abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2012 @ 00:25:04 #1
296894 Xblister
Simply the best..
pi_112074264
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ml-etje op 27-05-2012 09:49:52 ]
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
pi_112074630
Dag Xblister :W als jij en Drumstick normaal kunnen posten van harte welkom!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 27 mei 2012 @ 00:33:54 #3
296894 Xblister
Simply the best..
pi_112074731
quote:
14s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:31 schreef Ml-etje het volgende:
Dag Xblister :W als jij en Drumstick normaal kunnen posten van harte welkom!
Sorrie misschien iets te ver gegaan, leek ons leuk om hem aan te passen.

Maar er gerust iets normaals van als je wil.
Roll with the fastest
I'm the baddest who rolls with the madness
pi_112074814
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 00:33 schreef Xblister het volgende:

[..]

Sorrie misschien iets te ver gegaan, leek ons leuk om hem aan te passen.

Maar er gerust iets normaals van als je wil.
Reeds gedaan ;)
pi_112076587
De OP is ook verkloot.
Ja doei.
pi_112076765
exit xblister, arme jongen. Hij heeft al zo zwaar. ;(
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Vis een optie? zondag 27 mei 2012 @ 01:55:57 #7
70532 loveli
N
pi_112078332
quote:
13s.gif Op zondag 27 mei 2012 01:13 schreef motorbloempje het volgende:
De OP is ook verkloot.
Een goede troll had er meer werk van gemaakt :+

Bedtijd, duf konijn hier reed m'n straat bijna voorbij.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 27 mei 2012 @ 01:58:06 #8
70532 loveli
N
pi_112078395
En voor de trollz: wat zijn jullie stats, wat is jullie doel, hoe denken jullie dat te bereiken en lusten jullie broccoli?
Snelle PiHi-check: minecraft, Diablo, BB. Weet ik ook weer in welk hokje ik ze kan stoppen.
crap in = crap out
pi_112078671
Stats zal wel niet BP enzo zijn hier dus; 1.89m en 88,5kg, ik probeer op een lager bf% te komen voor de zomervakantie. en jij?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  Vis een optie? zondag 27 mei 2012 @ 02:11:32 #10
70532 loveli
N
pi_112078773
1.78 en 65. Kilo, niet leeftijd.
crap in = crap out
pi_112079411
BP mag ook wel :) maar dan ook DL en SQ graag.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112080541
Gooddmorningggg! Ik weet het zeker: Ik ben lactose intolerant.... Al tijden heb ik enorme buikklachten waarvan ik dacht dat ik die gewoon heb opgelopen door mijn eetstoornis.... Nu kreeg ik de laatste tijd weer enorm veel last van puistjes en het zou wel eens door mijn whey shakes kunnen komen...Nu kreeg ik altijd al wel een opgeblazen gevoel van dat spul sowieso.....maargoed, wanneer heb ik geen last van mijn buik?? Nu ben ik door het puistjes verhaal gestopt met de whey voor vijf dagen, en ook met yoghurt en kwark en voelde me beduidend beter, mijn huid trekt ook weer bij. Nu wilde ik gisteren weer beginnen met yoghurt want daar had ik nooit echt last van naar mijn idee, at het tenslotte zowat twee a drie keer per dag......Pijn in mijn pens!!!!! Net weer yoghurt met muesli gegeten en lassssttt.... Nu merk ik dus het verschil..... wat een ellende. Dat word aan de ellendig dure soja producten gaan......;( Aangezien ik echt niet zonder zuivel kan....bah.

En ik maar denken dat ik met die ellendige buik moest leren leven en ik het mezelf had aangedaan... Ik merk het nu zelfs ook met philadelphia spread enzo!! Instant opgeblazen borrelbuik....
  zondag 27 mei 2012 @ 08:00:26 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112080554
Heftig Siral! Gelukkig ben je er nu wel achter :Y.

Ik vond het gisteravond een leuk plan om met gordijnen open te slapen. Nu not so much :')
Niet meer actief op Fok!
pi_112080579
Goedemorgen!
Lijstje van gister
O: 1 zachtgekookt eitje, dubbele boterham hagelslag
L: salade met groenten, ei en 2 plakjes bacon
T: ranja
D: bbq: 2 merguezworstjes, kipspiesje, groentespiesje, speklap, nog een worstje, brood, salade, tzatziki, turkse yoghurt met aardbei en paar biertjes

Vandaag wel jillian en minder eten.
pi_112080899
Dag slankies! Een goedemorgen vanuit Stourbridge, UK. Begin wakker te worden na een lange dag. Gister foto's gemaakt en we zijn al een eind op weg voor het album. Daarna aan de bier en indiaas eten ( om half twaalf) :') vandaag nog wat andere locaties bekijken. Rond 6 uur lokale tijd weer richting huis! Alles goed hier? Ik lees wel weer bij als ik thuis ben. ;)
pi_112080946
Morning!

Balen Siral. Ik heb t zelf met koemelk. Je hebt wel veel vervangers en bij AH zelfs lactosevrije melk. Alleen voor kwark moet je ff goed alternatief verzinnen.
Pas wel op met teveel sojaproducten, want een overdaad aan soja is ook niet goed. Krijg ik ook weer klachten van bijvoorbeeld.
Be someone that makes you happy
pi_112080953
Goedemorgen! Wat vervelend Siral!
pi_112080968
Planning:
S: hardlopen 11-11-11 (met nieuwe korte broek *), loopt heerlijk!)
O: Yoghurt met appel, 2 muesli-crackers met hütenkäse/fricandeau (en komkommer)
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met hütenkäse/gerookte kip, 2 kleine roggebrood met fricandeau, 1 muesli-cracker met hütenkäse (en komkommer)
T: Salade van veldsla, komkommer, zongedroogde tomaten, zachte geitenkaas en olijven
D: Spinazie, opgebakken aardappeltjes, varkenshaas (voor het eerst dat ik varkenshaas eet, ben benieuwd :P).
T: Bak optimel kwark met diepvrieszomerfruit
  Vis een optie? zondag 27 mei 2012 @ 09:20:14 #19
70532 loveli
N
pi_112080989
Siral, zeker weten dat het lactose is? Lactose-intolerantie betekent (volgens mij) dat je geen/minder lactose kunt afbreken. Sommige mensen hebben last van melkeiwit (caseine) en niet van lactose. Yoghurt wordt gemaakt door bacterien aan melk toe te voegen, die lactose omzetten. Daarom zijn zure zuivelproducten voor sommigen beter te verdragen dan niet-zure zuivel. Omdat het op een gegeven moment te zuur wordt voor de bacterien, woedt niet alle lactose omgezet. Per persoon is het verschillend hoeveel lactose hij kan verwerken.

Tarwe is vrij agressief voor darmen en geeft vergelijkbare klachten als voor caseine (als je het een niet goed verdraagt, heb je vaak ook last van het ander). Het zou zomaar kunnen dat het niet de Philadelphia was, maar de tarwe uit het brood waarmee je het spul at.

Als de caseine uit melk de boosdoener is, dan kun je geitemelk wel (/beter) verdragen. Daar zit wel lactose in, als dat de boosdoener is, merk je het ook. Of je laat het testen ipv zelf uitproberen. Weet niet hoe het caseinegehalte in whey is.

[ Bericht 5% gewijzigd door loveli op 27-05-2012 09:28:34 ]
crap in = crap out
pi_112081036
G'morgen! Lijstje!
Gisteren:
O: bruin bolletje met 30+ kaas
L: 1 twee ]volkoren boterhammen met filet americain sla en ui en eentje met een gekookt eitje
T: volle kwark met diepvriesaardbeitjes
T: 2 cracottes met kiri kaas (soort roomkaas) en paprika

S: klein rondje hardlopen 5,5 km.
T: wodka/katjang glas mandarijnsap
D: iets met de aubergine en courgette die ik nog heb liggen. Maar ik moet werken, dus ik denk dat ik de lasagne te veel werk vind om te maken. mihoen met chinese wokgroenten in oester/vissaus en 2 gebakken eieren
T: verse ananas stroopwafel

Vandaag:
O: bruin bolletje met kaas
L: 2x volkoren brood met filet A., sla en lente ui
T: volle kwark met diepvriesaardbeitjes
T: verse ananas
T: wodka, katjang
D: kiprollade, gegrilde aubergine/courgette met parmezaanse kaas, groene sla met ui, tomaat en dressing
S: hele nacht dansen
pi_112081250
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:10 schreef An24 het volgende:
Dag slankies! Een goedemorgen vanuit Stourbridge, UK. Begin wakker te worden na een lange dag. Gister foto's gemaakt en we zijn al een eind op weg voor het album. Daarna aan de bier en indiaas eten ( om half twaalf) :') vandaag nog wat andere locaties bekijken. Rond 6 uur lokale tijd weer richting huis! Alles goed hier? Ik lees wel weer bij als ik thuis ben. ;)
Mogge!! *O* zonnnn!

Heerlijk An! Geniet!

quote:
13s.gif Op zondag 27 mei 2012 01:13 schreef motorbloempje het volgende:
De OP is ook verkloot.
Dan pas je hem toch aan?

@ Siral, een zelfdiagnose dus?
pi_112081353
Zat/zit mobiel, zal straks even doen.
Ja doei.
pi_112081371
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2012 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Zat/zit mobiel, zal straks even doen.
Al gedaan ;)
pi_112081384
Mogge! Vandaag geen werk, dus eindelijk zon. *O*
  zondag 27 mei 2012 @ 09:59:14 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112081402
Net ingesmeerd, dus ga zo naar buiten :9. Heb voor het eerst een spray gebruikt ipv zonnemelk, omdat die minder plakkerig zou zijn. Lijkt te kloppen. Nadeel is alleen dat het zo snel intrekt dat ik niet meer weet wat ik wel en niet heb ingesmeerd :'). Ben benieuwd hoe het straks in de zon aanvoelt. Zoek nml nog een goeie zonnebrand voor tijdens het hardlopen. Niet echt fijn als alles naar beneden loopt zodra je gaat zweten. Heb wel al iets gevonden, Vision, maar weet niet of je dat bij de gewone drogist kunt kopen.

Oh, verbrandt dat randje onder de haargrens ook altijd bij jullie? }:| Heb echt zo'n rode streep daar.

[ Bericht 6% gewijzigd door Viking84 op 27-05-2012 10:04:42 (dt-fout :o) ]
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')