Dat ligt er maar net aan wat er in het leasecontract staat.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:04 schreef EvdR het volgende:
(ik kan me voorstellen dat bij ontslag ik een probleem heb)
Nee, een auto..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:04 schreef EvdR het volgende:
Nu ben ik geheel nieuw in het leasen van een auto... Wat zijn de voor en nadelen van deze constructie? (ik kan me voorstellen dat bij ontslag ik een probleem heb)
Bij bepaalde merken auto's heb je dan wel degelijk een "probleem"quote:
Storneren?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bij bepaalde merken auto's heb je dan wel degelijk een "probleem"
Langs de gracht parkeren en handrem vergeten will do.quote:
Heb je geen auto meer maar wel een doorlopende verplichting wegens grove nalatigheid. Strak plan..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Langs de gracht parkeren en handrem vergeten will do.
Kan ik er wat aan doen dat er net iemand tegen mijn auto leuntquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:12 schreef CutCake het volgende:
[..]
Heb je geen auto meer maar wel een doorlopende verplichting wegens grove nalatigheid. Strak plan..
Oh joh, het is zo moeilijk niet. Als je naar forum.fok.nl gaat zie je dat er allerlei sub forums zijn. Elk subforum behandeld bepaalde categorieėn topics.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:14 schreef EvdR het volgende:
Een lease auto is ook niet het enige wat nieuw voor mij is, vragen stellen op een forum ook.
Wat is WGR?
Wat is FB?
Volgens mij wordt er zo gecompenseerd zodat ik er geen extra kosten aan heb. Ik ben bang dat als ik hier mee akkoord ga, de werkgever mij in een positie heeft waarbij hij mij in zijn "macht" heeft mocht ik toch een andere werkgever wil.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:06 schreef Leandra het volgende:
Schopje WGR? Dit lijkt me geen FB.
Compenseert de werkgever het leasebedrag bruto of netto? Als je salaris bruto verhoogd wordt met het leasebedrag ben je nog meer kwijt dan wanneer de werkgever voor je zou leasen.
En jij hebt een auto als je baan ophoudt, die auto moet je immers wel blijven leasen.
Ok, thnx CoolGuy.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh joh, het is zo moeilijk niet. Als je naar forum.fok.nl gaat zie je dat er allerlei sub forums zijn. Elk subforum behandeld bepaalde categorieėn topics.
Jij hebt nu je topic geopend in FB. Dat is Feedback, maar daar hoort een topic als dit wat jij hebt geopend niet te staan. Dat zou je moeten openen in WGR, oftewel, Werk, Geldzaken & Recht
quote:
Het komt er, volgens mij, op neer dat jij zelf een auto least (en dus een contract afsluit) en de werkgever de kosten daarvoor aan jou vergoedt. Wel de lusten en dus niet de lasten. Die lasten bij uitdiensttreding liggen dus volledig bij jou.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:18 schreef EvdR het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er zo gecompenseerd zodat ik er geen extra kosten aan heb. Ik ben bang dat als ik hier mee akkoord ga, de werkgever mij in een positie heeft waarbij hij mij in zijn "macht" heeft mocht ik toch een andere werkgever wil.
Het is een jong bedrijf. (4jaar) wat nu stabiel draait en klaar zijn voor uitbreiding. Eerst personeel en aan het einde van het jaar mogelijk een filiaal erbij. Wat dat aan betreft begrijp ik het. Nu hopen dat ik iets in het private contract op kan laten nemen zoals eerder werd beschreven.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Vraag je eens af waarom je werkgever deze constructie wil... Ik gok ook dat-ie er vanaf wil zijn als jij (om wat voor reden dan ook) vertrekt. Het zal in ieder geval niet voordeliger zijn, BTW-aftrek vervalt bijvoorbeeld al.
Ja, daar was ik bang voor. Hopen dat ik het een beetje goed in een contract weg kan schrijven. Zo maar eens vragen aan een lease maatschappij.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het komt er, volgens mij, op neer dat jij zelf een auto least (en dus een contract afsluit) en de werkgever de kosten daarvoor aan jou vergoedt. Wel de lusten en dus niet de lasten. Die lasten bij uitdiensttreding liggen dus volledig bij jou.
Nog al wiedes dat je geen bijtelling hebt, je betaalt de lease immers zelf...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:30 schreef woudy het volgende:
Het heeft ook voordelen voor je. Je werkgever kan je (nog even) kilometer vergoeding onbelast geven. en je hebt geen bijtelling (als je de auto ook prive zou gebruiken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |