abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112003239
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:05 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik dus echt niet.. Waarom zijn de Azeri`s en de Turken nou zo `close` ?
Opeens alle Azeri`s en de Turken in de zaal `Turkiye` roepen ;/
En waarom had die kerel van Turkije geen Turkse vlag, maar een Azerbeidzjaans vlag in zijn hand?
Turkije en Azerbaijan zijn sterk verbonden met elkaar. Cultuur, taal lijken erg op elkaar.
Op zich is dat niet zo verwonderlijk.

Een beetje vergelijkbaar met Cyprus en Griekenland.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:34:32 #152
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_112003257
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

2009 was wat dat betreft sowieso een goed jaar, er waren dat jaar heel veel goeie inzendingen. Noorwegen stond van meet af aan bovenaan bij de polls en de bookies, ik moet nog zien of Zweden dat ook waarmaakt. Ik zet m'n geld op Italië...
Ja, maar hoe stonden Ell en Nikki vorig jaar bij de bookmakers? En hoe stond Lena dat jaar daarvoor bij de bookmakers? Ik dacht niet als eerste.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_112003351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:28 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Hou toch eens op met die eeuwige slachtofferrol. Watvoor argument heb jij dat Zwitserland vorig jaar wel doorging? En Ierland met Jedward? En dat België vorig jaar bijna in de top 5 terechtkwam?

Dat iemand dit argument nog serieus gebruikt is toch te bizar voor woorden.
Wat voor argument heb jij dat liedjes als van Hind of Edsilia die kwalitatief beter zijn dan menig vals gezongen ballades of jaren 90 house deuntjes van andere landen toch niet doorgaan dan? Waarom 3 homo's in lichtgevende pakjes of 3 trommelende lekkere wijven niet kan, maar een half dozijn oma's of een ziekelijk vals zingende tweeling met fout kapsel wel?

Hind had een redelijk mediterraan lekker in het gehoor liggend discodeuntje. Ging niet door.
Griekenland heeft al jaren lekker in het gehoor liggende discodeuntjes. Gaat elk jaar door.

Ik ben gewoon van mening dat Nederland het gewoon verbruid heeft. We zijn de arrogant, vervelend en haten Polen. Dat is het beeld van ons. Daar stem je niet op.
beter een knipoog dan een blauw oog
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 00:38:21 #154
368283 ato
pi_112003396
Jammer maar helaas, ik dacht bij haar optreden wtf wat onzuiver en zij straalde niet echt.
Toch bleef ik denken dat wij net de finale zouden halen, jammer het is nu eenmaal niet zo. Toch blijf ik het een van de leukste inzendingen vinden van Nederland.
Life can be a bitch, so like it..
pi_112003424
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hind had een redelijk mediterraan lekker in het gehoor liggend discodeuntje. Ging niet door.
Griekenland heeft al jaren lekker in het gehoor liggende discodeuntjes. Gaat elk jaar door.
Omdat Griekenland op de bondgenoten leunt. Ik denk dat als wij vandaag met België hadden gestaan, het best goed gekomen was, met 8 tot 10 punten extra van hen, die we elk jaar toch krijgen...
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2012 @ 00:41:11 #156
368283 ato
pi_112003480
quote:

[..]

Wat voor argument heb jij dat liedjes als van Hind of Edsilia die kwalitatief beter zijn dan menig vals gezongen ballades of jaren 90 house deuntjes van andere landen toch niet doorgaan dan? Waarom 3 homo's in lichtgevende pakjes of 3 trommelende lekkere wijven niet kan, maar een half dozijn oma's of een ziekelijk vals zingende tweeling met fout kapsel wel?

Ik ben gewoon van mening dat Nederland het gewoon verbruid heeft. We zijn de arrogant, vervelend en haten Polen. Dat is het beeld van ons. Daar stem je niet op.
Hmm ben het niet mee eens, het was de laatste jaren net niet en ik denk dat het bij Joan haar belabberde uitvoering en haar 3e start positie was wat net haar kop heeft gekost dat denk ik. Ik vond hind tegen vallen, wel een goed optreden maar wat een slap liedje had zij..
Life can be a bitch, so like it..
pi_112003487
quote:

[..]

Omdat de jury er toen nog niet was. Destijds was die diasporastemming wel erg doorslaggevend. Nu is dat een stuk minder het geval.

Hind had een prima nummer, maar verknalde het gigantisch met de act en de aankleding van het nummer.
pi_112003551
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef ato het volgende:

[..]

Hmm ben het niet mee eens, het was de laatste jaren net niet en ik denk dat het bij Joan haar belabberde uitvoering en haar 3e start positie was wat net haar kop heeft gekost dat denk ik. Ik vond hind tegen vallen, wel een goed optreden maar wat een slap liedje had zij..
Wat versta jij onder net niet? Edsilia 21e, Hind 13e, Toppers 17e, Sieneke 14e, 3js 18e, Joan moet nog blijken natuurlijk.

Maar er moet gewoon wat gebeuren aan onze inzendingen, zet er een serieuze choreograaf op en niet eentje die vindt dat mensen er blij van moeten worden...
pi_112003552
Wat ik ook niet snap he..waarom kan een jury net niet wat meer punten geven aan bijv Joan in zo'n finale met balkan landen. Ze weten toch dat je al wat achterstand hebt op zo'n moment? Kijke ze niet naar de loting ofzo? Een derde startplek is veel lastiger dan wanneer je in de 2e helft zit.
We zijn volgens mij gewoon weer laatste geworden ofzo. Dit is een love/hate inzending en blijkbaar was er veel 'hate'..wat ik niet snap...Joan die de camera bespeelde..ik ben blij dat ik morgen vrij ben en geen collega's om me heen heb
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_112003576
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:41 schreef ato het volgende:

[..]

Haha ik denk wat betreft Hind precies andersom. Nummer was kwalitatief misschien wel voldoende om door te gaan, maar de act was zo donker voor het soort nummer.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:45:51 #161
6941 APK
Factual, I think.
pi_112003622
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:31 schreef TheArt het volgende:

[..]

2009 was ook al goed met Andrew Lloyd Webber als tekstschrijver en toen eindigden ze ook al hoog.
Vorig jaar was ook een 'grote' act.
Ik doelde meer op die stewardessen-shit die ze eerder stuurden :+
Ze namen het jarenlang niet serieus en de laatste jaren wel.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:45:55 #162
pi_112003625
quote:

[..]

Dat nummer van Edsilia was gewoon retesaai, met die dream. En hind was gewoon niet sexy genoeg. De show was er niet. Zo een prachtig mooie vrouw, en dat trekken ze haar dit aan:

Hoezo truttig? :')

Dan is zoiets toch tig keer geiler

(en dan dat rokje iets korter en haar gewoon lang en vol, kijk niet naar die ontblote tiet :'))

En met een sexy dansje erbij, paar lekkere mannen, instrumentaal stukje waarin lekker gebodyshaked wordt. Ik weet zeker dat Hind dan was doorgegaan.
pi_112003644
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef grazz het volgende:
Wat ik ook niet snap he..waarom kan een jury net niet wat meer punten geven aan bijv Joan in zo'n finale met balkan landen. Ze weten toch dat je al wat achterstand hebt op zo'n moment? Kijke ze niet naar de loting ofzo? Een derde startplek is veel lastiger dan wanneer je in de 2e helft zit.
We zijn volgens mij gewoon weer laatste geworden ofzo. Dit is een love/hate inzending en blijkbaar was er veel 'hate'..wat ik niet snap...Joan die de camera bespeelde..ik ben blij dat ik morgen vrij ben en geen collega's om me heen heb
Ik denk dat we vergeten dat de jury zeer waarschijnlijk niet 100% objectief is, zeker wat verder richting het oosten niet. Ik ben echt benieuwd of er een groot verschil zit tussen de jurybeoordeling en de televotinguitslag, aangezien de dress rehearsal van gisteravond gewoon zuiver was...
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:46:46 #164
pi_112003657
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:44 schreef TheArt het volgende:

[..]

Haha ik denk wat betreft Hind precies andersom. Nummer was kwalitatief misschien wel voldoende om door te gaan, maar de act was zo donker voor het soort nummer.
Helemaal met jou eens
pi_112003686
Chocolatte was er in dit veld wèl uitgesprongen denk ik :P.
pi_112003711
Wat me nog steeds heel helder voor de geest staat is een interview met Hind in de microgids destijds. De titel: Ik ben niet verbaasd als ik de finale niet haal.

Ja wtf is dat dan ook voor instelling, dat gaat toch al bij voorbaat mis?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:48:52 #167
88233 Steve
Still the best.
pi_112003716
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Chocolatte het had gedaan, het blijft echt enorm hangen. Maar ik gunde het Raffaella niet. :').
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:49:11 #168
6941 APK
Factual, I think.
pi_112003719
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:34 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ja, maar hoe stonden Ell en Nikki vorig jaar bij de bookmakers? En hoe stond Lena dat jaar daarvoor bij de bookmakers? Ik dacht niet als eerste.
Lena was volgens mij dikke favoriet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_112003721
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder net niet? Edsilia 21e, Hind 13e, Toppers 17e, Sieneke 14e, 3js 18e, Joan moet nog blijken natuurlijk.

Maar er moet gewoon wat gebeuren aan onze inzendingen, zet er een serieuze choreograaf op en niet eentje die vindt dat mensen er blij van moeten worden...
Die goede choreo moet er komen inderdaad. nu ook weer: Statisch gedoe en gepiel. Wij hebben godver 3 of 4 dans shows in NL. Stuur zo'n groep uit Dance battle met een goede choreo. Scoren!
Zoiets:
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 25 mei 2012 @ 00:49:47 #170
pi_112003742
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:49 schreef APK het volgende:

[..]

Lena was volgens mij dikke favoriet.
Nee hoor die stond op 2 bij de bookmakers, onder azerbaijan. Er was wel een hele sfeer rond duitsland als kanshebber. maar vooralsnog stond ze bij de bookmakers op 2. en deze sfeer is er dit jaar rond zweden ook weer, die nu op 1 staat.
pi_112003791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:05 schreef Ninaaa het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik dus echt niet.. Waarom zijn de Azeri`s en de Turken nou zo `close` ?
Opeens alle Azeri`s en de Turken in de zaal `Turkiye` roepen ;/
En waarom had die kerel van Turkije geen Turkse vlag, maar een Azerbeidzjaans vlag in zijn hand?
Turken en Azerbeidzjanen behoren beiden tot de Turkse volkeren (evenals Turkmenen, Oezbeken, Tataren, Kirgiziërs, etc.). Hun taal lijkt erg op elkaar en ze delen eenzelfde cultuur. Dus niet zo verwonderlijk.
pi_112004047
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:32 schreef VeX- het volgende:
Godver, ik heb dat nummer nu voor het eerst gehoord en ik snap niet hoe Nederland dacht hiermee te kunnen winnen. :') :')
Ik vond het eerst ook een suf liedje. Tot ik het verhaaltje wat erbij hoort begreep, met de beelden erbij. Toen werd het ineens wel een erg leuk liedje.

Maar die achtergrond blijft achterwege in ook deze uitvoering. En dat is jammer, want dat is nou net wat het liedje maakt tot wat het hoort te zijn.
pi_112004227
quote:
15s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als één land dat wél tegen zichzelf kan zeggen, is het Nederland wel. Polen zou het ook kunnen zeggen, maar die doen dit jaar niet mee.

Hoe vaak dachten we de afgelopen jaren niet dat we er wel door zouden komen? Hoe groot was de onluistering toen bijvoorbeeld Glennis Grace, Edsilia Rombley en Balkan-Arab-pleasing Hind de finale niet haalden?

Hoe hopeloos zijn we de weg kwijt geweest? Luister de versie van Shalalie van dat meidengroepje nog eens terug; compleet met Arabische klanken... Probeer je haren niet uit je hoofd te trekken...
En laat ik maar helemaal niet beginnen over onze vertoning uit 2006, waarmee vergeleken zelfs de meest wanstaltelijke versie van Shalalie nog een kunstwerk van formaat is.

Weet je nog wat Jan Smit vorig jaar na het optreden van de 3JS riep? "Dit kan niet meer mis!". Nou, dat kon prima. En hoe. Waar eindigde Nederland? Helemaal onderaan, stijf onderaan...

Ik hoop dat Joan het redt - het zal na 8 jaar weer eens tijd worden ook - maar ik ga er absoluut niet van uit. Of haar deels Turkse roots en de simpelheid van het liedje genoeg zullen zijn om punten binnen te harken, moet blijken.
Sorry dat ik mezelf even citeer, maar ik heb op voorhand gewaarschuwd voor een teleurstelling. Ook nu dachten we weer dat we het wel zouden reden. Het liedje was zo goed, de act was zo leuk, de jurk zo mooi, de achtergrondmuzikanten zo goed gecast, enzovoort.

Het was weer niet genoeg. En ik kan niet zeggen dat het me verbaast.

quote:
11s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 00:48 schreef Steve het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe Chocolatte het had gedaan, het blijft echt enorm hangen. Maar ik gunde het Raffaella niet. :')
Dat is achteraf makkelijk praten. In 2005 hadden we beter Chastity kunnen sturen:

In 2006 hadden we beter Behave kunnen sturen:

In 2007 stond de zangeres al vast, in 2008 de complete inzending, in 2009 de artiesten, in 2010 het nummer en in 2011 de band. Ook toen kwam achteraf het gezeik dat we de 3JS met een ander nummer hadden moeten sturen. Elk jaar hetzelfde liedje.

Sorry, maar de Nederlandse kijker heeft Joan gestuurd, nota bene tegen het advies van de jury in. Is dat de kijker te verwijten? Nee, want die moest kiezen uit een schamele zes liedjes. In andere landen is er vaak een veel ruimere keuze. We kozen in Nederland zelf voor zo'n krappe opzet; het NSF vlug afgeraffeld op een zondagavond, waarbij het pluggen van The Voice B-artiesten belangrijker was dan keuze uit écht goede liedjes.

De minst slechte is gekozen. En het haalt de finale niet. Ik ben alvast benieuwd wat nu de koers voor 2013 wordt. Opnieuw verongelijkt een low-budget NSF, met amper keuze (op voorhand al een artiest of nummer aanwijzen, of slechts een paar liedjes om uit te kiezen) of toch eindelijk weer eens een ruimere opzet; voor het laatst gebeurd in 2004 en in mindere mate 2005.

Is het toeval dat Nederland uitgerekend sindsdien de finale niet meer haalde, laat staan er ook maar aan wist te tippen? Ik denk het niet.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:18:14 #174
pi_112004327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik vond het eerst ook een suf liedje. Tot ik het verhaaltje wat erbij hoort begreep, met de beelden erbij. Toen werd het ineens wel een erg leuk liedje.

Maar die achtergrond blijft achterwege in ook deze uitvoering. En dat is jammer, want dat is nou net wat het liedje maakt tot wat het hoort te zijn.
Het jammere is dat de doorsnee kijker niet opzoek gaat naar dat verhaaltje erachter. Die gaat gewoon af op eerste indruk.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 01:20:30 #175
pi_112004361
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sorry dat ik mezelf even citeer, maar ik heb op voorhand gewaarschuwd voor een teleurstelling. Ook nu dachten we weer dat we het wel zouden reden. Het liedje was zo goed, de act was zo leuk, de jurk zo mooi, de achtergrondmuzikanten zo goed gecast, enzovoort.

Het was weer niet genoeg. En ik kan niet zeggen dat het me verbaast.

[..]

Dat is achteraf makkelijk praten. In 2005 hadden we beter Chastity kunnen sturen:

In 2006 hadden we beter Behave kunnen sturen:

In 2007 stond de zangeres al vast, in 2008 de complete inzending, in 2009 de artiesten, in 2010 het nummer en in 2011 de band. Ook toen kwam achteraf het gezeik dat we de 3JS met een ander nummer hadden moeten sturen. Elk jaar hetzelfde liedje.

Sorry, maar de Nederlandse kijker heeft Joan gestuurd, nota bene tegen het advies van de jury in. Is dat de kijker te verwijten? Nee, want die moest kiezen uit een schamele zes liedjes. In andere landen is er vaak een veel ruimere keuze. We kozen in Nederland zelf voor zo'n krappe opzet; het NSF vlug afgeraffeld op een zondagavond, waarbij het pluggen van The Voice B-artiesten belangrijker was dan keuze uit écht goede liedjes.

De minst slechte is gekozen. En het haalt de finale niet. Ik ben alvast benieuwd wat nu de koers voor 2013 wordt. Opnieuw verongelijkt een low-budget NSF, met amper keuze (op voorhand al een artiest of nummer aanwijzen, of slechts een paar liedjes om uit te kiezen) of toch eindelijk weer eens een ruimere opzet; voor het laatst gebeurd in 2004 en in mindere mate 2005.

Is het toeval dat Nederland uitgerekend sindsdien de finale niet meer haalde, laat staan er ook maar aan wist te tippen? Ik denk het niet.
Mee eens. Eerlijk gezegd vind ik het alleen maar geldverspilling als we zo doorgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')