Waarom niet wachten tot je resultaten minder beginnen te worden?quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:01 schreef Levolution het volgende:
Ik heb een vraag over SS. Ik heb nu zelf een splitschema, maar ben binnenkort wellicht wel toe aan wat verandering. Maar wat moet ik me voorstellen bij de eerste maanden SS, wanneer ik behoorlijk weinig gewicht druk? Spierverlies? Krachtverlies?
Ik snap het principe van SS en ik weet dat het uiteindelijk mooie resultaten met zich meebrengt, maar wat moet ik me voorstellen bij de eerste maanden? Heb ik SS nodig? Want ik ben eigenlijk wel tevreden met mijn splitresultaten.
Ik was vooral enthousiast omdat je met SS 2,5 kg per training stijgt. Maar met SS loop je na een bepaald gewicht ook wel vast. Bij nader inzien heb ik het toch niet echt nodig.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:10 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom niet wachten tot je resultaten minder beginnen te worden?
Als je al regelmatig squat en deadlift, wat ik wel verwacht, denk ik dat je niet met een lege stang hoeft te beginnen. Met lege stang is vooral om de techniek onder controle te krijgen, en dat hoeft dan niet. Denk dat je daarom al vrij snel op een respectabel gewicht zit.
Hij komt alleen gewichten terug op de plek leggen, heb hem bijna nooit iets zien doen .. Is ook niet 100 die man. Maar dat was al duidelijk.quote:
Die vrouwen pakken eerst wel ff wat test; anders worden ze nooit zo buff.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:07 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Ik heb een beeld voor me van die fitness vrouwen die aan wedstrijden meedoen..
Dat nieuwsitem is echt geschreven door een clubje obesitas nerds.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:54 schreef seto het volgende:
[..]
jawel joh, daarom doen ze altijd hoge reps met laag gewicht
Toevallig heb ik dit gisteren gedaan, hele training alleen biceps/triceps. Ik was alleen in de gym, en ik zag laatst een schema bicep/triceps op 1 dag, dus ik dacht: dat ga ik ook eens proberen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:11 schreef obsama het volgende:
Is het uit den boze om biceps en triceps tegelijk te trainen ? Niemand doet het, maar het lijkt me best logisch ? Please, enlighten me.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:01 schreef Toverbal0 het volgende:
Ik zweette flink na de training, en ga dit zeker vaker doen, dus ik zie niet waarom dit niet zou kunnen?
Niks mis mee in bv de volgende split.quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:11 schreef obsama het volgende:
Is het uit den boze om biceps en triceps tegelijk te trainen ? Niemand doet het, maar het lijkt me best logisch ? Please, enlighten me.
Lees die eerste quote in de OP eens. Schijt aan alles en iedereen. Doe je eigen workout en doe hem goed. Je gaat voor jezelf en niet voor een ander.quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:39 schreef FerryNL het volgende:
Ik wil ook gaan beginnen met fitnessen, omdat ik nu gewoon te licht weeg en een iel mannetje ben.![]()
![]()
Alleen ben best onzeker om alleen naar de sportschool te gaan. Ik weet dat ik me niet moet aanstellen, maar zo makkelijk is het echt niet.
Dan kom ik daar als superdun mannetje, en dan zie je al die brede kerels. TJA![]()
![]()
Ik heb jammer genoeg ook niemand met wie ik mee kan, dus dat maakt de stap ook extra moeilijk.
Maar ik wil er wel echt wat aan gaan doen, want wil niet altijd een dun mannetje blijven. Wil ook wel dat de dames mij zien staan omdat ik dan een "lekker" lichaam heb.![]()
Hoe hebben jullie het gedaan? Misschien kunnen jullie mij motiveren om te gaan.
Dit. Ik woon in een iets warmer land en er zijn dagen dat ik me al kapot zweet als ik de gym in kom lopenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik zweet al na twee opwarmsetjes squats, dus dat zegt niet zoveel.
Jezelf quoten en dan 'Dit.' zeggenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:20 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit. Ik woon in een iets warmer land en er zijn dagen dat ik me al kapot zweet als ik de gym in kom lopen
Heb trouwens aardig stijve traps sinds ik het gewicht van de BB shrug met 5kg heb opgeschroefd
verkeerde quote-knopquote:Op vrijdag 25 mei 2012 01:20 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit. Ik woon in een iets warmer land en er zijn dagen dat ik me al kapot zweet als ik de gym in kom lopen
Heb trouwens aardig stijve traps sinds ik het gewicht van de BB shrug met 5kg heb opgeschroefd
quote:
LOL kut verkeerde quote knopquote:
Dit hoor ik mensen dus zo vaak zeggen he, maar het is bijna belachelijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 17:48 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Katrollen 'verminderen' het aantal kg's enorm.
Train je ook onderarmen?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:01 schreef Toverbal0 het volgende:
[..]
Toevallig heb ik dit gisteren gedaan, hele training alleen biceps/triceps. Ik was alleen in de gym, en ik zag laatst een schema bicep/triceps op 1 dag, dus ik dacht: dat ga ik ook eens proberen.
Ik begon met triceps, daarna zonder rust gelijk biceps, daarna 1 - 2 min rust, weer triceps daarna gelijk biceps, weer rust, en zo door.. Deze set gedaan, toen door naar de volgende oefening, ik begon met biceps, gelijk triceps erna, en weer rust, en dit heel de tijd herhalen.
Ik doe normaal borst/triceps en rug/biceps, maar vond dit echt relaxed. Morgen dus hele training besteden aan borst.
Ik zweette flink na de training, en ga dit zeker vaker doen, dus ik zie niet waarom dit niet zou kunnen?
Maar hoe voeg jij nu gewicht toe dan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik was vooral enthousiast omdat je met SS 2,5 kg per training stijgt.
Hardnekkige bro-science.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Omdat je je lichaam af en toe moet prikkelen door alles om te gooien.
Ik doe het gewicht dat ik kan een aantal trainingen lang, tot het me wat makkelijker afgaat en ik me een keer wat sterker voel, dan gooi ik er gewicht bij op (stap van 4 kg). Soms experimenteer ik met alleen 1 set omhoog in gewicht, of 2. Gewoon wat ik aankan eigenlijk.quote:
Ik twijfelde al een beetje toen ik het typte.quote:[..]
Hardnekkige bro-science.
Niettemin kan het soms wel handig zijn om eens iets andere oefeningen te doen, omdat je met je normale oefeningen misschien niet alle synergists etc goed stimuleren. Denk dat het daar een beetje uit voorgekomen is.quote:
Maar het SS principe (wat eigenlijk de klassieke manier van krachttrainen is; lineare progressie) kan je ook gewoon op je splitschema toepassen. Zeker omdat je bij split schema's veel rust hebt zul je altijd wel sterker zijn de training later. Desnoods doe je het alleen bij de SQ/DL/BP.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 09:07 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik doe het gewicht dat ik kan een aantal trainingen lang, tot het me wat makkelijker afgaat en ik me een keer wat sterker voel, dan gooi ik er gewicht bij op (stap van 4 kg). Soms experimenteer ik met alleen 1 set omhoog in gewicht, of 2. Gewoon wat ik aankan eigenlijk.
Agreed. Bij shrugs bv voel ik ze altijd flinkquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:00 schreef 16meter het volgende:
Onzin om als beginner onderarmen te isoleren. Die groeien gewoon mee door je lifts.
Post je schema eens?
Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:00 schreef 16meter het volgende:
Onzin om als beginner onderarmen te isoleren. Die groeien gewoon mee door je lifts.
Post je schema eens?
Bij 1katrol is er idd niks aan de hand, echter heb ik ze gezien met meerdere en dit verandert de massa welquote:Op vrijdag 25 mei 2012 07:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dit hoor ik mensen dus zo vaak zeggen he, maar het is bijna belachelijk.![]()
10 v.d. 10x zit er idd. 1 wiel tussen om de richting van de kabel te veranderen, maar
Ik heb nog nooit een katrolsysteem op een fitnessapparaat gezien.
Pas wanneer je kabels ergens dubbel ziet lopen tussen twee wielen in is er pas wat aan de hand.
Zolang het gewicht evenveel bewegingsruimte maakt (verticaal) als dat jij met je arm of been maakt, is het gewicht 1:1 anders zou ik gauw patent aanvragen.
Zelfde als in een uitgebalanceerde Smith. " Ja maar daar is het minder gewicht" NOT Misschien dat de bar uitgebalanceerd is op 0 of bijna 0, maar de gewichten die je d'r aan hangt gaan gewoon keihard 1:1
Dit is een katrol:
[ afbeelding ]
Ja tuurlijk, maar waarom zouden ze in godsnaam een katrol toe gaan passen om de massa omlaag te brengen? Dan stapel je er als fabrikant liever minder ijzer in, dat kost namelijk geld...quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:26 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Bij 1katrol is er idd niks aan de hand, echter heb ik ze gezien met meerdere en dit verandert de massa wel
[ afbeelding ]
De hoeveelheid kracht (N, = (kg x m)/s^2)blijft uiteraard hetzelfde. Echter de afstand die afgelegd moet worden word groter, waardoor het dus "makkelijker" wordt.
Dit geldt natuurlijk alleen bij meer dan 1katrol.
Jah hehe.quote:
ik zou maandag deltoids doen en woensdag schouders doen. Omdraaien dusquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:54 schreef obsama het volgende:
Wat is jullie gedachte bij; maandag benen & schouders, woensdag biceps, triceps en deltoids, vrijdag borst en rug ?
Misschien is het totale onzin hoor, maar ben beetje aan het rondneuzen.
Ik zou schouders op 1 dag doen, beginnend bij de achterkant.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:57 schreef Kroc het volgende:
[..]
ik zou maandag deltoids doen en woensdag schouders doen. Omdraaien dus
Zou de achterkant bij borst / rug kunnen meenemen ? Dan worden de schouders op 2 dagen mishandeld.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik zou schouders op 1 dag doen, beginnend bij de achterkant.
Schouders op 2 dagen, en dan ook nog benchen is vragen om zware overbelasting v.h. gewricht.
Ervaringsdeskundige hier![]()
wat is eigenlijk het verschil tussen schouders en deltoids?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:59 schreef obsama het volgende:
[..]
Zou de achterkant bij borst / rug kunnen meenemen ? Dan worden de schouders op 2 dagen mishandeld.
Leg Pressen waar je barbell schijven aan op moet hangen hebben geen katrollen. Stacked weight leg pressen (en sowieso alle andere machines met stacked weights) hebben altijd katrollen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:56 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Jah hehe.
Nou in elke legg press die ik gezien heb zit geen katrol als overbrenging.
Hoe bedoel je ?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:00 schreef Kroc het volgende:
[..]
wat is eigenlijk het verschil tussen schouders en deltoids?
je doet maandag schouders en woensdag deltoids, maak je onderscheid tussen schouders en deltoids?quote:
woensdag de raises.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:02 schreef Kroc het volgende:
[..]
je doet maandag schouders en woensdag deltoids, maak je onderscheid tussen schouders en deltoids?
Oké, bedankt voor je input 16quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:15 schreef 16meter het volgende:
dikke overkill
barbell/dumbbell shoulder press
lateral raise
rear lateral raise/face pull
evt. front raise
genoeg
en je schouders zijn echt niet volledig hersteld op woensdag als je ze maandag getraind hebt
Sterker nog, weet niet hoe lang obsama traint, maar als je beginner < 1 jaar serieus progressieve training doet zijn shoulder presses genoeg in fullbody workouts voor prima gains, imho.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:15 schreef 16meter het volgende:
dikke overkill
barbell/dumbbell shoulder press
lateral raise
rear lateral raise/face pull
evt. front raise
genoeg
en je schouders zijn echt niet volledig hersteld op woensdag als je ze maandag getraind hebt
auquote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:21 schreef Kroc het volgende:
afgelopen dinsdag scheur opgelopen in lower lats aanhechting lower trapezius met push press, zal wel tijdje moeten rehabiliteren
Eens.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sterker nog, weet niet hoe lang obsama traint, maar als je beginner < 1 jaar serieus progressieve training doet zijn shoulder presses genoeg in fullbody workouts voor prima gains, imho.
Zou je wat uitleg kunnen geven over 'fullbody workouts' ?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sterker nog, weet niet hoe lang obsama traint, maar als je beginner < 1 jaar serieus progressieve training doet zijn shoulder presses genoeg in fullbody workouts voor prima gains, imho.
Enkele tips:quote:Op donderdag 24 mei 2012 18:39 schreef FerryNL het volgende:
Ik wil ook gaan beginnen met fitnessen, omdat ik nu gewoon te licht weeg en een iel mannetje ben.![]()
![]()
Alleen ben best onzeker om alleen naar de sportschool te gaan. Ik weet dat ik me niet moet aanstellen, maar zo makkelijk is het echt niet.
Dan kom ik daar als superdun mannetje, en dan zie je al die brede kerels. TJA![]()
![]()
Ik heb jammer genoeg ook niemand met wie ik mee kan, dus dat maakt de stap ook extra moeilijk.
Maar ik wil er wel echt wat aan gaan doen, want wil niet altijd een dun mannetje blijven. Wil ook wel dat de dames mij zien staan omdat ik dan een "lekker" lichaam heb.![]()
Hoe hebben jullie het gedaan? Misschien kunnen jullie mij motiveren om te gaan.
+1quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
fullbody = alle spiergroepen in 1 training trainen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:26 schreef obsama het volgende:
[..]
Zou je wat uitleg kunnen geven over 'fullbody workouts' ?Train nu bijna 5 maanden. Ben echt stukken sterker geworden, helaas uit mijn lichaam dat zich niet in een beter lichaam
Ben jij destijds ook beginnen in fullbody ?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:28 schreef CarbonC het volgende:
[..]
fullbody = alle spiergroepen in 1 training trainen.
Dit is alleen zo als de katrollen ook bewegen t.o.v. elkaar!! Dat is bij fitnessapparatuur vaak niet het geval.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:26 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Bij 1katrol is er idd niks aan de hand, echter heb ik ze gezien met meerdere en dit verandert de massa wel
[ afbeelding ]
De hoeveelheid kracht (N, = (kg x m)/s^2)blijft uiteraard hetzelfde. Echter de afstand die afgelegd moet worden word groter, waardoor het dus "makkelijker" wordt.
Dit geldt natuurlijk alleen bij meer dan 1katrol.
Ja.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 12:29 schreef obsama het volgende:
[..]
Ben jij destijds ook beginnen in fullbody ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |