Volgens mij zijn er in het verleden vaker incidenten geweest met agenten die niet gefilmd wilden worden tijdens werkzaamheden. Op zich mag het wel, maar agenten kunnen soms moeilijk gaan doen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:15 schreef Niek... het volgende:
De politie die je verzoekt weg te gaan, die zal niet willen dat je het filmt. Moet je hier naar luisteren? Aangezien je op de openbare weg filmt.. en als je filmt wil het niet zeggen dat je het per se op internet zet.
Nee, je filmt het om 's avonds bij een biertje het aan je familie te laten zien als een alternatief dia-avondje, geloof je jezelf?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:15 schreef Niek... het volgende:
De politie die je verzoekt weg te gaan, die zal niet willen dat je het filmt. Moet je hier naar luisteren? Aangezien je op de openbare weg filmt.. en als je filmt wil het niet zeggen dat je het per se op internet zet.
Je hebt moeite met lezen?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:19 schreef Niek... het volgende:
Dus als ik een stel agenten/stadtoezichthouders iets onrechtvaardigs zie doen, zou ik ze op film mogen zetten? Ook al willen ze dat niet?
Nee, dat lijkt mij niet uit te maken. De agent kan een vermoeden hebben dat je iets anders wilt doen ermee, maarja aangezien je het nog niet op internet hebt gezet lijkt het me tot dan niet strafbaar..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, je filmt het om 's avonds bij een biertje het aan je familie te laten zien als een alternatief dia-avondje, geloof je jezelf?
Maar dat is dus precies wel gebeurd met dat filmje van die Italiaanse toerist in A'dam!quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:15 schreef Niek... het volgende:
Als dat zo was, zouden alle journalisten ander werk kunnen zoeken.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:21 schreef Devv het volgende:
Als de politie zegt dat je moet opbokken dan moet je ook gewoon stoppen met filmen en niet het principiële mannetje uit gaan lopen hangen.
Goeie reclame voor Nederlandquote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:48 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies wel gebeurd met dat filme van die Italiaamse toerist in A'dam!
http://www.at5.nl/artikel(...)ietsende-toerist-aan
Bah, schandaligquote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:48 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies wel gebeurd met dat filmje van die Italiaanse toerist in A'dam!
Jep, hierdoor vroeg ik me ook af wie er nu gelijk had. De filmer of de agent..quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:48 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Maar dat is dus precies wel gebeurd met dat filmje van die Italiaanse toerist in A'dam!
Wees blij dat ze er niet gelijk op los slaanquote:
Voor de duidelijkheid had je die link ook direct in je OP kunnen posten.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:21 schreef Niek... het volgende:
[..]
Jep, hierdoor vroeg ik me ook af wie er nu gelijk had. De filmer of de agent..
edit: Slap optreden van de agenten..
quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:25 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid had je die link ook direct in je OP kunnen posten.
Strafbaar wellicht niet maar ongepast zeker wel, zeker als je het voor je eigen vermaak doet.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:22 schreef Niek... het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij niet uit te maken. De agent kan een vermoeden hebben dat je iets anders wilt doen ermee, maarja aangezien je het nog niet op internet hebt gezet lijkt het me tot dan niet strafbaar..
Je mag gewoon filmen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 16:44 schreef kijkmij het volgende:
Ik denk dat het niet mag. Als je iemand filmt (politie of een burger) en die verzoekt je daarmee op te houden dan denk ik dat je daar gehoor aan moet geven. Privacy en dat soort geleuter.
Paar weken geleden was in overigens in de hoerenbuurt hier in Groningen een auto tegen een gevel aan geramt. Op een van die websites stond die auto er met kenteken op. Ik dacht "dat zal die man leuk vinden". Maar toen dacht ik ook al "mag dat zomaar?" Want die foto's worden natuurlijk door andere mensen bekeken (buren, collega's, familie, vrienden). En dan sta je er helemaal gekleurd op.
p.s.
in sommige winkels staat aangegeven dat er cameratoezicht is. In de binnenstad van Groningen trouwens in de hele binnenstad. Maar dat staat dan met borden aangegeven en kun je zelf de keuze nog maken of je een winkel ingaat of de binnenstad in.
"Police brutality"quote:
Men heeft het behoorlijk laten escaleren, de politie zou professioneel genoeg moeten zijn om niet tot een arrestatie over te hoeven gaan van iemand die de verkeerde kant op fietst.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:04 schreef Devv het volgende:
[..]
"Police brutality". Ik zie alleen een aanhouding met verzet.
Hij gaf geen ID.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Men heeft het behoorlijk laten escaleren, de politie zou professioneel genoeg moeten zijn om niet tot een arrestatie over te hoeven gaan van iemand die de verkeerde kant op fietst.
Een waarschuwing zou genoeg moeten zijn, tenzij die Italiaan natuurlijk geflipt is maar die zag er toch wel redelijk relaxed uit voor een Italiaan
Jammer dat het niet vanaf het begin gefilmd is, dat zou de context beter zichtbaar maken.
Daarom zou ik ook graag het begin zien.quote:
Dan kan je ook zo eindigen als die toeristquote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:54 schreef Devv het volgende:
Ik bedenk mij ineens dat ik eigenlijk nooit een identificatiebewijs op zak heb.
Je ziet de professionele frustratie bij dat soort mensen.quote:Op zondag 27 mei 2012 06:17 schreef Spezza19 het volgende:
Die bromsnor op het eind.... Kent duidelijk de wet niet en dat moet dan de wet dienen...
Klopt, alleen publicatie kan lastiger zijn als 1 van de geportretteerde een wezenlijk belang heeft wat daardoor wordt geschaad.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:37 schreef Wokkel het volgende:
Je mag altijd filmen op straat mits je niemand hindert, agenten hebben daar niets over te zeggen.
En achteraf maar zeiken dat de politie willekeurig mensen lastig valt en dat er niks aan word gedaan.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 15:21 schreef Devv het volgende:
Als de politie zegt dat je moet opbokken dan moet je ook gewoon stoppen met filmen en niet het principiële mannetje uit gaan lopen hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |