Reizen kan ik ook niet van genieten. Veel reizen die ik gemaakt heb vond ik dan ook niet plezierig omdat ik niet kon genieten van het moment.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:21 schreef novusordoseclorum het volgende:
Misschien ben je prikkelverslaafd... reizen is daar een goed middel tegen!
Je schrijft alsof je 'het wel gezien hebt'. Alsof er veel nodig is om jou onder de indruk te krijgen.
Of ik in de juiste richting denk, mag TS zelf zeggen
3 sporten waar ook andere mensen aanwezig zijn, 1 is alleen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:05 schreef kijkmij het volgende:
Die hobby's die je doet is dat iets met meerdere mensen in clubvernand ofzo of zijn dat ook dingen die je alleen doet?
Je geniet pas als je niet het gevoel hebt dat je moet genieten.quote:De vraag die ik dan ook heb, hoe kan je van iets genieten? Het is zo'n basale vraag dat ik eigenlijk al weet dat er geen fatsoenlijk antwoord voor is, maar ik stel hem toch maar in de hoop dat ik er iets mee opschiet.
Je haalt de oorzaak en het gevolg volgens mij door elkaar. Je geniet weinig en ervaart het leven als kut OMDAT je weinig sociaal contact hebt.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:42 schreef Nomadd het volgende:
Hey allemaal,
Na een grondige analyse van mijn kant ben ik tot de conclusie gekomen dat de reden is dat ik weinig sociaal contact heb en het leven als kut ervaar, komt door dat ik niet kan genieten van het leven.
Het maken van het initieel contact is makkelijk te doen. Ik ben dan ook niet bang om op iemand af te stappen. Het feit is alleen dat elk gesprek doodbloed omdat ik niks te vertellen heb en niet met overtuigende enthousiasme kan reageren op het verhaal van anderen. Het gesprek vloeit niet automatisch zeg maar.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Je haalt de oorzaak en het gevolg volgens mij door elkaar. Je geniet weinig en ervaart het leven als kut OMDAT je weinig sociaal contact hebt.
Socioloog Durkheim toonde aan dat hoe meer mensen omgaan met andere mensen, hoe meer ze een rol spelen in het leven van andere mensen, hoe meer ze betrokken zijn bij verenigingen/vriendengroepen en dergelijke, hoe minder ze zelfmoord plegen (http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Durkheim#Zelfmoord). Nou is dit wel een extreem voorbeeld, maar volgens mij moet je gaan zorgen dat je meer verbonden bent met mensen.
Ga andere sporten doen (de klimwereld schijnt heel hecht wereldje te zijn), ga bij een studie- of studentenvereniging.
En beetje minder theoretiseren over hoe je verschilt van andere mensen, richt je op wat je gemeen hebt.
Je bent veel te zelfbewust aan het doen. Let eens op gesprekken tussen anderen, en wat de ander inbrengt: het gebeurt wel vaker dat een gesprek niet vlekkeloos doorloopt. Als je met iemand praat, besteed wat minder energie aan je bewust zijn van je eigen gedrag, en wat meer energie aan gewoon zeggen wat je denkt (geen monologe levensverhalen, maar kleine ergernissen/problemen/korte anecdotes/observaties van je omgeving). En stel vragen. De meeste mensen praten graag over zichzelf. Richt je wat meer op anderen ipv op jezelf.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:26 schreef Nomadd het volgende:
[..]
Het maken van het initieel contact is makkelijk te doen. Ik ben dan ook niet bang om op iemand af te stappen. Het feit is alleen dat elk gesprek doodbloed omdat ik niks te vertellen heb en niet met overtuigende enthousiasme kan reageren op het verhaal van anderen. Het gesprek vloeit niet automatisch zeg maar.
Ik ben over de fase heen dat het is omdat ik niet genoeg mensen zie. Ik spreek dagelijks met mensen. Het is alleen dat er niks uitkomt.
Grappig, dat is juist wat ik de laatste tijd teveel doe. Het wordt daardoor zo'n één richting verkeer gesprek.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:09 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Je bent veel te zelfbewust aan het doen. Let eens op gesprekken tussen anderen, en wat de ander inbrengt: het gebeurt wel vaker dat een gesprek niet vlekkeloos doorloopt. Als je met iemand praat, besteed wat minder energie aan je bewust zijn van je eigen gedrag, en wat meer energie aan gewoon zeggen wat je denkt (geen monologe levensverhalen, maar kleine ergernissen/problemen/korte anecdotes/observaties van je omgeving). En stel vragen. De meeste mensen praten graag over zichzelf. Richt je wat meer op anderen ipv op jezelf.
Ik weet niet of dat wel de oorzaak is. Ik analyseer zelf ook te veel (te zelfbewust), maar ik kan enorm genieten van de kleine dingen in het leven. Voor mij klinkt TS 'gewoon' depressief of iets in die richting, dus lijkt het me verstandig als hij even langs z'n huisarts gaat voor een doorverwijzing.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 08:58 schreef Neymarrr het volgende:
je analyseert teveel en leeft te weinig. Je zit alleen maar in je hoofd. Zelfs het constant analyseren waarom je ongelukkig bent, terwijl dat analyseren weer deel uitmaakt van de reden! Je zegt zelf dat dit vervolgens deel werd van je identiteit en daarom is het zo moeilijk eruit te stappen.
Een gesprek met iemand zou mij ook doodvermoeien als ik bij elke zin na loop te denken wat ik het beste kan zeggen. Alle spontaniteit is dan doodgebloed en van écht contact is dan weinig sprake.
er is niks mis met analyseren zolang je er weet uit te stappen wanneer het geen nut heeft. Ik hou ook erg van nadenken over het leven, maar probeer op leuke momenten dit stop te zetten. Dat is de enige manier waarop ik van deze momenten kan genieten. Ik probeer ze te beleven zonder dat het eerst door een analyseer-filter heen gaat.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel de oorzaak is. Ik analyseer zelf ook te veel (te zelfbewust), maar ik kan enorm genieten van de kleine dingen in het leven.
Ja, voor een tijdelijke opleving. Waar de TS mee zit is niet tijdelijk maar voor altijd. Ik ben al drie jaar opzoek naar hetzelfde antwoord als de TS, maar ik heb het niet kunnen vinden. Alles is zo doelloos en er valt niet van te genieten want er zijn altijd wel zorgen.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 09:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
IsAlchohol
nou gewoon nog niet genoemd
Enige juiste antwoord
Mnou, ik ken het gevoel van TS, laat ik dat voorop stellen. Ik ben mij terdege bewust van het feit dat alles wat ik doe of laat geen enkel verschil maakt in het grotere geheel. Alleen op een gegeven moment heb ik het beklemmende, deprimerende gevoel wat dat opriep om weten te zetten in een gevoel dat meer focust op "dus laat ik dan maar lol hebben, de wereld wordt er ook niet beter van wanneer ik in mn bed blijf liggen denken hoe kut de wereld wel niet is. De wereld wordt er ook niet beter van als ik op het terras zit te slempen, maar dan heb IK in ieder geval een stuk meer plezier.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:01 schreef QBay het volgende:
[..]
Ja, voor een tijdelijke opleving. Waar de TS mee zit is niet tijdelijk maar voor altijd. Ik ben al drie jaar opzoek naar hetzelfde antwoord als de TS, maar ik heb het niet kunnen vinden. Alles is zo doelloos en er valt niet van te genieten want er zijn altijd wel zorgen.
Ik denk dat dit een goed advies is.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:43 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Je haalt de oorzaak en het gevolg volgens mij door elkaar. Je geniet weinig en ervaart het leven als kut OMDAT je weinig sociaal contact hebt.
Socioloog Durkheim toonde aan dat hoe meer mensen omgaan met andere mensen, hoe meer ze een rol spelen in het leven van andere mensen, hoe meer ze betrokken zijn bij verenigingen/vriendengroepen en dergelijke, hoe minder ze zelfmoord plegen (http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Durkheim#Zelfmoord). Nou is dit wel een extreem voorbeeld, maar volgens mij moet je gaan zorgen dat je meer verbonden bent met mensen.
Ga andere sporten doen (de klimwereld schijnt heel hecht wereldje te zijn), ga bij een studie- of studentenvereniging.
En beetje minder theoretiseren over hoe je verschilt van andere mensen, richt je op wat je gemeen hebt.
Ik denk dat dit wel een beetje aan de personen in kwestie ligt. De grootste galbakken krijgen soms de meisjes op zich af, want dat is stoer ofzo, terwijl de lachebekkies soms als arrogant worden aangeduid. Toch heb ik ook het omgekeerde gezien, dus het kan volgens mij allemaal wel. Daarom gewoon lekker jezelf blijven.(Hoe kan je ooit iemand anders wezen dan jezelf?)quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:56 schreef Kabolter het volgende:
Mensen die amper lachen en/of spontaan zijn zijn ook niet echt relatiemateriaal (ook niet qua vriendschap). Als je lacht kom je meer over als een open-persoon. (is nog wel een onderzoek van te vinden). Mijn ervaring is dat gemeenschappelijk interesses amper doorslaggevend zijn.
Ook voor iedereen anders denk ik.quote:Als ik kijk naar wie ik allemaal ken en waarmee ik in contact kom dan zou ik geen 1 gemeenschappelijk iets kunnen opnoemen. Ik merk bij mijzelf wel dat ik mensen die zwaarmoedig overkomen niet interessant genoeg zijn. Die laat ik links liggen. Als die vriendschap er eenmaal is niet, maar ik zie contact met mensen als een leuk iets. Niet als een dagbesteding.
Mooi liedje, lang niet gehoord. En zo waar.quote:Ik denk zelf dat je aardig diep moet gaan. Een komedie kijken als je niet lekker in je vel zit zal waarschijnlijk ook niet een leuke bezigheid zijn. Kortom:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |