abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112156483
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_112156512
_O- V1z!

Perr, ik vind ze leuk :Y is weer eens wat anders dan de afgetrapte dingen waar ik thuis op loop :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112156536
Ik doe een Minilotje! -4-4 kg tov vorige week dinsdag! :o

Waar is Minilot trouwens? Nog steeds op zoek naar bewijzen dat de spaarstand niet bestaat? :?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112156564
Maar waar loop je dan op V1z? Nette dichte schoenen dan ofzo?
pi_112156579
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:43 schreef sigme het volgende:
Warm he? We gaan vannacht op pad richting zuid Frankrijk.

Zojuist geboekt:
[ afbeelding ]
November, Noorwegen *)
hoe noordelijk zit je dan? November op de hoogte waar ik zit is meestal vooral triest. Veel regen en donkerheid, maar nog geen mooie sneeuw...

Wel tof, de Duutser en ik hebben ook eens zoiets gedaan voor een lang weekend. Veel lezen, spelletjes spelen enzo, heerlijk.
pi_112156626
Perr: gaat weer hoor. :Y Na slaap is alles beter. :)
pi_112156673
Planning!
O: Geweekte havermout met kaneel en rozijntjes
T: banaan en peer
L: 300 gr salade en twee dikke boterhammen (kip of kaas)
T: 150 ml yoghurt
T: wat nootjes, denk amandel of cashew
B: 2x20 minuten fietsen
D: pindasoep met paksoi en 3 stukjes bakbanaan en een gekookt ei (of 2 :P)
S: Bodybalance
T: aardbeien met lepeltje suiker en citroensap
pi_112156694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:08 schreef Ml-etje het volgende:
Maar waar loop je dan op V1z? Nette dichte schoenen dan ofzo?
"Nette" :') bruine leren sneakers...
Maar in geen enkele vorm van schoenen zie je me snel zonder sokken, want zweet :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112156841
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:15 schreef V1z0R het volgende:

[..]

"Nette" :') bruine leren sneakers...
Maar in geen enkele vorm van schoenen zie je me snel zonder sokken, want zweet :{
Oh ok.

Mijn Mr loopt nu doodleuk op slippers indien geen externe afspraken.
Geen teenslippers overigens :D dat is een brug te ver.
pi_112156846
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:20 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^O^

Voor de lange vliegers, wat dragen jullie normaal? Ik heb nog nooit zolang gevlogen, in de auto is het meestal lekker zittende broek en hemdje en capuchontrui.
Lekker zittende broek, meestal geen bh, fijne warme trui. Vooral laagjes, want temperatuur in vliegtuigen kan erg verschillen. Ik heb ook altijd een paar warme sokken bij me, want ik heb een hekel aan schoenen aan hebben in het vliegtuig. Zo ongeveer.
pi_112156849
Pindasoep :9 nommm!!
pi_112156882
Ik draag ook sokken in alle schoenen die geen sandaaltjes ofzo zijn. Zweetvoeten, ongeloofelijk.

Zo, lekker ontbeten. Vandaag begint het semi-normale leven weer, In ieder geval een flink aantal uur werken. We hebben echt een top appartement hier, fijn groot en veel plaats, internet en een keukentje. We zitten nu nog te ontbijten. Witte broodjes met hagelslag, yoghurt, wat aardbeien en een flinke kop koffie. Fijn leven zo! O+
pi_112156931
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:24 schreef Ml-etje het volgende:
Pindasoep :9 nommm!!
Ja, hij was ook echt erg lekker! Eerste keer dat ik het maakte maar vond hem lekkerder dan die in het restaurant die ik had gehad :')
pi_112157009
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik draag ook sokken in alle schoenen die geen sandaaltjes ofzo zijn. Zweetvoeten, ongeloofelijk.

Zo, lekker ontbeten. Vandaag begint het semi-normale leven weer, In ieder geval een flink aantal uur werken. We hebben echt een top appartement hier, fijn groot en veel plaats, internet en een keukentje. We zitten nu nog te ontbijten. Witte broodjes met hagelslag, yoghurt, wat aardbeien en een flinke kop koffie. Fijn leven zo! O+
Had jij die tip met het theezakje vorige week dan ook nog meegekregen?

Zo niet...
quote:
And in case those fragrances building up at the gym are less than ideal, throw some dry tea bags in running shoes or a smelly bag when not in use. The tea bags will help absorb the musky scents while imparting some of their own — more pleasant — aroma.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112157057
Ik heb ook sokken *O* vind het echt te koud voor slippers nu. Koude voeten syndroom :')

Planning:

O: havermout met blauwe bessen
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 kleine speltbh met pindakaas en 2 met krabsalade (nog over van de boottocht :9)
T: flink wat erwtjes met een beetje feta
T: paar nootjes
D: omelet met erbij wat spinazie en avocado, snee brood
S: ruim een uur boksen
T: eiwitshake met banaan

Zoiets denk ik :Y
Be someone that makes you happy
pi_112157066
Gister zonder sokken in m'n All Stars gegaan. Tegen de tijd dat we op het festivalterrein waren kon ik direct door naar de ehbo om de blaren door te laten prikken. :') .

En hoi! :W .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_112157069
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Had jij die tip met het theezakje vorige week dan ook nog meegekregen?

Zo niet...

[..]

nee, nog niet gezien, thanks! :)
pi_112157135
Hoe was Bruce DaD? :)

De loodgieters zijn hier, er moeten wat buizen vervangen worden. Nu is het een teringherrie én durf ik niet naar het toilet te gaan terwijl ik vreselijke buikpijn heb :'). Achja, dan stromen straks de putjes weer goed door iig.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_112157138
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, hij was ook echt erg lekker! Eerste keer dat ik het maakte maar vond hem lekkerder dan die in het restaurant die ik had gehad :')
Receptje? /obvious
pi_112157153
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gister zonder sokken in m'n All Stars gegaan. Tegen de tijd dat we op het festivalterrein waren kon ik direct door naar de ehbo om de blaren door te laten prikken. :') .

En hoi! :W .
Bruce was vast gaaf!

Zag een stuk van Pinkpop van hem en dat was O+
pi_112157227
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik doe een Minilotje! -4-4 kg tov vorige week dinsdag! :o

Waar is Minilot trouwens? Nog steeds op zoek naar bewijzen dat de spaarstand niet bestaat? :?
Wow! Veul! In heel korte tijd, wat is je geheim? ;)

Hier +1,5 na familie weekendje weg. Matigjes! Vandaag nog vrij dus ga maar eens hardlopen.
pi_112157302
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:44 schreef anna82 het volgende:

[..]

Wow! Veul! In heel korte tijd, wat is je geheim? ;)

Hier +1,5 na familie weekendje weg. Matigjes! Vandaag nog vrij dus ga maar eens hardlopen.
Ja, dat vroeg XM ook al nadat ik in na 1 dag 4 kg was afgevallen. Ik denk dat het vocht was van mn vliegreis van 1 dag ofzo. :D
Maar ben wel blij dat ik weer een gezond eten ritme te pakken heb. Liep zelfs zaterdag na het spinnen en krachttrainen door de supermarkt in langs het snoep schap en het chips schap, en heb gewoon niets gekocht. *)

Voor vanavond trouwens ook nog postelein salade. Lekker met appel en een mosterd dressing. :9
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112157337
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:35 schreef Nallie het volgende:
Ik heb ook sokken *O* vind het echt te koud voor slippers nu. Koude voeten syndroom :')

Planning:

O: havermout met blauwe bessen
T: koffie verkeerd, appel
L: 2 kleine speltbh met pindakaas en 2 met krabsalade (nog over van de boottocht :9)
T: flink wat erwtjes met een beetje feta
T: paar nootjes
D: omelet met erbij wat spinazie en avocado, snee brood
S: ruim een uur boksen
T: eiwitshake met banaan

Zoiets denk ik :Y
Laatste T, KH's toevoegen :Y ^O^
Waarom? Uur boksen is slopend en je reserves zullen leeg raken. KH's wil je dus aanvullen om te voorkomen dat je de eiwitten in je shake gaat verbranden in plaats van dat je ze als bouwstof gebruikt.

[ Bericht 6% gewijzigd door V1z0R op 29-05-2012 09:59:09 ]
pi_112157391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:39 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Receptje? /obvious
Stond ook in mijn lijstje gisteren, maar hier nog een keer. Heb dit recept gebruikt maar de cashewnoten weggelaten en de komijn gewoon met de knoflook en gember mee aangebakken. Verder zelf bouillon gemaakt van 2 kippepoten en een mme jeanette peper om wat pit mee te geven. Geserveerd met geplukte kip van de soepbouten, gebakken banaan (bakbanaan, geen gewone) en de paksoi.
pi_112157486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:52 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Laatste T, KH's toevoegen :Y ^O^
Waarom? Uur boksen is slopend en je reserves zullen leeg raken. KH's wil je dus aanvullen om te voorkomen dat je de eiwitten in je shake gaat verbranden in plaats van dat je ze als bouwstof gebruikt.
Oh ja, dat doe ik! Doe er havermout door :Y had ik er niet bijgezet nog! Thanks
Be someone that makes you happy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')