abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111899718
de TT zegt al veel natuurlijk..

maar goed ik wil dus mn keukenkraan vervangen.. nieuwe kraan gekocht.. is het gat in mn aanrechtblad gewoon te klein :(

tis zo`n geribbeld metalen(?) blad met wat hout er bij onder voor de stevigheid..

Wat is nou de truuk om mn gat groter te krijgen? behalve uren in de weer met een vijl :')
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:47:37 #2
246140 Klipnap
Petrowh <3
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 21:49:00 #3
91830 MaximusTG
pi_111900052
Nou, om jouw gat groter te maken... Euh, verkeerde subforum :+.

Maar serieus, om hoeveel mm verschil gaat het? Wat is de diameter die het gat uiteindelijk moet hebben? Grote boor? Dremel?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:54:45 #4
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_111900591
Kraan terugbrengen en eentje zoeken met juiste diameter? :) Of ben je heel erg gehecht aan je nieuwe kraan? :)
pi_111900832
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:49 schreef MaximusTG het volgende:
Nou, om jouw gat groter te maken... Euh, verkeerde subforum :+.

Maar serieus, om hoeveel mm verschil gaat het? Wat is de diameter die het gat uiteindelijk moet hebben? Grote boor? Dremel?
nja uh millimeter of 4 rondom t oude gat schat ik zo

met een uh gatenzaag ding op de accuboor wil t niet echt, gezien de centerboor niks doet heeft t ding de neiging allekanten uit te gaan behalve op zn plek blijven... :(

en een dremel heb ik zo niet...
pi_111901088
Bleu mol RVS gatenzaag rustig laten lopen in een accuboormachine. Omdat je geen center meer hebt even een malletje maken wat steun vindt tegen de achterwand. Eventueel vast leggen met wat ducktape en goed vast houden. Boren op laag toerental dan ben je er zo doorheen.

Jeroentje.
pi_111901357
hmm das nog wel een idee denk ik..
pi_111905785
Oude gat opmeten, en met een zevengatenboor eerst de binnenstedeel boren in een plank, hiermee het gat opvullen en vervolgens kun je met een geschikte gatenboor het juiste gat boren is een andere optie, wat betreft de mal zoals jpajs aangeeft, zorg voor minimaal 2 plankjes zodat de boor stijf in een hoek ligt.
pi_111913006
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:52 schreef klipper het volgende:
Oude gat opmeten, en met een zevengatenboor eerst de binnenstedeel boren in een plank, hiermee het gat opvullen en vervolgens kun je met een geschikte gatenboor het juiste gat boren is een andere optie, wat betreft de mal zoals jpajs aangeeft, zorg voor minimaal 2 plankjes zodat de boor stijf in een hoek ligt.
???? Je boort eerst een gat met je gatenzaag in de mal. En gebruikt die mal voor je nieuwe gat. Dus wel even goed uitmeten vanuit de hoek waar het gat moet komen. Links rechts kan je nog schuiven. <-->

In de trand van 1 plaatje zeggen meer dan duizend woorden. Ondertussen hebben we klusje al tien keer geklaard. ;)

Jeroentje.
  woensdag 23 mei 2012 @ 08:20:57 #10
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_111913845
en als je geen gatzaag hebt en het nogal een dure aanschaf vindt voor 1 gat in je aanrechtblad, dan zou ik gaan voor een decoupeerzaagje voor in staal, zo heb ik het gat in mijn spoelbak ook gemaakt en dat ging eigenlijk prima.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_111913940
Als je keukenblad van RVS is en je boort het gat te snel "verbrand" je spoelbak, waardoor er zwart/bruine vlekken in komen die er nooit meer uitgaan: er zijn ook gatensnijders (bout voor aan de onderzijde, draadeind en snijcirkel/pons die handmatig bovenop wordt aangedraaid) specifiek hiervoor gemaakt, kosten iets van ¤ 10-20. Ikzelf heb hem gekocht bij de bouwmaat, maar IKEA verkoopt die ook (Fixa gereedschapsset, staat op hun site). Misschien dat je wel nog een mal moet maken.
pi_111916114
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 08:27 schreef Soylent-Green het volgende:
Als je keukenblad van RVS is en je boort het gat te snel "verbrand" je spoelbak, waardoor er zwart/bruine vlekken in komen die er nooit meer uitgaan: er zijn ook gatensnijders (bout voor aan de onderzijde, draadeind en snijcirkel/pons die handmatig bovenop wordt aangedraaid) specifiek hiervoor gemaakt, kosten iets van ¤ 10-20. Ikzelf heb hem gekocht bij de bouwmaat, maar IKEA verkoopt die ook (Fixa gereedschapsset, staat op hun site). Misschien dat je wel nog een mal moet maken.
kwestie van op lage toeren en met snijolie het rvs te boren.... Verbrand a de boor niet, b geen verkleuringen door de hitte(want daar komt het door nl.... ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:12:36 #13
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_111918363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:00 schreef Cybersijp het volgende:
kwestie van op lage toeren en met snijolie het rvs te boren....
En in plaats van echte snijolie kun je ook WD40 of lampenolie gebruiken! Werkt ongeveer net zo goed, en kost maar een fractie (of heb je misschien zelfs al in huis)
pi_111928533
nou ik heb inmiddels een in huis.. nu nog even een grote boormachine lenen.. t ding past natuurlijk niet in de accuboor :')

steunplaat voor de centerboor heb ik al aan de onderkant van het blad gemonteerd..

oftewel zo maar eens op zoek naar een boormachine die het wel kan :D

2 be continued :P
pi_111934206
en inmiddels zit de kraan er op!

alleen straks nog even een pijpsleuteltje 10 ergens weg toveren om hem goed vast te kunnen draaien.. maar verder zit alles vast en lekvrij *O*
pi_111939733
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
en inmiddels zit de kraan er op!

alleen straks nog even een pijpsleuteltje 10 ergens weg toveren om hem goed vast te kunnen draaien.. maar verder zit alles vast en lekvrij *O*
Een beetje klusser doet dat met een verleng dopje 10 mm verloopje naar bithouder en een of twee of misschien wel drie bithouders in het acuutje. Voorzichtig aan draaien en vast..............
Jeroentje.
pi_111943482
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:28 schreef jpajs het volgende:

[..]

Een beetje klusser doet dat met een verleng dopje 10 mm verloopje naar bithouder en een of twee of misschien wel drie bithouders in het acuutje. Voorzichtig aan draaien en vast..............
ja dat wou ik wel maar mn pennen van de kraan waren te lang daarvoor :-)

maar goed pijpsleuteltje 10/11 + dopje 14 + accuboor...did the job :-)

morgen nog even een wasmachine kraan halen voor de vaatwasser op aan te sluiten en dan nog een andere sifon er onder smacken en dan ist helemaal klaar :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')