Strafbaar op grond van wat volgens jou?quote:Op maandag 28 mei 2012 15:23 schreef mergbot het volgende:
1 de tekst
2 handel
3 ben je strafbaar verder niks
Ah oke, ik dacht dat het via een groothandel altijd wel goedkoper zou zijn, daarom snapte ik de logica niet.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:26 schreef Peter het volgende:
Sommige buurtsupers kopen groot in bij aanbiedingen in een supermarkt en verkopen dan los het js door. Dit terwijl inkopen via groothandel duurder is en de fabrikant meer oplevert. Daarom zet de fabrikant het er op.
De grote supermarktketens verkopen sommige aanbiedingen onder inkoopprijs om klanten te lokken ( die andere producten wel weer met winst kopen)quote:Op maandag 28 mei 2012 15:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ah oke, ik dacht dat het via een groothandel altijd wel goedkoper zou zijn, daarom snapte ik de logica niet.
Op grond van illegale handel? :pquote:Op maandag 28 mei 2012 15:26 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Strafbaar op grond van wat volgens jou?
Precies. Leuk dat zo'n fabrikant dat op z'n verpakking zet, maar ik heb geen overeenkomst met de fabrikant.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:26 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Strafbaar op grond van wat volgens jou?
Illegaal op grond van wat?quote:
De regelgeving van de fabrikant.quote:
En sinds wanneer is die wetgever? Ik heb nogal weinig met de fabrikant te makenquote:
Ik wens ze heel veel succes. Op grond van wat precies?quote:Op maandag 28 mei 2012 16:00 schreef mergbot het volgende:
[..]
De regelgeving van de fabrikant.
Als Ola ziet dat jij zijn ijsjes verkoopt die niet voo rlosse distributie mogen zegt Ola hey stoppen jij of ik strek een rechtzaak aan!
Het is dan ook bedoeld voor de winkelier die deze ijsjes van de fabrikant betrekt. Ik als particulier of wederverkoper heb nogal weinig met die opdruk te maken. Ik heb namelijk geen overeenkomst met die fabrikant.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Maar als er geen consequenties aan vast hangen dan heeft die hele opdruk geen nut, en kost het de fabrikant alleen maar geld omdat het weer een extra stap in het productieproces is. Of ze moeten het geluk hebben dat het winkeliers afschrikt.
Als jij gaat handelen met die ijsjes ben jij toch ook verkoper? (net zoals winkelier)quote:Op maandag 28 mei 2012 16:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is dan ook bedoeld voor de winkelier die deze ijsjes van de fabrikant betrekt. Ik als particulier of wederverkoper heb nogal weinig met die opdruk te maken. Ik heb namelijk geen overeenkomst met die fabrikant.
Ja, maar (en ik herhaal het nog maar een keer....):quote:Op maandag 28 mei 2012 16:05 schreef mergbot het volgende:
[..]
Als jij gaat handelen met die ijsjes ben jij toch ook verkoper? (net zoals winkelier)
Hij tekent geen overeenkomst, maar is gebonden aan de algemene voorwaarden die hem verstrekt zijn bij de levering van die ijsjes.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:05 schreef mergbot het volgende:
Als een winkelier ervoor kiest om geen overeenkomst te tekenen met de fabrikant maar ze gewoon in dozen in de winkel te kopen, mag dat dan wel volgens jou?
En als hij besluit om die ijsjes in dozen in de supermarkt te kopen en de ijsjes voor losse verkoop te doen? Als daar algemene voorwaarden aan vast zitten zijn die toch voor iedereen geldig die die ijsjes los wil verkopen?quote:Op maandag 28 mei 2012 16:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij tekent geen overeenkomst, maar is gebonden aan de algemene voorwaarden die hem verstrekt zijn bij de levering van die ijsjes.
Hou nou gewoon op. Five_Horizons heeft al volstrekt duidelijk het antwoord gegeven.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:12 schreef mergbot het volgende:
[..]
En als hij besluit om die ijsjes in dozen in de supermarkt te kopen en de ijsjes voor losse verkoop te doen? Als daar algemene voorwaarden aan vast zitten zijn die toch voor iedereen geldig die die ijsjes los wil verkopen?
Die algemene voorwaarden van de fabrikant gelden alleen voor de overeenkomst tussen winkelier en fabrikant. Ik heb geen overeenkomst (zucht) met de fabrikant en kan dan ook niet worden gehouden aan algemene voorwaarden bij die niet-bestaande overeenkomst.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:12 schreef mergbot het volgende:
[..]
En als hij besluit om die ijsjes in dozen in de supermarkt te kopen en de ijsjes voor losse verkoop te doen? Als daar algemene voorwaarden aan vast zitten zijn die toch voor iedereen geldig die die ijsjes los wil verkopen?
Je wil het niet snappen he?quote:Op maandag 28 mei 2012 16:22 schreef mergbot het volgende:
ok.. :p Een winkelier heeft dus te maken met andere wetgeving als een particulier, waardoor de algemene voorwaarden wel voor hem van toepassing zijn en niet op de particulier. Helder nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |