Beste mensen,
Even een situatieschets:
Mijn moeder die de polissen regelt, is op dit moment in het buitenland. Ik heb de taak gekregen om brieven te openen en eventuele rekeningen te betalen.
We hebben een polis lopen bij interpolis.
Wij hebben 1 rekening van rabobank en 1 rekening bij ING.
Rabobank is onze tussenpersoon van de polis.
Er is een maandelijkse incasso van rabobank naar interpolis.
Ik heb 5 April een brief gekregen van interpolis dat ze een bedrag niet konden afschrijven omdat er niet genoeg saldo op zat. Dit heb ik in de eerste instantie niet meteen betaald omdat ik dit eerst wilde navragen bij mijn moeder. 2 weken gaan voorbij en ik krijg een herinnering op 24 april.
Ik had inmiddels goedkeuring gekregen om de rekening te betalen.
Maar: Ik heb het bedrag via ING betaald en niet via rabobank. Ik heb het wel volledig ingevuld dwz: rekeningnummer en naam heb ik letterlijk overgetypt en de betalingskenmerk xxxx.xxxx.xxxx.xxxx
Geld is gewoon af van ING rekening.
8 Mei kreeg ik een brief van interpolis, een tweede herinnering maar dit keer staan er 2 bedragen bij (voor periode April én Mei).
Omdat ik zelf druk bezig ben met studie kan ik niet alle rekeningen en betalingen bijhouden dus dit is onder een stapel post gegaan (dus niet betaald).
Vandaag (vrijdag) heb ik een telefoon gehad van iemand van de rabobank, ze zei dat het vandaag de laatste dag is om te betalen anders zouden er negatieve gevolgen zijn voor ons hypotheek?
Ik moest een trein halen dus ik heb tegen haar gezegd dat ik zo spoedig mogelijk het geld over zal maken.
Op het moment dat ik thuis was na school heb ik via ING het verschuldigde bedrag betaald (Van periode April en Mei), pas op dat moment zag ik dat ik April eigenlijk al had betaald.
Ik heb nu dus 2 keer April en 1 keer Mei betaald via ING terwijl dit (neem ik aan) via Rabobank had moeten gebeuren.
Nu ben ik bang dat ze dinsdag (maandag Pinksteren) denken dat ik nog steeds niet heb betaald en dat er sancties komen. Helaas kon ik ze vandaag niet meer bereiken maar ik zal ze dinsdagvroeg even bellen.
Nu mijn vraag: Aan wie moet ik de situatie uitleggen? aan Interpolis of Rabobank? Zullen er sancties komen omdat ik met de verkeerde bank heb betaald? Krijg ik het teveel betaalde bedrag terug van Interpolis?
Alvast bedankt voor jullie tijd!
[ Bericht 0% gewijzigd door ikveranderhemniet op 26-05-2012 01:12:10 ]