Precies dit! Alleen iets genuanceerder misschien: streng zijn wanneer dat nodig is, en consequentquote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:48 schreef La_Vita het volgende:
Ouders die alleen maar lief zijn krijgen juist vervelende kinderen. Je moet streng en consequent zijn, die etters een beetje discipline bijbrengen
Ik gok zo dat ze te hard werken. Kinderen willen aandacht en liefde. Je moet tijd voor ze maken.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:28 schreef Elvenpath het volgende:
Nu valt het mij op wat voor lieve ouders sommige kinderen/jongeren wel niet hebben. ouders die niet slaan, schelden, kleineren en hard werken om voor voldoende inkomsten te zorgen zodat zoon/dochterlief een goede opleiding kan volgen
Het zat blijkbaar in me, m'n zusje is namelijk hetzelfde opgevoed en is haar hele leven modelkind geweest.quote:
Dat doen de ouders dan toch lijkt me.... overigens zijn er ook een hoop andere factoren die meespelen, de zogenaamde "kutmarokkaantjes" zijn vrijwel allemaal opgevoed door een moeder die thuis was en niet bij het KDV gedumpt.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef cvboer het volgende:
Het zal niet alleen aan de ouders liggen denk ik. Ook het dumpen van je kinderen bij een KDV of naschoolse opvang is niet altijd gunstig.
Ik ben van mening dat opvoeden door de ouders dient te gebeuren, niet door een ander.
Bij die "kutmarokkaantjes"speelt het geloof ook mee, en het karakter wat er vanaf de geboorte al in zit.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat doen de ouders dan toch lijkt me.... overigens zijn er ook een hoop andere factoren die meespelen, de zogenaamde "kutmarokkaantjes" zijn vrijwel allemaal opgevoed door een moeder die thuis was en niet bij het KDV gedumpt.
Opvoeden is iets wat per definitie moet gebeuren, wie dat opvoeden dan doet is wat minder van belang, maar het niet opvoeden is wat de grootste problemen veroorzaakt.
Ouders moeten hun opvoedingsstijl misschien ook aanpassen aan het kind. Dus als jij anders was dan je zusje, dan hadden ze misschien bij jou ook een andere aanpak moeten hanteren. Of zo.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het zat blijkbaar in me, m'n zusje is namelijk hetzelfde opgevoed en is haar hele leven modelkind geweest.
dat kan, een kind kan zich zo gedragen door dat het zich verwaarloosd voelt.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:41 schreef AnnaTralala het volgende:
Misschien dat die ouders wel goed willen zijn voor hun kind, maar daar niet genoeg tijd voor hebben? Het ene karakter reageert anders dan het andere op de afwezigheid van ouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |