Lange OP, samenvatting onderaan.
Ik ben een maand geleden begonnen aan een nieuwe baan en de samenwerking met 1 bepaalde collega is niet zoals ik graag samenwerk. We zitten op een afdeling van 15 man, met geen van de andere collega's zijn er problemen. Er zijn wel collega's die bevestigen dat deze collega een 'rare' is.
Ik werk voor een transportfirma en het komt er op neer dat ik de planning doe voor land A en zij voor plaats B alwaar we een hub hebben. Dus mijn vracht moet regelmatig naar plaats B waar zij alles verzamelt en dan zorgt dat het op de eindbestemming komt. Om alles in goede banen te leiden, werkt zij met een excel document dat door alle verschillende planners bijgehouden moet worden omdat zij anders niet weet wat er binnenkomt en dus ook niet weet wat er buiten gaat.
En daar loopt het dus mis. Ik zal eerlijk zijn, ik ben niet bepaald de accuraatste persoon ter wereld, typfoutjes zijn snel gemaakt etc etc. Maar op werkelijk ALLE dingen die ik in haar excel bestand zet, heeft ze kritiek. Geen opbouwende kritiek naar mijn mening, het lijkt erop dat ze het gewoon doet om te zeiken. Ze zet overigens ook standaard mijn leidinggevende in cc.
Even een voorbeeldje van vandaag:
quote:
Hi
This job number does not exist, please can you check?
Many thanks
Debbie
quote:
Hi
Job never appeared on the web so I created a new job an hour ago. 62/0047185.
Cheers
Seven.
quote:
OK that’s fine, but you must let me know if details change so I can keep the pre-advice accurate.
Many thanks
Debbie
En dat heb ik dan maar genegeerd. Van bovenstaande conversaties heb ik op 5 weken tijd nu al zeker 15 van zulke conversaties met mijn leidinggevende in cc. Nog een voorbeeld:
Ik stuur haar allerlei vracht gedurende een week. Op maandagmorgen krijg ik een mail waarbij ze mijn planning bevraagt. 'Kon je dit niet direct sturen, waarom heb je dit niet op zus en zo vrachtwagen gepland zodat het niet naar de hub hoeft te komen' en zo nog een paar terecht kritische vragen. Ik ben opgestaan en naar haar toegelopen om uit te leggen waarom mijn planning was zoals die was. Waarop zij doodleuk zegt 'OK, dan ga ik naar J. want ik heb al genoeg te doen' . J. is de baas van de baas van mijn leidinggevende. Dus later die dag komt dat via de hierarchie terug bij mij waarop mijn leidinggevende met mij de planning doorneemt en tot de conclusie komt dat deze gewoon klopt en ik inderdaad de juiste beslissingen genomen had door bepaalde vracht naar de hub te sturen.
Ik heb allerlei dingen geprobeerd. Openlijk mijn fouten toegeven met de baas in cc, gewoon opstaan om met haar te overleggen. Een zelfde soort mail gestuurd toen zij eens een foutje maakte met leidinggevende in cc. Maar ze reageert gewoon nergens normaal op. Ligt het nu aan mij of is dit gewoon een bitch die keihard van repliek gediend moet worden?
Ik heb haar ooit eens gemaild met een luchtige mededeling dat een excel document makkelijk geshared kan worden, geen respons op gehad. Dus nu moet ik 6 keer per dag in haar excel ding gaan terwijl mijn werkdruk al hoog genoeg is en dan vragen of ze er alsjeblieft uit wil gaan.
Goed, ik heb echt geen idee meer. Ik kan die rotkop van d'r inmiddels niet meer zien, ik word al boos als ik zie dat ik mail van haar heb gekregen dus dit gaat echt de verkeerde kant op. Mijn plan is om eerst bij mijn leidinggevende aan te geven dat ik het geprobeerd heb maar dat ik me hier echt niet meer OK bij voel en dat ik het op wil lossen voor ik ontplof. Ikzelf zou het liefst vandaag nog tegen die snol zeggen dat al haar mails vanaf nu gedelete worden en dat ze me haar feedback gewoon mag geven zoals het hoort: mondeling en op een normale manier. Maar dat kan pas over 2 maanden want dan zit mijn proeftijd er op.
Oh, ik ben onlangs naar Engeland verhuisd en daarom heb ik deze nieuwe baan.
Help.
Samenvatting: TS heeft een moeilijke collega die 3x per week d'r inbox volschijt met (niet opbouwende) kritiek met leidinggevende in cc en TS d'r nekharen gaan al overeind staan als er ongelezen mail is van deze collega. TS heeft van alles geprobeerd maar niets lijkt te werken.