Bron: http://www.nu.nl/politiek(...)tudenten-blijft.htmlquote:Basisbeurs voor masterstudenten blijft
DEN HAAG - Studenten die een master volgen, blijven toch recht houden op een basisbeurs.
Foto: ANP
Dat staat in de definitieve versie van het Lenteakkoord, waarover de Volkskrant zegt te beschikken. De krant heeft het document op de website gezet.
Het kabinet wilde de basisbeurs voor masterstudenten afschaffen en veranderen in een sociaal leenstelsel, waardoor studenten de beurs moesten terugbetalen na het behalen van hun diploma.
Lenteakkoord
In het Lenteakkoord staat dat na de verkiezingen zal worden gekeken hoe het verder moet met de beurzen van deze groep studenten.
Het Lenteakkoord, gesloten door VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie, was grotendeels al uitgelekt, maar wordt pas vrijdag rond het middaguur officieel gepresenteerd
quote:Ten aanzien van het studiefinancieringsstelsel is besloten om invoering van een sociaal leenstelsel in de masterfase en verlenging van de aflossingtermijn van studieleningen van 15 naar 20 jaar nu niet door te voeren, maar daarover te besluiten na de komende verkiezingen; wel zal conform het huidige wetsvoorstel het recht op de reisvoorziening worden ingekort (“Geen ov-jaarkaart langstudeerders”).
Ik denk dat D66 ervoor gezorgd heeft dat het tenminste nu nog niet is afgeschaft.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat wordt dus definitief géén stem op een van deze 5 partijen.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat wordt dus definitief géén stem op een van deze 5 partijen.
Blijft nominaal+1quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dit dus; ik heb meer belang bij een OV dan bij de basisbeurs.
Dit zou helemaal een ideale situatie zijn!quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Blijft nominaal+1
Dus:
HBO: 5 jaar
HBO + master: 6 jaar
WO: 4 jaar
WO + master: 5 jaar
Dat ja.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Zolang jij niet ineens 1/3e - 1/2e van je salaris moet inleveren om op je werk te kunnen komen, heb je niet te klagen over dat wij zeikenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:02 schreef Scorpie het volgende:
Wow, alleen de OV-kaart die beperkt wordt terwijl heel Nederland zwaar moet inleveren en dan nog zeiken. Kudo`s.
Nou, forenzen worden het hardst gepakt vanwege de bezuinigingen op de onbelaste reiskostenvergoeding.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 10:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zolang jij niet ineens 1/3e - 1/2e van je salaris moet inleveren om op je werk te kunnen komen, heb je niet te klagen over dat wij zeiken
FYI: de OV-studentenkaart (en de studiebeurs trouwens ook) wordt al 20 jaar lang elk jaar beperkt. Al jarenlang is de strategie om eerst te roepen dat-ie wordt afgeschaft, om hem vervolgens na de nodige protesten "slechts" te beperken. En al 20 jaar komt de politiek daarmee weg.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:57 schreef Ryon het volgende:
Balen van de ov kaart. Die zou een paar weken terug ook ongewijzigd blijven. Nou ja, we horen het over een paar uur wel.
Precies. Basisbeurs kan ik zonder, maar een stage wordt gewoon erg lastig zonder ovquote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:21 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Leuk voor de studenten die aan twee universiteiten onderwijs volgen. Dat kan voor een totale opleiding zijn, voor losse vakken of voor twee opleidingen die je tegelijkertijd volgt al moet je je dan afvragen wat de waarde is van de beide opleidingen als je die zo gemakkelijk tegelijkertijd volgt.quote:Wow, alleen de OV-kaart die beperkt wordt terwijl heel Nederland zwaar moet inleveren en dan nog zeiken. Kudo`s.
Ja tuurlijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:21 schreef Droplollie het volgende:
Heeft iemand enig idee of deze regeling ook geldt voor masterstudenten die eerst een HBO-bachelor hebben gehaald?
Ja dat weet ik. Nee dat geldt nietquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:21 schreef Droplollie het volgende:
Heeft iemand enig idee of deze regeling ook geldt voor masterstudenten die eerst een HBO-bachelor hebben gehaald?
Uiteraard! Als zoiets gaat worden ingevoerd wat we zullen moeten afwachten en wat op zijn vroegst over 2 jaar zou kunnen ingaan.quote:Heeft iemand enig idee of deze regeling ook geldt voor masterstudenten die eerst een HBO-bachelor hebben gehaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |