abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:28:44 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_112038394
Sry voor de topic titel. Voor mijn studie volg ik momenteel een aantal vakken die zich richten op jeugd en gezin. Voor school moeten we ook programma's kijken als 'family matters' en 'schatjes' en andere serieuzere documentaires.
Nu valt het mij op wat voor lieve ouders sommige kinderen/jongeren wel niet hebben. ouders die niet slaan, schelden, kleineren en hard werken om voor voldoende inkomsten te zorgen zodat zoon/dochterlief een goede opleiding kan volgen. In mijn ogen zijn het lieve ouders. De kinderen gedragen zich echter als duivels. Drugs, diefstal, in aanraking komen met justitie of zelfs fysiek aggressief gedrag naar de ouders toe.

Nu vraag ik me af waarom sommige jongeren zo doen. Komt het wellicht dat ikzelf niet echt
'ouders' heb gehad dat ik dit soort ouders wel kan waarderen en die kinderen kunnen dat niet? Wat is jullie visie hierop?
pi_112038473
TV programma's geven een verkeerd beeld, ALTIJD

Ja voor de camera zijn ze lief maar en ja je hebt als ouder niet alles in de hand maar als er echt zo'n groot verschil is liegen ze dat ze barsten.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_112038835
Misschien dat die ouders wel goed willen zijn voor hun kind, maar daar niet genoeg tijd voor hebben? Het ene karakter reageert anders dan het andere op de afwezigheid van ouders.
Raak en plezierig.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:48:29 #4
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_112039065
Ouders die alleen maar lief zijn krijgen juist vervelende kinderen. Je moet streng en consequent zijn, die etters een beetje discipline bijbrengen ~O>
My mama didn't raise no fool
pi_112040031
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:48 schreef La_Vita het volgende:
Ouders die alleen maar lief zijn krijgen juist vervelende kinderen. Je moet streng en consequent zijn, die etters een beetje discipline bijbrengen ~O>
Precies dit! Alleen iets genuanceerder misschien: streng zijn wanneer dat nodig is, en consequent :)
pi_112040702
Lief zijn alleen is soms niet genoeg. Daar breng je geen discipline mee over. Meestal is het wel degelijk te wijten aan de opvoeding, en in andere gevallen aan bepaalde omstandigheden of een psychische stoornis.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 00:39:05 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112040979
Kinderen moet je opvoeden, en met alleen lief, aardig en leuk ga je dat niet redden, tenzij het kind ook lief aardig en leuk is.... en blijft.

En nee, je hebt nooit de garantie dat het werkt, in sommige gezinnen zit er maar een kind bij dat niet wil deugen, terwijl de broertjes en zusjes zo ongeveer modelkinderen zijn en ze allemaal dezelfde opvoeding hebben gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112041008
En al voedt je een kind 'goed' op (wat is goed?), is er alsnog wel een kans dat je simpelweg een kut kind hebt qua karakter. Lijkt me. Niet veel te doen aan een kut karakter denk ik.
pi_112041472
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:28 schreef Elvenpath het volgende:
Nu valt het mij op wat voor lieve ouders sommige kinderen/jongeren wel niet hebben. ouders die niet slaan, schelden, kleineren en hard werken om voor voldoende inkomsten te zorgen zodat zoon/dochterlief een goede opleiding kan volgen
Ik gok zo dat ze te hard werken. Kinderen willen aandacht en liefde. Je moet tijd voor ze maken.

En niet te soepel zijn, maar ook niet te streng. Da's het moeilijkste.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 01:31:26 #10
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_112042252
Ik heb geen kinderen maar als ik ze ooit krijg hoop ik ze kwa ouders een liefdevolle opvoeding te kunnen geven, met veel aandacht maar ook duidelijkheid wanneer ze iets fout doen. Zo goed mogelijk de balans vinden, denk ik.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 26 mei 2012 @ 02:00:11 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112042865
De manier waarop mijn ouders mij opgevoed hebben is niet de goede manier ;)

Ouders moeten onder andere niet zo streng zijn dat het kind niet meer buiten de deur komt en geen contact mag maken met kinderen van het andere geslacht ;)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112044896
Ergens doen die ouders, ondanks alle goede intenties, toch iets wat niet de optimale aanpak is voor dit kind.

Ik ken vooral mensen met jonge kinderen, niet zo zeer met pubers. Daar zitten een aantal erg vervelende kinderen tussen. Natuurlijk zijn sommige kinderen intrinsiek vervelend, maar de ouders spelen altijd een rol. Met name de combinatie van een kind wat intrinsiek al wat aan de vervelende kant is en ouders die telkens maar toegeven, is geen goede combinatie.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 09:56:20 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112045383
Een lieve ouder is niet automatisch een goede ouder.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112045982
Oh, volgens mij ben ik wel een kutkind met goede ouders.
pi_112046996
- nee -

[ Bericht 82% gewijzigd door Crutch op 26-05-2012 14:12:46 ]
pi_112047066
En hoe ben jij dat kutkind geworden?
pi_112047296
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:41 schreef Bitlord het volgende:
En hoe ben jij dat kutkind geworden?
Het zat blijkbaar in me, m'n zusje is namelijk hetzelfde opgevoed en is haar hele leven modelkind geweest.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 11:56:46 #18
244933 trovey
Nachtoele
pi_112047361
Je moet een ouder zijn voor je kind niet een beste vriend/vriendin en ja, dan ben je niet altijd lief en aardig in de ogen van je kind maar wel goed aan het opvoeden. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 27 mei 2012 @ 14:24:26 #19
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_112088111
Het zal niet alleen aan de ouders liggen denk ik. Ook het dumpen van je kinderen bij een KDV of naschoolse opvang is niet altijd gunstig.
Ik ben van mening dat opvoeden door de ouders dient te gebeuren, niet door een ander.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 27 mei 2012 @ 14:44:08 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112088695
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef cvboer het volgende:
Het zal niet alleen aan de ouders liggen denk ik. Ook het dumpen van je kinderen bij een KDV of naschoolse opvang is niet altijd gunstig.
Ik ben van mening dat opvoeden door de ouders dient te gebeuren, niet door een ander.
Dat doen de ouders dan toch lijkt me.... overigens zijn er ook een hoop andere factoren die meespelen, de zogenaamde "kutmarokkaantjes" zijn vrijwel allemaal opgevoed door een moeder die thuis was en niet bij het KDV gedumpt.

Opvoeden is iets wat per definitie moet gebeuren, wie dat opvoeden dan doet is wat minder van belang, maar het niet opvoeden is wat de grootste problemen veroorzaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112089898
zoiezo worden kinderen niet onschuldig en blanco geboren... ze worden geboren met een karakter... dus het is mogelijk dat je een hele lieve ouder hebt, met een vervelend kind...

maar voor het over grote deel ligt het wel degelijk aan de opvoeding en de verdere omgeving (televisie, computerspelletjes, school, kinderdagverblijf, stress ouders ect)
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
  zondag 27 mei 2012 @ 16:07:17 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_112091365
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doen de ouders dan toch lijkt me.... overigens zijn er ook een hoop andere factoren die meespelen, de zogenaamde "kutmarokkaantjes" zijn vrijwel allemaal opgevoed door een moeder die thuis was en niet bij het KDV gedumpt.

Opvoeden is iets wat per definitie moet gebeuren, wie dat opvoeden dan doet is wat minder van belang, maar het niet opvoeden is wat de grootste problemen veroorzaakt.
Bij die "kutmarokkaantjes"speelt het geloof ook mee, en het karakter wat er vanaf de geboorte al in zit.
Wie het het opvoeden doet is wel degelijk van belang, als je besluit om voor kinderen te gaan moet je daar tijd voor maken. Wat dus inhoud dat 1 van de ouders zal moeten stoppen met werken.

Of je kutkoters krijgt is natuurlijk niet alleen van bovenstaande afhankelijk, ook de omgeving van het kind speelt mee.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 27 mei 2012 @ 16:16:01 #23
376361 bojan
Het is friet
pi_112091571
Aan je titel "kutkind" wordt al meteen duidelijk wie hier het echte probleemgeval is. Zeg dan jongeren met gedragsproblemen ofzo. Je weet niet eens wat ik er in die jongeren omgaat.

Waarom zeg ik dit?

Ik was vroeger zogezegd ook een kind met problemen. Aan mij was er zogezegd iets fout, aan mijn broer en mijn ouders was niets op te merken. Nu ik niet meer thuis woon, kan ik duidelijk zeggen dat die problemen door mijn ouders kwamen (maar ik laat ze niet vallen, en omgekeerd) Sinds die dag dat ik het huis uit ben, sta ik ontzettend positief in het leven.

Wat ik maar wil zeggen: niets is wat het lijkt.
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_112092759
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:54 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het zat blijkbaar in me, m'n zusje is namelijk hetzelfde opgevoed en is haar hele leven modelkind geweest.
Ouders moeten hun opvoedingsstijl misschien ook aanpassen aan het kind. Dus als jij anders was dan je zusje, dan hadden ze misschien bij jou ook een andere aanpak moeten hanteren. Of zo. :)
  zondag 27 mei 2012 @ 17:17:55 #25
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_112093380
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:41 schreef AnnaTralala het volgende:
Misschien dat die ouders wel goed willen zijn voor hun kind, maar daar niet genoeg tijd voor hebben? Het ene karakter reageert anders dan het andere op de afwezigheid van ouders.
dat kan, een kind kan zich zo gedragen door dat het zich verwaarloosd voelt.
Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar mijzelf en mijn broers, 3 zonen, 3 compleet verschillende persoonlijkheden dan denk ik, het is een stukje opvoeding maar ook gewoon een stukje genetica, de persoonlijkheid van iemand :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')