abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112184462
Ik sta in het midden van gigantische puinhopen en probeer de boel aan elke kant vast te houden en te verstevigen maar heb het idee de grip te gaan verliezen :'(

Wegens omstandigheden hebben wij een gedeeltelijk bijstandsuitkering en gedeeltelijk een inkomen. Dit samen is een inkomen op bijstandsniveau. Omdat we vorig jaar een periode zonder enig inkomen hebben gezeten is er een achterstand ontstaan in diverse vaste lasten. Omdat we hier niet meer zelf uit konden klimmen hebben we ons aangemeld bij de schuldhulpverlening. Ook aangegeven dat we niet afgestudeerd zijn in boekhouden en dat we in de toekomst deze ellende absoluut niet meer willen en dus vrijwillig in de budgetbeheer willen.

Eén van de voorwaarden van de schuldhulpverlening is dat lopende rekeningen van de vaste lasten betaald moeten blijven. Dus netjes elke maand gas/licht/water/huur/verzekeringen. Dit komen we trouw na terwijl de schuldhulpverlening aan het opstarten is.

Vrijdag een brief gekregen, van de woningbouw. Binnen 2 weken worden we ontruimd vanwege de achterstand. Ook al betalen we de lopende huur, de achterstand moeten we binnen 5 werkdagen ophoesten, anders gaan we er uit. Gebeld met de deurwaarder. Mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening moet contact opnemen met hun. Misschien dat er dan toch uitstel verleend kan worden. Vandaag contact gehad met Sociale Zaken. De uitkering en het vakantiegeld was nog steeds niet gestort. Die blijkt dus geblokkeerd te zijn omdat ze de arbeidsovereenkomst niet kunnen vinden en niet vast kunnen stellen hoeveel uur er gewerkt wordt per week. Dat ze dit niet op de arbeidsovereenkomst terug kunnen vinden ivm een 0-urencontract, maakte niets uit. Moet nu een nieuwe kopie opsturen en dan bekijken ze binnen 10 werkdagen of mijn geld + vakantiegeld gestort kan worden. Tot die tijd dus geen geld op mijn rekening én dus ook geen mogelijkheid om de lopende vaste lasten te betalen! Hierdoor kan ik dus nog verder in de shit raken bij de woningbouw en bij de schuldhulpverlening! Prioriteit nummer 1 is het betalen van de vaste lasten! Gebeurt dat niet, trekken ze zich terug en mogen we het zelf uitzoeken!

En in dat alles sta ik in het midden, te schreeuwen in stilte, niemand die me hoort en ik voel me steeds verder afglijden. Slaap sinds ik die brief kreeg geen enkele nacht meer. Heb tramadol en seresta liggen, maar wil ze niet innemen, bang dat ik er teveel van pak. Bewust of onbewust. Heb het gevoel dat het steeds duisterder wordt om me heen, dat niemand mijn geroep om hulp hoort.. en dat ik verdrink..

Kan morgenochtend mijn contactpersoon bij de schuldhulpverlening pas bereiken, hopenlijk kan hij iets regelen bij de woningbouw. Ondertussen blijf ik Sociale Zaken bestoken met telefoontjes. Door acties van de een komt het ander in gevaar en ik heb het idee niets te kunnen doen en alleen machteloos te kunnen toekijken..

Vriendinnen zijn hier niet van op de hoogte, familie tot zekere hoogte. Waarom ik dit hier vertel weet ik niet, jullie kunnen er vrij weinig mee, maar het lucht mij misschien wel op om dit nu zo van mij af te typen. Geen idee of het warrig is of duidelijk allemaal, durf het niet terug te lezen voor ik het plaats, bang dat ik het wegklik en niet meer durf te plaatsen....

:'(
pi_112184844
Auw.
Probeer overal zo duidelijk mogelijk te zijn met je verhaal. Dus ook bij de woningbouw en wat je anders kunt doen is je een tijdje op laten nemen. Een ontruiming kost namelijk ook veel geld en het is nooit het doel van een woningcoöperatie om mensen op straat te laten eindigen.
Dan ben je wel je huis kwijt maar heb je tenminste onderdak. Vaak kun je vanuit een dergelijke instantie veel beter geholpen worden. Als mensen vanuit de GGZ bellen naar schuldeisers/schuldhulpverleners blijkt er opeens van alles mogelijk te zijn.

Snap dat je hier niet op zit te wachten maar het kan wel lucht en licht brengen in deze pijnlijke situatie.

Veel sterkte in ieder geval kerel, ik wou dat ik je ergens concreet mee kon helpen ;(
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:28:00 #3
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112185015
Hier was ik al bang voor.
pi_112185229
Er is dus al een rechtzaak geweest voor die uitzetting?
In dat geval zit er weinig anders op dan die achterstand bij de woningbouw te betalen op zeer korte termijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 20:32:31 ]
pi_112185341
135 views, 3 reacties. Iedereen leest maar niemand weet te reageren... Uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht en word alles eerlijk geregeld, dat ik het enige wat ik durf te zeggen.
Op vrijdag 4 november 2011 21:59 schreef bosi_wa het volgende:
Hammetje is op dreef met zn topics
pi_112185357
Je verdient in ieder geval een knuffel O+ Ik kan het best begrijpen dat je nu wat opgelucht ''voelt'' door het hier in je topic te zetten, maar is het niet fijn als jij je vriendinnen vertelt wat er gebeurd is? Ik neem aan dat ze ook niet veel voor je kunnen doen wegens financiële problemen maar je hebt dan in ieder geval steun of dergelijke van ze. Hoe is het verder met je thuissituatie?
pi_112185545
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:32 schreef HammetjeBurger het volgende:
135 views, 3 reacties. Iedereen leest maar niemand weet te reageren... Uiteindelijk komt alles op z'n pootjes terecht en word alles eerlijk geregeld, dat ik het enige wat ik durf te zeggen.
Dit! Echt!
Laat het los en accepteer de vrije val. Laat jezelf niet geestelijk compleet naar de klote gaan want in Nederland krijg je altijd een 2e kans.
Ga lekker een tijdje bijkomen in de GGZ en neem medicijnen om de rust terug te vinden. Dat klote-geld is het niet waard. Dat huis ook niet!
pi_112185569
Knuffels heb je weinig aan wanneer je binnenkort op straat staat.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:38:42 #9
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112185739
Sorry hoor, maar iemand aanraden 'zich dan maar te laten opnemen'... Dat vind ik nogal wat hoor.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_112185930
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is dus al een rechtzaak geweest voor die uitzetting?
In dat geval zit er weinig anders op dan die achterstand bij de woningbouw te betalen op zeer korte termijn.
Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:35 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:

[..]

Dit! Echt!
Laat het los en accepteer de vrije val. Laat jezelf niet geestelijk compleet naar de klote gaan want in Nederland krijg je altijd een 2e kans.
Ga lekker een tijdje bijkomen in de GGZ en neem medicijnen om de rust terug te vinden. Dat klote-geld is het niet waard. Dat huis ook niet!
Het gaat niet alleen om mij, heb ook een gezin, er zijn kinderen bij betrokken. Als het mij alleen zou betreffen had ik er lang zoveel moeite niet mee gehad. Dan is het inderdaad maar een huis. Maar nu is het ook een "thuis".
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:42:38 #11
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112186037
Bah, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als er kindjes bij betrokken zijn, sterkte :*
pi_112186345
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:41 schreef kroeppoekje het volgende:

[..]

Klopt, die rechtzaak is al geweest en dat was ook het moment dat we bij de schuldhulpverlening aanklopten voor hulp. Al moet ik er 20 jaar over doen om het allemaal af te betalen, graag, als ik maar niet verder in de problemen geraak en dat gaat nu dus wel gebeuren. Als ik die achterstand op korte termijn kon betalen had dit topic ook niet gehoeven, had ik dit gevoel nu niet gehad, had ik me niet machteloos gevoeld.

Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.
Bedrag zal inmiddels ook aardig opgelopen zijn na rechtszaak en alle kosten die erbij komen.
2 mogelijkheden heb je nog, een afbetaling regelen met deurwaarder van de woningbouw of ergens bedrag bij elkaar regelen op korte termijn.
pi_112186738
TS, een vraag had je wel verwacht dat dit zou gebeuren?
pi_112186941
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:42 schreef missbehavin het volgende:
Bah, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is als er kindjes bij betrokken zijn, sterkte :*
als je dan meteen wat tips aan ts geeft.. ~:)
pi_112187134
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:47 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik vrees dat je te laat aangeklopt hebt bij de schuldhulpverlening.
Bedrag zal inmiddels ook aardig opgelopen zijn na rechtszaak en alle kosten die erbij komen.
2 mogelijkheden heb je nog, een afbetaling regelen met deurwaarder van de woningbouw of ergens bedrag bij elkaar regelen op korte termijn.
Wij hadden al aangeklopt bij de schuldhulpverlening vóór de rechtzaak. Alleen kon de rechtzaak zelf niet meer gestopt worden. Dat kon alleen als de achterstand (om en nabij de 2000) direct betaald zou worden. Dus daar zijn de kosten van de rechtzaak inderdaad bovenop gekomen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:52 schreef koekii het volgende:
TS, een vraag had je wel verwacht dat dit zou gebeuren?
Absoluut totaal niet.

Van mijn contactpersoon van de schuldhulpverlening had ik begrepen dat dit niet kon gaan gebeuren zolang de lopende rekeningen betaald werden (zo ook bij een achterstand van Eneco, die ligt nu ook op de plank, zolang we elke maand gewoon betalen).

Alleen nu met de blokkade op mijn uitkering en vakantiegeld komt dat dus ook in het gedrang.

Ik ben nu even offline voor ongeveer een uur, moet even wat dingen elders doen, kan dus even niet antwoorden op vragen of opmerkingen.

(even voor alle duidelijkheid, ik post dit niet om zielig te zijn of om hulp te krijgen, ideeën en tips zijn zeer welkom, maar dit topic was puur om mijn hart even te luchten. En dat lukt nu wel heb ik het idee)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:57:44 #16
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112187152
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:55 schreef dawg het volgende:

[..]

als je dan meteen wat tips aan ts geeft.. ~:)
Tja, ik zit godzijdank niet zo diep in de shit als zij, dus ik heb weinig tips voor als je dat punt hebt bereikt. Ik vrees dat ze te laat in de schuldhulpverlening is gegaan.. :')
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:58:52 #17
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_112187261

[ Bericht 82% gewijzigd door missbehavin op 29-05-2012 21:01:40 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:01:23 #18
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112187483
2000E aan huurschuld als ik het zo lees dus even vanuit gaan dat je 3 of 4 maanden de huur niet betaald hebt en dit is iets wat ik heel vaak niet begrijp in dit soort gevallen waarom er niet eerder actie is ondernomen en dat is een algemene vraag in plaats van een aanval tegen over TS.
pi_112187532
Kan niks anders zeggen dan gewoon sterkte kerel
pi_112187647
Ambtelijke molens draaien traag, deurwaarders zijn stuk sneller.
Het is nu een kwestie van niet wachten op de trage molen maar zelf actie te ondernemen.
In dit geval flink slijmen bij de deurwaarder voor een afbetalingsregeling, desnoods laat je gas en stroom maar afsluiten dat heb je sneller terug dan je huis.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:06:57 #21
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_112187920
Googlend vond ik dit:
quote:
Noodfonds
In het kader van schuldhulpverlening kan door gezinnen met kinderen een beroep worden gedaan op het Noodfonds als er sprake is van achterstanden in de betaling van gas, water of elektriciteit. In zeer bijzondere situaties kunnen, voor dezelfde doelgroep, ook gelden beschikbaar gesteld worden voor betaling van een huurachterstand bij een dreigende woningontruiming. Het bedrag uit het Noodfonds is altijd een lening.
Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?
Prrrrr
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:07:18 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112187942
Je vriendinnen en familieleden zullen er hoe dan ook achter komen als je uit je huis gezet bent. Ga dus vanavond nog bij ze langs en vraag ze of je wat geld kunt lenen. Je zult dan het hele verhaal uit moeten leggen, maar ik vind dat je voor het welzijn van je kinderen je trots opzij moet zetten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112188052
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:06 schreef mrspoeZ het volgende:
Googlend vond ik dit:

[..]

Zou dat bij jou kunnen? Ik weet niet om welke gemeente het gaat?
Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:09:49 #24
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112188096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:07 schreef Maanvis het volgende:
Je vriendinnen en familieleden zullen er hoe dan ook achter komen als je uit je huis gezet bent. Ga dus vanavond nog bij ze langs en vraag ze of je wat geld kunt lenen. Je zult dan het hele verhaal uit moeten leggen, maar ik vind dat je voor het welzijn van je kinderen je trots opzij moet zetten.
En alles wat waarde heeft verkopen...
  dinsdag 29 mei 2012 @ 21:11:30 #25
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_112188199
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Probleem is de korte termijn, om zoiets te regelen ben je teveel tijd kwijt.
Daar is die schuldhulpverlener toch voor? Vandaag was de eerste werkdag na vrijdag dus er zijn er nog 4 over. Of denk ik nu te optimistisch?
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')