Ik ga dadelijk een examen maken. Heb de theorie een keer doorgenomen, en dat is allemaal in grote lijnen helder. 75% is gewoon goed met meneer Binas samenwerken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:00 schreef zoodan het volgende:
Zijn er mensen voor bio bezig? Het valt me best tegen!
Vanmiddag nog even een examentje maken. Biologie is inderdaad best rot. Veel vragen en meestal ook combinatievragen. Dan stoppen ze 2 vragen in 1 multiplechoise en krijg je zo'n kiesschema. Hierdoor krijg je ook 0p als je 1fout hebt en 1goed. Beetje rot altijd.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:00 schreef zoodan het volgende:
Zijn er mensen voor bio bezig? Het valt me best tegen!
Hehequote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:56 schreef Shispeed het volgende:
[..]
nee dit is FOK!, hier haalt iedereen alleen maar 10'en, heeft iedereen een porsche en een piemel van +30cm
Gebruik je binas of biodata?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:01 schreef Unsub het volgende:
[..]
Ik ga dadelijk een examen maken. Heb de theorie een keer doorgenomen, en dat is allemaal in grote lijnen helder. 75% is gewoon goed met meneer Binas samenwerken.
Welke methode gebruikten jullie voor bio?
Speculaties over de norm moet je ook met een emmer zout nemen. Dit weten we toch pas 14 juni.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:02 schreef Winegummetje het volgende:
[..]
Hehe
In dat geval gaat het misschien nog wel meevallen. En dan komt nog zo'n modje steeds aan dat de normering niet hoger gaat worden dan 0.8. Huilen met de pet op.![]()
Ja, biologie. Pff, ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken. Het is zoveel.
Selectie algemene kennis die het belangrijkst gevonden word. (En dit verandert elk jaarquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Goeiemorgen!
Heeft bio eigenlijk ook een soort onderwerpen (a la Geschiedenis)? Of is het een selectie uit algemene kennis?
Algemene kennis. Je moet alles betrekkelijk oppervlakkig kennen.. En dat maakt het wel lastig, want ze gaan nergens diep op in, maar overal een beetje half half.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:03 schreef motorbloempje het volgende:
Goeiemorgen!
Heeft bio eigenlijk ook een soort onderwerpen (a la Geschiedenis)? Of is het een selectie uit algemene kennis?
Jupquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Owh, da's kut. Oppervlakkige meuk zuigt.
Bekijk animaties op BioPlek. Wij worden er mee doodgegooid en het is op den duur erg vervelend, maar het help zeker!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:07 schreef zoodan het volgende:
Hoe kan ik het best deze onderwerpen leren; glycolyse, citroenzuurcyclus, oxidatieve fosforylering, stikstofkringloop, dissimilatie reacties, lichtreacties, membraanreacties, donkerreacties
Van die plaatjes in de binas wordt ik niet veel wijzer..
Nou geef mij maar vijftien graden en regen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
Fuck yeah, de week die ik moet studeren wordt heerlijk:
http://meteox.co.uk/forec(...)1&c=united%20kingdom
De ligstoel staat al in de zon
om een of andere reden haal ik altijd wel goede punten voor biologie zonder dat het me ook maar iets interesseertquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:04 schreef zoodan het volgende:
De stof zelf vind ik niet heel erg lastig (op glycolyse, citroenzuurcyclus, oxidatieve fosforylering, stikstofkringloop, dissimilatie reacties, lichtreacties, membraanreacties, donkerreacties na)
Maar die examens vind ik nog wel lastig
Binasquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:12 schreef Unsub het volgende:
Ik vind Binas best duidelijk..![]()
@winegummetje: toffe UI
Thanksquote:
Idd, strakjes zomervakantie dus dan wil ik wel zon hebbenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
10 graden en regen hebben we heel april en half mei al gehad. Tijd voor zonen we hebben 2 slaapkamers waar we kunnen slapen hier
aan de zonkant en aan de schaduwzijde en hebben geen plat dak, dus we overleven het wel
Onze leraar heeft een periode lang geschreeuwd (letterlijk) dat alles in de Binas staat, ALS JE MAAR GOED ZOEKT...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:13 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Binas![]()
ik filter altijd alles op een of andere manier eruit, ook leervragen etc
Jup, zo werkt dat hierquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:14 schreef Winegummetje het volgende:
[..]
ThanksIk moet natuurlijk wel even een awesome plaatje doen, anders ben ik hier gelijk afgeschreven.
Welkom!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:14 schreef Winegummetje het volgende:
[..]
ThanksIk moet natuurlijk wel even een awesome plaatje doen, anders ben ik hier gelijk afgeschreven.
Eensch! Ik hoop ook dat de zon me wat extra leer-inspiratie gaat geven. Zit al 2 dagen muurvastquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:14 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Idd, strakjes zomervakantie dus dan wil ik wel zon hebben
En die laatste leer dagen in het zonnetje vind ik ook wel fijn!
(Van bewolkt weer wordt je zo depressief...)
zolang het maar niet zo knoepheet wordt in de examenzaalquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:14 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Idd, strakjes zomervakantie dus dan wil ik wel zon hebben
En die laatste leer dagen in het zonnetje vind ik ook wel fijn!
(Van bewolkt weer wordt je zo depressief...)
Dat is wel ranzig vervelend. Dat had ik tijdens één van mijn jaren ook. Schijtwarmquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:16 schreef Shispeed het volgende:
[..]
zolang het maar niet zo knoepheet wordt in de examenzaal
ik zit al 7 jaar vastquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Welkom!
[..]
Eensch! Ik hoop ook dat de zon me wat extra leer-inspiratie gaat geven. Zit al 2 dagen muurvast
Gister was de luchtvochtigheid wel lekker hoog in de gymzaal.. Niet zó chillquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:16 schreef Shispeed het volgende:
[..]
zolang het maar niet zo knoepheet wordt in de examenzaal
Ik geloof niet dat ik veel gepost heb in de afgelopen delen, dus dat zal wel meevallenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:17 schreef Winegummetje het volgende:
Ja, ik heb jullie gisteren ook al gestalktIk zat op mijn telefoon, heb heel #51 en 52 gelezen, maar ik kon geen account aanmaken via mijn telefoon. Dus ik weet alles al van jullie
quote:
quote:
de conciërge beloofde ons gister dat ze vandaag het dak van de gymzaal onder water gingen zettenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:17 schreef Unsub het volgende:
[..]
Gister was de luchtvochtigheid wel lekker hoog in de gymzaal.. Niet zó chill
Pool party!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:19 schreef Shispeed het volgende:
[..]
de conciërge beloofde ons gister dat ze vandaag het dak van de gymzaal onder water gingen zetten
Dan zou het bij ons waarschijnlijk regenen in de gymzaal.. Oude meukquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:19 schreef Shispeed het volgende:
[..]
de conciërge beloofde ons gister dat ze vandaag het dak van de gymzaal onder water gingen zetten
Polenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:23 schreef Winegummetje het volgende:
Ik zou graag in mijn bikini in de zon willen leren, maar er staan wat viezige Poolse schilders bij de buren die zo in onze tuin kunnen kijken.. Mmh, nevermind
valt mee hoor. ik hoop op een 6,5 omdat ik dat nu ook sta, en dat moet ik nog afwachten..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:54 schreef Winegummetje het volgende:
Oei, ja, dat zal wel een superlastige zijn.
Natuurkunde viel echt tegen gisteren bij mij!Ik had me echt goed voorbereid. Ik heb wel een voldoende, maar hopelijk toch een 6.5 of hoger. En dan lees ik hier dat mensen superveel punten hebben gehaald. (of zijn die mensen als Zamorak gewoon supergenieën die met een 9 gemiddeld of hoger willen slagen?
)
Gewoon examenvragen oefenen. Bij biologie gaat het meer om je strategie dan om je kennis. De meeste relevante kennis wordt in het verhaaltje bij een opdracht gegeven, de rest staat eigenlijk wel in biodata/binas.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:31 schreef TheDutchguy het volgende:
Heb echt geen idee wat ik nog een keer moet bekijken voor bio. Geen idee wat er sowieso in komt.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:17 schreef Winegummetje het volgende:
Ja, ik heb jullie gisteren ook al gestalktIk zat op mijn telefoon, heb heel #51 en 52 gelezen, maar ik kon geen account aanmaken via mijn telefoon. Dus ik weet alles al van jullie
In het zwembad zijn toch ook wel eens polenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:23 schreef Winegummetje het volgende:
Ik zou graag in mijn bikini in de zon willen leren, maar er staan wat viezige Poolse schilders bij de buren die zo in onze tuin kunnen kijken.. Mmh, nevermind
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:50 schreef Renn het volgende:
Oké ik haal een bak dubbeldrank en ga aan de bak met een Biologie examen.
VWO WisA vandaag, Havo Engels.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:53 schreef Rummikub het volgende:
Jullie zijn allemaal vrij vandaag, of niet?
JoelBaka heeft engels idd.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
Er was iemand die Engels moest doen?
Vrijdag Latijnquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:59 schreef Winegummetje het volgende:
Joah, ik had deze 4 dagen ook 5 examens. En dan vrijdag vrij. Mmh, dan had ik toch liever halverwege deze week een dag vrij. Achja ;D
dat doen ze niet omdat ze dat fijn vindenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 10:22 schreef Unsub het volgende:
[boerderijleven] Ok, ik ga maar eens lekker grasmaaien.. Leren zit er toch niet in, niet echt goed geslapen, omdat de meeste mensen het schijnbaar fijn vinden om tot 2 uur 's nachts gras te maaien met 3 tractoren[/boerderijleven]
Je hoeft je niet te verstoppen, het heeft ook bijna geen toegevoegde waardequote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:02 schreef Winegummetje het volgende:
Ha, dat heb ik lekkah niet. Ik zie de toegevoegde waarde van Latijn niet *verstopt zich voor gymnasiummensen*
En Dramatic, ik had er maar 1 in de eerste week. Dus ik heb bijna alles in de 2e week en nog 2 in de 3e week. Ik heb dan ook geen vak wat alleen met schoolexamens kan worden afgerond zoals wi D of nlt.
dadelijk wiskunde, morgen bio, donderdag engels + aardrijskunde, volgende week scheikunde + economiequote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:09 schreef Zamorak het volgende:
Donderdag, vrijdag en dinsdag nog een examen en dan klaar
Haha lekker danquote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:10 schreef Shispeed het volgende:
[..]
dadelijk wiskunde, morgen bio, donderdag engels + aardrijskunde, volgende week scheikunde + economie
tijdens het examen gaat het vast beter..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:15 schreef revolution69 het volgende:
wiskunde zwaar onderschat, 2 oefenexamens gemaakt en daarvoor een 2.7 en een 4 gehaald, heb een 4.9 minimaal nodig. Dit wordt dus zakken:(
Als je die groeifactor a volhoudt, komt het helemaal goed.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:15 schreef revolution69 het volgende:
wiskunde zwaar onderschat, 2 oefenexamens gemaakt en daarvoor een 2.7 en een 4 gehaald, heb een 4.9 minimaal nodig. Dit wordt dus zakken:(
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:21 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Als je die groeifactor a volhoudt, komt het helemaal goed.
chill ik ga zo even naar de macquote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:46 schreef Rummikub het volgende:
Ik heb helemaal geen honger maar moet wel eten eigenlijk
Oh...quote:
Lolwut!?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:52 schreef Winegummetje het volgende:
Hehe ;D Ik ben nu de hormonen aan het doornemen.
Prolactine: het geven van seksuele bevrediging.
Mmh, van dat hormoon wil ik wel meer
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:52 schreef Winegummetje het volgende:
Alles staat in BioData of gewoon in de tekst.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:57 schreef Renn het volgende:
[..]Psst, je weet dat de werking van deze hormonen in BioData staat
?
Klopt. Het is eigenlijk een toets consequent toepassen van gegevensquote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:59 schreef Lutte het volgende:
[..]
Alles staat in BioData of gewoon in de tekst.
Was dat niet voor melkproductie?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:52 schreef Winegummetje het volgende:
Maar homeostase/hormonale regeling wel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:22 schreef zoodan het volgende:
Voortplanting behoort toch niet tot de examenstof
Homeostase staat volledig in Biodata. Een tabel met de werking van de hormonen. Moet voldoende zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:40 schreef zoodan het volgende:
[..]
Okeoke, pff dat ken ik allemaal echt niet goed..
Haha, succesquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:50 schreef Ayca het volgende:
Werd om half 1 wakker, moest de bus van 12:44 halen, gelukkig net optijd gehaald
haal bij de ah to go wel een broodje...
Thanks!![]()
zitten jullie op gymtoestellen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:40 schreef Vegaburger het volgende:
Grieks wasalleen vies warm in die zaal joh, en stinken die gymtoestellen naar zweet..
![]()
En een te late succes voor wiskunde iedereen!
Er zaten kutzinnen in waar ik dan waarschijnlijk ook nul punten op heb, maar ook wel stukken die best te doen warenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:45 schreef Zamorak het volgende:
Ik hoorde van een vriendin dat de vertaaltekst van Grieks best lastig was.. hopen dat dat niet zo wordt bij Latijn
Hmm, volgens mij niet veel anders dan andere schrijvers toch?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:51 schreef Vegaburger het volgende:
Verder is de n norm voor livius wel altijd lief
2009 t/m 2011 is allemaal rond de 1,0, dan vind ik 1,8 wel mooi hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:57 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij niet veel anders dan andere schrijvers toch?Die van 2006 (Livius) was 1,8 en de rest zit allemaal ook rond de 1,7
Ja maar dat is de nieuwe fase.. je kan die normeringen niet vergelijken met examens van daarvoorquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:59 schreef Vegaburger het volgende:
[..]
2009 t/m 2011 is allemaal rond de 1,0, dan vind ik 1,8 wel mooi hoor
persoonlijk zit ik graag in een kast, lekker rustigquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:52 schreef Vegaburger het volgende:
[..]
Grieks gemaakt in de ringen, vriendin van mij zat op de basketbalring
haha same here, eigenlijk kan je er niets aan leren voor mijn gevoel door biodata, maar toch kies ik telkens de verkeerde antwoorden x)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:19 schreef v-eraax het volgende:
Bij ons was het ook redelijk koel maandag maar het stonk inderdaad ook zo erg naar zweet na een tijdje bah.
Biologie is stoooom ik kan me er echt niet aanzetten. En ik heb zowat alles fout. Ik hoop dat er een wonder gebeurd morgen.
huh nieuwe fase? nooit van gehoordquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:00 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Ja maar dat is de nieuwe fase.. je kan die normeringen niet vergelijken met examens van daarvoorIs bij andere vakken ook zo.
Sinds 2009/2010 hebben ze andere examenprogramma's en ook de manier van toetsen en normeren is anders geworden..quote:
ik heb er 3 gemaakt afgelopen maanden maar durf niet meerquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:45 schreef Renn het volgende:
Iemand tips voor Duits tekstbegrip? Ik heb er 100 examens van gemaakt en faal keer op keer.
Ja, volgende week.Woensdag als het kan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:16 schreef Insomnia_ het volgende:
mwa, lekker weer.
mag nog wel paar graadjes warmer.
lol, nicequote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:44 schreef Kabaam het volgende:
Wiskunde A was zeker goed te doen, na uur en vijftig minuten klaar! Bij maar een paar antwoorden heb ik mijn twijfels over de correctheid
ik doe nu ook echt niks vandaagquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:47 schreef Renn het volgende:
Ik zweet me dood hier. Morgen mag het van mij wel weer lekker 10 graden zijn.
Bio en Duits is moeilijk om een hoog cijfer op te halen. Ik wil het wel graag, dus ben de hele dag al hard bezigquote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:48 schreef dramatic het volgende:
[..]
ik doe nu ook echt niks vandaagniet dat ik dat de rest van de examentijd wel doe maar okee
nu met excuus
Wil ook wel weten.. Idem voor cellulair. Die tabellen in Binas zijn ook retevaag en ik kom er niet echt uit. Mja, nice.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef Vegaburger het volgende:
wat is humorale afweer?? Afweer met humor?
Humoraal via vocht, cellulair dmv cellen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:52 schreef Vegaburger het volgende:
wat is humorale afweer?? Afweer met humor?
Humoraal -> via antistoffen (geproduceerd door plasmacellen)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:53 schreef Robinioz het volgende:
[..]
Wil ook wel weten.. Idem voor cellulair. Die tabellen in Binas zijn ook retevaag en ik kom er niet echt uit. Mja, nice.
maar hoeeeeeee weetje welke ''route'' zegmaar wordt gekozen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:56 schreef Renn het volgende:
En er is ook nog een andere verdeling in afweer;
A-specifiek: Macrofagen, maagzuur, huid, speeksel etc.
specifiek: B-cellen en hun antistoffen etc.
jep, ik dacht dat de vertaling wel okee was, die ene zin van pallas athene met die heraut was kut maar de rest wel okee, alleen het valt toch tegenquote:
Volgens mij komen beide routes ongeveer tegelijk op gang, alleen bij de eerste keer dat er een afweerreactie optreedt tegen dat betreffende antigeen duurt het even voordat er antistof geproduceerd wordt. (volgende keren wordt er heel snel antistof gemaakt d.m.v. T- en B-geheugencellen)quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:03 schreef Vegaburger het volgende:
[..]
maar hoeeeeeee weetje welke ''route'' zegmaar wordt gekozen?
Echt? Ik vond hem makkelijk, nog niet gekeken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:05 schreef Vegaburger het volgende:
[..]
jep, ik dacht dat de vertaling wel okee was, die ene zin van pallas athene met die heraut was kut maar de rest wel okee, alleen het valt toch tegendie kolons zitten telkens net verkeerd ofzo waardoor ik weer minder punten heb..
15 teksten per dag? Maal 15 regels? Sterktequote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:09 schreef Vegaburger het volgende:
[..]
het is echt vies veel zie ik net.. nog 3 dagen.. hoeveel zinnen is dat per dag?
Als echte baas heb ik Grieks, Bio én Latijnquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:10 schreef SuperTinus het volgende:
Wat ben ik blij dat ik Grieks heb, als ik naast Bio ook nog Latijn moest leren sprong ik van een gebouw. Succes!
Heel netjes, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:15 schreef Dromenvangertje het volgende:
Wow, ik heb zonet engels gehad en ik heb tussen de 8,5 en 9,5 volgens examenklacht.nl
Nu maar hopen op een hoge normering zodat ik een 9 heb.
Zo blij
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:15 schreef Dromenvangertje het volgende:
Wow, ik heb zonet engels gehad en ik heb tussen de 8,5 en 9,5 volgens examenklacht.nl
Zo blij
Netjes.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:15 schreef Dromenvangertje het volgende:
Zo blij
Oh ja, nog 5 minuten zie ik.quote:
Pff, ik heb alles nog eens doorgelezen, nog een deel teksten geleerd, maar krijg het echt niet meer voor elkaar om alles woord voor woord in het latijn te leren...quote:
Heb ik ook opgegeven inderdaad.. ik lees nu gewoon de laatste teksten een paar keer door (het Nederlands).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:39 schreef Unsub het volgende:
[..]
Pff, ik heb alles nog eens doorgelezen, nog een deel teksten geleerd, maar krijg het echt niet meer voor elkaar om alles woord voor woord in het latijn te leren...
Kutvak.
Da's mooi.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:26 schreef TheDutchguy het volgende:
Ben net klaar. Ik vond hem wel te doen .
Copy that.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:39 schreef Zamorak het volgende:
[..]
Heb ik ook opgegeven inderdaad.. ik lees nu gewoon de laatste teksten een paar keer door (het Nederlands).
Precies.. Je hebt die teksten inmiddels vaak zat gelezen en zo maar woord voor woord, dat gaaat gewoon nietquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:39 schreef Unsub het volgende:
[..]
Pff, ik heb alles nog eens doorgelezen, nog een deel teksten geleerd, maar krijg het echt niet meer voor elkaar om alles woord voor woord in het latijn te leren...
Kutvak.
Hij was echt bizar goed te doen hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:11 schreef TheDutchguy het volgende:
Net even snel gekeken en mijn minimum cijfer is waarschijnlijk een 7,5
Vooral die laatste vraag was niet normaal makkelijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:16 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Hij was echt bizar goed te doen hoorIk heb denk ik makkelijk een 7 maar ik ben toch voorzichtig dus ik zeg een 6,5
Ja die laatste 2quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:17 schreef JApieman het volgende:
[..]
Vooral die laatste vraag was niet normaal makkelijk.
en bij jou?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:18 schreef SummerSunshine het volgende:
hoihoiiiii
hoe ging wiskunde bij jullie
eigenlijk wel redelijk.quote:
Ik heb zowaar die een na laatste foutquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:19 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Ja die laatste 2Al die redeneringsvragen zijn bij voorbaat weggevertjes
Beter dan verwacht.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:18 schreef SummerSunshine het volgende:
hoihoiiiii
hoe ging wiskunde bij jullie
Mooiiiquote:
Ik heb ook honger, goed idee.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:23 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
MooiiiIk moet em nog even nakijken. maar eerst eten & himym kijken
Morgen is meneer al klaar?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:59 schreef meneer_valk het volgende:
Vanaf morgenmiddag mag het mooi weer zijn van mij, maar nu nog even niet.
Wat heb jij dan?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:29 schreef metanite het volgende:
[..]
Morgen is meneer al klaar?Ik moet nog tot volgende week vrijdag -_-
Ik heb Spaans, zit ook een reden achter. Duits vond ik echt zwaar klote (grammatica) en Frans heb ik nooit wat aan gedaan waardoor ik opeens in een diep dal zou vallen. Bovendien komt mijn mama uit Roemenie en roemeens is netzoals spaans een romaanse taalquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:31 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wat heb jij dan?Fries? Spaans? Arabisch? Turks? Russisch?
Frans lijkt wel een klein beetje op Spaans, vind ik dan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:36 schreef metanite het volgende:
[..]
Ik heb Spaans, zit ook een reden achter. Duits vond ik echt zwaar klote (grammatica) en Frans heb ik nooit wat aan gedaan waardoor ik opeens in een diep dal zou vallen. Bovendien komt mijn mama uit Roemenie en roemeens is netzoals spaans een romaanse taal, die andere talen zijn wel echt kansloos xD
Verhaaltjessommen he...quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:36 schreef Raap het volgende:
Wiskunde leek wel een tekstverklaring voor een groot deel.Ik ging voor de 4.2. Misschien heb ik nog wel een zesje
Ja, ze hadden bij ons echter van die vreselijke examenidioom bundels met zowel woordjes als zinnen dus dat is stampwerk op het hoogste niveau. Ben erg lui van aard dus dat stampwerk is niet mijn ding.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:37 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Frans lijkt wel een klein beetje op Spaans, vind ik dan.
Oh ok, tsja Spaans is ook een mooie taal hoor dus.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:38 schreef metanite het volgende:
[..]
Ja, ze hadden bij ons echter van die vreselijke examenidioom bundels met zowel woordjes als zinnen dus dat is stampwerk op het hoogste niveau. Ben erg lui van aard dus dat stampwerk is niet mijn ding.
Precies. Toch hopen op een leuke normering van 1 ofzoietsquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:41 schreef fullmetal het volgende:
Dat wiskunde was geen wiskunde joh! Laatste opgave was inzicht ala bio. 60 van de 84, kan niet klagen.
Als ik maar slaag vind ik alles best, denk dat ik tot nu toe 3 maal tussen de 5,5 en 6,5 heb gehaald voor wib, ne en na. Nu alleen nog maar engels, spaans en scheikundequote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:41 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Oh ok, tsja Spaans is ook een mooie taal hoor dus.Ik heb Frans, dus ik moet nog door tot en met volgende week donderdag. Er zit dus ook maar één dag verschil tussen ons.
Waarschijnlijk niet. En ja Wiskunde A is vast makkelijker dan Wiskunde B etcetera etcetera. Hebben we dat alweer gehadquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:45 schreef Renn het volgende:
Ik bekijk nu even het examen.
Waren er ook mensen die vraag 1 fout hadden![]()
? (WisA)
Vanzelfsprekendquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:47 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. En ja Wiskunde A is vast makkelijker dan Wiskunde B etcetera etcetera. Hebben we dat alweer gehad
Oh no offence tegen WisA hoorquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:47 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. En ja Wiskunde A is vast makkelijker dan Wiskunde B etcetera etcetera. Hebben we dat alweer gehad
ik denk zo rond de 0.2quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:54 schreef SummerSunshine het volgende:
Hoe hoog denken jullie dat de n-norm zal liggen voor wiskA?
Kan. Maar ik hoop natuurlijk van nietquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:55 schreef Apostrof het volgende:
Er is haast wel kans op een 0 denk ik. Er waren genoeg vragen die je makkelijk kon beantwoorden zodat ze samen een voldoende vormen.
maar wanneer je slecht bent in antwoorden beredeneren vond je dit examen waarschijnlijk weer iets moeilijker, omdat je veeel punten kon krijgen door alleen te beschrijven wat er nou eigenlijk met de teller en noemer gebeurtquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:55 schreef Apostrof het volgende:
Er is haast wel kans op een 0 denk ik. Er waren genoeg vragen die je makkelijk kon beantwoorden zodat ze samen een voldoende vormen.
makkelijkquote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:56 schreef Ayca het volgende:
Mwah 65/84 punten, nja wilde minimaal een 7, die heb ik wel.
Er zijn vast wel mensen die berekeningen/antwoorden op vragen te simpel zijn gaan vinden en dus gekke dingen zijn gaan doen om op andere antwoorden te komen die 'gecompliceerder' zijn. Maar ja, ik denk dat de N-waarde 0-0,5 is.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:56 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Kan. Maar ik hoop natuurlijk van nietHopelijk hebben genoeg mensen het verprutst door het te onderschatten
of niet genoeg opschrijvenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:00 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Er zijn vast wel mensen die berekeningen/antwoorden op vragen te simpel zijn gaan vinden en dus gekke dingen zijn gaan doen om op andere antwoorden te komen die 'gecompliceerder' zijn. Maar ja, ik denk dat de N-waarde 0-0,5 is.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik vond het wel fijn eigenlijk! Was wel echt nauwelijks kansberekening, jammer als iemand daar super voor geoefend had?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 17:56 schreef Patrickk het volgende:
[..]
maar wanneer je slecht bent in antwoorden beredeneren vond je dit examen waarschijnlijk weer iets moeilijker, omdat je veeel punten kon krijgen door alleen te beschrijven wat er nou eigenlijk met de teller en noemer gebeurt
Ja kansen was meer mijn ding, ik heb btw bij die H0= 0,66 gedaan door te intersecten, dat mag ook neem ik aan?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:01 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in. Ik vond het wel fijn eigenlijk! Was wel echt nauwelijks kansberekening, jammer als iemand daar super voor geoefend had?
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:00 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Er zijn vast wel mensen die berekeningen/antwoorden op vragen te simpel zijn gaan vinden en dus gekke dingen zijn gaan doen om op andere antwoorden te komen die 'gecompliceerder' zijn. Maar ja, ik denk dat de N-waarde 0-0,5 is.
Ik hoop het!quote:
Ik ben echt een slechte wiskundige, vond vooral met dat uitdrukken in en beredeneer steeds lastig, maarja 5,4 is genoegquote:
dat heb ik dus ook gedaan.. weet niet hoe ze dat gaan vinden..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:03 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Ja kansen was meer mijn ding, ik heb btw bij die H0= 0,66 gedaan door te intersecten, dat mag ook neem ik aan?
Lijkt mij ook legitiem, aangezien je op die 2 decimalen moest afronden.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:04 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook gedaan.. weet niet hoe ze dat gaan vinden..
Ik ookquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:03 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Ja kansen was meer mijn ding, ik heb btw bij die H0= 0,66 gedaan door te intersecten, dat mag ook neem ik aan?
Denk wel dat het mag, waarom zou het niet mogen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:04 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook gedaan.. weet niet hoe ze dat gaan vinden..
nja er staat onder; als kandidaat zonder uit te leggen gewoon naar beneden heeft afgerond (dus ik neem aan zonder die berekeningen van p= 0,67 en p = 0,66) dan max. 6 punten toekennen. Dus als je dat niet ff gecheckt heb en de rest wel heb, 6 punten iguess.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:05 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook legitiem, aangezien je op die 2 decimalen moest afronden.
Ja iknowquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:06 schreef Vegaburger het volgende:
jeumig ik had ook wiskunde a moeten doen, die vraag 2 bijvoorbeeld is toch geen wiskunde meer
Die eerste paar vragen sloegen nergens op, was gewoon lijntjes trekken op het papiertjequote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:06 schreef Vegaburger het volgende:
jeumig ik had ook wiskunde a moeten doen, die vraag 2 bijvoorbeeld is toch geen wiskunde meer
Ik was wel lang bezig met dat normaal waarschijnlijkheids papier.. xD ik was gewoon plotseling vergeten hoe dat ook alweer gingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:07 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Die eerste paar vragen sloegen nergens op, was gewoon lijntjes trekken op het papiertje
Het was toch -3040^2+960?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:07 schreef WJE11 het volgende:
Ik had alleen bij quotiëntregel 3040t^2-960 gedaan ipv andersom, lijkt me dan helemaal fout he?Of 1 puntje
Mijn rekenmachine flipte 'm, heb via table opgelost dat is toch ook een juiste methode?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:06 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Denk wel dat het mag, waarom zou het niet mogen?
Ik heb daar wel iets stoms gedaan trouwens:
ik had 1-binomcdf(420,x,142)=0.95 opgelostmaar kwam wel 0.66 uit, beetje raar.
denk fout jaquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:07 schreef WJE11 het volgende:
Ik had alleen bij quotiëntregel 3040t^2-960 gedaan ipv andersom, lijkt me dan helemaal fout he?Of 1 puntje
die opgave ging bij mij ook helemaal niet goed... als een van de weinigequote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:07 schreef WJE11 het volgende:
Maar dan heb je eigenlijk geschat, want je ging er vanuit dat het 0,66 was. Dat is niet echt berekenen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:06 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
nja er staat onder; als kandidaat zonder uit te leggen gewoon naar beneden heeft afgerond (dus ik neem aan zonder die berekeningen van p= 0,67 en p = 0,66) dan max. 6 punten toekennen. Dus als je dat niet ff gecheckt heb en de rest wel heb, 6 punten iguess.
nja er was uit de tekst ook af te leiden dat het naar beneden moest afgerond worden.. dat heb ik gedaan. ik heb er alleen geen uitleg bij gegeven waarom.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:14 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Maar dan heb je eigenlijk geschat, want je ging er vanuit dat het 0,66 was. Dat is niet echt berekenen.Hopen dat je milde nakijkers hebt.
Er zijn anders al 23 klachten ingediend hoor!!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:16 schreef metanite het volgende:
Engels kb examen xD, die kon ik denk al in groep 8 maken
Are u very zeker?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:19 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Er zijn anders al 23 klachten ingediend hoor!!![]()
He was too hard, I swear you!
Engelsman: 'Sir, do you have a job?'quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:29 schreef metanite het volgende:
Doet me denken aan die Nederlander die toen dat vliegtuig had gered door zo een terrorist uit te schakelen: I saw it in a split of a second
Bwhahahahaa ik vraag me af of mensen ook echt gaan doneren..quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:39 schreef Niles-Crane het volgende:
In Schiedam is bij het begin van het examen wiskunde op het vmbo een rekenmachine gestolen. De rekenmachine lag op de tafel van een leerling die voor het examen nog even iets wilde vragen aan een surveillant, daarvoor moest hij weglopen van zijn plek. Op het moment dat hij met de surveillant stond te praten is door een brutale dief zijn rekenmachine van zijn tafel gestolen. Deze crimineel is vermoedelijk een mede-kandidaat die, in tegenstelling tot andere leerlingen, zijn rekenmachine was vergeten mee te nemen naar het examen en op deze manier heeft geprobeerd er alsnog een te bemachtigen.
De kandidaat meldde wel: “Gelukkig mocht ik een rekenmachine van de school lenen, anders had ik een groot probleem! Het erge is nog dat ik vrijdag Economie examen heb en dus snel een nieuwe rekenmachine moet kopen..”
Omdat wij het een sneu verhaal vinden heeft het LAKS besloten om geld voor deze jongen in te zamelen. Je kunt een bijdrage storten op 77.64.95.054 t.n.v. LAKS te Amsterdam (o.v.v. rekenmachine). Wij zorgen ervoor dat het geld bij de jongen terecht komt.
Doe mij zo ook maar gratis geld dan
sowieso, het is voor VMBO dus die heeft echt geen grafische rekenmachine nodig. Een normale rekenmachine haal je voor 2 euro bij de Kruidvatquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:40 schreef SummerSunshine het volgende:
[..]
Bwhahahahaa ik vraag me af of mensen ook echt gaan doneren..
Wtf.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:39 schreef Niles-Crane het volgende:
In Schiedam is bij het begin van het examen wiskunde op het vmbo een rekenmachine gestolen. De rekenmachine lag op de tafel van een leerling die voor het examen nog even iets wilde vragen aan een surveillant, daarvoor moest hij weglopen van zijn plek. Op het moment dat hij met de surveillant stond te praten is door een brutale dief zijn rekenmachine van zijn tafel gestolen. Deze crimineel is vermoedelijk een mede-kandidaat die, in tegenstelling tot andere leerlingen, zijn rekenmachine was vergeten mee te nemen naar het examen en op deze manier heeft geprobeerd er alsnog een te bemachtigen.
De kandidaat meldde wel: “Gelukkig mocht ik een rekenmachine van de school lenen, anders had ik een groot probleem! Het erge is nog dat ik vrijdag Economie examen heb en dus snel een nieuwe rekenmachine moet kopen..”
Omdat wij het een sneu verhaal vinden heeft het LAKS besloten om geld voor deze jongen in te zamelen. Je kunt een bijdrage storten op 77.64.95.054 t.n.v. LAKS te Amsterdam (o.v.v. rekenmachine). Wij zorgen ervoor dat het geld bij de jongen terecht komt.
Doe mij zo ook maar gratis geld dan
Pics.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:44 schreef SummerSunshine het volgende:
Ik ga maar even sporten voordat ik een nacht door ga aan leren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje vergezocht/logisch nadenken ... en je hebt redelijk wat inzicht nodig
P.S niet alles staat in de Binas
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:45 schreef Nutkicker22 het volgende:
Biologie examen
De op de eilanden nestelende zeevogels dragen bij aan de verrijking van de bodem en daarmee aan de bruto primaire productie (BPP) op de eilanden.
Vraag 17
Leg uit dat door nestelende zeevogels de bodem van de eilanden steeds meer verrijkt wordt.
Waardoor kan dit de BPP verhogen?
Antwoord:Als alles in de binas zou staan, zou het een kwestie van opzoeken zijn tijdens de examens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje vergezocht/logisch nadenken ... en je hebt redelijk wat inzicht nodig
P.S niet alles staat in de Binas![]()
Netto primaire productie + belastingquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:51 schreef lamp272 het volgende:
[..]
haha ja dat weet ik, maar wat houd het precies in
Het gaat om verrijking. Door binnen hun eigen ecosysteem te verplaatsen wordt er niet verrijkt, de aanwezige mineralen blijft netto namelijk gelijk. Pas als de mineralen afkomstig zijn van elders (dus eten uit de zee o.i.d) is er sprake van verrijking.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:51 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik dacht: omdat de zeevogels een nest bouwen van plantenresten (takken,bladeren), waardoor de grond meer verrijkt wordt. Blijkbaar was de poep van de zeevogels belangrijker ...
Hehe, inderdaad. Alleen zijn sommige grafieken/afbeeldingen die in de Binas staan redelijk vaag (voor mij althans). Bijv. glycolyse, citroenzuurcyclus etc.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:51 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Als alles in de binas zou staan, zou het een kwestie van opzoeken zijn tijdens de examens.
Alle energie die vastgelegd wordt in massa en dus niet wordt gebruikt voor verbranding/verplaatsing/poep o.i.d.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:51 schreef lamp272 het volgende:
[..]
haha ja dat weet ik, maar wat houd het precies in
waar the hell gaat dit overquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:53 schreef Renn het volgende:
[..]
Alle energie die vastgelegd wordt in massa en dus niet wordt gebruikt voor verbranding/verplaatsing/poep o.i.d.
Wow, goed gedachtquote:Op dinsdag 22 mei 2012 18:53 schreef Renn het volgende:
[..]
Het gaat om verrijking. Door binnen hun eigen ecosysteem te verplaatsen wordt er niet verrijkt, de aanwezige mineralen blijft netto namelijk gelijk. Pas als de mineralen afkomstig zijn van elders (dus eten uit de zee o.i.d) is er sprake van verrijking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |