Huwelijk en dan scheiden. Dat is legale diefstal.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef Marie30 het volgende:
Tenzij je wil vragen hoe je haar geld legaal kan stelen, staat je topic in het verkeerde subforum.
Juist.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Huwelijk en dan scheiden. Dat is legale diefstal.
Dit.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:21 schreef kwiwi het volgende:
Jank niet zo man, jij hebt weer het voordeel dat je beter met geld om leert gaan. Het leven is oneerlijk, helaas peanut butter cheese.
Zou kunnen, ik dacht mijn post te verwoorden in algemene termen.quote:
Waarom is dat eerlijk? Dat snap ik dus nooit he. Als iemand meer verdient mag hij/zij toch ook zeker meer overhouden?quote:Op maandag 28 mei 2012 01:26 schreef kikoooooo het volgende:
Toen mijn ex en ik samenwoonden verdiende zij ook een stuk meer dan ik. Zij stortte toen gewoon extra geld op de gezamenlijke rekening. Wel zo eerlijk toch ?
Is het niet eerlijker dat jij harder gaat werken dan?quote:Op maandag 28 mei 2012 01:26 schreef kikoooooo het volgende:
Toen mijn ex en ik samenwoonden verdiende zij ook een stuk meer dan ik. Zij stortte toen gewoon extra geld op de gezamenlijke rekening. Wel zo eerlijk toch ?
Ze hield alsnog genoeg over. Ik studeerde toen nog, zij was al 3 jaar afgestudeerd en had een goede functie. Ik zou exact hetzelfde doen.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom is dat eerlijk? Dat snap ik dus nooit he. Als iemand meer verdient mag hij/zij toch ook zeker meer overhouden?
Maar waarom zou het eerlijk zijn dat degene die minder verdient wel al het overige zelf mag houden en de ander niet?quote:Op maandag 28 mei 2012 01:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ze hield alsnog genoeg over. Ik studeerde toen nog, zij was al 3 jaar afgestudeerd en had een goede functie. Ik zou exact hetzelfde doen.
Als alles naar de positieve kant uitslaat heb je geen balans nodig en raak je des te eerder uit balans omdat je niet weet wat geld waard is.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:47 schreef Plantagehouder het volgende:
Hoezo zou ze dan niet met geld om kunnen gaan, alleen omdat ze het goed heeft?
Ze komt gewoon verantwoordelijk over en je hoeft toch niet ervaring te hebben met arm zijn om een balans op te maken?
Ik denk dat het eerder zo bedoeld is dat de lasten naar inkomen verdeeld worden, dat je naar verhouding even veel betaald aan de zaken die sowieso betaald moeten worden (huur gwl eten etc) en ook naar verhouding geld over houdt.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar waarom zou het eerlijk zijn dat degene die minder verdient wel al het overige zelf mag houden en de ander niet?
Dat je dat doet oke, maar eerlijk kun je het niet noemen.
Ja.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:12 schreef bammmmmm het volgende:
Is het raar dat ik jaloers ben op mijn vriendin
Dit dus. Zoek ander werk dat meer betaald.quote:Moet ik niet zeuren (ik kom zelf immers ook prima rond zo)?
Als de één miljoenen heeft en de ander gewoon een goed salaris zou ik er ook niet voor kiezen om alles op één rekening te storten. En dan een gezamelijke rekening aanmaken is weer zo'n rompslomp waar je iedere maand geld op moet storten etc. Ik snap dat wel.quote:Op maandag 28 mei 2012 09:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het niet raar dat ts een beetje afgunstig is. Helaas is het leven niet eerlijk en kun je er maar twee dingen tegen doen: je eroverheen zetten en/of een beter verdienende baan zoeken.
Wat betreft het meer of minder verdienen in relaties: ik snap de gescheiden rekeningen niet zo. Je wilt toch samen een toekomst opbouwen?
Ik heb het ook allemaal alleen gedaan, en ben daardoor heel zelfstandig geworden. Maar dan nog kan ik begrijpen dat ts het moeilijk vindt.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:29 schreef chrisje013 het volgende:
ik zie het dagelijks om me heen... "oh, mama betaalt mijn collegegeld. en mijn boeken. en mijn zorgverzekering. en mijn rijbewijs. en mijn kleding. en mijn borg voor de kamer waar ik net in ben verhuisd!".
jaloers kan ik niet zijn, wel trots op mij, dat ik alle zaken zelf heb betaald zonder enig hulp van mama en papa. rijbewijs, meubel, school, boeken, kleding, verzekeringen, eigen risico's, eten, gadgets, vakanties, uitgaan etc. betaal ik allemaal zelf. zeg nou, wie moet jaloers zijn op wie?
ik heb alleen (nog) geen spaargeld, maar dat gaat binnenkort veranderen, al ben ik niet zo'n spaarfiguur!
Ik ben juist iemand die alles betaald krijgt en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor mensen die alles zelf betalen, maar ik ben er niet jaloers op omdat het uiteraard veel meer moeite kost om alles zelf te bekostigen.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:29 schreef chrisje013 het volgende:
ik zie het dagelijks om me heen... "oh, mama betaalt mijn collegegeld. en mijn boeken. en mijn zorgverzekering. en mijn rijbewijs. en mijn kleding. en mijn borg voor de kamer waar ik net in ben verhuisd!".
jaloers kan ik niet zijn, wel trots op mij, dat ik alle zaken zelf heb betaald zonder enig hulp van mama en papa. rijbewijs, meubel, school, boeken, kleding, verzekeringen, eigen risico's, eten, gadgets, vakanties, uitgaan etc. betaal ik allemaal zelf. zeg nou, wie moet jaloers zijn op wie?
ik heb alleen (nog) geen spaargeld, maar dat gaat binnenkort veranderen, al ben ik niet zo'n spaarfiguur!
dat was sowieso geen probleem, maar het gevoel dat je "vrij" bent is gewoon onbetaalbaar. voor de rest heb ik zelfs een mastercard, stel je voor! hahaquote:Op maandag 28 mei 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben juist iemand die alles betaald krijgt en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor mensen die alles zelf betalen, maar ik ben er niet jaloers op omdat het uiteraard veel meer moeite kost om alles zelf te bekostigen.
Enige waar ik wel jaloers op ben is dat mensen zoals jij waarschijnlijk een stuk minder druk voelen vanuit ouders/familie, want je betaalt het zelf dus je hoeft ook geen verantwoording af te leggen (neem ik aan).
Dat vrije gevoel heb ik inderdaad niet echt. Niet dat m'n ouders heel streng zijn maar je voelt gewoon de druk doordat ze elke keer willen weten hoe het ervoor staat, en dan een afkeurende toon als het niet snel genoeg gaat..quote:Op maandag 28 mei 2012 14:19 schreef chrisje013 het volgende:
[..]
dat was sowieso geen probleem, maar het gevoel dat je "vrij" bent is gewoon onbetaalbaar. voor de rest heb ik zelfs een mastercard, stel je voor! haha
Heb je het topic wel gelezen? De TS is juist degene die jaloers is.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:18 schreef Iwanius het volgende:
Ik begrijp nooit goed waarom de TS zich inlaat met hen die jaloers op geld zijn
en vervolgens een hele heisa van maken alleen maar om een schuldgevoel bij
iemand neer te leggen.
Ik zou er helemaal geen tijd en moeite meer insteken en zulke types mijden.
Wat mij vaak opvalt is dat mensen die weinig steun krijgen vanuit huis altijd hun uiterste best doen om te benadrukken hoe positief dat is.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben juist iemand die alles betaald krijgt en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor mensen die alles zelf betalen, maar ik ben er niet jaloers op omdat het uiteraard veel meer moeite kost om alles zelf te bekostigen.
Enige waar ik wel jaloers op ben is dat mensen zoals jij waarschijnlijk een stuk minder druk voelen vanuit ouders/familie, want je betaalt het zelf dus je hoeft ook geen verantwoording af te leggen (neem ik aan).
Zoveel onzin in deze post komt zelden voor.quote:Op maandag 28 mei 2012 01:43 schreef JellieVrolijk het volgende:
Nou, ik zou er geen duurzame relatie mee aangaan en al helemaal geen kinderen mee nemen.
Want de tering naar de nering zetten heeft ze nooit geleerd en we zitten wel in een crisis.
Die kinderen gaan het niet zo gemakkelijk krijgen.
Verder hebben de anderen hier natuurlijk gelijk, wanneer je een gezamenlijk iets hebt en de ene verdient meer dan de ander, dan laat je de ander gewoon verrekken. Frist een relatie enorm van op en maakt deze houdbaar voor de toekomst.
Was getekend: de visie van de VVD en ander rechts gedoe.
wat???quote:Op maandag 28 mei 2012 15:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat mij vaak opvalt is dat mensen die weinig steun krijgen vanuit huis altijd hun uiterste best doen om te benadrukken hoe positief dat is.
Om heel eerlijk te zijn wordt het leven wel weer een stuk gemakkelijker als je door je ouders ondersteund wordt. De 'druk' is voornamelijk een stok achter de deur om te blijven presteren. Daarnaast werkt het stimulerend als anderen (realistische) verwachtingen van je heeft die ervoor zorgen dat de lat hoog gelegd wordt.
dit... impossibru voor TS!quote:Op maandag 28 mei 2012 18:04 schreef Impossibruuu het volgende:
Tja, meer dan dat de wereld niet eerlijk is kun je er niet over zeggen.Je groeit er op een gegeven moment wel over heen, TS. Ik had namelijk in mijn puberjaren hetzelfde. Hoewel ik thuis niks te klagen had qua eten en kleding, ontbrak me wel altijd de luxe die andere kinderen wel kregen. Op mijn elfde had ik al een krantenwijkje en sindsdien heb ik altijd wel een bijbaantje naast mijn studie gehad. Vergeleken met de rest van mijn leeftijdsgenoten was ik altijd 'rijk'. Ik betaalde alles al zelf, van kleding tot zorgverzekering. Ik had wat dat betreft genoeg over, en had dus niks te klagen. Maar er waren er altijd nog een hoop anderen die alles maar van de ouders kregen zonder er een ruk voor te hoeven doen. Rijbewijs, studie, auto, vakanties, en ga zo maar door. Je kunt je er enorm boos over maken, maar beter kijk je gewoon naar jezelf, wat je hebt, en wat je bereikt hebt.
Dan wordt het vanzelf leuker allemaal.
Er zijn tussen studenten grote verschillen, inderdaad. Ik had nog het geluk dat ik thuis kon blijven wonen omdat ik op een school in de buurt studeerde. De andere kinderen waren geacht zelf alles opbrengen (uitwonen was een keuze) - zonder aanvullende beurs, wat officieel niet mogelijk is; volgens de IB-groep heeft de student recht op een bepaald bedrag (de ouderbijdrage).quote:Op maandag 28 mei 2012 12:29 schreef chrisje013 het volgende:
En terecht.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:27 schreef schaal_9 het volgende:
De inkomensregels van de IB-groep maken geen onderscheid in het aantal studerende kinderen.
Die JellieVrolijk lult eigenlijk altijd uit zijn/haar nek.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:02 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Zoveel onzin in deze post komt zelden voor.
Niks ergers dan mensen die naast hun schoenen gaan lopen... Alhoewel ik er ook wel eens van ben beschuldigd dat ik te veel doe pochen met mijn geld. Niet dat ik het er mee eens was, want ik schepte er nooit over op of zo, maar blijkbaar kunnen heel veel mensen er slecht tegen als jij alles kunt kopen wat je wilt en niet op de kleintjes hoeft te letten als je bijvoorbeeld gaat uit eten, of op een terrasje gaat zitten. Mensen zijn erg afgunstig.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:13 schreef Moogwai10 het volgende:
Ik denk dat het er ook vooral om gaat hoe de vriendin van TS met haar vermogen/salaris omgaat.
Dus maakt ze weleens kleinerende opmerkingen richting mensen die minder verdienen en/of misschien zelfs TS.
Ik heb zelf ook in een relatie gezeten met een vrouw die ik leerde kennen in haar studententijd en die binnen een paar jaar ca. ¤ 100.000,- per jaar verdiende (haar hele vriendenkring ook trouwens, allemaal tandartsen) en ik heb haar toen echt op een negatieve manier zien veranderen. Op een gegeven moment wilde ze zelf verhuizen naar een luxe wijk omdat ze niet langer tussen 'boerenmensen' wilde wonen. Needless to say ben ik op dit moment niet meer samen met haar.
Ja, door een negermeisje met een bot door haar neus die ik met een bamboetak een flinke swieperd op haar bibs geef als zij niet snel genoeg is.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Reactie van iemand voor wie zelfs de kleren, die 't ie aan moet, worden klaar gelegd.
Denk ik.
Hypocriet? Leg uit? Het enige wat ik opmerk is dat ik gemerkt heb dat iemand die geen ondersteuning uit huis heeft gekregen of krijgt altijd even wil benadrukken dat hij/zij 'daardoor zoveel zelfstandiger is geworden' en meer van die meuk. Dat mag, ik denk dat de ouders in kwestie dan hun kind een klein beetje in de steek (hebben) (ge)laten.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:10 schreef chrisje013 het volgende:
daar lijkt het iiv op... bovendien, een beetje hypocriet om zo iets te beweren
Wat niet gaat, gaat niet. Tegenwoordig heb ik echt niet te klagen omdat ik een leuke baan en een eigen bedrijfje heb die beiden goed verdienen, maar mijn ouders hebben altijd maar net genoeg verdiend dus ik moest met vroeger met kleren van de Wibra en Bristol doen. Ik moest met een gammel fietsje 10 km op en neer naar school fietsen terwijl klasgenoten met een splinternieuwe Aerox of Beta scooter aan kwamen scheuren. Mijn broodtrommeltje bestond uit Aldi producten en andere thuismerkjes-meuk terwijl mijn klasgenoten een rijkelijk belegde boterhamn en Coca Cola in de tas hadden. Maar dat is niet omdat mijn ouders mij in de steek hebben gelaten, dat is omdat ze het gewoon niet al te breed hadden en in de schulden zaten. Wellicht als gevolg van enkele domme keuzes die ze in het verleden gemaakt hebben, maar goed, wat doe je daar op zo'n moment aan.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:19 schreef Ryon het volgende:
ik denk dat de ouders in kwestie dan hun kind een klein beetje in de steek (hebben) (ge)laten.
Dat is ook typisch Hollands. "Vanaf je 18e zoek je het zelf maar uit." Hier is weleens onderzoek naar gedaan, en dan blijkt dat Nederlandse ouders minder gul zijn dan het Europese gemiddelde. Ik denk dat het de calvinistische inslag is. Je hoeft geen begrotingsramingen te maken om in te zien dat de student uiteindelijk weer quitte speelt als hij/zij later de kinderen ook zelf laat betalen.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:18 schreef Gia het volgende:
De reden om een kind voor bepaalde zaken zelf te laten werken, kan ook zijn om hem te leren dat niet alles aan komt waaien.
Daarom is hier de stufi ook voor de studie en moeten ze zakgeld vanaf hun 18de, zelf verdienen. En natuurlijk springen we bij in noodgevallen, maar als ze niet werken, hebben ze niet veel te besteden. Wij gaan niet dokken voor hun avondje stappen.
Ze worden ondersteund, maar niet voor hun avondje stappen, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:30 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is ook typisch Hollands. "Vanaf je 18e zoek je het zelf maar uit." Hier is weleens onderzoek naar gedaan, en dan blijkt dat Nederlandse ouders minder gul zijn dan het Europese gemiddelde. Ik denk dat het de calvinistische inslag is. Je hoeft geen begrotingsramingen te maken om in te zien dat de student uiteindelijk weer quitte speelt als hij/zij later de kinderen ook zelf laat betalen.
In landen waar studenten veel minder (lees: niet) werken naast hun studie moet het geld ook ergens vandaan komen. Daar zal een deel ondersteuning van de ouders bij zijn, anders krijg je studieschulden die zeer hoog kunnen oplopen.
Kijk eens, dat is toch heel schappelijkquote:Op maandag 28 mei 2012 22:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze worden ondersteund, maar niet voor hun avondje stappen, bijvoorbeeld.
Als ze geen geld hebben, krijgen ze heus wel kleding en zo. Wij betalen ook de boeken. Regel is alleen dat de stufi voor de studie is. Wat ze tekort komen passen we bij. Ze wonen gratis, krijgen te eten en te drinken. Maar voor zakgeld mogen ze zelf zorgen. Ik ga toch niet dokken, zodat zij de gulle gever uit kunnen hangen in de kroeg!
Ik heb het over 18 jaar en ouder. Voor die tijd hebben ze de beschikking over hun eigen kinderbijslag gehad en betaalden wij alle schoolkosten. Vanaf 18 jaar vind ik het niet teveel gevraagd als ze bepaalde zaken zelf bekostigen.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:23 schreef Ryon het volgende:
Wellicht is het een fundamenteel verschil in opvatting en er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden, maar:
Ik zou als ouder al lang blij zijn dat mijn kinderen geen world of warcraftende autisten of hangjongeren met een petje en een Golf VW zijn, maar naast hun studie een gezond sociaal leven hebben en regelmatig een biertje drinken in de kroeg of zich met hun leeftijdsgenootjes vermaken op de lokale sportclub. Dat zij niet alleen maar achter de tv of in de boeken zitten, maar ook een leuk vriendinnetje/vriendje aan de haak slaan en tijd hebben om eventueel nog het een en ander spannends te ondernemen.
Kinderen verplichten om hun stufi aan studie te besteden vind ik ook een beetje karig. In principe zou je dat als ouder gewoon geregeld moeten hebben dat je kinderen qua opleiding helemaal niets tekort komen. Waar zij dan hun stufi centjes aan besteden mogen zij zelf weten. Wellicht aan een nieuwe hockeystick, of extra studieboeken omdat zij leren zo machtig interessant vinden of juist aan een paar extra biertjes in de kroeg of op partijen. Het karakter van het kind komt ook naar voren in de keuzes die zij daarmee maken.
Er is tijdens je jeugd (en de fase waarin een mens volwassen wordt) een heleboel te doen en te ondernemen. Zonde om dat je kinderen bewust te ontzeggen als je wel over de middelen beschikt om dat mogelijk te maken.
Maar dat is dan een verdienste van jezelf, dat is je niet in de schoot geworpen door je ouders.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:45 schreef Geester het volgende:
Door aandelen etc. Is mijn inkomen ook met een flink aantal nullen per jaar. Betaal zelf alles en weet zelf goed met geld om te gaan. Dat ik dingen kan kopen die leeftijdsgenoten niet kunnen.. Tja ik loop er niet mee te koop iig.
Tot dat ze het op een bepaald moment wel zelf moeten doen...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Maar dat is dan een verdienste van jezelf, dat is je niet in de schoot geworpen door je ouders.
Ik snap TS wel een beetje. Bij ons in de vriendengroep hebben wij ook 2 mensen waar van de ouders niet op geld hoeven te letten, met als gevolg dat dingen als een huis kopen etc voor hen gewoon veel gemakkelijker is. Kan niet zeggen dat ik heel erg jaloers op ze ben, maar heel soms is het inderdaad wel een beetje frustrerend om te zien hoe gemakkelijk zij dingen voor elkaar krijgen.
Met genoeg geld achter de hand hoeft dat nietquote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tot dat ze het op een bepaald moment wel zelf moeten doen...
uiteindelijk zal iedereen ooit volwassen moeten worden en zijn eigen financiën moeten regelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:36 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Met genoeg geld achter de hand hoeft dat niet
Klopt, maar afhankelijk van de buffer die je meekrijgt moet je wel ontzettend stom zijn om alles te verbrassen. Ben het met je eens; Het komt voor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
uiteindelijk zal iedereen ooit volwassen moeten worden en zijn eigen financiën moeten regelen.
Tsja ach... de kans dat iemand 20 miljoen meekrijgt is in dit kikkerlandje niet direct de grootste. En verder, wat dan nog. Ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk, maak me liever druk om mijn eigen leven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:59 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Klopt, maar afhankelijk van de buffer die je meekrijgt moet je wel ontzettend stom zijn om alles te verbrassen. Ben het met je eens; Het komt voor.
Krijg je ¤20.000 mee, die zijn snel op, krijg je 20 miljoen mee, dan heb je meer kans dat diegene nooit echt op eigen benen hoeft te staan.
Ik heb zelf ook een relatie gehad, en qua carriere ging het haar stukken beter, ze knalde echt omhoog in het bedrijf waar ze werkte. Op een gegeven moment verdiende ze fors meer dan ik, en dat vond ik toch een lastige situatie.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:12 schreef bammmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe het bij andere studenten zit met inkomsten en uitgaven. Is het raar dat ik jaloers ben op mijn vriendin? Moet ik niet zeuren (ik kom zelf immers ook prima rond zo)? Vind het zo vervelend dat ik jaloers op haar ben, om geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |