Euh... ik was blij voor Soempquote:
Je hebt wel helemaal gelijk btwquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:47 schreef Etcetera het volgende:
Euh... ik was blij voor Soemp
Dus de TT klopt nu ook nietmaar toch bedankt
quote:
En al weer op voorsprongquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:53 schreef iamredleader het volgende:
Zo, Klaas-Jan Huntelaar even de gelijkmaker scoren![]()
Meh, geen zin. Next.quote:Een Amerikaanse student die in 2009 werd veroordeeld tot het betalen van 675 duizend dollar (bijna 530 duizend euro) voor het illegaal downloaden en online delen van 30 muzieknummers, moet die boete gewoon betalen. Het Amerikaanse Hooggerechtshof weigerde vandaag het hoger beroep dat de student had aangespannen, te behandelen.
De student Joel Tenenbaum was aangeklaagd door de Recording Industry Association of America (RIAA). Een jury legde hem de boete van 22 duizend dollar per nummer op, maar een federale rechtbank schrapte dat later omdat de boete excessief en niet in lijn met de grondwet zou zijn.
Maar een aantal grote platenmaatschappijen, waaronder Sony BMG Music Entertainment en Warner Brothers, deden hun beklag over het schappen van de boete. Een federaal hof van beroep stelde hen in het gelijk, en oordeelde dat Tenenbaum alsnog moest betalen. De student tekende hoger beroep aan, maar dat werd vandaag afgewezen. Het Hof heeft dat besluit niet nader toegelicht.
RIAA, dat een aantal van de grootste Amerikaanse platenlabels vertegenwoordigt, heeft in totaal ruim 12 duizen Amerikanen voor de rechter gesleept wegens het schenden van het auteursrecht. Tenenbaum verklaarde voor de rechter dat hij vindt dat individuele downloaders die muziek delen zonder daar geld aan te verdienen niet hetzelfde behandeld moeten worden als bedrijven die voor eigen gewin materiaal stelen dat auteursrechten bevat.
Je kan die 1700 van je inkomen aftrekken waardoor je over een lager inkomen belasting hoeft te betalen. Het is volgens mij niet zo dat je zomaar even 1200 euro terug krijgt.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:35 schreef wyccie het volgende:
LB, heb ik eindelijk mijn centjes van de Belastingdienst terug, maar volgens mij klopt het niet.![]()
Ik kan sowieso mijn collegegeld terugkrijgen (1700 min 500 drempel is al 1200). Volgens de Belastingdienst krijg ik maar 550.
Waarschijnlijk komt het er op neer dat je met die 550 euro gewoon je loonheffing voor de volle 100% al hebt teruggekregen. Je verdient zo weinig dat je aftrekposten niet interessant zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:42 schreef wyccie het volgende:
Vorig jaar had ik het wel, dacht ik.
Ik snap trouwens niet helemaal wat je bedoelt met 1700 aftrekken van mijn loon.
Dat jij dat niet had, ligt het er niet aan dat jij nog stufi kreeg?
Dat ja, ik kreeg het ook alleen maar terug omdat ik de aftrekpost naar Vriend kon doorschuivenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt het er op neer dat je met die 550 euro gewoon je loonheffing voor de volle 100% al hebt teruggekregen. Je verdient zo weinig dat je aftrekposten niet interessant zijn.
Mensen met zo'n overdreven geluidsinstallatie in de autoquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef Etcetera het volgende:
Heerlijk het raam openstaan om een beetje frisse wind door m'n kamer te krijgen, zit een filmpje te kijken, gaat de overbuurman z'n nieuwe geluidsinstallatie van z'n auto testen. En als het nou zuiver klónk, maar neeee!
Via een heel simpele berekening.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Maar Soemp, hoe kwam de auteur nou aan zijn cijfers?
Iarl heb je nou je jongste in de OP gezet en Jair niet?
ik welquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:50 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Mensen met zo'n overdreven geluidsinstallatie in de auto![]()
![]()
![]()
Je woont in de buurt van Maaskantje?
Ach ja, ik heb in 2011 inderdaad maar 1 baantje gehad omdat ik toen fulltime studeerde. In 2010 had ik de eerste helft van het jaar nog twee > fulltime banen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef Whiteguy het volgende:
Waarschijnlijk komt het er op neer dat je met die 550 euro gewoon je loonheffing voor de volle 100% al hebt teruggekregen. Je verdient zo weinig dat je aftrekposten niet interessant zijn.
Ik zou het bijna denkenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:50 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Mensen met zo'n overdreven geluidsinstallatie in de auto![]()
![]()
![]()
Je woont in de buurt van Maaskantje?
Ik had Jair er vroeger wel instaan, dacht ik...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Maar Soemp, hoe kwam de auteur nou aan zijn cijfers?
Iarl heb je nou je jongste in de OP gezet en Jair niet?
Was dat die ene berekening waar je bij je aantekeningen had gezet 'makkelijk, sla ik over'?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Via een heel simpele berekening.Ik heb de halve middag berekeningen gemaakt van meerdere pagina's lang en ik kwam er maar niet uit. Blijkt het gewoon een simpel sommetje te zijn, wat ik ook uit m'n hoofd wel kan.
Zo, opgelostquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:59 schreef iamredleader het volgende:
Ik had Jair er vroeger wel instaan, dacht ik...
quote:
Je krijgt bij het invullen van dat programma toch al te zien hoeveel je terug gaat krijgen? Lijkt me sterk dat daar dan iets anders stond...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb in 2011 inderdaad maar 1 baantje gehad omdat ik toen fulltime studeerde. In 2010 had ik de eerste helft van het jaar nog twee > fulltime banen.
Jammer, ik had me er al op ingesteld.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Was dat die ene berekening waar je bij je aantekeningen had gezet 'makkelijk, sla ik over'?
Nee.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:59 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Was dat die ene berekening waar je bij je aantekeningen had gezet 'makkelijk, sla ik over'?
Ik wel, weekendquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:03 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee.
Ik vind het ook helemaal niet meer makkelijk. Heb helemaal geen zin in vrijdag.
Echt waar?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:01 schreef Whiteguy het volgende:
Je krijgt bij het invullen van dat programma toch al te zien hoeveel je terug gaat krijgen? Lijkt me sterk dat daar dan iets anders stond...
Ik heb afgelopen maand meer uitgegeven dan er binnen kwam :| Moest gewoon interen op mn spaarrekening. Crisis !quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Echt waar?
Misschien had ik toen gedacht dat het een foutje was en gedacht dat het wel goed zou komen.![]()
Vakantiegeld ook nog niet binnen. En ik krijg minder huurtoeslag bij een steeds hogere huur. Ook lekker.
Over 2009 kreeg ik ook bijna niks terug. Dat was het laatste jaar dat ik echt stufi kreeg in plaats van een lening en mijn gewerkte uren redelijk overeen kwamen met een schatting. Teruggave kwam neer op een euro of 50 geloof ik, een jaar later was het veel meerquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Echt waar?
Misschien had ik toen gedacht dat het een foutje was en gedacht dat het wel goed zou komen.![]()
Vakantiegeld ook nog niet binnen. En ik krijg minder huurtoeslag bij een steeds hogere huur. Ook lekker.
En dat heb ik dus tot het eind van mijn studie, moet je nagaan hoe beangstigend dat is. Ben daarom heel blij dat ik een tijdje geleden wat geld van mijn moeder toegestopt kreeg.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:06 schreef Whiteguy het volgende:
Ik heb afgelopen maand meer uitgegeven dan er binnen kwam :| Moest gewoon interen op mn spaarrekening. Crisis !
Ik hoop het met je mee, ik kom niet verder dan een vaag rinkelend belletje...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:08 schreef Soempie het volgende:
B.ertha had hier vast een 10 voor. Hoop dat ze dit nog leest voor vrijdag.
A is een factor en B ook. Bijvoorbeeld A is geslacht met twee niveaus: jongen/ meisje en B is dan bijvoorbeeld opleiding met bijvoorbeeld 4 niveaus.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:19 schreef wyccie het volgende:
Wat bedoel je met A*B design en cellen?
Vast hele andere cellen dan wat bij mij als eerste naar boven kwam.
Eeeehm. Hier. Een lief plaatjequote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:08 schreef Soempie het volgende:
Als iemand me duidelijk kan uitleggen wat het verschil is tussen tussensubjectenfactoren en binnensubjectenfactoren...
Het ene heeft met het model te maken en de ander met de error, maar ik heb een beetje de boot gemist ben ik bang.Kijk je bij de binnensubjectfactoren naar de cel en bij de tussensubjectenfactoren naar verschillende cellen in een A*B design?
B.ertha had hier vast een 10 voor. Hoop dat ze dit nog leest voor vrijdag.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:29 schreef wyccie het volgende:
Argh, daar heb ik geen kaas van gegeten. Heb ik vast wel gehad en tentamens over gehad 10 jaar geleden. Statistiek was niet mijn favoriete vak.
Dat egeltje is zeker een 10 waard. Uitprinten en inleveren vrijdag.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:29 schreef wyccie het volgende:
Argh, daar heb ik geen kaas van gegeten. Heb ik vast wel gehad en tentamens over gehad 10 jaar geleden. Statistiek was niet mijn favoriete vak.
Dat egeltje is zeker een 10 waard. Uitprinten en inleveren vrijdag.
Ik ook nietquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:44 schreef Etcetera het volgende:
Oh dit is statistiek? Ik heb serieus echt nog nooit statistiek gehad tijdens m'n opleidingen
*rent gillend weg*quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:49 schreef Soempie het volgende:
Mja, statistiek I en II heb ik gewoon gehaald met een 8. Dit vak gaat specifiek over regressieanalyse en variantieanalyse.
ah dat verklaart het wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:51 schreef LadyBlack het volgende:
Etc, nog even over wat ik in het vorige topic las: samenwonen ivm trouwen hoef je niet door te geven omdat een huwelijk sowieso door de gemeente wordt doorgegeven. Zulke meldingen zie je automatisch in MijnToeslagen verschijnen.
Bij gewoon samenwonen zien ze misschien pas later dat je ook toeslagpartners bent, dus dat geef je beter wel door.
Gelukkig maar!!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:51 schreef Soempie het volgende:
Op wiki staat m'n vraag heel duidelijk uitgelegd.![]()
Ik zie heel veel sigma's en frutsen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:51 schreef Soempie het volgende:
Op wiki staat m'n vraag heel duidelijk uitgelegd.![]()
Meh, wat een domperquote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:35 schreef wyccie het volgende:
LB, heb ik eindelijk mijn centjes van de Belastingdienst terug, maar volgens mij klopt het niet.![]()
Ik kan sowieso mijn collegegeld terugkrijgen (1700 min 500 drempel is al 1200). Volgens de Belastingdienst krijg ik maar 550.
Ik lig al een uur in/ op bed...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:52 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ah dat verklaart het wel.
En nu echt op bed
Tenzij het een eenzijdige huppeldepup is, dan moet je de waarde nog door 2 delen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik zie heel veel sigma's en frutsen.
In artikelen zoek ik gewoon het resultaat met de p<0.5, en dat is voor mij voldoende.
Ach, het valt ook wel mee. Het is niet dat ik het in gedachten al heb uitgegeven. Het was meer dat de riem iets losser kon. Net iets meer zekerheid.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
Maar wat WG zei klinkt wel logisch... alleen zo zuur als je er al op rekent he
Nee, ik zit gewoon in een studentenwoning.quote:En heb je zo'n duur huis dan, dat je minder huurtoeslag krijgt?
Ik blijf het lastig vinden, ook een reden om niet het onderzoek in te gaan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:56 schreef Soempie het volgende:
Tenzij het een eenzijdige huppeldepup is, dan moet je de waarde nog door 2 delen.Ging ik namelijk net de mist mee in, toen ik dacht: ah, H0 kan niet worden verworpen, terwijl het dus wel kon ivm eenzijdige toetsing.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |