De ESM is een "spaarpotje" van Europa om de boel stabiel te houden, MAAR:quote:
Mag jij stemmen? Indien ja verscheur je stembiljet.quote:
ik ben dus bijna 15, en had hier nog niet van gehoord...quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag jij stemmen? Indien ja verscheur je stembiljet.
Bedankt alvast.
OK, geen probleem. Dan heb ik niets gezegdquote:Op donderdag 24 mei 2012 16:38 schreef TBakkert het volgende:
[..]
ik ben dus bijna 15, en had hier nog niet van gehoord...
Jaja, dat alles allemaal net zo sterk als het verplicht maximale begrotingstekort van 3%quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:37 schreef Automatisch het volgende:
De ESM is een "spaarpotje" van Europa om de boel stabiel te houden, MAAR:
- Als je er mee instemt, ben en blijf je er verplicht lid van, onherroepelijk Nieuwe regeringen kunnen niet beslissen om er weer uit te stappen.
- Als het ESM wil dat jij als land meer moet gaan betalen, moet je het geëiste bedrag binnen 7 dagen aan hen overmaken.
- Het ESM kan mensen en landen aanklagen, maar kan zelf niet aangeklaagd worden.
- Het ESM is onaantastbaar, zelfs regeringen kunnen er niets tegen doen.
- Nederland gaat als eerste inleg 40 miljard aan het ESM overmaken, maar in de toekomst kan zoals gezegd aan ons geëist worden dat we binnen 7 dagen grotere bedragen overmaken.
geen probleem eitherquote:Op donderdag 24 mei 2012 16:40 schreef vosss het volgende:
[..]
OK, geen probleem. Dan heb ik niets gezegd
http://www.european-counc(...)11/05-tesm2.en12.pdfquote:Op donderdag 24 mei 2012 16:43 schreef lipjes het volgende:
heeft iemand trouwens een linkje naar het verdrag?
Denk dat je toch eens moet gaan lezen wat het ESM in houdt...quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:37 schreef Automatisch het volgende:
- Nederland gaat als eerste inleg 40 miljard aan het ESM overmaken, maar in de toekomst kan zoals gezegd aan ons geëist worden dat we binnen 7 dagen grotere bedragen overmaken.
Dankuquote:Op donderdag 24 mei 2012 16:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
http://www.european-counc(...)11/05-tesm2.en12.pdf
En laten we wel wezen, Griekenland is nu natuurlijk compleet gered he door al die noodhulp!!!!quote:Uit dat fonds werden Griekenland, Portugal en Ierland geholpen toen ze zo in de financiële problemen zaten dat ze nauwelijks nog geld konden lenen op de internationale kapitaalmarkt.
Nee intergouvernementeel. Mooi he? Maar dat soort nuance is al verloren. Stukje communicatiewetenschap is hier wel op zijn plek. Luister naar bevestigende verhalen om jouw opinie te ondersteunen. 'Dirt is matter out of place', dat soort praktijken.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:38 schreef TBakkert het volgende:
[..]
supranationaal orgaan dus?
En hoe denk jij als 15-jarige nou over dit hele gedoe (wat je ongetwijfeld veel op tv en in de media ziet)?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:38 schreef TBakkert het volgende:
[..]
supranationaal orgaan dus?
Oh, ik mag mijn mening dus ook spuienquote:Op donderdag 24 mei 2012 17:09 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
En hoe denk jij als 15-jarige nou over dit hele gedoe (wat je ongetwijfeld veel op tv en in de media ziet)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |