abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:21:59 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112038137
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112038183
Omnomnom. Oh ja, morgen kippensoep, met een lekker brood misschien, zo maar 's even biga + soaker maken dan.
Ja doei.
pi_112038239
Panda is dus eigenlijk een bamboekoe?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:25:30 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112038264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
Omnomnom. Oh ja, morgen kippensoep, met een lekker brood misschien, zo maar 's even biga + soaker maken dan.
Lekker! Dat was mijn ontbijt :P

Zeemeeuw, reigers e.d. is volgens mij niet echt lekker..
Panda's? Geen idee

Mini schildpadjes zijn iig wel te eten.
Kikkerbillen zijn mislukte minikipfiletjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_112038266
Morgen spare ribs, hamburgers, speklapjes, spekfakkels, iets van rundvlees dat ik niet herken :D, kipfilet-paprika-ui-champi stokjes, stokbrood, saté saus, zalm, ijs en ga zo maar even door :9
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:26:30 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112038304
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:25 schreef Ml-etje het volgende:
Morgen spare ribs, hamburgers, speklapjes, spekfakkels, iets van rundvlees dat ik niet herken :D, kipfilet-paprika-ui-champi stokjes, stokbrood, saté saus, zalm, ijs en ga zo maar even door :9
De good old ordinaire BBQ, just the way zoals het moet :9
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_112038364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

De good old ordinaire BBQ, just the way zoals het moet :9
Jep het enige liflafje is de zalm.
Die mik ik morgenvroeg in de mosterd-basterdsuiker marinade O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112038685
Awh, lekker, barbecue! O+ Dinsdag weer, om te vieren dat de tentamens voorbij zijn O+
Ja doei.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:58:10 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112039517
Mo, je bent al lekker bruin trouwens.

Ik mag/moet nog kwark :')
pi_112039633
Ja, goed hè! :D Ik ben in jaren niet zó bruin geweest. Een tuin hebben is tof :D
Ja doei.
pi_112040382
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 23:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Mo, je bent al lekker bruin trouwens.

Ik mag/moet nog kwark :')
Ik doe vanavond makreelfilets :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 00:42:38 #12
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_112041059
Ik moet nog Jilliannen...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_112044088
Mogge.
Ik kwam zojuist langs de rekstok. Even een timer gezet; ik kan 3 keer compleet optrekken in 30 seconden. Als ik niet weer helemaal met gestrekte armen zou terughangen kan ik er wel meer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 26 mei 2012 @ 06:26:16 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112044117
Goeiemorgen!

Wat een heerlijk weer is het ook. Maar ben wel echt verbrand, au. Vandaag maar even shirtje met mouwtjes aan dus. Zo mijn nieuwe schoenen uitproberen en voor het eerst in een week weer heel rustig lopen. Ben benieuwd

Oh en Mark is een held want hij gaat naar Groningen vandaag en neemt de adapter mee zodat ik in de loop van de middag weer geluid heb _O_. Ga dus even op en neer naar groningen straks. Je merkt pas hoe belangrijk je oren zijn als ze het niet doen, damn :X.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 26 mei 2012 @ 07:43:46 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112044294
Hardlopen ging goed, jee! *O*. Heb nu ook nergens last van, hopelijk blijft dat zo. Maandagavond weer :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_112044308
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 07:43 schreef Viking84 het volgende:
Hardlopen ging goed, jee! *O*. Heb nu ook nergens last van, hopelijk blijft dat zo. Maandagavond weer :Y.
^O^
  zaterdag 26 mei 2012 @ 07:56:39 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112044335
Volgens Endomondo heb ik met mijn fietstocht van gisteren 1500 calorieën verbrand. Dat is toch bs? :?
Niet meer actief op Fok!
pi_112044443
Goedemorgen!!

Nog een kwartiertje en dan hardlopen. Moest even iemand helpen vanmorgen en nu ben ik dus wakker. Dacht, of ik kan terug m'n bed in, of ik kan vast gaan hardlopen en dan heb ik nog de hele dag! Dus dan dat maar :')
pi_112044444
Mijn pre-O bestond uit een glas kefir en een paar plakjes bio grillworst. Ben benieuwd of dat een beetje goede brandstof is.... :D
pi_112044554
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 05:55 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Ik kwam zojuist langs de rekstok. Even een timer gezet; ik kan 3 keer compleet optrekken in 30 seconden. Als ik niet weer helemaal met gestrekte armen zou terughangen kan ik er wel meer.
^O^ ^O^ ^O^

Ik las pindasteak vor de topictitel en dacht WTH :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 08:17 schreef Perruche het volgende:
Mijn pre-O bestond uit een glas kefir en een paar plakjes bio grillworst. Ben benieuwd of dat een beetje goede brandstof is.... :D
heb je het binnen kunnen houden?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 26 mei 2012 @ 08:35:26 #21
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_112044569
Goedemorgen, gisteren geen Jillian meer en vandaag wordt het shoppen met 30°C en 2.5 uur slaap, dolle pret!

Lijstje:
O: 2 geroosterde boterhammen met jam
T: Fruit
L: Ergens in Antwerpen (ik hoop soep/salade)
T: Bak rauwkost
D: Wok met veeeeeeeeeeeel groenten en beetje kip
S: Of op café of looptraining
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_112044621
Mogge!
Wat is het weer een mooie dag O+
pi_112044669
Pfff, veel te warm vannacht en mijn eten was niet helemaal lekker gevallen denk ik. Nu nog steeds misselijk en zweterig en met 3 uur slaap nog niet heel veel zin in het familieweekwendje weg. Laat staan in eten.

Goedemorgen!

Vik, ik vertrouw endomondo daarin ook voor geen meter. Heb je btw cycling sport of transport gedaan? Daar zit ook nog verschil tussen. Top van Mark!!
pi_112044756
mogge.... :Z
Ja doei.
  zaterdag 26 mei 2012 @ 08:59:41 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112044766
@ anna: maakte geen verschil of ik hem op transport of sport zette. Wat is het verschil eigenlijk? Ik fiets toch gewoon in eem bepaald tempo en verbrand daarmee een x aantal cal? Verbrand met dit tempo niet ineens meer op een racefiets :P.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')