Ja.quote:
quote:Vraag dit ook een beetje voor mezelf, omdat ik ook weleens met een borrel teveel thuis kom. Dus dit zou mij ook kunnen overkomen.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:56 schreef jogy het volgende:
Wat betreft rijden onder invloed is elke aanhouding terecht.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:56 schreef jogy het volgende:
Rot toch op.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:54 schreef Gia het volgende:
Op zich terecht, en daar heeft ze ook geen moeite mee. Alleen de manier waarop.
Een waarschuwing komt in zulke gevallenen niet aan. Laat ze maar bloeden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Dit mag gewoon hetzelfde gebeurt zie je bij preventieve controles in de steden soms.
Het is alleen erg triest dat de agent (buurjongen) op zo`n manier bekeuringen uitdeelt. Een waarschuwing had veel netter geweest, vooral omdat het een bekende is. Maar goed, het zal wel met zijn bonnen quota te maken hebben, die zal hij wel niet gehaald hebben die dag.
Jij bent ook niet helemaal lekker zie ik.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Dit mag gewoon hetzelfde gebeurt zie je bij preventieve controles in de steden soms.
Het is alleen erg triest dat de agent (buurjongen) op zo`n manier bekeuringen uitdeelt. Een waarschuwing had veel netter geweest, vooral omdat het een bekende is. Maar goed, het zal wel met zijn bonnen quota te maken hebben, die zal hij wel niet gehaald hebben die dag.
Als hij dat vermoeden heeft, is dat een meer als legitieme reden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:54 schreef Gia het volgende:
De desbetreffende agent was onze buurjongen (inmiddels het huis uit). Die jongen kent deze mensen goed en hield ze aan omdat ze 's nachts in hun auto reden en hij vermoedde dat ze teveel gedronken hadden, omdat hij weet dat zij wel van een borrel houden. Er was dus eigenlijk geen andere reden om haar aan te houden, geen verkeerd rijgedrag, auto in orde, gordel om, enz.
Dit dusquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:56 schreef jogy het volgende:
Als hij je om die reden een waarschuwing ipv. boete geeft, mogen ze hem meteen ontslaan van mij. Regels zijn regels, en zeker met alcohol in verkeer mogen/moeten deze gewoon strikt nageleefd wordenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Een waarschuwing had veel netter geweest, vooral omdat het een bekende is.
Volgens mij hebben ze niet een al te beste verstandhouding.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Juist ja, vriendenpolitiek....die man/jongen dient de wet te handhaven en geen bekenden de hand boven het hoofd te houden. het is is hier geen Oost-Europa/Afrika (en noem maar op).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:05 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Als hij je om die reden een waarschuwing geeft, mogen ze hem meteen ontslaan van mij. Regels zijn regels, en zeker met alcohol in verkeer mogen/moeten deze gewoon strikt nageleefd worden
Ik neem aan dat er volgens jouw vriendin geen andere reden was?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:54 schreef Gia het volgende:
Er was dus eigenlijk geen andere reden om haar aan te houden, geen verkeerd rijgedrag, auto in orde, gordel om, enz.
Bewonderenswaardig dat je het toegeeft, maar zóó laakbaar...quote:Vraag dit ook een beetje voor mezelf, omdat ik ook weleens met een borrel teveel thuis kom. Dus dit zou mij ook kunnen overkomen.
Eh quod??quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:02 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
De bonnenquota vanuit de regering opgelegd aan de politiekorpsen bestaat niet meer. Tenminste, ze worden ontkend, dat is nog net iets anders.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als een agent een redelijk vermoeden heeft, is dat al voldoende.
En naar blijkt was dat vermoeden juist, want jouw vriendin zat onder invloed achter het stuur: dat maakt vind ik sowieso al dat ze geen recht van spreken heeft over het feit dat ze daarop gecontroleerd wordt.
[..]
Ik neem aan dat er volgens jouw vriendin geen andere reden was?
Als een agent iemand bijvoorbeeld met onzekere tred in de auto ziet stappen, is dat ook al ruim voldoende om een controle te verlangen.
[..]
Bewonderenswaardig dat je het toegeeft, maar zóó laakbaar...
[..]
Eh quod??
Ohh, u bent een bekende van mij, dan zal ik gewoon lekker door de vingers zien dat u een strafbaar feit pleegt!
En die bonnenquota bestaan niet meer, maar feitenkennis is natuurlijk ook lastig.
als jij als politieagent iemand slingerend over de weg ziet rijden lijkt me dat voldoende grond om iemand staande te houden voor een alcoholcontrole wat in de praktijk natuurlijk vaak genoeg gebeurt. En dat zou niet mogen?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:19 schreef Trommeldaris het volgende:
Nee mag alleen als er een officiele controle is.
Of als je een hakbijl op straat draagt, mogen ze je alleen aanhouden als je
1) Er iets mee doet
2) Er een officiele preventieve fouillering is.
Lijkt me logisch. [ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |