Je gaat voor een stoplicht staan met een bijrijder, met groen ga je zo snel als je kan naar de 100KM/h en dan moet je bijrijder met stopwatch klokken.
- Waar?
Bij voorkeur een stoplicht waar je direct op een autoweg uitkomt, dan kan je legaal 100 rijden.
- Hier niet melden wat in het boekje staat. Alleen eigen prestaties, mag je wel vergelijken natuurlijk.
- Succes
Ik heb met mijn Ford Probe 2.2 GT 0-100 in 9 seconden gadaan. Het boekje zegt: 7.5 seconden.
- Kan je er ook bijzetten welke versnellingen je gebruikt heb?
[Dit bericht is gewijzigd door bonfie op 02-08-2002 14:23]
snorrie dat het niet sneller gaat :-D
kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..
Mijn aprilia daarentegen, 4,1 sec.
moet je met een aardige ferrrari/porsche komen..
quote:Burbie, wij zitten op 1 lijn....
kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook.
Maar ik gelooft niet dat jij in minder dan 3 seconden tot 100 kan trekken.
quote:Waarom niet, hij zal in de 1 al (bijna) op de 100 zitten. Een beetje koppelingsgevoel en je komt een heel eind.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:09 schreef bonfie het volgende:
Ik bedoel dus eigen prestaties, en niet uit het boekje.Maar ik gelooft niet dat jij in minder dan 3 seconden tot 100 kan trekken.
quote:De toekomstige Bugatti 14/6 Veyron zou je redelijk bij moeten houden
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:
suzuki hajoebasie 0 - 100 2.7 sec 0 - 200 7.6 sec 0 - 250 16 sec..snorrie dat het niet sneller gaat :-D
kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..
Mijn eigen astratje diesel duurt het ongeveer 13 sec.
quote:Wow bij welk stoplicht heb je dat geprobeerd???
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:
0 - 250 16 sec..
Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn voor de politie
Ja.... ik denk dat 20 seconden wel een juiste schatting is.
Maareh ik ben wel blij met mijn beestje
quote:en waarom niet ?? doe het niet elke dag maar zo af en toe. stilstaan en toerenteller naar de 8500 toeren heeel ff de koppeling laten slippen lichaam naar voren en whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ...... hwhwhwhwhwhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ------->>>> 200 km pu
Maar ik gelooft niet dat jij in minder dan 3 seconden tot 100 kan trekken
oja 1e versnelling gaat tot 135km/pu 2e tot max 170 3e tot 210 4e enz.. enzz. enzz tot dat de teller op max 310 staat
[Dit bericht is gewijzigd door burbie op 02-08-2002 14:14]
std. 9.8sec
mijn timing 8.7sec
hoe het kan weet ik niet maar heb het wel 10x geprobeerd.
quote:Wat is dat voor auto?
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:
suzuki hajoebasie 0 - 100 2.7 sec 0 - 200 7.6 sec 0 - 250 16 sec..snorrie dat het niet sneller gaat :-D
kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..
(oftwel: topic over auto's)
Mijne in 7,9, gemeten
quote:Ik geloof al niet dat hij zon ding heeft...
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:09 schreef bonfie het volgende:
Ik bedoel dus eigen prestaties, en niet uit het boekje.Maar ik gelooft niet dat jij in minder dan 3 seconden tot 100 kan trekken.
o ja, ken de site nu effe niet vinden, maar ik zag dus een opgefokte rally Lancia Delta Integrale met 900 pk, 0-100 in minder dan 2 seconde
[Dit bericht is gewijzigd door PocketRocket op 02-08-2002 14:22]
quote:hehehe, in boekje van s60 staat 8.3 sec. ik haal de 7.8 sec
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:18 schreef bonfie het volgende:
Ik zie het al. Ik ben gewoon de sloomste met een snelle auto. Ik moet maar wat meer oefenen want ik heb er tot nu toe altijd nog de 3e versnelling bij gebruikt.
En is er niemand anders met een Ford Probe 2.2L GT met Turbo en Intercooler waarmee ik kan vergelijken?
quote:
©1998-2002 FOK!
powered by topix v1.3.0c - android dynamic sites
0,195 sec.
quote:Het is er zo één: http://www.suzuki.nl/motoren/gsx1300r.php3
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:19 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Wat is dat voor auto?
(oftwel: topic over auto's)
Mijne in 7,9, gemeten
[Dit bericht is gewijzigd door hunky op 02-08-2002 14:33]
quote:hmm blaas een hard in je lijntje zit denk ik stof op.. gaat ie weer sneller daarna
©1998-2002 FOK!
powered by topix v1.3.0c - android dynamic sites
0,1248 sec.
quote:Teveel vliegjes tegen z'n hoofd gehad
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:29 schreef hunky het volgende:[..]
Hij speelt dus vals, we hadden het inderdaad toch over AUTO'S???
Eigen: Peugeot 205 1,4 liter : 0-80 in ook 8 seconden, dat autotje heeft als voordeel dat ie bijna niks weegt! (op diezelfde weg)
quote:Tsja, burbie moet ff stoer doen met z'n Tupperware-brommer...
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:30 schreef bonfie het volgende:
Er staat toch duidelijk auto in de topicnaam?
ik zal het eens proberen met mijn golf II uit 1986 met 1.3 motor.
Maar jij moet zeker met die ford probe sneller kunnen gaan. Goed door trekken in zijn 1 en dan in zijn 2 naar honderd, moet te doen zijn. (wel eerst goed warm rijden)
Met de Nissan Micra 1.3 van mijn moeder kan ik 95 in zijn 2. De 100 vond ik toch iets te asociaal om te proberen.
quote:Hahaha, grappenmaker.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:44 schreef Pommeloer het volgende:
5.9 sec, in mn Audi a3 1.9 TDi
quote:Of je hebt hem gigantisch getuned, of dit klopt dus écht niet.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:44 schreef Pommeloer het volgende:
5.9 sec, in mn Audi a3 1.9 TDi
[Dit bericht is gewijzigd door Vjennuh op 02-08-2002 14:46]
quote:ja, doei...
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:44 schreef Pommeloer het volgende:
5.9 sec, in mn Audi a3 1.9 TDi
Zelfs niet al had ie 200 pk dan zou ie er waarschijnlijk zo'n 7 sec over doen
[Dit bericht is gewijzigd door PocketRocket op 02-08-2002 14:46]
quote:Zelfs met tunen krijg je een TDi niet tot zulke prestaties.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:45 schreef Vjennuh het volgende:[..]
Of je hebt hem gigantisch getuned, of dit klopt dus écht niet.
quote:Was ook ironisch bedoeld.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:46 schreef Afketser het volgende:[..]
Zelfs met tunen krijg je een TDi niet tot zulke prestaties.
quote:Sterker nog, ik heb 250 Kw (dacht ik 360pk) en ik doe er dus 6.8 over !!! Nou weegt 'ie ook wel 1800 kilo maar OK.....
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:46 schreef PocketRocket het volgende:[..]
ja, doei...
Zelfs niet al had ie 200 pk
dan zou ie er waarschijnlijk zo'n 7 sec over doen
quote:Hij wil denk ik alleen maar even aangeven dat je voor een relatief laag bedrag het snelste bent met een motor.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:37 schreef hunky het volgende:[..]
Tsja, burbie moet ff stoer doen met z'n Tupperware-brommer...
quote:Ik zal het ook eens testen met de MGB van m'n vriendin. Helaas is dat maar een 1.8 met enkele Weber, maar ach
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:32 schreef Vjennuh het volgende:
MGB roadster 3.5l v8. In 5.5 sec 0-100. Schakelen gaat jammergenoeg veel tijd in zitten.
quote:Ok geloof je me niet, lekker belangrijk.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:46 schreef Afketser het volgende:[..]
Zelfs met tunen krijg je een TDi niet tot zulke prestaties.
170 pk, meer kregen ze er niet uit
13,2 sec
quote:Nee, natuurlijk niet. Zelfs een - om maar iets te noemen - Audi a3 S3 quattro haalt met 225pk/280Nm "slechts" 6,6 sec (volgens opgave)
Op vrijdag 02 augustus 2002 15:03 schreef Pommeloer het volgende:[..]
Ok geloof je me niet, lekker belangrijk.
170 pk, meer kregen ze er niet uit
Ga ergens anders onzin verkopen
quote:Waarschijnlijk had je op het moment zelf dan WEL goeie acceleratie, had je toen niet ff kunnen klokken?
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:40 schreef ploderus het volgende:
Ik had een lief opel astraatje gsi. Volgens fabriek 8.0. Geklokt in 7.6 na vervanging uitlaat (midden- en eindstuk) en K&N luchtfilter. Helaas is er iemand achterin gereden, dus nu trektie niet echt hard meer
Haalde het trouwens in de tweede versnelling.
quote:lol, het ging zekers wel even snel!! Alleen ik ging remmen (stond al bijna stil) en die knakker achter me niet. Snelheidsverschil van zo'n 30km/h. Acceleratie was dus wel even lekker, maar records zal ik wel niet gebroken hebben
Op vrijdag 02 augustus 2002 15:32 schreef buum het volgende:[..]
Waarschijnlijk had je op het moment zelf dan WEL goeie acceleratie, had je toen niet ff kunnen klokken?
quote:Volgens mij heb je je ototje pijn gedaan, 25 seconden hulde !
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:49 schreef Michaeltjuh het volgende:
Suzuki Alto 0 - 100 (in 4) 25 seconden!
Volgens de specs 8.3 sec.
Seat Ibiza Cupra 2.0 16V
(ander chippie en openluchtfilter)
De mijne gaat in 7.2 sec naar de 100
Crx vtec heerlijk als die vtec erin slaat!!
Maar er gaan dingen veranderen dus nog sneller hahah
laters....
Bjorn
quote:Afketser, kun jein het Porsche topic een of meerdere fotos plaatsen. Wat voor een 3.2 heb je precies? Ben benieuwd!!!
Porsche 911 uit 1985.
quote:Pfff, dit weegt niks:
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:34 schreef SanderF1 het volgende:
Eigen: Peugeot 205 1,4 liter : 0-80 in ook 8 seconden, dat autotje heeft als voordeel dat ie bijna niks weegt! (op diezelfde weg)
Suzuki GSX-R1000
en het motorblok:
170.00 kg bij 160 pk's !
Voor alle koekblikkers die niet weten op welke details ze moeten letten, een van de mooiste dingen aan deze liefkozend genoemde "Gixxer" is de omgekeerde voorvork:
En 't dashboard ziet er zo uit:
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 23:01 schreef MacBeth het volgende:[..]
Pfff, dit weegt niks:
Suzuki GSX-R1000
[afbeelding]en het motorblok:
[afbeelding]170.00 kg bij 160 pk's !
Voor alle koekblikkers die niet weten op welke details ze moeten letten, een van de mooiste dingen aan deze liefkozend genoemde "Gixxer" is de omgekeerde voorvork:
[afbeelding]En 't dashboard ziet er zo uit:
[afbeelding]
Dalijk komt er iemand vertellen hoe snel een raket optrekt
quote:Zie jij ooit raketten over de openbare weg laagvliegen?
Op zaterdag 03 augustus 2002 03:29 schreef PocketRocket het volgende:
rot op met je motor, dit gaat over auto'sDalijk komt er iemand vertellen hoe snel een raket optrekt
(hoewel mensen die 'n Darwin Award willen ertoe in staat zijn, 't is eerder gebeurd, en die trok alle vehikels tot nu toe genoemd in dit topic er makkelijk uit )
quote:Heb jij eigenlijk enig idee of de 'Busa of de ZX-12R sneller optrekt? De Kawa heeft met 178 pk en 4 kilo's minder toch 'n voordeel tegenover de 175 pk van de Soes... Hoewel qua aerodynamica iets minder (daarom heeft de 1300 een hogere topsnelheid), scheelt dat ook niet veel..
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:
suzuki hajoebasie 0 - 100 2.7 sec 0 - 200 7.6 sec 0 - 250 16 sec..snorrie dat het niet sneller gaat :-D
kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..
Geloof dat ik nog ergens een filmpje heb liggen van een shoot-out tussen die 2.. Toch eens opzoeken
quote:Alsof je door Vtec sneller optrekt, 't voordeel is dat je zowel een tamme en een hete nokkenas hebt, maar bij het optrekken gebruik je de tamme uberhaupt niet. Als je enkel de hete nokkenas had zonder Vtec ging 't even snel.
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:12 schreef Tamaartje het volgende:
Dit is tamaartje niet maar ben haar vriend:De mijne gaat in 7.2 sec naar de 100
Crx vtec heerlijk als die vtec erin slaat!!
Maar er gaan dingen veranderen dus nog sneller hahah
Overigens heeft Honda het Vtec systeem ook toegepast op de VFR800, onder de naam "Hyper Vtec". In plaats van 2 nokkenassen worden hier echter of 2 kleppen (hogere gasstroom, meer koppel) bij lage toeren gebruikt, of 4 kleppen (betere vulling, meer vermogen) bij hoge toeren.
M'n huidige motor doet er ong 7 seconde over. (boekje 6,3 ofzo).
Met zweefvliegtuig aan grote diesel-lier ging het letterlijk in 2.0 seconde van 0 - 100 !!! en dat merk je
gave tijden ook hier, al heb ik soms mijn twijfels bij sommige...
Motoren zijn altijd sneller natuurlijk en hoewel het hier dan over auto's gaat, is het wel leuk ter vergelijk, dus posten maar!
En die Audi A3 1.9TDi met 170pk: tja, 5.9 lijkt me wat overdreven...heb je gemeten met op de teller precies 100km/h of heb je ook rekening gehouden met de tellerafwijking? Duitse auto's willen nog wel eens de neiging hebben een tellerafwijking van 6 - 10 % te hebben en dan heb je eigenlijk de acceleratietijd van 0-90km/h gemeten. Overigens als je die 1.9TDI laat opvoeren tot 198pk (kan ergens in Duitsland, weet niet meer waar) en je stript je auto met zo'n 250kg (achterbankje eruit, bekleding eruit, airco eruit, kunststof motorkap en ga zo maar door) dan zou zo'n 6 seconden naar de 100km/h best wel eens haalbaar worden, maar ja, de prijs he? Voor al die aanpassingen....
Mijn autootje staat te boek voor 11.2 seconden, ik heb een ander inlaattraject en een volledige sportuitlaat maar ik ben een beroerd stoplichtsprinter....minder dan circa 12.5 seconden krijg ik er toch echt niet uit (rekening houdend met mijn 3 % tellerafwijking....maar ja, ik geniet wel van mijn wagentje... )
(Ben er iig nog nooit uitgetrokken, alleen 1 keer door een dikke Porsche.. *big surprise* )
quote:De kawa heeft idd 178 pk maar zodra hije cht snelheid maakt komt de luchthapper voor goed tot zijn recht en gaat het vermogen verder omhoog tot 195 pk. Dat ding is echt neit normaal krachtig.
Op zaterdag 03 augustus 2002 03:49 schreef MacBeth het volgende:[..]
Heb jij eigenlijk enig idee of de 'Busa of de ZX-12R sneller optrekt? De Kawa heeft met 178 pk en 4 kilo's minder toch 'n voordeel tegenover de 175 pk van de Soes... Hoewel qua aerodynamica iets minder (daarom heeft de 1300 een hogere topsnelheid), scheelt dat ook niet veel..
Geloof dat ik nog ergens een filmpje heb liggen van een shoot-out tussen die 2.. Toch eens opzoeken
[afbeelding]
http://www.kawasaki.com/motorcycle/ninja/zx12r/zx12r.html
quote:Hmmz...moet ik ook maar eens proberen, denk dat dat ook wel te halen is bij mijnes!! Wat is je top??
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:49 schreef Michaeltjuh het volgende:
Suzuki Alto 0 - 100 (in 4) 25 seconden!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
quote:Ik geloof dat er wel meer mensen zijn die hier onzin verkopen maar ik noem geen namen
Op vrijdag 02 augustus 2002 15:21 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Nee, natuurlijk niet. Zelfs een - om maar iets te noemen - Audi a3 S3 quattro haalt met 225pk/280Nm "slechts" 6,6 sec (volgens opgave)
Ga ergens anders onzin verkopen
Audi A8 automaat (niet van mij) zat er bij 7 seconden (ik moet ook nog autorijden ja!)
quote:LOL dat kan dus niet he, dat haalt een F1 auto ook al niet!! Dan zou dat dus sneller zijn dan een motor?? LOL alleen van die dragsters halen zulke tijden!!
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:20 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Ik geloof al niet dat hij zon ding heeft...
o ja, ken de site nu effe niet vinden, maar ik zag dus een opgefokte rally Lancia Delta Integrale met 900 pk, 0-100 in minder dan 2 seconde
quote:in 8.8 sec van 0 - 100 noem jij inrijden?
Op zondag 04 augustus 2002 13:11 schreef SwissCom het volgende:
BMW 525i (automaat)
8.8 sec, volgens het boekje 8.1. Maar ik mag de kickdown nog niet gebruiken wegens inrijden.
quote:Ben het niet helemaal met je eens.....
Op zaterdag 03 augustus 2002 04:03 schreef MacBeth het volgende:[..]
Alsof je door Vtec sneller optrekt, 't voordeel is dat je zowel een tamme en een hete nokkenas hebt, maar bij het optrekken gebruik je de tamme uberhaupt niet. Als je enkel de hete nokkenas had zonder Vtec ging 't even snel.
Overigens heeft Honda het Vtec systeem ook toegepast op de VFR800, onder de naam "Hyper Vtec". In plaats van 2 nokkenassen worden hier echter of 2 kleppen (hogere gasstroom, meer koppel) bij lage toeren gebruikt, of 4 kleppen (betere vulling, meer vermogen) bij hoge toeren.
Bjorn
[Dit bericht is gewijzigd door Bjoenny op 04-08-2002 22:20]
quote:De URL is http://www.geocities.com/MotorCity/3756/evocorner.html
Op zondag 04 augustus 2002 12:59 schreef Archie het volgende:[..]
LOL dat kan dus niet he, dat haalt een F1 auto ook al niet!! Dan zou dat dus sneller zijn dan een motor?? LOL alleen van die dragsters halen zulke tijden!!
Echter is de website al een tijdje uit de lucht...
Tot zover ik weet kan een F1 wagen in circa 1.8 seconden naar de 100km/h gelanceerd worden (en dat is dan dus een perfecte start!). De Lancia die Pocket-Rocket bedoelt, deed er naar ik mij goed herinner circa 2.4 seconden over. Is wel wat langzamer, maar de auto kan een motor goed partij geven! Overigens dacht ik dat de Lancia 750pk had. Ik weet wel van een VW Golf met 900pk, maar daar ben ik dan weer de URL van kwijt....Wie?
quote:Weet je misschien ook hoe snel de RCV221 (MotoGP racer, 5 cilinder 4-takt 990 cc) van Rossi en Ukawa de 0-100 doen? 't schijnt dat ze 'n F1 eruit trekken...
Op zondag 04 augustus 2002 23:27 schreef Doix het volgende:[..]
De URL is http://www.geocities.com/MotorCity/3756/evocorner.html
Echter is de website al een tijdje uit de lucht...
Tot zover ik weet kan een F1 wagen in circa 1.8 seconden naar de 100km/h gelanceerd worden (en dat is dan dus een perfecte start!). De Lancia die Pocket-Rocket bedoelt, deed er naar ik mij goed herinner circa 2.4 seconden over. Is wel wat langzamer, maar de auto kan een motor goed partij geven! Overigens dacht ik dat de Lancia 750pk had. Ik weet wel van een VW Golf met 900pk, maar daar ben ik dan weer de URL van kwijt....Wie?
Honda zegt er trouwens voorlopig nog geen straat-versie van te gaan bouwen.. Jammer!
quote:Jaja,lekker geloofwaardig...
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:34 schreef SanderF1 het volgende:
Voor vakantiebaantje: Ford Transit bus, 2,5 liter Turbodiesel: 0-80 in 8 seconden (was een weg waar je maar 80 mag en ze nogal veel controleren op snelheid, maar toch zeker niet slecht voor zon bus!)[..]
Volgens ford zelf doet ie er 18,1sec over...
quote:Die heeft z'n nokkenas ergens in het midden zitten, maar als daar ok 'n hete in zat maakte het niets uit.
Op zondag 04 augustus 2002 22:11 schreef Bjoenny het volgende:[..]
Ben het niet helemaal met je eens.....
DOOR middel van VTEC ben ik juist sneller... want de normale Crx zonder vtec is daar door 1 sec langzamer...
quote:Als je goed optrekt gebruik je de lage toeren vrijwel niet (hoewel zo'n trage auto natuurlijk meer dan 'n motor
dus Vtec heeft wel een voordeel en gebruikt wel de tamme nokkenas want hij gebruikt de tamme van 0 tot 5200 toeren en daar boven komt pas de hete nokkenas in werking ( 5200 - 8200 toeren )
Maar je hebt wel gelijk als je hem doortrapt dat tie niet meer terug valt in de tamme dat wel want dan blijft tie boven de 5200 toeren...
Tis niet helemaal onzin hoor...
Vtec is bedoelt om een motorblok goed all-round te laten presteren. Kijk naar de VFR met (hyper) Vtec, da's geen supersport maar 'n sportieve toermotor, die zowel onderin als bovenin lekker thuis moet geven.
quote:Kom maar langs hoor, de brandslang wacht
Op maandag 05 augustus 2002 03:09 schreef icecubes het volgende:
Macbeth...neem anders even een keer een kijkje op het crx forum en daar kunnen ze het je misschien wel uitleggen....wel grappig trouwens dat je in dit topic reageert en zelf nog een knaapje van 17 bent???? ooh grappig dat je op de UT zit want daar heb ik ook nog op gezeten.....zag ik in je profiel staan...dus geen crx rijders meer afkraken anders kom ik langs...hahahahah grapje hoor...
Maar ik doe maar net alsof ik wijsheid heb hoor, in werkelijkheid weet ik niks en probeer ik jullie tot uitleggen te dwingen door met onzin te strooien, zodat ik ooit nog eens wat leer
beetje gekieteld
225 pk
0-100 6,3 sec (gemeten)
Ben nog meer aan het tunen
quote:Helaas....ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik van het hele type nog nooit gehoord heb, maar ja, ik ben dan ook erg slecht in het onthouden van namen...
Op zondag 04 augustus 2002 23:47 schreef MacBeth het volgende:[..]
Weet je misschien ook hoe snel de RCV221 (MotoGP racer, 5 cilinder 4-takt 990 cc) van Rossi en Ukawa de 0-100 doen? 't schijnt dat ze 'n F1 eruit trekken...
Honda zegt er trouwens voorlopig nog geen straat-versie van te gaan bouwen.. Jammer!
Maar is dit een motor of een auto? Hoe moet ik me die 5-cilinder van 990cc voorstellen? Ik dacht dat fabrieksmotoren in de GP op 2, 3 of 4 cilinders reden en binnen de auto-industrie ken ik eigenlijk alleen Audi, Mercedes, Volvo en een enkele Fiat motor met 5 cilinders.....
Wat ik wel nog herinner, is:
BMW K 1000cc 3.9 seconden naar 100km/h,
Harley Davidson met circa 1300cc blok 5 seconden naar 100km/h,
Kawasaki ZZ-R 1100 2.8 seconden naar 100km/h.....
quote:We hebben het hier over de MotoGP, je weet wel die leatherboys die elk jaar in assen komen om daar een paar snelle rondjes te rijden. 5 cilinders zijn zeker wel toegestaan maar zijn (nog) niet voor straatfietsen geschikt. Zou ook niet te betalen zijn, motorje van Rossi kost een paar miljoen euro.
Op maandag 05 augustus 2002 15:34 schreef Doix het volgende:[..]
Helaas....ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik van het hele type nog nooit gehoord heb, maar ja, ik ben dan ook erg slecht in het onthouden van namen...
Maar is dit een motor of een auto? Hoe moet ik me die 5-cilinder van 990cc voorstellen? Ik dacht dat fabrieksmotoren in de GP op 2, 3 of 4 cilinders reden en binnen de auto-industrie ken ik eigenlijk alleen Audi, Mercedes, Volvo en een enkele Fiat motor met 5 cilinders.....
Wat ik wel nog herinner, is:
BMW K 1000cc 3.9 seconden naar 100km/h,
Harley Davidson met circa 1300cc blok 5 seconden naar 100km/h,
Kawasaki ZZ-R 1100 2.8 seconden naar 100km/h.....
quote:LOL getunde alto 990cc
Maar is dit een motor of een auto? Hoe moet ik me die 5-cilinder van 990cc voorstellen
motor
quote:LOL
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:37 schreef hunky het volgende:[..]
Tsja, burbie moet ff stoer doen met z'n Tupperware-brommer...
ik heb zelf nog geen auto maar als ik een auto wil dan wil ik de LanEvo III met Twin Turbo en Misfiring system en 400 PK.
ik denk dat die het in zo''n 3-4 sec moet kunnen.
of de Nissan Skyline GT-R R32. de kan volgens Nissan opgevoerd worden tot 800 PK.
ik dek dat het ding het dan redt in 3 sec.
de auto van mijn ouders:
Citroën Xantia 1.6 of 1.8 0-100 in 6-8 sec denk ik.
niet echt gemeten.
quote:de mijne doet het in ongeveer 0-1223 KM/H in 0.0054 sec.
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:47 schreef Beekje het volgende:mijn rooie monster haalt 100km/u in moment van een seconden, moet ik het dinkytoytje wel goed met tennisracket raken!
ik heb een TD wat volgens mij staat voor trage diesel, die trekt nog geen worst van tafel!
weet niet hoelang het duurt naar 100, maar lijkt soms eeuwen te duren
Mijn eerste autootje:
Suzuki swift 1.3 GS
Trekt in ongeveer 13 sec naar de 100.
Mijn tweede auto:
Opel kadett GSi 2.0
Trekt in ongeveer 8,5 seconden naar de 100.
Mijn huidige auto:
Honda Civic silverstone 1.5 dxi
Trekt in ongeveer 9,5 seconden naar de 100.
Auto van mijn vader:
Opel Omega 2.2i
Ik schat dat hij er zo een 10-11 seconden over doet.
gti nu: na motorconversie: 6. iets. ofzo.
snel genoeg
enne voor iedereen die hier opschept over auto's :
Citroen Xsara T16 : 0-100 2.5 seconds!
op LPG: 16,1 sec.
op benzine: 14,2 sec.
En dat in mijn eentje. (CD speler op een nieuwe track zetten en zodra die begint, you'll put some gas on the pedale, en je kijkt weer zodra ie op 100 komt).
quote:Dream on.
Op zondag 11 augustus 2002 21:38 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
de auto van mijn ouders:
Citroën Xantia 1.6 of 1.8 0-100 in 6-8 sec denk ik.
niet echt gemeten.
met de Corolla zit ie op 11,3 ongeveer ook in de D en das dan ook eigenlijk de 2e versnelling
met de e-type doet ie het in 6,9, kan sneller, maar dan belast je de koppeling te veel en gaan de bandjes roken, zit je ook in 2de versnelling mee
en met yaris doe ik het in 12,9 en dan moek net naar 3 anders klapt ie in de toerbegrenzer
quote:Ik weet niet of je die Golf RS1 van Dahlback Racing bedoeld, maar die staat op http://www.audituning.com. Staan ook een paar behoorlijk kicken filmpjes op.
Op zondag 04 augustus 2002 23:27 schreef Doix het volgende:....
Ik weet wel van een VW Golf met 900pk, maar daar ben ik dan weer de URL van kwijt....Wie?
LANGZAAM!!!!!!!!!!!!!
Maar wel snel voor een 1.4
volgens het boekje 13,5 seconde
renault megane break met 1.9dTi (80pk) erin
3de versnelling (had bijna de koppeling al ingetrapt)
alleen duurde het wel ff voor ie opgang kwam, kan dus denk ik een beetje sneller als ik wat meer toeren geef voor ik weg rij.
Volgens het boekje is het 8.5 maar na een Squadra chip, sportluchtfilter en nieuwe einddemper heb ik het al iets weten op te krikken ;-)
Volgens mij staan er aardig wat "broodjes" aap hiervoor, maar laten we geen namen noemen ;-)
Weet alleen dat ik zondag met een Ford F-150 in low gearing met 4 wheel drive de stenen uit het wegdek trok (en een draaikolk in m'n tank had ws).
Tis nu even wachten tot de F-350 in Dieseluitvoering.
quote:Als je die van mij een broodje aap vind dan zou ik graag willen dat je dat ff zegt!
Op woensdag 04 september 2002 13:23 schreef logray het volgende:
Met m'n Alfa 33 1.7 16v Boxer doe ik het in ongeveer 7.9 seconde.Volgens het boekje is het 8.5 maar na een Squadra chip, sportluchtfilter en nieuwe einddemper heb ik het al iets weten op te krikken ;-)
Volgens mij staan er aardig wat "broodjes" aap hiervoor, maar laten we geen namen noemen ;-)
Suzuki Alto uit '83
900cc 3-cylinder
0-100: 28 sec (en dan zit je al in de 4e versnelling ja)
top: (op de teller) 140+
Wereldauto!!
Huidige auto:
Opel Kadett uit '89
1.6 liter, 8 kleppies, geen kat
0-100: ik heb het ooit gemeten, maar toen had ik hem net, ik meen me te herinneren dat ergens iets van 10-11 seconden was..... zal het binnenkort weer eens proberen.
top: weet ik ook nog niet helemaal, heb hem eens op de 180 gehad, en volgens mij wilde hij nog wel verder. Maar de afstanden die je aflegt bij dat soort snelheden aflegt kan ik niet goed overzien op flitspalen e.d., dus daar heb ik het maar bij gelaten.
*stiekum: heb in de Kadett 1.8 van mijn vader destijds wel eens aan de 190 km/u geproefd
nu met ander blokkie op 6.6 (officeel gemeten) maar ik zeg altijd maar onder de 7.. anders geloof men 't weer nie
met m'n corsatje 1.7d zit ik ergens op de 15 sec.. ik weet 't niet eens meer
quote:mijn ibiza tdi 130 pk doet het in 8.8 seconden
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:46 schreef PocketRocket het volgende:[..]
ja, doei...
Zelfs niet al had ie 200 pk
dan zou ie er waarschijnlijk zo'n 7 sec over doen
binnekort is ie getuned naar 170 pk en zou er dan zo'n 7.5 a 8 seconden moeten over doen .
Iemand een snellere diesel ??
ik wil trouwens die Xantia die het in 6 secs doet weleens zien.
[Dit bericht is gewijzigd door LordLynx op 04-09-2002 19:11]
quote:Knap hoor...
de auto van mijn ouders:
Citroën Xantia 1.6 of 1.8 0-100 in 6-8 sec denk ik.
niet echt gemeten.
De auto van mijn ouders (Citroen Xantia 1.8i 16V) doet er ongeveer 10 sec over.
Mijn eigen auto (peugeot 309 1.4) doet er denk ik 14 sec over ofzo
SX betekent volgens mij Slow Xalleration
Nou ja, lekker boeiend. Als ik 's ochtends naar m'n werk rijd lach ik al m'n fietsende collega's recht in hun gezicht uit als ik ze met 80 km/u door de bebouwde kom
voorbijraas met een lekke uitlaat.
Zolang m'n verwarming, cd-speler en boombox het doen hoor je mij niet klagen. Gewoon je muziek hard genoeg zetten, en dan heb je van die lekke uitlaat helemaal geen last meer.
quote:Stoer hoor
Op woensdag 04 september 2002 20:11 schreef Roellio het volgende:Nou ja, lekker boeiend. Als ik 's ochtends naar m'n werk rijd lach ik al m'n fietsende collega's recht in hun gezicht uit als ik ze met 80 km/u door de bebouwde kom voorbijraas
quote:Nee hoor, helemaal niet stoer. Maar wel lekker comfortabel.
Op woensdag 04 september 2002 20:37 schreef Herfst het volgende:[..]
Stoer hoor
quote:dan duurt het nog minstens 10 sec voordat ie 80 rijdt en dat haalt ie nooit met al die afslagen!
Op woensdag 04 september 2002 20:37 schreef Herfst het volgende:[..]
Stoer hoor
quote:Link nog niet gecheckt, maar dat is die zwarte Golf waarbij het zelfs accelereren als een maagdelijke non (zijn ze eigenlijk altijd, maar okee) nog met karrenvrachten wielspin plaatsvindt?? Dan bedoel ik die, ja. Ben geen VW liefhebber, maar mijn hartje sloeg toch wel een paar keer lekker over bij het zien van zoveeeeeeeeeeeel lekkurssss!
Op woensdag 04 september 2002 08:16 schreef liempie het volgende:[..]
Ik weet niet of je die Golf RS1 van Dahlback Racing bedoeld, maar die staat op http://www.audituning.com. Staan ook een paar behoorlijk kicken filmpjes op.
Ennuh...Ultimora....heb jij de eerste BMW M3, ik bedoel, dat vierkante type nog? Dat zijn de bruutste! Okee, de latere types hadden meer cilinders en meer vermogen, maar ik vind de eerste M3 altijd nog de meeste sportiviteit uitstralen en het is gewoon een straatracer waarmee je ook lekker kan vlammen op het circuit...de latere M3's zijn eigenlijk meer Gran Turismo's, oftewel lekker snel cruisen, maar niet lekker raggen......IMHO dan....
quote:11 seconden met een micra 1.3 16v uit 2000
Op zaterdag 03 augustus 2002 22:39 schreef Basson het volgende:
~14 seconden van 0-100 in een Nissan Micra 1.4 met automatische bak. Niet slecht d8 ik zo
quote:dus 2+4+10+15= 31 sec tot de 100?
Op dinsdag 10 september 2002 11:05 schreef Mahestia het volgende:
Mijn Ford Fiesta 1.1 C uit 1990:
0-20= 2 sec
20-50= 4 sec
50-80= 10 sec
80- 100= 15 sec
mijn Honda cb600s
0 - 100 : 3.4 seconden (stukje van de 1e versnelling gebruikt)
op de motor wedstijdje doen met ferraritjes e.d. is indeed very leuk... die dingen doen er toch minstens 4 of 5 seconden over...
http://www.motoroccasions.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_foto.asp?KlantId=2150&idnr=32958
[Dit bericht is gewijzigd door D-RiSe op 11-09-2002 10:35]
In de Opel Calibra 2.0 16v van me beste vriend gaat het niet volgens 't boekje in 8.3 maar in 6,4 seconden.
pk / gewicht Ford: 110ongeveer / 1050kg
pk / gewicht Opel: 165ongeveer / 1185kg
Dan ook nog maar even de top snelheden:
Ford: net ff over de 200 km /h
Opel: dik over de 230 km /h
quote:t0n wie is die gozer met z'n calibra dan? dat haalt ie echt nie
Op woensdag 11 september 2002 11:00 schreef t0n het volgende:
M'n Ford Escort ..........
ps.. kijk je wel uit anders haal ik deacon z'n auto ff tevoorschijn
quote:Is de teller geijkt? , tlijkt me niet. Met de standaard afwijking zal het er ongeveer zo uitzien, zeker opel tellers wijken doorgaans enorm veel af.:
Op woensdag 11 september 2002 11:00 schreef t0n het volgende:
M'n Ford Escort Cabriolet uit 93 doet 't volgens de papieren in 11.4, maar volgens mij co-rijder en mij zelf lukt het meerdere malen in 9seconden rond.In de Opel Calibra 2.0 16v van me beste vriend gaat het niet volgens 't boekje in 8.3 maar in 6,4 seconden.
pk / gewicht Ford: 110ongeveer / 1050kg
pk / gewicht Opel: 165ongeveer / 1185kgDan ook nog maar even de top snelheden:
Ford: net ff over de 200 km /h
Opel: dik over de 230 km /h
In de Opel Calibra 2.0 16v van me beste vriend gaat het niet volgens 't boekje in 8.3 maar in 9.5 seconden.
Dan ook nog maar even de top snelheden:
Ford: net ff over de 200 km /h -10% tellerafwijking= 180 echte kilometers
Opel: dik over de 230 km /h -15% tellerafwijking = 195.5 echte kilometers
-----
Gezien het feit dat fabrikanten doorgaans overdrijven en men bovendien bij acceleratie bijna nooit zo snel is met schakelen etc.. zullen deze cijfers een stuk dichter bij de werkelijkheid komen.
quote:* -roys- telt op:
Op vrijdag 02 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..
comfort
wegligging
kwetsbaarheid
quote:en dan nog wordt ie eruit gereden door een Xsara t16!
Op woensdag 11 september 2002 19:41 schreef mistraldk het volgende:
Per eklund heeft een speciaal geprepareerde saab (jaja...) die doet het in 2.6 met een speciale launch control achtig iets...
*bron heeft*
X S A R A T16 4x4 (GLACE)
When the ZX was replaced by the Xsara, the famous and fast Swedish Rally cross driver Kenneth Hansen decided that he also needed a new car. He got a Citroën Sport Xsara 4x4 Turbo car and won a lot of races in the European Rallycross Championship in 1998 and became the champion.
In 1999 he continued to use this most powerful Xsara and won European Rallycross silver and Swedish Champion.
The Rallycross rules were also changed and the current Xsara Rallycross has many similarities with the Xsara WRC.
In France the famous Andros Trophée (ice-racing) driver Marcel Tarres used a turbo 4x4 Xsara to create a special ice-racing car for the winter season 1998-99.
It was a great season for him, achieving 2nd position overall. Due to mechanical failure during the finals in Paris he had to retire and the victory went to Opel. But for this failure he would have won the title!!
data:
T16 4x4
2056cc 16valves with turbo (restrictor 45 mm)
Type XU10
510 hp / 7000 rpm
680 Nm Nm/ 7000 rpm
4-wheel drive
weight 1120 kg
PERFORMANCE :
top speed about 200 kmh
0-100 kmh in 2,5 sec
quote:Nou....
Op woensdag 11 september 2002 17:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Is de teller geijkt? , tlijkt me niet. Met de standaard afwijking zal het er ongeveer zo uitzien, zeker opel tellers wijken doorgaans enorm veel af.:
---------
M'n Ford Escort Cabriolet uit 93 doet 't volgens de papieren in 11.4, maar volgens mij co-rijder en mij zelf lukt het meerdere malen in 13seconden rond.In de Opel Calibra 2.0 16v van me beste vriend gaat het niet volgens 't boekje in 8.3 maar in 9.5 seconden.
Dan ook nog maar even de top snelheden:
Ford: net ff over de 200 km /h -10% tellerafwijking= 180 echte kilometers
Opel: dik over de 230 km /h -15% tellerafwijking = 195.5 echte kilometers
-----
Gezien het feit dat fabrikanten doorgaans overdrijven en men bovendien bij acceleratie bijna nooit zo snel is met schakelen etc.. zullen deze cijfers een stuk dichter bij de werkelijkheid komen.
Even over de top snelheden... die van mij is dus echt wel rond de 200 (escort), meerdere malen met verschillende auto's gemeten... en trust me... mijn teller is super goed ge-eikt.. want net ff over de 55=flits...
Dan de Calibra, het hele uitlaat systeem is veranderd... scheelt superveel... ik weet zeker dat er 225+ gehaald word...
De std top van calibra is 225... dus daar gaatie echt wel overheen...
Rijd anders maar een keer mee...
quote:Dionydos... Ook wel bekend van 't opelforum.
Op woensdag 11 september 2002 14:24 schreef j3r het volgende:[..]
t0n wie is die gozer met z'n calibra dan? dat haalt ie echt nie
ik haal net de 6.6 met 900KG en calibra blokps.. kijk je wel uit anders haal ik deacon z'n auto ff tevoorschijn
![]()
quote:nee in totaal 15 seconden
Op dinsdag 10 september 2002 23:33 schreef GizartFRL het volgende:[..]
dus 2+4+10+15= 31 sec tot de 100?
als je telt van 0 tot 15
bij 2 sec 20 km
enz enz
snape vouz?
quote:Damn, dat moet sneller kunnen zeg.
Op woensdag 11 september 2002 13:18 schreef astra het volgende:
Mijn Astra 1.6 16v ~11 seconden Is niet supersnel, maar ik kan er goed mee leven
quote:Was van het weekend op Speed & Volume met de celica club. Stond ook een Opel Calibra 3.2 liter V6 Kompressor met NOS.... 520 pk, 650 nm koppel en 0-100 in 4.2 sec. Supervet!
Op woensdag 11 september 2002 23:24 schreef t0n het volgende:[..]
Dionydos... Ook wel bekend van 't opelforum.
En trust me... hij haalt 't...
Race him
Ik heb niet zo op Opels, maar deze Calibra was toch echt iets speciaals. Ook heel mooi getuned (niet te overdreven) met porsche stoelen en een geweldige stereo installatie achterin. Respect! Ik zal kijken of ik hem nog ergens op de foto heb staan
Ik denk dat ik em wel in rond de 10sec naar de 100 kan krijgen. Ik zal het eens opmeten.
quote:Open luchtfilters zijn zwaar overrated, je kan er op z'n hoogst 0 tot 5 pk extra van krijgen.
Op woensdag 11 september 2002 23:23 schreef t0n het volgende:[..]
Nou....
Beide auto's hebben openlucht filters en uitlaat aanpassingenEven over de top snelheden... die van mij is dus echt wel rond de 200 (escort), meerdere malen met verschillende auto's gemeten... en trust me... mijn teller is super goed ge-eikt.. want net ff over de 55=flits...
Dan de Calibra, het hele uitlaat systeem is veranderd... scheelt superveel... ik weet zeker dat er 225+ gehaald word...
De std top van calibra is 225... dus daar gaatie echt wel overheen...
Rijd anders maar een keer mee...
Ik denk niet dat je Opel in kwestie niet zo super-goed is als je denkt.
[Dit bericht is gewijzigd door GTI_GSI_CRX_Sucks op 12-09-2002 09:38]
quote:De MV6 3.2 Kompressor bedoel je... met 18" lemans velgen enzo... sja.. die gozer is gewoon superziek, heeft meer dan een ton in zijn auto gestoken
Op donderdag 12 september 2002 09:13 schreef Plaguebearer het volgende:[..]
Was van het weekend op Speed & Volume met de celica club. Stond ook een Opel Calibra 3.2 liter V6 Kompressor met NOS.... 520 pk, 650 nm koppel en 0-100 in 4.2 sec. Supervet!
Ik heb niet zo op Opels, maar deze Calibra was toch echt iets speciaals. Ook heel mooi getuned (niet te overdreven) met porsche stoelen en een geweldige stereo installatie achterin. Respect! Ik zal kijken of ik hem nog ergens op de foto heb staan
Hij's zeer snel, maar een goede calibra turbo met andere wastegate, intercooler,turbo,chip... moet er ook aardig tegen aantikken... dus zo heilig is zijn motor niet... wel ziek
quote:Wie zegt dat ik Opel goed vind? ik vind alleen de calibra / kadett / astra 2.0 16V blokken goed... vooral de turbo's...
Op donderdag 12 september 2002 09:31 schreef GTI_GSI_CRX_Sucks het volgende:[..]
Open luchtfilters zijn zwaar overrated, je kan er op z'n hoogst 0 tot 5 pk extra van krijgen.
Uitlaatsystemen zijn ook overrated, bij zo'n Opel zit al een sportief uitlaatsysteem onder, veel extra vermogen krijg je niet meer als je het hele uitlaatsysteem laat vervangen.
(Alleen een ander eindstuk, sierstuk maakt niet uit.)Ik denk niet dat je Opel in kwestie niet zo super-goed is als je denkt.
Maar dat uitlaat systeem scheelt dus echt wel dik he... de kat vervanging scheelde al 1.2seconden in de acceleratie.
en sja... nu is de tussendemper 'r ook tussen uit, dus is 't misschien net weer 6.5 ofzo, maar meer niet!
Maar goed, genoeg gebral over opels...
Mijn CRX v-tec Targa'tje die ik ga kopen gaat toch wel van em winne
@SharkWare
welke 1.4 heb jij? de HP versie?
en als die met z'n 16v airco aan heeft.. een station versie is.. dan is ie nie zo snel zowiezo nieuwe versie is ZWAAR
quote:Klopt, die van mij weegt ook maar 945 kilo (leeg)
Op donderdag 12 september 2002 12:19 schreef j3r het volgende:
@SharkWare
welke 1.4 heb jij? de HP versie?
en als die met z'n 16v airco aan heeft.. een station versie is.. dan is ie nie zo snelzowiezo nieuwe versie is ZWAAR
EDIT: was HP??
Die Calibra is dus van mij. De tijden/snelhede die genoemd zijn, zijn uiteraard de snelheid op de teller en het klokken met een stopwatch (ook van de wagen). Dit zullen dus niet de exacte tijden zijn. Wel weet ik zeker dat ik ruim onder 8,5 seconde zit die Opel als standaard acceleratie op geeft. Sprintjes met andere auto's bewijzen dat ook. De meeste duidelijke was een Honda Prelude 2,2 Vtec die ik voor bleef en andere keer bij bleef.
Ook de top ligt denk ik wel hoger dan de 225 die Opel aangeeft. Maar dat zal niet veel schelen, afwijking is vrij groot op zon snelheid.
Hoe dan ook voor mensen die een demo willen Rij maar een keer mee ghehe
quote:Dat is GT en die heb ik ja
Op donderdag 12 september 2002 13:39 schreef j3r het volgende:
je hebt 1.4 60pk
en je hebt 1.4 HP 80pk (of zelfs 90pk)
de 1.4 hp is sneller dan een standaard 1.6 waar je trouwens ook weer een HP versie van hebt
BTW: 82 pk volgens autoweek.
87 pk volgens dealer.
En is echt sneller dan de 1.6 (tested)
Volgens het boekje in 10 sec, maar ik heb er ander luchtfilter in hangen en dat scheelt misschien een paar tienden.
Het is overigens maar een 8 klepper, dus het is best wel een prestatie voor deze kleine rakker.
beetje innerlijk en uiterlijk getuned.
0-100 in 5,9 sec (eigen ervaring).
0-60 in de 1e versnelling
60-90 in de 2e
90-100 in de 3e
zo deed ik het iig
die van m'n pa:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=7664
122pk, 11,9 naar de 100
Fabrieksopgave: 18 sec
Mijn tijd: ongeveer 20 sec
Tja t is dan ook een vrachtwagen he Maja hij weegt ook bijna 2300kilo. Moest trouwens nét naar zn 4
1e v: 25km/h
2e v: 55km/h
3e v: 90km/h
4e v. 120km/h
5e v. 155km/h (wind mee, berg af )
Veel realistische waardes lees ik hier NOT
Het is geen schande hoor als je niet zo snel bent als een porsche. Wat boeit mij die 0,5 sec meer of minder met al da dure getune waardoor je engine slijt als een gek. Sick hoor... Altijd weer leuk als er een patser met zon verlaagde 205 en "M3" (meestal 316i met andere sticker) tegen een boom aan knalt... geweldig
G-roeten
Luuk
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 10-12-2002 14:45]
quote:hehe idd
Op vrijdag 2 augustus 2002 15:21 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Nee, natuurlijk niet. Zelfs een - om maar iets te noemen - Audi a3 S3 quattro haalt met 225pk/280Nm "slechts" 6,6 sec (volgens opgave)
Ga ergens anders onzin verkopen
denk dat je de tussen sprint van 80 naar 120 bedoeld...
quote:Citroën Xsara T4
Op vrijdag 2 augustus 2002 14:07 schreef burbie het volgende:
suzuki hajoebasie 0 - 100 2.7 sec 0 - 200 7.6 sec 0 - 250 16 sec..snorrie dat het niet sneller gaat :-D
kom maar op met wat voor 4 wielerig ding dan ook..
1.8 300 bHP WRC engine with a 35 mm restrictor , same engine with a 45 mm restrictor and modified chip computer delivers 510 Bhp @ 7000 rev / min and 680 NM
At around 5500 rev / min
Acceleration 0 - 100 Km / hour in 2.5 seconds , just awesome , the G-forces involved are well over 2 G's
eerste en 2de versnelling gebruikt.
Auto is: Toyota Supra MKIV
Dit allemaal in de 1 en zijn 2......auto is een zesbak.
In 12 seconden zit ik op de 200, maar dat doet ik liever niet te vaak
quote:Als je gaat tunen heb je weer motoren die daar weer onder zitten... Standaard of getuned, motoren blijven hoe dan ook 'n betere vermogen/gewicht verhouding hebben.. Kijk bijvoorbeeld naar de MotoGP versus de Formule 1, optrekken doet Rossi sneller dan Schumacher (versnellen op hele hoge snelheden doet de Formule 1 wel wat vlugger ipv iets betere aerodynamica)
Op maandag 9 december 2002 18:35 schreef GizartFRL het volgende:[..]
Citroën Xsara T4
![]()
1.8 300 bHP WRC engine with a 35 mm restrictor , same engine with a 45 mm restrictor and modified chip computer delivers 510 Bhp @ 7000 rev / min and 680 NM
At around 5500 rev / min
Acceleration 0 - 100 Km / hour in 2.5 seconds , just awesome , the G-forces involved are well over 2 G's
Daarnaast is 'n motor die in 2.5 seconde op 100km/u zit een factor 10 goedkoper dan 'n auto die 't zelfde kan, scheelt 'n hoop centen
quote:He doixie wel eerst ff warmrijden he !!
Op maandag 9 december 2002 19:40 schreef Doix het volgende:
Updeetje...vorige auto deed dus volgens boekje 11.2 seconden, nu eentje die het moet redden in 8.3 seconden...maar ja, blijf een beroerd stoplichtsprinter...de tussenacceleraties vind ik veel gaver!
Mijn eerste auto, suzuki swift 1.3 GS deed er volgens het boekje ca 13 seconden over, denk dat ik daar wel redelijk in de buurt kwam.
Mijn tweede auto, opel kadett GSi 2.0 deed er volgens het boekje 8,5 seconden over, ik denk dat ik er zo een 9 seconden over deed op zn snelst.
And at last but certainly not the least mijn huidige auto, Honda civic 1.5 dxi doet er volgens het boekje 9,5 seconden over, denk dat ik dat ook wel waar maak!
Ziezo
quote:ok, is een motor dus, maar het is wel een erg koel filmpje
Op vrijdag 2 augustus 2002 14:09 schreef bonfie het volgende:
Ik bedoel dus eigen prestaties, en niet uit het boekje.Maar ik gelooft niet dat jij in minder dan 3 seconden tot 100 kan trekken.
Een S3 in 5,6
Een CRX in 6,3 (met bijna nix veranderd)
Een BMW 540 in 6,nogwat
BLAAAAAAAAT
Auto van m'n vader (Audi S8) moet in theorie in 6,3 seconden naar de 100 gaan.
Als je een volle kickdown doet op een weg met volle grip vanuit stilstand, dan ga je daar dus dik wel een halve seconde OVERHEEN.
En dan komt een BMW je voorbij stuiven met een CRX en de S3 er nog voor...........
geloof het zelf.
Als je een ander filtertje erop douwt ga je echt niet ineens 1,5 seconden sneller naar de 100. En nee, ook niet met die foute kenwood sticker op je achterruit
quote:Juustem.
Op maandag 9 december 2002 21:31 schreef _VoiD_ het volgende:
wat een overrated tijden zeg. Ik weet zeker dat bijna 100% die tijden echt niet KAN halen.Een S3 in 5,6
Een CRX in 6,3 (met bijna nix veranderd)
Een BMW 540 in 6,nogwatBLAAAAAAAAT
Auto van m'n vader (Audi S8) moet in theorie in 6,3 seconden naar de 100 gaan.
Als je een volle kickdown doet op een weg met volle grip vanuit stilstand, dan ga je daar dus dik wel een halve seconde OVERHEEN.En dan komt een BMW je voorbij stuiven met een CRX en de S3 er nog voor...........
geloof het zelf.
Als je een ander filtertje erop douwt ga je echt niet ineens 1,5 seconden sneller naar de 100. En nee, ook niet met die foute kenwood sticker op je achterruit
quote:Roeleren auto, maar dat kan sneller, 5.4 sec, maar das nie goed voor je versnellingsbak (zonder tipt. bak)
Op vrijdag 2 augustus 2002 14:22 schreef Anonieme_Lafaard het volgende:
Audi S6 Avant 4.2l V8
0-100 6.8 seconden (zelf getimed)
maarre eigen bak (pa/mij, hobbybak) RS4 oude model, +/- 4.8 sec
quote:auto: _o_ commentaar
Op maandag 9 december 2002 21:31 schreef _VoiD_ het volgende:
wat een overrated tijden zeg. Ik weet zeker dat bijna 100% die tijden echt niet KAN halen.Een S3 in 5,6
Een CRX in 6,3 (met bijna nix veranderd)
Een BMW 540 in 6,nogwatBLAAAAAAAAT
Auto van m'n vader (Audi S8) moet in theorie in 6,3 seconden naar de 100 gaan.
Als je een volle kickdown doet op een weg met volle grip vanuit stilstand, dan ga je daar dus dik wel een halve seconde OVERHEEN.En dan komt een BMW je voorbij stuiven met een CRX en de S3 er nog voor...........
geloof het zelf.
Als je een ander filtertje erop douwt ga je echt niet ineens 1,5 seconden sneller naar de 100. En nee, ook niet met die foute kenwood sticker op je achterruit
quote:Dan is het geen 0-100 sprintje meer
Op dinsdag 10 december 2002 15:18 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
auto: _o_ commentaar
, dan moet je eerst ff leren rijden want die doet het in 5.5, als je goed je best doet. wat ook helpt is eerst ff iets laten rollen (2km/h) en dan gas erop, dan reageert ie directer
quote:we hebben het hier over een sportwagen met tiptronic, natuurlijk laten we hem niet eerst rustig na de rem losgelaten hebben opkoppelen. maar een millisec laten bewegen, en dan BOEM timer + gas
Op dinsdag 10 december 2002 15:28 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Dan is het geen 0-100 sprintje meer
Dat is de grap van porsche/ferrari enzo, die ligge zo aan de weg geplakt, die trekke vele harder weg zonder te spinnen. Als ik mijn G eerst laat rollen scheelt het misschein wel 3 sec, omdat mijn 4x4 dik 2200kg weegt. Dan zou ik ipv 20 sec gerust de 18 halen....Dan hoeft ie niet heel die bak van stilstand te brengen
quote:hoe kan je nou een oud model RS4 hebben dan??? dr is maar ččn model van
Op dinsdag 10 december 2002 15:15 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Roeleren auto, maar dat kan sneller, 5.4 sec, maar das nie goed voor je versnellingsbak (zonder tipt. bak)
maarre eigen bak (pa/mij, hobbybak) RS4 oude model, +/- 4.8 sec
quote:We hebben ook nog wel geboost (rem in en gas erop, dan rem los en planken).
Op dinsdag 10 december 2002 15:18 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
auto: _o_ commentaar
, dan moet je eerst ff leren rijden want die doet het in 5.5, als je goed je best doet. wat ook helpt is eerst ff iets laten rollen (2km/h) en dan gas erop, dan reageert ie directer
Maar boosten is niet goed voor je koppelomvormer (die nu kaduuk is door een periodieke test bij het garagebedrijf. Doen ze ook door te remmen en gas te geven).
quote:Ik hou niet van lage/snelle auto's, maar áls je er een hebt, moet het wel de lancia delta zijn
Op woensdag 11 december 2002 01:13 schreef ThaFreak het volgende:
0-100 in 5.2 seconden.
in de 1 tot de 80.
en dus in de twee de 100 gehaald.
quote:Dacht ik ook al, en daarnaast waar testen jullie dat uit
Op maandag 9 december 2002 21:31 schreef _VoiD_ het volgende:
wat een overrated tijden zeg. Ik weet zeker dat bijna 100% die tijden echt niet KAN halen.Een S3 in 5,6
Een CRX in 6,3 (met bijna nix veranderd)
Een BMW 540 in 6,nogwatBLAAAAAAAAT
Auto van m'n vader (Audi S8) moet in theorie in 6,3 seconden naar de 100 gaan.
Als je een volle kickdown doet op een weg met volle grip vanuit stilstand, dan ga je daar dus dik wel een halve seconde OVERHEEN.En dan komt een BMW je voorbij stuiven met een CRX en de S3 er nog voor...........
geloof het zelf.
Als je een ander filtertje erop douwt ga je echt niet ineens 1,5 seconden sneller naar de 100. En nee, ook niet met die foute kenwood sticker op je achterruit
Zelfs in de peugeot 206 1.4 XS waar ik de beschikking over heb laat ik 80% achter (maar dat komt omdat ik euh.... naja, benzine verspil )
quote:Inderdaad vind hem zelf ook zeeer vet.....heb vanaf het begin al gezegt dat ik hem zal krijgen en het is me gelukt ook!
Op woensdag 11 december 2002 13:18 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ik hou niet van lage/snelle auto's, maar áls je er een hebt, moet het wel de lancia delta zijn
jeuzs wat is die vet zeg
![]()
Het is de zkeer de Lancia Delta Integrale 16V ? Ik gok uit 1990.
quote:Ik blijf erbij: GEILE BAK
Op woensdag 11 december 2002 15:19 schreef ThaFreak het volgende:[..]
Inderdaad vind hem zelf ook zeeer vet.....heb vanaf het begin al gezegt dat ik hem zal krijgen en het is me gelukt ook!
![]()
Het is een Lancia Delta HF Turbo Integrale Dealer Edition uit 94..
Standaard 215Pk .....dat gaat standaard van 5.2 naar 100.
Nu is die van mij niet meer standaard (zo's 290pk moet die nu wel hebben) maar ik heb hem nog niet geklokt en gokken doe ik niet aan...
Groeten
Mijn Seat Ibiza Cupra 1.8 20vt gaat in 6.9 sec. naar 100(zelf gemeten). De fabriek geeft 7.9 op. Ik heb hier een vraag over gesteld bij de dealer. Deze zij dat Seat bewust een foute fabriekssnelheid opgaf omdat anders de Ibiza sneller zou zijn dan de standaard Leon Cupra, en dat kon niet.
quote:eeuh neej modder lukt niet.....en wil het niet eens proberen...
Op woensdag 11 december 2002 15:21 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ik blijf erbij: GEILE BAK
Jammer dat je er niet mee in de modder kan![]()
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 11-12-2002 16:10]
Ik rij nu een fiat uno 1.4 12.2 sec geloof ik
quote:Mijn stage baas heeft een G500, voor zijn vrouw.
Op woensdag 11 december 2002 16:07 schreef ThaFreak het volgende:
eeuh neej modder lukt niet.....en wil het niet eens proberen...
Trouwens die mercedes is ook een mooie tank op de weg zeg.....blijft een machtig gezicht als die dicht op je kruipt voor het stoplicht of zo
quote:Whehe dat doe ik ook vaak. Golfje / BMW "m3" (316i) voor me, effe lekker dichtbij, als ze in hun binnenspiegel kijken, zien ze alleen een grote ster
Op woensdag 11 december 2002 16:07 schreef ThaFreak het volgende:
eeuh neej modder lukt niet.....en wil het niet eens proberen...
Trouwens die mercedes is ook een mooie tank op de weg zeg.....blijft een machtig gezicht als die dicht op je kruipt voor het stoplicht of zo
quote:SUPERbak
Op woensdag 11 december 2002 16:10 schreef jackson het volgende:[..]
Mijn stage baas heeft een G500, voor zijn vrouw.
Best een stoer ding, 297PK geloof ik
quote:hehehe krijg nu al het heen en weer als ik die foto zie....
Op woensdag 11 december 2002 16:14 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Whehe dat doe ik ook vaak. Golfje / BMW "m3" (316i) voor me, effe lekker dichtbij, als ze in hun binnenspiegel kijken, zien ze alleen een grote ster
![]()
![]()
[afbeelding]
SCHRIK
quote:De beste baas zelf rijdt een SL600 ene laatste model ... daar ben ik meer van gecharmeerd
Op woensdag 11 december 2002 16:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
SUPERbak
alleen I prefer diesel in een terreinwagen
400cdi?
![]()
Maar 500 is wel snel in zo'n ding manDie zeecontainer trekt wel net zo snel als een Golf V5 naar 100
Maargoed das niet mijn stijl van rijden in een 4x4
![]()
Mijn droom is een 350GD turbo (3,5 liter 6 cylinder turbodiesel, amper peekaas (136) maar wel lekker veel koppel, en een supergeluid)
quote:Ben ik het 100% mee ONeens
Op woensdag 11 december 2002 16:27 schreef jackson het volgende:[..]
De beste baas zelf rijdt een SL600 ene laatste model ... daar ben ik meer van gecharmeerd
enneh,
-Yamaha YZF R6
0-100 km/h 3,4 s
quote:Ik doe er nog langer over
Op woensdag 11 december 2002 17:32 schreef Yellow2cv het volgende:
Wow, ben ik zeker de enige die blij is dat ik in 20 sec van 0-100km/h ga?
quote:(sorry hoor)
Op woensdag 11 december 2002 19:20 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ik doe er nog langer over
en ben nog blijer
:D
quote:Okee
Op woensdag 11 december 2002 19:22 schreef Ultimora het volgende:[..]
(sorry hoor)
maar we weten denk ik ondertussen wel dat je heel tevreden over je schuurtje met motor en vierwielaandrijving bent
Hoe snel ben jij van 100km/h naar stilstand?
DAT (!) zou ik wel eens willen weten....
Ennuh, het komt voor dat fabrikanten wat spelen met cijfers om de modellenpolitiek niet in de weg te zitten...zo weet ik dat de twin spark motoren in de Alfa Romeo 145 range wat scherper afgesteld staan dan bijvoorbeeld in de 156 (zie www.squadra-tuning.com) om zo gevoelsmatig de kleine modellen sneller te laten zijn dan de ogenschijnlijk zwaardere en grotere modellen, maar dat Seat dan ook een volle seconde er boven gaat zitten in acceleratiecijfers om de Leon niet in de weg te zitten, lijkt mij (IMHO dus) volledige bullshit.....waarschijnlijk heb je geklokt op je snelheidsmeter en Seat (nu Duits!) heeft een nogal flinke tellerafwijking (een duits kwaaltje)..een strak ingereden Cupra doet het in 7.5 seconden gok ik, sneller niet.
Greetzzzzz,
Doix
golfjes en crxjes en alle andere tiener auto`s daaaaaaaag
quote:Ook een Golf VR6 ?
Op donderdag 12 december 2002 21:54 schreef robbieRdam het volgende:
0-100 is niet zo intressant
wat wel leuk is met een snelheid van 120 even een kick down en dan als een speer over de 200 raken.golfjes daaaaaaaag
quote:* Plaguebearer is het volledig eens met robbieRdam.
Op donderdag 12 december 2002 21:54 schreef robbieRdam het volgende:
0-100 is niet zo intressant
wat wel leuk is met een snelheid van 120 even een kick down en dan als een speer over de 200 raken.golfjes en crxjes en alle andere tiener auto`s daaaaaaaag
quote:Brembo.....***zucht***, dat is the magic word
Op donderdag 12 december 2002 21:48 schreef ThaFreak het volgende:
???????????
Goede vraag eigenlijk.......tijd voor een test dacht ik zo.....
Gaat wel hard dacht ik 4 brembo geventileerde remschijven!!!
Tijd komt zo snel mogelijk
Ik durf het voor de mijne, gewoon standaard remmen op 145QV niet te zeggen, maar ik vermoed dat ik sneller stilsta op de nul dan vanuit stilstand op de honderd.......
quote:ook een Golf Vr6 ja
Op donderdag 12 december 2002 21:58 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Ook een Golf VR6 ?
M'n volgende auto (Peugeot 307 XSI 2.0 16v) moet het in 9,1 seconden kunnen...dat lijkt er meer op
quote:Hehehe wat voor wagen heb je dan ?
Op vrijdag 13 december 2002 13:49 schreef Ultimora het volgende:[..]
ook een Golf Vr6 ja
quote:EY Twisted Hehehe das best wel snel
Op zaterdag 14 december 2002 13:53 schreef twisted het volgende:
hehehe VW Corrado G60 0-100 in 8 sec![]()
Ga je morgen nog naar die meeting ?
quote:een hele snelle
Op zaterdag 14 december 2002 13:49 schreef Unknown_Drunk het volgende:[..]
Hehehe wat voor wagen heb je dan ?
opel astra 2.0i 16v automaat, wie gaat er gokken?
mag niet overbieden.....
zal met en zonder sportstand doen........
gok maar raak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deze foto heb ik vanochtend gemaakt , op weg naar m'n werk....
van 0 -100 in 6 seconden
en deze heb ik pas gemaakt
quote:
Op donderdag 19 december 2002 20:44 schreef Darknezz het volgende:
[afbeelding]Deze foto heb ik vanochtend gemaakt
, op weg naar m'n werk....
van 0 -100 in 6 secondenen deze heb ik pas gemaakt
[url=http://www.500sec.com/images/speedopix/megacar280km.jpg]
[afbeelding][/url]volgende keer beter neppen.... toerenteller hetzelfde laten maat de snelhied toelaten nemen..... en wel aardig sterk,...... leer my dat ook es
De eerste is een Brabus 6.7 V12, met 500 pk of zo, dus die trekt wel lekker door..... (deze foto staat ook ergens op www.brabus.de)
En die 2de is een Mercedes S55 AMG met een 5.5 V8 ook met 500 pk en die zit met 280 op de top .....
Je hebt namelijk te maken met reactie tijd en die verschilt van persoon tot persoon. Dat kan een meet fout van misschien wel 1 seconde opleveren.
PLUS: De bijrijder kan niet RECHT op de teller kijken dus zal op de piloot af moeten gaan waneer deze STOP roept. Dan krijg je WEER een reactie periode van een seconde...
Daar gaat je meeting
BTW. Waarden als 8.3, 10.4 en 12.2 seconden zijn dus wel HEEEEEL erg nauwkeurig als het met de hand gemeten is En dan doel ik met name op de decimalen
Met de Audi A8 4.2 Quattro ook rond de 8 sec. (met tiptronic maar met automaat is ie langzamer) volgens het boekje volgens mij ook 7,1 sec.
Ook hier is de top begrensd op 250.
Het doet mekaar dus niet echt veel
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Hilfiger op 20-12-2002 11:06]
En niet "Hoe snel trekt de auto op die je graag zou willen hebben".
In ieder geval 8.4 sec in de boekjes. In het echt is dat volgens mij wel 10 sec. (Xr4i 2.8i V6).
quote:Dan werk jij in zuid afrika, want het was nergens in nederlan 15 graden, zie info dis op de foto, je loopt gewoon uit je nek te lullen
Op donderdag 19 december 2002 20:44 schreef Darknezz het volgende:
[afbeelding]Deze foto heb ik vanochtend gemaakt
, op weg naar m'n werk....
van 0 -100 in 6 secondenen deze heb ik pas gemaakt
[afbeelding]
quote:in ieder geval 8.3 sec in de boekjes.
Op vrijdag 20 december 2002 14:59 schreef Gunsmoke het volgende:
In ieder geval 8.4 sec in de boekjes.
quote:In het echt is dat volgens mij ook 10 sec. (CRX 1.6i).
In het echt is dat volgens mij wel 10 sec. (Xr4i 2.8i V6).
Hoe zwaar is die wagen van jou wel niet?
quote:1170 kg. Misschien ben ik er aan gewend. Ben wel altijd eerste weg bij stop licht als ik wil. z'on GSI'tje of GTI'je of CRX'je (sorry). schakelen alijd bij de 80 ofzo en ik bij de 110
Op vrijdag 20 december 2002 15:52 schreef Orthello het volgende:[..]
in ieder geval 8.3 sec in de boekjes.
[..]In het echt is dat volgens mij ook 10 sec. (CRX 1.6i).
Hoe zwaar is die wagen van jou wel niet?
quote:Als je gewoon een rechte weg hebt, een vriend op de achterbank die stopwatch heeft en op de teller kijkt komt het toch wel in de buurt.
Op vrijdag 20 december 2002 10:50 schreef Orthello het volgende:
Je hebt namelijk te maken met reactie tijd en die verschilt van persoon tot persoon. Dat kan een meet fout van misschien wel 1 seconde opleveren.
Btw, de C200 CDI automaat heeft in de specs. 13,7 s staan en de geschakelde 13,4 s maar voor m'n gevoel waren beiden sneller. Heb de handgeschakelde ongeveer twee keer zo lang gereden als de automaat maar onderling leek de automaat toch stukje sneller. Wat ik trouwens erg frappant vind is dat de E200 schakel en automaat gewoon echt een stuk sneller zijn (3 sec ofzow). Met dezelfde motorinhoud. Zal wel motormanagment-tuning zijn.
quote:U heeft een raket in de garage?
Op maandag 23 december 2002 16:05 schreef elwoodblues het volgende:
0-100 in 2.2 seconde..
quote:U heeft eveneens een raket in de garage staan?
Op maandag 23 december 2002 21:21 schreef rbman het volgende:
0 - 100 km/h in 4.8 sec
quote:Ja! Maar wel met stuurbekrachtiging, anders is het niet te doen...
Op maandag 23 december 2002 21:17 schreef doekels het volgende:[..]
U heeft een raket in de garage?
quote:U heeft een raket in de garage staan?
Op dinsdag 24 december 2002 09:58 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ikke van 8 naar 18 cm binnen 4 seconden.....
quote:GSi en GTi zijn 2 liter 4 cilinder blokken
Op vrijdag 20 december 2002 16:30 schreef Gunsmoke het volgende:[..]
1170 kg. Misschien ben ik er aan gewend. Ben wel altijd eerste weg bij stop licht als ik wil. z'on GSI'tje of GTI'je of CRX'je (sorry). schakelen alijd bij de 80 ofzo en ik bij de 110
Niet echt te vergelijken met een 2.8 V6
Voor z'n 1200 kilo had ik er eerlijk gezegd meer van verwacht. Sorry
quote:Inhoud zegt niet veel. Het gaat om het koppel.
Op vrijdag 20 december 2002 16:38 schreef micha het volgende:Met dezelfde motorinhoud.
Zal wel motormanagment-tuning zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |