Het moet samengaan, dat ben ik met je eens, maar hervormingen zijn in dezen ook een vorm van verlies nemen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
Eenmalig verlies nemen zou ik nog mee kunnen leven. Maar ik vrees dat dan hervormingen uitblijven. En ik hoor helemaal niemand in Europa over het pensioengat wat er nog gaat komen in het Zuiden. Met heel veel geld kunnen we het zuiden nog wel redden, alleen moeten wij dan een behoorlijke stap terug. Maar als we ze eenmaal gered hebben, staan ze binnen no time weer bij ons aan te kloppen voor nog veel meer geld.
Griekenland hervormd? Since when?quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:07 schreef PKRChamp het volgende:
Je ziet wel dat zware hervormingen niet werken, het bewijs is Griekenland waar het elke dag drama is in Athene. Men heeft nu eenmaal geen zin om hun leven dusdanig aan te passen zonder dat er een duidelijke toekomstvisie is die voor iedereen werkt. En gelijk hebben ze, het past niet in hun cultuur dus wat je eigenlijk vraagt is dat een heel volk hun mentaliteit verandert, dat is nog nooit gelukt/gebeurt in de geschiedenis.
Probleem is dat ze in het zuiden helemaal niet willen hervormen, het huidige leventje bevalt ze wel en ik geef ze geen ongelijk. Ze zullen alles in het werk stellen om te vertragen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het moet samengaan, dat ben ik met je eens, maar hervormingen zijn in dezen ook een vorm van verlies nemen.
De lonen zijn naar beneden gesteld bijvoorbeeld en waarschijnlijk zijn er ook wat sociale zekerheden weggevallen maar blijkbaar is dat nog niet genoeg. Niet voor niets gaan er mensen de straat op om te demonstreren. Als het volk het niet wil dan houd het op, dan moet je een oplossing zoeken die wel werkt en ik denk dat Griekenland uit de Euro de beste optie is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Griekenland hervormd? Since when?
Dat het wel werkt zie je aan Duitsland. Die hebben hervormd. Daar is de broekriem aangehaald (reden ook waarom de woningen daar in waardeontwikkeling achterbleven bij NL) en nu kan daar ook een pittige looneis van de bonden komen zonder dat de werkgevers lachend van tafel gaan om zoveel onzin.
Nou ja... je ziet het hier op het forum al... Iedere maatregel, hoe halfslachtig ook, wordt te vuur en te zwaard bestreden, want het mag dan wel crisis zijn, koopkrachtverlies accepteert niemand. We moeten de minima ontzien, Jan Modaal, de midden en hogere inkomens... en ja... bij die enkele rijken mag dan wel geld weggehaald worden (daar zijn die rijken het natuurlijk niet mee eens), maar inmiddels moet er zoveel worden opgehoest dat straks de parkeerplaatsen bij de voedselbanken vergroot moeten worden omdat een Bentley er niet in past...quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat is ook het grote probleem. De politiek doet lekker beloftes die ze eigenlijk helemaal niet waar kunnen maken. En ik zie de wegen naar het zuiden al vol staan met Franse bejaarden die de tolwegen blokkeren. Daar zijn ze namelijk erg goed in.
We moeten gewoon schulden gaat kwijtschelden... Maar ja, we kiezen voor halfslachtige methoden. Terwijl iedereen kan berekenen dat Griekenland het zo niet red.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:15 schreef PKRChamp het volgende:
De lonen zijn naar beneden gesteld bijvoorbeeld en waarschijnlijk zijn er ook wat sociale zekerheden weggevallen maar blijkbaar is dat nog niet genoeg. Niet voor niets gaan er mensen de straat op om te demonstreren. Als het volk het niet wil dan houd het op, dan moet je een oplossing zoeken die wel werkt en ik denk dat Griekenland uit de Euro de beste optie is.
Precies, als we nou eens in Europa gaan kijken wat iedereen heeft uitstaan en dan strepen we gewoon schulden tegen elkaar weg.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
We moeten gewoon schulden gaat kwijtschelden... Maar ja, we kiezen voor halfslachtige methoden. Terwijl iedereen kan berekenen dat Griekenland het zo niet red.
Als je mensen het licht aan het eind van de tunnel laat zien lopen ze die kant wel op.
Als er hulp aan Griekenland en andere pauperland wordt gestuurd, doe het dan op een manier waarop de plaatselijke economie weer gaat draaien. En niet direct in de kassen van de bankenquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
We moeten gewoon schulden gaat kwijtschelden... Maar ja, we kiezen voor halfslachtige methoden. Terwijl iedereen kan berekenen dat Griekenland het zo niet red.
Als je mensen het licht aan het eind van de tunnel laat zien lopen ze die kant wel op.
De aanname wil dat er ook schulden zijn in aanbetaling tot China, en die worden niet zo snel weggestreept.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Precies, als we nou eens in Europa gaan kijken wat iedereen heeft uitstaan en dan strepen we gewoon schulden tegen elkaar weg.
Maar is Griekenland er dan met een schuldenkwijtschelding? Volgens mij hebben ze dan nog steeds een begrotingstekort. En een handelstekort hebben ze ook nog steeds (en ook altijd al gehad). Je kan er dan dus op wachten tot het opnieuw fout gaat. Hetzelfde geldt voor Spanje en Portugal.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laten we ons dan richten op de schulden die Europese landen onderling hebben. Hoeveel schulden hebben wij bijv aan de grieken. Laten we dat eerst eens onderling wegstrepenquote:Op donderdag 24 mei 2012 15:27 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De aanname wil dat er ook schulden zijn in aanbetaling tot China, en die worden niet zo snel weggestreept.
Goed plan. Dan kan dat ESM ook weggestreept worden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Laten we ons dan richten op de schulden die Europese landen onderling hebben. Hoeveel schulden hebben wij bijv aan de grieken. Laten we dat eerst eens onderling wegstrepen
Deels niet, deels wel.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als er hulp aan Griekenland en andere pauperland wordt gestuurd, doe het dan op een manier waarop de plaatselijke economie weer gaat draaien. En niet direct in de kassen van de banken
Je krijgt een economie niet aan de praat met geleend geld. Dan schep je wat tijdelijk werk, maar een structurele oplossing is het niet.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als er hulp aan Griekenland en andere pauperland wordt gestuurd, doe het dan op een manier waarop de plaatselijke economie weer gaat draaien. En niet direct in de kassen van de banken
Griekenland moet een uitweg hebben. Als je die koppelt aan het nemen van zware beslissingen, dan is dat wel over te brengen. Moet je ook de bonden in betrekken natuurlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:28 schreef Igen het volgende:
Maar is Griekenland er dan met een schuldenkwijtschelding? Volgens mij hebben ze dan nog steeds een begrotingstekort. En een handelstekort hebben ze ook nog steeds (en ook altijd al gehad). Je kan er dan dus op wachten tot het opnieuw fout gaat. Hetzelfde geldt voor Spanje en Portugal.
Voor Italië en Frankrijk zit het wel anders, maar die landen zijn nu ook niet in acute problemen.
Dat hangt er maar net vanaf waarin je het geld steekt. Als je het direct in consumptie stopt dan is het effect uiteraard alleen tijdelijk. Maar je kan het ook slim investeren. Dat zie je in een aantal Oost-Europese landen: jarenlang is daar netto geld naartoe gegaan, maar nu de buitenlandse geldstroom door de crisis opdroogt, komen ze niet ineens in een economische crisis terecht maar kunnen die landen juist plotseling een exportoverschot halen. Daar is het geleende geld dus zinvol geïnvesteerd in dingen die op termijn ook echt iets opleveren.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Je krijgt een economie niet aan de praat met geleend geld. Dan schep je wat tijdelijk werk, maar een structurele oplossing is het niet.
In de tweehonderd jaar voor de euro schijnt Griekenland de helft van de tijd in een status van wanbetaling te hebben verkeerd én werd in die periode ook al eens uit een muntunie geschopt wegens gesjoemel.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Griekenland moet een uitweg hebben. Als je die koppelt aan het nemen van zware beslissingen, dan is dat wel over te brengen. Moet je ook de bonden in betrekken natuurlijk.
Natuurlijk is het niet simpel, maar met enorme schulden opzadelen die nimmer betaalt kunnen worden... Als jij persoonlijk failliet bent en alles wat jij verdient gaat naar de curator doe jij ook niet meer jouw best. Is er een uitweg (WSNP...), dan wil je er best nog aan trekken.
Er was natuurlijk ook een periode voor de euro en toen bestond Griekenland ook.
Ben je echt verbaasd?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:13 schreef Metalfrost het volgende:
Motie van wantrouwen De Jager weggestemd
Verdomme.
Ik vermoed dat je niet de enige bent.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wil eigenlijk principieel niet op Wilders stemmen, maar ik begin steeds meer de neiging te krijgen dat wel te gaan doen. bedankt Den Haag
Er blijft gewoon veel te weinig over als alternatief om op te stemmen als je wil laten blijken dat je het niet eens bent met de huidige oplossingen voor de problematiek in Europa. Eigenlijk een godspe, want Wilders is ook alleen maar tegen omdat hij weet dat het kiezers (zoals mij dus) zal opleveren.quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je niet de enige bent.
Jij denkt dat Wilders niet gewoon iets anders zou doen wat waarschijnlijk nog veel slechter zou zijn voor het land?quote:Op donderdag 24 mei 2012 16:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik wil eigenlijk principieel niet op Wilders stemmen, maar ik begin steeds meer de neiging te krijgen dat wel te gaan doen. bedankt Den Haag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |