abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112094889
Ik heb een aankondiging van beschikking gehad, naar mijn idee onterecht.

Ik was aan het vissen op een industrieterrein waar geen parkeerplaatsen aanwezig zijn voor bezoekers.
Het was op een vrijdag, normaal (in het weekend) parkeer ik op het voorterrein bij bedrijven.
Ik dacht netjes te zijn en parkeerde mijn auto in de berm, geen stoeprand aanwezig (dus geen groenstrook!) dus naar mijn idee even de beste oplossing, zodat ik niemand stoor. Parallel met de weg.
Mensen die werkzaam zijn bij de diversen bedrijven stoor ik niet en mijn auto stond niet op de weg, maar netjes in de berm.

Ik kreeg op een gegeven moment vispas controle, van een BOA van de gemeente Hoorn.
Uiteraard alles netjes in orde.
Even een kort (het leek een) vriendelijk gesprek gehad.

Toen ik naar huis wilde rijden zag ik een geel papiertje onder de ruitenwisser zitten.
Uiteraard stond ik totaal perplex en wist niet wat ik fout had gedaan.

"Nummer: R406"
"Omschrijving: "parkeren openbaar groen".

Nou ben ik het hier totaal niet mee eens, aangezien je in de berm mits geen verkeersborden die iets anders aangegeven mag parkeren.
Er zijn geen verkeersborden die aangeven dat je niet in de berm mag parkeren.
Er is geen stoeprand tussen de weg en "het openbaar groen" aanwezig, dus het is sowieso geen groenstrook.
Dus dan mag ik er toch gewoon parkeren?

Zie hier even 2 foto's die ik vanmorgen even geschoten heb, waarop overduidelijk te zien is dat het een berm betreft:

http://oi46.tinypic.com/a1lru9.jpg

http://oi48.tinypic.com/2802hdj.jpg

Denk je het allemaal goed te doen, hebben ze nog wat te zeiken.

Hoe zouden jullie hiermee om gaan en is het inderdaad een onterechte boete?

Erg laf ook dat hij niet tijdens de vispascontrole vroeg of de auto van mij of mijn kennis was. Dit was overduidelijk onze auto, aangezien we met veel visspullen aanwezig waren. En de auto vlakbij de visstek aanwezig was.
We hadden geen zicht op de auto, dus kon ik er helaas niet op af gaan.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:24:56 #2
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_112095184
http://www.flitsservice.n(...)cht-help-t19974.html

Zelfde soort situatie. Misschien ook handig om de plaatselijke APV erbij te pakken.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_112095223
De borden hoeven ook niet overal te staan. Bij het begin van het parkeerverbod is voldoende (en "einde verbod" bij het einde). Dus dat er geen verbodsbord op de foto's te zien is, zegt niks.

En wat betreft het niet vragen of de auto van jou was: je had 'm ook ergens kunnen parkeren. Ik snap niet wat er "laf" is aan het niet vragen. Hij controleerde of jij je visbewijs bij je had. Niet of dat je auto was. Verder kan het natuurlijk ook zijn dat een andere persoon die boete op je auto heeft achtergelaten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112095269
Je mag toch alleen in de berm parkeren buiten de bebouwde kom?
  zondag 27 mei 2012 @ 18:37:13 #5
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_112095579
Inderdaad kinderachtig van die vent dat hij het niet even gezegd had tegen jou.
pi_112096095
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dan is het wss nog openbaar groen.... Dit is gewoon openbaar groen, daar hoeft geen bord voor bij te staan...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 27 mei 2012 @ 18:58:03 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112096194
quote:
Dat dacht ik ook. En dit industrieterrein ligt er neem ik aan binnen?
Zonder borden had je dan gewoon op het asfalt naast het groen mogen parkeren. Gemeente kan die boa beter een functie als tuinman geven trouwens, daar moet heel wat gebeuren.
censuur :O
pi_112096226
Wat een ontzettend droevige boete.
pi_112096249
quote:
Precies. Zou anders lekkere bende worden in allerlei woonwijken met plantsoenen waar geen stoeprand aanwezig is. Geen parkeerplaats beschikbaar zet hem maar lekker in de struiken.

Ik vind het trouwens wel een enorme bende zoals die bermen gemaaid zijn. Of ze zijn nog niet klaar maar wat een onverzorgd beeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door kijkmij op 27-05-2012 19:33:33 ]
  zondag 27 mei 2012 @ 19:14:13 #10
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_112096684
Misschien officieel een terechte boete, maar in de praktijk onzinnig en lullig imo.
Alsof dat openbaar groen op die plek er nog veel slechter van kan worden. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_112096881
Zin om een keertje samen daar te vissen? Woon er vlakbij, stuur maar een pbtje ofzo.
pi_112097321
Wat een watje die agent. :')
pi_112097375
quote:
15s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat een ontzettend droevige boete.
Het is net als voetbal en gele kaarten: hij had hem kunnen geven maar hoefde het niet te doen.
pi_112168412
Dit staat er in het APV van de gemeente Hoorn, versie 2011:

"Artikel 5:11 Aantasting groenvoorzieningen door voertuigen

1.Het is verboden met een voertuig te rijden door of deze te doen of te laten staan in een park of plantsoen of een van gemeentewege aangelegde beplanting of groenstrook.
2.Het verbod is niet van toepassing:

a.op de weg;
b.op voertuigen die worden gebruikt voor werkzaamheden door of vanwege de overheid;
c.op voertuigen, waarmede standplaats wordt of is ingenomen op terreinen welke mede of uitsluitend voor dit doel zijn bestemd.
3.Het college kan van het verbod ontheffing verlenen."

Het betreft geen park, plantsoen, aangelegde beplanting of groenstrook.
Het is een berm en dit wordt dus gewoon gezien als een weg.
Dus dit betekend dat ik hier gewoon mag parkeren.

Iemand nog een tip?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:17:42 #15
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112169306
Ja, in bezwaar gaan tegen de boete met bovenstaand verhaal. En er rekening mee houden dat het voor niets is, dat het je dus geld kost, maar ondertussen jij wel de werkgelegenheid in stand hebt gehouden door het bezwaar in te dienen.
Ook hoi !
  dinsdag 29 mei 2012 @ 15:33:14 #16
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_112169933
Het is een groenstrook.

Je hebt nog kans, er is ook iets "geest van de wet". Die wet is verzonnen om aangelegd parken, plantsoenen en groenstroken te beschermen tegen ongewenst parkeren en vernielingen door voertuig verplaatsingen. Deze situatie is niet de situatie waarvoor deze APV is verzonnen dus is de boete niet na de geest van de wet.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 12:06:53 #17
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_112209331
Het blijft in een groenstrook parkeren binnen de bebouwde kom. Hoe je je hieruit kan praten weet ik niet, maar je kansen schat ik niet erg hoog in.
pi_112494019
In het bestemmingplan van het industrieterrein staat omschreven dat er zowel bermen als groenstroken gerealiseerd gingen worden. Dan mag de gemeente mij duidelijk maken wat de bermen en wat de groenstroken zijn. En of het binnen of buiten de bebouwde kom is doet naar mijn weten niet ter zake. Ik weet genoeg plekken hier in de gemeente, waar binnen de bebouwde kom in de berm geparkeerd wordt en mag. Zelfs vlakbij het centrum! Laat staan op een industrieterrein waar de berm er verschrikkelijk onverzorgd en verwilderd uitziet. Er zijn hier heel wat stukken grasveld met een trottoirband als afscheiding van de weg, veel meer als zonder trottoirband. Sterker nog naar mijn weten is de plek waar ik parkeerde een van de weinige bermen op het gehele industrieterrein.
pi_112542939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:55 schreef thunderdome1996 het volgende:
Dit staat er in het APV van de gemeente Hoorn, versie 2011:

"Artikel 5:11 Aantasting groenvoorzieningen door voertuigen

1.Het is verboden met een voertuig te rijden door of deze te doen of te laten staan in een park of plantsoen of een van gemeentewege aangelegde beplanting of groenstrook.
2.Het verbod is niet van toepassing:

a.op de weg;
b.op voertuigen die worden gebruikt voor werkzaamheden door of vanwege de overheid;
c.op voertuigen, waarmede standplaats wordt of is ingenomen op terreinen welke mede of uitsluitend voor dit doel zijn bestemd.
3.Het college kan van het verbod ontheffing verlenen."

Het betreft geen park, plantsoen, aangelegde beplanting of groenstrook.
Het is een berm en dit wordt dus gewoon gezien als een weg.
Dus dit betekend dat ik hier gewoon mag parkeren.

Iemand nog een tip?
Het betreft wel degelijk een groenstrook.. Een berm is ook een groenstrook (hoe slecht hij ook onderhouden is)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_112726662
Een berm maakt onderdeel uit van de weg, een groenstrook niet.
Een groenstrook wordt gescheiden met de weg d.m.v. een trottoirband, toch?
pi_112727647
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:06 schreef thunderdome1996 het volgende:
Een berm maakt onderdeel uit van de weg, een groenstrook niet.
Een groenstrook wordt gescheiden met de weg d.m.v. een trottoirband, toch?
Dat lijkt me niet noodzakelijk. Volgens Hof Arnhem (31 oktober 1983, VN 1983/2389) moet men onder "berm" verstaan:
Naar 's hofs oordeel dient onder "berm'' naar maatschappelijke opvatting en spraakgebruik te worden verstaan een smalle strook onverharde grond naast de rijbaan van de weg, evenwijdig lopende met de middenas hiervan en bestemd ten dienste van uitwijkende voetgangers of geparkeerd wordende voertuigen.

Als ik je foto bekijk, zie ik geen voetpad, en kan je dus betogen dat het gras bestemd is ten dienste van uitwijkende voetgangers. Een berm dus. Heb je al bezwaar gemaakt?
pi_112965604
In die tekst staat ook nergens dat er een voetpad hoort te zijn... Er staat dat een berm of voor uitwijkende voetgangers is of voor geparkeerd wordende voertuigen.

Vandaag trof ik een stuk of 8 op elkaar gestapelde stelconplaten (2x2m) aan op de locatie waar ik geparkeerd stond. Ook lagen er weet ik het hoeveel trottoirbanden in de berm.
Ik heb het vermoeden dat in ieder geval de trottoirbanden door de gemeente daar zijn neergekwakt.
Het zijn in ieder geval soortgelijke trottoirbanden die worden gebruikt voor groenstroken op het industrieterrein.
pi_112965886
Zie hier:

pi_112968285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:15 schreef thunderdome1996 het volgende:
Zie hier:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En je punt is?
pi_112970097
Ik zou er mijn auto niet mogen parkeren omdat de berm kan beschadigen.
Gemeente flikkert een stapel trottoirbanden op een berg in de zelfde berm, en dat kan geen kwaad.
Oja en grasmaaien doen ze d.m.v. een trakker.
pi_112982116
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:55 schreef thunderdome1996 het volgende:
Ik zou er mijn auto niet mogen parkeren omdat de berm kan beschadigen.
Gemeente flikkert een stapel trottoirbanden op een berg in de zelfde berm, en dat kan geen kwaad.
Oja en grasmaaien doen ze d.m.v. een trakker.

Toch kan je hier geen rechten aan ontlenen, hoe lullig het misschien ook is.
Bovendien bestaat de mogelijkheid dat je auto olie lekt of dergelijke.
pi_113001181
Die trakker kan nog zo goed olie lekken.
En buiten dat, wordt bijna overal in Hoorn in de berm geparkeerd.
Aangezien dit gewoon mag.

Gister de beschikking binnen gehad.
Dus nu even een bezwaarschrift schrijven.
pi_113001495
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:36 schreef thunderdome1996 het volgende:
Die trakker kan nog zo goed olie lekken.
En buiten dat, wordt bijna overal in Hoorn in de berm geparkeerd.
Aangezien dit gewoon mag.

Gister de beschikking binnen gehad.
Dus nu even een bezwaarschrift schrijven.
Hebben we het hier nu over een trakker of een tractor, er zit namelijk nogal een wezenlijk verschil tussen die voertuigen.

Bovendien zit er een verschil tussen stilstand en werken.
Een auto met warme motor kan zelfs brand veroorzaken als deze geparkeerd wordt boven droog gras.
pi_113003982
Ook al zou het niet mogen is het erg triest van die BOA.
Je valt er niets of niemand lastig mee en hindert geen verkeer.

Hij had op z'n minst kunnen vragen of je de auto ergens anders wilde parkeren.

Maar die BOA's zijn over het algemeen erg onredelijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_113226519
Bezwaarschrift is afgelopen dinsdag de deur uit gegaan.
pi_113227060
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:37 schreef junkiexp het volgende:
Ook al zou het niet mogen is het erg triest van die BOA.
Je valt er niets of niemand lastig mee en hindert geen verkeer.

Hij had op z'n minst kunnen vragen of je de auto ergens anders wilde parkeren.

Maar die BOA's zijn over het algemeen erg onredelijk.
BOA staat dan ook voor Bijzonder Onredelijke Ambtenaar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')