abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:44:49 #1
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_111973143
bah bah bah!! Ik heb net vol ontzetting het boek 'je bent een verschrikkelijk kind' gelezen. Het is een waargebeurd verhaal van een meisje dat 14 jaar lang door haar moeder ziek is gemaakt. Al meteen vanaf de eerste bladzijde draait je maag om.

Je komt er gaandeweg het boek achter dat de moeder in haar jeugd door haar vader seksueel is misbruikt haar haar moeder wist ervan. Ze groeide op en kreeg zelf twee dochters. Deze maakte ze expres ziek door bijv. verdovende middelen in het eten te gooien (terwijl de jongste nog maar een baby was!) of laxeermiddelen. En de kinderen werden gedrild om tegen iedereen te zeggen dat ze pijn in de buik hadden etc. Het jongste dochtertje (de schrijver van dit boek) en haar zus worden ook uit logeren naar hun opa en oma gestuurd. En daar moet ze zich dus in een tobbe gaan wassen terwijl haar opa streng toekijkt. Na afloop van het logeerpartijtje krijgen de meiden van hun oma te horen 'dat ze niemand mogen zeggen wat er de afgelopen vakantie is gebeurd'. Ik neem dus aan dat de oudste zus seksueel is misbruikt. De meisjes zeggen toch wat tegen hun moeder waarop deze reageert met 'o nee niet ook bij jullie!'. Maar in de toekomst moeten ze vaker bij hun opa en oma logeren.

Op een gegeven moment komt een dokter erachter wat de ouders van de schrijfster aan het doen zijn. De vader van het meisje zegt ook duidelijk: 'nina gaat dood maar dat is niet erg. een hond had je allang af laten maken'.

Al met al vind ik het een ontzettend triest verhaal. Waarschijnlijk probeert die moeder gewoon aandacht te krijgen omdat ze zelf seksueel is misbruikt door haar vader en haar moeder keurde dit goed. Maar om je eigen kinderen dan zo te behandelen? :N
pi_111973277
klink als Münchhausen by proxy http://tinyurl.com/36abpho
Maar dan nog zieker omdat ze de kinderen gewoon terug laat gaan naar haar vader.. bah ik zou echt geen trek hebben om dat boek te lezen.
Alpha kenny one
pi_111973382
Gestoorde mensen doen gekke dingen. Jammer genoeg zet zoiets zich voort (wellicht in andere vorm) in de volgende generatie(s). Doe er dus iets aan als je getraumatiseerd bent en denk niet dat je er zonder hulp wel overheen komt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:54:33 #4
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_111973502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:48 schreef falling_away het volgende:
Maar dan nog zieker omdat ze de kinderen gewoon terug laat gaan naar haar vader.. bah ik zou echt geen trek hebben om dat boek te lezen.
Vroeger las ik altijd waargebeurde verhalen. Ik wou maatschappelijk werkster/psycholoog worden dus ik vond dit soort boeken leerzaam. Tegenwoordig kan ik er ook nauwelijks meer tegen om het te lezen. Het is zo ziek om te denken dat zoveel mensen gewoon kinderen op de wereld kunnen zetten en hun levens kan zo de vernieling in kunnen helpen. De opa en oma in het verhaal hebben drie kinderen. De moeder heeft zelfs twee kids. Wat ik ook niet snap is waarom oma en vader nooit ingegrepen hebben. Als je zelf je hele jeugd misbruikt ben begrijp ik dat je gek kunt doen. Maar waarom stond de oma het misbruik toe? En waarom heeft die vader nooit ingegrepen?

Ik kan ook niet begrijpen waarom een man/vrouw als ze in hun eigen jeugd niet zijn misbruikt ze wel hun eigen kinderen gaan misbruiken.
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:55:49 #5
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_111973557
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:51 schreef Deetch het volgende:
Gestoorde mensen doen gekke dingen. Jammer genoeg zet zoiets zich voort (wellicht in andere vorm) in de volgende generatie(s). Doe er dus iets aan als je getraumatiseerd bent en denk niet dat je er zonder hulp wel overheen komt.
maar ieder mens heeft toch wel een basis begrip van goed en fout gedrag? Het is nu niet dat ze thuisscholing kregen en 24/7 gehersenspoeld werden. Ze gingen ook naar school, gingen later op zichzelf wonen etc. Ze konden dus veel verschillende informatie binnen krijgen en daaruit halen dat wat opa deed niet goed was.
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:16:43 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_111974350
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:48 schreef falling_away het volgende:
Jups een duidelijker geval van Münchhausen by proxy is er bijna niet.

Wel triest dit.
  donderdag 24 mei 2012 @ 17:20:32 #7
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_111976808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:54 schreef Elvenpath het volgende:

[..]
...

Ik kan ook niet begrijpen waarom een man/vrouw als ze in hun eigen jeugd niet zijn misbruikt ze wel hun eigen kinderen gaan misbruiken.
Omdat we aapjes zijn, die nauwelijks anders kunnen doen dan dat wat we geleerd en ervaren hebben. Omdat we doen wat "gewoon" is. Omdat je niet door kunt geven wat je zelf nooit geleerd hebt. De cirkel breken, niet de fouten maken van de vorige generatie, het is oh zo moeilijk. Blijkt. Ook al denken we met zijn allen dat we onze eigen keuzes maken in het leven, het is vaak zelfbedrog.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:18:23 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_111981303
Monkey see monkey do...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')