abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111948849
Wat verschrikkelijk, TS. Ik voel echt met jullie mee. Fijn dat jullie haar een mooi afscheid hebben gegeven, volgens mij heeft ze het heerlijk gehad bij jullie. Heel erg veel sterkte. :*

(Hier was tien jaar geleden met kerst mijn zus op bezoek met de leukste puppy ooit van amper 12 weken oud, die is dood gebeten door ónze eigen volwassen hond, het is een beeld dat je niet snel los laat. Echt hartverscheurend om mee te maken.)
pi_111949927
Wat ontzettend naar :( Heel veel sterkte, ik weet hoe het is om je hond te verliezen, maar niet op deze verschrikkelijke manier..
pi_111952072
Wat vreselijk! Gister heb ik de foto nog bewonderd bij F&F. Sterkte met het verwerken van dit verdriet! (en wel aangifte doen, al is het alleen maar voor een aantekening in wat voor formulier dan ook)
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_111954105
Och wat een verschrikkelijk verhaal, kreeg er tranen van in mijn ogen.
Heel veel sterkte, ik weet uit ervaring hoe erg het is om je hond te verliezen.
Ik hoop ook dat je de beelden ooit kunt vergeten want die staan natuurlijk op je netvlies gebrand...
pi_111954445
Ah gossie, arme Moppie. Sterkte man. ;( Ik zou wel absoluut aangifte doen bij de politie, het is niet normaal dat een hond een andere hond doodbijt.
pi_111962082
Sterke Mighty, wat verschrikkelijk ;(

Wel 'fijn' (beetje een vreemd woord zo, in deze context) dat de eigenaresse met je mee leeft en maatregelen wil nemen.
pi_111964629
Ik denk dat ik toch maar aangifte ga doen. Ik wil gewoon voor mezelf, voor andere honden en bv kinderen, weten dat ik alles heb gegaan wat ik kan.

Deze aangifte kan op basis van artikel 425 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht. Hierin staat vermeld:

“Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:

1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;

2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.”

In principe kan het tot gevolg hebben dat het beest verplicht een muilkorf en kort aangelijnd is.

Als ik dit niet doe krijg ik misschien later spijt.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:59:05 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_111964775
Als jij denkt dat je dit afschuwelijke gebeuren daarmee beter een plekje kunt geven, moet je dat zeker doen. Het is diep tragisch dat Moppie op deze manier is gestorven, maar wie weet helpt het idee dat je wellicht een ander hondje hiermee redt, jullie pijn ietwat verzachten.

Ik moest er vandaag een paar keer aan denken, toen ik met mijn leenhonden (bordeaux dog en pugg) aan het wandelen was.
Nogmaals heel veel sterkte!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:21:20 #84
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_111965593
quote:
15s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:55 schreef mighty_myte het volgende:
Ik denk dat ik toch maar aangifte ga doen. Ik wil gewoon voor mezelf, voor andere honden en bv kinderen, weten dat ik alles heb gegaan wat ik kan.

Deze aangifte kan op basis van artikel 425 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht. Hierin staat vermeld:

“Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:

1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;

2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.”

In principe kan het tot gevolg hebben dat het beest verplicht een muilkorf en kort aangelijnd is.

Als ik dit niet doe krijg ik misschien later spijt.
Dan moet je het zeker doen.
Ik hoop dat het bij jou wel lukt.
Ik ben ook op de hoogte van dat artikel, maar hoe erg ze het ook vonden, die agentes konden niks doen. Ze zaten wel alletwee mee te janken...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_111966612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:59 schreef Copycat het volgende:
Als jij denkt dat je dit afschuwelijke gebeuren daarmee beter een plekje kunt geven, moet je dat zeker doen. Het is diep tragisch dat Moppie op deze manier is gestorven, maar wie weet helpt het idee dat je wellicht een ander hondje hiermee redt, jullie pijn ietwat verzachten.

Ik moest er vandaag een paar keer aan denken, toen ik met mijn leenhonden (bordeaux dog en pugg) aan het wandelen was.
Nogmaals heel veel sterkte!
Bedankt!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_111966798
Jeetje wat vreselijk zeg.. :'( Heel veel sterkte, TS.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:50:05 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111969050
Jeetje wat vreselijk zeg...
pi_111969641
wat naar ;(
sterkte ts :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:10:40 #89
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111969777
He wat een verschrikkelijke nare ervaring :{
Sterkte!

De andere man kon er denk ik ook weinig aan doen, in een flits is het gebeurt.
The truth was in here.
pi_111970821
De kans is groot dat die hond al (veel) vaker andere honden heeft gegrepen. Het zou erg toevallig zijn als dit de eerste keer is. Bij ons liep ook zo'n Rotweiler en bij elke keer dat het mis ging riep die eigenaar "dat doet ie normaal nooit hoor". :N
pi_111970943
Toch kan een beet heel naar uitvallen, dat de hond wel een macho is naar andere honden toe en weleens een schermutseling heeft gehad, maar nog nooit zo door heeft gebeten en ook zo slecht vallend.

Heb ooit op het asiel voor mijn neus een boxer een voorpoot van een mechelaar zien breken, die honden woonden toch al jaren bij elkaar zonder probleem. Was een leuke vakantie voor de eigenaren zo, niet zo'n leuke verrassing.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_111971109
Ja dat is van een afstand niet te beoordelen. Als ik de kans zou krijgen zou ik die hond wel compleet in elkaar hebben getrapt als dat nodig zou zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mercer op 24-05-2012 14:53:37 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:17:53 #93
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_111972195
Wat lijkt me dat verschrikkelijk klote, ik zou dit niet kunnen behappen zeg.. heel veel sterkte!
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:18:37 #94
176471 oh-oh
pi_111972222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:48 schreef Mercer het volgende:
Ja dat is van een afstand niet te beoordelen. Als ik de kans zou krijgen zou ik die hond wel compleet in elkaar hebben getrapt als dat nodig zou zijn.
Ik ga niet meer zonder mes mn honden uitlaten sinds het mij is overkomen ieg :@
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:19:58 #95
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_111972263
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 14:48 schreef Mercer het volgende:
Ik denk dat ik verblind zou zijn van woede en die hond compleet in elkaar zou hebben getrapt en vervolgens de eigenaar bij zijn keel zou hebben gegrepen. Niet dat die er iets aan zou kunnen doen natuurlijk... Ik heb gisteren echt bijna huilend dit bericht gelezen. :'( Nog steeds trouwens, ik heb gewoon moeite met dit topic in te gaan. :'( Zo'n lief, schattig en onschuldig hondje. :'(
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:27:42 #96
176471 oh-oh
pi_111972521
Zelfs al zou je dat echt doen, niet verstandig hoor, een hond die net een andere hond staat te verscheuren te lijf gaan, zeker bij zo een groot soort.
Toen mijn hondje doodgebeten werd sprongen twee mensen vol op de hond die het deed, hij ging er alleen maar harder door met zijn prooi schudden :') En toen beet ie zn baasje ook nog een hand helemaal open ( dat was dan wel net goed :P ).
Als je zelf met een bloedende eigen hond in je handen staat heb je ook wel wat anders aan je hoofd dan een andere hond te slopen hoor.
( Groucho Marx )
pi_111972671
Het gaat meestal erg snel, denk dat verreweg de meeste mensen(inc ikzelf) gewoon met hun mond vol tanden staan.
Ingrijpen is heel erg gevaarlijk en voegt meestal alleen maar meer ellende toe, je moet echt weten hoe dat te doen, anders afblijven, dan is er meer kans op overleven als wanneer mensen aan die vechtende honden staan te trekken en eromheen staan te schreeuwen wat ze alleen maar feller maakt.

Achterpoten pakken van beide honden, mits dat mogelijk is en dan wegtrekken, maar ook dat kan lelijke scheuren opleveren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:35:53 #98
176471 oh-oh
pi_111972814
Als een grote hond een klein hondje in de bek heeft valt er weinig weg te trekken he.
Vandaar mijn mes voortaan.
Ik hoop echt dat ik het nooit hoef te gebruiken.
( Groucho Marx )
pi_111972823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik ga niet meer zonder mes mn honden uitlaten sinds het mij is overkomen ieg :@
toch zou ik dat maar afleren. want de kans dat je een mega-aso tegenkomt die je vervolgens je mes afpakt en dat dat tegen jou of je hond gebruikt is groter dan de kans dat jij wat zinvols uit kan doen met dat mes.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:41:45 #100
176471 oh-oh
pi_111973016
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef simmu het volgende:

[..]

toch zou ik dat maar afleren. want de kans dat je een mega-aso tegenkomt die je vervolgens je mes afpakt en dat dat tegen jou of je hond gebruikt is groter dan de kans dat jij wat zinvols uit kan doen met dat mes.
Nope, het ergste van alles vond ik dat hulpeloos toekijken en niks kunnen doen.
Ik heb er aan gedacht om zelf een grote hond erbij te nemen, maar toch maar niet gedaan, en nu heb ik ieg nog zelf het gevoel dat ik veiliger ben dan zonder mes.
Zoals ik al zei, ik hoop het nooit te hoeven gebruiken.
Maar ik weet wel hoe het moet indien nodig.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')