abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112010668
Ik begin toch wel sterke twijfels te krijgen van "een hetro ben je, of je bent het niet". Heeft dit echt te maken met je genen en is dit vastgesteld vanaf het moment dat je geboren bent? Volgens mij kun je best homo "worden". Het kan te maken hebben met je omgeving. Stel dat je alleen met meisjes opgroeid bent, en je nooit voetbal of wat dan ook gespeeld hebt met een jongen.. Dan kan ik het me voorstellen dat je in de puberteit wat gevoelens gaat ontwikkelen.. Het is maar een voorbeeld.
Ik denk dat je geaardheid vastgesteld kan worden na je puberteit.

Wat vinden jullie? Ik heb het trouwens niet alleen over het "homo zijn" maar over elk geaardheid
Owja dit topic is nav het andere topic "ik twijfel over mijn geaardheid".
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:23:35 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112010719
Nee. Na je geboorte kan je er vrij weinig invloed op uitoefenen. Dus de homoseksualiteit uit je kind rammen gaat niet lukken. Sorry.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112010748
Jij denk, jij denkt.
en je denkt dat dit onderwerp niet al vele malen is onderzocht door mensen die er echt verstand van hebben?
pi_112010782
Er is meer dan voldoende bewijs dat seksuele voorkeur (zeker bij mannen met een voorkeur voor mannen) al heel vroeg in de ontwikkeling wordt vastgesteld, in ieder geval ruim voor aanvang van de puberteit.

Of het volledig nature is (dus genetische, epigenetische en intra-uteriene factoren) of ook nog wat nurture is, is nog niet helemaal duidelijk.
pi_112010826
Ik weet niet, al zie ik een man lopen kan ik hem wel knap vinden qua uiterlijk maar geen seksuele gedachtes of gevoelens erbij.

Maar of homo zijn is aangeboren of niet zal de tijd wel leren :p zelf denk ik wel dat het gewoon zo is net zo dat als je haar bruin is. Kan je ook niks aan doen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:29:18 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112010978
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:25 schreef spierbal het volgende:
Maar of homo zijn is aangeboren of niet zal de tijd wel leren :p
Ja.... Daar gaan we ooit achter komen. Net zoals we op een dag voor het eerst op de maan zullen landen
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112011151
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja.... Daar gaan we ooit achter komen. Net zoals we op een dag voor het eerst op de maan zullen landen
Op de maan landen is onmogelijk, dat zal nooit gebeuren in de toekomst van de mens.
Iets met zwaartekracht
pi_112011242
Dick Swaab, geniaal persoon, heeft eigenlijk al aangetoond dat 'homofiel zijn' zichtbaar is in de hersenen.
De hersenen van homo's zijn anders dan die van hetero's.
Deze conclusie is hem niet in dank afgenomen en hij wordt een beetje gezien als de duivel door allerlei religieuze en home instanties.

Hier wat filmpjes met Dr Swaab.
pi_112011336
Al 26 jaar lang genegeerd door vrouwen, de kans dat ik ooit een vriendin krijg : 0,000001% maar homo zie ik mezelf niet worden..
pi_112011651
Je sexualiteit krijg je in de baarmoeder wat wordt bepaald door moeders hormoon niveau.
Dat je homo wordt door veel met vrouwen om te gaan klopt niet, sterker nog, de kans dat je homo wordt neemt toe met elke zoon die je moeder baart.
pi_112011730
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:45 schreef Plantagehouder het volgende:
Je sexualiteit krijg je in de baarmoeder wat wordt bepaald door moeders hormoon niveau.
Dat je homo wordt door veel met vrouwen om te gaan klopt niet, sterker nog, de kans dat je homo wordt neemt toe met elke zoon die je moeder baart.
Nou ja, dat is wel heel versimpeld uitgedrukt, maar we weten dat er een grotere kans is dat een zoon homoseksueel zal zijn naarmate hij meer oudere broers heeft. Er zullen waarschijnlijk meer factoren dan alleen hormoonspiegels in de baarmoeder een rol spelen.
pi_112011967
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:47 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nou ja, dat is wel heel versimpeld uitgedrukt, maar we weten dat er een grotere kans is dat een zoon homoseksueel zal zijn naarmate hij meer oudere broers heeft. Er zullen waarschijnlijk meer factoren dan alleen hormoonspiegels in de baarmoeder een rol spelen.
Ja, maar ik vond het wel een leuke tegenstelling tegen het "je wordt homo door met vrouwen om tegaan" idee
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:58:32 #13
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_112012185
Als je in je jeugd veel met vrouwen omgaat terwijl je 'hetero-genen' hebt word je OF een soepele hosselaar (omdat je goed met vrouwen kunt praten/weten wat ze willen horen) OF een natte wind met een sjaaltje. Dat is ook een soort homo, maar wel een die op vrouwen valt.
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:05:44 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_112012495
Oe, als dat zo zou zijn, dan is er 'genezing' voor alle homo's!
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:46:24 #15
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_112018389
Ik denk dat het een beetje een combinatie is, als je een voorkeur hebt voor mannen betekend dat niet dat je vrouwe niet aantrekkelijk kan vinden en andersom geld dat ook. Er is ook een grote groep met bisexuele gevoelens die wat meer naar de ene of andere kant leunt. Ik denk dat je in zo een geval jezelf wel meer een richting kan opsturen dan een ander.

Maar ik geloof ook dat de beginaanleg hiervoor in de nurture zit en vaak al van jongsafaan in het kind. Want zelfs als een kind zijn gehele periode terwijl deze opgroeit leert dat hij / zij op het andere geslacht moet vallen omdat dat de maatschappelijke norm is zijn er toch een hoop die leren dat ze zo niet werken! Dan komt het overduidelijk neit uit de opvoeding
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_112018534
Nee, je kan iemand die homoseksueel is niet hetero maken.
pi_112018668
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:35 schreef Noin het volgende:
Dick Swaab, geniaal persoon, heeft eigenlijk al aangetoond dat 'homofiel zijn' zichtbaar is in de hersenen.
De hersenen van homo's zijn anders dan die van hetero's.
Deze conclusie is hem niet in dank afgenomen en hij wordt een beetje gezien als de duivel door allerlei religieuze en home instanties.

Hier wat filmpjes met Dr Swaab.
Zelfde geldt voor pedofielen. Waar overigens de EO nog een reportage over maakte afgelopen week.
Verrassend op zich wel dat de EO pedofilie wel als aangeboren geaardheid ziet, homofilie zijn ze dan weer een stuk moeilijker in. :')
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_112018670
Als je een eeneiige tweeling hebt is de kans wanneer één van de twee homoseksueel ook hoger voor de ander om homoseksueel te zijn. Bij twee-eiige tweelingen is die kans minder groot. Dit is wetenschappelijk onderzocht en belangrijke aanwijzing voor het feit dat seksuele geaardheid mogelijk een genetische component heeft.
pi_112018710
Off-topic discussie, kan beter niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door -Strawberry- op 25-05-2012 15:03:26 (edit) ]
pi_112018809
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:22 schreef qwerty-nl het volgende:
Ik begin toch wel sterke twijfels te krijgen van "een hetro ben je, of je bent het niet". Heeft dit echt te maken met je genen en is dit vastgesteld vanaf het moment dat je geboren bent? Volgens mij kun je best homo "worden". Het kan te maken hebben met je omgeving. Stel dat je alleen met meisjes opgroeid bent, en je nooit voetbal of wat dan ook gespeeld hebt met een jongen.. Dan kan ik het me voorstellen dat je in de puberteit wat gevoelens gaat ontwikkelen.. Het is maar een voorbeeld.
Ik denk dat je geaardheid vastgesteld kan worden na je puberteit.

Wat vinden jullie? Ik heb het trouwens niet alleen over het "homo zijn" maar over elk geaardheid
Owja dit topic is nav het andere topic "ik twijfel over mijn geaardheid".
Je denkt wel veel.. waarom denk je dat?
pi_112018878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 14:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bij pedofilie twijfel ik er persoonlijk over. Je hoort enorm vaak dat mensen met pedofiele neigingen in hun jeugd misbruikt zijn en ik zie het meer als een fetish, dan als een geaardheid (op welk geslacht je valt, IMO).
Ik denk dat het een geaardheid is. Ik denk dat mensen die misbruiken na zelf misbruikt te zijn dat niet persé doen omdat ze op kinderen vallen, dat is een machtkwestie.
pi_112018985
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:01 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik denk dat het een geaardheid is. Ik denk dat mensen die misbruiken na zelf misbruikt te zijn dat niet persé doen omdat ze op kinderen vallen, dat is een machtkwestie.
Zit wat in. Echter vallen zulke mensen wel onder de noemer 'pedofiel' al gaat het ze misschien niet om de kinderen, maar om de extra macht die het met zich meebrengt. Inderdaad.
pi_112019038
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zit wat in. Echter vallen zulke mensen wel onder de noemer 'pedofiel' al gaat het ze misschien niet om de kinderen, maar om de extra macht die het met zich meebrengt. Inderdaad.
Hoe dan ook is dat fout natuurlijk. Maar het lijkt me behoorlijk klote als je als pedofiel geboren bent.
pi_112019128
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:07 schreef Kluts het volgende:

[..]

Hoe dan ook is dat fout natuurlijk.
Uiteraard.
pi_112047036
Ik heb meerdere vrouwen proberen te overtuigen dat ik homo ben maar ze trapten er niet in. -O-

Snap nog steeds niet hoe ze dat zien :')
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:28:10 #27
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112049260
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 11:38 schreef Weissman het volgende:
Ik heb meerdere vrouwen proberen te overtuigen dat ik homo ben maar ze trapten er niet in. -O-

Snap nog steeds niet hoe ze dat zien :')
''if i would'nt be gay you'dd be so mine''
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 26 mei 2012 @ 13:47:02 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112049656
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

''if i would'nt be gay you'dd be so mine''
Als je Engels nou goed was, was het een leuk grapje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:00:53 #29
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112049918
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 13:47 schreef Re het volgende:

[..]

Als je Engels nou goed was, was het een leuk grapje
Yoo, je hebt gelijk, het klopt voor geen fuck :P

''If I wasn't gay you'd be so mine'' Zo beter?;)
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 26 mei 2012 @ 14:49:23 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112051020
Bijv. Maar goed de essentie is toch wel dat grootste gedeelte van de homofielen dit is door een aangeboren afwijking ( zoverre het een afwijking genoemd zou moeten worden)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112051230
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 14:00 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Yoo, je hebt gelijk, het klopt voor geen fuck :P

''If I wasn't gay you'd be so mine'' Zo beter?;)
weren't
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')