Wie vermoordt er nu, buiten dat het natuurlijk verschrikkelijk is wat hij Marion aangedaan heeft, zijn eigen kind?!
Die broer moet het geweten hebben al die tijd.
Speelde zijn geweten hem pas na al die tijd parten?
Die arme, arme ouders, al die jaren onzekerheid, en het was niet nodig geweest.
Die Okan is de personificatie van slechtheid geweest.
Om dit mee je graf in te nemen, zo vreselijk wreed.
Ik hoop voor de ouders dat ze nu eindelijk rust krijgen.
quote:Nou, het lijkt me wel heel sterk als hij het niet gedaan heeft. Het was nou niet bepaald een lieverdje en hij had er ook niet bepaald moeite mee om haar te mishandelen..
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:25 schreef mabit het volgende:
wie zegt dat okan o schuldig is..?! niemand, hij is alleen verdacht, maar er zijn wel meer verdachte die het uiteindelijk helemaal niet hebben gedaan...voor de ouders van marion en romy is het wel een geruststelling als het waar is....
maar als je ze pas na zolang vindt dan is het 'ongeluk' wel heel erg goed uitgevoerd (bv een blok beton aan je benen en het noordzee kanaal in) waardoor je wle in een criminele hoek gaat zoeken...
Tja natuurlijk, hij had dit al veel eerder kunnen vertellen en roepen we allemaal dat hij dat ook had moeten doen, maar ik moet zeggen dat ik vind dat het toch van enige moed getuigt dat deze jongen zelf naar de ouders is gegaan. Ik hoorde ook geen haat of iets dergelijks in de stem van de moeder toen ze vertelde over de broer.
Ik denk dat je moet oppassen om te snel te oordelen en te roepen dat je zelf gelijk naar de politie zou zijn gestapt. Natuurlijk, dat denk ik van mezelf ook, maar je kunt je gewoon nauwelijks in zo'n situatie verplaatsen.
Ik heb de zaak gevolgd en ben toch wel 'blij' dat er nu eindelijk duidelijkheid is.
Kunnen de ouders hun kind en kleinkind begraven, en proberen verder te gaan met hun leven,
voorzover dat niet al verwoest is door dit onmens.
Veel wreder dan mensen doelbewust zo te laten lijden in hun onzekerheid kan bijna niet.
Okan had niets meer te verliezen en weigerde toch Marions ouders rust en zekerheid te geven.
quote:Eens, maar die broer had ná het overlijden van Okan anoniem een en ander kunnen melden.
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:53 schreef Jane het volgende:
Hmmm, net de moeder van Marion gehoord in het journaal.
De broer stond dinsdagavond zelf op de stoep bij de ouders om ze te vertellen dat hij wist waar ze waren. Hij heeft de ouders er toen direkt naar toe gebracht.Tja natuurlijk, hij had dit al veel eerder kunnen vertellen en roepen we allemaal dat hij dat ook had moeten doen, maar ik moet zeggen dat ik vind dat het toch van enige moed getuigt dat deze jongen zelf naar de ouders is gegaan. Ik hoorde ook geen haat of iets dergelijks in de stem van de moeder toen ze vertelde over de broer.
Ik denk dat je moet oppassen om te snel te oordelen en te roepen dat je zelf gelijk naar de politie zou zijn gestapt. Natuurlijk, dat denk ik van mezelf ook, maar je kunt je gewoon nauwelijks in zo'n situatie verplaatsen.
Dan had hij zijn broer niet verraden bij leven (wat ik goed begrijpen kan dat het moeilijk is je eigen broer aan te geven zodat hij achter de tralies beland) en had hij die ouders minder lang onnodig in onzekerheid laten zitten.
Wat wel wrang is , is dat deze broer aanspraak kan maken op het tipgeld 25000 euro... ik hoop dat hij dat niet doet of doet toekomen aan een goed doel.
quote:In het stukje dat lizardtattoo aanhaalde stond dat hij er geen aanspraak op wilde maken:
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:07 schreef milagro het volgende:
Wat wel wrang is , is dat deze broer aanspraak kan maken op het tipgeld 25000 euro... ik hoop dat hij dat niet doet of doet toekomen aan een goed doel.
quote:
De broer heeft aangegeven geen aanspraak te willen maken op de uitgeloofde beloning.
Zoals ik al zei, ik vind het een moeilijke discussie...
Natuurlijk had hij eerder (anoniem) kunnen laten weten waar ze was, maar aan de andere kant... hij had het ook pas over 10 jaar of helemaal nooit kunnen zeggen...
quote:Oh okay, da's een pak van mijn hart.
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
In het stukje dat lizardtattoo aanhaalde stond dat hij er geen aanspraak op wilde maken:
[..]
Toch...waarom niet eerder gemeld, na de dood van Okan..?
Misschien om zijn ouders te ontzien.....
Bah, vreselijk allemaal.
quote:Okan zat al achter de tralies. Hij is in de gevangenis gestorven.
Op vrijdag 02 augustus 2002 21:07 schreef milagro het volgende:[..]
Eens, maar die broer had ná het overlijden van Okan anoniem een en ander kunnen melden.
Dan had hij zijn broer niet verraden bij leven (wat ik goed begrijpen kan dat het moeilijk is je eigen broer aan te geven zodat hij achter de tralies beland) en had hij die ouders minder lang onnodig in onzekerheid laten zitten.
Enerzijds een opluchting voor de familie. Anderzijds worden nu hun ergste vermoedens bevestigd... Ik begrijp niet goed dat die broer niet meteen na de dood van Okan heeft verteld wat hij wist. Toen maakte het voor Okan toch niet meer uit. En Okan zelf vind ik een ongelooflijke lafbek Hij wist dat hij dood ging, waarom heeft hij dan niet opgebiecht?
quote:Ja dat is zo, hij zat voor een overval toch of zo?
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:30 schreef Rewimo het volgende:[..]
Okan zat al achter de tralies. Hij is in de gevangenis gestorven.
Enerzijds een opluchting voor de familie. Anderzijds worden nu hun ergste vermoedens bevestigd... Ik begrijp niet goed dat die broer niet meteen na de dood van Okan heeft verteld wat hij wist. Toen maakte het voor Okan toch niet meer uit. En Okan zelf vind ik een ongelooflijke lafbek
Hij wist dat hij dood ging, waarom heeft hij dan niet opgebiecht?
Okan moet wel een in en in slecht persoon geweest zijn.
Het zelfs op je sterfbed zwijgen is pure pesterij van de ergste soort...
Nee, het maakte voor Okan niet meer uit, maar je broer verraden (ook na zijn dood).... moeilijk toch blijkbaar.
En misschien wilde hij zijn ouders niet nog meer verdriet doen.
Ze hadden tenslotte hun zoon verloren en waren overtuigd van de onschuld van hun zoon.
Helaas hebben de ouders van Marion daarvoor onnodig lang in verterende onzekerheid gezeten.
Het zal nu heel moeilijk worden.
De hoop, hoe onwaarschijnlijk ook, is wat hen op de been hield, denk ik.
Nu kunnen ze het afsluiten, maar ik denk dat dat na jarenlang hoop gekoesterd te hebben, onvoorstelbaar moeilijk is.
Nee, het leven is niet eerlijk
quote:D'r zal binnenkert idd wel een extra uitzending van Peter R. Dde Vries komen.
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:17 schreef Marble het volgende:
Is Peter R. de Vries niet al jaren met die zaak bezig?
quote:Hij zat vast op verdenking van medeplichtigheid bij een overval, werd vrijgelaten omdat hij ongeneeslijk ziek bleek te zijn, pleegde 2 dagen na deze vrijlating een nieuwe overval met geweld en is uiteindelijk een paar maanden hierna in de gevangenis overleden.
Op vrijdag 02 augustus 2002 22:46 schreef milagro het volgende:[..]
Ja dat is zo, hij zat voor een overval toch of zo?
quote:Mee eens.
Op vrijdag 02 augustus 2002 20:53 schreef Jane het volgende:
Tja natuurlijk, hij had dit al veel eerder kunnen vertellen en roepen we allemaal dat hij dat ook had moeten doen, maar ik moet zeggen dat ik vind dat het toch van enige moed getuigt dat deze jongen zelf naar de ouders is gegaan. Ik hoorde ook geen haat of iets dergelijks in de stem van de moeder toen ze vertelde over de broer.
Overigens ben je in dit geval niet eens verplicht je broer aan te geven. Verschoningsrecht heet dat geloof ik.
Hij zou door Okan die middag zijn gebeld met het verzoek om op Romy te passen. Dat heeft hij gedaan en later kwam Okan alleen terug, heeft zijn broer en Romy opgehaald en is naar de duinen gereden. Okan zou toen aan zijn broer gevraagd hebben Romy te vermoorden, maar deze heeft dat geweigerd en is weggelopen.
Tegen de politie heeft de broer gezegd dat hij pas een paar maanden later door Okan meegenomen is naar de plek.
Afschuwelijk verhaal...
quote:Dus die "moed" van hem was vooral "het geweten".
Op maandag 05 augustus 2002 10:39 schreef Jane het volgende:
Ik lees vanochtend in de Spits dat de broer tegen de ouders van Marion bekend heeft medeplichtig te zijn geweest.Hij zou door Okan die middag zijn gebeld met het verzoek om op Romy te passen. Dat heeft hij gedaan en later kwam Okan alleen terug, heeft zijn broer en Romy opgehaald en is naar de duinen gereden. Okan zou toen aan zijn broer gevraagd hebben Romy te vermoorden, maar deze heeft dat geweigerd en is weggelopen.
Tegen de politie heeft de broer gezegd dat hij pas een paar maanden later door Okan meegenomen is naar de plek.Afschuwelijk verhaal...
Hij wist toen dus wat er net gebeurd was (Marion vermoord door broer) en wist wat er zou gaan gebeuren (Romy vermoord door broer, want hij zelf kon het niet).
En het graf is dan samen gegraven?
Lijkt me stug dat je je dan nog kan beroepen op verschoningsrecht.
Het was geen wetenschap achteraf voor hem, maar vooraf (in het geval van Romy zeker) en dan ben je volgens mij gewoon medeplichtig.
quote:Ach, die is natuurlijk spoorslags naar Turkije gereisd om bij het graf van zijn broer vergiffenis te vragen dat ie hem heeft verraden...
Op dinsdag 06 augustus 2002 11:44 schreef 0_o het volgende:
En nu is die broer van hem ook spoorloos. Hmmm
quote:
Vijf jaar cel geëist in zaak Marion en Romy
ALKMAAR (ANP) - Officier van justitie C. de Jong heeft woensdag voor de rechtbank in Alkmaar vijf jaar gevangenisstraf geëist tegen Özgür O. De 26-jarige Alkmaarder wordt verdacht van medeplichtigheid aan de moord op Romy van Buuren op 8 juni 1997.Romy van Buuren was het eenjarige dochtertje van Marion van Buuren en Okan O. Moeder en dochter verdwenen spoorloos op 8 juni 1997. Okan O. gold voor de politie als belangrijkste verdachte, maar de als gewelddadig te boek staande Alkmaarder overleed in mei 1998 in het gevangenishospitaal van Scheveningen. Vorig jaar juli wees zijn jongere broer Özgür de plek aan waar Marion en Romy begraven lagen, in de duinen tussen Bergen en Egmond.
Özgür gold voor de politie aanvankelijk als de belangrijkste getuige in de zaak, maar werd verdachte, toen bleek dat hij tegen de ouders van Marion van Buuren een andere verklaring had afgelegd dan tegenover de politie.
Toen Özgür de ouders had meegenomen naar de plek waar Marion en Romy waren begraven, vertelde hij hun dat hij 'erbij was', toen moeder en dochter om het leven werden gebracht. Tegenover de politie - en woensdag ook voor de rechtbank - hield Özgür vol dat hij nooit heeft gezegd dat Okan of hijzelf iets met de dood van Marion en Romy te maken heeft. Okan zou hem alleen - geruime tijd na de verdwijning van de twee - de plek hebben gewezen waar moeder en dochter begraven lagen.
De rechtbank in Alkmaar doet 11 juni uitspraak.
Ze hebben alles gedaan om hun dochter en klein dochter terug te vinden.
Okan zat in het criminele circuit en de reden waarom hij zijn vriendin en eigen kind!!! NB ombracht is een vraag voor sick minds...
Bedoel verdorie je eigen kind nb?
Verder om terug te komen op de vraag waarom een meisje uit een net gezin verliefd wordt op zo een gast?
Loverboys...hebben ook bepaalde manieren van omgaan met meisjes dito uit nette millieus en men kan er niets aan doen tis overmacht?
Onzeker maken en dan pakken ze je in?
Gevoelig meisjes trappen hier vaak in...
Dit meisje is vaak mishandelt naar het scheen.Durfde toch niet weg, onder het mom misschien van:"Dan pak ik je kind af"?
Daar gaan veel moeders voor door de knieén...
geloof me..
dat iemand op zijn sterfbed nog niks zegt is dito sick.
Het waarom is onduidelijk, daarbij diegene die jaren terug bij de moord aanwezig zou zijn geweest is de broer van Okan zelf..
Of hij erbij aanwezig was tijdens de moord is nog niet duidelijk maar hij wist waar het graf zou zijn ...
Triest allemaal..
Past goed op uw kinderen mensen!
het is een rare wereld momenteel, en wens die ouders mega veel sterkte..
al die jaren hoop in de bodem geslagen lijkt me ook vreselijk..
Wie vermoord nu zijn eigen kind????????????
De vriendin oke hoor je wel us vaker maar je eigen kind????
wow..
Nou ja heb er verder niet veel woorden meer voor...
Moet er niet aan denken zoiets...
quote:Als men je bedreigd?
Op vrijdag 2 augustus 2002 18:48 schreef proppie het volgende:
Met ALLE respect voor de doden en nabestaanden: Marion heeft haar dood en dat van haar kind een beetje over zichzelf afgeroepen. Na meerdere keren zwaar te zijn mishandeld (zie foto's dossier peter r. de vries) bleef ze aan die gozer plakken. Liefde maakt niet blind, liefde maakt dom!
Ik kan me hier zo pissig over maken..... Tuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is, maar laat dit een wijze les zijn voor de vrouwen en meisjes die op dit moment bij hun zwaar mishandelende partner blijven "omdat ze zo van hem houden"!!!! En zich dan ook nog eens zwanger laten schoppen, om de man in kwestie aan zich te binden......Ik hoop voor de ouders dat ze nu eindelijk rust krijgen.
quote:Jezus .... reed naar de duinen met zijn broer en kind?
Op maandag 5 augustus 2002 10:39 schreef Jane het volgende:
Ik lees vanochtend in de Spits dat de broer tegen de ouders van Marion bekend heeft medeplichtig te zijn geweest.Hij zou door Okan die middag zijn gebeld met het verzoek om op Romy te passen. Dat heeft hij gedaan en later kwam Okan alleen terug, heeft zijn broer en Romy opgehaald en is naar de duinen gereden. Okan zou toen aan zijn broer gevraagd hebben Romy te vermoorden, maar deze heeft dat geweigerd en is weggelopen.
Tegen de politie heeft de broer gezegd dat hij pas een paar maanden later door Okan meegenomen is naar de plek.Afschuwelijk verhaal...
Huillllllll hoe ziek kan een geest zijn...die zit in de hel nu, die gast, wat een walgelijke klootzak...
djeezzzz
quote:Melodrama in optima forma...
Op donderdag 29 mei 2003 01:46 schreef AngelWings het volgende:
Het waren nette mensen die bij vermist op tv waren te zien...Ze hebben alles gedaan om hun dochter en klein dochter terug te vinden.
Okan zat in het criminele circuit en de reden waarom hij zijn vriendin en eigen kind!!! NB ombracht is een vraag voor sick minds...
Bedoel verdorie je eigen kind nb?
Verder om terug te komen op de vraag waarom een meisje uit een net gezin verliefd wordt op zo een gast?
Loverboys...hebben ook bepaalde manieren van omgaan met meisjes dito uit nette millieus en men kan er niets aan doen tis overmacht?
Onzeker maken en dan pakken ze je in?Gevoelig meisjes trappen hier vaak in...
Dit meisje is vaak mishandelt naar het scheen.Durfde toch niet weg, onder het mom misschien van:"Dan pak ik je kind af"?
Daar gaan veel moeders voor door de knieén...
geloof me..
dat iemand op zijn sterfbed nog niks zegt is dito sick.
Het waarom is onduidelijk, daarbij diegene die jaren terug bij de moord aanwezig zou zijn geweest is de broer van Okan zelf..Of hij erbij aanwezig was tijdens de moord is nog niet duidelijk maar hij wist waar het graf zou zijn ...
Triest allemaal..
Past goed op uw kinderen mensen!
Misschien vond ze het wel spannend, zo'n bloeddorstige maniak op haar hielen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |