Dan moet je het zeker doen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:55 schreef mighty_myte het volgende:
Ik denk dat ik toch maar aangifte ga doen. Ik wil gewoon voor mezelf, voor andere honden en bv kinderen, weten dat ik alles heb gegaan wat ik kan.
Deze aangifte kan op basis van artikel 425 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht. Hierin staat vermeld:
“Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.”
In principe kan het tot gevolg hebben dat het beest verplicht een muilkorf en kort aangelijnd is.
Als ik dit niet doe krijg ik misschien later spijt.
Bedankt!quote:Op donderdag 24 mei 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:
Als jij denkt dat je dit afschuwelijke gebeuren daarmee beter een plekje kunt geven, moet je dat zeker doen. Het is diep tragisch dat Moppie op deze manier is gestorven, maar wie weet helpt het idee dat je wellicht een ander hondje hiermee redt, jullie pijn ietwat verzachten.
Ik moest er vandaag een paar keer aan denken, toen ik met mijn leenhonden (bordeaux dog en pugg) aan het wandelen was.
Nogmaals heel veel sterkte!
Ik ga niet meer zonder mes mn honden uitlaten sinds het mij is overkomen iegquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:48 schreef Mercer het volgende:
Ja dat is van een afstand niet te beoordelen. Als ik de kans zou krijgen zou ik die hond wel compleet in elkaar hebben getrapt als dat nodig zou zijn.
Ik denk dat ik verblind zou zijn van woede en die hond compleet in elkaar zou hebben getrapt en vervolgens de eigenaar bij zijn keel zou hebben gegrepen. Niet dat die er iets aan zou kunnen doen natuurlijk... Ik heb gisteren echt bijna huilend dit bericht gelezen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:48 schreef Mercer het volgende:
Ja dat is van een afstand niet te beoordelen. Als ik de kans zou krijgen zou ik die hond wel compleet in elkaar hebben getrapt als dat nodig zou zijn.
toch zou ik dat maar afleren. want de kans dat je een mega-aso tegenkomt die je vervolgens je mes afpakt en dat dat tegen jou of je hond gebruikt is groter dan de kans dat jij wat zinvols uit kan doen met dat mes.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ga niet meer zonder mes mn honden uitlaten sinds het mij is overkomen ieg
Nope, het ergste van alles vond ik dat hulpeloos toekijken en niks kunnen doen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef simmu het volgende:
[..]
toch zou ik dat maar afleren. want de kans dat je een mega-aso tegenkomt die je vervolgens je mes afpakt en dat dat tegen jou of je hond gebruikt is groter dan de kans dat jij wat zinvols uit kan doen met dat mes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |