En dit is nu juist het probleem van het PvdA-gedachtengoed. Het hele artikel gaat over allerhande maatregelen die door de gemeente genomen worden. Alsof die mensen absoluut zelf helemaal niks kunnen en niks begrijpen. De Grote Goede Witte Man zal het wel voor hen oplossen. Tot op het belachelijke bellen naar een hotline aan toe als je vuilnis naast de container zit liggen!! (Waarom dus niet gewoon dat zelf in die container gooien).quote:Stadsdeel-wethouder Godfried Lambriex (wijkaanpak, PvdA) zegt dat er veel wordt geïnvesteerd in de buurt. [...] Het stadsdeel wil blijven investeren, zegt hij. „Maar de mensen moeten hun buurt uiteindelijk zelf leefbaar houden.”
Tja. Moet je in zo'n buurt eens proberen zo'n vrouwtje aan te spreken als ze haar zak met eten op straat staat te deponeren. Binnen no-time staan er 10 mensen om je heen die het geheid niet met jou eens zullen zijn.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dit is nu juist het probleem van het PvdA-gedachtengoed. Het hele artikel gaat over allerhande maatregelen die door de gemeente genomen worden. Alsof die mensen absoluut zelf helemaal niks kunnen en niks begrijpen. De Grote Goede Witte Man zal het wel voor hen oplossen. Tot op het belachelijke bellen naar een hotline aan toe als je vuilnis naast de container zit liggen!! (Waarom dus niet gewoon dat zelf in die container gooien).
Door deze PvdA-handelswijze zijn die mensen daar in een totale staat van apathie en afhankelijkheid gebracht (zoals de PvdA mensen het liefste ziet overigens), waardoor ze dus zo'n eenvoudig probleempje niet kunnen oplossen.
Je moet helemaal niks doen. Dat is het bestequote:Op zondag 3 juni 2012 21:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tja. Moet je in zo'n buurt eens proberen zo'n vrouwtje aan te spreken als ze haar zak met eten op straat staat te deponeren. Binnen no-time staan er 10 mensen om je heen die het geheid niet met jou eens zullen zijn.
Zo gauw je in de minderheid bent is het vaak verstandig om inderdaad niets te zeggen. In die wijken zijn de mensen die het niet normaal vinden nu eenmaal in de minderheid, een minderheid die ook nog eens wordt beschermd doordat de buurtverpesters 'het allemaal niet zo goed begrijpen' volgens de overheid.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks doen. Dat is het beste
De openbare ruimte valt niet onder een PvdA-wethouder hoor.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:22 schreef Zienswijze het volgende:
Het zal wel weer niet:
[..]
Hier ligt het probleem dus: een PvdA-wethouder.
Dat de toestand in die buurt zover kan komen
(Toevallig heb ik redelijk veel verstand van Amsterdam West, vandaar dat ik het niet kan laten om er even wat dieper op in te gaan): mensen kunnen afvalbakken adopteren en moeten dat dan inderdaad zelf doen. Maar je ziet ook een trend dat mensen meer afval naast de bak flikkeren, en wel de gemeente aanspreken dat het niet opgeruimd wordt. Overigens is dat afvalbakken adopteren een GroenLinks-ding.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dit is nu juist het probleem van het PvdA-gedachtengoed. Het hele artikel gaat over allerhande maatregelen die door de gemeente genomen worden. Alsof die mensen absoluut zelf helemaal niks kunnen en niks begrijpen. De Grote Goede Witte Man zal het wel voor hen oplossen. Tot op het belachelijke bellen naar een hotline aan toe als je vuilnis naast de container zit liggen!! (Waarom dus niet gewoon dat zelf in die container gooien).
Door deze PvdA-handelswijze zijn die mensen daar in een totale staat van apathie en afhankelijkheid gebracht (zoals de PvdA mensen het liefste ziet overigens), waardoor ze dus zo'n eenvoudig probleempje niet kunnen oplossen.
Als die mensen niet decennialang gepamperd waren, dan waren ze zelf wel met een oplossing gekomen die werkt. Zo moeilijk is dat namelijk niet. Je hoeft enkel op te zoeken (op internet bijvoorbeeld), hoe zo'n rattenplaag ontstaat, een plan te maken, de andere mensen uit de buurt hierbij de betrekken en het uit te voeren. Dat is vrij eenvoudig, een MBO-er kan dit bij wijze van spreken al.quote:Op zondag 3 juni 2012 21:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zo gauw je in de minderheid bent is het vaak verstandig om inderdaad niets te zeggen. In die wijken zijn de mensen die het niet normaal vinden nu eenmaal in de minderheid, een minderheid die ook nog eens wordt beschermd doordat de buurtverpesters 'het allemaal niet zo goed begrijpen' volgens de overheid.
Afvalbakken adopteren. Is men krankzinnig geworden? Wat is er gebeurd met het gewoon afval in de daarvoor bestemde afvalbakken doen? Tjezus mina, het is werkelijk van de pot gerukt. GroenLinks weer in de bochtquote:Op zondag 3 juni 2012 22:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
(Toevallig heb ik redelijk veel verstand van Amsterdam West, vandaar dat ik het niet kan laten om er even wat dieper op in te gaan): mensen kunnen afvalbakken adopteren en moeten dat dan inderdaad zelf doen. Maar je ziet ook een trend dat mensen meer afval naast de bak flikkeren, en wel de gemeente aanspreken dat het niet opgeruimd wordt. Overigens is dat afvalbakken adopteren een GroenLinks-ding.
GroenLinks is dan ook een heel andere partij dan de PvdA. Van Amsterdam heb ik niet zoveel verstand, maar van de sociale mechanismen om zoiets aan te pakken wel, en dan moet het dus niet van bovenaf, maar van de mensen zelf komen. Helaas is het zolang van bovenaf gekomen dat die mensen zelf niet zoveel meer kunnen organiseren. Of ze zouden genetisch inferieur en incompetent moeten zijn. Maar ik denk dat het de PvdA is.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
(Toevallig heb ik redelijk veel verstand van Amsterdam West, vandaar dat ik het niet kan laten om er even wat dieper op in te gaan): mensen kunnen afvalbakken adopteren en moeten dat dan inderdaad zelf doen. Maar je ziet ook een trend dat mensen meer afval naast de bak flikkeren, en wel de gemeente aanspreken dat het niet opgeruimd wordt. Overigens is dat afvalbakken adopteren een GroenLinks-ding.
Ben ik helemaal met je eens. Als goedwillende buurtbewoner kom je er echt niet meer tussen, die mensen denken alleen maar rechten te hebben en geen plichten.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als die mensen niet decennialang gepamperd waren, dan waren ze zelf wel met een oplossing gekomen die werkt. Zo moeilijk is dat namelijk niet. Je hoeft enkel op te zoeken (op internet bijvoorbeeld), hoe zo'n rattenplaag ontstaat, een plan te maken, de andere mensen uit de buurt hierbij de betrekken en het uit te voeren. Dat is vrij eenvoudig, een MBO-er kan dit bij wijze van spreken al.
Nu is het een plan dat van buiten af opgelegd wordt en waarvan de helft waarschijnlijk niet eens gehoord heeft.
Stap 1 is dat mensen afval steeds naast de bak flikkeren. Handhaven is lastig, want moet op heterdaad gebeuren. Je kan als stadsdeel niet dagelijks langs de bak rijden, want dan heb je meer ambtenaren nodig en die heb je niet, dus wil je dat mensen melden als er een hoop zooi ligt die opgehaald moet worden.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Afvalbakken adopteren. Is men krankzinnig geworden? Wat is er gebeurd met het gewoon afval in de daarvoor bestemde afvalbakken doen? Tjezus mina, het is werkelijk van de pot gerukt. GroenLinks weer in de bocht
Die zal ongetwijfeld laag zijn. Maar zoiets opzetten zal eerder een positief effect hierop hebben.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat je de sociale cohesie in zo'n buurt toch wat overschat, LXIV.
Volgens mij hebben ze wel dat soort dingen gedaan met kunstenaars (hoe weet ik niet...) en ook met drank stoken met het brood uit de broodbakken (maar ja, dat sluit ook weer niet zo goed aan bij de belevingswereld vd doelgroep).quote:Op zondag 3 juni 2012 22:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zal ongetwijfeld laag zijn. Maar zoiets opzetten zal eerder een positief effect hierop hebben.
Ik geloof met hem:quote:Op zondag 3 juni 2012 22:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze wel dat soort dingen gedaan met kunstenaars (hoe weet ik niet...)
Ze zijn toch verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in die buurt? Als ik een wethouder over investeren in een buurt hoor praten, dan neem ik aan dat die wethouder bedoelt dat ze asocialen wat manieren bijbrengen of dat die asocialen anders maar optyfen. Maar goed, als ik lees dat een PvdA-wethouder het heeft over investeren in een wijk, dan zinkt de moed mij in de schoenen en vrees ik dat de PvdA het over buurthuizen bouwen heeft, buurtfeesten organiseren om "elkaar bij elkaar te brengen" heeft en sussende woorden spreekt.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
De openbare ruimte valt niet onder een PvdA-wethouder hoor.
Niet mee eens en ronduit kinderachtig. Dat is hetzelfde als de hele klas straffen omdat een jongetje of meisje irritant gedrag vertoont.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:07 schreef Wokkel het volgende:
Zijn de gemeenschappelijke ruimtes te vies voor woorden dan wordt er op kosten van de bewoners een schoonmaakteam ingezet. Is dus de straat te vies, stuur dan iedereen een rekening van 10 euro voor het schoonmaken.
Dat is nu juist het probleem. Ratten komen er op af als vliegen op de stroop het brood.quote:Op zondag 3 juni 2012 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Eenden (des Drechtsteden) hebben gewoon recht op brood. En het is nou ook weer niet zo dat voedselresten het ontstaan van ratten verzorgd.²
Ach, als je weinig gewend bent zal het vast heel wat zijn allemaal ja. En gelukkig voor jou hoef je er ook niet te wonenquote:Op zondag 3 juni 2012 16:25 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik lul niet.. al zou ik er met geld toe mogen wonen zou ik het nog niet willen.Een veel te hoge schotelantenne verhouding...
Ja, tuurlijk, je hebt gelijk, ik wil niet in een achterbuurt wonen, dus ben ik weinig gewend.quote:Op maandag 4 juni 2012 05:22 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:
[..]
Ach, als je weinig gewend bent zal het vast heel wat zijn allemaal ja. En gelukkig voor jou hoef je er ook niet te wonen
.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:23 schreef Outlined het volgende:
[..]
http://archief.nrc.nl/ind(...)+ratten+weer/check=Y
hier moet echt wat aan gedaan worden, dit kan toch niet, er moet een taskforce komen die de wijken in gaat en voorlichting op basis scholen, ja dat moeten we doen
Wij gebruiken liever de kracht van de dialoog.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:41 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
.
Ik stel voor dat we gewoon een bom op die wijk gooien, al die ratten dood.
Sinds wanneer kun je met ratten praten?? Spreek jij de taal van de rat?quote:Op maandag 4 juni 2012 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wij gebruiken liever de kracht van de dialoog.²
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |