Discussiepunt? In mijn zoektocht naar god ben ik opmerkelijke dingen tegengekomen, die ik hier graag wil delen.quote:
God sprak: "Laat er licht zijn."quote:Lulkoek god heeft nog nooit een woord gesproken.
In tegenstelling tot wat sommige anderen beweren, is de bijbel helemaal niet zo consistent als men zou willen. Er zijn verschllende versies van dezelfde verhalen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:46 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Discussiepunt? In mijn zoektocht naar god ben ik opmerkelijke dingen tegengekomen, die ik hier graag wil delen.
alhoewel ik wel denk dat er de nodige ophef zal onstaan bij de bespreking van genesis 2 door de bibelforce
god sprak en wie hoorde dat dan in den beginne? zijn secretaris die alles opschreef?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:01 schreef error_404 het volgende:
[..]
God sprak: "Laat er licht zijn."
Staat ergens aan het begin van je verhaal. Goed lezen en je klassiekers kennen he
Ook hier , neem een dag als een tijdseenheid dan heb je er meer vrede mee, de jehova's gaan uit dat 1 dag 7000 jaren inhield . maar een dag van god kan ook 7 miljoen jaren zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:12 schreef Bastard het volgende:
Ik heb alleen moeite met de tijdsperceptie eigenlijk. Een force maakte licht en planten, leven zoals we het kennen.
Maar niet in een week tijd.
Dat lijkt me er wel toe doen. Hij weet je dat iemand iets gezegd heeft als er niemand was om het te horen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:41 schreef error_404 het volgende:
Het doet er niet toe of iemand dat gehoord heeft. Weet je zeker dat je het verhaal gelezen hebt,
Ja ik heb het gelezen en ja er staat dat hij heel wat gezegt zou hebben maar de strekking/conclusie blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 19:41 schreef error_404 het volgende:
Het doet er niet toe of iemand dat gehoord heeft. Weet je zeker dat je het verhaal gelezen hebt,
Je hebt wel gelijk als je zegt dat Genesis 1 en Genesis 2 verschillen. Kon wel door 2 verschillende mensen geschreven zijn. In Gen.1 is schrijft men "en God zeide", in Gen.2 schrijft men 'de HERE God'.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja ik heb het gelezen en ja er staat dat hij heel wat gezegt zou hebben maar de strekking/conclusie blijft hetzelfde.
Dus zonder een "bepaalde" rolverdeling.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk als je zegt dat Genesis 1 en Genesis 2 verschillen. Kon wel door 2 verschillende mensen geschreven zijn. In Gen.1 is schrijft men "en God zeide", in Gen.2 schrijft men 'de HERE God'.
Ook wordt in Genesis 2 uitgebreid verteld hoe de vrouw uit een rib van de man geschapen is terwijl in Genesis 1 vers 27staat: En God schiep de mens naar zijn beeld; naar Gods beeld schiep hij hem; man en vrouw schiep hij hen.
Ja. In Genesis 1 zonder rolverdeling, in Genesis 2 werd de vrouw zelfs als mannin aangeduid.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dus zonder een "bepaalde" rolverdeling.
Nee, dan zou je het over een bepaald bewijs hebben dat iets gezegd is. En daar hebben we het nu niet over, anders is het alleen maar weer dezelfde discussie of iets wel of niet gebeurd is en wie er wel of niet bij is geweest en of die persoon wel betrouwbaar is of niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat lijkt me er wel toe doen. Hij weet je dat iemand iets gezegd heeft als er niemand was om het te horen?
Dat verschilt ook weer per vertalingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk als je zegt dat Genesis 1 en Genesis 2 verschillen. Kon wel door 2 verschillende mensen geschreven zijn. In Gen.1 is schrijft men "en God zeide", in Gen.2 schrijft men 'de HERE God'.
Maar als TS de bijbel niet letterlijk neemt, dan heeft het ook niet zoveel zin om het te hebben over allerlei verschillen. Het zijn gewoon 2 versies van het scheppingsverhaal dat voordat het werd opgeschreven generaties lang mondeling werd doorgegeven.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:01 schreef error_404 het volgende:
[..]
Nee, dan zou je het over een bepaald bewijs hebben dat iets gezegd is. En daar hebben we het nu niet over, anders is het alleen maar weer dezelfde discussie of iets wel of niet gebeurd is en wie er wel of niet bij is geweest en of die persoon wel betrouwbaar is of niet.
TS stelt dat er nooit een woord gesproken is, terwijl ik uit dezelfde tekst haal dat er wel gesproken is. Volgens de tekst dan he....
Die verschillen zijn juist heel belangrijk in mijn ogen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar als TS de bijbel niet letterlijk neemt, dan heeft het ook niet zoveel zin om het te hebben over allerlei verschillen. Het zijn gewoon 2 versies van het scheppingsverhaal dat voordat het werd opgeschreven generaties lang mondeling werd doorgegeven.
en dat blijft ze totdat ze het hof van eden zijn uitgegooid, daarna noemt hij haar eva omdat.......quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja. In Genesis 1 zonder rolverdeling, in Genesis 2 werd de vrouw zelfs als mannin aangeduid.
..zij de moeder van alle levenden is geworden.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:14 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
en dat blijft ze totdat ze het hof van eden zijn uitgegooid, daarna noemt hij haar eva omdat.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |