abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:44:55 #1
208890 June.
Seriously?
pi_112045255

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)

bron: wikipedia
Cheers! c_/
Shine bright like a diamond.
pi_112045283
Sunshine indeed O+ Straks weer lekker in de tuin zitten. Ben al aardig bruin! :o
Ja doei.
pi_112045415
Battersea Park is best relaxed inderdaad, ik loop er altijd doorheen als ik een rondje hardloop. Maar liever ga ik natuurlijk richting Richmond Park, dat is pas echt relaxed.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:59:30 #4
208890 June.
Seriously?
pi_112045427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 09:58 schreef Bajskorv het volgende:
Battersea Park is best relaxed inderdaad, ik loop er altijd doorheen als ik een rondje hardloop. Maar liever ga ik natuurlijk richting Richmond Park, dat is pas echt relaxed.
Haha, er is altijd baas boven baas ;)
pi_112045480
Zeker, zo even op de racefiets stappen en dan mijn rondjes Richmond doen! Heerlijk met dit weer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_112045843
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:10 schreef Individual het volgende:
Ze waren de kabelbaan afgelopen week aan het testen. Nu nog een extra brug en tunnel voor autoverkeer tussen noord en zuid.

Naar LCY was je vast met de DLR. ;)
Err... Ja. Ding op rails waar een Oyster Card in gaat. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 12:50:15 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112048411
En nu een heat wave tot November! 8-)

Ik zat net buiten in de zon te lezen hoe de nobele Prins van Oranje de verschrikkelijke King James II verdreef naar Frankrijk voor zijn eigen veiligheid en London overnam. Wij Nederlanders zijn helden! w/
reset
  zaterdag 26 mei 2012 @ 17:30:49 #8
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_112055388
Nee alsjeblieft geen hitte golf tot November.
Al die Schotten hier weten niet wat ze met zichzelf aan moeten aangezien het hier ook zo'n 23 graden is nu.
Next time Gadget, next time.....
pi_112055433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 17:30 schreef Superslechterik het volgende:
Nee alsjeblieft geen hitte golf tot November.
Al die Schotten hier weten niet wat ze met zichzelf aan moeten aangezien het hier ook zo'n 23 graden is nu.
Schotse meisjes zeker in paniek want nog minder aantrekken kan echt niet..

Al veel van die rode kreeften gespot vandaag. Hoe moeilijk is zonnebrand olie kopen ook he voor de gemiddelde GB bewoner :P
pi_112056797
Oh, dan ben ik als kreeft goed geïntegreerd! *) al heb ik wel gesmeerd. 't Hielp alleen niet _O-
Ja doei.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 20:09:39 #11
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_112060139
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 17:32 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Schotse meisjes zeker in paniek want nog minder aantrekken kan echt niet..

Al veel van die rode kreeften gespot vandaag. Hoe moeilijk is zonnebrand olie kopen ook he voor de gemiddelde GB bewoner :P
Ik weet niet of ze dit in Engeland ook doen, maar hier lopen de meisjes rond met een spijker short met een hoge taille alleen dan zo hoog dat de billen er dus uithangen..
Het zijn ook altijd de stevige meisjes die dit doen.
Of van die elastische rokjes terwijl ze minimaal 110 wegen.

Fijn voor ze dat ze zo lekker in hun vel zitten maar ik hoef je kont niet te zien.

Mijn vriend is Schots en wil ook gewoon niet meer naar buiten nu. :')
Hij stelde zelfs voor om boodschappen online te bestellen bij Asda.
Hermit life for the win.
pi_112060976
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:09 schreef Superslechterik het volgende:
Mijn vriend is Schots en wil ook gewoon niet meer naar buiten nu. :')
Hermit life for the win.
_O- _O-

Je beschrijving klinkt op zich bekend ja, heb dat hier ook wel gezien.
pi_112061082
Hier vooral heel veel leggings, ook bij meisjes van >100kg

Ik ben al niet de dunste op deze aardkloot, maar eer ik een legging draag moet er nog 20kg vanaf ofzo :') leggings zijn al niet sexy, maar als je ze draagt moet je wel écht een goed figuur hebben om ze 'goed' te kunnen dragen.
Ja doei.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 21:32:34 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112064289
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 20:09 schreef Superslechterik het volgende:

Sowieso! Al mijn boodschappen komen van deliveries van vooral Tesco en zo nu en dan Ocado of Sainbury's. ASDA heb ik wel gedaan, maar te vaak hadden ze het verkeerd dus dat doe ik niet meer. En eens per week krijg ik mijn vlees en groenten van Abel & Cole en die hebben de sleutel van het 'stroomhok' want dan ben ik aan het werk.

Een tijd geleden eens gekeken op ah.nl en wat hebben die weinig keuze en weinig informatie zeg vergeleken met de Britse supermarkten!
reset
pi_112081605
Aan alle lieden die in de UK verblijven. Is al te merken dat London er helemaal
klaar voor is als straks al die duizenden toeristen de Spelen komen bezoeken en
hoe is het verkeer in London centrum geregeld en heeft men de prijzen in allerlei
winkels al flink verhoogd in aanloop naar?
  zondag 27 mei 2012 @ 10:51:48 #16
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112082189
Ze zijn al aan het testen voor de spelen en omdat ik in een Olympisch gebied woon is dat te merken. Ik woon naast Greenwich Park en dat wordt op het moment helemaal volgebouwd. Tijdens de spelen gaan ze een paar hoofdwegen afsluiten voor Olympisch verkeer en die wegen zijn altijd al druk, dus dat gaat een puinhoop worden.

Dit is vooral Oost en Zuid-Oost dus het centrum heeft er minder last van, maar zal ook vast wat merken. Van prijsverhogingen merk ik weinig.

Van mij mag de corrupte IOC naar (meer) corrupte landen, maar niet hier. Het zijn geen spelen voor het voetvolk, maar spelen voor VIPs en sponsoren.

Mijn buurt wordt iig goed beschermd met suface to air missiles en een groot marineschip.. 8)7
reset
pi_112082199
quote:
15s.gif Op zondag 27 mei 2012 10:16 schreef Iwanius het volgende:
Aan alle lieden die in de UK verblijven. Is al te merken dat London er helemaal
klaar voor is als straks al die duizenden toeristen de Spelen komen bezoeken en
hoe is het verkeer in London centrum geregeld en heeft men de prijzen in allerlei
winkels al flink verhoogd in aanloop naar?
Ik verblijf in het UK, maar geen idee hoe het er in London aan toe gaat.
Ja doei.
pi_112083327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 21:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Sowieso! Al mijn boodschappen komen van deliveries van vooral Tesco en zo nu en dan Ocado of Sainbury's. ASDA heb ik wel gedaan, maar te vaak hadden ze het verkeerd dus dat doe ik niet meer. En eens per week krijg ik mijn vlees en groenten van Abel & Cole en die hebben de sleutel van het 'stroomhok' want dan ben ik aan het werk.

Een tijd geleden eens gekeken op ah.nl en wat hebben die weinig keuze en weinig informatie zeg vergeleken met de Britse supermarkten!
Is Ocado wat? Ik heb er nooit besteld, maar heb het idee dat het ontzettend overpriced is.

Andere vraag nog, als je treinkaartjes boekt via thetrainline en er zit een tube rit op de route, is die dan inbegrepen? Heb er geen aparte kaartjes voor gehad.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 27 mei 2012 @ 12:17:06 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112084049
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:47 schreef jakkop het volgende:

[..]

Is Ocado wat? Ik heb er nooit besteld, maar heb het idee dat het ontzettend overpriced is.

Andere vraag nog, als je treinkaartjes boekt via thetrainline en er zit een tube rit op de route, is die dan inbegrepen? Heb er geen aparte kaartjes voor gehad.
Ocado claimt hetzelfde prijsniveau als Tesco, maar heeft wat Waitrose dingen die wat duurder zijn. Sommige Waitrose dingen zijn zelfs goedkoper dus het is even goed kijken. ;)

Iedere supermarkt heeft weer dingen die de ander niet heeft en verschillende prijzen voor wat ze wel allemaal hebben.

Je mag ze gratis en vrijblijvend bekijken. ;)

-Als je je treinkaartje van een locatie boekt waar je met de tube moet zat dat bij mij er altijd bij.
reset
pi_112084155
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 12:17 schreef Individual het volgende:
Je mag ze gratis en vrijblijvend bekijken. ;)
Ja maar das zoveel werk :P
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_112116441
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 11:47 schreef jakkop het volgende:

[..]

Ocado vind ik niet overpriced, het is meestal goedkoper dan de Waitrose zelf. Daarbij bespaar ik snel geld online omdat ik makkelijker prijzen vergelijk, aanbieding spot, etc. Ik koop waarschijnlijk tot 50% online in, gewoon eens in de zoveel tijd met name de grote items bestellen en lekker niet hoeven te sjouwen.
  maandag 28 mei 2012 @ 14:16:30 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112125127
Ocado heeft veel Waitrose producten, maar is geen Waitrose. Die hebben zelf ook een delivery service, maar heb ik nog nooit gebruikt.

Ocado vult Waitrose producten aan met normale merkproducten zonder via Waitrose te gaan en kunnen daardoor 'goedkoop' blijven. Sommige van die Waitrose eigenmerkproducten zijn zelfs goedkoper dan bij Tesco bv.
reset
  maandag 28 mei 2012 @ 14:36:27 #23
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_112125988
Hier in Glasgow hangen overal posters en vlaggen voor de spelen in London. :')

Ook vind ik de "Come to Scotland" reclames op tv (bbc scotland) erg ehm vreemd.
pi_112126328
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:16 schreef Individual het volgende:
Ocado heeft veel Waitrose producten, maar is geen Waitrose. Die hebben zelf ook een delivery service, maar heb ik nog nooit gebruikt.

Ocado vult Waitrose producten aan met normale merkproducten zonder via Waitrose te gaan en kunnen daardoor 'goedkoop' blijven. Sommige van die Waitrose eigenmerkproducten zijn zelfs goedkoper dan bij Tesco bv.
Ik weet niet of je specifiek op mij reply-de, maar ik was me hier inderdaad van bewust. Echter, veel Ocado shoppers blijven de Waitrose shoppers, omdat Ocado vroeger de enige bezorgdienst voor Waitrose was natuurlijk. Dus ik vergelijk vooral die twee.
  maandag 28 mei 2012 @ 16:59:30 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112130963
Was geen specifieke reply, slechts een aanvulling op de online shopping ervaring. ;)
reset
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:20:56 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112207373
O-) zich ook meld :)! Per 3 juli met de twee kinders naar Engeland verkassen :)! Hertfordshire *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:32:20 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112207907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:20 schreef _evenstar_ het volgende:
O-) zich ook meld :)! Per 3 juli met de twee kinders naar Engeland verkassen :)! Hertfordshire *O*
Hertfordshire (Hertford) is mooi. Enjoy!

Gaan er nog KAAers naar een jubilee street party, de floatilla op de rivier of iets anders jubilee-ish?
reset
pi_112208227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Gaan er nog KAAers naar een jubilee street party, de floatilla op de rivier of iets anders jubilee-ish?
Nope. Ik vlieg zo richting A'dam voor werk, dan naar Stockholm voor wat prive zaken dit weekeinde en vervolgens spendeer ik mijn bank holiday's weer in A'dam. Jubilee is vast leuk, maar twee vrije dagen gebruik ik liever even om te chillen in A'dam...
  woensdag 30 mei 2012 @ 13:44:53 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112213306
De gouden jubilee in 2002 ben ik ook naar NL gevlogen en vind het achteraf gezien wel jammer dat ik daar niet bij was. Ik was wel bij 2-2-2002 in Amsterdam. :P
reset
pi_112214697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 13:44 schreef Individual het volgende:
De gouden jubilee in 2002 ben ik ook naar NL gevlogen en vind het achteraf gezien wel jammer dat ik daar niet bij was. Ik was wel bij 2-2-2002 in Amsterdam. :P
Mijn communal garden heeft niks met de Jubilee, maar wel een groot tuinfeest later in juni! Verder wordt het toch weer vooral knetterdruk, en kan je nergens heen gedurende 2 dagen... Zal best leuk zijn, maar het doet me niet genoeg om tegen de rotzooi op te wegen.
pi_112214774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:32 schreef Individual het volgende:

[..]

:N ben m'n scriptie aan 't afronden en moet daar echt álle tijd en energie in steken die ik nog over heb :') ;(
Ja doei.
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:33:23 #32
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112215413
Mijn weg wordt afgezet en er komen een hele bende vrienden street party vieren. De union jack bolhoedjes liggen al klaar. *O*
reset
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:57:32 #33
208890 June.
Seriously?
pi_112219951
Ik heb een tripje Bath geboekt, dus vertrek ook uit Londen. Maandagavond ben ik terug, en ik wilde eigenlijk nog naar dat concert in Buckingham palace kijken ergens op een groot scherm in een park, maar het weer schijnt butt te zijn.
pi_112225703
Kakzooi, ik hoor net dat de eigenares het hele pand gaat verkopen. Zat er al aan te komen met haar 98 jaar, maar toch balen. Nu over 7 maanden weer op zoek naar iets nieuws, compleet geen zin in...
  woensdag 30 mei 2012 @ 18:35:38 #35
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_112227838
Ik krijg dubbel uitbetaald als ik werk, dus dat wordt mijn Diamond Jubilee.

Hoewel ik zondag nog wel een paar uur vrij heb maar naar de river pageant kijken zal er wel niet inzitten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_112239764
Prachtige kaart van Londen als iemand daar ook van houdt:
http://d4k7s9ho8qact.clou(...)Map-small.jpg?9d7bd4
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:12:22 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112240440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:04 schreef Monopoly_Man het volgende:
Prachtige kaart van Londen als iemand daar ook van houdt:
http://d4k7s9ho8qact.clou(...)Map-small.jpg?9d7bd4
Ik woon in leafy saaf east. ^O^
reset
pi_112241522
Is die te koop?
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:09:40 #39
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112247175
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:26 schreef zeebeschuit het volgende:
Is die te koop?
Ik zat ook eens te kijken: http://www.lovelyjojos.com/product/we-love-you-london
reset
pi_112249645
quote:
Briljant, die gaat op de shopping list.
pi_112255918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 21:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Laatst een iets mindere levering groenten van A&C gehad, een klein bosje slappe radijs en slappe kool. Vind de groenten wel vaker ietsje tegenvallen maar hun vlees en vis is heerlijk!
all your heroes are whores
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:25:28 #42
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112256451
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:08 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

Laatst een iets mindere levering groenten van A&C gehad, een klein bosje slappe radijs en slappe kool. Vind de groenten wel vaker ietsje tegenvallen maar hun vlees en vis is heerlijk!
So far so good. Ik krijg elke week een levering en behalve dat de laatste keer de parika's aan de kleine kant waren en 1x de beef wat oud was heb ik geen klachten gehad. Het verschil met supermarkt vlees is enorm. Stuur ze een email of bel ze, ze zijn erg goed in klachtenafhandeling.
reset
pi_112257353
quote:
Ik heb hem maar besteld, leuk aandenken voor later. Zeker omdat meeste verwijzingen tijdelijk van aard zijn en dus mijn tijd in Londen goed beslaan.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:58:18 #44
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112257641
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb hem maar besteld, leuk aandenken voor later. Zeker omdat meeste verwijzingen tijdelijk van aard zijn en dus mijn tijd in Londen goed beslaan.
Ik zit er wel over te denken, maar ik heb al zoveel 'troep'! Het zou mooi in de hal passen, maar ik moet eerst eens kijken of ik er een mooie lijst voor kan vinden. Ik zit me ook te bedenken of er een picture rail is in de hal.. Het zou een mooie 'binnenkomer' zijn. To do lijst.. :P
reset
pi_112257841
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:58 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik zit er wel over te denken, maar ik heb al zoveel 'troep'! Het zou mooi in de hal passen, maar ik moet eerst eens kijken of ik er een mooie lijst voor kan vinden. Ik zit me ook te bedenken of er een picture rail is in de hal.. Het zou een mooie 'binnenkomer' zijn. To do lijst.. :P
Ik weet mezelf meestal goed in te houden, alles is vrij relaxed bij mij thuis. Maar goed, in Amsterdam heb ik nauwelijks iets hangen en daar wilde ik nog iets uit Londen hebben.
pi_112258845
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:25 schreef Individual het volgende:

[..]

So far so good. Ik krijg elke week een levering en behalve dat de laatste keer de parika's aan de kleine kant waren en 1x de beef wat oud was heb ik geen klachten gehad. Het verschil met supermarkt vlees is enorm. Stuur ze een email of bel ze, ze zijn erg goed in klachtenafhandeling.
Ook waar. Een keer waren 4 van de 6 eieren gebroken, heb ze een fotootje gestuurd en kreeg meteen een doosje gratis. Over het supermarktvlees ben ik ook totaal niet te spreken hier, behh!
pi_112258857
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Waar in Hertfordshire? :D
pi_112259155
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:30 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

Net boven Londen.
pi_112259168
quote:

[..]

Ook waar. Een keer waren 4 van de 6 eieren gebroken, heb ze een fotootje gestuurd en kreeg meteen een doosje gratis. Over het supermarktvlees ben ik ook totaal niet te spreken hier, behh!
Waitrose vlees is nog aardig te doen, andere supermarkten zie ik nauwelijks en zeker nooit voor vlees of vis.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:48:10 #50
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112262078
quote:

[..]

Hatfield :)!
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:52:17 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112262292
Mijn jubilee weekend.. Dinsdag werken want ik krijg er een dag voor terug.

Het is toch afgelopen met het mooie weer, geen zin in verregende streetparties. :P
Resistance is futile.
pi_112262870
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:48 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Hatfield :)!
Oh, da's vlakbij! Ik woon in St Albans :D
pi_112264384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Net boven Londen.
Duh, ik las de post verkeerd...
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:30:07 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112266651
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:03 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

Oh, da's vlakbij! Ik woon in St Albans :D
:D je bent vast wel bij de galleria geweest ;) Nando's :9

Ik Ben nog niet bij die harvester geweest. -O- frankie en bennys is kut daar.. Bij Stevenage veel beter ;)
pi_112267620
Ben nog nooit bij Nando's geweest, eerlijk gezegd. Er ligt er hier ook een, maar ik hou niet van al te pittig eten. We gaan altijd naar de bios in de Galleria, F&B was niet te eten daar! Liever die Mexicaanse tent :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:26:05 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112269265
Chiquitos!! Ik vind stevenage betere bios ;) en nandos heeft ook wat meer lichtgekruid dat is echt goed te doen :)

Konden Jullie daar trouwens een bank account openen ?? Ik behoud nl wel inkomen vanuit nederland..
pi_112271816
Misschien maar eens proberen. Ik kom eigenlijk nooit in Stevenage, da's weer net ietsje verderop (moet sowieso eens wat meer op verkenning uit, er liggen best leuke dorpjes / stadjes in de buurt).

Ik heb toen ik voor het eerst kwam een HSBC Passport account geopend, iets anders kreeg ik namelijk niet. Heel basic, maar na een tijdje kwamen ze vanzelf met een 'upgrade' naar een gewone rekening. Ik weet niet hoe het zit allemaal maar het irritant met credit scores etc. (zeker als freelancer :P)
  donderdag 31 mei 2012 @ 19:54:10 #58
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_112278122
Volgens mijn ziektekostenverzekeraar in NL moet ik een ziektekosten basisverzekering betalen in NL zolang ik bij een gemeente ben ingeschreven... ik wil me in NL niet uitschrijven omdat ik mn appartement wil aanhouden maar het lijkt me niet dat ik me apart in 2 langen moet zorgverzekeren?

Any idea?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_112279603
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef spooky1234 het volgende:
Volgens mijn ziektekostenverzekeraar in NL moet ik een ziektekosten basisverzekering betalen in NL zolang ik bij een gemeente ben ingeschreven... ik wil me in NL niet uitschrijven omdat ik mn appartement wil aanhouden maar het lijkt me niet dat ik me apart in 2 langen moet zorgverzekeren?

Any idea?
Waarom kan je je apartement niet aanhouden als je je uit schrijft? En dubbele zorgverzekering kost je dubbel geld, maar verder is het geen probleem. Ik ken veel mensen die dubbel verzekerd zijn.
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:23:13 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112279631
Ziektekosten zijn gratis. Het gaat iig automatisch van je salaris af. Je bent zelfs 'verzekerd' als je niets betaalt. Je hebt dan wel kans op middeleeuwse behandeling in de gezondheidsloterij, maar het kan ook ok zijn.
reset
pi_112279914
Sorry, NHS is inderdaad gratis, dus echt dubbel betalen doe je niet. Je betaalt wel een keer teveel.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:01:51 #62
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_112281924
Als ik bij http://listentotaxman.com/index.php invul wat ik verdien en wat ik dan aan tax ongeveer kwijt zal zijn staat daar ook paar honderd euro per maand voor 'national insurance' is dan niet zelfde als national health insurance of iets anders?

Ik vind het zonde om 2x voor zorg te betalen.. principieel heb ik daar bezwaar tegen alleen al omdat ik gezond ben en geen beroep doe op medische zorg en dan gaat 2x betalen me iets te ver..

@Bajskorv; kan ik bij de NL gemeente uitschrijven maar wel mijn huurappartement in NL houden en dus ook post op ontvangen etc?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_112284002
Een deel van je national insurance contributions gaat idd naar de NHS, maar ook naar state pensions en andere subsidies.
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:44:19 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112284402
Ik weet wel dat ik een 121 van Cvz krijg toegestuurd.. En dan een ehic pas krijg en Dus zowel dadelijk in de uk alswel nl van zorg verzekerrd ben.
Ik krijg Mijn inkomen vanuit nl maar betaal wel belasting in uk.. Wordt nog leuk :D

Spooky misschien ook even bij Cvz na vragen?

Silv: stevenage is best leuk winkelen , en leisure park is Fijne bios leuke eettentjes Hollywood bowl :)!
Verders blue water is ook tof soort outletcentre :)
TopGolf is ook leuk :)! Verder borehamwood tijdens big brother madness haha :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 21:51:34 #65
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_112284790
CVZ is alleen open tijdens kantooruren.. en ik ben ongeduldig vandaar dat ik het hier probeer ;-)
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:24:42 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112286826
Ah ja wordt je van de website niet Wijzer?
pi_112287855
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:01 schreef spooky1234 het volgende:
@Bajskorv; kan ik bij de NL gemeente uitschrijven maar wel mijn huurappartement in NL houden en dus ook post op ontvangen etc?
Natuurlijk, dat is geen probleem. Ik heb een koopflatje in Amsterdam en krijg daar post, etc... Daar heeft een inschrijving niks mee te maken.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:45:39 #68
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_112288067
ah thanks! Dus wat is dan eigenlijk uberhaupt nut van inschrijving bij de gemeente?
Ik heb overigens een huurflat in NL, weet niet of ik mag blijven huren als ik niet ingeschreven ben..
pi_112288952
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:45 schreef spooky1234 het volgende:
ah thanks! Dus wat is dan eigenlijk uberhaupt nut van inschrijving bij de gemeente?
Ik heb overigens een huurflat in NL, weet niet of ik mag blijven huren als ik niet ingeschreven ben..
Als je je inschrijft krijg je de bijdrage voor je ziektekosten, etc. Natuurlijk mag je blijven huren als je niet ingeschreven staat, heeft voorheen iemand je ooit gevraagd of je wel ingeschreven was? Wat denk je van mensen uit het buitenland die tijdelijk iets huren?
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:01:05 #70
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_112289164
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:57 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Als je je inschrijft krijg je de bijdrage voor je ziektekosten, etc. Natuurlijk mag je blijven huren als je niet ingeschreven staat, heeft voorheen iemand je ooit gevraagd of je wel ingeschreven was? Wat denk je van mensen uit het buitenland die tijdelijk iets huren?
no idea how it works.. vraag me af of ik straks nog een stembiljet krijgt opgestuurd etc..
pi_112289504
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:01 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

no idea how it works.. vraag me af of ik straks nog een stembiljet krijgt opgestuurd etc..
Die krijg je niet meer, daarvoor moet je je aanmelden via internet en dan krijg je hem alsnog opgestuurd in het buitenland.
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:27:49 #72
208890 June.
Seriously?
pi_112290695
Hm, wilde net even op uitzending gemist de aflevering over de Diamond Jubilee bekijken, zegt 'ie dat het niet beschikbaar is in mijn regio. The irony :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:32:50 #73
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112290951
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:27 schreef June. het volgende:
Hm, wilde net even op uitzending gemist de aflevering over de Diamond Jubilee bekijken, zegt 'ie dat het niet beschikbaar is in mijn regio. The irony :')
:D

Je kan natuurlijk doen alsof je in NL bent via een proxy server als je het echt wilt zien: http://support.microsoft.com/kb/135982 en een lijst van servers: http://spys.ru/free-proxy-list/NL/
reset
  vrijdag 1 juni 2012 @ 00:17:16 #74
208890 June.
Seriously?
pi_112292855
Ja, I know, thanks. Zo omzeil ik ook de blokkade naar de piratenbaai ;)
pi_112292917
Hier is de piratenbaai niet geblokkeerd! :D
Ja doei.
pi_112296996
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:06 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Die krijg je niet meer, daarvoor moet je je aanmelden via internet en dan krijg je hem alsnog opgestuurd in het buitenland.
En daar moet je ook wel mee opschieten geloof ik, ik ben daar zelf tot nu toe nooit op tijd mee geweest. Nu hopelijk wel..
pi_112297107
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

En daar moet je ook wel mee opschieten geloof ik, ik ben daar zelf tot nu toe nooit op tijd mee geweest. Nu hopelijk wel..
Klopt, hoewel ik het uberhaupt niet meer doe.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 10:24:19 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112298892
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 09:19 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Klopt, hoewel ik het uberhaupt niet meer doe.
Laatste keer voor mij was 14 jaar geleden. :P
reset
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:43:37 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112305670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:18 schreef motorbloempje het volgende:
Hier is de piratenbaai niet geblokkeerd! :D
Voor ons Virgin users is piratenbaai wel geblokkeerd, helaas. -O-
Resistance is futile.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:31:13 #80
208890 June.
Seriously?
pi_112307445
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor ons Virgin users is piratenbaai wel geblokkeerd, helaas. -O-
Naja, ik heb er niet zoveel last van, het is hoogstens irritant dat je wat extra keer moet klikken om er alsnog op te komen ;) Ik vind virgin media wel een slechte maatschappij, vaak valt internet uit of is het tergend langzaam. En volgens mij is de klantenservice ook niet om naar huis de schrijven.
pi_112307699
Ik ben daarom ook overgestapt van Virgin. Ze riepen het hardst dat ze het snelst zijn, maar ik kon niet eens YouTube e.d. streamen, stopte telkens met laden halverwege... later bleek dat ze iets van 'piek en dal'-tijden hadden, waar ze je snelheid beperken als het te druk wordt of zoiets vaags. Ik weet het niet meer precies, kan ook best oud zijn inmiddels.
pi_112307715
Trouwens, klantenservice is overal even vervelend dus dat probeer ik maar te vermijden als het even kan :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:50:03 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112308115
Ik heb al jaren Virgin al sinds ze ITV Digital waren (heb de originele Monkey), maar ik zit toch naar BT te kijken omdat ik wel van al hun hotspots gebruik wil maken. Verder zit ik vlakbij een van de grootste zakencentra ter wereld dus met de snelheid zit het wel snor. Dan download ik geen files, maar stream wel TV. ..en ik wil CurrentTV terug zonder een een of ander package te moeten bestellen.
reset
pi_112308399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:31 schreef June. het volgende:

[..]

Naja, ik heb er niet zoveel last van, het is hoogstens irritant dat je wat extra keer moet klikken om er alsnog op te komen ;) Ik vind virgin media wel een slechte maatschappij, vaak valt internet uit of is het tergend langzaam. En volgens mij is de klantenservice ook niet om naar huis de schrijven.
Lekker dan.. Ze komen het morgen hier installeren :')
Ik dacht probeer eens wat anders dan SKY (daar wel zeer tevreden over overigens)...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:02:51 #85
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112308677
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:56 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Lekker dan.. Ze komen het morgen hier installeren :')
Ik dacht probeer eens wat anders dan SKY (daar wel zeer tevreden over overigens)...
Volgens mij ligt het een beetje aan je locatie.
reset
pi_112311499
Heb al vele jaren Virgin en nooit problemen gehad. 40mbit lijn en die snelheid klopt ook wel. Je moet gewoon altijd kijken naar de afstand tussen jouw huis en de exchange.

Oh en Tivo. :)
pi_112313532
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 16:14 schreef Monopoly_Man het volgende:
Heb al vele jaren Virgin en nooit problemen gehad. 40mbit lijn en die snelheid klopt ook wel. Je moet gewoon altijd kijken naar de afstand tussen jouw huis en de exchange.

Oh en Tivo. :)
Ik heb hetzelfde, Virgin sinds 7 jaar en met 2 verhuizingen. Verreweg de goedkoopste optie van een "bekende" partij en goed snel internet.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:22:39 #88
208890 June.
Seriously?
pi_112316254
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:05 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde, Virgin sinds 7 jaar en met 2 verhuizingen. Verreweg de goedkoopste optie van een "bekende" partij en goed snel internet.
Zal inderdaad ook wel aan je locatie liggen inderdaad. Als we wel internet hebben dan is het ook gewoon goed en snel. Helaas is het ook heel vaak net niet met lang bufferen etc.
pi_112328931
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk doen alsof je in NL bent via een proxy server als je het echt wilt zien: http://support.microsoft.com/kb/135982 en een lijst van servers: http://spys.ru/free-proxy-list/NL/
tpb.pirateparty.org.uk is een stuk makkelijker ;)
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_112349996
Ik ben nu alweer vier dagen in London, en het bevalt echt supergoed. Mijn apartement is echt groot! Ik zit in Bermondsey.

Wat doen jullie tijdens het Jubilee weekend?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_112350240
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:35 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik ben nu alweer vier dagen in London, en het bevalt echt supergoed. Mijn apartement is echt groot! Ik zit in Bermondsey.
Fijn dat 't bevalt :)
quote:
Wat doen jullie tijdens het Jubilee weekend?
Nog steeds scriptie schrijven ;(
Ja doei.
pi_112355024
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Fijn dat 't bevalt :)

Dank je wel! Nu woon ik al 4 jaar in the UK maar London is toch helemaal anders :) .
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:08:55 #93
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112355852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:50 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Dank je wel! Nu woon ik al 4 jaar in the UK maar London is toch helemaal anders :) .
Net zoals Amsterdam geen Nederland is en Parijs godzijdank geen Frankrijk.
reset
pi_112389365
Yikes, 't is wel smerig druk buiten zeg. Dichtbij het water wonen helpt natuurlijk ook niet echt. :')
pi_112390660
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:48 schreef LintuxCx het volgende:
Yikes, 't is wel smerig druk buiten zeg. Dichtbij het water wonen helpt natuurlijk ook niet echt. :')
Ben blij warm binnen te zitten. Terrible weather..

Voor degene die het had over de snelheid van virgin: je had gelijk :( Kan nog beter een dial-up modem gebruiken. Wat een drama... het vliegt ook van 'het loopt' naar 0.30 mb download :') :') Ik ga eens kijken of ik nog onder het contract uit kan :(

[ Bericht 16% gewijzigd door zeebeschuit op 03-06-2012 18:31:17 ]
  zondag 3 juni 2012 @ 18:54:07 #96
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112391912
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:21 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ben blij warm binnen te zitten. Terrible weather..

Second that!
quote:
Voor degene die het had over de snelheid van virgin: je had gelijk :( Kan nog beter een dial-up modem gebruiken. Wat een drama... het vliegt ook van 'het loopt' naar 0.30 mb download :') :') Ik ga eens kijken of ik nog onder het contract uit kan :(
15.1 MB/s hier op Virgin. Volgens heb ik nu een 20MB verbinding? Die post maak ik 1x per jaar open als ik weer eens belastingen doe.
reset
pi_112400749
Het zeek hier echt uit de lucht. Ben dan ook lekker binnen gebleven in plaats van de parade te bekijken. Rondom London Bridge was het echt een gekkenhuis.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:57:29 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112408670
Volgens BBC Weather is het net droog als morgen onze street party begint. Ben blij dat ik niet naar de rivier ben geweest vandaag in de regen en drukte..

http://www.bbc.co.uk/weather/2643743
reset
pi_112408718
De BBC-reporter zei net wel dat 't alles op z'n minst nog wel écht Brits maakte. :P
Ja doei.
  maandag 4 juni 2012 @ 00:16:03 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112409460
De BBC reporters waren wel duidelijk neergeslagen over de regen, maar.. keep smiling!
reset
pi_112411211
Die Fisherman's Friends (Chanty) _O_ geweldig O+
Ja doei.
pi_112411284
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:17 schreef motorbloempje het volgende:
Die Fisherman's Friends (Chanty) _O_ geweldig O+
Ja, sterk he..
pi_112412075
:P
Ja doei.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:49:16 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112447137
Ik had het gevoel dat ik naar een mix van Koninginnedag en de Amsterdamse gay pride zat te kijken!

Ik voelde me helemaal thuis. En OK, het Nederlandse koningshuis zal altijd wel een streepje voor hebben op het Britse koningshuis. Ik vind het na 5 jaar Brussel wel heel fijn om weer een soort van trots te voelen voor het koningshuis van het land waar ik vertoef. Met koninginnedag zat ik ook altijd voor de buis, gek dat ik na zo'n lange tijd pas besef dat me dat tegenstond aan Belgie.

Trouwens, hier integreren kost me wel meer moeite dan in Brussel.
Resistance is futile.
pi_112457228
Zijn er nog mensen bij 't concert of op z'n minst van het vuurwerk aan 't genieten? :)
Ja doei.
pi_112457993
Op televisie ja. Schitterende show!!!
  maandag 4 juni 2012 @ 23:57:10 #107
208890 June.
Seriously?
pi_112458049
Ik ook op tv, te laat terug vanuit Bath. Vuurwerk wel vanuit raam gezien ;)
pi_112458054
Hier ook op televisie, en ik las in het topic over het concert dat June. vanuit huis aan 't genieten was ;)
Ja doei.
pi_112458111
Van het vuurwerk dus :+

ben pas bij Paul Mccartney aangehaakt eigenlijk, even het laatste en de speech van Charles. Mooie speech _O_
Ja doei.
pi_112458180
Charles doet het altijd wel leuk. Koningin mag wel wat ontdooien maargoed hier houden ze wel van dat stijve. Als beatrix zo ongevoelig leek zou het koningshuis in NL stuk minder populair zijn denk ik.
pi_112458224
Ik 'ken' Elizabeth niet anders en nou ja, je zag aan haar blik en 't wegslikken van de brok (volgens mij) wel dat ze ontroerd was, ik vond 't mooi O+
Ja doei.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 00:00:09 #112
208890 June.
Seriously?
pi_112458227
Ja laatste gedeelte vond ik erg leuk! Schakelde in bij Stevie Wonder die Happy Birthday voor de Koningin zong, beetje awkward wel :P
pi_112458256
Ik dacht dat Stevie Wonder al dood was :') :@
Ja doei.
pi_112459003
Wow, dat was me 't vuurwerk wel zeg. Kon 't vanaf het balkon prima zien. *O*
pi_112459060
Nee motorbloempje maar dat zal ie wel zijn als hij in z'n eentje de weg moet terugvinden in London traffic. No one stops :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:08:03 #116
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112465257
Jubilee Street Party!

reset
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:50:26 #117
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_112492605
Ik ga samen met mijn Scottie op vakantie naar Nederland voor 4 dagen.
Is het triest? Ja, het is triest.

Maar meneer is nog nooit in Nederland geweest en ik wil mijn moeder zien. :')
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:14:12 #118
208890 June.
Seriously?
pi_112501312
Nou, de TT is ook niet meer echt relevant. De paar dagen zomer zijn helaas weer voorbij :P . Huisgenoot heeft vandaag zelfs de verwarming weer aangezet :')
  woensdag 6 juni 2012 @ 01:10:35 #119
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_112505859
Ik heb de verwarming vandaag ook aan gehad.
Hele dag regen en 16 graden buiten, lekkere zomer. :')
  woensdag 6 juni 2012 @ 08:15:47 #120
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112508437
De verwarming is hier ook weer aan. Ik wil een zomer zoals in 2003! (alweer bijna 10 jaar geleden! :o)
reset
pi_112508503
hier ook... niet de hele dag maar wel even om er wat warmte in te krijgen.. huu -O- Dit weekend met vrienden uit NL met de motor naar het Lake District.. hopelijk niet 100% kans op 50mm regen en koude ;(
Ja doei.
pi_112511221
Brrr, het was KOUD vannacht zeg. Ik heb allemaal extra dekens en extra kleren moeten gebruiken voordat ik pas in slaap viel.
pi_112512242
Zo ik meld mij maar alvast voor dit topic. Want per September ga ik namelijk in Wales, Aberystwyth wonen en werken *O* In ieder geval voor een jaar en als alles volgens plan gaat voor in totaal minstens 4,5 jaar :)
Profiel opgeheven.
pi_112512466
Vond het een mooi feest om naar te kijken :D Hier in de stad beetje rondgeslenterd, we hebben niet echt actief deelgenomen moet ik zeggen... Het is toch je eigen koningshuis niet hè ;) Toch vond ik het prachtig om te zien allemaal. Mooie speech van Charles & dankwoordje van de QEII op tv (dat ingestudeerde camerawerk haha!)

Het concert was geweldig alleen vanwege al die mensen op The Mall en het vuurwerk... maar die artiesten kunnen me eerlijk gezegd weinig boeien. Wat moest Will-i-am daar nou? (edit om verwarring te voorkomen)
pi_112513180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:13 schreef sylvietjoo het volgende:
Wat moest Will-i-am daar nou? (edit om verwarring te voorkomen)
Jurylid van the Voice UK.
pi_112546882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:06 schreef Bierie het volgende:
Zo ik meld mij maar alvast voor dit topic. Want per September ga ik namelijk in Wales, Aberystwyth wonen en werken *O* In ieder geval voor een jaar en als alles volgens plan gaat voor in totaal minstens 4,5 jaar :)
Cool. :) Wat voor werk?
pi_112546979
quote:
Hij wel :{w

;( :P
Ja doei.
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:04:36 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112547149
quote:
Ook om te studeren? Het is een mooi dorp. :)

reset
pi_112547231
;( Toch nog steeds jammer. Hoe tof was 't geweest om daar met Bierie te wonen _O- :D!

Je bent de rode draad in m'n leven Bier! :P
Ja doei.
pi_112547994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Cool. :) Wat voor werk?
Thesis van mijn Msc Bio-informatica. En aansluitend als alles volgens plan gaat. Phd onderzoek mbt genoom analyse en data-mining van miscanthus. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:04 schreef Individual het volgende:

[..]

Ook om te studeren? Het is een mooi dorp. :)

Het is meer dan mooi. Het is er werkelijk schitterend! En ja die berg-trein-lift ding ben ik ook al in geweest. :P Je moet er alleen tegen kunnen dat het ietwat afgelegen is. Maar het is er groen en heerlijk sereen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:05 schreef motorbloempje het volgende:
;( Toch nog steeds jammer. Hoe tof was 't geweest om daar met Bierie te wonen _O- :D!

Je bent de rode draad in m'n leven Bier! :P
Tja wat zal ik zeggen. :+

Mijn mond viel echt letterlijk open toen ik hoorde dat jij Aberystwyth serieus overwoog. In een flits dacht ik zelfs dit moet een grapje zijn _O- :P

Maar kom gerust een keer langs hoor! ^O^
Profiel opgeheven.
pi_112620001
Even een snel vraagje. Morgen vertrek ik met de auto naar Londen. Mijn plan is om ergens in zone 2 of 3 mijn auto neer te zetten zodat ik met de Tube naar het centrum kan. Heeft iemand ideetjes voor goedkope plekjes? :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:39:35 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112642125
Op welke zender kan ik het Nederlands elftal zien?
Resistance is futile.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:56:17 #133
208890 June.
Seriously?
pi_112642954
Op Nederland 1 denk ik.
pi_112643345
BBC1 met als analist Seedorf :P
  zaterdag 9 juni 2012 @ 00:14:51 #135
208890 June.
Seriously?
pi_112643921
Ik ga het trouwens in de kroeg kijken, ben benieuwd!
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:14:17 #136
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112647771
Morgen heb ik een verjaardagsfeestje en daar zal de TV ook aangaan. Ik doe m'n oranjeshirt iig aan. w/
reset
  zaterdag 9 juni 2012 @ 03:09:04 #137
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112648314
Ik blijf morgen thuis, een aantal vrienden, Nederlands en Internationaal, bier, wijn, goede snacks, en ik in oranje shirt :)

Tegen Duitsland woensdag hebben Duitse vrienden me uitgenodigd naar een Duitse pub in Richmond, ik zit er serieus over te denken daar in oranjeshirt naartoe te gaan *O*
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_112649083
In Kharkov natuurlijk!
pi_112649680
Wij hebben nu een woning op het oog voor wanneer wij gaan verhuizen in September en het is echt schitterend!

Enig probleem is. Wij moeten snel beslissen en kunnen de woning misschien niet eens eerst komen bezichten omdat het dan waarschijnlijk al weg is ;( Weet dus niet wat ik doen moet :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Profiel opgeheven.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:52:01 #140
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112649883
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:35 schreef Bierie het volgende:
Wij hebben nu een woning op het oog voor wanneer wij gaan verhuizen in September en het is echt schitterend!

Enig probleem is. Wij moeten snel beslissen en kunnen de woning misschien niet eens eerst komen bezichten omdat het dan waarschijnlijk al weg is ;( Weet dus niet wat ik doen moet :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is echt goedkoop vergeleken met London! :o Erg mooi huis! O+

Hier gaan huizen/flats heel erg snel in mijn ervaring. Ik was bv de eerste die kwam kijken en heb het meteen genomen. De volgende had meest waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Schrijf jezelf in bij estate agents (bel ze) als zoekende en dan krijg je de keuze voordat ze kans hebben op een website te verschijnen.
reset
pi_112650611
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:52 schreef Individual het volgende:

[..]

Hier gaan huizen/flats heel erg snel in mijn ervaring. Ik was bv de eerste die kwam kijken en heb het meteen genomen. De volgende had meest waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Schrijf jezelf in bij estate agents (bel ze) als zoekende en dan krijg je de keuze voordat ze kans hebben op een website te verschijnen.
Ja Wales / midden van nergens he! ;)

In die regio ook. Zeker als het goed gerenoveerd is. En omdat het aanbod vrij beperkt is omdat het daar relatief dun bevolkt is. Heb al een aantal maal gehad dat ik wilde informeren naar een woning en dat die dan vervolgens al weg was.

Dat inschrijven heb ik geprobeerd. Maar allemaal hebben ze in die regio zoiets van. Oh je wilt in September een woning? Kom eind Juli / Augustus maar weer een keer terug. Dan praten we verder. Totaal niet service gericht daar die estate agents. Was daar nogal verbaasd over.

Wat mij nog het meest verbaasde is over hoe moeilijk men doet over een hond. Wij hadden eerst 2 honden. Een Duitse dog en een klein bastaardje. Nou kon ik mij van die Duitse dog nog voorstellen dat men moeilijk deed. Maar ze is helaas onlangs overleden. Dus nu hebben wij enkel een klein bastaardje. En nog moet je echt geluk hebben of dat ze een hond toestaan of niet.
Profiel opgeheven.
pi_112650732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:52 schreef Individual het volgende:
Wow, inderdaad. Hier betaal je dat bedrag per week voor zoiets groots volgens mij. :')

Ik moest me inderdaad ook flink haasten met het huizen zoeken twee weken geleden. Één van de plekken die ik in de middag zou bezichtigen kreeg ik bijvoorbeeld niet eens meer te zien omdat die inmiddels al van de markt was.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:58:07 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112651021
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:38 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ja Wales / midden van nergens he! ;)

In die regio ook. Zeker als het goed gerenoveerd is. En omdat het aanbod vrij beperkt is omdat het daar relatief dun bevolkt is. Heb al een aantal maal gehad dat ik wilde informeren naar een woning en dat die dan vervolgens al weg was.

Net zoals MoBlo die in Hull op zoek was. Iets minder afgelegen, maar ook bijzonder goedkoop allemaal!
quote:
Dat inschrijven heb ik geprobeerd. Maar allemaal hebben ze in die regio zoiets van. Oh je wilt in September een woning? Kom eind Juli / Augustus maar weer een keer terug. Dan praten we verder. Totaal niet service gericht daar die estate agents. Was daar nogal verbaasd over.

Het is meer van heb je nu wat nodig? We zullen je een hele bende huizen toesturen en voor mijn huidige plek ben ik zelfs gebeld, maar het was wel hier en nu.
quote:
Wat mij nog het meest verbaasde is over hoe moeilijk men doet over een hond. Wij hadden eerst 2 honden. Een Duitse dog en een klein bastaardje. Nou kon ik mij van die Duitse dog nog voorstellen dat men moeilijk deed. Maar ze is helaas onlangs overleden. Dus nu hebben wij enkel een klein bastaardje. En nog moet je echt geluk hebben of dat ze een hond toestaan of niet.
Ben je al bezig met de quarantaine voor je hond? Dat kan best lang duren volgens mij. Ze zijn hier erg bang voor hondsdolheid.
reset
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:00:58 #144
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112651079
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:43 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wow, inderdaad. Hier betaal je dat bedrag per week voor zoiets groots volgens mij. :')

Ik moest me inderdaad ook flink haasten met het huizen zoeken twee weken geleden. Één van de plekken die ik in de middag zou bezichtigen kreeg ik bijvoorbeeld niet eens meer te zien omdat die inmiddels al van de markt was.
Tegen de M25 misschien als je geluk hebt, wat centraler ben je veel meer dan dat kwijt voor zoiets groots!
reset
pi_112651081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:58 schreef Individual het volgende:

[..]

Ben je al bezig met de quarantaine voor je hond? Dat kan best lang duren volgens mij. Ze zijn hier erg bang voor hondsdolheid.
Is per 01-01-12 niet meer van toepassing ;)

http://www.defra.gov.uk/wildlife-pets/pets/travel/
Profiel opgeheven.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:05:04 #146
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112651162
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:01 schreef Bierie het volgende:

[..]

Is per 01-01-12 niet meer van toepassing ;)

http://www.defra.gov.uk/wildlife-pets/pets/travel/
Ah, weer wat geleerd. Binnenkort dus hele council estates met het schuim op de lippen! :D

Aber heeft trouwens ook wat bijzondere council estates.
reset
pi_112654342
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:05 schreef Individual het volgende:

[..]

Ah, weer wat geleerd. Binnenkort dus hele council estates met het schuim op de lippen! :D

Aber heeft trouwens ook wat bijzondere council estates.
Mwoah zal zo'n vaart niet lopen denk ik. Als het in alle andere Europese landen goed gaat. Waarom zou het in Wales / de UK niet kunnen?

Indeed, maar die zijn goed te vermijden ;)
Profiel opgeheven.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:24:14 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112659186
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:56 schreef June. het volgende:
Op Nederland 1 denk ik.
Volgens mij heb ik geen Nederland 1 :s
Resistance is futile.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:28:42 #149
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112659344
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik geen Nederland 1 :s
Gelukkig is het ook op Engeland 1 (BBC1) :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:36:24 #150
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_112659606
En ITV.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:44:18 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112659956
Ja, ik heb er net even naar gezocht en maar goed ook want ik had het tijdsverschil over het hoofd gezien!
Resistance is futile.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:38:48 #152
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_112663648
Ik hoop maar dat het op iPlayer staat want ik zit tot 7 uur dus mooi nog hier aan het werk. ;(

Daarna met muziek aan en ogen dicht de metro naar huis nemen en het online terug gaan kijken. Niet helemaal hetzelfde, maar voor zowel vandaag als woensdag het beste dat ik kan doen.
  zondag 10 juni 2012 @ 00:55:47 #153
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_112682112
first week of UK was best goed, ik ben nu weer een paar dagen in NL alleen 1 domme fout gemaakt, kan mijn UK-laptop niet hier opladen, ik heb een wereldstekker uiteraard alleen niet voor andersom.. En vraag me af je die in NL wel kan bestellen. Crap!

Any idea waar ik een engelse stekker in NL kan halen want ik ben pas volgende week weer in UK
  zondag 10 juni 2012 @ 09:29:18 #154
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_112685141
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:55 schreef spooky1234 het volgende:
first week of UK was best goed, ik ben nu weer een paar dagen in NL alleen 1 domme fout gemaakt, kan mijn UK-laptop niet hier opladen, ik heb een wereldstekker uiteraard alleen niet voor andersom.. En vraag me af je die in NL wel kan bestellen. Crap!

Any idea waar ik een engelse stekker in NL kan halen want ik ben pas volgende week weer in UK
Anwb winkel wellicht?

En desnoods haal je in een computerwinkel een nieuwe adapter met Nederlandse stekker.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_112685789
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 09:29 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Anwb winkel wellicht?

En desnoods haal je in een computerwinkel een nieuwe adapter met Nederlandse stekker.
Voor een laptop hoef je toch veelal enkel een andere stekker / stroomkabel te hebben toch? De adapter zelf is toch universeel?
Profiel opgeheven.
pi_112688061
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:15 schreef Bierie het volgende:

[..]

Voor een laptop hoef je toch veelal enkel een andere stekker / stroomkabel te hebben toch? De adapter zelf is toch universeel?
Dat dus. :) Met een beetje geluk heb je er al eentje liggen..
  zondag 10 juni 2012 @ 12:33:53 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112688890
Ik heb er denk ik wel 1 voor je zo een converter :) weet niet of je in de buurt woont :) ? In de buurt van Eindhoven ?
  zondag 10 juni 2012 @ 17:30:33 #158
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_112698998
thx all. Zojuist in de stad geweest meeste winkels verkopen reisstekkers voor NL die naar buitenland gaan maar niet andersom. Uiteindelijk bij 1 electronicaspeciaalzaak wel gevonden! :-)

Nu nog een goeie kofferset..zowel een goed handbagesetje met 2 componenten die je aan elkaar kan vastmaken als max size koffer of juist weer opknippen als een mini handbage. Ook twijfel ik nu voor een grote koffer, ik heb ooit een ritssluit-dingens gehad die stuk was gegaan, nu heb ik zo een hardplastic koffer met beugelsluitingen alleen die best zwaar en sinds gisteren is mn telescopische rol-handvat afgebroken.. Ik ben helemaal klaar met cheap en midprice crap.. ga nu voor een samsonite denk ik alleen weet ik niet welke nog..tips?
pi_112965278
Zijn er hier mensen die aan Oxford, Cambridge of LSE studeren?
Ik denk erover na om me daar aan te melden, en vraag me af hoe het bevalt. :)
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_112966344
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:30 schreef spooky1234 het volgende:
thx all. Zojuist in de stad geweest meeste winkels verkopen reisstekkers voor NL die naar buitenland gaan maar niet andersom. Uiteindelijk bij 1 electronicaspeciaalzaak wel gevonden! :-)

Nu nog een goeie kofferset..zowel een goed handbagesetje met 2 componenten die je aan elkaar kan vastmaken als max size koffer of juist weer opknippen als een mini handbage. Ook twijfel ik nu voor een grote koffer, ik heb ooit een ritssluit-dingens gehad die stuk was gegaan, nu heb ik zo een hardplastic koffer met beugelsluitingen alleen die best zwaar en sinds gisteren is mn telescopische rol-handvat afgebroken.. Ik ben helemaal klaar met cheap en midprice crap.. ga nu voor een samsonite denk ik alleen weet ik niet welke nog..tips?
In mijn ervaring gaat Samsonite gewoon ook kapot, dus koop ik al jaren Tumi en dat slijt niet eens. Verder begrijp ik je handbagage niet. Ik zou gewoon een trolley kopen van de max size en er een kleinere tas (laptop ofzo) bijkopen die er makkelijk op past. Bij de normale airlines mag je toch twee stuks mee, en bij Ryanair ofzo krijg je toch altijd gezeik...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 14:22:51 #162
49641 Individual
Meet John Doe...
  zaterdag 16 juni 2012 @ 19:56:08 #163
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_112977733
Ben verhuisd, woon nu een maand in de UK. Het weer valt (uiteraard) tegen, maar verder bevalt bournemouth goed. Nu aan t wachten op de zomer...
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:17:20 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112978453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:56 schreef rene29 het volgende:
Ben verhuisd, woon nu een maand in de UK. Het weer valt (uiteraard) tegen, maar verder bevalt bournemouth goed. Nu aan t wachten op de zomer...
Welcome to the UK! Hoe lang blijf je?

Ik hoop dat we een zomer krijgen.
reset
pi_112979712
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:56 schreef rene29 het volgende:
Hoezo uiteraard? Het stereotype van het slechte weer in Engeland geldt niet voor Londen of Zuid Engeland. In Londen valt jaarlijks gemiddeld bijvoorbeeld 650 millimeter, terwijl dat in Nederland gemiddeld op 700-800 millimeter ligt. Bournemouth kwam ik vroeger vaak, toen mijn familie er nog een hotel had.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 20:57:50 #166
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112980038
Helemaal als je in de Philipijnen hebt gewoond is het hier kutweer! Millimeters maakt niet zoveel uit als de meeste neerslag in motregen vorm komt.
reset
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:01:35 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112980191
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hoezo uiteraard? Het stereotype van het slechte weer in Engeland geldt niet voor Londen of Zuid Engeland. In Londen valt jaarlijks gemiddeld bijvoorbeeld 650 millimeter, terwijl dat in Nederland gemiddeld op 700-800 millimeter ligt. Bournemouth kwam ik vroeger vaak, toen mijn familie er nog een hotel had.
Dat idd.. en broertje van mijn lief gaat vaak me vrienden in Bornemouth stappen :)
En daar schijnt ook een van de beste fishn chips shop te zitten :)
pi_112980970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:57 schreef Individual het volgende:
Helemaal als je in de Philipijnen hebt gewoond is het hier kutweer! Millimeters maakt niet zoveel uit als de meeste neerslag in motregen vorm komt.
Ik vergelijk het ook niet met de Filipijnen. Maar ook een regendagen ben je in Engeland beter af, dus dat van de motregen gaat niet op.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:20:19 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112981013
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:19 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik vergelijk het ook niet met de Filipijnen. Maar ook een regendagen ben je in Engeland beter af, dus dat van de motregen gaat niet op.
Plus het is/ligt aan jezelf om er iets van te maken :)
pi_112999463
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Afgelopen week was behoorlijk kutweer :')
pi_112999546
Vorige zomer was 't hier in het 'hoge Noorden' veelal droger dan in Nederland :o Het is nu niet om over naar huis te schrijven, da's wel jammer, maar heb in 't afgelopen jaar wel met eigen ogen gezien dat 't stereotype beeld niet opgaat, zélfs niet in 't Noorden. En de keren dát 't regende en kutweer was, was 't dat in NL ook :') :P
Ja doei.
  zondag 17 juni 2012 @ 12:52:32 #172
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_112999952
Het weer is hier ongeveer hetzelfde als in NL idd en vaak krijgt NL hetzelde weer een dagje of een paar uur later.

Maar goed ik zit hier niet voor het weer. ;)
reset
pi_112999991
Niet? :')
Ja doei.
  zondag 17 juni 2012 @ 12:56:59 #174
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113000071
Ik heb me laten vertellen dat er in Londen net zoveel regen valt als in Barcelona, alleen is het iets meer uitgespreid over het jaar. Geen idee of dat klopt, maar ik vind het met de regen ook wel meevallen.

Hoewel we afgelopen week wel een paar kutdagen hadden ja, maar dat heb je overal wel.
pi_113000157
Ik las op een weerwebsite wel een hele negatieve voorspelling voor de zomer in heel het VK: dat het minimaal tot augustus zo wisselvallig en koel zal blijven doordat de Jetstream wat verplaatst was door weetikveelwat. Da's mooi kut áls dat waar zou zijn. -O-

Vandaag lever ik namelijk m'n scriptie in en we wilden aansluitend lekker op vakantie, met de motor. Weekje wachten tot goed weer in Lake District/Schotland niet erg natuurlijk, maar hopelijk niet tot eind augustus :')
Ja doei.
  zondag 17 juni 2012 @ 14:21:42 #176
47102 Elvi
miemkwien
pi_113003199
Jullie mogen dan geëmigreerd zijn, jullie blijven toch echte Hollanders met dat geklets over het weer ;) :P
  zondag 17 juni 2012 @ 15:09:54 #177
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113005234
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:21 schreef Elvi het volgende:
Jullie mogen dan geëmigreerd zijn, jullie blijven toch echte Hollanders met dat geklets over het weer ;) :P
Wees niet bang; het is ook heel Brits om (over het weer) te zeuren. ;)
reset
pi_113006219
Ik wou net hetzelfde zeggen, het is hier ook een volkssport.
  maandag 18 juni 2012 @ 20:26:19 #179
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_113067299
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Welcome to the UK! Hoe lang blijf je?

Ik hoop dat we een zomer krijgen.
Onbepaalde tijd. Maar t weer valt vergeleken met nederland hier best mee, maar ik heb net 8 jaar in de filippijnen gewoond, en dan is t hier best fris.....
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_113178506
Goedemorgen,

Een semi-offtopic vraagje, namelijk over arbeidscontracten in de UK.

Is het normaal dat, wanneer je wordt aangenomen in de UK (graphic design, groot bedrijf, london), een contract voor bijvoorbeeld 6 mnd of 1 jaar krijgt, of dat je juist per maand ontslagen kan worden? Of is het iets industrie/positie/ervaring-afhankelijks?

En hoe verhouden deze contracten zich tot de huurcontracten van appartementen?

Bvd!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_113178944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:02 schreef mister_popcorn het volgende:
Goedemorgen,

Een semi-offtopic vraagje, namelijk over arbeidscontracten in de UK.

Is het normaal dat, wanneer je wordt aangenomen in de UK (graphic design, groot bedrijf, london), een contract voor bijvoorbeeld 6 mnd of 1 jaar krijgt, of dat je juist per maand ontslagen kan worden? Of is het iets industrie/positie/ervaring-afhankelijks?
Verschilt per industrie, positie, etc... Wel kan je ervan uitgaan dat je als werknemers een minder sterke positie hebt dan in Nederland.

quote:
En hoe verhouden deze contracten zich tot de huurcontracten van appartementen?

Bvd!
Je kunt standaard een 12 maanden contract verwachten voor een huurwoning, waarbij je niet tussentijds op kan zeggen. Als je een beetje onderhandelt, moet je wel kunnen zorgen dat er na 6 maanden een "break clause" in komt, zodat je er effectief na 6 maanden onderuit kunt indien nodig.
  donderdag 21 juni 2012 @ 20:08:08 #182
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113203446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 10:20 schreef Bajskorv het volgende:

Verschilt per industrie, positie, etc... Wel kan je ervan uitgaan dat je als werknemers een minder sterke positie hebt dan in Nederland.

MAW het is hier makkelijker om van je incompetente werknemers af te komen hier en beter voor de competente werkzoekers. Niet dat dat altijd gebeurt..
quote:
Je kunt standaard een 12 maanden contract verwachten voor een huurwoning, waarbij je niet tussentijds op kan zeggen. Als je een beetje onderhandelt, moet je wel kunnen zorgen dat er na 6 maanden een "break clause" in komt, zodat je er effectief na 6 maanden onderuit kunt indien nodig.
Er zijn ook short lets te krijgen, maar kijk wat er is en wat je nodig hebt. Met een house share kost het vaak een advertentie om nieuwe mensen te vinden.

Happy Summer everybody! :')
reset
pi_113235798
Bedankt voor de antwoorden. Had al een vermoeden dat het meer een angelsaksich model zou zijn. Verder ook geen ramp, maar misschien lastiger met het zoeken van een woning. Die break clause is wel een goede tip, bedankt ervoor.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_113291823
Verhuist naar Northampton! En ook nieuw met FoK :)
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:53:33 #185
15080 static
pi_113293008
Welkom. :)
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_113293930
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:35 schreef DevilsCry het volgende:
Hoi! Welkom aan deze kant van de Noordplas! En op FOK!
Wat heeft jou hier gebracht? :)
Ja doei.
pi_113296067
Thanks Static/motorbloempje!

Ik 'lurk' al .. bijna 8 jaar denk ik op FoK. Word nu onderhand wel tijd dat ik een keer registreer :p
  zondag 24 juni 2012 @ 00:20:51 #188
15080 static
pi_113297041
Na 8 jaar wel ja. :D
pi_113298127
Tja.. duurt even, maar dan heb je ook wat hehe
pi_113298149

En de 'hier' als in het VK? :)
Ja doei.
  maandag 25 juni 2012 @ 14:18:05 #191
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113362956
Ik wilde dus een Ryanair ticket boeken voor mijn zus om een weekendje Engeland te doen. Blijkt dat je met je identiteitskaart helemaal niet de UK in kunt komen?

-O-
Resistance is futile.
  maandag 25 juni 2012 @ 14:18:56 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113363012
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:35 schreef DevilsCry het volgende:
Ik woon ook in Northampton. Best een klotestad maar zodra je buiten Northampton bent is het prachtig. :P
Resistance is futile.
  maandag 25 juni 2012 @ 14:24:07 #193
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_113363327
quote:
2s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:18 schreef Seven. het volgende:
Ik wilde dus een Ryanair ticket boeken voor mijn zus om een weekendje Engeland te doen. Blijkt dat je met je identiteitskaart helemaal niet de UK in kunt komen?

-O-
Eh, jawel hoor. Al vele malen heen en weer gegaan afgelopen jaar met alleen een ID-kaart. (Niet met Ryanair trouwens, maar met Easyjet en Jet2.)

Hoe kom je daar zo bij?

-edit- zelfs volges de ryanair site zelf kan een nederlandse ID-kaart: http://www.ryanair.com/nl(...)nline_check-in-nl-GB

quote:
* Een geldige nationale identiteitskaart die is uitgegeven door de regering van een land uit de Europese Economische Ruimte (EER). (Alleen de volgende landen in de EER verstrekken nationale identiteitskaarten die geschikt zijn voor vervoer met Ryanair-vluchten: België, Bulgarije, Cyprus, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland)
  maandag 25 juni 2012 @ 14:32:04 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113363787
Hmm, easyjet maar eens bekijken dan! UK is volgens Ryanair geen lid van de EER. En ik ben met mijn Belgische identiteitskaart al eens geweigerd op een Eurostar trein omdat het geen Schengen zou zijn. Geen grapje, ik moest mijn Nederlandse paspoort ophalen en de volgende dag maar op de trein stappen.

:{
Resistance is futile.
  maandag 25 juni 2012 @ 15:11:34 #195
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_113365949
quote:
2s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:32 schreef Seven. het volgende:
Hmm, easyjet maar eens bekijken dan! UK is volgens Ryanair geen lid van de EER. En ik ben met mijn Belgische identiteitskaart al eens geweigerd op een Eurostar trein omdat het geen Schengen zou zijn. Geen grapje, ik moest mijn Nederlandse paspoort ophalen en de volgende dag maar op de trein stappen.

:{
Goed, allereerst: het VK doet inderdaad niet mee aan het verdrag van Schengen. Maar dat betekent alleen dat je altijd door de douane moet, maar aangezien het een eiland is, moet je dat toch al omdat je internationale wateren/luchtruim doorsteekt.

Maar daar staat tegenover dat ze WEL gewoon lid zijn de de EU. En daardoor vallen ze automatisch ook binnen de EER (dat is namelijk de EU + enkele landen).

Wat ik wel curieus vind is dat je een Nederlands paspoort hebt en een Belgische identiteitskaart. Heb je beide nationaliteiten? Want in dat geval zou je met je Belgische kaart wel iets moeten kunnen. En anders heb ik het idee dat die kaart geen echte ID-kaart is (volgens Europese normen), maar een soort legitimatie die alleen binnen Belgie geldig is. Dan zou deze ook officieel in NL e.d. niet geldig moeten zijn.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:24:43 #196
47102 Elvi
miemkwien
pi_113378567
Ga gewoon met de trein. Dat is sneller.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:39:58 #197
208890 June.
Seriously?
pi_113379371
Wat veel Nederlanders ineens bij de asda in clapham junction, stonden er 3 afzonderlijk in de rij :') :D
  maandag 25 juni 2012 @ 19:47:23 #198
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113379752
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:39 schreef June. het volgende:
Wat veel Nederlanders ineens bij de asda in clapham junction, stonden er 3 afzonderlijk in de rij :') :D
Clapham is sowieso heel erg internationaal en het is een thuis voor veel nieuwe Londoners. ;)
reset
  maandag 25 juni 2012 @ 20:11:00 #199
208890 June.
Seriously?
pi_113381122
Hm, heb nog geen enkele Nederlander gehoord in de 3 maanden dat ik hier nu ben :P
pi_113406875
quote:
7s.gif Op maandag 25 juni 2012 14:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik woon ook in Northampton. Best een klotestad maar zodra je buiten Northampton bent is het prachtig. :P
Valt op zich nog wel mee hoor, ben zelf gewend om in een groot dorp te wonen, dus dit was wel een vooruitgang :P
pi_113407136
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:11 schreef June. het volgende:
Hm, heb nog geen enkele Nederlander gehoord in de 3 maanden dat ik hier nu ben :P
Geen enkele? Ik heb 's ochtends in de metro wel vaker zo'n lekkere Hollandse toerist in de buurt. Je hoort ze namelijk vrij goed, niemand praat verder zo hard in de metro...
pi_113451342
:W vanuit mijn appartement in Battersea!

Mij zul je niet zo gauw in het Nederlands horen aangezien ik niemand heb om het mee te spreken. :') Zag er wel twee in de IKEA in Croydon maandag. Blijft toch vreemd.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:51:32 #203
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113453058
Mijn broer woont hier ook en wij spreken NL met elkaar als er niemand anders bij is.
reset
pi_113453408
Ik praat 50% van de dag Nederlands op werk :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:34:02 #205
208890 June.
Seriously?
pi_113494964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:39 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Geen enkele? Ik heb 's ochtends in de metro wel vaker zo'n lekkere Hollandse toerist in de buurt. Je hoort ze namelijk vrij goed, niemand praat verder zo hard in de metro...
Ik bedoel in clapham junction. In de metro heel vaak inderdaad, heb altijd de neiging om 'stiekem' af te luisteren haha
pi_113497271
Ah, duidelijk. Ik kom echt zelden in Clapham, dus zou goed kunnen, hoewel ik veel Nederlanders uit Clapham gekend heb.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:41:42 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113531612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:32 schreef DevilsCry het volgende:

[..]

Valt op zich nog wel mee hoor, ben zelf gewend om in een groot dorp te wonen, dus dit was wel een vooruitgang :P
Hoe lang woon je hier al?
Resistance is futile.
pi_113538788
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe lang woon je hier al?
Bijna anderhalf jaar nu.. en jij?
pi_113540197
17 september is het zo ver! Dan verhuis ik eindelijk naar London om te studeren aan UCL! Kan echt niet wachten!!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:18:36 #210
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113564841
Vandaag hele dag op stap geweest met relocation agent, uiteindelijk iets leuks gezien, best ruim, modern, clean.. alleen het is bij Hanwell station.. als ik het goed zie prima verbinding met Paddington en 1 month season ticket is maar 108 pond.

Maar weet verder niets over Hanwell.. any comments plz.. ik moet 5 uur (6 uur NL dus) uiterlijk beslissen voor een deposit anders grote kans dat het weg is dit weekend :-(

[ Bericht 1% gewijzigd door spooky1234 op 29-06-2012 17:27:29 ]
pi_113565087
Kan ik je niet mee helpen! Sorry! :)
Ja doei.
pi_113565742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:18 schreef spooky1234 het volgende:
Vandaag hele dag op stap geweest met relocation agent, uiteindelijk iets leuks gezien, best ruim, modern, clean.. alleen het is bij Hanwell station.. als ik het goed zie prima verbinding met Paddington en 1 month season ticket is maar 108 pond.

Maar weet verder niets over Hanwell.. any comments plz.. ik moet 5 uur (6 uur NL dus) uiterlijk beslissen voor een deposit anders grote kans dat het weg is dit weekend :-(
Mja, ben er best vaak geweest en het is eerlijkgezegd niets bijzonders. Erg dicht bij Ealing waar je alle winkels die je nodig hebt zal vinden, en ook de District/Central/National Rail treinen. Piccadilly zal ook vrij dichtbij zijn met Boston Manor om de hoek. Op de Uxbridge Road vind je ook alle bussen die je maar nodig hebt.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 00:05:26 #213
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113580606
update:

Zowel 1e als 2e keus gaat niet door, mijn professional negotiator is het niet gelukt om een break te onderhandelen voor als ik na 6 maanden weg wil. Baal ik echt van maar ik ga me niet voor 12 maanden vastzetten als ik misschien na een tijdje iets leukers zie of als ik misschien samen met kennissen iets kan delen later. Morgen ga ik nog een heleboel bellen en bezoeken, er moet wel iemand zijn die wel voor 6 maanden wil tekenen..

Qua gebied ben ik er wel redelijk over uit; als ik op loopafstanden ben van treinstations Acton-Main, Ealing-Broadway of Hanwell dan heb ik directe treinverbinding naar Paddington en ben ik van deur tot deur binnen 30-40 min in office.

Alternatieven zijn Battersea/Clapham en Kilburn alleen nadeel is dat ik dan moet overstappen en met metro..

Vragen:
- ik hoorde iets over tax deduction voor verhuiskosten, is het dan niet slim om iets unfurnished te nemen, volzetten met ikea meuk en dat van belasting aftrekken?
- hoe is het op de lijn acton-main, Ealing-Broadway, Hanwell? ik zie relatief grote nette appertementen voor de prijs van een smerig hokje dichterbij centrum.. maar is het echt village of toch nog 'stads'?
pi_113581418
Hm, zonder dat ik het in de gaten had zitten er dus nog meer Nederlanders hier in Northampton. De enige die ik hier gezien heb zijn Somalisch van afkomst, maar hun voertaal is nog steeds Nederlands.
pi_113582267
Ik heb nog niet iemand anders Nederlands horen praten in de tijd dat ik in N'hampton zit.
pi_113582481
Ik praat hier eigenlijk ook nooit Nederlands, alleen héél sporadisch tegen mijn vriendin (die een redelijk woord Nederlanders spreekt) als je iets over iemand wilt zeggen zonder dat ze weten dat je het over hen hebt :P

Oh en af en toe "goeiemorgen" tegen een collega van me die een van die somalisch / nederlandse is.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 10:22:08 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113587287
De eerste 2 jaar sprak ik alleen Nederlands aan de telefoon met vrienden en familie. De volgende baan werkte ik ineens met NLers en Vlamingen. Daar ben ik 3 jaar gebleven en sprak weer regelmatig NLs.

Dat is alweer 7 jaar geleden en 6 jaar geleden kwam m'n broer naar London en ken ook inmiddels wat meer NLers hier. ..en Fok natuurlijk. Ik zal de taal niet vergeten. :P
reset
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:34:04 #218
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113591488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 00:05 schreef spooky1234 het volgende:
Alternatieven zijn Battersea/Clapham en Kilburn alleen nadeel is dat ik dan moet overstappen en met metro..
Wat is er mis met de metro pakken naar het werk?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:59:12 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113592127
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Wat is er mis met de metro pakken naar het werk?
Fijnstof, drukte, lawaai, opstoppingen, toeristen, uitval, etc. De tube is handig, maar niet leuk. 40 min elke dag, maar niet meer voor lang. :)
reset
  zaterdag 30 juni 2012 @ 14:52:15 #220
208890 June.
Seriously?
pi_113593689
quote:
update:

Zowel 1e als 2e keus gaat niet door, mijn professional negotiator is het niet gelukt om een break te onderhandelen voor als ik na 6 maanden weg wil. Baal ik echt van maar ik ga me niet voor 12 maanden vastzetten als ik misschien na een tijdje iets leukers zie of als ik misschien samen met kennissen iets kan delen later. Morgen ga ik nog een heleboel bellen en bezoeken, er moet wel iemand zijn die wel voor 6 maanden wil tekenen..

Qua gebied ben ik er wel redelijk over uit; als ik op loopafstanden ben van treinstations Acton-Main, Ealing-Broadway of Hanwell dan heb ik directe treinverbinding naar Paddington en ben ik van deur tot deur binnen 30-40 min in office.

Vragen:
- ik hoorde iets over tax deduction voor verhuiskosten, is het dan niet slim om iets unfurnished te nemen, volzetten met ikea meuk en dat van belasting aftrekken?
- hoe is het op de lijn acton-main, Ealing-Broadway, Hanwell? ik zie relatief grote nette appertementen voor de prijs van een smerig hokje dichterbij centrum.. maar is het echt village of toch nog 'stads'?
Vanaf Clapham Junction is het iets van 40 minuten naar London Paddington..
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:37:16 #221
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113597030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:59 schreef Individual het volgende:

[..]

Fijnstof, drukte, lawaai, opstoppingen, toeristen, uitval, etc. De tube is handig, maar niet leuk. 40 min elke dag, maar niet meer voor lang. :)
Ik doe ook iedere dag 2 x 40 minuten, al scheelt het wel dat ik net na de spits pas met mijn werk begin (en dus ook net na de spits pas klaar ben).
Maar zijn suburban trains richting de grote stations (waaronder ook Paddington) niet net zo erg eigenlijk op dat moment?

Ik snap dat je de tube 'niet leuk' noemt, maar dat is toch geen enkele manier van vervoer?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:07:29 #222
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113601718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:37 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik doe ook iedere dag 2 x 40 minuten, al scheelt het wel dat ik net na de spits pas met mijn werk begin (en dus ook net na de spits pas klaar ben).
Maar zijn suburban trains richting de grote stations (waaronder ook Paddington) niet net zo erg eigenlijk op dat moment?

Ik snap dat je de tube 'niet leuk' noemt, maar dat is toch geen enkele manier van vervoer?
Misschien moet ik het idd iets toelichten;
Scenario1: 10min lopen+10min trein+10min lopen
Scenario2: 5min lopen+15min tube1 +10min tube2+ 5min lopen.

In scenario 1 zit je in totaal 20 min buiten en lopen is gezond, ik zit kort in een snelle trein.
In scenario 2 zit ik in totaal 20 min onder grond waar het warm en benauwd is (weet niet hoe het is in de winter) en ik moet stressen over overstappen.

Hoe minder schakels hoe beter (geen overstap) en liever iets langer lopen dan in warme drukke tube.

ByTheWay: ander vraagje; hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt aan boodschappen voor 1 persoon, als je slim inkoopt en beetje let op de aanbiedingen. Niet super gezond of luxe just average en niet simpel te bereiden dingen. In afgelopen 3 weken heb ik geen idee wat ik heb uitgegeven, veel buiten de deur gegeten en boodschappen gedaan in locale kleine supers (vrij duur).
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:14:11 #223
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113601899
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:07 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Misschien moet ik het idd iets toelichten;
Scenario1: 10min lopen+10min trein+10min lopen
Scenario2: 5min lopen+15min tube1 +10min tube2+ 5min lopen.

In scenario 1 zit je in totaal 20 min buiten en lopen is gezond, ik zit kort in een snelle trein.
In scenario 2 zit ik in totaal 20 min onder grond waar het warm en benauwd is (weet niet hoe het is in de winter) en ik moet stressen over overstappen.

Hoe minder schakels hoe beter (geen overstap) en liever iets langer lopen dan in warme drukke tube.

ByTheWay: ander vraagje; hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt aan boodschappen voor 1 persoon, als je slim inkoopt en beetje let op de aan
biedingen. Niet super gezond of luxe just average en niet simpel te bereiden dingen. In afgelopen 3 weken heb ik geen idee wat ik heb uitgegeven, veel buiten de deur gegeten en boodschappen gedaan in locale kleine supers (vrij duur).

Als je een markt in de buurt hebt, ga op zatedag naar de markt en koop voor de hele week in. Ga af en toe naar Iceland of Asda om merkproducten goedkoop in te kopen en je kan vrij goedkoop leven hier. Een bedrag in ponden geven is moeilijk omdat ik niet weet wat er op jouw boodschappenlijstje staat :)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:22:44 #224
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113602169
In NL was ik 270 euro per maand kwijt ongeveer en ik kocht bepaalde basis dingen in bulk bij Lidl/Aldi en voor verse en luxe dingen AH, c1000, jumbo.

Wat ben ik dan in UK kwijt? Ik heb geen zin in hassle van rondshoppen en markten enzo maar als ik bijvb een goede aanbieding zie haal ik gelijk voor 2 maanden van iets...
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:38:57 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113602773
Stel een lijstje samen van wat je zo per maand koopt op http://asda.co.uk/ (goedkoop) of een van de vele andere supermarkten (Tesco, Sainsburys, etc). Volgens mij is het verschil in de prijs van boodschappen niet zo groot meer.

De keuze is hier veel groter iig alleen natuurlijk geen Chocomel of 100en soorten drop. Trouwens de keuze koekjes is hier ook kleiner.
reset
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:14:22 #226
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113604107
Valt me op dat sommige dingen veel duurder zijn, bijvb chips, bier en wijn. Is dat vanwege extra belastingen omdat er zoveel dikke britten zijn?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:17:22 #227
208890 June.
Seriously?
pi_113604217
Wijn duur? Je hebt al een fles voor 2 pond ofzo :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:21:44 #228
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113604399
Hm.. Ik heb hier alleen een Waitrose en een Tesco in de buurt.. goedkoopste fles was 4,70 geloof ik. Nou vind ik 5-8 pond voor een fles prima maar dat zou dan niet goedkoopste fles moeten zijn in assortiment.. in NL heb je voor 2 euro al een drinkbare fles.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:43:22 #229
15080 static
pi_113605195
quote:
mijn professional negotiator is het niet gelukt om een break te onderhandelen
Ik zit te twijfelen of ik nou erg hard moet lachen of niet om deze post.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:05:20 #230
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113605914
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:43 schreef static het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen of ik nou erg hard moet lachen of niet om deze post.
:-) Which part exactly is amusing?
Company heeft standaard relocation support mensen voor me ingehuurd dus ze doen de onderhandelingen, zoeken etc..Ik zou het ook zelf kunnen doen maar als het toch gratis is..

Reden dat ze nu heel moeilijk break-clausule willen accepteren is omdat ze verwachten dat aanbod stijgt en de prijzen na de olympics dalen dus ze willen mensen voor lange termijn..
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:22:20 #231
15080 static
pi_113606458
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:05 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

:-) Which part exactly is amusing?

Nou, jij eigenlijik.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:33:33 #232
208890 June.
Seriously?
pi_113606851
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:21 schreef spooky1234 het volgende:
Hm.. Ik heb hier alleen een Waitrose en een Tesco in de buurt.. goedkoopste fles was 4,70 geloof ik. Nou vind ik 5-8 pond voor een fles prima maar dat zou dan niet goedkoopste fles moeten zijn in assortiment.. in NL heb je voor 2 euro al een drinkbare fles.
Ik haal het altijd in zo'n Food & Wine shop, bij van die stinkende Indiase/Pakistaanse mannen :P
pi_113609324
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:33 schreef June. het volgende:

[..]

Ik haal het altijd in zo'n Food & Wine shop, bij van die stinkende Indiase/Pakistaanse mannen :P
Stinkend? Die kerels zijn de beste shopkeepers die ik ken, verdienen wel wat meer respect.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:49:05 #234
208890 June.
Seriously?
pi_113609580
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:43 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Stinkend? Die kerels zijn de beste shopkeepers die ik ken, verdienen wel wat meer respect.
Het een sluit het ander niet uit he ;) Maar ik vind de meesten altijd zo raar ruiken als ik binnenkom..
  zondag 1 juli 2012 @ 01:32:40 #235
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113617163
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:49 schreef June. het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit he ;) Maar ik vind de meesten altijd zo raar ruiken als ik binnenkom..
agree! Totaal niet vervelend bedoeld maar het is zo een typische sterke geur, komt denk ik door bepaalde kruiden in het eten ofzo.
  zondag 1 juli 2012 @ 01:42:00 #236
15080 static
pi_113617496
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 01:32 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

agree! Totaal niet vervelend bedoeld maar het is zo een typische sterke geur, komt denk ik door bepaalde kruiden in het eten ofzo.
Welke provider heb je nu?
pi_113620516
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 01:32 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Ik heb er echt nooit iets van gemerkt, na 6 jaar. Maar goed, vreemde geurtjes kan. Het stinkende mensen noemen kan niet, kwestie van beetje respect tonen.
pi_113622125
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb er echt nooit iets van gemerkt, na 6 jaar. Maar goed, vreemde geurtjes kan. Het stinkende mensen noemen kan niet, kwestie van beetje respect tonen.
Agree, bikkels zijn het. 's Ochtends de krant halen bij dezelfde kerel waar je de avond daarvoor je post-pub bier nog gehaald hebt..
  zondag 1 juli 2012 @ 12:13:03 #239
208890 June.
Seriously?
pi_113623773
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 09:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Oh in heb ook zeker wel respect voor ze, maar zoals ik al zei, het een sluit het ander niet uit..
  maandag 2 juli 2012 @ 13:54:48 #240
15080 static
pi_113670199
Wat is toch dat draaiende zwart-witte blokje rechtsbovenaan in het scherm van ITV?
  maandag 2 juli 2012 @ 14:16:35 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113671036
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:35 schreef DevilsCry het volgende:

[..]

Bijna anderhalf jaar nu.. en jij?
3 maanden en ook nooit Nederlands gehoord in Northampton. :)
Resistance is futile.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:21:28 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113671235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 00:53 schreef Cubeforc3 het volgende:
Ik praat hier eigenlijk ook nooit Nederlands, alleen héél sporadisch tegen mijn vriendin (die een redelijk woord Nederlanders spreekt) als je iets over iemand wilt zeggen zonder dat ze weten dat je het over hen hebt :P

Oh en af en toe "goeiemorgen" tegen een collega van me die een van die somalisch / nederlandse is.
Ik spreek Nederlands tegen mijn moeder aan de telefoon en op mijn werk moet ik zo nu en dan bellen naar Antwerpen of een Nederlandstalige subcontractor. Met mijn moeder gaat dat dus de diepte in en soms moet ik gewoon zoeken naar woorden. Ik moest nadenken over het Nederlandse woord voor hose pipe :') . Hier hot topic en ik heb voor ik naar Engeland ging jaren in appartementjes gewoond en dus (het woord) de tuinslang niet gebruikt.

Irritant zeg :') .

Mijn Frans en duits gaan er ook lichtjes op achteruit nu ik Engels zoveel gebruik.
Resistance is futile.
  maandag 2 juli 2012 @ 18:46:14 #243
208890 June.
Seriously?
pi_113682258
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik spreek Nederlands tegen mijn moeder aan de telefoon en op mijn werk moet ik zo nu en dan bellen naar Antwerpen of een Nederlandstalige subcontractor. Met mijn moeder gaat dat dus de diepte in en soms moet ik gewoon zoeken naar woorden. Ik moest nadenken over het Nederlandse woord voor hose pipe :') . Hier hot topic en ik heb voor ik naar Engeland ging jaren in appartementjes gewoond en dus (het woord) de tuinslang niet gebruikt.

Irritant zeg :') .

Mijn Frans en duits gaan er ook lichtjes op achteruit nu ik Engels zoveel gebruik.
Maar zolang woon je toch nog niet in de uk?
  maandag 2 juli 2012 @ 19:45:52 #244
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113685054
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:46 schreef June. het volgende:

[..]

Juist in de eerste jaren als je veel Engels gebruikt en daar dus veel op concentreert gaan je andere talen een stuk moeilijker inclusief je eigen.
reset
pi_113685210
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Juist in de eerste jaren als je veel Engels gebruikt en daar dus veel op concentreert gaan je andere talen een stuk moeilijker inclusief je eigen.
Gelukkig heb ik daar geen last van.. en praat nu een goeie 3.5 jaar alleen maar Engels. (Behalve als ik even naar familie bel)
  maandag 2 juli 2012 @ 19:51:59 #246
208890 June.
Seriously?
pi_113685360
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:45 schreef Individual het volgende:

[..]

Nee, maar ik dacht ergens gelezen te hebben een paar maanden :P want ik heb nog nergens last van ;)
  maandag 2 juli 2012 @ 20:01:16 #247
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113685816
Het zal voor iedereen anders zijn. Voor mij was het zeker de eerste maanden, maar het is alweer zo lang geleden..

De eerste keer zakendoen in het NL was zeker een opgave. "Wat is het Nederlandse woord voor invoice?" :D
reset
pi_113686610
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:01 schreef Individual het volgende:
Het zal voor iedereen anders zijn. Voor mij was het zeker de eerste maanden, maar het is alweer zo lang geleden..

De eerste keer zakendoen in het NL was zeker een opgave. "Wat is het Nederlandse woord voor invoice?" :D
Zakendoen in het Nederland lukt me nog steeds niet zonder Engelse woorden erin te gooien. In mijn sector trouwens niet enorm vreemd, maar toch.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:20:30 #249
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113690151
Ik heb vooral dat ik soms Engelse dingen 'vernederlands'. Als er iets kapot is dan noem ik het 'gebroken' (want 'broken'), bijvoorbeeld. Bij schrijven heb je nog dat extra moment om er over na te denken en te corrigeren, maar bij het spreken komen ze er wel eens tussen kijken.

Of 'is het niet' (isn't it?) na een zin, heel lelijk. :')
  maandag 2 juli 2012 @ 21:33:08 #250
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113690897
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:18 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zakendoen in het Nederland lukt me nog steeds niet zonder Engelse woorden erin te gooien. In mijn sector trouwens niet enorm vreemd, maar toch.
Hehe, dat heb ik ook. Ik ga morgen voor drie dagen naar Rotterdam, en ik moet echt weer wennen aan Nederlands spreken in een zakelijke omgeving.

En ik schijn, volgens een NL collega die ik vandaag aan de lijn had, een Duits accent te hebben ontwikkeld.. Nu werk ik veel met Duitsers en Oostenrijkers, en in DL en AT, maar toch... -O-
pi_113692158
Klinkt allemaal -erg- bekend ja. Af en toe als je in het Nederlands niet uit je woorden komt vliegt er ineens een "like" tussendoor zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
pi_113695946
Oei, dat soort dingen gebeuren mij gelukkig niet. Mijn Nederlands is verder ook niet veranderd, het is meer dat ik een vak doe waar ik nooit voor gestudeerd heb in nederland. Ik heb dus alles al werkende geleerd in de VS/UK, maar veel Nederlandse woorden ken ik echt niet of vind ik nog steeds lastig in een gesprek te gebruiken.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:54:38 #253
15080 static
pi_113696117
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:54 schreef static het volgende:
Wat is toch dat draaiende zwart-witte blokje rechtsbovenaan in het scherm van ITV?
Niemand? Het is zo af en toe te zien.
pi_113696415
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:54 schreef static het volgende:

[..]

Niemand? Het is zo af en toe te zien.
Ik zal zo eens kijken, maar kijk normaal zelden ITV.
  maandag 2 juli 2012 @ 23:24:32 #255
15080 static
pi_113697868
Het is hier één van de weinige Engelse kanalen, dat duits/zwitsers is écht niet te volgen.
pi_113719986
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:54 schreef static het volgende:
Kondigt aan dat de reclame er aankomt, en oude opneemsystemen kunnen dat herkennen en op het juiste moment de opname pauzeren. Zoiets geloof ik.
pi_113737402
En de omroepen werken vrijwillig mee aan het vermijden van reclame? :o
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:17:46 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113815678
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:46 schreef June. het volgende:

[..]

Goed lezen?

Ik heb 5 jaar op appartementjes gewoond in Brussel=> geen tuinslang. Na mijn verhuizing naar Engeland heb je ineens weer te maken met tuin termen die ik al jaren niet meer gebruikt heb in het Nederlands, maar de hose pipe ban was hier wel hot topic. Als het woord tuinslang al 5 jaar niet meer in je opgekomen is, dan duurt het een paar seconden voor je erop komt.

Alle studententermen zijn wel blijven hangen, gek genoeg. :') . En mijn Frans, Engels en Duits zijn er enorm op vooruit gegaan in Brussel.
Resistance is futile.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:21:46 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113815824
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:01 schreef Individual het volgende:

De herkenning :') . Ik heb dat soms ook met Vlaams en Nederlands, echt heel vervelend. Als ik er niet bij stil zou staan, dan zou ik niet vervelend maar ambetant zeggen.
Resistance is futile.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:34:18 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113816214
Goed, dan nog eens even het volgende:

Mijn vriend heeft een leuk huis maar het is wat krap voor 4 man. Dus we willen gaan uitbouwen (open plan keuken/woonkamer, bijkeuken). Aangezien mijn lief een white van man is en deze dingen voor zijn werk op eigen houtje doet. Hij zegt dat hij het voor 12000 kan doen maar ik investeer liever wat meer zodat de trap niet meer al het licht wegneemt omdat deze zich in het midden van het huis bevindt. bovendien denk ik dat we door een klein stukje badkamer op te offeren, overblijven met 3 slaapkamers waar we twee persoonsbedden in kwijt kunnen, zijn kinderen zullen ook geen jaren meer wachten met vriendje/vriendinnetje. Veel buren hebben de keuken al uitgebouwd dus ik ben er van overtuigd dat een grote woonkeuken met houtkachel en fatsoenlijke bijkeuken een meerwaarde zou zijn.

Eh, waar was ik? Oh ja! Wie kan mij eens globaal uitleggen hoe en wat met hypotheken? En vooral, moet ik echt nog 1,75 jaar wachten tot ik genoeg positieve kredietgeschiedenis heb?

-O-
Resistance is futile.
pi_113831492
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:34 schreef Seven. het volgende:

Eh, waar was ik? Oh ja! Wie kan mij eens globaal uitleggen hoe en wat met hypotheken? En vooral, moet ik echt nog 1,75 jaar wachten tot ik genoeg positieve kredietgeschiedenis heb?

-O-
Dat credit gebeuren hier komt me echt de neus uit. Ze hebben liever mensen die zich constant in de schuld steken dan iemand die al ~5 jaar netjes al z'n rekeningen betaalt.

Ik wilde gisteren een nieuwe lens kopen in de aanbieding bij Jessops, ik heb het geld ervoor maar vanwege de 0% finance actie dacht ik dat eigenlijk slimmer zou zijn. Niet dus; Denied.
Half uurtje later even rondgekeken, Natwest heeft een 0% interest kaart voor iets van 15 maanden, en ik kreeg meteen een ~£2000 limiet :').

Ik neem aan dat dat voor home improv / hypotheken nog véél stricter is.
pi_113831894
quote:
Aangezien mijn lief een white van man is
Vraag is aan hem waar die gasten autorijles krijgen? :P
pi_113835952
quote:
WTF, 1,75 jaar? :{

Collega van me is hier in augustus vorig jaar komen wonen en die is bijna klaar met 'n huis kopen ... dus met een beetje geluk hoeft het niet zó lang te duren..
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:47:50 #265
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113838782
Elke klant, elke bank, elke branch en elke bank manager is verschillend. Als je met 'een zak geld' komt ben je overal welkom. :)
reset
pi_113839856
Yo landgenoten die in London wonen.

Nu de OS nog maar een paar weken zijn te gaan is mijn vraag of London al hermetisch is afgesloten d.m.v. controleposten en al wat niet meer...en.,...merk je al iets van een toename van toeristen die de stad bevolken?

Aanvullend: Hoe is het leven voor jullie aldaar met al die OS voorbereidingen?
pi_113841485
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:20 schreef Iwanius het volgende:

Nu de OS nog maar een paar weken zijn te gaan is mijn vraag of London al hermetisch is afgesloten d.m.v. controleposten en al wat niet meer...en.,...merk je al iets van een toename van toeristen die de stad bevolken?

Ik merk er niks van, echt op geen enkele manier. Zal wel veranderen, maar voorlopig loopt alles zoals het altijd loopt.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:38:36 #268
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113841630
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:33 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik merk er niks van, echt op geen enkele manier. Zal wel veranderen, maar voorlopig loopt alles zoals het altijd loopt.
Er waren in de afgelopen maanden wel veel meer werkzaamheden aan wegen ed. dan normaal, en dat wordt ook uitgelegd als voorbereidingen op de OS. En de verschillende advertentiecampagnes zijn ook al een tijdje losgebarsten.

En Greenwich Park, mijn favoriete park in London, is een enorme chaos met dat lelijke stadion dat ze daar voor een paar dagen paardensport hebben neergezet. Waarom in godsnaam niet in Windsor, dat alle faciliteiten daarvoor al heeft?
pi_113841769
Misschien omdat Windsor niet bepaald centraal ligt?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:11:28 #270
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113842653
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:44 schreef Bajskorv het volgende:
Misschien omdat Windsor niet bepaald centraal ligt?
Dat lijkt mij veel beter! Windsor heeft de faciliteiten en de ruimte voor paarden. Er zijn genoeg andere sporten niet in London zelf. De stad en zeker rondom Greenwich is zelfs zonder de Olympische spelen al druk genoeg.

De mensen in mijn buurt zijn 9/10 boos over dat alles maar moet wijken voor dit corporate corrupte feestje. Prima als je er niet woont, maar anders is het een grote puinhoop!
reset
pi_113843058
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:11 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat lijkt mij veel beter! Windsor heeft de faciliteiten en de ruimte voor paarden. Er zijn genoeg andere sporten niet in London zelf. De stad en zeker rondom Greenwich is zelfs zonder de Olympische spelen al druk genoeg.

De mensen in mijn buurt zijn 9/10 boos over dat alles maar moet wijken voor dit corporate corrupte feestje. Prima als je er niet woont, maar anders is het een grote puinhoop!
Eens, maar ik begrijp ook waarom ze niet alles buiten de stad willen hebben. Als je namelijk zo redeneert, kom je al snel tot de conclusie dat je beter alles verspreid over de UK kan doen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:27:05 #272
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113843221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:

Als je namelijk zo redeneert, kom je al snel tot de conclusie dat je beter alles verspreid over de UK kan doen.
Goed idee! Buiten de UK is nog beter!
reset
pi_113843229
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Goed idee! Buiten de UK is nog beter!
Ik ben niet de enige OS hater, merk ik al.
pi_113844007
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:11 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat zegt iedere NIMBY dus. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:52 schreef Cubeforc3 het volgende:

[..]

Dat credit gebeuren hier komt me echt de neus uit. Ze hebben liever mensen die zich constant in de schuld steken dan iemand die al ~5 jaar netjes al z'n rekeningen betaalt.

Ik wilde gisteren een nieuwe lens kopen in de aanbieding bij Jessops, ik heb het geld ervoor maar vanwege de 0% finance actie dacht ik dat eigenlijk slimmer zou zijn. Niet dus; Denied.
Half uurtje later even rondgekeken, Natwest heeft een 0% interest kaart voor iets van 15 maanden, en ik kreeg meteen een ~£2000 limiet :').

Ik neem aan dat dat voor home improv / hypotheken nog véél stricter is.
Ik had hetzelfde probleem totdat ik er achter kwam dat je "credit" heel makkelijk opbouwen zonder daarbij in de schuld te gaan.
1) zet rekeningen (Thames Water, electriciteit, telefoon etc) in jouw naam en betaal ze via direct debit
2) zorg dat je geregistreerd bent als kiezer op je huidige adres
3) neem welke credit card dan ook (als je nieuw bent geeft Lloyds je vast wel eentje met een £500 of £1000 limiet. Lloyds was bij mij erg makkelijk.), gebruik hem voor je boodschappen of wat dan ook, en zet een automatische afbetaling van het gehele bedrag op zodat je nooit een betaling mist en nooit schulden kan krijgen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:16:37 #275
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113845096
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:48 schreef Monopoly_Man het volgende:

Ja, get out of my backyard! Get out of my country! :{w
reset
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:08:42 #276
208890 June.
Seriously?
pi_113852246
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:20 schreef Iwanius het volgende:

Niet veel, eigenlijk alleen nog openbaar vervoer gerelateerd. Meer onderhoud in de weekenden, tig mails en posterborden zodat je zeker niet vergeet dat de Spelen eraan komen en in de tubestations hebben ze nu extra borden opgehangen waar je naartoe moet als toerist/toeschouwer etc.

En ik heb ook al 10 mails ontvangen van de tfl of ik niet een andere route kan kiezen naar mijn stage tijdens de Spelen om zo de drukste stations te vermijden, of thuis kan werken.. Maar goed, ik vrees dat alleen thuis blijven gaat helpen straks :')
pi_113852432
Ik ga gewoon lekker twee weken niet in pak naar kantoor, dan is fietsen wat relaxter. Geen last van drukte in het OV, en met een beetje mazzel staat het verkeerd vast en fiets je er nog makkelijker doorheen...
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:15:54 #278
208890 June.
Seriously?
pi_113852567
Ja, ik wou dat ik dat ook kon. Maar ik ga nu geen fiets meer kopen voor die 5 weken dat ik hier nog ben. Bovendien zal het ook iets van een uur fietsen worden haha.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:12:16 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_113873900
zeg welke bank gaat mij een account geven :P ? ik krijg inkomsten vanuit NL.. maar om nu telkens mijn NL bank te gebruiken is beetje duur grapje.. :)
pi_113874453
Heeft er iemand nog last van de overstromingen? Ik moet morgen vanuit London naar het noorden en vraag me echt af of het wel gaat lukken :{ . Ik moet net in het gebied met de heftigste overstromingen zijn.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:23:53 #281
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113874496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:12 schreef _evenstar_ het volgende:
zeg welke bank gaat mij een account geven :P ? ik krijg inkomsten vanuit NL.. maar om nu telkens mijn NL bank te gebruiken is beetje duur grapje.. :)
Lloyds.
pi_113884380
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Heeft er iemand nog last van de overstromingen? Ik moet morgen vanuit London naar het noorden en vraag me echt af of het wel gaat lukken :{ . Ik moet net in het gebied met de heftigste overstromingen zijn.
Trein of auto?
Treinvertragingen staan hier: http://www.nationalrail.co.uk/service_disruptions/today.html
Autowegen hier: http://www.trafficengland.com/index.aspx

Overigens is het hier in Nottingham nu best mooi weer :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_113885907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Meeste banken wilden mij alleen een basic account geven toen ik hier kwam, met een "cash card" die je alleen kan gebruiken om geld uit de muur te halen. Natwest was de enige bank waar ik een gewone debit card kon krijgen. Dit was een aantal jaar terug, so ymmv.
pi_113887437
http://www.gigwise.com/ne(...)ight-turns-to-a-riot

Lijkt erop dat ik wat anders moet gaan verzinnen voor vanavond. ;( Toch niet zo makkelijk kennelijk, een evenement organiseren in Londen.
pi_113889308
Jaar geleden waren de rellen hier toch ook? Hopelijk blijft het dit jaar wat rustig. Rare gewaarwording toen :(
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:45:37 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113889674
Crowd control is niet de beste eigenschap van dit land om meerdere redenen. Vorig jaar zelfs teruggevolgen om te zien of m'n huis nog stond..
reset
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:59:39 #287
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113891831
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:28 schreef Cubeforc3 het volgende:

[..]

Meeste banken wilden mij alleen een basic account geven toen ik hier kwam, met een "cash card" die je alleen kan gebruiken om geld uit de muur te halen. Natwest was de enige bank waar ik een gewone debit card kon krijgen. Dit was een aantal jaar terug, so ymmv.
Ja, ik ook. In 2006 was Natwest de enige bank die mee een normale account wilde geven, en een CC. Ik zit nog steeds bij Natwest, maar overweeg over te stappen naar Coop.
pi_113891904
HSBC was destijds makkelijk, al geregeld voordat ik in Londen aan kwam.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:22:17 #289
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113896428
Afgelopen vrijdag een studio apartment gezien dat net een paar uur online stond, meteen gebeld en toen ik langs kwam hebben al 4 mensen gekeken en een vrouw was net bezig met haar bod.. Meteen zelf ook de papieren ingevuld en deposit met creditcard gestort... Iets later gebeld door agency, landlord wilde nog 1 keer best offer..ik bood 122 extra, die vrouw 110... dus ik heb m nu.. maar vind het toch wel bizar hoe extreem snel property hier gaat..

Het is wel unfurnished.. zijn er nog goeie alternatieven voor Ikea in Londen? Ik wil niet te veel geld maar kwalitatief goede spullen, praktisch hoeft niet chique.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:49:33 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_113897451
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:22 schreef spooky1234 het volgende:
Afgelopen vrijdag een studio apartment gezien dat net een paar uur online stond, meteen gebeld en toen ik langs kwam hebben al 4 mensen gekeken en een vrouw was net bezig met haar bod.. Meteen zelf ook de papieren ingevuld en deposit met creditcard gestort... Iets later gebeld door agency, landlord wilde nog 1 keer best offer..ik bood 122 extra, die vrouw 110... dus ik heb m nu.. maar vind het toch wel bizar hoe extreem snel property hier gaat..

Het is wel unfurnished.. zijn er nog goeie alternatieven voor Ikea in Londen? Ik wil niet te veel geld maar kwalitatief goede spullen, praktisch hoeft niet chique.
Het gaat idd snel! Ik ben ook blij dat ik de eerste was om mijn huis te zien en heb het meteen weer van de markt gehaald. :)

Er is een Ikea in London (ergens in Croydon volgens mij) en daarnaast is het 2e handsaanbod vrij groot en levendig. Er zijn zelfs speciale furniture charity shops. En dan heb je nog ebay natuurlijk. Mijn meubels komen deels van supermarkten, deels van vrienden, deels van kantoren waar ik heb gewerkt en deels van webshops.
reset
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:13:40 #291
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113899971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 17:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Het gaat idd snel! Ik ben ook blij dat ik de eerste was om mijn huis te zien en heb het meteen weer van de markt gehaald. :)

Er is een Ikea in London (ergens in Croydon volgens mij) en daarnaast is het 2e handsaanbod vrij groot en levendig. Er zijn zelfs speciale furniture charity shops. En dan heb je nog ebay natuurlijk. Mijn meubels komen deels van supermarkten, deels van vrienden, deels van kantoren waar ik heb gewerkt en deels van webshops.
Net even gekeken, Croydon Ikea is voor mij te ver, ga naar die bij Wembley.
Zijn er nog andere ketens die op Ikea lijken waar je makkelijk op 1 plek alles kan vinden? Ik heb erg weinig tijd en heb geen zin om rond te shoppen maar wil graag op 1 plek alles in 1 keer kopen en laten bezorgen. Ik heb hier ook geen auto dus het is anders zo een gedoe..
pi_113900328
Ikea in Wembley is idd goed/groot (zorg dat je ikea card hebt dan krijg je korting op bezorging&gratis insurance).

Verder heb je Homebase voor je gereedschappen e.d. (beetje soort Praxis) incl. tuincentrum. En je kan bij een westfield (shepherd bush) ook veel dingetjes kopen. Maar daar is het wel handig om een auto bij je te hebben.

Je zou ook naar de Ikea in tottenham kunnen gaan. Daaromheen zitten nog wat meer zaakjes mbt. huis. Weet alleen niet hoe groot die ikea zelf is.

Welke wijk ga je wonen spooky?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:30:34 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_113900494
Argos heeft ook bijn alles wel :)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:35:46 #294
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113900642
Thx for the tips zeebeschuit. Ik ga wonen vlakbij tube station Maida Vale (2 stops ten noorden van Paddington).

Ik heb nu alleen wasmachine, vaatwasser, koelkast, oven.. standaard spul. Ook een grote inbouwkast maar verder moet ik alles zelf kopen. Aangezien het een studiotje betreft moet ik goed nadenken over hoe optimaal de ruimte te benutten.. ik twijfel nog over een bedbank, want het slaapt nooit lekker en uiteindelijk ben je toch te lui om het elke keer in te klappen..

Plus ik heb de kleine dingen nodig als potten, pannen, mooiste is als hiervoor ook winkels bestaan die eventueel bezorgen of anders moet ik het ook tegelijk bij IKEA bestellen..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:53:05 #295
208890 June.
Seriously?
pi_113901233
Misschien John Lewis / Selfridges een optie? Die hebben ook wel veel spul en bezorgen ook.
pi_113901258
Dan is Habitat goedkoper, en die hebben net als de IKEA echt alles.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:58:35 #297
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113901465
thx ik zal eens googlen..welke UK alternatieven bestaan voor iets als BCC, Mediamarkt (electronica zaken)
pi_113901652
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:58 schreef spooky1234 het volgende:
thx ik zal eens googlen..welke UK alternatieven bestaan voor iets als BCC, Mediamarkt (electronica zaken)
Argos ofzo, of anders gewoon langs Tottenham Court Rd - vol met electronica zaken. Maar het makkelijkst en goedkoopst blijft online kopen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:29:14 #299
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_113902564
dat 2e hands furniture market.. welke sites moet ik kijken?

-- @Static (hieronder): dit is toch voor zulke vragen? Met google kom je niet noodzakelijk op de sites waar iemand hier goeie ervaringen mee heeft.. als iedereen nou zo behulpzaam is en snel reageert waarom zou ik daar geen gebruik van maken?

[ Bericht 34% gewijzigd door spooky1234 op 07-07-2012 20:37:52 ]
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:31:40 #300
15080 static
pi_113902643
Sjezus zeg, kun je nou helemaal niets?
  zondag 8 juli 2012 @ 20:50:34 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113942046
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:48 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

[..]

Ik had hetzelfde probleem totdat ik er achter kwam dat je "credit" heel makkelijk opbouwen zonder daarbij in de schuld te gaan.
1) zet rekeningen (Thames Water, electriciteit, telefoon etc) in jouw naam en betaal ze via direct debit
2) zorg dat je geregistreerd bent als kiezer op je huidige adres
3) neem welke credit card dan ook (als je nieuw bent geeft Lloyds je vast wel eentje met een £500 of £1000 limiet. Lloyds was bij mij erg makkelijk.), gebruik hem voor je boodschappen of wat dan ook, en zet een automatische afbetaling van het gehele bedrag op zodat je nooit een betaling mist en nooit schulden kan krijgen.
Interessant! Maar is een credit card juist geen negatieve impact op je krediet geschiedenis?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')