abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 15:58:28 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_111973656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:54 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Hahaha. Tegen werkgever a heb ik ondertussen maar nee gezegd, maar als ze me afwijzen, ga ik werkgever c bellen dat ik het aanbod aanneem :P

[..]

Ja vind het best eng om te bellen. Maar zo aan de reacties te horen is dat toch het beste om te doen , dus dat moet dan maar.
Sure, gewoon ff belletje doen. Als zij je niet willen heb je blijkbaar nog een optie achter de hand, dus zelfs al wijzen ze je af, wat dan nog?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_111973672
quote:
7s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:45 schreef vosss het volgende:
Buiten dat is het natuurlijk van de zotte dat ze zelf afspreken met jou je hoort dinsdag of woensdag van ons en dat ze dan af laten weten.

Ik had ze waarschijnlijk woensdag al gebeld. En vervolgens afgevraagd of ik wel voor een bedrijf wil werken wat hele simpele afspraken niet na weet te komen.

:X
Ja, laat een leuke baan schieten omdat een of andere P&O muts haar afspraak niet nakomt. Hoeft helemaal niets te zeggen over de rest van het bedrijf.
pi_111973858
Heb gebeld, degene die erover gaat is niet aanwezig.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Sure, gewoon ff belletje doen. Als zij je niet willen heb je blijkbaar nog een optie achter de hand, dus zelfs al wijzen ze je af, wat dan nog?
Deze optie verdient een stuk meer dan optie c :P
Raak en plezierig.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:05:35 #29
16180 crew  CoolGuy
pi_111973940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:03 schreef AnnaTralala het volgende:
Heb gebeld, degene die erover gaat is niet aanwezig.

[..]

Deze optie verdient een stuk meer dan optie c :P
Nou, dan moet je al helemaal bellen natuurlijk, maar die persoon is niet aanwezig. Mkay, gevraagd wanneer hij/zij wel aanwezig is? :P
pi_111974156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, dan moet je al helemaal bellen natuurlijk, maar die persoon is niet aanwezig. Mkay, gevraagd wanneer hij/zij wel aanwezig is? :P
Nah ze zeiden dat ik terug gebeld of gemaild word...
Raak en plezierig.
pi_111974170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:11 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

niet gevraagd wanneer je kunt verwachten iets te horen?
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:14:05 #32
16180 crew  CoolGuy
pi_111974264
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:11 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

Dat zeiden ze eerder ook :')
pi_111974309
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:12 schreef dawg het volgende:

[..]

niet gevraagd wanneer je kunt verwachten iets te horen?
Ehh... |:(
Raak en plezierig.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 16:18:03 #34
16180 crew  CoolGuy
pi_111974381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:15 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

OMG...dat is niet handig van je eej ;)
pi_111974429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:15 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

:D

was je zenuwachtig of zo? :P
pi_111974606
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

OMG...dat is niet handig van je eej ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:19 schreef dawg het volgende:

[..]

:D

was je zenuwachtig of zo? :P
Ja :@ Niet de meest heldere actie ooit. Nu maar tot morgenmiddag wachten en dan weer bellen.
Raak en plezierig.
pi_111974620
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:24 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

[..]

Ja :@ Niet de meest heldere actie ooit. Nu maar tot morgenmiddag wachten en dan weer bellen.
komt goed. positief denken. ;)
pi_111974804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:24 schreef AnnaTralala het volgende:

[..]

[..]

Heb je het mailadres van die betreffende persoon? Dan een mailtje sturen dat je zojuist hebt gebeld, en <contactpersoon> niet aanwezig was, dus dat je maar even een mailtje stuurt. Daarin geef je aan dat je je je afvroeg of ze inmiddels al meer weten.

Er zijn genoeg bedrijven die zo'n tactiek toepassen als onderdeel van de sollicitatieprocedure. Geef mij maar een bedrijf dat gewoon afspraken na komt...
pi_111975349
Puur uit interesse hoor, maar wanneer had je die test gemaakt? Ik heb namelijk maandag ook een test als onderdeel van m'n sollicitatieprocedure gemaakt en ze zouden daar binnen enkele dagen op reageren. Denk dat ik morgen dan ook maar even een belletje moet doen om helderheid te hebben.
pi_111976514
Bellen. Afspraak is afspraak en daar kan je ze aan houden. Dus als ze een datum en tijd geven, dan kan je na het verstrijken van die datum en tijd direct bellen.
pi_111984713
Om iets over vijf hebben ze gemaild dat de uitslag positief is *O*

Ze hebben echter ook al een contract gestuurd met een loon erin, met de vraag of het akkoord is. Eerder vroegen ze om een salarisindicatie en toen vertelde ik het loon van mijn vorige functie, wat een hogere functie was. Kan ik nu nog gaan beargumenteren dat ik hoger loon wil? :P
quote:
6s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:45 schreef dakpan90 het volgende:
Puur uit interesse hoor, maar wanneer had je die test gemaakt? Ik heb namelijk maandag ook een test als onderdeel van m'n sollicitatieprocedure gemaakt en ze zouden daar binnen enkele dagen op reageren. Denk dat ik morgen dan ook maar even een belletje moet doen om helderheid te hebben.
Zelfde verhaal, maandag test gedaan :s)
Raak en plezierig.
pi_111984904
ja, aangezien ze vragen of je akkoord gaat. :)

feli anna. :*
pi_111984988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:39 schreef dawg het volgende:
ja, aangezien ze vragen of je akkoord gaat. :)

feli anna. :*
Thnx dawg! :D
Raak en plezierig.
  Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 20:45:35 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_111985200
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:36 schreef AnnaTralala het volgende:
Om iets over vijf hebben ze gemaild dat de uitslag positief is *O*

Ze hebben echter ook al een contract gestuurd met een loon erin, met de vraag of het akkoord is. Eerder vroegen ze om een salarisindicatie en toen vertelde ik het loon van mijn vorige functie, wat een hogere functie was. Kan ik nu nog gaan beargumenteren dat ik hoger loon wil? :P

[..]

Zelfde verhaal, maandag test gedaan :s)
Dus, je hebt nu wat je wil, en dat loon is al hoger dan wat bij bedrijf C geboden werd, zei je, en nu wil je alsnog, nadat zij positief zijn, de discussie weer gaan gooien op het salaris? Volgens mij heb je daar al kans genoeg voor gehad om dat te bespreken (tenzij daar totaal niet over gesproken is) dus om daar nu ineens even over te beginnen zou ík dan weer een beetje apart vinden.
pi_112006883
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus, je hebt nu wat je wil, en dat loon is al hoger dan wat bij bedrijf C geboden werd, zei je, en nu wil je alsnog, nadat zij positief zijn, de discussie weer gaan gooien op het salaris? Volgens mij heb je daar al kans genoeg voor gehad om dat te bespreken (tenzij daar totaal niet over gesproken is) dus om daar nu ineens even over te beginnen zou ík dan weer een beetje apart vinden.
En toch zetten de bedrijven altijd laag in bij het eerste aanbod. Meestal valt er wel meer uit te halen.
Ik merk dat ze dit tegenwoordig vaker via de mail doen (een contractaanbod). Ik heb liever een arbeidsvoorwaardengesprek, vind ik persoonlijk ook iets netter van de werkgever.
pi_112007175
Ten eerste vertel ik nooit aan mijn toekomstige werkgever hoeveel ik bij mijn vorige werkgever verdiende aangezien dat in het geheel niet relevant is. Het gaat er nl. om hoeveel je nieuwe werkgever vindt dat je waard bent en hoeveel jij vindt dat je waarde bent.
Ten tweede zou ik een arbeidsvoorwaarden gesprek aanvragen aangezien er vast ook nog wel vragen zijn van jouw kant tav secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioen, levensloop (of hoe dat nu heet) en je uiteindelijk salaris.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_112007729
Als ze hebben gezegd dat ze op dinsdag of woensdag zouden bellen of mailen (met de laatste kandidaten lijkt me dat je altijd belt) en je hebt op donderdag nog niks gehoord dan lijkt me dat je best even kunt bellen. Als ze daar pissig door worden moet je je afvragen of je daar wel wilt werken als ze nu als zo met je omgaan.
pi_112007901
Ervaring hier is dat zo.ang je in de race bent ze om de haverklap bellen, maar zodra je afvalt laten ze niks meer van zich horen. Lijkt meduidelijk dus.
pi_112007984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:47 schreef Amaranth het volgende:
Ervaring hier is dat zo.ang je in de race bent ze om de haverklap bellen, maar zodra je afvalt laten ze niks meer van zich horen. Lijkt meduidelijk dus.
Ik voer ook wel eens sollicitatiegesprekken. Ik bel altijd eerst degene die is afgevallen en dan degene die door gaat. Eerst het slechte nieuws brengen en dan het goede niews.
pi_112013830
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:39 schreef kijkmij het volgende:
Als ze hebben gezegd dat ze op dinsdag of woensdag zouden bellen of mailen (met de laatste kandidaten lijkt me dat je altijd belt) en je hebt op donderdag nog niks gehoord dan lijkt me dat je best even kunt bellen. Als ze daar pissig door worden moet je je afvragen of je daar wel wilt werken als ze nu als zo met je omgaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:47 schreef Amaranth het volgende:
ze heeft de baan hoor, wel ff hele topic lezen ;)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')