abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112094072
Pedofilie is not done in onze cultuur. Gelukkig maar, want de kinderen die seksueel misbruikt worden, krijgen daar altijd voor de rest van hun leven last van.

Pedofilie wordt gezien als een geaardheid, zoals homofilie. En ik vraag me af of het daarmee te vergelijken is.

Mensen beginnen met seksueel opgewonden raken als ze tussen de 10 en 12 jaar zijn. Je bent op die leeftijd zelf nog een kind en het is dan niet gek dat je op leeftijdgenoten valt die zelf ook kinderen zijn. Een 15-jarige vindt iemand van 40 stokoud, maar iemand van 25 kan iemand van 40 wel aantrekkelijk vinden. Als 40-jarige kan je ook op jonger vallen, maar je stelt jezelf dan wel een grens: niet jonger dan 18 jaar!

Ik denk dat het iets moreels is en ook met empathie te maken heeft. Misschien is het niet moreel (aangeleerd), maar instinctief. Ik denk dat gezonde volwassenen tegenover kinderen altijd min of meer een soort beschermende rol aannemen.

Mijn stelling is dat pedofielen zich allereerst emotioneel niet goed hebben ontwikkeld en emotioneel gezien niet echt volwassen geworden zijn. Ze kunnen zich wel volwassen gedragen, zodat de omgeving niet zal kunnen vermoeden dat ze pedofiele gevoelens hebben, maar dat is meer een soort van toneelspel. Ten tweede zijn ze sociopathisch: ze kunnen zich onvoldoende inleven in hoe een kind het zal beleven als het seksueel misbruikt wordt.
pi_112094163
Je haalt het verkeerde aan:
Pedofielen hebben de gedachten;

terwijl

Pedoseksuelen de handelingen uitvoeren.
Google is your friend, abuse your friends
pi_112094164

[ Bericht 100% gewijzigd door autodief op 27-05-2012 17:48:01 ]
pi_112094224
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:47 schreef autodief het volgende:
Ga geen mensen beschermen die et niet waard zijn om te leven.
Doe ik dat dan?

Ik vind het juist goedpraterij als er gezegd wordt dat het een geaardheid is waar ze niks aan kunnen doen.
pi_112098272
quote:
5s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:43 schreef Pulzzar het volgende:

Ik denk dat het iets moreels is en ook met empathie te maken heeft. Misschien is het niet moreel (aangeleerd), maar instinctief. Ik denk dat gezonde volwassenen tegenover kinderen altijd min of meer een soort beschermende rol aannemen.
Ik denk dat het vooral moreel is. Evolutionair gezien is het voor een 40 jarige goed fokken met een 15 jarige. Erg vruchtbaar en onderdanig. Cultureel gezien volg je met je ogen de dame onder het mom van 'lekker ding, maar te veel jong' en voel je er verder weinig klik mee.

En gelukkig maar. Is toch kut als je als 15-18 jarige jongen moet concurreren met 30+ers om de gunsten van het leukste klasgenootje van de school :')
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')