abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112111066
Ik zit met iets, waar ik me eigenlijk best voor schaam. Ik heb een ontzettend lieve vriendin maar ben best jaloers op haar.

Dit is eigenlijk het punt.
We zijn beide nog thuiswonend en doen een studie. Haar ouders betalen die studie, mijne moet ik grotendeels zelf betalen. Zij verdient ook twee keer zoveel als ik, en heeft drie keer zoveel spaargeld, terwijl we ongeveer evenveel uren werken.. Haar ouders betalen ook haar zorgverzekering en de zorgtoeslag mag ze zelf houden. Net als haar stufi. Ik moet mijn verzekering zelf betalen en mijn stufi moet ik opzij houden om mijn studie te kunnen betalen. Vind ik ook logisch, eigenlijk, daar is het geld immers voor bedoeld.

Natuurlijk fijn voor haar dat ze zoveel verdient en praktisch geen kosten heeft, maar ik kan het niet laten om er jaloers op te zijn... we proberen vaak onze kosten samen te delen (als we wat leuks gaan doen bijv, uit eten gaan, boodschappen halen, etc) maar zij houdt zoveel meer over dan ik. Ik verdien veel minder dan haar terwijl we even hard werken, en wil graag ook eens wat sparen, voor later bijvoorbeeld. Dat lukt nou niet echt. Maar om haar nou meer te laten betalen vind ik ook niet kunnen.

Ik weet niet hoe het bij andere studenten zit met inkomsten en uitgaven. Is het raar dat ik jaloers ben op mijn vriendin? Moet ik niet zeuren (ik kom zelf immers ook prima rond zo)? Vind het zo vervelend dat ik jaloers op haar ben, om geld.
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2012 @ 00:14:04 #2
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112111185
Tenzij je wil vragen hoe je haar geld legaal kan stelen, staat je topic in het verkeerde subforum.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2012 @ 00:14:52 #3
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112111225
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef Marie30 het volgende:
Tenzij je wil vragen hoe je haar geld legaal kan stelen, staat je topic in het verkeerde subforum.
Huwelijk en dan scheiden. Dat is legale diefstal.
pi_112111278
Ik zou jaloers zijn als ze ook mooier was dan mij, anders zou ik het wel eerlijk vinden.
  † In Memoriam † maandag 28 mei 2012 @ 00:18:33 #5
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112111404
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:14 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Huwelijk en dan scheiden. Dat is legale diefstal.
Juist. :Y
Are you fokking to me?
pi_112111507
Lekker op een linkse partij stemmen, die willen zo snel mogelijk dat geld van je vriendin naar jou toe sluizen.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:21:24 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112111553
Jank niet zo man, jij hebt weer het voordeel dat je beter met geld om leert gaan. Het leven is oneerlijk, helaas peanut butter cheese.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:23:59 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112111678
Terecht dat je het vervelend vindt dat je jaloers bent op haar geld. Beter zorg je dat je dat gevoel kwijtraakt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:29:41 #9
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_112111944
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:21 schreef kwiwi het volgende:
Jank niet zo man, jij hebt weer het voordeel dat je beter met geld om leert gaan. Het leven is oneerlijk, helaas peanut butter cheese.
Dit.

En verder --> R&P lijkt me.
Tics van je petten.
  maandag 28 mei 2012 @ 00:34:55 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112112176
Helaas, het leven is oneerlijk, en dat zul je moeten accepteren.
Toch vind ik dat gezegd moet worden dat TS ergens voor uit komt wat vaak niet hardop gezegd wordt en dat dat 'waardering' verdient in die zin dat hij/zij in ieder geval eerlijk is over zijn/haar gevoelens. Geld is niet 'alles', maar het is wel verdomde lekker als je het hebt...

Mijn advies: laat je latente jaloerse gevoelens niet de vriendschap verpesten, TS!!!
Misschien heeft ze het zelf ook wel door... en baalt zij er van dat jij zoveel minder te besteden hebt dan zij, en weet zij ook niet precies hoe ze daar mee om moet gaan.
Misschien moet je er eens met haar over praten, niet op een jaloerse toon uiteraard? Als je dat kan, uiteraard. Misschien heeft zij ook wel zo haar problemen waar jij helemaal geen weet van hebt...

Bedenk: er is eigenlijk maar EEN ding in het leven waar je echt jaloers op mag zijn - iemands gezondheid. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 28 mei 2012 @ 00:36:28 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_112112232
Vriendschap? Ik dacht relatie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_112112800
Probeer beperkt te sparen. Het is goed om iets achter de hand te hebben voor als je geld nodig hebt, maar overdrijf niet. Wanneer je straks full time werkt is het bedrag dat je nu bij elkaar kunt sparen niet zoveel als het nu is.

Leef, wees zuinig en zorg dat je een tegenslag kunt opvangen.
pi_112112845
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:36 schreef Lienekien het volgende:
dit
  maandag 28 mei 2012 @ 01:09:38 #14
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112113554
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:36 schreef Lienekien het volgende:
Zou kunnen, ik dacht mijn post te verwoorden in algemene termen.
Is een relatie niet gebaseerd op vriendschap in de eerste plaats?
De mijne wel. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_112114062
Toen mijn ex en ik samenwoonden verdiende zij ook een stuk meer dan ik. Zij stortte toen gewoon extra geld op de gezamenlijke rekening. Wel zo eerlijk toch ?
  maandag 28 mei 2012 @ 01:28:10 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112114108
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:26 schreef kikoooooo het volgende:
Toen mijn ex en ik samenwoonden verdiende zij ook een stuk meer dan ik. Zij stortte toen gewoon extra geld op de gezamenlijke rekening. Wel zo eerlijk toch ?
Waarom is dat eerlijk? Dat snap ik dus nooit he. Als iemand meer verdient mag hij/zij toch ook zeker meer overhouden?
pi_112114121
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:26 schreef kikoooooo het volgende:
Is het niet eerlijker dat jij harder gaat werken dan?
pi_112114192
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:28 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom is dat eerlijk? Dat snap ik dus nooit he. Als iemand meer verdient mag hij/zij toch ook zeker meer overhouden?
Ze hield alsnog genoeg over. Ik studeerde toen nog, zij was al 3 jaar afgestudeerd en had een goede functie. Ik zou exact hetzelfde doen.
  maandag 28 mei 2012 @ 01:34:07 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112114237
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ze hield alsnog genoeg over. Ik studeerde toen nog, zij was al 3 jaar afgestudeerd en had een goede functie. Ik zou exact hetzelfde doen.
Maar waarom zou het eerlijk zijn dat degene die minder verdient wel al het overige zelf mag houden en de ander niet?
Dat je dat doet oke, maar eerlijk kun je het niet noemen.
pi_112114457
Nou, ik zou er geen duurzame relatie mee aangaan en al helemaal geen kinderen mee nemen.
Want de tering naar de nering zetten heeft ze nooit geleerd en we zitten wel in een crisis.
Die kinderen gaan het niet zo gemakkelijk krijgen.
Verder hebben de anderen hier natuurlijk gelijk, wanneer je een gezamenlijk iets hebt en de ene verdient meer dan de ander, dan laat je de ander gewoon verrekken. Frist een relatie enorm van op en maakt deze houdbaar voor de toekomst.

Was getekend: de visie van de VVD en ander rechts gedoe.
pi_112114528
Hoezo zou ze dan niet met geld om kunnen gaan, alleen omdat ze het goed heeft?
Ze komt gewoon verantwoordelijk over en je hoeft toch niet ervaring te hebben met arm zijn om een balans op te maken?
pi_112114647
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:47 schreef Plantagehouder het volgende:
Hoezo zou ze dan niet met geld om kunnen gaan, alleen omdat ze het goed heeft?
Ze komt gewoon verantwoordelijk over en je hoeft toch niet ervaring te hebben met arm zijn om een balans op te maken?
Als alles naar de positieve kant uitslaat heb je geen balans nodig en raak je des te eerder uit balans omdat je niet weet wat geld waard is.
pi_112114760
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar waarom zou het eerlijk zijn dat degene die minder verdient wel al het overige zelf mag houden en de ander niet?
Dat je dat doet oke, maar eerlijk kun je het niet noemen.
Ik denk dat het eerder zo bedoeld is dat de lasten naar inkomen verdeeld worden, dat je naar verhouding even veel betaald aan de zaken die sowieso betaald moeten worden (huur gwl eten etc) en ook naar verhouding geld over houdt.

Je zegt: Het is niet eerlijk als degene die meer verdient minder over houdt. Het lijkt me ook niet eerlijk als degene die minder verdient minder overhoudt.
pi_112116344
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:12 schreef bammmmmm het volgende:
Is het raar dat ik jaloers ben op mijn vriendin
Ja.
quote:
Moet ik niet zeuren (ik kom zelf immers ook prima rond zo)?
Dit dus. Zoek ander werk dat meer betaald.

In het grote-mensen-leven zullen er altijd mensen zijn die meer te besteden zullen hebben dan jij. Ben je daar dan ook jaloers op?
pi_112116404
Mijn vriendin heeft een vermogen dat ik nooit in mijn leven zal verdienen (en zij ook niet zelf bijelkaar heeft gewerkt). Maar waarom zou ik er jaloers op zijn? Ik heb het zelf ook absoluut niet slecht en de ene keer betaal ik dingen de andere keer is het haar beurt. Uiteindelijk kan zij zo makkelijk leven van haar geld dat het mijn leven ook een stukje makkelijker maakt. Maar dat moet nooit de reden zijn om bij elkaar te blijven.
pi_112116450
Persoonlijk denk ik dat ze in verhouding of wel vaker iets meer mag betalen. Maar dat hangt natuurlijk ook wel af hoe ver je in de relatie zit. De belangrijkste reden hiervan is dat je toch gezamenlijk iets leuks wilt doen. Je zit wel in een heel raar situatie als je vriendin samen met jou per se op reis wilt naar een verre bestemming terwijl het voor jou financieel gewoonweg niet haalbaar is. Of dat zij vaker uit eten wilt / stappen, en jij dus bijna geen mogelijkheid hebt om daarvan af te zien.
  maandag 28 mei 2012 @ 09:36:18 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112116481
Ik vind het niet raar dat ts een beetje afgunstig is. Helaas is het leven niet eerlijk en kun je er maar twee dingen tegen doen: je eroverheen zetten en/of een beter verdienende baan zoeken.

Wat betreft het meer of minder verdienen in relaties: ik snap de gescheiden rekeningen niet zo. Je wilt toch samen een toekomst opbouwen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112116541
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 09:36 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het niet raar dat ts een beetje afgunstig is. Helaas is het leven niet eerlijk en kun je er maar twee dingen tegen doen: je eroverheen zetten en/of een beter verdienende baan zoeken.

Wat betreft het meer of minder verdienen in relaties: ik snap de gescheiden rekeningen niet zo. Je wilt toch samen een toekomst opbouwen?
Als de één miljoenen heeft en de ander gewoon een goed salaris zou ik er ook niet voor kiezen om alles op één rekening te storten. En dan een gezamelijke rekening aanmaken is weer zo'n rompslomp waar je iedere maand geld op moet storten etc. Ik snap dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2012 09:44:08 ]
pi_112116603
Heb je dit al eens met haar besproken of zit het je zo hoog dat je van plan bent dit binnenkort te doen?
Wat is het gevolg als ze daar geen zin in heeft, is het dan einde relatie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 28-05-2012 10:06:09 ]
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 28 mei 2012 @ 10:04:48 #30
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_112116870
Gewoon overtuigen dat zij meer moet betalen, gebeurd andersom ook.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_112120334
Ik begrijp nooit goed waarom de TS zich inlaat met hen die jaloers op geld zijn
en vervolgens een hele heisa van maken alleen maar om een schuldgevoel bij
iemand neer te leggen.

Ik zou er helemaal geen tijd en moeite meer insteken en zulke types mijden.
pi_112120776
ik zie het dagelijks om me heen... "oh, mama betaalt mijn collegegeld. en mijn boeken. en mijn zorgverzekering. en mijn rijbewijs. en mijn kleding. en mijn borg voor de kamer waar ik net in ben verhuisd!".

jaloers kan ik niet zijn, wel trots op mij, dat ik alle zaken zelf heb betaald zonder enig hulp van mama en papa. rijbewijs, meubel, school, boeken, kleding, verzekeringen, eigen risico's, eten, gadgets, vakanties, uitgaan etc. betaal ik allemaal zelf. zeg nou, wie moet jaloers zijn op wie?

ik heb alleen (nog) geen spaargeld, maar dat gaat binnenkort veranderen, al ben ik niet zo'n spaarfiguur! :7
  maandag 28 mei 2012 @ 14:00:18 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112124428
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:29 schreef chrisje013 het volgende:
ik zie het dagelijks om me heen... "oh, mama betaalt mijn collegegeld. en mijn boeken. en mijn zorgverzekering. en mijn rijbewijs. en mijn kleding. en mijn borg voor de kamer waar ik net in ben verhuisd!".

jaloers kan ik niet zijn, wel trots op mij, dat ik alle zaken zelf heb betaald zonder enig hulp van mama en papa. rijbewijs, meubel, school, boeken, kleding, verzekeringen, eigen risico's, eten, gadgets, vakanties, uitgaan etc. betaal ik allemaal zelf. zeg nou, wie moet jaloers zijn op wie?

ik heb alleen (nog) geen spaargeld, maar dat gaat binnenkort veranderen, al ben ik niet zo'n spaarfiguur! :7
Ik heb het ook allemaal alleen gedaan, en ben daardoor heel zelfstandig geworden. Maar dan nog kan ik begrijpen dat ts het moeilijk vindt.
  maandag 28 mei 2012 @ 14:05:46 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112124681
quote:

Ik ben juist iemand die alles betaald krijgt en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor mensen die alles zelf betalen, maar ik ben er niet jaloers op omdat het uiteraard veel meer moeite kost om alles zelf te bekostigen.
Enige waar ik wel jaloers op ben is dat mensen zoals jij waarschijnlijk een stuk minder druk voelen vanuit ouders/familie, want je betaalt het zelf dus je hoeft ook geen verantwoording af te leggen (neem ik aan).
  maandag 28 mei 2012 @ 14:15:53 #35
3542 Gia
User under construction
pi_112125099
Kan me best voorstellen dat het voor een jongen niet fijn is, als hij beduidend minder te besteden heeft dan zijn vriendin. Wellicht zijn haar ouders van die mensen die niet willen dat hun dochter afhankelijk is van een man. Erg modern, dus.

Maak je er niet druk over, komt vanzelf goed.
pi_112125237
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik ben juist iemand die alles betaald krijgt en ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor mensen die alles zelf betalen, maar ik ben er niet jaloers op omdat het uiteraard veel meer moeite kost om alles zelf te bekostigen.
Enige waar ik wel jaloers op ben is dat mensen zoals jij waarschijnlijk een stuk minder druk voelen vanuit ouders/familie, want je betaalt het zelf dus je hoeft ook geen verantwoording af te leggen (neem ik aan).
dat was sowieso geen probleem, maar het gevoel dat je "vrij" bent is gewoon onbetaalbaar. voor de rest heb ik zelfs een mastercard, stel je voor! haha :7
  maandag 28 mei 2012 @ 14:44:01 #37
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112126283
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:19 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

dat was sowieso geen probleem, maar het gevoel dat je "vrij" bent is gewoon onbetaalbaar. voor de rest heb ik zelfs een mastercard, stel je voor! haha :7
Dat vrije gevoel heb ik inderdaad niet echt. Niet dat m'n ouders heel streng zijn maar je voelt gewoon de druk doordat ze elke keer willen weten hoe het ervoor staat, en dan een afkeurende toon als het niet snel genoeg gaat..
Dus ja, ik ben ergens ook wel weer blij dat ik na het afstuderen voor m'n eigen inkomsten moet zorgen en kan doen en laten wat ik wil :P
pi_112126662
quote:
15s.gif Op maandag 28 mei 2012 12:18 schreef Iwanius het volgende:
Ik begrijp nooit goed waarom de TS zich inlaat met hen die jaloers op geld zijn
en vervolgens een hele heisa van maken alleen maar om een schuldgevoel bij
iemand neer te leggen.

Ik zou er helemaal geen tijd en moeite meer insteken en zulke types mijden.
Heb je het topic wel gelezen? De TS is juist degene die jaloers is.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:06:41 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112127013
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wat mij vaak opvalt is dat mensen die weinig steun krijgen vanuit huis altijd hun uiterste best doen om te benadrukken hoe positief dat is.

Om heel eerlijk te zijn wordt het leven wel weer een stuk gemakkelijker als je door je ouders ondersteund wordt. De 'druk' is voornamelijk een stok achter de deur om te blijven presteren. Daarnaast werkt het stimulerend als anderen (realistische) verwachtingen van je heeft die ervoor zorgen dat de lat hoog gelegd wordt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 28 mei 2012 @ 16:02:20 #40
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_112128912
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 01:43 schreef JellieVrolijk het volgende:
Nou, ik zou er geen duurzame relatie mee aangaan en al helemaal geen kinderen mee nemen.
Want de tering naar de nering zetten heeft ze nooit geleerd en we zitten wel in een crisis.
Die kinderen gaan het niet zo gemakkelijk krijgen.
Verder hebben de anderen hier natuurlijk gelijk, wanneer je een gezamenlijk iets hebt en de ene verdient meer dan de ander, dan laat je de ander gewoon verrekken. Frist een relatie enorm van op en maakt deze houdbaar voor de toekomst.

Was getekend: de visie van de VVD en ander rechts gedoe.
Zoveel onzin in deze post komt zelden voor.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_112129301
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat mij vaak opvalt is dat mensen die weinig steun krijgen vanuit huis altijd hun uiterste best doen om te benadrukken hoe positief dat is.

Om heel eerlijk te zijn wordt het leven wel weer een stuk gemakkelijker als je door je ouders ondersteund wordt. De 'druk' is voornamelijk een stok achter de deur om te blijven presteren. Daarnaast werkt het stimulerend als anderen (realistische) verwachtingen van je heeft die ervoor zorgen dat de lat hoog gelegd wordt.
wat??? :7
  maandag 28 mei 2012 @ 17:04:40 #42
3542 Gia
User under construction
pi_112131153
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:12 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

wat??? :7
Reactie van iemand voor wie zelfs de kleren, die 't ie aan moet, worden klaar gelegd.

Denk ik.
pi_112131353
daar lijkt het iiv op... bovendien, een beetje hypocriet om zo iets te beweren :7
pi_112131423
Ja, zo is het leven, deal with it.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_112133185
Tja, meer dan dat de wereld niet eerlijk is kun je er niet over zeggen. :) Je groeit er op een gegeven moment wel over heen, TS. Ik had namelijk in mijn puberjaren hetzelfde. Hoewel ik thuis niks te klagen had qua eten en kleding, ontbrak me wel altijd de luxe die andere kinderen wel kregen. Op mijn elfde had ik al een krantenwijkje en sindsdien heb ik altijd wel een bijbaantje naast mijn studie gehad. Vergeleken met de rest van mijn leeftijdsgenoten was ik altijd 'rijk'. Ik betaalde alles al zelf, van kleding tot zorgverzekering. Ik had wat dat betreft genoeg over, en had dus niks te klagen. Maar er waren er altijd nog een hoop anderen die alles maar van de ouders kregen zonder er een ruk voor te hoeven doen. Rijbewijs, studie, auto, vakanties, en ga zo maar door. Je kunt je er enorm boos over maken, maar beter kijk je gewoon naar jezelf, wat je hebt, en wat je bereikt hebt. :) Dan wordt het vanzelf leuker allemaal.
pi_112133346
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:04 schreef Impossibruuu het volgende:
Tja, meer dan dat de wereld niet eerlijk is kun je er niet over zeggen. :) Je groeit er op een gegeven moment wel over heen, TS. Ik had namelijk in mijn puberjaren hetzelfde. Hoewel ik thuis niks te klagen had qua eten en kleding, ontbrak me wel altijd de luxe die andere kinderen wel kregen. Op mijn elfde had ik al een krantenwijkje en sindsdien heb ik altijd wel een bijbaantje naast mijn studie gehad. Vergeleken met de rest van mijn leeftijdsgenoten was ik altijd 'rijk'. Ik betaalde alles al zelf, van kleding tot zorgverzekering. Ik had wat dat betreft genoeg over, en had dus niks te klagen. Maar er waren er altijd nog een hoop anderen die alles maar van de ouders kregen zonder er een ruk voor te hoeven doen. Rijbewijs, studie, auto, vakanties, en ga zo maar door. Je kunt je er enorm boos over maken, maar beter kijk je gewoon naar jezelf, wat je hebt, en wat je bereikt hebt. :) Dan wordt het vanzelf leuker allemaal.
dit... impossibru voor TS! :7
  maandag 28 mei 2012 @ 18:27:29 #47
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_112133964
quote:

Er zijn tussen studenten grote verschillen, inderdaad. Ik had nog het geluk dat ik thuis kon blijven wonen omdat ik op ‘een school in de buurt’ studeerde. De andere kinderen waren geacht zelf alles opbrengen (uitwonen was een keuze) - zonder aanvullende beurs, wat officieel niet mogelijk is; volgens de IB-groep heeft de student recht op een bepaald bedrag (de ouderbijdrage).

De inkomensregels van de IB-groep maken geen onderscheid in het aantal studerende kinderen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:47:24 #48
3542 Gia
User under construction
pi_112134647
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:27 schreef schaal_9 het volgende:

De inkomensregels van de IB-groep maken geen onderscheid in het aantal studerende kinderen.
En terecht.
Kinderen krijgen en vooral, hoeveel, is een keuze.
Je moet vooraf beseffen dat ze geld kosten.
pi_112134712
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:02 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Zoveel onzin in deze post komt zelden voor.
Die JellieVrolijk lult eigenlijk altijd uit zijn/haar nek.
pi_112135624
Ik denk dat het er ook vooral om gaat hoe de vriendin van TS met haar vermogen/salaris omgaat.

Dus maakt ze weleens kleinerende opmerkingen richting mensen die minder verdienen en/of misschien zelfs TS.

Ik heb zelf ook in een relatie gezeten met een vrouw die ik leerde kennen in haar studententijd en die binnen een paar jaar ca. ¤ 100.000,- per jaar verdiende (haar hele vriendenkring ook trouwens, allemaal tandartsen) en ik heb haar toen echt op een negatieve manier zien veranderen. Op een gegeven moment wilde ze zelf verhuizen naar een luxe wijk omdat ze niet langer tussen 'boerenmensen' wilde wonen. Needless to say ben ik op dit moment niet meer samen met haar.
pi_112137616
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:13 schreef Moogwai10 het volgende:
Ik denk dat het er ook vooral om gaat hoe de vriendin van TS met haar vermogen/salaris omgaat.

Dus maakt ze weleens kleinerende opmerkingen richting mensen die minder verdienen en/of misschien zelfs TS.

Ik heb zelf ook in een relatie gezeten met een vrouw die ik leerde kennen in haar studententijd en die binnen een paar jaar ca. ¤ 100.000,- per jaar verdiende (haar hele vriendenkring ook trouwens, allemaal tandartsen) en ik heb haar toen echt op een negatieve manier zien veranderen. Op een gegeven moment wilde ze zelf verhuizen naar een luxe wijk omdat ze niet langer tussen 'boerenmensen' wilde wonen. Needless to say ben ik op dit moment niet meer samen met haar.
Niks ergers dan mensen die naast hun schoenen gaan lopen... Alhoewel ik er ook wel eens van ben beschuldigd dat ik te veel doe pochen met mijn geld. Niet dat ik het er mee eens was, want ik schepte er nooit over op of zo, maar blijkbaar kunnen heel veel mensen er slecht tegen als jij alles kunt kopen wat je wilt en niet op de kleintjes hoeft te letten als je bijvoorbeeld gaat uit eten, of op een terrasje gaat zitten. Mensen zijn erg afgunstig.

Zo werd mij en mijn partner een keer verweten door een stel oud-vrienden dat wij te decadent waren, toen we het over een vakantie hadden die we met z'n vieren samen zouden gaan doen, maar mijn vriendin en ik het niet eens waren met budget-bestemmingen als Malgrat en Chersonissos. :')
  maandag 28 mei 2012 @ 20:19:25 #52
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112138783
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Reactie van iemand voor wie zelfs de kleren, die 't ie aan moet, worden klaar gelegd.

Denk ik.
Ja, door een negermeisje met een bot door haar neus die ik met een bamboetak een flinke swieperd op haar bibs geef als zij niet snel genoeg is.
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:10 schreef chrisje013 het volgende:
daar lijkt het iiv op... bovendien, een beetje hypocriet om zo iets te beweren :7
Hypocriet? Leg uit? Het enige wat ik opmerk is dat ik gemerkt heb dat iemand die geen ondersteuning uit huis heeft gekregen of krijgt altijd even wil benadrukken dat hij/zij 'daardoor zoveel zelfstandiger is geworden' en meer van die meuk. Dat mag, ik denk dat de ouders in kwestie dan hun kind een klein beetje in de steek (hebben) (ge)laten.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_112140066
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:19 schreef Ryon het volgende:
ik denk dat de ouders in kwestie dan hun kind een klein beetje in de steek (hebben) (ge)laten.
Wat niet gaat, gaat niet. Tegenwoordig heb ik echt niet te klagen omdat ik een leuke baan en een eigen bedrijfje heb die beiden goed verdienen, maar mijn ouders hebben altijd maar net genoeg verdiend dus ik moest met vroeger met kleren van de Wibra en Bristol doen. Ik moest met een gammel fietsje 10 km op en neer naar school fietsen terwijl klasgenoten met een splinternieuwe Aerox of Beta scooter aan kwamen scheuren. Mijn broodtrommeltje bestond uit Aldi producten en andere thuismerkjes-meuk terwijl mijn klasgenoten een rijkelijk belegde boterhamn en Coca Cola in de tas hadden. Maar dat is niet omdat mijn ouders mij in de steek hebben gelaten, dat is omdat ze het gewoon niet al te breed hadden en in de schulden zaten. Wellicht als gevolg van enkele domme keuzes die ze in het verleden gemaakt hebben, maar goed, wat doe je daar op zo'n moment aan. :)

Dus om met clichés aan te komen: het heeft mij zeker in bepaalde mate geleerd om tevreden te zijn met het kleine, en ik ben doordat ik zelf op een gegeven moment maar ben gaan werken naast school om 'luxe' (Playstation, rijbewijs, ezn.) te kunnen hebben vroeger bewust geworden van de waarde van geld, en ik kan er enorm goed mee omgaan. Als ik naar het gros kijk van de lui die vroeger alles voorgedaan kregen, zit ik er tegenwoordig stukken warmer bij dan hen. Bedrijfjes die op de klippen lopen, relaties die stuk lopen waar een behoorlijke hypotheek mee gemoeid is, en zo kan ik nog wel wat meer voorbeelden noemen van wat ik onder andere met zulke lui zie gebeuren.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 mei 2012 @ 20:53:06 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112140642
R&P lijkt me een betere plaats :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 28 mei 2012 @ 21:07:43 #55
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112141403
Een iets genuanceerdere reactie:

Geldgebrek kan een leven (zeker van een kind) flink tekenen. In Nederland zijn wij er altijd wat makkelijk in en vinden wij dat een kind die minimaal gevoed en gekleed wordt eigenlijk al dankbaar mag zijn. Dat je met je wibra kleding, provisorisch geplakte bril en de intens smerige lidl yogi op school buiten de boot valt en iedereen weet dat je arm bent is slechts bijzaak. Jij en je moedertje mogen al in hun handjes knijpen van dankbaarheid dat er voor moedertje een baantje als kassamevrouw is waarmee de huur en het gas betaald kan worden. Als kind heb je je ouders niet voor kiezen, en moet je het doen waarmee je God of je vader je mee heeft opgezadeld.

Des te vervelender dat er ook veel ouders zijn die wel over de eventuele financiële middelen zouden beschikken om hun kinderen te ondersteunen, maar er voor kiezen om dat niet te doen. Soms omdat zij het geld liever zelf willen behouden, soms omdat zij vinden dat een studie een luxe product is waar het kind zelf maar voor moet werken als hij/zij dat zou willen hebben.

Zo'n kind gaat dan zijn studie/studententijd in met minimale middelen. Waar voor andere kinderen/studenten een leuke kamer in het centrum, jaartje buitenland, dubbele studie, jaartje bestuur, chille bijbaan, leuke hockeyclub etc gewoon lijkt te zijn, is dat voor die mensen dat allemaal niet. Verantwoorde pedagogische keuze? Mijns inziens niet. Eerder een beperking van hetgeen dat je jouw eigen kind had kunnen bieden. En om even terug te komen op hetgeen dat gesteld is in de OP: inderdaad een oorzaak van jaloezie.
--
  Licht Ontvlambaar maandag 28 mei 2012 @ 21:09:06 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112141479
Weer een onderwerp waar we van mening verschillen...
  maandag 28 mei 2012 @ 21:18:16 #57
3542 Gia
User under construction
pi_112141985
De reden om een kind voor bepaalde zaken zelf te laten werken, kan ook zijn om hem te leren dat niet alles aan komt waaien.

Daarom is hier de stufi ook voor de studie en moeten ze zakgeld vanaf hun 18de, zelf verdienen. En natuurlijk springen we bij in noodgevallen, maar als ze niet werken, hebben ze niet veel te besteden. Wij gaan niet dokken voor hun avondje stappen.
  maandag 28 mei 2012 @ 21:30:23 #58
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_112142660
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:18 schreef Gia het volgende:
De reden om een kind voor bepaalde zaken zelf te laten werken, kan ook zijn om hem te leren dat niet alles aan komt waaien.

Daarom is hier de stufi ook voor de studie en moeten ze zakgeld vanaf hun 18de, zelf verdienen. En natuurlijk springen we bij in noodgevallen, maar als ze niet werken, hebben ze niet veel te besteden. Wij gaan niet dokken voor hun avondje stappen.
Dat is ook typisch Hollands. "Vanaf je 18e zoek je het zelf maar uit." Hier is weleens onderzoek naar gedaan, en dan blijkt dat Nederlandse ouders minder gul zijn dan het Europese gemiddelde. Ik denk dat het de calvinistische inslag is. Je hoeft geen begrotingsramingen te maken om in te zien dat de student uiteindelijk weer quitte speelt als hij/zij later de kinderen ook zelf laat betalen.

In landen waar studenten veel minder (lees: niet) werken naast hun studie moet het geld ook ergens vandaan komen. Daar zal een deel ondersteuning van de ouders bij zijn, anders krijg je studieschulden die zeer hoog kunnen oplopen.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:13:08 #59
3542 Gia
User under construction
pi_112145065
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:30 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat is ook typisch Hollands. "Vanaf je 18e zoek je het zelf maar uit." Hier is weleens onderzoek naar gedaan, en dan blijkt dat Nederlandse ouders minder gul zijn dan het Europese gemiddelde. Ik denk dat het de calvinistische inslag is. Je hoeft geen begrotingsramingen te maken om in te zien dat de student uiteindelijk weer quitte speelt als hij/zij later de kinderen ook zelf laat betalen.

In landen waar studenten veel minder (lees: niet) werken naast hun studie moet het geld ook ergens vandaan komen. Daar zal een deel ondersteuning van de ouders bij zijn, anders krijg je studieschulden die zeer hoog kunnen oplopen.
Ze worden ondersteund, maar niet voor hun avondje stappen, bijvoorbeeld.

Als ze geen geld hebben, krijgen ze heus wel kleding en zo. Wij betalen ook de boeken. Regel is alleen dat de stufi voor de studie is. Wat ze tekort komen passen we bij. Ze wonen gratis, krijgen te eten en te drinken. Maar voor zakgeld mogen ze zelf zorgen. Ik ga toch niet dokken, zodat zij de gulle gever uit kunnen hangen in de kroeg!
  maandag 28 mei 2012 @ 22:22:57 #60
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_112145603
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze worden ondersteund, maar niet voor hun avondje stappen, bijvoorbeeld.

Als ze geen geld hebben, krijgen ze heus wel kleding en zo. Wij betalen ook de boeken. Regel is alleen dat de stufi voor de studie is. Wat ze tekort komen passen we bij. Ze wonen gratis, krijgen te eten en te drinken. Maar voor zakgeld mogen ze zelf zorgen. Ik ga toch niet dokken, zodat zij de gulle gever uit kunnen hangen in de kroeg!
Kijk eens, dat is toch heel schappelijk :)
Daar is de studiefinanciering ook voor, niet om van uit te gaan. Dat behoort tot de luxe-consumptie, niet tot noodzakelijke goederen en diensten.

Het ligt er ook wel aan wat de ouders zelf was toen ze zelf jong waren, of in hun jeugd. Dat maakt een en ander beter begrijpelijk. Mijn ouders hadden niet de luxe om te studeren, zijn zelfs opgegroeid in relatieve armoede. Zij wisten ook niet beter. Veel later had mijn vader zich had opgewerkt naar een goede baan, met een salaris vergelijkbaar met een beleidsadviseur bij een ministerie. Een gezin met vier kinderen draaide houden op één inkomen, dat is nu (met sobere sociale voorzieningen) bijna onmogelijk.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:23:43 #61
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112145649
Wellicht is het een fundamenteel verschil in opvatting en er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden, maar:

Ik zou als ouder al lang blij zijn dat mijn kinderen geen world of warcraftende autisten of hangjongeren met een petje en een Golf VW zijn, maar naast hun studie een gezond sociaal leven hebben en regelmatig een biertje drinken in de kroeg of zich met hun leeftijdsgenootjes vermaken op de lokale sportclub. Dat zij niet alleen maar achter de tv of in de boeken zitten, maar ook een leuk vriendinnetje/vriendje aan de haak slaan en tijd hebben om eventueel nog het een en ander spannends te ondernemen.

Kinderen verplichten om hun stufi aan studie te besteden vind ik ook een beetje karig. In principe zou je dat als ouder gewoon geregeld moeten hebben dat je kinderen qua opleiding helemaal niets tekort komen. Waar zij dan hun stufi centjes aan besteden mogen zij zelf weten. Wellicht aan een nieuwe hockeystick, of extra studieboeken omdat zij leren zo machtig interessant vinden of juist aan een paar extra biertjes in de kroeg of op partijen. Het karakter van het kind komt ook naar voren in de keuzes die zij daarmee maken.

Er is tijdens je jeugd (en de fase waarin een mens volwassen wordt) een heleboel te doen en te ondernemen. Zonde om dat je kinderen bewust te ontzeggen als je wel over de middelen beschikt om dat mogelijk te maken.
--
  maandag 28 mei 2012 @ 22:27:19 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112145825
Als ik nog "kind" zou zijn zou ik het helemaal met je eens zijn Ryon, maar nu ik zelf kinderen heb om op te voeden ben ik toch tot de slotsom gekomen dat je op deze wijze slechts verwende en vaak arrogante mormels creeert. Ik ben het dus met Gia eens.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:27:48 #63
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_112145855
Trouw met haar en scheidt haar dan hebben jullie both evenveel money!
  Licht Ontvlambaar maandag 28 mei 2012 @ 22:29:58 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112145985
En ik ben van mening dat studiefinanciering bedoeld is om gedeeltelijk je studie te financieren, geen idee waar ik die rare gedachte vandaan haal...

Mijn dochter zal gewoon kunnen studeren, als dat binnen haar mogelijkheden ligt qua capaciteiten. Maar ze zal net als ik, gewoon een baantje naast haar studie hebben om die nieuwe hockeystick (in haar geval eerder scubaspul) of die biertjes in de kroeg te betalen. Ik zie werkelijk niet in waarom zulke zaken door een ander (hetzij de overheid of ouders) gefinancierd dienen te worden.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:03:28 #65
3542 Gia
User under construction
pi_112148108
quote:
15s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:23 schreef Ryon het volgende:
Wellicht is het een fundamenteel verschil in opvatting en er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome leiden, maar:

Ik zou als ouder al lang blij zijn dat mijn kinderen geen world of warcraftende autisten of hangjongeren met een petje en een Golf VW zijn, maar naast hun studie een gezond sociaal leven hebben en regelmatig een biertje drinken in de kroeg of zich met hun leeftijdsgenootjes vermaken op de lokale sportclub. Dat zij niet alleen maar achter de tv of in de boeken zitten, maar ook een leuk vriendinnetje/vriendje aan de haak slaan en tijd hebben om eventueel nog het een en ander spannends te ondernemen.

Kinderen verplichten om hun stufi aan studie te besteden vind ik ook een beetje karig. In principe zou je dat als ouder gewoon geregeld moeten hebben dat je kinderen qua opleiding helemaal niets tekort komen. Waar zij dan hun stufi centjes aan besteden mogen zij zelf weten. Wellicht aan een nieuwe hockeystick, of extra studieboeken omdat zij leren zo machtig interessant vinden of juist aan een paar extra biertjes in de kroeg of op partijen. Het karakter van het kind komt ook naar voren in de keuzes die zij daarmee maken.

Er is tijdens je jeugd (en de fase waarin een mens volwassen wordt) een heleboel te doen en te ondernemen. Zonde om dat je kinderen bewust te ontzeggen als je wel over de middelen beschikt om dat mogelijk te maken.
Ik heb het over 18 jaar en ouder. Voor die tijd hebben ze de beschikking over hun eigen kinderbijslag gehad en betaalden wij alle schoolkosten. Vanaf 18 jaar vind ik het niet teveel gevraagd als ze bepaalde zaken zelf bekostigen.
Geen baan, geen geld, tja uiteraard betalen wij dan de zorgpremie, maar niet de biertjes in de kroeg.
pi_112155480
TS schaamt zich zo dat hij niet meer durft te reageren?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_112156947
- nee -

[ Bericht 88% gewijzigd door Crutch op 29-05-2012 09:30:44 ]
pi_112157239
Door aandelen etc. Is mijn inkomen ook met een flink aantal nullen per jaar. Betaal zelf alles en weet zelf goed met geld om te gaan. Dat ik dingen kan kopen die leeftijdsgenoten niet kunnen.. Tja ik loop er niet mee te koop iig.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:57:59 #69
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_112157430
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:45 schreef Geester het volgende:
Door aandelen etc. Is mijn inkomen ook met een flink aantal nullen per jaar. Betaal zelf alles en weet zelf goed met geld om te gaan. Dat ik dingen kan kopen die leeftijdsgenoten niet kunnen.. Tja ik loop er niet mee te koop iig.
Maar dat is dan een verdienste van jezelf, dat is je niet in de schoot geworpen door je ouders.
Ik snap TS wel een beetje. Bij ons in de vriendengroep hebben wij ook 2 mensen waar van de ouders niet op geld hoeven te letten, met als gevolg dat dingen als een huis kopen etc voor hen gewoon veel gemakkelijker is. Kan niet zeggen dat ik heel erg jaloers op ze ben, maar heel soms is het inderdaad wel een beetje frustrerend om te zien hoe gemakkelijk zij dingen voor elkaar krijgen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 mei 2012 @ 09:59:55 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112157465
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:57 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Maar dat is dan een verdienste van jezelf, dat is je niet in de schoot geworpen door je ouders.
Ik snap TS wel een beetje. Bij ons in de vriendengroep hebben wij ook 2 mensen waar van de ouders niet op geld hoeven te letten, met als gevolg dat dingen als een huis kopen etc voor hen gewoon veel gemakkelijker is. Kan niet zeggen dat ik heel erg jaloers op ze ben, maar heel soms is het inderdaad wel een beetje frustrerend om te zien hoe gemakkelijk zij dingen voor elkaar krijgen.
Tot dat ze het op een bepaald moment wel zelf moeten doen...
pi_112158339
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tot dat ze het op een bepaald moment wel zelf moeten doen...
Met genoeg geld achter de hand hoeft dat niet ;)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 mei 2012 @ 10:40:53 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112158478
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:36 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Met genoeg geld achter de hand hoeft dat niet ;)
uiteindelijk zal iedereen ooit volwassen moeten worden en zijn eigen financiën moeten regelen.
pi_112159068
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

uiteindelijk zal iedereen ooit volwassen moeten worden en zijn eigen financiën moeten regelen.
Klopt, maar afhankelijk van de buffer die je meekrijgt moet je wel ontzettend stom zijn om alles te verbrassen. Ben het met je eens; Het komt voor.

Krijg je ¤20.000 mee, die zijn snel op, krijg je 20 miljoen mee, dan heb je meer kans dat diegene nooit echt op eigen benen hoeft te staan.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 mei 2012 @ 11:02:53 #74
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112159183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:59 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Klopt, maar afhankelijk van de buffer die je meekrijgt moet je wel ontzettend stom zijn om alles te verbrassen. Ben het met je eens; Het komt voor.

Krijg je ¤20.000 mee, die zijn snel op, krijg je 20 miljoen mee, dan heb je meer kans dat diegene nooit echt op eigen benen hoeft te staan.
Tsja ach... de kans dat iemand 20 miljoen meekrijgt is in dit kikkerlandje niet direct de grootste. En verder, wat dan nog. Ik kan me er niet zo druk om maken eigenlijk, maak me liever druk om mijn eigen leven.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:52:22 #75
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112160957
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 00:12 schreef bammmmmm het volgende:
Ik weet niet hoe het bij andere studenten zit met inkomsten en uitgaven. Is het raar dat ik jaloers ben op mijn vriendin? Moet ik niet zeuren (ik kom zelf immers ook prima rond zo)? Vind het zo vervelend dat ik jaloers op haar ben, om geld.
Ik heb zelf ook een relatie gehad, en qua carriere ging het haar stukken beter, ze knalde echt omhoog in het bedrijf waar ze werkte. Op een gegeven moment verdiende ze fors meer dan ik, en dat vond ik toch een lastige situatie.

In een relatie wil ik graag het gevoel hebben dat ik "zorg", dat ik een soort provider ben. Dat zat er echt niet in, op deze manier. Maar ook niet in andere aspecten, overigens; het was geen vrouw die me dingen kon toevertrouwen, en dat remt toch de groei in een relatie voor mij.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 13:16:06 #76
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112164496
Jaloezie komt inderdaad voort uit afgunst en dat lijkt me wel een emotie die je wil voorkomen. Ja ze heeft mee geld dan jij, je zou ook blij voor haar kunnen zijn, in plaats van er over piepen.

Bovendien is het imo een stuk fijner om financieel onafhankelijk te zijn en dan maar wat minder te besteden te hebben, dan je hele studententijd op je ouders te moeten blijven leunen.
Mijn ouders hebben simpelweg het geld niet om me bij te staan tijdens mijn studie, maar ik mis het ook niet hoor, kan tenminste mijn eigen boontjes doppen. Leren dat je ergens voor moet werken en sparen betekent vaak ook dat je er extra van geniet als het lukt.
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')