abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:56:56 #1
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111874872
Zwangerschap & geboorte deel 966

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
13 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

8 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

6 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: Sterrenmunt

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 23-05-2012 23:54:42 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_111874915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mango! Hurray voor de goede echo *O* *O*

[..]

Oh, echt? Bij mij zit 'ie ook aan de voorzijde, dus ging er eigenlijk al vanuit dat het nog wel een flink aantal weken zou duren. Maar wie weet voel ik het ook al heel binnenkort dan :D O+
Bij mij zit de placenta ook aan de voorzijde en ik heb al een paar keer plopjes gevoeld...
maar helaas nog niet zo heel vaak.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_111874973
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:55 schreef Thistleweed het volgende:
Morjolijntje, onze c1000 heeft geen Liuk. (voor dat je voor niets gaat)
Oh, stom! :( De rest van de supermarkten zitten verder weg en daar heb ik vandaag al helemaal geen zin in. Dan maar even verder twijfelen :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_111875049
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:56 schreef Kersjes het volgende:
Ophelia, jouw tijd komt vanzelf joh!
Ga ik ook vanuit, maar ik zal blij zijn als ik donderdag de echo gehad heb...

Geen Liuk hier maar wel van die langwerpige invriesdingen :9 (en die nieuwe magnums met chocolade-karamelijs van binnen maar die zijn niet echt lekker)
pi_111875092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:59 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Oh, stom! :( De rest van de supermarkten zitten verder weg en daar heb ik vandaag al helemaal geen zin in. Dan maar even verder twijfelen :P
Twijfelen is altijd goed, en wie weet heeft jouw c1000 ze wel ;)
pi_111875225
*O* voor de goede echo!!!
Jullie met jullie ijsjes!
Nu wil ik een citroen calippo :9~
pi_111875280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:06 schreef OooLizaooO het volgende:
*O* voor de goede echo!!!
Jullie met jullie ijsjes!
Nu wil ik een citroen calippo :9~
Ik wil een Calippo fizz, die hadden ze ooit in een ver verleden :9 _O_
pi_111875363
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:58 schreef Skoap het volgende:

[..]

Bij mij zit de placenta ook aan de voorzijde en ik heb al een paar keer plopjes gevoeld...
maar helaas nog niet zo heel vaak.
Trouwens, gisteravond tijdens het terugkijken van de dvd (was 'm mijn vader laten zien, mam was er 's middags namelijk al bij en pap was Erg Nieuwsgierig O+):

Beeld op echo: baby plopt wat op en neer
Echomevrouw: "Wat gek he? Dat je daar nog helemaal niks van voelt!" --> stel je een heel lieve stem voor, toebehorend aan een lieve vrouw, die een beetje praat alsof ze het tegen de baby zelf heeft
Ik: Tis natuurlijk ook nog maar heel klein he.
Mevrouw: "Ja, maar, je snákt er natuurlijk zo ontzettend naar! O+ O+
Ik: "...ehrm, ik ehrm, mja hoor"

Volgens mij moet zij ook gedacht hebben dat ik helemaal niet enthousiast ben ofzo :') Bén het wel hoor, alleen ik had me er al helemaal op ingesteld dat ik het pas laat ga voelen :+
pi_111875475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

Echomevrouw: "Wat gek he? Dat je daar nog helemaal niks van voelt!" --> stel je een heel lieve stem voor, toebehorend aan een lieve vrouw, die een beetje praat alsof ze het tegen de baby zelf heeft

Volgens mij moet zij ook gedacht hebben dat ik helemaal niet enthousiast ben ofzo :') Bén het wel hoor, alleen ik had me er al helemaal op ingesteld dat ik het pas laat ga voelen :+
Zo reageer ik op heel veel vragen uit mijn omgeving :D
pi_111875617
Uhu! Ik ben er ook best blij mee, maar op dit moment hebben we nog zoooooooooveel tijd dat ik helemaal nog niet bezig ben met geboortekaartjes, suiker, buggy, ... En blijkbaar is dat wel a-typisch, krijg daar ook vreemde reacties op, maar zolang lief en ik ons daar goed bij voelen (en ik zal er heus wel op tijd aan beginnen), is het toch goed?
pi_111875722
Wij vroegen ons gister nog af hoe vaak de echomevrouw het woord 'schattig' gebruikt per dag :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111875804
Ophelia: ja! Ik heb dat dus met dit soort dingen ook wel vaker :D Gelukkig kennen de meeste mensen me inmiddels wel goed genoeg :+ Of in ieder geval de mensen van wie ik dat belangrijk vindt :P

Liza, echt? :o De meeste mensen in mijn omgeving zijn er volgens mij ook allemaal niet zo snel mee, of ze verwachten het in ieder geval niet van mij :P :+

De enige reden dat ik al een buggy heb, is omdat een vriendin van mij me vertelde dat een vriendin van haar die weg deed. Prima! Neem ik wel over. Maar ik heb ook zoiets van: zeeën tijd nog :D Oh, en gisteren kraamzorg omdat de gyn me vertelde dat dat vóór de 15e week moest (dus uiteindelijk was ik volgens haar maatstaven alsnog te laat :+).
pi_111875816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:21 schreef Phaidra het volgende:
Wij vroegen ons gister nog af hoe vaak de echomevrouw het woord 'schattig' gebruikt per dag :+.
Die van gisteren zei de hele tijd "grappig". Echt heeeeel vaak :D
pi_111876117
Bij mijn 12-weken echo was onze gynaecoloog echt nog leuk enthousiast. Ze ziet 't waarschijnlijk 10 keer op een dag, maar toch was ze erg lief en positief en "lag hij/zij er zo mooi bij". Dat vond ik dan wel weer O+.
En ja, hier krijg ik die vraag wel vaak, meestal dan gevolgd met "ons kaartje/suiker, kwam van daar, zeer goed, moet je ook doen, blablabla", bijna een hele reclamecampagne an sich, terwijl ik daar net heel eigenzinnig in ben en mijn eigen ding wil doen :7.
pi_111876153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:31 schreef OooLizaooO het volgende:
En ja, hier krijg ik die vraag wel vaak, meestal dan gevolgd met "ons kaartje/suiker, kwam van daar, zeer goed, moet je ook doen, blablabla", bijna een hele reclamecampagne an sich, terwijl ik daar net heel eigenzinnig in ben en mijn eigen ding wil doen :7.
Ik kan mijn aandacht nooit zo bij dat soort gesprekken houden :@ En het is niet dat ik niet heel blij ben met mini en ik ben er ook heel veel mee bezig, ik hoef het er alleen niet continu en met iedereen over te hebben.
pi_111876192
Ja, ik haak ook af, tussen "moet je ook doen" en de rest van de blablabla ;)
pi_111877144
Mango hoera *O* , ik mag morgen, spannend!

Oh en ik heb dat schattige lieve enzo ook (nog) niet helemaal. Kleertjes kopen ofzo heb ik ook nog niet gedaan. Ook nog niet bezig geweest met kaartjes enzo. Misschien straks kamertje kijken babywinkel hier in de buurt heeft opheffingsuitverkoop :)

Maar ik vind het bijvoorbeeld ook handig om te weten of het een jongetje of meisje wordt (morgen *O* :) ) Maar als mensen dan vragen of ik het wil weten en ik dan zeg ja want praktisch kijken sommige me ook een beetje raar aan...
pi_111877540
Zo ben alweer terug 8-) precies rondje zeeman-wibra-action in de stad :') en dan ben ik af :P slagboom kapot in de parkeergarage dus gratis parkeren.... Heeeeeel vervelend O-)

McChicken gescoord onderweg én een Abrikoos-Perzik shake :9

Oh jongens, dit weer O+ zelfs besloten het gespookte maar op de fiets te gaan halen straks (10 minuten fietsen zoiets ;)) moet stukje door het bos O+ heerlijk!
pi_111877666
Vorige keer met 20 weken kamertje, wagen, box enzo besteld. En met 36 weken laten afleveren.
Dit.keer ben ik ook met alles heel laat. Kraamzorg geregeld met 18 weken ofzo.
Moeten nog steeds de erkenning regelen...nja.komt allemaal wel goed.

Hier vandaag ook dagje kindloos. Vanochtend dus naar.de kapper gegaan (en t overleefd ;)), daarna blije doos opgehaald en de kruidvat spullen.
En uitgeslapen tot half 11 (was wel even eruit van kwart.over 7 tot 8 ivm dreumes). Daarna dus nog even geslapen. Had k wel even nodig.
Zo even stofzuigen en dan dreumes ophalen bij oma.
Oh en h&m is stom. Wilde een broek voor dreumes terugbrengen die k online besteld heb. Heb je 2 weken de tijd om terug te brengen. Rekenen ze vanaf de dag dat hij bij hun verzonden is...dat je daarna dus een week moet.wachten op je bestelling houden ze geen rekening mee. Zegt ze, je bent bijna 2 weken te laat :')
Terugsturen kon nog wel :') nja laat maar hou m wel.
Zo lekker off topic ;)
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 15:16:28 #20
309370 Nanadu
pi_111878009
pffff wat een warmte en ik moet nog flink wat weken 8-) Maar ik ben al lang blij dat we even verlost zijn van het regenachtige/koude weer. De dikke enkels en vingers neem ik maar op de koop toe. het is weer even omschakelen en ik moet ook echt aan het drinken denken. Gelukkig wel een lading ijsjes in huis gehaald :P Baby ligt hier op het moment erg hoog, dus met bukken is dit een beetje lastig en moet rechtop zitten anders gaat hij protesteren.

*O* voor alle mijlpalen en de goede echo's van coco en mango *O*

coco en Liza wij zijn ook super blij dat ik zwanger ben en een tweede erbij krijgen, maar wij moeten nog super veel doen. We moeten de kamer nog afmaken (schilderen, behangen, kast kopen), naam verzinnen, geboortekaartje uitkiezen enz. De 1 is sneller dan de ander, maar dat betekent niet dat je meer of minder blij bent. Gewoon niks van aantrekken als mensen daar iets over zeggen :6 :)
pi_111878240
Goeie, kruidvat dingen kan ik ook ophalen, misschien straks maar gelijk even langsfietsen :P

Wij waren bij de oudste heel snel met alles.... met 30 weken waren we helemaal klaar met alles :P dit keer ook, maar er hoefde aan de babykamer helemaal niks gedaan te worden ;) deze dame gaat 1 op 1 over (meneer heeft alleen andere letters voor op de muur gemaakt en die muur even opnieuw moeten behangen. That's it).. dus is een beetje vals spelen wel hè :P

Moet alleen nog kleertjes wassen en nieuwe kolfschelpen bestellen :P
pi_111878244
Oh de kamer is hier nog niet klaar ook. Wachten op de stucador, die eerst zieken had en toen zelf.ziek was :') als t goed is komt ie.morgen (mja hij zou al 3x eerder komen).
Werkspot hadden we t ook opgezet, maar das t ook niet helemaal.
Begin nu wel een beetje onrustig te worden. Lief heeft nog maar 2 weken om t af te krijgen (dus eigenlijk zou hij zenuwachtig moeten worden :+ 3 juni is de deadline, zal m nog even zeggen dat t om alles gaat. Nja muurdecoratie mag nog wel later)
pi_111878515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Trouwens, gisteravond tijdens het terugkijken van de dvd (was 'm mijn vader laten zien, mam was er 's middags namelijk al bij en pap was Erg Nieuwsgierig O+):

oh zo werd de VK ook helemaal enthousiast van het geluid van het hartje. "ooh hoor nou, moet je dat niet openemen" En ik keek mijn man zo aan van uuuh :? wil ik dat? Naja toch maar gedaan. Maar ik ben echt veel te nuchter voor dat soort dingen. Ik vond het echt heel fijn om te horen hoor. Maar ja. Ik ben gewoon echt een te nuchtere hollander soms :')

Maar heb het daarna naar mijn ouders gestuurd en die werden er helemaal emotioneel van. Dat was dan wel weer schattig :D
pi_111878739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:57 schreef Zolena het volgende:
Maar ik vind het bijvoorbeeld ook handig om te weten of het een jongetje of meisje wordt (morgen *O* :) ) Maar als mensen dan vragen of ik het wil weten en ik dan zeg ja want praktisch kijken sommige me ook een beetje raar aan...
Tegen mij zeggen ze juist altijd (als reactie op dat wij het geslacht niet willen weten): "Maar dat is toch juist heel praktisch?!?!" :D
pi_111878795
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:25 schreef Skoap het volgende:

[..]

oh zo werd de VK ook helemaal enthousiast van het geluid van het hartje. "ooh hoor nou, moet je dat niet openemen" En ik keek mijn man zo aan van uuuh :? wil ik dat? Naja toch maar gedaan. Maar ik ben echt veel te nuchter voor dat soort dingen. Ik vond het echt heel fijn om te horen hoor. Maar ja. Ik ben gewoon echt een te nuchtere hollander soms :')

Maar heb het daarna naar mijn ouders gestuurd en die werden er helemaal emotioneel van. Dat was dan wel weer schattig :D
Opnemen :D Ik ben ook te nuchter voor die dingen. Mijn VK's zijn allemaal wel enthousiast en vinden alles wonderlijk, schattig, enz. maar verder zijn ze wel redelijk down to earth :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111878828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:25 schreef Skoap het volgende:

[..]

Hihi :D Ah, ik moet zeggen dat ik laatst ook een beetje ontroerd was door mijn vader. Had niet verwacht dat hij er zó enthousiast over is (wel op zijn eigen manier overigens).

Ik had met moederdag een babypakje gekregen van mijn schoonmoeder. Mijn vader's -oprechte!- reactie toen ik dat liet zien: "O+ Wat leuk!". En gisteren bij het zien van de dvd van de echo zat hij ook echt te stralen naast me :D O+
pi_111879152
Mango wat fijn dat de echo goed was!! *O* *O* *O* *O*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_111879201
Mijn arme vader moet opeens van alles regelen thuis van mijn moeder. _O- De schommel moet verplaatst vanaf de oude "boeren"-camping naar de achtertuin. Er moeten een of ander speelhuisje komen en weet ik wat allemaal.

Dus ik zei al "ruuuusssttiiggg zo snel gaat dat niet" :D

Maar mijn ouders hebben al 2 kleinkinderen van 3.5 en 4.5 maar sinds ik zwanger ben is mijn moeder echt helemaal hyper. Zo schattig O+
pi_111879275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tegen mij zeggen ze juist altijd (als reactie op dat wij het geslacht niet willen weten): "Maar dat is toch juist heel praktisch?!?!" :D
Dat ja. En dan denk ik, waarom toch!? :?
Al was het net stiekem wel even spannend of we het zouden zien en raden, maar ik vind het nog steeds leuk dat we het lekker niet weten.
pi_111879282
En terecht ook Skoap O+
pi_111879526
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:43 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Dat ja. En dan denk ik, waarom toch!? :?
Ik vind het praktisch omdat ik op basis van geslacht wil kunnen shoppen :Y (daarnaast ben ik gewoon aartsnieuwsgierig en hebben Vriend en ik allebei wat moeite met verrassingen)
pi_111879578
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:41 schreef Skoap het volgende:
Mijn arme vader moet opeens van alles regelen thuis van mijn moeder. _O- De schommel moet verplaatst vanaf de oude "boeren"-camping naar de achtertuin. Er moeten een of ander speelhuisje komen en weet ik wat allemaal.

Dus ik zei al "ruuuusssttiiggg zo snel gaat dat niet" :D

Maar mijn ouders hebben al 2 kleinkinderen van 3.5 en 4.5 maar sinds ik zwanger ben is mijn moeder echt helemaal hyper. Zo schattig O+
Zijn de andere twee van een broer/ broers? Ik kan me voorstellen dat het anders is als je dochter een kind krijgt dan je zoon.
pi_111879627
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:44 schreef Gerberaatje het volgende:
En terecht ook Skoap O+
O+

Toen ik mijn moeder vertelde over de naam van je tweede dochter begon ze helemaal te glimmen :D
En ik laat haar steeds foto's van Leia zien en volgens mij wil ze die ook wel adopteren als kleindochter haha.
pi_111879836
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:51 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zijn de andere twee van een broer/ broers? Ik kan me voorstellen dat het anders is als je dochter een kind krijgt dan je zoon.
Ja van mijn jongste broertje. Die op zijn 21ste kwam vertellen dat hij vader werd en hij kende zijn vriendin al wel 2 hele maanden. En dat is best wel een mega drama geworden waarbij we zijn dochter de eerste 6 maand na haar geboorte niet hebben mogen zien van zijn ex-vriendin ;( (En mijn broertje dus ook niet...) (Je gelooft dan bijna niet dat er nog een tweede bij is gekomen he ;) ) En bij de tweede mocht mijn moeder (en niemand van onze familie) de eerste 2 weken langs komen na de geboorte. En de eerste 2 maand? de kleine ook niet (even) vasthouden. De hormonen maakte van de ex van mijn broertje een hele rare vrouw. Erg sneu allemaal. Ze baalt er nu zelf ook heel erg van. En begrijpt zichzelf ook niet. Maar gelukkig gaat het nu allemaal erg goed ook al zijn zij en mijn broertje uit elkaar.

Ik denk dat het sowieso bijzonder is als je dochter zwanger is, want dat is toch anders voor een moeder.
Maar het is nu ook erg fijn dat het bij mij gelukkig allemaal op een "normale" manier kan.
pi_111879937
Ah, wat een matige start Skoap -O- Dan kan ik me voorstellen dat je moeder nu driedubbel aan het genieten is.
pi_111879969
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef Skoap het volgende:

[..]

O+

Toen ik mijn moeder vertelde over de naam van je tweede dochter begon ze helemaal te glimmen :D
En ik laat haar steeds foto's van L zien en volgens mij wil ze die ook wel adopteren als kleindochter haha.
Maar die is alleen op foto's al om op te vreten :D O+
pi_111880250
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 15:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:') wat suf.

Ik vind het handig met naam kiezen enzo ( 1 geslacht levert vast al genoeg discussies op ;) ) maar ik snap ook wel als je het een verrassing wil laten.

Oh en ik ben geloof ik ook te nuchter voor sommige dingen. Komt allemaal wel goed denk ik dan :D
pi_111880330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:06 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ik vind het handig met naam kiezen enzo ( 1 geslacht levert vast al genoeg discussies op ;) )
Voor die discussie heb ik tot nu toe mijn kop in het zand gestoken, met een beetje "pech" moet ik hem er donderdag uithalen :o (en anders volgende week wel)
pi_111880508
Ik vind het vooral fijn voor het shoppen en het kamertje enzo om te weten dat we een meisje krijgen. We hebben nu echt een meisjeskamer en een hoop meisjeskleding (gekregen). En ik ben veel te nieuwsgierig om het een verrassing te laten zijn :P Voor me houden kan ik het ook niet, vind ik met de naam al moeilijk zat :P

Hier toch geen ijsjes, krijg mezelf niet de deur uit vandaag ;(
pi_111881734
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:06 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ik vind het handig met naam kiezen enzo ( 1 geslacht levert vast al genoeg discussies op ;) ) maar ik snap ook wel als je het een verrassing wil laten.

Oh en ik ben geloof ik ook te nuchter voor sommige dingen. Komt allemaal wel goed denk ik dan :D
Ik snap het ergens ook wel hoor. Qua namen kan het wat makkelijker zijn, en misschien ook met kleertjes en inrichten enzo. Geloof dat het unisex aanbod wat minder uitgebreid is dat jongetje/meisje.

Maar voor mij weegt het niet op tegen de verrassing :)

En vreemd genoeg, normaal ben ik zo nieuwsgierig als de pest, maar nu helemaal niet :? Dat het een verrassing is straks, vind ik leuk, maar ben er nu helemaal niet mee bezig :D

Martijn zei wel dat hij zich kon voorstellen dat het bij een tweede straks anders is.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:55:19 #41
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111882469
Hier alle keren er bewust voor gekozen om het geslacht van te voren te weten. Met als belangrijkste reden "dan weet ik waar ik het allemaal voor doe".
Zwanger zijn is voor mij op z'n zachtst gezegd geen lolletje, het geslacht weten en bewust bezig kunnen zijn met dat jochie (in mijn geval ;) ) in mijn buik helpt de donkere wolken wat minder donker te maken.
pi_111883222
Ja hoi ik was even gaan fietsen naar de opvang :') waarom bedenk ik me dat soort dingen altijd op dit soort snoeihete dagen :')

Pfoi!

Kind maar gelijk in blote gat in haar badje buiten geparkeerd 8-) en nu doe ik niks meer!

Skoap, jouw moeder als surrogaat oma voor mijn muppetje O+ goed plan!
pi_111887956
Net terug van een kort bezoekje aan de vk. Alles weer in orde! Bloeddruk 120/65 ^O^
Hartje van mijn meisje weer gehoord O+ Ze kon zelfs al voelen dat het hoofdje in de bekken lag en waar het ruggetje en de beentjes zaten. Dat ze dat al kan met 23 weken, ik voel dat zelf echt niet.

Wat was het toch heerlijk weer vandaag! :D
pi_111887964
oh en nieuwe foto's in het buikentopic :Y
pi_111889318
Kwisted fijn dat alles goed was :Y

Hier twee lange cursusdagen achter de rug .. vandaar niet zoveel gereageerd. Rest van de week tijd zat dus daar zal wel verandering in komen denk ik :')

En ik voel me reuze fit en heb energie voor 10 :? .. Of zou dat door het mooie weer komen?
pi_111889762
Kwisted, ik voel nog steeds niet hoe mijn meisje ligt hoor :P ja, haar rug kan ik herkennen, maar die bobbels die af en toe uitsteken, ik heb geen idee :D

Mn lief is nu ijsjes halen! Ik hoop dat de supermarkt nog wat heeft :')
pi_111890073
ohh men, al sinds de dag dat mijn ei bevrucht is ben ik toch zoooo dol op spaghetti :9 Ik zit er nu ook lekker van te genieten O+
pi_111891620
Oh lekker Kwisted :D ik heb dit keer niet echt iets wat ik persé heel lekker vind.. de dag voor de positieve test bij de oudste had ik ineens zin in lamsvlees :? en dat luste ik echt echt echt niet :') en sindsdien vind ik het ook gewoon lekker, nog steeds :? gek he...

Wat ik ook maf vind, bij mijn oudste had ik heel erg een Linea Negra... dit keer helemaal niks :? zo gek hoe dat dus per zwangerschap kan verschillen... Ik had toen wel heel erg last van zwangerschapsmasker (zo lelijk ;( ) dus ik ben nu heel voorzichtig (extreem) met de zon op mijn gezicht, maar het lijkt mee te vallen dit keer :Y
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:16:29 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111892066
Even een *O* voor alle mijlpalen!
Ik ben 18 weken vandaag :D Al bijna op de helft :o te bizar! En bijna 20w echo! Jeuz, gaat nu wel hard hoor :o O+

Mango wat fijn dat je 20w echo goed was O+ *O* Heerlijk!!

Twinkle wat fijn dat je je goed voelt! :*

Ik ben ook echt nog niet bezig met inrichten. Maar we moeten dan ook nog genoeg doen in ons huis qua inrichten, en heb liever dat dat eerst gaat :') Manlief wordt soms ook niet al te blij van mijn gezeur :X Magoed O-) Ik probeer echt lief te zijn. Heus! :D

Verder voor het eerst last van harde buiken gehad, sinds gister is ie bezig! Niet keihard, en ik kan nog gewoon van alles doen tussendoor (niet pijnlijk, wel gevoelig), dus het zal wel goed zijn :+ Apart hoor.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_111892304
Heeft iemand nog een berichtje gezien van Solagratia?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:23:46 #51
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111892545
Verrek ja, die linea negra!
Ik had hem alleen bij oudste :D

En ik ben ook benieuwd hoe het met Sola is...
pi_111892733
Hier geen linea negra of zwangerschapsmasker. Gelukkig, want was in januari wel een beetje bang (thailand). Maar niks gelukkig.
Vergeet ook steeds in te smeren :')

Ben ook benieuwd naar sola idd!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:29:10 #53
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111892895
Laatst op vakantie ben ik, ook in mijn gezicht, poepjebruin geworden. Ging een stuk harder dan normaal en waar ik normaal gesproken haast niet verbrand was dat nu wel. Begon ook al gauw te vervellen. Hormonen hebben dus toch wel invloed gehad geloof ik.
pi_111892990
Ja, hier :)

Had nog een lange werkdag voor de boeg. Ben maar gewoon geweest, want werk is afleiding. Ik heb Primperan gekregen en een goed gesprek met de ha. Gekeken naar stressfactoren die het zouden kunne verergeren (zijn er niet). Het is puur hormonen. Ze heeft mijn urine gecheckt. Was niet uitgedroogd, maar heel goed was het ook niet. Geen blaasontsteking gelukkig. Nu dus Primperan slikken en vooral eerst weer alle tekorten aanvullen. Dus vanavond patat gegeten :Y)

Moet ik de Primperan gewoon elke 8 uur nemen? En moet ik dan 's nachts mijn wekker zetten of kan ik hem dan in de ochtend nemen?

De ijsklontjestip is een hele goede Kersjes! Ik hou van ijsklontjes knabbelen.

Al met al, opgelucht weer. Nu hopen dat deze medicijnen goed werken, maar daar heb ik wel vertrouwen in :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:32:54 #55
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111893216
Sola, wat fijn dat je niet uitgedroogd bent!
Ik had de zetpillen van Primperan en ik mocht er 3 per dag. Die nam ik gewoon 's ochtends, 's middags en voor het slapen gaan.
pi_111893247
Ik had primperan zetpillen. De laatste voor het slapen gaan.

Let je wel op je urine? Klinkt allemaal vrij bekend allemaal namelijk.

Hopelijk knap je snel op :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_111893492
Je mag eventueel ook emesafene en primperan beide gebruiken. Ze versterken elkaars werking
pi_111893708
Oh, dat steekt niet zo heel nauw dus. Gelukkig.
Ik hoop heel erg dat dit gewoon gaat helpen :Y Maar volgens mij helpt dit bij veel mensen wel. Het moet gewoon :+
Oh dat is een goede FR, voor als dit ook niet helpt.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:38:45 #59
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_111893713
Ik ging onwijs aan de diarree van de emesafene.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_111893772
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:38 schreef Ticootje het volgende:
Ik ging onwijs aan de diarree van de emesafene.
ik ook daarom overgestapt naar de tabletten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:39:38 #61
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111893787
Van zetpillen kan dat een bijwerking zijn ja.
pi_111894206
Zo heb ik even niet gekeken zijn jullie al weer een topic verder. Hier ook wel last van het weer, m'n benen lopen echt snel vol met vocht als ik wat heb gelopen. Morgen thuis met peuter en lekker het badje maar opzetten.
Vandaag gewoon 37 weken. Echt een raar idee (kan iemand mijn datum veranderen in 12 juni? ) dat ik nu gewoon thuis mag bevallen.
pi_111894798
37 weken is ook een hele mijlpaal Adesse!! Officieel LLM ;)

Sola, misschien ook van die energie drankjes proberen? (aquarius enzo?) zit ook een hoop in om tekorten aan te vullen, elk slokje is iets?

Ja dat zwangerschapsmasker snap ik ook niet helemaal, ik heb júist heel weinig pigment in mijn gezicht (altijd zo leuk op vakantie :') dan is mijn lichaam poepie bruin en dan zit er zo'n Morticia Adams kop op :') nog leuker met een meneer waar je maar ZON tegen hoeft te zeggen en hij is zwart....)
pi_111895597
Fijn dat je nu wat voor je misselijkheid en braken hebt gekregen Sola!

Ja he Enf.. gaat teringsnel nu ineens :D .. Waaaah :D
pi_111895995
Is zeker een mijlpaal. Het gaat allemaal zo snel met de tweede. Moet nog even aan het idee wennen :)

Hier ook eentje die niet zo snel bruin wordt. Man en peuter worden echt mega snel bruin. Hoop dat mijn mini ook zijn huid heeft.
pi_111896062
Gerb, dat is ook een goede ja! Ga ik morgen halen. Ik ben blij dat ik het in elk geval zelf nog gewoon thuis kan herstellen.

Sonnetje, ben je naar de kapper geweest? Had jij daar een traumatische overgeef-ervaring gehad in de vorige zwangerschap? ;)

Ik had vorige week maandag zo'n ervaring. Kotste mezelf zo onder in de auto toen ik de auto nergens kon stoppen :X
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:08:43 #67
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111896453
Tijdens de zwangerschap van Toby had ik standaard diepvrieszakjes in de auto liggen. En washandjes :')
Het is maar goed dat ik nu niet werk en niet meer zo lang en veel in de auto zit.! Die bekkenbodemspieren zijn volledig naar hun gallemiezen, daar kan geen washandje meer tegenop _O- :'( :(
pi_111896848
Kosten in de auto is echt niet fijn. Helaas ook een paar keer gehad zonder zwangerschap. Vooral als je nog een tijdje onderweg bent naar huis.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 21:17:47 #69
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111897238
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn dat je nu wat voor je misselijkheid en braken hebt gekregen Sola!

Ja he Enf.. gaat teringsnel nu ineens :D .. Waaaah :D
Whaha ja, voor je het weet zijn ze het huis uit joh! :D :')

Sola wat vervelend allemaal zeg, ik hoop echt dat je je snel beter voelt meis! :*
pi_111898003
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:04 schreef Solagratia het volgende:
Gerb, dat is ook een goede ja! Ga ik morgen halen. Ik ben blij dat ik het in elk geval zelf nog gewoon thuis kan herstellen.

Sonnetje, ben je naar de kapper geweest? Had jij daar een traumatische overgeef-ervaring gehad in de vorige zwangerschap? ;)

Ik had vorige week maandag zo'n ervaring. Kotste mezelf zo onder in de auto toen ik de auto nergens kon stoppen :X
:') :Y
En de kapster van vandaag wist dat,gewoon nog...ruim 2 jaar geleden :')

Oh das helemaal erg joh!
Ook vervelend op te ruimen zeg.
pi_111901101
Hier ook standaard diepvieszakken in de auto hoor! Zit er per dag minstens drie uur in .. stel je voor zeg.. en dan kan je het nog zelf opruimen ook
pi_111902595
Vervelend voor alle dames die vocht vasthouden :{

Voor de mijlpalen *O*

Sola hoop dat Primperan wat helpt..

Sonnetje lekker naar de kapper, nu kan het nog effe en zonder kotsen :+

Hier lekker raketijsjes gegeten :9 en ik drink echt veel water en ranja.
Geen linea negra hier, vorige zwangerschap ook niet, ook geen last van zwangerschapsvlekken gelukkig.
pi_111902708
Ik was blij dat ik mijn eten thuis al had uitgespuugd, was dus vooral vocht/gal. Scheelde schoonmaken :P Maar smerig was het wel ja. Heb nu ook allerlei doekjes en een bakje in de auto liggen.

Son, wat grappig dat ze het nog wist :D Ik kan me ook helemaal voorstellen dat je naar wordt van dat achterover liggen. Slim om thuis alvast je haar te wassen ;)
pi_111913423
Vandaag 17 weekjes *O*
pi_111913469
Zo ik dacht dat ik geen vocht vasthield, maar vannacht elke 45 min tot 1,5 uur naar de wc en dan een mega waterval zegt toch anders :') het voordeel aan het verhaal is vanmorgen -1,5 kilo tov gisterenochtend :') ondanks McChicken en Shake gisteren, dus misschien moet ik die vandaag maar gewoon weer doen? O-)
pi_111913483
Sola; fijn dat alles goed goed bleek, nu hopen dat de Primperan werkt.

Adesse; *O* voor je mijlpaal!

Gister aan het eind van de middag naar het ziekenhuis geweest, voelde weinig beweging al heel de dag en kreeg toen ik thuiskwam een soort paniekaanval. Ging even liggen en porren maar dametje gaf geen sjoege.
Gelukkig mocht ik meteen komen en aan de CTG gegaan met daarna nog een echo en bleek alles goed te zijn. Duurde wel even voordat mevrouw actief werd (deze is echt eigenwijs volgens mij hoor :o )
En opgelucht kon ik weer naar huis. Vandaag even bellen voor een vervolg CTG.
Dametje heeft het overigens later gisteravond goedgemaakt door heel veel te schoppen.
Pfft wat kun je jezelf gekmaken zeg! :{
I found myself alone,
pi_111913516
Hehe zo grappig vond k t niet ;)
Nou ja zij vond vooral de reactie van dr collega toen kansloos geloof ik (die viel flauw, inclusief urine laten lopen enzo). Althans ze had zoiets als je zo al reageert op kots hoe reageer je op andere dingen hehe.

*O* voor de mijlpalen van,vandaag! (heb k alvast de andere mijlpalen ook ;))
pi_111913558
Gelukkig dat de ctg goed was Lenehe! Kan me voorstellen dat je even in de stress schoot :*
Fijn dat je gelijk mocht komen (op zich ook wel logisch met.je voorgeschiedenis natuurlijk)
pi_111914507
Dat is wel even schrikken inderdaad LeNeHe! :* en ik vind het niet gek dat je zo reageerde... Fijn dat alles wel goed bleek... inderdaad eigenwijze dame heb je, nu al (dat beloofd wat :P)
pi_111914756
Dat is wel schrikken Lenehe, gelukkig was alles goed. En fijn dat je meteen terecht kon.

Hmm, ik kan in eens sinds gisteren mijn enkels weer zien, haha, warm weer helpt blijkbaar bij mij tegen het vocht vasthouden :D Moest wel honderd keer naar de wc gisteren.
pi_111914780
Goed dat je meteen mocht komen LeNeHe! Fijn dat het goed was.
Zo goedemorgen koppijn. Te weinig gedronken gisteren vrees ik. Even twee paracetamolletjes genomen en nu dus water op mijn bureau staan anders vergeet ik te drinken. Moet vanavond toch met een volle blaas komen voor de echo :) Ben benieuwd.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111914862
Lehene wat fijn dat alles goed was! Kan me voorstellen dat je schrok. Nou hopen dat je eigenwijze dame je niet zo meer laat schrikken.
pi_111914919
ik ben juist 2 kilo aangekomen en heb gisteren juist super gezond gegeten...
Ik vrees dus dat ik wel flink vocht aan het vasthouden ben

Gelukkig werk ik deze week de hele week vanaf mijn ouders hun huis ((ex)-boerderij)
Dat is wel fijn. In de pauze even lekker in de zon lunchen en zo O+
En het is heerlijk rustig hier!

En LeNeHe kan me voorstellen dat je schrok. Wat fijn dat je gelijk langs mocht komen en dat alles goed bleek te zijn O+
pi_111914966
Ja óf je moet toch aan de McChicken Skoap :P
pi_111915034
Helpt.met afvallen _O-

Zo wij zitten in de tuin O+
Kind in zandbak, ik ernaast. Fles water erbij, want ik drink echt te weinig :')
pi_111915133
Ik drink genoeg maar het komt er echt allemaal 's nachts uit. Zou ik in de badkamer een kussenmuur kunnen maken? Zodat ik gewoon zittend op de wc zou kunnen slapen? :+

Nog verpleegsters hier met katheter spul? O-) :')

Ach ik denk maar zo, ik ben het straks weer helemaal gewend om max. 45 min tot een uur te slapen achtereen.
pi_111915141
Morgen de uitgerekende datum van mij vrouwtje, maar ze voel zich nog kiplekker en heeft nog helemaal geen gevoel dat dit al binnenkort gaat gebeuren. :)
Echt onwerkelijk allemaal nog. Het lijken tot nu toe nog allemaal normale dagen.

Zit nu wel op mijn werk en elke keer als mijn tel gaat , slaat mijn hart even over :D

Spannend!!
pi_111915211
Lenehe, fijn dat je gelijk terecht kon zeg.

Ik moet dus vanavond ook aan de mac.. Zal N zo bellen dat ie mee moet nemen.
Ik heb geen idee wat ik aangekomen ben. Ik was voor de zwangerschap fiks afgevallen, dus moest sowieso nieuwe kleren kopen. Ik heb gister maar een jurkje gekocht met buikruimte.

Ik moet mijn kop ook maar even uit het zand halen. Ik heb enorm last van mijn bekken. Al een week of 3. Gister was de druppel. Ik had een klein rondje door de stad gelopen, en kon gisterenavond bijna niet meer lopen. Nu heb ik er ook echt veel last van.
Ik heb net dus een bekkenfysio gebeld. Volgende week een afspraak.
Zo ook maar bellen oor een pretecho. Eens kijken wat er in mijn buik zit.
*poef* nu is het weg
pi_111915306
Spannend Handheld :Y lijkt me inderdaad best zenuwslopend :D (heb je ook nog eens een job waarvoor je gebeld moet worden? Of kan het bijna alleen maar je vrouw zijn die belt als je mobiel gaat? :D)

KJ, goed dat je de bekkenfysio hebt gebeld :Y kan vaak een hoop verlichting geven! Ik moet zeggen dat ik in mijn handen mag knijpen, ik begin nu goed last te krijgen van bekken/onderstel/heupen, maar dat is niet zo gek.. dame ligt echt al heel laag (volgens mij ook gewoon ingedaald al) en met een hoofd tussen je bekken :P loopt en ligt het nou eenmaal lastiger...)
pi_111915359
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:29 schreef Gerberaatje het volgende:
Spannend Handheld :Y lijkt me inderdaad best zenuwslopend :D (heb je ook nog eens een job waarvoor je gebeld moet worden? Of kan het bijna alleen maar je vrouw zijn die belt als je mobiel gaat? :D)

KJ, goed dat je de bekkenfysio hebt gebeld :Y kan vaak een hoop verlichting geven! Ik moet zeggen dat ik in mijn handen mag knijpen, ik begin nu goed last te krijgen van bekken/onderstel/heupen, maar dat is niet zo gek.. dame ligt echt al heel laag (volgens mij ook gewoon ingedaald al) en met een hoofd tussen je bekken :P loopt en ligt het nou eenmaal lastiger...)
Alleen prive via die telefoon :)
pi_111915455
Balen kj dat je nu al last van je bekken krijgt! Goed dat je de fysio gebeld heb! Hopelijk gaat dat helpen.

Spannend handheld. Tis ook zo'n irritante periode. T kan ieder moment beginnen, maar ook nog 2 weken duren.

Gerbera, geen katheterspul hier. Wel een stomazak en injectienaalden :+ (was ooit.om te oefenen he ;))
  woensdag 23 mei 2012 @ 09:36:31 #92
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111915474
LeNeHe, fijn dat je even gerust-gesteld kon worden :Y
Gerberaatje _O- ik ken dat gevoel van een paar weekjes geleden, kon me beheersen om mijn kussen tegen het wasbakje te leggen.
Handheld, het kan zo omslaan binnen een paar minuten, 'geniet' dus nog even van de rust.
Verder een :* voor een die die het kan gebruiken.

75 dagen to go *O* (ok met een beetje pech 89, maar dat gaat m op zeker niet worden aldus VK en gyn)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_111915693
Oké jij wint met je + 2,5 kilo :{w

(ik blijf hangen nu op net geen 6 :D met 31.4 dus ik mag echt niet klagen!)
pi_111915739
Son, Stomazak en naalden zijn toch genoeg? :')
pi_111915843
:D ja toch wel? :')

Oh en mijn kind mag wel gaan zakken. Pff kan niet lekker zitten :')
  woensdag 23 mei 2012 @ 09:50:57 #96
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111915854
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:44 schreef Gerberaatje het volgende:
Oké jij wint met je + 2,5 kilo :{w

(ik blijf hangen nu op net geen 6 :D met 31.4 dus ik mag echt niet klagen!)
Er kan nog n hoop gebeuren he :{w heb toch nog even te gaan _O-

Oh en een catheterset heb ik nog wel hoor :) maar is een 4,5 (babymaatje) en nog ergens moet er een 18 rond zwerven... _O-
Gewoon n stuiterballetje
pi_111915872
Nou ja, ik heb ook nog een tuinslang liggen? Dus met die stomazak kom ik een heel eind denk ik :+
pi_111915939
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Nou ja, ik heb ook nog een tuinslang liggen? Dus met die stomazak kom ik een heel eind denk ik :+
Moet goedkomen dan ja :+
pi_111917123
Katheters, stomazak, injectienaalden wtf!? :X

LeNeHe, gelukkig ben je gerustgesteld naar huis kunnen gaan (fijne snelle reactie ook). Is normaal dat je je op zo'n moment zorgen maakt! Beter een keertje teveel aan de CTG dan te weinig!

Pffff netjes dat bijkomen van jullie. Bij mij is er nu op 13w2d al 1 - 1,5kg bij en heb niet echt iets aan mijn eetgewoonten veranderd (integendeel, probeer zo gezond mogelijk te eten). -O-

Toch wel spannende dagen Handheld. Hoop dat je niet té lang meer moet wachten...

Nu al je bekken kaatje, aiai :N. Hopelijk helpt fysio!
pi_111917321
Hmm ik heb zo'n zwanger bijbel maar ik heb alleen maar het woord katheter voorbij zien komen in combinatie met ruggenprik? :D

Dus heb ik iets gemist? :D ... Want dan hoor ik dat graag alsnog :o

haha die opsomming van Maffe Muts .. Heb toch wel een beetje medelijden met je meid! Ondanks dat je de opsomming eindigt met 'mag niet klagen, gaat best lekker'
pi_111917468
Als jullie bijlezen :+ dan snappen jullie meteen waarom ik graag een katheter wil :+
pi_111917578
iemand nog wat concentratie te leen? Ik kan me er niet toe zetten om te werken.
Over drie uurtjes bij de VK zijn, ben benieuwd wie ik krijg :)
  woensdag 23 mei 2012 @ 10:53:03 #103
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111917731
Lenehe, fijn dat alles goed bleek te zijn! :)

Gerberaatje, heel herkenbaar dat vele naar de wc gaan, pff.

Hier alles prima, baby is ingedaald dus hij mag komen over 2 weken hoor! Helaas zei de vk weer dat kindjes die prima zitten vaak heel lang blijven zitten, dus 41 weken, here we come :')
pi_111917812
Lenehe, ik vind het heel logisch dat je je het ram bam schrok hoor :Y Fijn dat alles in orde is *O*

Solaaaaa, hoe is het met jou vandaag?
The way you rock'n'roll
pi_111917822
LeNeHe, fijn dat de CTG goed was en dat je zo snel in het ziekenhuis terecht kon!

Vele plassen, check. Nu heb ik ook wel continue een flesje drinken naast me staan en een baby in mn buik die mn blaas heel fijn vindt om mee te spelen. Het is af en toe echt rennen. En 's nachts ja, drama :')

Katy, ik heb het idee dat mijn meisje ook lang blijft zitten, gaan we samen voor de 41 weken :P (vind mn broertje fijn, dan is ie thuis als ze net geboren is, die is gisteren vertrokken voor 6 weken werken).

En hier zijn we weer bezig met babywasjes! Nog 3 te gaan denk ik, dan heb ik ALLES gewassen. En moet ook mn vluchttas nog inpakken en de laatste keer het lijstje van de kraamzorg langslopen. En de laatste enveloppen voor de geboortekaartjes voorzien van adressen.
En mn teennagels knippen, maar kom er haast niet bij }:|
pi_111917905
Gerb ik snap hem al :+
pi_111918366
Lenehe, wat een schrik, maar gelukkig dat alles goed was. En nu al een eigenwijsje inderdaad! O+

Handheld, wat spannend...

Maffe, jij bikkel!

LLM's: :*

Ik ben op papier vandaag 20 weken *O*
Maar de echoscopiste schatte gisteren op basis van de diverse metingen dat ik al minimaal 5 dagen verder ben. Dat, of ik beval van een reuzenbaby :o
Ikzelf ben 1.62 maar mijn vent is bijna 2m, dus het zal sowieso geen klein prupke worden...

Pas na mijn vakantie (eind juni) ga ik weer naar de vk, dus zal dan wel horen of de uitgerekende datum vervroegd wordt. Dat zou wel betekenen dat ik eerder met verlof zou gaan en dus minder tijd heb om mijn vervanger in te werken. Moet ik mijn baas misschien op voorhand al even over inlichten bedenk ik me nu.

Ach, ik word volgens mij ook wel laconieker van de zwangerschap. Ik zie het allemaal wel! :W
pi_111918555
Jaaa het is zeker spannend :)

Gisteren waren we nog even naar de VK gegaan alles was oke en het hoofdje was al ver ingedaald.
Wel hield ze een algemeen praatje over het inleiden van de bevalling.
Als het volgende week nog niet geboren is dan krijgen we weer een echo mbt hoeveel vruchtwater er nog over is enzo.

Tas staat in de auto plus maxi-cosi dus we kunnen gelijk door :D
  woensdag 23 mei 2012 @ 11:21:56 #109
351479 KatyM
Hihaah!
pi_111918673
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:56 schreef Marjolijntje het volgende:

Katy, ik heb het idee dat mijn meisje ook lang blijft zitten, gaan we samen voor de 41 weken :P (vind mn broertje fijn, dan is ie thuis als ze net geboren is, die is gisteren vertrokken voor 6 weken werken).

En hier zijn we weer bezig met babywasjes! Nog 3 te gaan denk ik, dan heb ik ALLES gewassen. En moet ook mn vluchttas nog inpakken en de laatste keer het lijstje van de kraamzorg langslopen. En de laatste enveloppen voor de geboortekaartjes voorzien van adressen.
En mn teennagels knippen, maar kom er haast niet bij }:|
Ik wil helemaal geen 41 weken, dus ik ga hem wel proberen er eerder uit te praten :+

En wat ben jij ver met regelen :o wasjes zijn wel gedraaid maar heb de adressen nog niet op een rijtje, enveloppen nog niet geregeld, etc. Oh en heb nog geen klossen, etc. :o

Teennagels, herkenbaar!

Ik ga mooi op het terras lunchen straks en opt balkon bivakkeren, heerlijk 8-) nesteldrang is ver te zoeken deze week :D
pi_111918714
Ik denk dat ik mijn kind voel!! :D

Alleen voelt het voor mij niet alsof er vlindertjes rond fladderen in mijn buik.. :D

Of 'plopjes' :D

Het voelt meer als hele kleine schokjes/stroomstootjes (maar dan heeeeeeul zachtjes :-)) :')

Zou het zou het zou het?

Mango gefeliciteerd met jouw mijlpaal vandaag!

Verlos denkt 31 okober, echoscopiste denkt 26 oktober... Het zal allemaal wel, een datum is een datum.
En over inwerken en zulks van nieuwe (tijdelijke) collega, dat komt ook allemaal wel goed! :)
pi_111918716
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lenehe, ik vind het heel logisch dat je je het ram bam schrok hoor :Y Fijn dat alles in orde is *O*

Solaaaaa, hoe is het met jou vandaag?
Niet misselijk *)
Wel enooorme dorst, maar daar kan ik nu eindelijk aan toegeven want ik kan weer drinken.

Lenehe, wat een schrik weer! Goed dat je zo adequaat erop reageert en fijn dat je gelijk kon komen :)

Estrys, wat spannend en leuk de echo vandaag!
pi_111918735
Ohja, klossen, die vergeet ik steeds, die moet ik ook nog :o

Ik wil schaduw op mn balkon, zit de hele dag binnen. In de volle zon is het veel te warm :(

Wat fijn Sola!!
pi_111918757
Sola, yeah! *O*
Lekker bijkomen nu meis :*
The way you rock'n'roll
pi_111918811
wat fijn Sola dat de medicijnen werken. Ik ga dadelijk eerst even overleggen met de VK over medicijnen.

Vanmiddag eerst de eerste afspraak. Vanavond pas echo, dan gaat mijn man ook mee. We moeten alleen nog een goed verhaal voor zijn vader verzinnen want die komt oppassen. Iets met voorlichting op de basisschool denk ik. :+
pi_111918832
Trouwens wij hebben ons bed niet op klossen gezet, maar een extra matras erop.
pi_111918852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik denk dat ik mijn kind voel!! :D

Alleen voelt het voor mij niet alsof er vlindertjes rond fladderen in mijn buik.. :D

Of 'plopjes' :D

Het voelt meer als hele kleine schokjes/stroomstootjes (maar dan heeeeeeul zachtjes :-)) :')

Zou het zou het zou het?

Zo voelde het bij mij ook. Zo'n beetje "zenuwtrekjes/tics" precies!
pi_111918934
Twinks, als je twijfelt is het waarschijnlijk wel de beeb hoor! O+ Lief toch dat gekriebel?

Sola, mooi! En nu maar vocht tanken.

Estrys, spannend hoor je echo! Enne, ouderavond oid lijkt me een prima verhaal. Of een afspraak met de hypotheekadviseur?
pi_111918968
Wat grappig :D .. Ik voel mijn kindje gewoon :D

Maar ik denk inderdaad dat het nog niet sterk zat is dat het aan de buitenkant al te voelen valt. Het voelt vrij 'zwakjes' aan. Maar echt leuk :D

Ik was al niet meer alleen maar vanaf vandaag dus ECHT niet meer :D
pi_111919511
Vanmorgen bij de gyn geweest (ivm ongecontroleerde zwangerschap ) Bloeddruk was iets aan de hoge kant (gister bij de verloskundige was ie prima) en wat eiwitten in de urine... Nu 24 uur urine opvangen... Paar buisjes bloed geprikt voor t een en ander (gister ook al voor de verloskundige) Morgen urine weer inleveren en vrijdag n echo met aansluitend weer een afspraak bij de gyn. Mocht ik uit de bloedtest blijken dat ik de 5e ziekte niet gehad heb, wil ze me toch wat extra in de gaten houden...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_111919527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:29 schreef Mangostine het volgende:
Twinks, als je twijfelt is het waarschijnlijk wel de beeb hoor! O+ Lief toch dat gekriebel?

Sola, mooi! En nu maar vocht tanken.

Estrys, spannend hoor je echo! Enne, ouderavond oid lijkt me een prima verhaal. Of een afspraak met de hypotheekadviseur?
We zijn net verhuisd :D
Nee ik mompel gewoon iets over info avond voor oudste die in januari naar school gaat.
pi_111920377
Vamp :*
pi_111920677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:53 schreef KatyM het volgende:
Lenehe, fijn dat alles goed bleek te zijn! :)

Gerberaatje, heel herkenbaar dat vele naar de wc gaan, pff.

Hier alles prima, baby is ingedaald dus hij mag komen over 2 weken hoor! Helaas zei de vk weer dat kindjes die prima zitten vaak heel lang blijven zitten, dus 41 weken, here we come :')
Ik verwacht ook ruim overtijd te lopen met een kleine baby en nog ruim voldoende vruchtwater :). Ach, zijn mijn schoonouders ook blij, zij komen precies op de uitgerekende datum terug van vakantie en begonnen zich nu toch wat zorgen te maken, want de baby kon natuurlijk ook eerder geboren worden :D.

Maffe, wat een lijst met kwalen! Sterkte ermee, klinkt niet fijn.

Handheld, veel sterkte met wachten! Lijkt me voor de partner zo zenuwslopend ook...

Marjolijntje al bijna klaar met babywasjes O+. Lekker zeg!

Oh Lenehe... wat zal je geschrokken zijn :*. Fijn dat alles goed is en ze je een beetje in de gaten blijven houden.

Vamp, hopelijk heb je al antistoffen -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111921260
Oeh Estrys! Spannend! Wat duurt de dag dan lang he!

Fijn dat alles in orde was Lenehe! Ik lag gistermiddag ook aan het CTG. Die druktemaker in mijn buik had zich tot 13.00 niet laten voelen, toen werd ik toch een pietsie ongerust. Ik wil die doppen van het CTG graag voor thuis, want toen die geïnstalleerd waren ging de baby toch een partij los!

Vamp: ik hoop dat alles in orde is.

Sterkte Maffe!

Succes met wachten Handheld, echt spannend he!

Oeh, babywasjes, geboortekaartjes, en klossen. Het komt echt dichtbij he dames!
Ik moet mijn ziekenhuistas nog inpakken en de helft van de enveloppen nog schrijven, de wassen zijn al gedaan. Kamertje is ook bijna klaar, alleen de plintjes nog en kabelgootjes. Nouja kamertje, het hoekje bij ons op de kamer. Ik ben er zo blij mee!

Vandaag 34 weken precies, mijn verlof start, ik ben 5 jaar getrouwd, mijn dag kan niet meer stuk!
pi_111921445
Bodpa, dat moet gevierd worden! *O*
pi_111921484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 11:12 schreef Mangostine het volgende:
Lenehe, wat een schrik, maar gelukkig dat alles goed was. En nu al een eigenwijsje inderdaad! O+

Handheld, wat spannend...

Maffe, jij bikkel!

LLM's: :*

Ik ben op papier vandaag 20 weken *O*
Maar de echoscopiste schatte gisteren op basis van de diverse metingen dat ik al minimaal 5 dagen verder ben. Dat, of ik beval van een reuzenbaby :o
Ikzelf ben 1.62 maar mijn vent is bijna 2m, dus het zal sowieso geen klein prupke worden...

Pas na mijn vakantie (eind juni) ga ik weer naar de vk, dus zal dan wel horen of de uitgerekende datum vervroegd wordt. Dat zou wel betekenen dat ik eerder met verlof zou gaan en dus minder tijd heb om mijn vervanger in te werken. Moet ik mijn baas misschien op voorhand al even over inlichten bedenk ik me nu.

Ach, ik word volgens mij ook wel laconieker van de zwangerschap. Ik zie het allemaal wel! :W
Vervroegen (of verlaten ;)) van de uitgerekende datum doen ze alleen na meting rond de 10-12 weken.. daarna gaat ieder kindje zijn/haar eigen lijn volgen qua groei en zullen ze niks meer aan de datum doen :) Je UD zoals ie nu staat zal dus ook gewoon blijven staan ;)
pi_111921547
Ah, relaxed. In dat geval: vandaag 20 weken! *O*
pi_111921587
Bodpa *O* fijn joh... nog eventjes dame! :Y

Hier besloten tóch voor een ander geboortekaartje te gaan (die we nu hebben is leuk, maar toch net niet, ofzo :?) dus daar moet ik nog naar op zoek :+ en ik wil nog een keer grote, grote schoonmaak houden en dat doe ik liever op korte termijn dan nog met 37.... misschien morgen maar even doen, dan is de muppet naar opa en oma :+ en heb ik echt de hele dag (en dan de rest van de middag om bij te slapen :'))

Zal je zien dat ik dat nu doe, en het dan vanaf volgende week, als écht alles klaar is, weer kutweer wordt :') timing, I has it... :P
pi_111921630
Die baby's hebben met dit weer gewoon geen zin om te bewegen :P

Babywasjes, daar is t nu heerlijk weer voor O+
Hopelijk blijft t even zo, want buiten hangen schiet tenminste lekker op.
Zou mn was nu ook buiten willen hangen, mja moet.k de wasrekken van zolder gaan slepen en daar heb k niet zo'n zin in.

Bodpa gefeliciteerd met je trouwdag! En fijn dat de ctg ook goed was!

Estrys, spannend de echo vanavond!

Hier ga k ook uit van overtijd lopen trouwens. Althans verwacht niet dat ze eerder komt. Ach ja zie t wel ;)
pi_111921638
Mijlpalen!! *O*

Mango :D muppet liep bij de 20 weken echo ook al 2 weken voor :o nou viel het uiteindelijk mee in het eindresultaat (3675 en ongeveer 49 cm bij 38.1) maar deze was met de 20 weken echo keurig gemiddeld, en 2 weken terug (bij 30 weken ongeveer) ineens dik 2 weken verder op datum :D kan ook volgende keer weer bijgetrokken zijn ;)

Babywasjes, misschien pak ik die morgen mee met de grote schoonmaak :+
pi_111921649
Neee Gerbera, volgende week wordt het uitzonderlijk goed weer. Jij moet genieten na je poetswoede, en er moet o.a. getrouwd worden. O-)
pi_111921679
:D oké dan moet het goed weer worden volgende week! Meestal rond begin juni :Y (hier getrouwd op 3 juni 2005, mên wat was het toen warm!)
pi_111921689
Gerbera, kaartje nummer 3 wordt t dan toch :D
pi_111921694
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:33 schreef Gerberaatje het volgende:
Mijlpalen!! *O*

Mango :D muppet liep bij de 20 weken echo ook al 2 weken voor :o nou viel het uiteindelijk mee in het eindresultaat (3675 en ongeveer 49 cm bij 38.1) maar deze was met de 20 weken echo keurig gemiddeld, en 2 weken terug (bij 30 weken ongeveer) ineens dik 2 weken verder op datum :D kan ook volgende keer weer bijgetrokken zijn ;)

Babywasjes, misschien pak ik die morgen mee met de grote schoonmaak :+
en ben jij toen vroeg/ laat/ op tijd bevallen?
pi_111921705
Bodpa, feest! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111921798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:34 schreef Mangostine het volgende:

[..]

en ben jij toen vroeg/ laat/ op tijd bevallen?
38.1 ;) wel een inleiding, maar er is eigenlijk weinig ingeleid :+ ik had al 2 cm ontsluiting (voor een eerste best vlot op die termijn...) vliezen gebroken, pomp aan, uurtje later pomp maar weer uit omdat ik het zelf oppakte... 7,5 uur na het breken van de vliezen was het gespookte er al :+

Ik weet ook niet in hoeverre zoiets nou wel of niet erfelijk is... Maar zowel ik als mijn broertje en zusje zijn voor de UD geboren, mijn man en zijn zus ook :+

Maar ik ga dit keer maar van 41 weken uit O-) kan het alleen maar meevallen!
pi_111921810
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:34 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gerbera, kaartje nummer 3 wordt t dan toch :D
Nee, echt weer iets totaal anders :') als we eruit zijn hoor je het :')
pi_111922043
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:38 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

*lol*
Bedoelde meer de 3e die jullie uit gaan zoeken ;)
pi_111922196
Haai legbatterijtjes van me!

Bodpa, gefeliciteerd! :)

En al die regeldingen; kaartjes, kamertje, andere spullen... eigenlijk vind ik het wel lekker dat ik daar totaal niet over na hoef te denken. Heb me inmiddels wel voro een zwangerschapscursus aangemeld. Dat vond ik de vorige keer toch wel heel fijn. Niet dat ik er zo vreselijk veel aan heb gehad, maar het gevoel iets van voorbereiding te treffen voelt toch wel goed.

Volgende week dinsdag met z'n allen naar haptonomie. het is bijna een fulltime baan dat draagmoeder zijn :D

Gisteren was een rotdag. Mijn schoonzus (moeder van t kindje) werd opgenomen in het ziekenhuis met een onverklaarbare ontsteking. Ging heel slecht en ik was (mede door haar medische geschiedenis --> kanker) als de dood dat het heel erg mis aan het gaan was. Daar zit je dan met die kleine frummel van haar in je buik. Gelukkig kreeg ze 's avonds AB die aansloeg. Ze ligt nog wel in het ziekenhuis, is ook nog wel ziek, maar gaat een stuk beter. Nu maar hopen dat ze de oorzaak kunnen achterhalen en dat deze relatief onschuldig is.

Oh en waar ik gisteren mopperde dat ik de baby zo weinig voel is hij vandaag de schade vand e afgelopen dagen aan het inhalen
/dagboekpost
pi_111922266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:38 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Ik vind hier wel leuke kaartjes bij zitten: kaartjeshuis.be. Mocht je nog inspiratie nodig hebben :P Heb natuurlijk geen idee wat je smaak is, though. We hebben hier destijds gekeken voor onze trouwkaarten, daar ken ik de site van.
Vind zelf dit wel leuk: .
Gewoon lekker simpel :)
pi_111922289
Bah Sorbo, je moet er toch niet aan denken. :*
Goed dat de baby in elk geval zijn opgewekte zelf is!
  woensdag 23 mei 2012 @ 12:52:02 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_111922309
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:48 schreef Sorbootje het volgende:

En al die regeldingen; kaartjes, kamertje, andere spullen... eigenlijk vind ik het wel lekker dat ik daar totaal niet over na hoef te denken. Heb me inmiddels wel voro een zwangerschapscursus aangemeld. Dat vond ik de vorige keer toch wel heel fijn. Niet dat ik er zo vreselijk veel aan heb gehad, maar het gevoel iets van voorbereiding te treffen voelt toch wel goed.

Volgende week dinsdag met z'n allen naar haptonomie. het is bijna een fulltime baan dat draagmoeder zijn :D

Gisteren was een rotdag. Mijn schoonzus (moeder van t kindje) werd opgenomen in het ziekenhuis met een onverklaarbare ontsteking. Ging heel slecht en ik was (mede door haar medische geschiedenis --> kanker) als de dood dat het heel erg mis aan het gaan was. Daar zit je dan met die kleine frummel van haar in je buik. Gelukkig kreeg ze 's avonds AB die aansloeg. Ze ligt nog wel in het ziekenhuis, is ook nog wel ziek, maar gaat een stuk beter. Nu maar hopen dat ze de oorzaak kunnen achterhalen en dat deze relatief onschuldig is.

Oh en waar ik gisteren mopperde dat ik de baby zo weinig voel is hij vandaag de schade vand e afgelopen dagen aan het inhalen
/dagboekpost
Die mist mama <3...
pi_111922325
Geboortekaartjes, tja.... Ook zoiets om lekker lang uit te stellen.
pi_111922395
bodpa gefeliciteerd!
pi_111922439
Oww Sorbo da's heftig! Gelukkig gaat het nu de goede kant dus weer op als ik je goed begrijp!

Geboortekaartjes .. ik ga er haast niet onderuit komen dat er een foto op de voorkant gemaakt door mijn meneer de half-beroeps-fotograaf op komt.

En TOCH heb ik heeeeul leuke kaartjes gezien! Hmmz.. binnenkort maar eens wat proefdrukjes opvragen ofzo O-) .. misschien dat ik hem dan toch kan overtuigen.
pi_111922558
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die mist mama <3...
Ja of hij is boos om die rare fratsen van d'r! :D
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:00:24 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_111922731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:56 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja of hij is boos om die rare fratsen van d'r! :D
Terecht! Laat maar voelen!
pi_111922831
Poeh Sorbo... fijn dat de AB lijkt aan te slaaan... heftig!

Coco, wij houden ook wel van wat simpeler kaartjes :Y ons trouwkaartje was een strakke witte met een klavertje 4 erop, en wij hadden deze voor de muppet (dit is voorbeeld van de site ;)):

pi_111923896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 12:48 schreef Sorbootje het volgende:

/dagboekpost
He bah wat een zorgen. Gelukkig gaat het al beter met haar.

Gaan jullie ook met vieren naar de zwangerschapscursus? Lijkt me wel hilarisch :P
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:26:21 #149
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111923954
Bodpa, gefeliciteerd!

Sola, wat ben ik blij dat de meds aanslaan! Nu lekker drinken en proberen te eten :*

Sorbo, :* voor de schrik

Lenehe, ook voor jou :*
Kan me goed voorstellen dat je in paniek raakte. Gelukkig was het loos alarm.

MaffeMuts, ik vind je een bikkel.

En voor de rest heb ik alles gelezen hoor, ik ben helemaal bij. En vergeetachtig :')

Begin van de middag was ik even langs de huisarts. Sinds gisteravond heb ik buikpijn i.c.m. harde buiken. Geen blaasontsteking gevonden, maar urine is op kweek gezet en morgen krijg ik de uitslag. Kreeg nog wel op m'n lazer dat ik echt meer moet drinken :@
Wat misselijkheid betreft is vandaag een goede dag! Ik ga zo dus maar even langs mijn zwager die vandaag jarig is. Lekker even tuinhangen in het zonnetje :)
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2012 @ 13:38:40 #150
309370 Nanadu
pi_111924550
Sorbo wat naar en helemaal met haar voorgeschiedenis. Ik hoop dat alles goed is en onschuldig.

Sola wat fijn dat de medicijnen lijken aan te slaan, nu op krachten komen ^O^

Bodpa gefeliciteerd met alle mijlpalen *O*

Mango 20 weken, ook een echte mijlpaal *O*

Maffe wat een bikkel ben je :Y Bedoel je dat je geen medicijnen tegen je hoge bloeddruk wil slikken? Welke zou je krijgen? Degene die ik slik hebben die bijwerkingen namelijk niet (verhoogde kans op vroeggeboorte).

Ik ben vandaag al weer 30 weken *O* :D De tijd vliegt echt. En baby's die rustig worden in de buik van dit warme weer daar merk ik niks van :N Die van mij was gisterenavond rek en strek oefeningen aan het doen in mijn buik, het was heel grappig om te zien alleen minder om te voelen :)
Vanochtend heb ik mijn peuter in een badje in de tuin gezet en ben ik zelf met mijn voeten erin gaan zitten. Vanmiddag even op jacht naar wat jurkjes, want heb echt niks voor dit weer wat nog past :@ O ja gewicht: met 30 weken +10kg ( :D )
pi_111924877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:24 schreef Estrys het volgende:

[..]

He bah wat een zorgen. Gelukkig gaat het al beter met haar.

Gaan jullie ook met vieren naar de zwangerschapscursus? Lijkt me wel hilarisch :P
Nee ik ga in mn eentje, maar ik ga wel proberen of we met z'n allen naar de partneravond mogen komen. We zijn immers (als het goed is) ook met z'n allen bij de bevalling :D Lijkt me inderdaad wel grappig. :D
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:51:55 #152
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111925140
Sorbo, wie wordt dan jouw "echte" partner?
Degene die bepaalde handelingen zal gaan verrichten tijdens de bevalling zeg maar. Of heb je straks 3 tegendrukgevers en masseurs? :P

En mijn voedingskussen en babykruik zijn terecht *O*
Die liggen bij mijn ouders op zolder...
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:53:30 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111926786
Kersjes, dat zien we dan wel :) Ik behoud me het recht voor om iedereen in te schakelen voor mijn gerief :P In elk geval heb ik K en J gezegd dat ze geen reserves moeten hebben, dat ik me niet schaam voor m'n blote doos ofzo :D Ik hoop dat ze alles op de voet kunnen volgen.

Maar waarom heb ik toch steeds het voorgevoel dat ze te laat gaan zijn voor de bevalling?
pi_111929478
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:31 schreef Sorbootje het volgende:
Kersjes, dat zien we dan wel :) Ik behoud me het recht voor om iedereen in te schakelen voor mijn gerief :P In elk geval heb ik K en J gezegd dat ze geen reserves moeten hebben, dat ik me niet schaam voor m'n blote doos ofzo :D Ik hoop dat ze alles op de voet kunnen volgen.

Maar waarom heb ik toch steeds het voorgevoel dat ze te laat gaan zijn voor de bevalling?
En terecht 8-)
Wel schrikken, die plotselinge onverklaarbare ontsteking :o. Sterkte, fijn dat de AB aanslaat nu!

Ik ben nog steeds lichtelijk verbaasd dat wij eigenlijk best snel beslissingen genomen hebben over de naam en het kaartje. Voor het kaartje had ik een voorselectie gemaakt en m'n lief koos eigenlijk meteen het kaartje dat ik ook het leukste vond. En voor de naam hadden we allebei een lijstje gemaakt, daarop stonden twee namen die we allebei hadden en ook daar hadden we allebei een voorkeur voor één specifieke. Nou ja, klaar dus :+. En dan te bedenken dat ik het eigenlijk steeds uitstelde omdat ik bang was dat we er nooooooit uit zouden komen (we zijn pas met 32 weken ofzo serieus over de naam na gaan denken :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111930278
Nou dat was weer enerverend :D Volgestopt met informatiefolders en spam. Vanavond pas echo, spannend!
pi_111930397
Brrrrr..... Mn kraampakket werd net gebracht.... :X
pi_111931494
*O* voor weer een heleboel mijlpalen die ik voorbij heb zien komen!

Bodpa gefeliciteerd met je trouwdag, en met het starten van je verlof! *O*

Sorbo he jakkes kan me voorstellen dat het met al zulke dingen gisteren een rotdag voor je was. Lijkt me toch best beangstigend, de voorgeschiedenis van je schoonzus en dat jij dan nu haar kindje draagt.

Pff meiden ik wist niet dat voeten zo ver op konden zwellen zeg... Ik kan gewoon de trap niet meer op! Ik heb mijn voeten nu mega hoog liggen en ben uit alle macht met mijn tenen aan het wiebelen om er weer wat beweging in te krijgen, want ik krijg gewoon mijn birckenstocks niet meer aan! Normaal zit het bandje op het op een-na kleinste gesp-gaatje, nu op de grootst en het past gewoon niet! :X
En ik moet zo de deur nog uit, kleine meid ophalen bij oma...
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:57:46 #159
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111933061
vandaag bij de v.k geweest
schattig koffertje met info gehad en een klein knuffeltje en sock ons O+
verder nog steeds in de spek en bonen stand want over 2 weken pas de echo
maar gelukkig geen last van kwaaltjes :)

en ik hoorde van de week dat degene die mij normaal gesproken zou vervangen als ik met verlof ga
in dezelfde periode uitgerekend is :D
W
Z
E
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:12:06 #160
374977 eliis
Relativeer!
pi_111936233
Wij hebben deze week aan m'n moeder en schoonouders verteld dat ze een kleinkind krijgen. Ze waren superverbaasd, hebben allebei eerst 10x 'echt?echtwaar?' gevraagd, en daarna kwamen de tranen. Ook hebben de oma's meteen even gebeld met elkaar, en al afgesproken dat ze hun eerste kleinkind gruwelijk gaan verwennen :{

Zo leuk om ze zo blij te maken met het nieuws O+
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:22:28 #161
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111936636
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:57 schreef rebel-angel het volgende:
vandaag bij de v.k geweest
schattig koffertje met info gehad en een klein knuffeltje en sock ons O+
verder nog steeds in de spek en bonen stand want over 2 weken pas de echo
maar gelukkig geen last van kwaaltjes :)

en ik hoorde van de week dat degene die mij normaal gesproken zou vervangen als ik met verlof ga
in dezelfde periode uitgerekend is
:D
Typisch oops momentje _O-

Over die bloeddrukverlager (weet even niet meer wie het vroeg sorry :@ ) Dat was waar de Gyn me voor waarschuwde dus heb verder ook niet veel opgeslagen daarover, bedoel.. risico op, is een no go voor me, moet nu al veel moeite doen om ze binnen te houden tot de gewenste data _O-

En nu maar eens eten ofzo... (lees aan tafel zitten voor de show en af en toe een kabouterhapje in mijn mond stop)
Gewoon n stuiterballetje
pi_111937384
Vamp, mijn kraampakket is ook bezorgd vandaag! Bij de buren van de buren...haha. Buuv kwam het net brengen: 'gefeliciteerd he!' (ze wisten het nog niet, maar die doosbedrukking zegt alles: 'hoera een baby').
Net even gespiekt in de doos, maarre... Die zetten we wel boven in een slaapkamerkast

Over geboortekaartjes, ik ga m zelf maken denk ik :) wordt beetje van je verwacht als je op een reclamebureau werkt, al zijn er ook een hoop leuke kaartjes te vinden. Heyboyheygirl vind ik wel leuke ertussen hebben staan :) ga ik zeker inspiratie uit halen.

Enne, vochtvasthouders...sterkte! Vooral met dit weer..pff... Met de beentjes omhoog :)

*O* Bijna 28 weken *O*

[ Bericht 70% gewijzigd door SupremeEvil op 23-05-2012 19:10:30 ]
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:37:33 #163
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111940167
Twinkle!! Plopjes!! *O* Hoe gaaf O+ :D O+

Sorbo wat naar van je schoonzus.. Hoop dat de AB blijft aanslaan en het snel beter gaat met dr :*

Hier alles goed.. drukke dag gehad op mn werk -O- Ben echt kapot! Magoed, wel een leuke dag gelukkig :) En het heerlijke weer O+
pi_111943432
Hihi leuk he dat kraampakket... Ondanks dat ik toch wist wat er in zat had ik toch weer zo'n heel klein beetje een 'cadeautjes-gevoel'. Je krijgt ineens een doos met de post, met iets waar je niet direct voor betaald hebt. Pas als je het open hebt gemaakt denk je hmm wil ik zo'n cadeau wel? Hihi.
Nou ja, wel goed dat je het allemaal krijgt natuurlijk. En god wat was ik gelukkig met die mega-verbanden. Nu denk je :X maar toen vond ik ze heerlijk!!
pi_111943834
Ik mag niet meer rechtop/voorover zitten van mijn kind :') dan gaat er een handje steeds van onderin mijn buik, via de zijkant omhoog :') voelt echt heel bizar :D
pi_111944218
We hebben een kloppend hartje gezien.
Het was een inwendige echo, dat had ze er vanmiddag wel bij mogen zeggen, maar ok geen probleem. Bij de meting kwam ze op een week minder , zeven weken dus. Maar grappige is dat was bij de eerste ook zo, toen was ik op 13-1 en later op 7-1 uitgeteld. en dat werd met de termijn echo bijgesteld. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat nu ook zo zal gaan. Mag het hopen. Anders komen we zo'n beetje op de verjaardag van Seb uit. :D
Maar alles oké en het eitje kwam van rechts kon ze zien. Mijn man vroeg zich af of dat van invloed is op de politieke voorkeur later :P
pi_111944464
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:55 schreef Estrys het volgende:
*O* O+

quote:
Maar alles oké en het eitje kwam van rechts kon ze zien. Mijn man vroeg zich af of dat van invloed is op de politieke voorkeur later :P
:D
pi_111944533
Wat fijn Estrys!! *O*
pi_111945231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:55 schreef Estrys het volgende:
Het was een inwendige echo, dat had ze er vanmiddag wel bij mogen zeggen, maar ok geen probleem. Bij de meting kwam ze op een week minder , zeven weken dus. Maar grappige is dat was bij de eerste ook zo, toen was ik op 13-1 en later op 7-1 uitgeteld. en dat werd met de termijn echo bijgesteld. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat nu ook zo zal gaan. Mag het hopen. Anders komen we zo'n beetje op de verjaardag van Seb uit. :D
Oh my nu had je dus de bush bush van onder :+

Maar hoera, een hartje!! O+ en een rechts ei 8-) hahaha!
pi_111945633
Nee Gerberaatje ik kan daar namelijk nog prima bij met mijn zeven weken buikje :P
Het maakt mij niks uit, dan ga ik toch gezellig met de benen wijd. Daar doen wij niet moeilijk over. ;)
pi_111945981
Fijn Estrys! Broeden O+
pi_111946008
Wat zei je schoonvader?
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:35:10 #173
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111946284
Bijtje, wat vervelend zeg, dat vele vocht vasthouden... Misschien kun je Mignonne even PM'en voor tips? Zij had er ook veel last van.

Estrys met je rechtse ei _O- Maar fijn van de goede echo!
pi_111947186
Oh en wij hebben zojuist het geboortekaartje besteld *O* erg benieuwd naar de proefdruk O+

En mijn buikdame is schijnbaar ook gek op dit onstuimige weer, kanonne wat is ze druk :o
  woensdag 23 mei 2012 @ 21:54:56 #175
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111947371
estrys gefeliciteerd met je knippertje *O*
W
Z
E
pi_111947921
Wat fijn estrys! *O* . Ben zelf reuze benieuwd ben als het goed is ook ongeveer zover en pas over 3 weken 'n eerste echo.

Zou ik in de openingspost mogen, voorlopig maar gewoon onder Januari totdat we 'n eerste officiële schatting krijgen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:09:46 #177
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111948257
Papillion, ik heb je erbij gezet.
Estrys, geef je voorlopige datum even door, zet ik die er ook bij.

Jongens, ik ben zo blij met het eerste pakje O+ Is vandaag binnen gekomen.
pi_111948356
Wat fijn estrys!
pi_111948412
Estrys gefeliciteerd met het kloppende hartje! *O*

tja de gynaecoloog zei maandag ook al, er is maar 1 oplossing voor het vocht vasthouden... en dat is bevallen. Grapjas...
Nou ja, ik zag op de knmi dat het de komende dagen zo rond de 21 graden worden en geen 30 zoals vandaag, dus hopelijk raak ik wat vocht kwijt door de temperatuurdaling.

Gerberaatje leuk dat jullie uit het geboortekaartje zijn! Hopelijk is de proefdruk helemaal goed.

Ik ben de enveloppen aan het schrijven. Tenminste dat wilde ik gaan doen en toen raakte ik verstrikt in een internet zoektochtje naar correcte aanhef op een envelop.
Bijvoorbeeld voor gehuwden. Je mag schrijven:
Familie Jansen (dan betrek je automatisch eventuele thuiswonende kinderen erbij)
Dhr. en Mvr. Jansen
Dhr. Jansen en Mvr. Jansen - Smid

Nou ja en zo kan ik nog wel even doorgaan... Help! Hoe adresseren jullie meestal?
pi_111948488
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 22:12 schreef bijtje84 het volgende:

Nou ja en zo kan ik nog wel even doorgaan... Help! Hoe adresseren jullie meestal?
Bijna altijd voor- en eventueel achternaam, dhr. en mevr. eigenlijk alleen voor de oudere generatie zeg maar.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:15:26 #181
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111948624
Ik doe altijd gewoon "familie". Ook bij gehuwde stelletjes zonder (thuiswonende) kinderen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:37:36 #182
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_111950033
Meestal hier bij twijfel 'huize achternaam' bij getrouwden en anders voornam(en)alleen bij oude generatie (getrouwd)Dhr en mw Achternaam etc.
Gewoon n stuiterballetje
pi_111950212
Thanks! Denk dat ik het maar op 'Familie ...' hou voor getrouwde, en voor niet getrouwde de voorletter en achternaam van beide.

En nu moet ik op muggenjacht, wordt lekgestoken hier! Grr...
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:09:22 #184
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_111952264
Sola wat naar dat je je zo slecht voelde maar super dat de medicatie lijkt te werken!

Lenehe wat een schrik. fijn dat de echo goed was :*

Gerbera hopelijk vannacht geen katheter nodig

Vamp hopelijk valt het allemaal mee en is er niks aan de hand :*

Sorbo voor jou ook al zo'n schrik! heftig ook zo :*

Kersjes fijn dat de misselijkheid vandaag te doen was, hopelijk is de uitslag van je urine ook ok morgen

Bodpa gefelicteerd

Twinkle heeft haar baby gevoeld O+

Mijlpalen *O* blijven leuk natuurlijk

maffe :* je bent een bikkel

Estrys *O* een hartje

Weinig nieuws van deze kant, tis gewoon een hele onzekere week die ik vooruit aan het kijken ben en ik mezelf regelmatig op de donder geef dat ik vertrouwen in alles moet hebben
pi_111958001
Laatste werkdag vandaag *O*
Gister in de hitte nog taart en cake staan bakken :') maar ze zijn wel mooi geworden :9
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_111958857
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 07:12 schreef Phaidra het volgende:
Laatste werkdag vandaag *O*
Gister in de hitte nog taart en cake staan bakken :') maar ze zijn wel mooi geworden :9
Waaah zo lekker, bijna verlof, geniet ervan! *O*

Ik heb straks een zwangerschapsmassage, ben benieuwd O+.
pi_111958876
Fijn, laatste werkdag Phaidra! *O*

Ik heb de adressen niet zo formeel op de kaartjes staan, bij getrouwde stellen + kinderen heb ik Fam Achternaam, bij ongetrouwde mensen alleen de voornamen. En mijn kaartje voor mijn opa en oma gaat naar opa en oma :P

Klinkt fijn Katy, genieten!

Ik heb echt beroerd geslapen vannacht, veel te warm. Nu toch maar mn bed uit want mn rug doet zeer (en ik moet straks naar de verloskundige toe).
En eigenlijk moet ik vanmiddag nog op jacht naar een kraamcadeautje, ik ga morgen op visite bij een babytje van 3 weken oud O+ Maar als het vandaag weer zo warm is, houden ze dat cadeautje wel tegoed van me hoor.
pi_111958889
*O* voor het hartje van Estrys
en *O* voor Phaidra. Heerlijk met verlof vanmiddag!!

Ik ben over mijn ergste vermoeidheid heen. Nu even een paar fitte zomermaanden.
Met een meidenkwartet
pi_111958991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 08:41 schreef Marjolijntje het volgende:

Ik heb echt beroerd geslapen vannacht, veel te warm. Nu toch maar mn bed uit want mn rug doet zeer (en ik moet straks naar de verloskundige toe).
En eigenlijk moet ik vanmiddag nog op jacht naar een kraamcadeautje, ik ga morgen op visite bij een babytje van 3 weken oud O+ Maar als het vandaag weer zo warm is, houden ze dat cadeautje wel tegoed van me hoor.
Gelijk heb je. Gister anderhalf uur gewandeld buiten, was doodop zo warm. Ik zal vandaag ook maar eens enveloppen bestellen dan, misschien wel handig.

Estrys, mooi dat alles goed is!

Fijne dag iedereen :*
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:06:41 #190
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111959367
*O* voor het bijna verlof van phaidra
*O* voor cathmar die niet meer zo moe is

en wat betreft de aanhef op enveloppen bij getrouwde met of zonder kinderen doe ik familie
en dhr of mevr voor de alleengaande oudere generatie
en bij niet getrouwde ligt het eraan hoe goed ik ze ken, m'n broertje en z'n vriendin stuur ik gewoon een kaart met de voornamen erop.
tante van m'n (8> stuurde ooit een uitnodiging naar ons met, naam vriend + vriendin
dat vond ik wel heel erg ik zag haar toch wel bijna elke week bij zijn opa en oma.

en een vriendin die stuurt altijd kaarten met:naam vriend, verschrikkelijke afkorting van mijn naam,
naam kind :r
zo erg is dat.
ik ben volwassen, getrouwd en ik haat die afkorting van mijn naam.
dus ik denk dat ik haar maar eens terugpak :P
W
Z
E
pi_111959872
Ik heb de huisarts gebeld. Heb al een dag of twee hoofdpijn. Ik denk niet dat ik aan het uitdrogen ben maar better safe than sorry dacht ik. Misselijkheid gaat ook slecht samen met een peuter. Waarschijnlijk ook de reden dat het dit keer erger is, minder tijd voor rust. De assistente zou overleggen en belt me straks terug.

Morgenochtend bloedprikken in het ziekenhuis. Zorgen dat ik vroeg ben want het is altijd erg druk daar. Om kwart over 7 de deur maar uit denk ik.
pi_111959902
goedemorgen allemaal,

Mijn yoga juf had het over brandnetelthee tegen vocht vasthouden. Niet voor dat je gaat slapen doen want je schijnt behoorlijk er van te moeten plassen. 's ochtends een pot zetten en flink door drinken.

Ik heb een beetje bij iedereen gekeken hoe ik de aanhef deed. Bij gezinnen gewoon fam. Maar bij msenen die uit elkaar zijn gegaan en die nu een nieuwe partner hebben en ook nog eens allerlei kinderen vond ik het lastiger. Nouja, ik heb maar gewoon wat gedaan waarvan ik dacht dat het goed was.
pi_111959921
Estrys een kloppend hartje *O*

Phaidra, laatste dagje, heerlijk!

Hier nog een paar uurtjes werken en dan lang weekend. Daarna nog maar 4 weken werken en dan vakantie!!! Heb ik echt heel veel zin in, zeker nu het zulk lekker weer is.
Nu moet ik echt op jacht naar een goede bikini. Had laatst mn eigen bikini aan, maar het topje is echt veel te klein. Nu een F-cup :o Moet ik even gaan uitzoeken waar leuke bikini's zijn in die maat...
pi_111959934
Phaidra wat heerlijk dat je verlof bijna begint *O*

Ik ben vandaag al weer 19 weken, wat vliegt de tijd toch!
pi_111959980
Gaan jullie echt al die enveloppen schrijven? Ik pak gewoon mijn excel lijst en print etiketten uit :D
pi_111960034
Hebben wij vorige keer ook gedaan. Ik geloof dat ik zelfs die lijst nog wel heb. Moeten we hem even nalopen en dan kan ie zo weer geprint.
*poef* nu is het weg
pi_111960055
Doen wij ook hoor, schrijven vind ik veel te veel werk :)
pi_111960104
Je kunt met een Microsoft Word ook adressen direct op de enveloppen printen. Je moet dan alleen het programma en de printer goed instellen op de juiste maat van de enveloppen.

* Tinuviel snel weer verdwijnt
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111960139
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:38 schreef Thistleweed het volgende:
Doen wij ook hoor, schrijven vind ik veel te veel werk :)
Mijn man wilde gaan schrijven, ik had al medelijden met de postbode. Zijn handschrift is zo beroerd!
*poef* nu is het weg
pi_111960178
Hmm enveloppen schrijven dat moet ik ook nog. Als deze net zo lang blijft zitten als haar broertje dan hebben we nog tijd :). En nog een beetje geslapen? Ik echt slecht, maar gelukkig konikik uitslapen vanochtend. Zo even op pad ok laatste dingen te halen.
pi_111960240
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:41 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Mijn man wilde gaan schrijven, ik had al medelijden met de postbode. Zijn handschrift is zo beroerd!
tja, ik heb wel een heel mooi handschrift, denk dat het mooier is om te schrijven, vind ik ook wel leuker eerlijk gezegd maartja, die envelop wordt toch zo weer weggegooid dus vind ik het ook zonde van het werk.
pi_111960253
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 18:41 schreef SupremeEvil het volgende:
Vamp, mijn kraampakket is ook bezorgd vandaag! Bij de buren van de buren...haha. Buuv kwam het net brengen: 'gefeliciteerd he!' (ze wisten het nog niet, maar die doosbedrukking zegt alles: 'hoera een baby').
Net even gespiekt in de doos, maarre... Die zetten we wel boven in een slaapkamerkast

*O* Bijna 28 weken *O*
Ja hier ook een fijne oranje doos, met overduidelijke tekst!
pi_111960337
En even een *O* voor knipperende hartjes, mensen die met verlof gaan, AB wat bij zussen aanslaat enz... Ik lees het allemaal wel, maar haal zoveel door elkaar dat reageren geen of weinig nut heeft... :@
pi_111960347
En nog wat dikke :* :* voor moeilijke weken
pi_111960401
Phaidra succes op je laatste werkdag!! *O* En ik vind je een held dat je nog cake en taart hebt staan bakken in die hitte ook. Jij gek! ;)

Ow ik ben zo'n vreselijke doos in dingen als enveloppen schrijven. Ik vind geprinte etiketten zo onpersoonlijk :@
Plus dat ik zulke klusjes juist altijd heerlijk vind om te doen :@
Iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen :P

Brandnetelthee tegen vocht vasthouden? Hmm het proberen waard. Ik had altijd begrepen dat groene thee hielp tegen vocht vasthouden.
Maar ik moet zeggen, tot nu toe is het een goede dag. Het is hier echt een stuk koeler dan gisteren. En dat merk ik echt meteen in mijn voeten zeg!! Ja oke ik was net even op de bovenverdieping wat aan het opruimen en bedden opmaken en dan hop zijn ze zo weer dik. Dus ik zit alweer met de pootjes omhoog.
pi_111960460
Ik weet ook niet of het echt werkt hoor bijtje, ik heb een keer zo'n pot gedronken s'ochtends en moest toen de hele ochtend enorm veel plassen dus het doet wel iets. Maar ik hou niet zo heel veel vocht vast dus heb het verder niet echt meer geprobeerd. Ik zou nu wel weer een pot kunnen zetten want hou nu een beetje vast maar ik heb er niet zo heel veel last van.
pi_111960533
Phaidra, das aftellen! Fijne laatste dag vandaag.

Ik had de indruk dat de baby een beetje last had van het warme weer, gisteren was ie ineens heel rustig. Ik voelde hem ook maar heel zachtjes ;(
Maar: vanochtend is het weer als vanouds plopjes en schuifjes wat de klok slaat, fijn hoor O+

Ik baal wel een beetje van de drukke dagen die me te wachten staan.
Wij zitten middenin bruiloftsperikelen (nog 8 dagen :X ): vanavond mijn verhaal voor de babs afmaken, bedankjes moeten nog geknutseld, morgen het huis aan kant maken voor de slapers na mijn vrijgezellenfeest, tusendoor even naar de kapper rennen, 's avonds naar mijn ouders voor mijn verjaardag. En dan zaterdag dus mijn vrijgezellenfeest... ik was wel van plan om dan als vanouds heftig op stap te gaan, dus hoop dat ik vanavond en morgen op tijd in bed kan kruipen en een beetje kan voorslapen!
pi_111960567
TW tja het is moeilijk om zoiets te 'meten' denk ik. Als ik normaal gesproken (niet zwanger en zeg midden in de winter bijvoorbeeld) een pot thee leeg drink in korte tijd, dan moet ik ook heel vaak naar toilet! ;)
Maar... ik moet zeggen ik heb gisteren echt heeeeel weinig geplast. Telkens dacht ik JA ik moet plassen eindelijk... drie druppels... grrrr. Dus alleen daaraan zou het dan meetbaar kunnen zijn.
pi_111960658
Ja dat klopt wel bijtje, maar ik drink als ik vrij ben altijd een pot thee 's ochtends, dus ik merkte het verschil ;) Ik vind dat muntthee het zelfde doet, daar moet ik ook zo heel vaak van plassen. Maar goed, ik heb er geen maatkan bij dus zeker weten doe ik het niet :D
Ach ja, ik ben zelf altijd wel van het baad het niet dan schaad het niet verhaal. Dus ik denk dat ik zo even een lekkere pot ga zetten. Zal jullie op de hoogte houden van mijn toilet avonturen _O-
pi_111960793
:D maatkan mee!! :P
Ja als je inderdaad altijd een pot thee drinkt, dan kun je het verschil wel merken natuurlijk. Nou ik ben benieuwd naar je bevindingen, als het werkt moet ik toch vanavond (8> maar even op pad sturen voor brandnetelthee... nog nooit gedronken trouwens!
pi_111960846
Phaidra, laatste werkdag! *O* Aftellen, yay :D
pi_111960859
Ik heb trouwens een dikke kan water op mijn bureau staan, dus ik lurk de hele dag aan mijn glaasje. En wat vaker naar de printer (en de wc) op en neer lopen maar.
pi_111961055
Mango, wat een drukte voor de boeg zeg, pfff! Klinkt wel heel gezellig hoor, maar wel veel. Enne heftig op stap, zonder drank? Toch minder hoor :@.

Ben benieuwd naar de trouwfoto's :)
pi_111961181
Ohnee ben je gek, ik was al niet zo'n zuipschuit! Het gaat mij veel meer om het dansen dan om het drinken, en als ik dat heftig doe sla ik het liefst sloten water achterover.
Ik hoop alleen dat ik het fysiek ga volhouden om te dansen!

En de foto's, ja, ik ben minstens zo benieuwd! :D
pi_111961235
Hurray voor Phaidra's laatste werkdag! *O*
pi_111961301
Mango, leuke maar drukke tijd zit je nu in. Rustig aan en laat je niet gek maken :D

Brandnetelthee is gezet.
pi_111961304
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:25 schreef Mangostine het volgende:
Ohnee ben je gek, ik was al niet zo'n zuipschuit! Het gaat mij veel meer om het dansen dan om het drinken, en als ik dat heftig doe sla ik het liefst sloten water achterover.
Ik hoop alleen dat ik het fysiek ga volhouden om te dansen!

En de foto's, ja, ik ben minstens zo benieuwd! :D
Oh op die manier heftig :D ik moet er toch ff niet aan denken in zo'n hete kroeg, maar ga na de zomer wel weer s goed stappen :D

Wordt vast een prachtbruiloft *O*
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:35:37 #218
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_111961468
Javaanse thee werkt ook heel goed
maar ik weet alleen niet of je alle soorten/merken daarvan tijdens je zwangerschap kan/mag gebruiken
je kan het bij de tuinen halen daar zullen ze het vast wel weten
W
Z
E
pi_111961716
Mango pff heftig stappen... ik moet er eerlijk gezegd ook echt niet aan denken :@
Maar als jij er zin in hebt: heel veel plezier!! :)
Wel een drukke tijd zo zeg. Maar wel ontzettend leuk voor jullie! Ben ook heel benieuwd naar de foto's!

Over foto's gesproken, ik heb vervroegd een 35 weken foto gemaakt net (ben het morgen pas maar ach) die staat weer in het daarvoor bestemde topic.
pi_111962546
Vandaag is het iets beter inderdaad hè bijtje qua vocht. Hier ook vooralsnog. Gister was echt erg.

Ik zag nog een paar goede echo's en kloppende hartjes *O*

Phaidra bijna verlof *O*

En hier is het voorwerk volgens mij (lekker op tijd...) begonnen...de baby ligt al vibi sinds 32 weken maar die is duidelijk de verdere route naar beneden aan het verkennen volgens mij. Moet soms echt even stoppen met waar ik mee bezig ben :D Maar ja, ongeveer 35 weken, dan kan dat toch? Heb er toch maar even weer wat wasjes ingemikt, wordt er onrustig van haha!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:07:53 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_111962637
Ik vind 35 weken wel heel vroeg voor voorwerk waar je af en toe even voor moet stoppen waar je mee bezig bent. :@
Hou je het even goed in de gaten en overleg desnoods even met een vk.
Voorwerk is over het algemeen niet van het kaliber stoppen met waar je mee bezig bent, iig niet met 35 weken al.
pi_111962708
Clauwhee ja echt een betere dag qua vocht dan gisteren he. Ik merk ook echt verschil.

Wat voel je dan precies, wat je voorwerk noemt? Harde buiken? Krampen?
pi_111962822
Mango succes met alle drukte!

Phaidra laatste werkdag *O*

Mini en ik zijn weer goedgekeurd, even mogen spieken en eindelijk het hartje gehoord O+ Ze kon alleen niet zien welk smaakje het is -O-
pi_111963008
Sinds gisteravond, had hiervoor wel vaak wat steken onderin, krampen of harde buiken maar gisteravond en vandaag is anders. Feller. Had vk al ff gevraagd, zei ook dat het vroeg is maar dat het wel kan. En dat ik het inderdaad in de gaten moet houden. Verlies ook veel slijm enzo steeds. Dus ik moet rustig aan doen vandaag en anders heb ik gelukkig de kortste lijn die er maar is met dr. Moet nog wel even blijven zitten wat mij betreft!
pi_111963053
Ow dus ook spannende tijden voor jou nu Clauwhee! Doe maar vooral rustig aan ja! :*
pi_111963073
Ik kan dadelijk bij de apotheek medicijnen ophalen. Hoef er niet voor bij de huisarts te komen. Fijn :)
pi_111963136
Goed dat je de vk er al over gesproken hebt Clauwhee, rustig aan doen dus!! Kleintje moet voor het mooie nog wel even blijven zitten natuurlijk.
pi_111963207
Fijn Estrys!

Misschien is dat het ook wel gewoon hoor, rustig aan doen. Heb nog niet stil gezeten in m'n verlof. Maar de combi toch echt wel merkbaar anders en slijm enzo maakt wel dat ik net even dacht...nu nog niet hoor!
pi_111963286
Gewoon even op je eigen rem trappen Clauwhee.
En het slijm is trouwens herkenbaar... :X dus misschien hoort het ook 'gewoon' wel een beetje bij ons termijn.
pi_111963618
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:16 schreef clauwheee het volgende:
Sinds gisteravond, had hiervoor wel vaak wat steken onderin, krampen of harde buiken maar gisteravond en vandaag is anders. Feller. Had vk al ff gevraagd, zei ook dat het vroeg is maar dat het wel kan. En dat ik het inderdaad in de gaten moet houden. Verlies ook veel slijm enzo steeds. Dus ik moet rustig aan doen vandaag en anders heb ik gelukkig de kortste lijn die er maar is met dr. Moet nog wel even blijven zitten wat mij betreft!
~O> o|O doe jij eens even heel gauw rustig aan jongedame!! }:| die mini van jou moet nog even blijven zitten! :Y

Ik had het bij de oudste ook zo vroeg, heftige steken, voorweeën, slijm... achteraf was het indalen en een combi rijpen al, gezien mijn 2 cm van mezelf bij 38 weken ;)
pi_111963740
En hullo :W

Ik begin echt ingesteld te raken op baby slaaptijden :') piesen is nu vaste prik om half 1, 3, half 5 en dan ben ik om 6 uur klaarwakker :Y) ik vind het wel wat vroeg :') :D voordeel is dat het inmiddels allemaal op automatische piloot gebeurd!

Ben in elk geval lekker terug in bed gedoken (kind bij opa en oma, meneer brengt haar dus dan hoef ik de deur niet uit 's morgens) en om 10 uur was ik er wel klaar mee... Maar heerlijk even!

Grote schoonmaak :') ik weet niet hóe ik gisteren en eergisteren op dat idee kwam om vandaag te doen :') maar ik vind het wel even gesneden :Y) heb 2 kasten uitgeruimd, gestofzuigd en wil zo de schuifpui nog even doen (die moet écht écht) en dan vind ik het wel klaar!

Dus. :P /dagboek
pi_111963920
Clauwhee...Rustig aan hoor! :*
pi_111963936
Gerb :D En die zegt tegen mij dat ik het rustig aan moet doen :D
pi_111964030
Ja maar ik heb geen voorweeën O-) (het betekent alleen dat ik vanmiddag niks meer kan, maar das niet erg... O-) lekker relaxed op de bank en nog een tukje doen... en rust in mijn hoofd O-) das ook wat waard!)
pi_111964169
Zo..Ik ben weer even door mn portie energie heen....

Giseravond toen ik naar bed ging opeens een krampachtig gevoel aan de zijkant van mn buik.. Voelde heel vreemd... niet door mn hele buik ofzo.. maar echt aan 1 kant..Kon ook even niet meer bewegen van de pijn... Mormeltje was ook maar heel rustig opeens ( meestal heel beweegelijk als ik net in mn bedje lig) maar toen de pijn zakte werd het ook weer drukker in mn buik... Verder door de warmte ook slecht geslapen... Ziekenhuisbezoekje en op en neer fietsen viel me ook even tegen ( en mischien had ik ook niet moeten proberen om het huishouden van de hele week in 1 dag te proppen)... Vanmorgen al moe opgestaan en ik voelde me nog steeds helemaal opgezwollen... "even" met de stofzuiger door t huis en mn tuintafel en stoelen geprobeerd schoon te schrobben.. Nu ben ik evne klaar... Vanmiddag als de kids weer naar school zijn urine naar t ziekenhuis brengen en morgne weer op en neer voor een echo en de gyn....
pi_111964190
Dat was wel een heel erge dagboekpost... :@
pi_111964556
Estrys, ik hoop dat het helpt ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:44 schreef vamperotica het volgende:
Dat was wel een heel erge dagboekpost... :@
Maar wel ontopic ;)
Ik hoop dat het niets is, en dat je je met een nachtje goed slapen weer beter voelt :*
pi_111964596
Urine zou ik zeker even laten checken Vamp! En verder, dames.. het is loeiheet! Doe es kalm aan!! :P
pi_111964667
Ik dacht dinsdag even het hele huis snel te soppen, achteraf toch wel een beetje spijt van gehad. Dus vandaag doe ik het rustig aan O+
pi_111964718
Ik ben al 2 dagen overdag kindloos :P dát scheelt in zooi en zand en zulks :D en met dit weer ook veeeeeel minder was (want kind loopt als ze thuis is toch in blote kont in de tuin, en ik heb ook maar een simpel jurkje aan..)
pi_111965868
Oke... rectificatie op het mindere vocht vandaag.... het heeft misschien iets langer geduurd dan gisteren, maar mijn vel staat weer strak hoor :'(
Zit nu aan mijn tweede mega-beker groene thee. Iets anders heb ik niet in huis wat wellicht vochtafdrijvend werkt.... Boehoe ik wil mijn tenen en enkels terug!!
[/einde klaagpost]
pi_111966003
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Urine zou ik zeker even laten checken Vamp! En verder, dames.. het is loeiheet! Doe es kalm aan!! :P
Heb gister een enorme pot meegekregen om 24 urine in op te vangen, die mag ik straks in gaan leveren... Wat ben ik blij met 2 ziekenhuizen waarvan 1 redelijk in de buurt! 10 minuutjes fietsen, voor de ander moet ik naar de andere kant van de stad!
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:34:25 #243
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111966026
Clauwhee, hou je in hoor, jij bent nog lang niet aan de beurt :o

Mango, wat spannend! Echt de laatste loodjes, maar dan anders ;)
Ik hoop dat je je lekker kan uitleven wat dansen betreft

Ophelia, jullie willen het geslacht wel weten dus?

Mooi zo Estrys!

En mag ik even heel decadent doen? De werkster van mijn moeder heeft gister mijn huis gedaan *)
Ik hoef godzijdank dus niet te soppen of wat dan ook. Okay, er ligt nu wel weer een kilo zand in de woonkamer want Toby is gewoon thuis, maar dat opruimen is minder erg dan grote schoonmaak.

Poehh, gister te veel gedaan denk ik, ik kom vandaag amper vooruit en buik doet zeer }:| De huisarts krijg ik telefonisch steeds niet te pakken voor de uitslag van de kweek, probeer het straks nog even na hun lunchpauze.
pi_111966104
Nou, ik heb nu al een tijdje mijn pot thee op maar ik merk nog niet zo veel. Mijn tenen zijn nog steeds worstjes en ik hoef niet zo vaak te plassen. Maargoed, ik heb een blaasontsteking (nog steeds, nu al weer aan mijn tweede kuur ab) dus misschien dat dat ook nog effect heeft. Het kan in ieder geval geen kwaad om veel te drinken.

Hier zo af en toe redelijk gevoelige steken in mijn buik. Hopen dat mijn lichaam gewoon alvast lekker aan het oefenen is voor de bevalling en niet dat die steken door de blaasontsteking komen.

Rustig aan doen is hier ook wel het credo. Ik kan ook niet zo veel meer geloof ik, haha. Raam open in huis, de boel waait lekker door en verder vooral veel op de bank hangen. Geen puf om wat dan ook te doen.
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:43:40 #245
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111966348
Die steken kunnen goed komen door de blaasontsteking en die kunnen leiden tot echte weeën :Y
Je "mag" natuurlijk al bevallen he, niks aan 't handje dus.
Ben je na een paar dagen ook helemaal van dat vocht af!
pi_111966458
Ja, ik maak me ook niet echt zorgen, heb zoveel krampjes en steekjes de laatste weken, het hoort er volgens mij gewoon allemaal bij. Ik kan me alleen echt nog niet voorstellen dat zometeen mijn baby er is. Van mij mag die toch echt nog wel even blijven zitten hoor, ik weet het niet, heb het idee dat ik heel erg overtijd ga lopen en als ik nu in eens zou bevallen zou ik wel moeten omschakelen. Nouja, lekker suf.
pi_111967495
Nu ik wat verder ben in mijn zwangerschap moet ik natuurlijk elke week naar de verloskundige. Nu zit die niet echt om de hoek. Auto rijden durf ik niet echt meer (heb over het algemeen ook geen auto tot mijn beschikking) fietsen begint nu wel echt heel erg vermoeiend te worden en er gaat geen bus heen. Tot nu toe kon het elke keer zo geregeld worden dat de afspraak op het einde van de dag was zodat mijn man mee kon. Heb nog maar 1 keer hoeven fietsen. Maar dit gaat natuurlijk een keer ophouden. Hoe gaat dat bij jullie? Of zitten jullie allemaal heel dicht bij de vk? Vrienden werken over het algemeen en familie is niet echt een optie om me te brengen.
pi_111967784
Phaidra laatste werkdag :)
Kersjes lekker je huis schoon.
TW krampjes en steekjes, lekker rustig aan doen!
clauwheee ook al wat voorwerk!
_Ophelia_ weer goedgekeurd, mooi!
Gerbera lekker relaxed dagje 8-)
Vamp rustig aan :*
Bijtje, extra slijmverlies is volgens mij wel normaal aan het einde. Vorige keer aan het eind ook inlegkruisjes moeten gebruiken.

Hier weer goedgekeurd vandaag. Kindje lag al bibi :) heb folders etc meegekregen voor de bevalling :X VK zit hier om de hoek, ben er net lopends naar toe gegaan met vriend deze keer.

Heb vandaag ook al even mijn geboortekaartje adressenlijst erbij gepakt van de vorige keer. Paar eruit gehaald en aangevuld. Morgen afspraak met drukker om idee geboortekaartje te bespreken.
Zo weer lekker wat ijsjes halen :9
pi_111968080
Ja dat bedacht ik me, Clauwh, wordt jouw urine nog gecheckt? Kan ook nog van een blaasontsteking komen....
pi_111968589
Emesafene tabletten gekregen. Maar wil dat zeggen dat ik morgen dan met de fiets naar mijn werk moet?? Dat is, dat is ...zeker drie kilometer! :P
pi_111968655
Hahah ja Estrys, dat wordt fietsen. Ik had bij de Emesafene echt nergens last van dus na 3 dagen weer gaan rijden. Met de Primperan zie ik dat echt niet gebeuren :o ik ben echt zo wazig (stoned) van die dingen. Alsof ik er niet helemaal bij ben heel de dag.
pi_111968798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:34 schreef Kersjes het volgende:
Ophelia, jullie willen het geslacht wel weten dus?
:Y

quote:
En mag ik even heel decadent doen? De werkster van mijn moeder heeft gister mijn huis gedaan *)
quote:
Poehh, gister te veel gedaan denk ik
Betekent het concept 'werkster' niet juist dat je het zelf rustig houdt? :D

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:12 schreef Thistleweed het volgende:
Heb nog maar 1 keer hoeven fietsen. Maar dit gaat natuurlijk een keer ophouden. Hoe gaat dat bij jullie? Of zitten jullie allemaal heel dicht bij de vk? Vrienden werken over het algemeen en familie is niet echt een optie om me te brengen.
Ik heb er voorlopig nog geen problemen mee hoop ik maar ik zou gerust een taxi bellen :@
pi_111968811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:37 schreef Estrys het volgende:
Emesafene tabletten gekregen. Maar wil dat zeggen dat ik morgen dan met de fiets naar mijn werk moet?? Dat is, dat is ...zeker drie kilometer! :P
The horror :o
pi_111968851
Ik ben onder controle bij de gyn, en dat is echt te ver nu qua fietsafstand :+ (10 km) maar ik ga gewoon decadent met de auto!

Eergisteren dacht ik de dame even op te halen bij de opvang, dat is een km of 4? fietsen denk ik... Jemig mijn schaambeen :X kan het nog voelen.... geen succes, en het was ook nog eens 30+ graden op dat moment :') ik en mijn ideeën!
pi_111968879
En er zit een fietsbrug tussen met een stijgingspercentage van de buitencategorie ;)
pi_111968921
Afstappen en eroverheen lopen? :P

Mijn buikmevrouw vind haar hotel te klein geloof ik! Echt, wát een geweld.. toch was ik dat weer allemaal vergeten van de vorige keer, dat het er zo heftig aan toe kon gaan :D wát een druktemaker zeg! :')
pi_111969047
Ow! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, een taxi kan natuurlijk ook nog. Wel eerst de andere opties bekijken natuurlijk maar als dat allemaal niet lukt kan ik altijd een taxi bellen. Thanx.
pi_111969465
Clauwheee, rustig aan hoor! Netjes op je beurt wachten jij ;) :*

Ik ben net na de verloskundige toch nog even doorgereden naar de stad, cadeautje gekocht en een ijsje gegeten met mn moeder. Vlos is trouwens vlakbij hier, nog geen 5 minuten fietsen. :)
Nu 11 kilo aangekomen (de laatste 5 weken maar 1), meisje ligt ingedaald en vast. Bloeddruk was wel hoog, 138/89. Daarvoor moet ik maandag weer terug, nog een controle.
En nu zit ik met een grote fles limo op mijn luie stoel met mijn benen omhoog. Voorlopig blijf ik weer even zitten ;)
pi_111969564
Zo, hier ook weer eens een teken van leven. Is het allemaal een beetje uit te houden dames? Veel sterkte voor de vochtvasthoudende bollekes :*

Bodpa; jij ook al aan de CTG, het zal het weer zijn denk ik. Ik heb net de vervolg CTG gehad en die zag er weer prima uit. Nu was ik niet in paniek meer want dametje was lekker actief (die heeft een paar flinke trappen tegen die doppen gegeven :D ).

Sorbo; wat een schrik zeg, fijn dat het beter lijkt te gaan.

Vamp; ook voor jou :* , hopelijk valt het allemaal mee.

Clauwhee; :{ doe je rustig aan? :*

Marjolijntje; fijn dat je weer goedgekeurd bent! *O*

En nog even wat *O* *O* *O* *O* *O* voor knipperende hartjes en plopjes! O+

Vandaag mijn laatste werkdag! :o Nog lang geen verlof, maar mijn contract loop volgende week af en ik heb verlof opgenomen.
Nu alleen nog fulltime solliciteren, krijg in eerste instantie enthousiaste belletjes totdat men hoort dat ik zwanger ben, dan is het meer zo; -O-
I found myself alone,
  donderdag 24 mei 2012 @ 14:45:33 #260
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111971000
Gatverdamme, kutzooi. ;( Ik zag al wat dagboekposts voorbij komen, :* voor iedereen die het nodig heeft.
Mja, ik heb dus ook wat te vertellen. Gister te hard gewerkt, merkte ik 's avonds. Ineens, nadat ik naar de wc was geweest (gewoon alleen een plasje) hele erge krampen, niet zoals ik die gewend ben van mn darmen.
Vandaag rustig aan gedaan op mn werk, maar toch nog steeds soort harde buiken/ krampen. Heb gelukkig een collega die er veel vanaf weet en die zei dat het wel erg vroeg was in mijn zwangerschap om dat nu al te hebben. Heb even met de vk gebeld en die zei hou het in de gaten, als het te vaak komt moet je wel naar huis en je ziek melden.
Maja, wat is te vaak? Hoe voel ik dat? :') Dit is mn 1e kind, weet ik veel. ;( Overlegd met mn collega's dus, het zijn van die lieverds, en die ene zei ook; houd het voor een uur in de gaten, en kijk dan hoeveel het er zijn. Het waren er iets van 5 of 6.
Heb toen besloten om naar huis te gaan, omdat ik er ook geen goed gevoel bij had. Ging naar mn coördinator om het te vertellen, ze zat er met een rare houding en kwam met opmerkingen van 'ja hoe moet dat dan verder met je leertraject, als je weer komt werken en het komt weer terug' en 'ik bel de bedrijfsarts even en daar zal je dan waarschijnlijk ook op gesprek moeten komen'.
Best, dacht ik. Beetje jammer dat er niet eens een 'vervelend voor je' af kon, bah. ;( Kutwerk. Altijd maar gezeik, ik word het spuugzat. Ohja, en dan zei ze ook nog; morgen kom je wel weer dan he? Ik zo; nou, weet ik nog niet, moet even kijken hoe het gaat. Ik kies er ook niet voor dat ik me zo voel.

Anyhoo. Vk is net geweest, mn baarmoeder voelt nu goed, hartje geluisterd en nog even inwendig onderzocht of er geen ontsluiting was... gelukkig niet. Moet nu rustig aan doen van haar, iig tot maandag en dan even kijken of ik daarna weer aan het werk kan, en hoe dat ook gaat, anders wordt het minder werken of minder zwaar, etc.
Ben iig gerustgesteld nu dat er niks aan de hand is en dat ik nu ff rustig aan kan doen. En mag. Vind het zelf ook zo lastig te bepalen omdat ik pas naderhand last krijg en niet op het moment zelf. ;(
Mja. Dit is wel duidelijk nu.. Ga zo maar even bellen met mijn fijne coördinator.

Pfoe. Sorry. Zie nu pas hoe lang mn post is... :@ :o
pi_111971132
Hé wat vervelend Enfemera. Niets aantrekken van dat gezeur hoor, je baby en je eigen gezondheid zijn het belangrijkste. :*
pi_111971274
Mijn urine was begin deze week nog goed Gerb, en dinsdag heb ik weer controle.

Enfermera, jij ook rustig aan dan en ik heb wel geleerd dat zorgen maken over je werk niet echt het belangrijkste is nu...makkelijk gezegd, maar het is echt zo.

Ik heb een aparte situatie wat vlos aangaat, ze zit ver weg (half uur rijden) maar omdat het familie is komt ze soms ook hier of we doen het 's avonds, als m'n vriend mee kan (en dus rijden). Als ik me goed voel ga ik gewoon nog alleen met de auto. Maar dat wordt wel moeilijker. En morgen een andere auto, dus dan durf ik vast niet meer :P
pi_111971376
Dat klinkt wel fijn Clauwheee, dat ze ook bij jou langskomt, zal wel heel vertrouwd zijn dan.
pi_111971413
Enf ook al van die fijne begripvolle mensen op het werk, wat is dat toch?
Rustig aan nu hoor!!
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:11:00 #265
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111971953
Thanks lieverds :*
Thistleweed: nee idd, doe ik ook niet nouja beetje dan maar ik probeer het idd :+, eigen gezondheid eerst toch :{w

Clauwhee: ja idd..je hebt gelijk. :* er zijn idd ergere dingen!

Marjolijntje: whaha echt he :') En dan is het nog een vrouw ook! Rare mensen af en toe hoor. :N
Doe ik zeker :*

Edit: oh, en had net even mn urine laten checken bij de huisarts maar heb gelukkig ook geen blaasontsteking :)
pi_111972152
Haaaai skippyballenvretertjes!

Enfermera wat een gedoe zeg. Ik vind dat altijd zó vreemd dat sommige werkgevers maar niet kunnen begrijpen hoe belangrijk het is dat een zwangerschap goed verloopt. Doe rustig aan!

In het kader van zwangerschapskwaaltjes die ik de vorige keer niet had (toen had ik gewoon geen kwaaltjes, dus nu alles :') ) Meet Mrs Bigfoot:

pi_111972181
Ik vind dat ik een ontzettend luxe positie heb Thistle, geeft heel veel rust. Tis een schat en inderdaad heel vertrouwd.
pi_111972211
Haha ja Sorbo, herkenbaar! Welkom bij de club! ;)
pi_111972242
Ik vind het echt bizar hoe anders deze zwangerschap is t.o.v. de vorige. :D En laat ik het zo zeggen; voor mijn schoonzus en zwager is het maar goed dat de eerste zónder kwaaltjes was :D
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:23:34 #270
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111972395
Clauwhee, fijn idd van je vk zeg :) heerlijk lijkt me zoiets!

Sorbo: ja, vreemd he.. mja. Rug recht en vooral ook maar veel langs me heen laten gaan.
En wat een voetjes sorbo :P volgensmij noemen ze dat oneerbiedig kenkels toch? Kuiten die overgaan in enkels enzo? :+ Niet zo gek ook met dit weer :* Je hebt wel hele lieve sandalen moet ik zeggen! :D
Jij gaat dus ook lekker met de voetjes omhoog vandaag, of niet?
pi_111972447
Ahh enf lekker begripvol daarzo bij jou op het werk dus. Je verstand zegt vaak iets anders.. maar je hebt inderdaad nu wel wat belangrijkers om aan te denken. Stel dat je bij een skivakantie beide benen breekt.. dan is het ineens wel okay dat je niet komt werken zeker. Meid denk om jou je partner en je beeb. Met jouw capaciteiten zit je denk ik wel in de positie redelijk makkelijk een andere baan te vinden als het er echt op aan komt.
pi_111972577
Kenkels... da's een mooie!

Ik kan voorlopig nog niet met de pootjes omhoog. Moet nog een paar uur werken en dan mijn nageslacht ophalen, eten koken, smurf in bed mieteren... wordt wel een uurtje op half negen. Maar dan is de bank en de tv (ESF O+ ) ALL MINE!
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:31:28 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111972650
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Ahh enf lekker begripvol daarzo bij jou op het werk dus. Je verstand zegt vaak iets anders.. maar je hebt inderdaad nu wel wat belangrijkers om aan te denken. Stel dat je bij een skivakantie beide benen breekt.. dan is het ineens wel okay dat je niet komt werken zeker. Meid denk om jou je partner en je beeb. Met jouw capaciteiten zit je denk ik wel in de positie redelijk makkelijk een andere baan te vinden als het er echt op aan komt.
Whaha nou idd he :') jij weet er ook genoeg vanaf idd.. Nee joh, ik heb dit gewoon verzonnen zodat ik lekker in de tuin kan gaan zitten, lijkt me duidelijk toch? :Y) :r
Ja idd... nou dat zeker ja :) wat dat betreft zit het wel goed gelukkig. Ik bekijk het gewoon per dag, en nu even per weekend, lekker rustig aan. Heerlijk.
Oh, en niet dat ik nu niet van het zonnetje ga genieten trouwens 8-)

Hoe ist verder met jou Twinkie? :*
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:29 schreef Sorbootje het volgende:
Kenkels... da's een mooie!

Ik kan voorlopig nog niet met de pootjes omhoog. Moet nog een paar uur werken en dan mijn nageslacht ophalen, eten koken, smurf in bed mieteren... wordt wel een uurtje op half negen. Maar dan is de bank en de tv (ESF O+ ) ALL MINE!
Whaha ja :')
Ohjee, dus nog ffies wat doen. Succes meis :* Oehhhh wat een heerlijk vooruitzicht!! O+
pi_111972831
Gets Enf; dat zijn geen fijne dingen. En prettig (not) zo'n inleven persoon op ke werk. Gelukkig lijkt alles in orde, doe je 't rustig aan? :*

Sorbo; :o Wow!
I found myself alone,
pi_111973231
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef LeNeHe het volgende:

Medeleven tonen, you're doing it wrong.

Dan zeg je: Oh Sorbootje, dat valt nog best mee, wat een mooi slank enkeltje heb je daar!
pi_111973403
Als we je enkel zouden zien ja ;)
pi_111973468
Sorbo wat een leuke sandaaltjes heb je daar O+ :*
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:56:33 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111973588
Enfermera, sommige mensen hebben het empathisch vermogen van een blok ijs, ik weet er alles van :{w

En mag ik me hier even afreageren? Zo niet, dan toch.
:( :( :( :( :( :(
Ben helemaal over de zeik van een kutopmerking van de moeder van mijn baas. Ik zag haar net toen ik oudste van school ging halen. Nou zag ik haar toen ik nog werkte regelmatig, maakten we altijd een kletspraatje als ze langskwam enzo. Nu ging ze de koters van mijn baas ophalen (ja, zelfde school :') ) en ziet me op een bankje zitten wachten.
"Zooo, ik dacht dat jij ziek was? Zo ziet het er in ieder geval niet uit" met een afkeurende blik.
Dus ik zit daar in mijn rokje, zomers topje aan en vies bruin kleurtje (nog van de vakantie) 1001 dingen te bedenken om terug te zeggen en het beste waar ik mee kom is...
"Ja, ik ben laatst met vakantie geweest en"
Op geschokte en luide toon onderbreekt ze me met "Goh, te ziek om te werken maar wel op vakantie kunnen?" en ze gaat met d'r rug naar me toe staan.
Ik kookte inwendig :(
En baal zo dat ik haar niet gewoon bedankt heb voor dat ik er schijnbaar goed uitzie nu.
En nu baal ik van mezelf :(
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:58:23 #279
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111973654
Moet ik er wel bij zeggen dat het gesprek was in een taal die niet mijn moedertaal is, in het Nederlands was een rake opmerking terug een minder groot probleem geweest. Denk ik...
pi_111973662
Waar bemoeit het mens zich mee Kersjes :( niks van aantrekken, zij kan niet zien hoe jij je voelt.
pi_111973668
He bah Kersjes wat vervelend, maar laat het gaan, laat het los. Zulke kortzichtige mensen zijn je kostbare energie niet waard. Jíj weet hoe het zit. Jij kan jezelf recht aankijken in de spiegel.

Zure mensen heb je en houd je. Vervelend, maar zij zijn degenen die uiteindelijk allemaal rimpels krijgen van 't zuur kijken.

:*
pi_111973685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:51 schreef Estrys het volgende:
Als we je enkel zouden zien ja ;)
:( o|O
  donderdag 24 mei 2012 @ 15:59:36 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111973695
Die rimpels laat ze wegspuiten op mijn werk :')
pi_111973727
quote:
16s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:59 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

:( o|O
O+ :*
pi_111973733
Ehm. Nou dan kost dat haar extra veel geld door t zure kijken
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:04:34 #286
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111973903
Ik ben gewoon kwaad dat ik me zo laat opnaaien door die heks. Trekt zo wel weg, ik weiger om hier vannacht nog mee bezig te zijn.
pi_111974098
He Kersjes, wat vervelend, dikke :*. En nu niet meer aan denken, ze is het niet eens waard om er zoveel woorden aan te verspillen. :o
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111974169
Oh Kersjes wat ontzettend vervelend! Dat er later nog 100 opmerkingen in je opkomen die je had kunnen zeggen. Nou ja, daar hoef je geen kletspraatjes meer mee te houden in elk geval.

Enf. Ook al zo'n lekker gesprek gehad. Stomme mensen toch af en toe. Gewoon lekker in het zonnetje zitten. baby is veel belangrijker dan werk!

Sorbo, tijdens de zwangerschap van Amy had ik ook van die kenkels. J. gaf mij toen wel eens een voetmassage en daarna kon ik mijn tenen weer bewegen. Dat hielp wel goed! Wel zorgen dat je niet die drukpunten meepakt die een bevalling op zouden kunnen wekken.

Na 2 dagen bijna alleen maar slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat Primperan best wel heftig spul is. Gister was ik moe alsof ik 6 marathons had gelopen. Ik ben gewoon nog nooit zo moe geweest. Vandaag kon ik mijn ogen niet open houden en ik was zo wazig (stoned). Vandaag heb ik het nog niet genomen en ik ben ook niet misselijk. Volgens mij is een halve per 2 dagen de goede dosis voor mij :P Ik heb het er nu bijna weer uitgeslapen.
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:21:40 #289
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111974516
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:36 schreef LeNeHe het volgende:
Gets Enf; dat zijn geen fijne dingen. En prettig (not) zo'n inleven persoon op ke werk. Gelukkig lijkt alles in orde, doe je 't rustig aan? :*

Nee idd.. Ja precies, doe heul rustig! Bankhangen enzo! :Y) :*

Kersjes: pff echt he? Stom }:| Blok ijs whihi :D
Ohhh meid toch wat een situatie met die moeder van je baas, bah! He gatverdamme, dus je 'mag' niet eens ziek zijn en op vakantie gaan? Kom nou zeg :{w niet gelijk veroordelen is ook een vak zeg. Of iemand het voordeel van de twijfel gunnen. Nog zo'n voorbeeld van zo'n blok ijs, zeg ik je! Smolt ze daar niet in de zon? :+
Niet te druk over maken hoor! :*

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:58 schreef Sorbootje het volgende:
He bah Kersjes wat vervelend, maar laat het gaan, laat het los. Zulke kortzichtige mensen zijn je kostbare energie niet waard. Jíj weet hoe het zit. Jij kan jezelf recht aankijken in de spiegel.

Zure mensen heb je en houd je. Vervelend, maar zij zijn degenen die uiteindelijk allemaal rimpels krijgen van 't zuur kijken.

:*
Dat! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:59 schreef Kersjes het volgende:
Die rimpels laat ze wegspuiten op mijn werk :')
Dan zijn ze alleen maar nog lelijker met die wassen-beelden-gezichten :') XD

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 16:04 schreef Kersjes het volgende:
Ik ben gewoon kwaad dat ik me zo laat opnaaien door die heks. Trekt zo wel weg, ik weiger om hier vannacht nog mee bezig te zijn.
Goed zo :* Stom is dat he, als het je zo raakt -O-

Sola: heerlijk gesprek idd :') Thanks! Doe ik idd zeker.. :* Lief!

He jeetje, heftig spul voor jou dus, die primperan! Als je het met zo weinig goed kan doen ist mooi toch? :*
pi_111975042
Ik sliep ook alleen maar door de primperan idd Sola :Y stomme bijwerking helaas. Ik zat op eentje per dag na een paar maanden.

Fijn dat je niet misselijk bent iig *O*
The way you rock'n'roll
pi_111975279
Wat heb je een poezelige voetjes Sorbo! O+

Kersjes, wat een lomp mens! :( Probeer het naast je neer te leggen, echt!

Sola, ik hoop dat je snel wat minder duf bent.

Heb net pastasalade gemaakt, het voelt alsof ik de marathon heb gelopen. Dit weer trek ik echt slecht :') En vanavond nog dikke-buiken-yoga. En volgens mij hebben ze daar geen airco. Ik hoop dat ik rechtop kan blijven staan.. :')
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:43:32 #292
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_111975295
Zo, met de voetjes in een bak koud water is lichamelijk maar ook geestelijk zeer verfrissend 8-)

Sola, ik herken dat slaperige helemaal niet van Primperan! Ach ja, werkt bij iedereen weer anders he?
  donderdag 24 mei 2012 @ 16:46:23 #293
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111975393
Marjolijn, pastasalade! Dat gaan wij ook eten vanavond XD _O- Whaha ja tis wel zwaar met dit weer he.. Ohjee, ook dat nog :o Doe voorzichtig! :*

Kersjes: oeh, bak koud water O+
pi_111976806
Enfermera wat een stom mens op je werk :*
Doe maar lekker rustig aan!

En kersjes wat een k*t treactie. Waar bemoeit dat mens zich ook mee :r
pi_111977603
Als ik jullie verhalen soms lees kan ik me echt verbazen over het lef van sommige (moeders van) leidinggevenden, gezien die opmerkingen van ze over ziekmeldingen. Ik vind het echt onwaarschijnlijk. -O-
Kers en Enf, mocht je een bedrijfsarts spreken, dan zou ik daar dus zeker iets over zeggen. Een werkgever heeft er alleen maar belang bij dat een werkrelatie ook en vooral tijdens ziekte, goed blijft.

En Enf, ik gooi hem er ook nog maar eens in: rustig aan hè!

Zo, ik ga, mijn monsterweekend staat voor de deur. :*
pi_111978376
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 15:46 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Medeleven tonen, you're doing it wrong.

Dan zeg je: Oh Sorbootje, dat valt nog best mee, wat een mooi slank enkeltje heb je daar!
Maar dat staat er ook; tussen de regels door. :+
I found myself alone,
pi_111979476
Getver Kersjes .. Meid jij kunt jezelf recht in de spiegel aan kijken .. Jij weet waarom je thuis zit. Er gebeurt bij jou van binnen een heleboel wat mensen niet (willen) zien .. En dan hebben ze gelijk hun oordeel klaar. Neem het jezelf niet kwalijk .. dat mens weet niet beter.

Maar vervelend is het wel.

Als antwoord op Enf: Ik kan hier (gelukkig) eigenlijk alleen maar zeggen dat ik me geweldig goed voel. Dus daar geniet ik maar even van want de verdergevorderden onder ons zijn een goeie waarschuwing voor wat ons nog te wachten kan komen te staan :') :') .. Maar ik mag absoluut niet klagen! :) .. Ik geniet er echt enorm van op het moment.
pi_111981166
Ik verloor toenstraks een paar druppels bloed na mijn plasje :{

En net nog wat oud bloed. Baby beweegt wel.
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:15:55 #299
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_111981202
Lief Skoap :*

Mango: Hm, goed idee. Misschien doe ik dat wel. Goeie tip idd :) thanks! :*

En ja, rustig aan wordt mijn motto dit weekend hoor! :Y En trouwens, ik denk nu gewoon overall :+ beeb en ik gaan eerst, dan pas de rest :{w

Twinkle fijn dat je je zo goed voelt! :*

Mango :o wasdatnou?! Geen wondje ergens ofzo??
pi_111981469
O bah Mango, misschien inderdaad een wondje ofzo? Als je 't niet vertrouwt ff bellen hoor. :*

[ Bericht 2% gewijzigd door LeNeHe op 24-05-2012 19:23:22 (Verkeerde smiley) ]
I found myself alone,
pi_111981644
Mango, gewoon bellen als je je zorgen maakt hoor! Daar is je vlos voor! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: