Maar gepland is beter, dan een onverwachtte verkoopactie van sales toch?quote:Op maandag 28 mei 2012 00:10 schreef superkokje het volgende:
[..]
min of meer gepland, maar is altijd afwachten
goed bezig jijquote:Op maandag 28 mei 2012 00:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Noop, oude boeken gaan dinsdag naar de kringloop en als die ze niet wil hebben naar een kinderboerderij voor oudpapier
gewoon losse gasten. Staat sales buiten. Als dit door sales was gekomen hadden ze wel een probleem gehadquote:Op maandag 28 mei 2012 00:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Maar gepland is beter, dan een onverwachtte verkoopactie van sales toch?
quote:
D_K roodwitblauwquote:
dan hebben ze mooi pech, als het er al zo lang staat, hadden ze er maar eerder om moeten vragenquote:Op maandag 28 mei 2012 00:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]ik vind van wel. Zal je zien dat als net alles weg is een van de broers of zusters ineens om iets begint te roepen wat ik net weggedaan heb
Ah, door het mooie weer, goede inschatting van jequote:Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef superkokje het volgende:
[..]
gewoon losse gasten. Staat sales buiten. Als dit door sales was gekomen hadden ze wel een probleem gehad
Ja, rood/wit/blauw? Dat is toch onze vlag of ben ik nu in de war met Luxemburg?quote:Op maandag 28 mei 2012 00:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
D_K roodwitblauw
Ach, eigenlijk heb ik nu best wel trek in erwtensoep gekregen. Is net zo gek als de traditie die wij thuis hadden om op 21 juni oliebollen te bakken, of in december te barbequen
meeste hebben gebruik gemaakt van einde dag arr. Goedkoop spelen na 16.00 incl dagschotelquote:Op maandag 28 mei 2012 00:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, door het mooie weer, goede inschatting van je
Maar dus veel ala carte neem ik aan?
Was dus een leuke avond voor je
Dat dus, staat al ruim 3 jaar bij mij, mocht niet weg, heb de afgelopen jaren meerdere malen gevraagd wat ik er dan mee moest. Ja, zet maar in de box. Maar die staat nog vol met de rest van de zooi.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:17 schreef superkokje het volgende:
[..]
dan hebben ze mooi pech, als het er al zo lang staat, hadden ze er maar eerder om moeten vragen
zo werkt hetquote:Op maandag 28 mei 2012 00:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat dus, staat al ruim 3 jaar bij mij, mocht niet weg, heb de afgelopen jaren meerdere malen gevraagd wat ik er dan mee moest. Ja, zet maar in de box. Maar die staat nog vol met de rest van de zooi.
Dus nu maar schoon schip maken. Dinsdag komt kringloop bij mij langs, en hopelijk nemen zij de rest (van de goede spullen) mee
Familie, jammer, maar helaas.....
quote:Op maandag 28 mei 2012 00:19 schreef superkokje het volgende:
[..]
meeste hebben gebruik gemaakt van einde dag arr. Goedkoop spelen na 16.00 incl dagschotel
draai al wat langer mee dan vandaagquote:Op maandag 28 mei 2012 00:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ben je goed cheffie dat je daar goed op hebt kunnen inspelen
Je kent mij, je kent inmiddels een beetje mijn familie. Dit was een hele grote stap voor mij.quote:
quote:Op maandag 28 mei 2012 00:25 schreef superkokje het volgende:
[..]
draai al wat langer mee dan vandaag
het kan ff duren, maar het wordt nog wel wat met jequote:Op maandag 28 mei 2012 00:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je kent mij, je kent inmiddels een beetje mijn familie. Dit was een hele grote stap voor mij.
valt wel mee. wel drukker dan vandaagquote:Op maandag 28 mei 2012 00:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Dat meen je
Morgen zeker weer een drukke dag?
Nu, ja.... ik overweeg inmiddels te emigreren naar Noorwegen. Gewoon om maar weg te kunnen zijn van mijn moeder en zoquote:Op maandag 28 mei 2012 00:31 schreef superkokje het volgende:
[..]
het kan ff duren, maar het wordt nog wel wat met je
wel een mooi landquote:Op maandag 28 mei 2012 00:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nu, ja.... ik overweeg inmiddels te emigreren naar Noorwegen. Gewoon om maar weg te kunnen zijn van mijn moeder en zo
quote:Op maandag 28 mei 2012 00:37 schreef superkokje het volgende:
ik ga mijn nest in![]()
tis weer genoeg voor vandaag
truste muis
ik was er gister ook, maar jij was niet online om 22.00quote:Op maandag 28 mei 2012 00:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]trusten kokje, leuk dat je er weer even was
Zat in de pub, dus was inderdaad wat laterquote:Op maandag 28 mei 2012 00:39 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik was er gister ook, maar jij was niet online om 22.00
Daarbij, heb ik mijn eerste post gister om 22:04 gepostquote:Op maandag 28 mei 2012 00:39 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik was er gister ook, maar jij was niet online om 22.00
als het maar gezellig wasquote:Op maandag 28 mei 2012 00:41 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zat in de pub, dus was inderdaad wat later
toen lag ik bijna te slapenquote:Op maandag 28 mei 2012 00:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Daarbij, heb ik mijn eerste post gister om 22:04 gepost
OK, laatstequote:
quote:
alles goed?quote:
quote:
Ja hoorquote:
Zal dan wel aan het weer liggen. Ik heb ook wat koppijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:41 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Ja hoor
alleen wat koppijn
Hooikoorts?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:41 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Ja hoor
alleen wat koppijn
Neequote:
Groenquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef MaryMouse het volgende:
Wat is een mooie duidelijke kleur voor een username (anders dan zwart, blauw, rood of paars)
quote:
Klopt wie maak je groen?quote:
Mij natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:08 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Klopt wie maak je groen?
Mijn blauwe vriendjesquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:08 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Klopt wie maak je groen?
Ik niet dusquote:
Pl4kkie en jij zijn ook al groenquote:
yeayquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pl4kkie en jij zijn ook al groen
[ afbeelding ]
Maar alles goed pl4kkie?quote:
quote:
Heb je geen medicijnen tegen de hooikoorts? Ik ben zo blij dat ik daar overheen gegroeid ben.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:17 schreef pl4kkie het volgende:
[..]hoor. Alles gaat zown zn gangetje. Alleen vreselijke last van hooikoorts vandaag. Maar daar bijten we wel even doorheen.
En alles goed met Muisje? Al die tijd tijd uit de muizenvalletje kunnen blijven?
Jij oranjequote:Op woensdag 30 mei 2012 21:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Pl4kkie en jij zijn ook al groen
[ afbeelding ]
Ik zou gek worden van die harde kleurenquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:20 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Jij oranje![]()
[ afbeelding ]
Ik niet en daar gaat het om ,mijn username is ook groenquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik zou gek worden van die harde kleuren
Zo en toch maar terug naar zwart en blauw, staat toch wat beterquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:21 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Ik niet en daar gaat het om ,mijn username is ook groen
quote:
Ja dat magquote:
Je leeft nogquote:
Als in lekker gewerkt, of als in het waren weer tweequote:
waren prima dagenquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als in lekker gewerkt, of als in het waren weer tweedagen?
Had ik al zo'n idee van. Waarom moest je trouwens laatst al om 8:30 op de zaak zijnquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:05 schreef superkokje het volgende:
[..]
waren prima dagenbeetje lang alleen
ben al aan het aftellen
9.30 lunchpakketten klaar en een lunch voor 30 paxquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Had ik al zo'n idee van. Waarom moest je trouwens laatst al om 8:30 op de zaak zijn
Hadden ze weer allerlei vergaderingen gepland?
Aftellen naar
Oh, kok die normaal gesproken de lunchpakketten doet was vrij dusquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:09 schreef superkokje het volgende:
[..]
9.30 lunchpakketten klaar en een lunch voor 30 pax
quote:vakantie is toch bijna voorbij
Grapjasquote:
Weekend is bijna voorbijquote:
Die heb ik vandaag niet aanquote:
nietesquote:
Wanneer begint jouw weekend? Morgen zal je wel moeten stocken denk ik?quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wanneer begint jouw weekend? Morgen zal je wel moeten stocken denk ik?
quote:
nog steeds nietquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]één dag maar
![]()
Falcons doen het trouwens niet best
quote:
die gaan het ook niet redden komend seizoenquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]JOUW Falcons, de mijne moeten nog beginnen met spelen
quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:22 schreef superkokje het volgende:
[..]
die gaan het ook niet redden komend seizoen
whut?quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]JOUW Falcons, de mijne moeten nog beginnen met spelen
Gaat over een echte sportquote:
ik heb geen idee. Gewoon even bij een bakker vragen. Wat wil je er mee doen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:31 schreef MaryMouse het volgende:
@Kokje, weet je of je ouwel ook zelf kunt maken? Vroeger verkochten ze het gewoon bij de apotheek, maar die hebben het niet meer. En op internet kan ik geen recept vinden
Stom dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:32 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik heb geen idee. Gewoon even bij een bakker vragen. Wat wil je er mee doen?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb![]()
Kokosmacronen maken, daar hoort ouwel onder
Okequote:
quote:
Hoiquote:
quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:38 schreef MaryMouse het volgende:
En vers gebakken volkorenbrood uit de oven gehaald
quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik bak overmorgen dan voor jou wel weer een fijn wittebrood
quote:
beetje warm met roomboter en paardenrookvleesquote:
wel met goede mosterdquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
beetje warm met roomboter en paardenrookvlees
Neu joh, is zonde van het paard.quote:
sambal bij?quote:
Goh, dat verbaast mij nietquote:
Of pindazoutjes dippen in de sambalquote:
quote:
viel best mee eigenlijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]niet echt.... Was het trouwens met de warme dagen een beetje uit te houden boven de kachel?
Vroeg het mij gewoon af, zag hier tegenover alle ramen van de keuken openstaan. Dus kreeg de indruk dat ze het daar wel warm hadden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:49 schreef superkokje het volgende:
[..]
viel best mee eigenlijkals het maar niet benauwd is, dan is het goed te doen
was wel warm, maar was nog te doen. idd alles open wat open kan. stond een behoorlijke wind, dus waaide goed doorquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vroeg het mij gewoon af, zag hier tegenover alle ramen van de keuken openstaan. Dus kreeg de indruk dat ze het daar wel warm hadden.
Ah, dat scheelt dan. Wist niet of jij de mogelijkheid had om wat open te zetten. Door het windje was het goed te doenquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:54 schreef superkokje het volgende:
[..]
was wel warm, maar was nog te doen. idd alles open wat open kan. stond een behoorlijke wind, dus waaide goed door
heb maar 1 raam dat helemaal open kan, maar deur naar restaurant open gezet. terrasdeuren staan open, dus waait door. Had thuis meer last van de warmte. Is nu nog 23 gr hier ondanks dat alles open staatquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, dat scheelt dan. Wist niet of jij de mogelijkheid had om wat open te zetten. Door het windje was het goed te doen
Is bij mij nog steeds 25 graden, en alle ramen en deuren staan openquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:59 schreef superkokje het volgende:
[..]
heb maar 1 raam dat helemaal open kan, maar deur naar restaurant open gezet. terrasdeuren staan open, dus waait door. Had thuis meer last van de warmte. Is nu nog 23 gr hier ondanks dat alles open staat
nog nooit geprobeerdquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Of pindazoutjes dippen in de sambal
Is lekkerquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:04 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
nog nooit geprobeerd
quote:
komt vast wel goed naast die partij van 100 man en vrijdag twee nieuwe kaartenquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:08 schreef MaryMouse het volgende:
[..]trusten kokje slaap
![]()
en succes morgen met het stocken
binnen kort maar es proberenquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
P
Is lekker
Hè, heb je je ma nu al gevraagd om een paardenbiefstukje, of paardenworst?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 23:09 schreef superkokje het volgende:
[..]
komt vast wel goed naast die partij van 100 man en vrijdag twee nieuwe kaarten
Ik ben gewoon benieuwd naar de reaktie van je moederquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:10 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
binnen kort maar es proberen
Nee helemaal vergeten
quote:
Bazbquote:
Niet echt, waren geruchten dat er in het najaar een nieuwe SST zou komen, maar daar heb ik ook al even niets meer van gehoord. Opaatje streamt nog steeds, verders is dit geloof ik het minst in geposte forum van FOK!quote:
OK, jammer, had er wel weer zin inquote:Op donderdag 31 mei 2012 00:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Niet echt, waren geruchten dat er in het najaar een nieuwe SST zou komen, maar daar heb ik ook al even niets meer van gehoord. Opaatje streamt nog steeds, verders is dit geloof ik het minst in geposte forum van FOK!
quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:03 schreef bazb het volgende:
[..]
OK, jammer, had er wel weer zin in
In ieder geval tof dat jullie de wacht houden
quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:08 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Tijd om het album low op te zetten
quote:The secret life of Arabia - Secrets secrets never seen - Secret secrets ever green
Tijd om Veronica harder te zetten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:08 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Tijd om het album low op te zetten
Nah, lekker filmpje kijkenquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tijd om Veronica harder te zetten.
Neequote:Op donderdag 31 mei 2012 21:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tijd om Veronica harder te zetten.
Armadilloquote:
Hmmmzz te realistisch voor mij.quote:
Moet dit soort films ook niet iedere avond zien hoor. En het is realistisch omdat het echt gebeurt isquote:Op donderdag 31 mei 2012 21:33 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hmmmzz te realistisch voor mij.Ik kijk niet voor niets geen tv ed meer. Ik hoef al dat aangrijpende en drama spul niet te zien.
Daarom kijk ik dus geen tv meer (ook geen journaal) al die shit die daar op komt hoef ik niet te zien.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moet dit soort films ook niet iedere avond zien hoor. En het is realistisch omdat het echt gebeurt is
Is je goed recht en hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:00 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Daarom kijk ik dus geen tv meer (ook geen journaal) al die shit die daar op komt hoef ik niet te zien.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:07 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Is it any wonder, I reject you first?
Fame, fame, fame, fame
Is it any wonder you are too cool to fool
Ieder zn keuze idd.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is je goed recht en hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor.
Ik heb zo mijn eigen redenen om wel te kijken
Geen idee.quote:
quote:
Wat voor post?quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:29 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb post!![]()
![]()
Meteen even gebruik van maken!
Thx!
Mooi, is dat ook geregeldquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:29 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb post!![]()
![]()
Meteen even gebruik van maken!
Thx!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]jij bent ook niet nieuwsgierig hè?
nee helemaal nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
quote:
quote:
een heleboelquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]![]()
Je hebt het stocken weer overleeft
![]()
![]()
En wat staat er vanaf morgen op de kaart
Goed bezig dusquote:
ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Ga ik niet over. Wordt geregeld op het hoofdkantoorquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Goed bezig dus
Kaart staat alleen altijd pas een paar dagen later op de site
quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:25 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Ga ik niet over. Wordt geregeld op het hoofdkantoor
das nie zo mooi. Moet ik dat ook nog in de gaten gaan houdenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]ik kijk elke maand eigenlijk wel even. In april hadden ze bij jou nog steeds de kaart van maart staan
quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:28 schreef superkokje het volgende:
tipje van de sluier,
varkenshaas teriyaki, bouillabaisse, rode bieten risotto met schelvis, kalfsoester calvadossaus, salade met mozzarellabolletjes en gepofte cherry tomaatjes, veloute van bosui met gerookte paling, soep van geroosterde paprika met kalfstong
gna, gna, sorryquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:29 schreef superkokje het volgende:
[..]
das nie zo mooi. Moet ik dat ook nog in de gaten gaan houden
ik ga het in de gaten houdenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
gna, gna, sorry![]()
Maar eerlijk gezegd als het de 1e is verwacht ik ook de nieuwe kaart op de website. En als de 1e in het weekend valt kan ik best begrijpen dat de kaart pas op maandag online gezet wordt, maar soms komt de kaart pas echt bijna een week later online.
Geloof ik bestquote:
Ik sein je wel inquote:
is ook maar een simpele kaart. de simpele gerechten zijn van de zomerkaart, de iets luxere van de maandkaart en de luxe gerechten staan alleen op een krijtbord, en veranderen twee wekelijksquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Geloof ik best
Maar de varkenshaas en salade zou ik zelf niet snel bestellen. Te gewoontjes
komende maand niet eenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik sein je wel in
Ben altijd benieuwd welke gerechten een chefsmuts hebben
Ik ga morgen meteen kijkenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:34 schreef superkokje het volgende:
[..]
is ook maar een simpele kaart. de simpele gerechten zijn van de zomerkaart, de iets luxere van de maandkaart en de luxe gerechten staan alleen op een krijtbord, en veranderen twee wekelijks
Afgelopen maand ook nietquote:
klopt. had niet het idee dat het effect had. alles wordt wel besteldquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik ga morgen meteen kijken
[..]
Afgelopen maand ook niet
Ow, ik let er wel altijd opquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:37 schreef superkokje het volgende:
[..]
klopt. had niet het idee dat het effect had. alles wordt wel besteld
je weet gewoon niet wat lekker isquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:39 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow, ik let er wel altijd op
Moet wel iets zijn als bijv. andijvie stampot wil ik níet een chef's aanbeveling nemen
hé ff dimmen hè, we zijn het stampotten seizoen allang weer voorbij en zowel Bollokus en jij zouden eens een voor mij eetbare andijvie stampot makenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:40 schreef superkokje het volgende:
[..]
je weet gewoon niet wat lekker is
voorbeeldquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
hé ff dimmen hè, we zijn het stampotten seizoen allang weer voorbij en zowel Bollokus en jij zouden eens een voor mij eetbare andijvie stampot maken![]()
Ow en trouwens dat boek van outposts grootpa is een echte bazenboek. Staat precies in wat jij mij ook vaak verteld heb, en wat Juul en Kraan dus blijkbaar vanwege het tv succes 'versimpelen'.
A la meunière slaat idd op de boter met peterselie, en niet zozeer op het bebloemen van de produkten.quote:
quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
A la meunière slaat idd op de boter met peterselie, en niet zozeer op het bebloemen van de produkten.
Nee, je had geheel gelijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:49 schreef superkokje het volgende:
[..]Mijn theoretische kennis laat dus gelukkig nog niet in de steek
om interessant te doen denk ikquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nee, je had geheel gelijk
Ben nu aan het hoofdstuk sausen.... en eigenlijk is het zo ontzettend 'simpel'. Je hebt maar een paar basissausen en daar is de rest van afgeleid, Waarom doen ze in de huis-tuin-en-keukenkookboeken zo moeilijk
nah, dat geloof ik niet, omdat een thuiskokje gewoon geen zin heeft om te wachten denk ik. Laat staan dat ze een saus drie keer passeren als je het geheel ook gewoon een keer in de blender kan flikkerenquote:
Misschien als je de grondregels kent wèl jaquote:koken is gewoon simpel![]()
ik passeer mijn saus ook niet 3 keerquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Misschien als je de grondregels kent wèl ja
quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:58 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik passeer mijn saus ook niet 3 keer
saus espagnol is een bruine saus gebonden door bruine roux. als je het per aparte bereiding bekijkt, dan klopt het wel ja. eerst de fond, daarna de basissaus(mogelijke klontjes en evt ganituur) daarna de afleiding (bijv tijm) Espagnol wordt bijna niet meer gebruikt in de prof keuken, te zwaar en niet mooi in presentatie. Tegenwoordig wordt vooral gewerkt met (demi)glacequote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Sauce espagnole?
Fond is al een keer gepasseerd, en dan?
Hoe maak jij die dan?
Ik vind het passeren wel logisch klinken omdat deze saus ook weer de basis is voor andere sausen
Is net het hoofdstuk waar ik aan het lezen ben Sauce demi-glacequote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:05 schreef superkokje het volgende:
[..]
saus espagnol is een bruine saus gebonden door bruine roux. als je het per aparte bereiding bekijkt, dan klopt het wel ja. eerst de fond, daarna de basissaus(mogelijke klontjes en evt ganituur) daarna de afleiding (bijv tijm) Espagnol wordt bijna niet meer gebruikt in de prof keuken, te zwaar en niet mooi in presentatie. Tegenwoordig wordt vooral gewerkt met (demi)glace
Volgens outposts Opa dus hèquote:Deze bruine grondsaus, ook wel halve grondsaus genaamd, is samengesteld uit gelijke delen sauce espagnole en jus de veau lié
glace is een andere naam voor jus de veau. Is niks anders dan een sterk gereduceerde kalfsfond waar tomatenpuree en rode wijn in zitten (bruine fond)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:09 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is net het hoofdstuk waar ik aan het lezen ben Sauce demi-glace
[..]
Volgens outposts Opa dus hè
Maar goed zal je als pro ook allemaal wel als als halfproducten kunnen kopen
Ik heb het boek nog niet uit hè, maar veel puzzelstukjes vallen wel op hun plaatsquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:13 schreef superkokje het volgende:
[..]
glace is een andere naam voor jus de veau. Is niks anders dan een sterk gereduceerde kalfsfond waar tomatenpuree en rode wijn in zitten (bruine fond)
quote:
de dag duurt nog bijna 24 uur dus voor mij ook niet vrees ik, maar las zo wel een flinke pauze in. Toch zeker een uur of 12quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik heb het boek nog niet uit hè, maar veel puzzelstukjes vallen wel op hun plaats
't is ook een boek uit '54 hè.
[..]ik doe mee
![]()
Gaat vrees ik niet mijn laatste zijn
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:18 schreef superkokje het volgende:
[..]
de dag duurt nog bijna 24 uur dus voor mij ook niet vrees ik, maar las zo wel een flinke pauze in. Toch zeker een uur of 12
dan ben ik ook allang wakkerquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]12
![]()
Dat gaat mij niet lukken![]()
Moet morgen om 9 uur al bij de kapper zijn
Ja, maar ik steek mijn eerste al weer op bij mijn bakkie koffie hèquote:
ik pas de eerste als ik een paar uur wakker benquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, maar ik steek mijn eerste al weer op bij mijn bakkie koffie hè
Ow en sjips, ik had deze vakantie willen stoppen met roken![]()
Waarom hou jij het dan niet vol met níet roken ;?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:23 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik pas de eerste als ik een paar uur wakker ben
zou ook gewoon moeten stoppenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:23 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Waarom hou jij het dan niet vol met níet roken ;?
Zou voor jou toch makkelijker moeten zijn dan voor mij.
quote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 00:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]![]()
trusten kokje, geniet van je korte weekend
U zegtquote:
*plop*quote:
Grolsch is niet goor hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:19 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Tja das zo een goor maar tof grolsch beugel biertje en die koop ik nooit.
Grolsch is wel goor en vertieft koppijn bierquote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Grolsch is niet goor hoor![]()
Was een van de leukste bedrijven waarvoor ik gewerkt heb
De tweede was trouwens Heineken
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Grolsch is wel goor en vertieft koppijn bier
Als je er voor werkt is t niet ineens magisch lekker ofzo....
Dit net was pas de 1e plop.
Ik zal er voor nu over ophouden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Grolsch is goed drinkbaar
Koppijn krijg je alleen van chateax Migraine.
Ik ga trouwens
Weekend is weer bijna voorbijquote:
Hier nietquote:
MIJN weekend is bijna overquote:
Ga dan lekker slapenquote:
Mja ga ik straks wel doen nu nog geen zin inquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Ga dan lekker slapen
Ben ook nog tornado's in de gaten aan het houden en in dat topic aan het posten, dvd's bestellen, andere SC bijlezen. Drukke avond
Tja, helaas kan ik je ook geen spannende tornado beelden aanbieden op dit momentquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:34 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Mja ga ik straks wel doen nu nog geen zin in
Jammerquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:53 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Tja, helaas kan ik je ook geen spannende tornado beelden aanbieden op dit moment
Staan wel een paar aardige filmpjes hier hoor Weeralarm VS #15 Tornado's richting Washington DC ?quote:
Ik ga eens kykenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Staan wel een paar aardige filmpjes hier hoor Weeralarm VS #15 Tornado's richting Washington DC ?
quote:
quote:
plicht heeft geroepenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Kokje
![]()
Ik had je niet meer verwacht, had nadat broertjezwaaide al bijna dit topic dicht gegooid
Whut, heb jij ook moeten werken vandaagquote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Whut, heb jij ook moeten werken vandaag
Wat? Dus nadat Ceetje weigerde bij je langs te komen om te schoonmaken, pleurde een van je kokkies van het schoonmaaktrapje af en moest jij op komen dravenquote:
zo ongeveer wel jaquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:28 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wat? Dus nadat Ceetje weigerde bij je langs te komen om te schoonmaken, pleurde een van je kokkies van het schoonmaaktrapje af en moest jij op komen draven
Lekker,quote:
valt mee, is morgen vrij, vooral last van enkel en beetje beurs. kon nog wel lopenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Lekker,![]()
Wat is de prognose van het van de trap afgepleurde kokkie? Langere tijd uitgeschakeld of valt het mee?
Ah, OK, dus zodra die weer een beetje redelijk kan lopen kan hij een van jouw shifts overnemenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:31 schreef superkokje het volgende:
[..]
valt mee, is morgen vrij, vooral last van enkel en beetje beurs. kon nog wel lopen
zien we dan wel weer. Is het risico van het vak zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:33 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, OK, dus zodra die weer een beetje redelijk kan lopen kan hij een van jouw shifts overnemen
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:33 schreef superkokje het volgende:
[..]
zien we dan wel weer. Is het risico van het vak zullen we maar zeggen
die tijd heb ik allang achter me gelaten. 10.00 is vroeg genoegquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]maar ik neem aan dat jij morgenochtend níet al om 0600 hoeft te beginnen
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:36 schreef superkokje het volgende:
[..]
die tijd heb ik allang achter me gelaten. 10.00 is vroeg genoeg
maandag maar even melden
Ken iemand die ochtendienst had van 0600-1400 is ook naar kantoor geroepen ging pas om 2300 naar huis, zal nog wel niet thuis zijn, moet morgen weer om 0600 beginnenquote:
mooie werkdagquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ken iemand die ochtendienst had van 0600-1400 is ook naar kantoor geroepen ging pas om 2300 naar huis, zal nog wel niet thuis zijn, moet morgen weer om 0600 beginnen
maandag melden dat de website niet op tijd wordt aangepast
Tja, part of his job hèquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:41 schreef superkokje het volgende:
[..]
mooie werkdag![]()
yep. als i er aan denk
als je het maar niet te vroeg doetquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:46 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Tja, part of his job hè
Ik sms je maandagmorgen wel
Nah, zal op mijn werk eerst kijken (tussen 9 en10) of het aangepast is zo niet, dan sms ik je wel als je in de auto zit. Kan je het direct weer regelen als je op de zaak bent.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:47 schreef superkokje het volgende:
[..]
als je het maar niet te vroeg doet![]()
Maandag mag je weer werken
dus jij wil geen belegde bammetjes etenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nah, zal op mijn werk eerst kijken (tussen 9 en10) of het aangepast is zo niet, dan sms ik je wel als je in de auto zit. Kan je het direct weer regelen als je op de zaak bent.
Helaas
Dat wél, maar niet meer bij deze baasquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:53 schreef superkokje het volgende:
[..]
dus jij wil geen belegde bammetjes eten
quote:
doe er wat aan zou ik zeggenquote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:55 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat wél, maar niet meer bij deze baas
quote:
Ik geloof dat ik die niet kenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:03 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Tijd voor het album The world of David Bowie
Is ook niet een super bekend albumquote:
Is een oudje nog van het Decca labelquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:08 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Is ook niet een super bekend album
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:10 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is een oudje nog van het Decca label
Ik moet nog steeds mijn Bowie-platen voor je uitzoekenquote:
Maakt niks uit hoorquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:23 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds mijn Bowie-platen voor je uitzoeken
Ben het nog niet vergeten hoorquote:
dat weet ik ook wel hoorquote:
Meestal ben ik nogal snel met het nakomen van mijn beloftes. De LP's zijn wel inmiddels al uitgezocht, maar ik weet niet zeker of ik alles op cd heb. Overweeg om komende week een usb-platenspeler aan te schaffen om ze zo naar MP3 te kunnen rippen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:27 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
dat weet ik ook wel hoor
maakt niet zo veel uit hoor neem de tijd maar lieve muisquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Meestal ben ik nogal snel met het nakomen van mijn beloftes. De LP's zijn wel inmiddels al uitgezocht, maar ik weet niet zeker of ik alles op cd heb. Overweeg om komende week een usb-platenspeler aan te schaffen om ze zo naar MP3 te kunnen rippen.
whut?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:36 schreef Outpost76 het volgende:
Zal lampie nog met een andere versie komen?
Denk het welquote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:36 schreef Outpost76 het volgende:
Zal lampie nog met een andere versie komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Denk het welZat er al aan te denken om m maar te versturen maar ik wilde nog even wachten op een evt versie van lampie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is voor anderen idd even puzzelen misschien maar begrijpen waar het over gaat is niet nodig imo. De gene die het ontvangt snapt t 100%.![]()
Lampje even dm-en?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:50 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zat er al aan te denken om m maar te versturen maar ik wilde nog even wachten op een evt versie van lampie.
Het is voor anderen idd even puzzelen misschien maar begrijpen waar het over gaat is niet nodig imo. De gene die het ontvangt snapt t 100%.
Ga ik beiden doen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Lampje even dm-en?
En anders gewoon versturen
Dan gewoon versturenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:00 schreef Outpost76 het volgende:
Lampie was dus niet bezig met mijn mail.
quote:
Toch loopt de mail voor mijn gevoel voor geen meter.quote:
Ik had de hele mail wel kunnen herschrijven, maar dan was die waarschijnlijk geeindigd met een...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:12 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Toch loopt de mail voor mijn gevoel voor geen meter.Maar goed ik merk het wel als ze weer antwoord.
Whehehehe ja zo serieus moest ie niet worden.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:16 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik had de hele mail wel kunnen herschrijven, maar dan was die waarschijnlijk geeindigd met een...
In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
Hoogachtend,
MaryMouse
Daarom heb ik alleen maar geprobeerd om duidelijk te maken dat het om 9.60 ging voor één zak niet geleverdquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:42 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Whehehehe ja zo serieus moest ie niet worden.
Daarnaast is mevrouw ook niet super in deze dingen dus is t niet erg als er een foutje in zit. Ik wilde alleen mijn mailtje upgraden en dat had jij al super gedaan. Dacht alleen even lampie zn versie af te wachten en dan de 2 te combineren. Mja dat was wachten tot ik een ons of minder weeg.
Ja morgen moge ik weer werkenquote:
D_Kquote:Op zondag 3 juni 2012 21:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]
Hier is [ afbeelding ]
![]()
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]
Hier is [ afbeelding ]
![]()
Ik ben heul niet luiquote:Op zondag 3 juni 2012 21:31 schreef superkokje het volgende:
[..]
das goed voor je, anders word je alleen maar lui
ik ben blond en dyslexiesquote:Op zondag 3 juni 2012 21:34 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat heb ik ook niet gezegd, jij goed lezen moet jij
Erg hè kokkie is helemaal niet liev voor mijquote:
dat zal wel een reden hebben danquote:Op zondag 3 juni 2012 21:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik ben blond en dyslexies
[..]
Erg hè kokkie is helemaal niet liev voor mij
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |