abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111945746
Helemaal niks geen regen hier, en dus ook geen verkoeling. ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_111945757
Bollo is door de keuring

;)
verder gaat ie vlot volgens de CBdame (dacht dat ie traag was eigenlijk :D ) maar hij trekt zich op in bad, wiebelt op handen en knietjes, rupst en zit al een tijdje zelfstandig, dus prima.

en t resultaat bij warm weer.. K.O in onmogelijke houdingen O+
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:28:21 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111945939
*O* voor de mooie stats van Lex! Fijn dat ie het zo goed doet. En hij ligt er inderdaad lekker bij.

Hier is het behoorlijk afgekoeld. Onweer en regen viel wel mee, volgens mij hebben maar een schamp gehad. Nu lekker de deur open om even door te waaien.
pi_111945998
Jammer van de late verwijzing Octo maar fijn dat er nu actie wordt ondernomen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:32:54 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111946150
Octo, had even over je heen gelezen. Balen dat het de kant van een helmpje op gaat.
pi_111946286
Ook fijn Octo!

En kleine grote Lex weer een sticker *O*

Die van ons heeft eigenlijk geen moeite met slapen in de hitte. En zijn slaapkamer ligt pal op het zuiden en we hebben een platdak en enkelglas. Dus het is net een sauna :') maar hij slaapt er prima gelukkig!

Vandaag voor de tweede keer een uitgeput kind meegekregen van het kdv.. Mijn mevrouw ging halen en ze zitten binnen met hem en de rest is buiten. Zegt de leidster: ja, hij vond het niet leuk meer buiten. Mijn mevrouw: ach kereltje, dan ben je gewoon moe he.. En de leidster: nee hoor!

Grom... Ze heeft al een meer eerder gezegd dat hij chaggie was.. Ja, als hij gaat mopperen is hij moe en wil hij slapen, als je hem dan niet in bed legt... Stomme &¤@¤¤

Dus.. Dat ben ik kwijt :) als dot nog eens gebeurd gaan we er wat van zeggen. Het is alleen maar bij 1 leidster. Een hele lieve goede is gestopt en die missen we wel :'( die snapte die kleintjes gewoon heel goed, die voelde ze goed aan.
pi_111946423
Lex groeit goed :)

Nirak stom is dat!! We hebben fijne vaste leidsters maar de invalploeg :X zegt er een tegen mij als ik R kom ophalen "ja ik heb eigenlijk niks met baby's vind peuter veel leuker" }:|
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_111946770
Wat slecht Nirak!! Bespreek dat hoor!
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:49:47 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111947074
Lex! *O* Heerlijk slapen! :D

Wat stom Nirak! :(

Anouk ligt weer in bed, ben benieuwd hoe het gaat. Ze heeft amper 4 flessen op vandaag, ze wilde niet echt drinken? Zelfs in d'r papfles zit nog 90 ml in. Je zou denken dat ze dorst zou hebben met dit weer?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_111947289
Ja Susie hier ook een maffe, kind weigerde de fles van pap en borst wou ze ook niet veel...ze is nu klaar wakker en kijkt voetbal met papa
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:06:33 #61
100412 mefke79
komt goed!
pi_111948045
Octo, bij ons werden de kindjes ook te laat doorgestuurd door het cb. Dat hebben ze nu opgelost. Toen ik bij het cb aangaf dat we al met fysio bezig waren en hij waarschijnlijk een helm zou krijgen, was de reactie van de arts daar " het valt toch wel mee"? Toen we daadwerkelijk voor de verwijzingsmeting bij de fysio waren zat daar ook de arts van het cb. De fysio had haar uitgenodigd. Ze heeft toen letterlijk gezien wat de uitslag van de meting was en toen was ze onder de indruk. Het stomme is namelijk, je ziet wel dat een hoofdje scheef of plat is, maar niet hoe scheef of plat. Dat zie je pas met een meting
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, de helmtherapie staat nog steeds ter discussie. Wij zagen tussen de verschillende metingen voor de helm zeker verbetering, maar het bleef enorm scheef. Met helm zagen we het ook beter worden. En omdat Tienus zijn voorkeurshouding wel kwijt was, maar wel graag op zijn zij slaapt, denken we zelf dat dat de grootste winst geweest is, dat ie in de nacht niet verder kon afplatten. De reden dat je trouwens met 5 maanden moet beslissen is dat de grootste groei zit tussen 6 en 12 maanden. Doordat de metingen bij ons telkens herhaalt werden, kon je ook zien hoeveel groter het hoofd werd, iets dat anders veel minder opvalt.

Mijn uk lijkt helemaal geen last van de warmte te hebben. Hij drinkt alleen wat meer, maar dat is geen probleem. En hij heeft echt mijn huid. Ondanks maar even in de zon na 4 uur in de middag en factor 30 is hij gewoon bruin geworden vandaag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_111953836
Lex, lekker ding :D

Kuukske, het positioneren van speeltjes is niet zo ingewikkeld hoor. In feite moeten we proberen om Mia opzij te laten kijken ipv naar boven. Dus in de box hebben we de mobile weggehaald zodat ze niet daar naar gaat liggen kijken. De activitycenter vindt ze heel leuk dus we leggen haar zo dat ze op de bollere kant ligt als ze daarmee speelt. De babygym zetten we niet boven haar, maar naast haar.
Losse speeltjes ook lekker ernaast leggen.
Verder dus vooral zorgen dat ze zo min mogelijk plat op haar achterhoofd ligt, bijvoorbeeld bij het verschonen en als ze in het wipstoeltje ligt. Als ze slaapt dan proberen we haar hoofd te draaien. Zo vaak en veel mogelijk op de buik laten liggen als ze wakker is.

Mefke, dank je voor je uitgebreide reactie. Ik ben wel blij dat de fysio het in ieder geval wel serieus neemt en dat we al snel gaan meten. Dan hebben we in ieder geval een referentiepunt. Het is natuurlijk niet 'leuk' als ze zoveel afwijking blijkt te hebben dat een helmpje geïndiceerd is, maar aan de andere kant zou ik het ook wel heel kut vinden als we de kans missen om het weer te verbeteren.

Ik ga zo eens even setjes kleren klaarleggen voor beide dames want ze gaan morgen naar het KDV. De eerste volle dag voor Mia :)
Denk dat ik maar eens even ga bijslapen, want dat heb ik wel nodig :O
pi_111955087
Vandaag is het cb geweest voor de intake en Lisa weeg nu 4040 gram dus is nu met 2 weken 50 gram boven haar geboortegewicht. Volgens het cb was dit netjes dus zijn we weer tevreden. wel moet volgende week haar naveltje even aangestipt worden want die lijkt te gaan ontsteken. maar sosm snap ik die kleintjes niet het is zo snik heet geweest maar ze heeft geen een fles leegedronken. meestal bleef er 50 tot 90 cc staan.. Hopelijk morgen wat beter dus.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  donderdag 24 mei 2012 @ 08:50:31 #64
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_111959042
Mogguh!

Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet gelijk een meting doen Octo? 2,3 afspraken is toch onzin als het ook in 1x kan? (vind ik dan...)
Oh en betr die muziekmobile, wijhebben die helemaal links gehangen, en cristel ligt dan zover mogelijk naar rechts in de box, zodat ze dan wel schuin naar links gaat kijken.

dit is trouwens het papier van de meting en de 'kunstof strip' die om dr hoofd ging. Even ter verduidelijking van het verhaal van mefke;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze heeft gisteren trouwens ook niet de hele fles leeggedronken...Vanochtend dan weer wel.....apart.....150 vind ze nu weer genoeg.

Lex doet t ook goed zie ik. fijn hoor ^O^
pi_111960213
PE, de fysio kwam hier thuis langs. Op zich niet verkeerd hoor, want ze kan dan heel veel tips geven die passen bij de huissituatie en alles gaat lekker op het gemak (wel zo fijn voor Mia en ook voor Hannah die haar slaap nog even af kon maken en daarna gewoon haar gang kon gaan). En voor mij een goede reden om de boel aan kant te hebben thuis :P

De twee dames zijn op het KDV nu dus ik heb even wat tijd voor mezelf. Zodat ik naar de huisarts kan, en kan kolven en een berg wasgoed wegwerken en boodschappen doen
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:51:21 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111960336
Wat een gedoe met die hoofdjes :{

Drinken de BV kindjes ook vaker?

Oh en nieuwe Olliestats

63,8 cm
6930 gram bij op 4 dagen na 6mnd

Wat tegen gas bij al die spekkies hier ;) :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_111963655
Mijn meisje is alweer een half jaar oud vandaag :o

Fotospam onder de spoiler

SPOILER
pi_111964401
Wat een leuke foto's SB. Gefeliciteerd met haar halfjaardag!

Evenstar hier idd ook vaker aan de borst drinken, maar ook meer last van in slaap vallen. Geen wonder bij de warmte. Misschien ook daardoor het vaker drinken.
En bijna zover halfjaardag voor je zoontje! Mooie stats.

Hier net een beetje de eerste officiële kraamvisite van een vriendin en oud-buurvrouw. Was erg leuk! Heb nog bijna geen beschuit met muisjes uitgedeeld, bijna niemand nog die het wilde. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111964745
Geweldig dat newbie shirtje en die foto met dat rechtop staande haar haha :) en gefeliciteerd!
pi_111964909
Mooie foto's SB! Een half jr alweer!

Evenstar
Hier drinkt ze ook vaker nu het zo warm is

Leuk tinuviel! :)

Sam
Hoop dat ze vandaag wat beter drinkt!

Ons spekje O+ was 1week na de geboorte 135 gram boven geb gewicht
Vanmorgen nogmaals opgemeten (ze lag redelijk languit) 56cm

Morgen komt het cb langs, ben benieuwd hoeveel ze nu weegt met bijna 2weken
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:03:33 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111964943
SB wat een superleuke foto's, die met dat konijn O+ 6 maanden alweer.... De mijne vandaag 7! *O* Ik had gisteren alvast een foto gemaakt, want ben weer fijn aan het werk...
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:55:56 #72
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_111966789
Jeeej SCtje alweer een half jaar! En wat een pretletter! En die ogen <3!

Zoe, lekkere stats van je spekpootje!

Ollie en Lex ok weer goedgekeurd!!!
pi_111967231
Oeh, SC alweer een half jaar.. Gaat snel!

Evenstar en KD, mooi weer die sticker ;)

Hier een jochie met prutoogjes.. Ook een beetje rodig, en grote broer heeft het ook iets..
En het was om half 6 weer ochtend. Eerst een fles gegeven. Maar hij heeft van 6 tot 7 lopen losmaken in zijn bedje. Hij was vrolijk zat, dus lekker laten gaan. Vandaag lijkt het ritme weer te verschuiven, dus hopelijk morgen iets later wakker.
pi_111967355
Gefeliciteerd SB met de 6 maanden van SC!

Olliebollie O+

Zoe je spekkie O+ O+

Mijn kleintje heeft vandaag heerlijk van bio-garde roer yoghurt genoten O+
pi_111969503
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:10 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd SB met de 6 maanden van SC!

Olliebollie O+

Zoe je spekkie O+ O+

Mijn kleintje heeft vandaag heerlijk van bio-garde roer yoghurt genoten O+
Mag yoghurt al zo vroeg? Wij kregen van de kinderarts te horen dat het bij kindjes zonder allergie pas met een maand of 9 mag.

Wij gaan er over een week of 3 langzaam mee beginnen (op advies van diezelfde kinderarts/allergie-diëtist). Bij kindjes met een KMA kan het namelijk zo zijn dat yoghurt wel verdragen wordt omdat de eiwitstructuur anders is dan in koemelk.
pi_111973455
Hier slaapt Rowan alleen maar langer door de warmte. 2de slaapje van 2 uur al en nog niet wakker.
pi_111973613
SB feli!

Lekker Bittertje, ze geniet van het eten he?

Elise slaapt ook langer met dit weer! Nu in dr eigen bed! Halleluja!
pi_111973721
ik weet het niet of het al mag, ze kreeg het te proeven van mijn lepel en vond het heerlijk! ik heb het boek van Kleintjes uitgeleend dus kon niet kijken

Jaaaa Sanne ze vindt het echt leuk om te proeven en dan mee te spelen en op de grond te gooien :D we hebben lol!!

Lekker dat E zo lekker slaapt O+
pi_111973875
In het boek van Kleintjes staat 7 maanden.

Heerlijk he, plezier met eten! Elise kreeg gisteren weer broccoli-courgettesoep (met roomkaas waar knoflook in zat, man wat stonk ze uit dr mond, lol) en ze vond het heeeeeeeeeeel leuk om over tafel uit te smeren. Zat gewoon hardop te gieren van het lachen, doet ze bijna nooit! O+
pi_111974007
Ah 7 maanden goed, wacht ik er even mee dan
Smeren op tafel is de bom! gisteren perzik gehad..wat een feest was het! eerst keek ze geschrokken, maar dan bleef ze er van eten/erop zuigen :D

En jij maakt altijd zulke lekkere dingen! vanavond ga ik de risotto maken! ben echt benieuwd :9~
pi_111974110
Lief dat zure gezichtje haha. Elise doet dat ook!

Ik zit trouwens in het boek te bladeren.. Ik was soms wat onzeker of Elise niet te weinig krijgt (in principe geef ik haar maar weinig tussendoortjes, sommige andere kindjes krijgen veel meer. Elise hooguit een keer een soepstengel van Olvarit of een nijntje-koekje) maar het schema van 10 maanden bv-babies is precies hetzelfde als die van Elise. Grappig dat dat toch vanzelf gaat!

Elise kreeg vanaf 6 mnd ook weleens yoghurtjes trouwens..
pi_111974127
Ow en laat even weten wat je van de risotto vond :D
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:10:32 #83
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111974129
Bitterend, het schema van Kleintjes staat ook online. Biogarde gaf ik ook vanaf zes maand, das zo mild.

http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:13:52 #84
348178 NotTheSame
pi_111974254
OMG OMG OMG Waar is mijn baby!!?!

Van buik naar rug, rug naar buik, op handjes en knietjes en dan een poging tot kruipen ondernemen! En dat 3x op rij!
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:15:15 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_111974303
Wij zitten nu met 11+ maanden op het volgende schema, ook niet enorm veel, maar ze groeit netjes door.

06.30 bv
08.30 pap van 170 ml halfvolle melk
11.45 halve boterham + sap/thee/water
15.00 1 stuk fruit + bv
16.30 volkoren koekje/rijstwafel/soepstengel
17.30 warm eten en biogarde/kwark
19.30 bv en naar bed

En de afgelopen twee nachten heeft ze weer eens doorgeslapen. :o
pi_111974407
Wauw NTS :D

Dit is E dr schema:
07.00 BV
09.00 1 Boterham
09.30 BV +slapen
12.00 1 Fruitje en daarna soms wat extra's (soepstengel/kwarkje/rijstewafeltje/nijntje koekje)
15.00 BV+slapen
17.30 Warme maaltijd
18.30 BV + slapen
En heel soms rond 23.00 nog een BV, verder slaapt ze meestal door.
pi_111974413
Zoë lekker aangekomen je meissie en ze is echt lang.

Bittertje je hebt een kindje dat lekker van het eten geniet :)

Sanne jij hebt ook een lekker etertje, wat krijgt ze lekkere soep!

NTS wat een beweeglijke baby heb jij.

Ik heb net mijn mini naast me op de bank op de buik gelegd. Hij tilt zijn hoofdje dan niet op, terwijl hij op de arm weleens zijn hoofdje goed rechtop kan houden. Op de buik kan hij echter wel zelf zijn hoofdje van een kant naar de andere draaien. En hij schoof zich naar voren. En toen lag hij ineens op zijn zij, komt door onze bank denk ik. Hij loopt naar achteren iets naar beneden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111974437
NTS, wat doet je baby nou?
:D
pi_111974865
Sanne heerlijk dat het zo van zelf gaat!!

Juud stomme ikke! ik wist wel dat er een schema online stond! was het helemaal vergeten! bedankt!

Leuk om de "schema's" te lezen!!

NTS :o :o je kleintje!

Tinu moeten jullie oefenen met buik leggen?
pi_111975078
Bitterend, na ja dat is toch standaard volgens mij. In ieder geval heeft de cb mevrouw bij de 2 weken afspraak gezegd, dat wij dat elke dag even zouden gaan doen. Het zou goed zijn zodat hij zijn nekspieren oefent.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 24 mei 2012 @ 17:57:08 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111978228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:19 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, wat doet je baby nou?
:D
Jaloers op Ollie ;)

( grapje )
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:00:48 #92
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_111980628
Wow NTS!

Mijn dilemma is trouwens opgelost. Manlief werkt die dag thuis dus dan kan schoonmoeder wel lekker met hem tutten maar heeft ie wel een bekend gezicht in de buurt.
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:07:22 #93
348178 NotTheSame
pi_111980907
quote:
16s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:57 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Jaloers op Ollie ;)

( grapje )
Ja Draakje heeft je filmpje gezien en dacht: Dat kan ik ook!
Dat ze van rug naar buik ging draaien zat er al aan te komen, ze lag namelijk al heel vaak op d'r zij als ze ergens niet bij kan.

D'r poging tot kruipen ging niet verder dan wat ongecontroleerd schoppen met d'r voetjes. Dat de armpjes mee moeten doen is nog niet doorgekomen ;-). Maar het zag er zooooo raar uit! Ineens is dat schattige kleine hulpeloze babytje getransformeerd tot een eigenwijze pre-dreumes :-D
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:09:07 #94
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111980966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:13 schreef NotTheSame het volgende:
OMG OMG OMG Waar is mijn baby!!?!

Van buik naar rug, rug naar buik, op handjes en knietjes en dan een poging tot kruipen ondernemen! En dat 3x op rij!
Wat goed van draakje! *O*

Ik zit even lekker buiten en hoor de kleine (iets meer dan een maand nu) huilen, klinkt als een pauw! :D Zo grappig om te horen!

Anouk heeft vanmiddag bij mijn zus in een bad gezeten buiten, in zo'n geel geval waar ze in kan zitten! O+ Mijn zwager heeft heel lief gelijk een bad bij Kruidvat gehaald voor ons. Kunnen wij van het weekend ook lekker in bad!
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:23:54 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_111981516
NTS wat denk je van hier.. Te bizar hoe snel het gaat!
pi_111983229
Jamaar, jamaar, draakje is maar 5 dagen ouder dan Daan.. En ik heb geen mini-pre-dreumes hoor.. Ook niet over 5 dagen, echt niet :P
maar daan rolt wel van buik naar rug, en ligt vaak genoeg op zijn zij, dus misschien duurt het niet eens zo lang meer.

Oh, en ik voel een klein randje onderin, zouden we een tandje krijgen?
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:15:02 #97
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111983685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:23 schreef _evenstar_ het volgende:
NTS wat denk je van hier.. Te bizar hoe snel het gaat!
Jaaaa, zag je filmpje op fb! Kon daar om wat voor reden dan ook niet reageren, maar wat zag dat er leuk uit! O+

Ik had net mijn zus aan de telefoon en zo leuk om te horen hoe zij aan het genieten is van Anouk O+ En ik vind het dan zo jammer dat ik haar weg breng en pas 's avonds bij de late fles pas weer zie... ;(
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:15:37 #98
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_111983723
:) helluw :D wij leven ook nog hoor... maar druk druk druk... en genieten van het mooie weer enzo.

SB; wat een prachtige spam van je meisje! O+

Octo; toch een helmpje voor je meis.... :* niet leuk, maar hoop voor jullie dat het snel effect zal hebben... :Y

NTS; leuk he? dat ze ineens dingen doorkrijgen?

Lexje doet het ook al zo lekker lees ik _O_ en ik vind die foto van zijn instortmomentje ook echt super O+

Lienepien ;) is inmiddels alweer ruim 9 maanden, gaat ineens wel snel!. en ongemerkt krijgt ze al een paar weken geen nexium meer, en het lijkt of ze geen last meer heeft... wat ben ik daar blij mee!
(hebben nog wel wat achter de hand..)
en hier ook ineens een ontwikkelingsspurt; ze kruipt de hele kamer door, kan van kruip naar zit en van zit naar kruip, en zit op dr knietjes bij de tafel....vanmiddag zat ze op handen en voeten (uhhh net als Mowgli in junglebook ;))...echt mijn baby wordt stiekem al een klein dreumesje...
O+

klein schattie O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:16:49 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_111983788
Lientje O+ Wat een heerlijke lach!
pi_111983864
BJ, wat een mooi meiske!
En fijn dat de nexium niet meer hoeft!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')