ik?
  maandag 4 juni 2012 @ 19:40:27 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_112438087
quote:
6s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:31 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Dan moet je een betere passen, ze zijn er ook gewoon met buigzame kunststof kneepads, van knox geloof ik?
Neh, lamaar; als ik nu een extra motorbroek zou kopen zou het een camo, of een doorwaai broek zijn. Die mis ik nog in de collectie, waarvan de laatste eigenlijk prioriteit heeft ;)
Ik zit er niet op te wachten om aangezien te worden voor een idioot die in een spijkerbroek rijdt. Zo'n ding heeft voor mijn geen enkele meerwaarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')